Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС
 logo
Среда, Август 6, 2025 - 14:05
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

Зміни у відповідальності за порушення митних правил: деталі від ДМС

   Одним із ключових змін є індивідуалізація покарання. Цей підхід передбачає, що покарання більше не буде шаблонним у всіх випадках. Навпаки - суди отримують право враховувати не лише сам факт порушення митних правил, але й конкретні обставини справи

   ДМСУ нагадує, що на початку липня набрав чинності Закон України №4323-ІХ, який удосконалює підходи до адміністративної відповідальності у сфері порушення митних правил. Один із ключових аспектів нового законодавства - індивідуалізація покарання.

   Цей підхід передбачає, що покарання більше не буде шаблонним у всіх випадках. 

Навпаки - суди отримують право враховувати не лише сам факт порушення митних правил, але й конкретні обставини справи (характер правопорушення, наміри особи, а також інші пом’якшуючі чи обтяжуючі обставини). Це дозволить забезпечити справедливу і пропорційну відповідальність, як цього вимагають сучасні правові стандарти.

Також Законом передбачено нові діапазони розміру штрафів за найпоширеніші порушення, зокрема:

  • порушення строків транзиту або тимчасового ввезення транспортних засобів (частини шості статей 470 та 481 МКУ) - від 8 до 12 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (ст. 472 МКУ) - від 50 до 100% вартості таких товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Крім того, передбачена можливість альтернативного застосування стягнення у вигляді конфіскації товарів. 

Варто зазначити, що раніше санкція за недекларування (ст. 472 МКУ) передбачала суворіші наслідки, ніж відповідальність за більш серйозне правопорушення — переміщення товарів з приховуванням від митного контролю (ст. 483 МКУ). Закон №4323-ІХ усунув цей дисбаланс, зробивши санкції більш співмірними із рівнем суспільної небезпеки діяння.

Такий підхід узгоджується з принципом справедливості та мінімізує ризики порушення прав людини.

У разі якщо суд у справах про порушення митних правил, передбачених частинами шостими статей 470 та 481 МКУ, не застосував конфіскацію авто, або справа була закрита, або ж завершилася мировою угодою - закон зобов’язує особу у десятиденний строк вивезти транспортний засіб за межі митної території України, або помістити його в інший митний режим.

Невиконання цього обов’язку - наприклад, залишення авто в Україні - тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу або конфіскації транспортного засобу (ст. 481¹ МКУ).

Разом із тим Закон звільняє від відповідальності осіб, які до 1 квітня 2024 року добровільно передали транспортні засоби, що перебували в Україні з порушенням митного режиму, на потреби Збройних Сил України або інших підрозділів Сил безпеки та оборони України

ДЕБЕТ-КРЕДИТ
Пнд, Июль 14, 2025 17:20

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua