Роздiл VI. ПРИКIНЦЕВI ТА ПЕРЕХIДНI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Кодекс набирає чинностi з 1 сiчня 2011 року, крiм пункту 2 частини другої статтi 60 та пунктiв 3 i 5 частини другої статтi 61, якi набирають чинностi з 1 сiчня 2013 року, пункту 10 частини другої статтi 69, який набирає чинностi з 1 сiчня 2014 року.
Пункт 3 частини другої статтi 60 цього Кодексу дiє до 1 сiчня 2013 року.
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, Бюджетний кодекс України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2001 р., N 37 - 38, ст. 189 iз наступними змiнами).
3. Установити, що положення частини четвертої статтi 17 цього Кодексу не застосовуються при наданнi державних гарантiй за кредитами (позиками) Державної служби автомобiльних дорiг України та суб'єктiв господарювання, що забезпечують реалiзацiю заходiв, пов'язаних з органiзацiєю та проведенням фiнальної частини чемпiонату Європи 2012 року з футболу в Українi.
4. Установити, що у разi перевищення граничної величини, визначеної абзацом першим частини третьої статтi 18 цього Кодексу, станом на 1 сiчня 2011 року Верховна Рада Автономної Республiки Крим, мiська рада зобов'язанi вжити заходiв для приведення обсягу вiдповiдного боргу у вiдповiднiсть iз положеннями цього Кодексу протягом трьох наступних бюджетних перiодiв.
41. Установити, що:
перерозподiл видаткiв мiж мiсцевими, апеляцiйними судами у межах загального обсягу бюджетних призначень за вiдповiдною бюджетною програмою окремо за загальним та спецiальним фондами державного бюджету здiйснюється Державною судовою адмiнiстрацiєю України за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України;
перерозподiл видаткiв мiж мiсцевими та/або апеляцiйними судами за рiзними бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень Державної судової адмiнiстрацiї України здiйснюється Державною судовою адмiнiстрацiєю України за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України пiсля проведення перерозподiлу видаткiв державного бюджету вiдповiдно до частини восьмої статтi 23 цього Кодексу.
5. Установити, що положення пункту 1 частини першої статтi 69 та пункту 2 частини першої статтi 71 цього Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом України для сплати єдиного i фiксованого податкiв.
51. Установити, що екологiчний податок (крiм податку, що справляється за утворення радiоактивних вiдходiв (включаючи вже накопиченi) та/або тимчасове зберiгання радiоактивних вiдходiв їх виробниками понад установлений особливими умовами лiцензiї строк) зараховується у таких пропорцiях:
1) до спецiального фонду державного бюджету:
у 2011 - 2012 роках - 30 вiдсоткiв;
у 2013 роцi - 53 вiдсотки, з них 33 вiдсотки iз спрямуванням на фiнансове забезпечення виключно цiльових проектiв екологiчної модернiзацiї пiдприємств у межах сум сплаченого ними екологiчного податку у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
з 2014 року - 65 вiдсоткiв, з них 50 вiдсоткiв iз спрямуванням на фiнансове забезпечення виключно цiльових проектiв екологiчної модернiзацiї пiдприємств у межах сум сплаченого ними екологiчного податку у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
2) до спецiального фонду мiсцевих бюджетiв:
у 2011 - 2012 роках - 70 вiдсоткiв, у тому числi: до сiльських, селищних, мiських бюджетiв - 50 вiдсоткiв, обласних бюджетiв та бюджету Автономної Республiки Крим - 20 вiдсоткiв, бюджетiв мiст Києва та Севастополя - 70 вiдсоткiв;
у 2013 роцi - 47 вiдсоткiв, у тому числi: до сiльських, селищних, мiських бюджетiв - 33,5 вiдсотка, обласних бюджетiв та бюджету Автономної Республiки Крим - 13,5 вiдсотка, бюджетiв мiст Києва та Севастополя - 47 вiдсоткiв;
з 2014 року - 35 вiдсоткiв згiдно з пунктом 10 частини другої статтi 69 цього Кодексу.
6. Установити, що Кабiнет Мiнiстрiв України пiсля завершення адмiнiстративно-територiальної реформи в частинi укрупнення адмiнiстративно-територiальних одиниць та набрання чинностi вiдповiдними змiнами до законiв з питань мiсцевого самоврядування визначає у проектi закону про Державний бюджет України обсяги мiжбюджетних трансфертiв для бюджетiв нових укрупнених адмiнiстративно-територiальних одиниць, що створилися.
7. Установити, що Кабiнет Мiнiстрiв України, Рада мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевi державнi адмiнiстрацiї, виконавчi органи вiдповiдних мiсцевих рад забезпечують вiдповiдно до законодавства України надання пiльг окремим категорiям громадян шляхом запровадження соцiальних карток та проведення видаткiв вiдповiдно до цього Кодексу виключно iз застосуванням Єдиного державного автоматизованого реєстру осiб, якi мають право на пiльги.
8. Кабiнет Мiнiстрiв України має право встановлювати розмiри соцiальних виплат, не визначенi законом, в абсолютних сумах у межах бюджетних призначень, встановлених за вiдповiдними бюджетними програмами, до законодавчого врегулювання такого питання.
9. Установити, що до законодавчого врегулювання безспiрного списання коштiв бюджету та вiдшкодування збиткiв, завданих бюджету:
1) рiшення суду про стягнення (арешт) коштiв державного бюджету (мiсцевих бюджетiв) виконується виключно Державним казначейством України. Зазначенi рiшення передаються до Державного казначейства України для виконання.
Безспiрне списання коштiв державного бюджету (мiсцевих бюджетiв) здiйснюється Державним казначейством України у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, за черговiстю надходження таких рiшень, щодо видаткiв бюджету - в межах вiдповiдних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.
Видатки бюджетних установ, щодо яких прийнято рiшення про накладення на них арешту, дозволяється здiйснювати в частинi видаткiв, якi статтею 55 цього Кодексу визначено як захищенi, у разi зазначення про це у судовому рiшеннi;
2) вiдшкодування вiдповiдно до закону шкоди, завданої фiзичнiй чи юридичнiй особi внаслiдок незаконно прийнятих рiшень, дiй чи бездiяльностi органiв державної влади (органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування); а також їх посадових i службових осiб при здiйсненнi ними своїх повноважень, здiйснюється державою (Автономною Республiкою Крим, органами мiсцевого самоврядування) за рахунок коштiв державного бюджету (мiсцевих бюджетiв) в межах бюджетних призначень за рiшенням суду у розмiрi, що не перевищує суми реальних збиткiв, у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Якщо для вiдшкодування такої шкоди необхiднi додатковi кошти понад обсяг бюджетних призначень, в установленому законодавством порядку подаються вiдповiднi пропозицiї щодо внесення змiн до закону про Державний бюджет України (рiшення про мiсцевий бюджет) та/або видiлення коштiв з резервного фонду державного бюджету (мiсцевого бюджету);
3) у разi безспiрного списання коштiв державного бюджету (мiсцевих бюджетiв) Державне казначейство України вiдображає в облiку вiдповiднi бюджетнi зобов'язання розпорядника бюджетних коштiв, з вини якого виникли такi зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здiйснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштiв. Одночасно розпорядник бюджетних коштiв зобов'язаний привести у вiдповiднiсть з бюджетними асигнуваннями iншi взятi бюджетнi зобов'язання;
4) списання коштiв за вiдповiдним рiшенням суду на користь працiвникiв, вiйськовослужбовцiв, осiб рядового i начальницького складу бюджетної установи, якi мають право на безоплатне або пiльгове матерiальне i побутове забезпечення, здiйснюється Державним казначейством України з рахункiв вiдповiдного розпорядника бюджетних коштiв в межах його бюджетних асигнувань;
5) списання коштiв з бюджету за рiшенням суду щодо повернення платнику податкiв надмiрно та/або помилково сплачених податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) та iнших доходiв бюджету провадиться у межах надмiрно та/або помилково сплачених ним до бюджету коштiв;
6) повернення за рiшенням суду вартостi конфiскованого або зверненого в дохiд держави судом майна здiйснюється у розмiрах сум коштiв, що надiйшли до бюджету вiд реалiзацiї цього майна, за вирахуванням сум податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв); що були нарахованi вiдповiдно до законодавства, але не сплаченi на момент реалiзацiї.
Оцiнка конфiскованого або зверненого в дохiд держави судом майна здiйснюється у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Реалiзацiя конфiскованого або зверненого в дохiд держави судом майна здiйснюється у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Вiдшкодування витрат, пов'язаних з транспортуванням, зберiганням, експертною оцiнкою, сертифiкацiєю конфiскованого або зверненого в дохiд держави судом майна, здiйснюється за рахунок бюджетних призначень уповноважених органiв державної влади в порядку, встановленому Мiнiстерством фiнансiв України.
Керiвники установ, вiдповiдальнi посадовi, службовi особи, якi здiйснюють облiк, розпорядження, зберiгання та реалiзацiю конфiскованого або зверненого в дохiд держави судом майна, при здiйсненнi таких повноважень несуть вiдповiдальнiсть за вчиненi дiї або бездiяльнiсть вiдповiдно до законодавства;
7) повернення за рiшенням суду конфiскованої (вилученої) нацiональної та iноземної валюти здiйснюється Державним казначейством України у валютi платежу, яка була зарахована до державного бюджету, або за заявою одержувача у гривневому еквiвалентi за офiцiйним обмiнним курсом Нацiонального банку України вiдповiдно до законодавства;
8) рiшення суду, що передбачають списання коштiв за видатками, бюджетнi призначення щодо яких не визначенi законом про Державний бюджет України (рiшенням про мiсцевий бюджет); пiдлягають оскарженню органами державної влади (органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування) в апеляцiйному, касацiйному порядку.
Списання коштiв державного бюджету (мiсцевих бюджетiв) на виконання рiшень судiв здiйснюється з часу встановлення щодо таких видаткiв бюджетних призначень у законi про Державний бюджет України (рiшеннi про мiсцевий бюджет) або у змiнах до них;
9) кошти, вiдшкодованi державою з державного бюджету (Автономною Республiкою Крим, органами мiсцевого самоврядування з мiсцевих бюджетiв) згiдно з цим пунктом, вважаються збитками державного бюджету (мiсцевих бюджетiв). За поданням Державного казначейства України органи прокуратури звертаються в iнтересах держави до суду з позовами про вiдшкодування збиткiв, завданих державному бюджету (мiсцевим бюджетам);
91. Установити, що кошти фiнансового резерву для зняття з експлуатацiї атомних блокiв, що формується вiдповiдно до Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки", Державне пiдприємство "Нацiональна атомна енергогенеруюча компанiя "Енергоатом" перераховує до спецiального фонду Державного бюджету України. Для зарахування цих коштiв Державне казначейство України вiдкриває вiдповiдний бюджетний рахунок за надходженнями.
10) посадовi та службовi особи органiв державної влади (органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування); дiї яких завдали шкоди, що вiдшкодована з бюджету, несуть цивiльну, адмiнiстративну та кримiнальну вiдповiдальнiсть згiдно з законом.
У разi встановлення в дiях посадової, службової особи органiв державної влади (органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування) складу злочину за обвинувальним вироком суду щодо неї, який набрав законної сили, лише до такої особи може бути пред'явлено вимоги фiзичних i юридичних осiб щодо вiдшкодування упущеної майнової вигоди та моральної шкоди у встановленому порядку.
У разi встановлення в дiях посадової, службової особи органiв державної влади (органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування) складу злочину за обвинувальним вироком суду щодо неї, який набрав законної сили, органи державної влади (органи влади Автономної Республiки Крим, органи мiсцевого самоврядування) в установленому законодавством порядку реалiзовують право зворотної вимоги (регресу) до цiєї особи щодо вiдшкодування збиткiв, завданих державному бюджету (мiсцевим бюджетам); у розмiрi виплаченого вiдшкодування, якщо iнше не встановлено законодавством.
Органи державної влади (органи влади Автономної Республiки Крим, органи мiсцевого самоврядування) пiсля виконання рiшень суду про стягнення коштiв з рахункiв, на яких облiковуються кошти державного бюджету (мiсцевих бюджетiв); у випадках, визначених цим пунктом, проводять службове розслiдування щодо причетних посадових, службових осiб цих органiв, якщо рiшенням суду не встановлено в дiях посадових, службових осiб складу злочину.
За результатами службового розслiдування органи державної влади (органи влади Автономної Республiки Крим, органи мiсцевого самоврядування) та органи прокуратури за поданням вiдповiдних матерiалiв органами Державного казначейства України у мiсячний строк можуть звернутися до суду з позовною заявою про вiдшкодування збиткiв, завданих державному бюджету (мiсцевим бюджетам); з пред'явленням зворотної вимоги (регресу) у розмiрi виплаченого вiдшкодування до посадових, службових осiб цих органiв, винних у завданнi збиткiв (крiм вiдшкодування виплат, пов'язаних iз трудовими вiдносинами та вiдшкодуванням моральної шкоди).
Якщо збитки, завданi державному бюджету (мiсцевому бюджету); є результатом спiльних дiй або бездiяльностi кiлькох посадових та службових осiб, що призвели до завдання шкоди фiзичним чи юридичним особам, такi посадовi та службовi особи несуть солiдарну вiдповiдальнiсть згiдно з Цивiльним кодексом України та iншими законодавчими актами України.
10. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом року забезпечити формування, встановлення та затвердження державних соцiальних стандартiв i нормативiв з урахуванням вимог, встановлених Законом України "Про державнi соцiальнi стандарти та державнi соцiальнi гарантiї".
11. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом року розробити проекти законiв України з питань охорони здоров'я, передбачивши здiйснення заходiв щодо:
передачi вiдомчих установ та закладiв охорони здоров'я до сфери управлiння центрального органу виконавчої влади iз забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони здоров'я;
переходу у використаннi бюджетних коштiв вiд утримання державних та комунальних лiкувально-профiлактичних закладiв до оплати вiдповiдних медичних послуг (iз змiною органiзацiйно-правових форм господарювання таких закладiв);
запровадження нового механiзму фiнансового забезпечення первинної медико-санiтарної допомоги;
пiдготовки умов для переходу на страхову модель охорони здоров'я.
м. Київ 8 липня 2010 року N 2456-VI