ПРАВЛIННЯ НАЦIОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
м.Київ
вiд 22.12.2000 | N 495 |
---|
Про затвердження Положення про фiлiї
(територiальнi управлiння) Нацiонального банку
України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 сiчня 2001 за N 81/5272 |
(Iз змiнами, внесеними згiдно з
Постановами
Нацiонального банку
N 495) вiд 04.12.2001
N 91 вiд 07.03.2002
N 297 вiд 09.08.2002)
Згiдно зi статтею 23 Закону України "Про Нацiональний банк України" Правлiння Нацiонального банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про фiлiї (територiальнi управлiння) Нацiонального банку України (далi - Положення) (додається).
2. Фiлiям (територiальним управлiнням) Нацiонального банку України забезпечити виконання функцiй та обов'язкiв, що передбаченi цим Положенням.
3. Департаменту внутрiшнього аудиту (М.Р.Романик) здiйснювати контроль за виконанням фiлiями (територiальними управлiннями) Нацiонального банку України функцiй та обов'язкiв, передбачених цим Положенням.
4. Контроль за виконанням цiєї постанови покласти на заступника Голови Нацiонального банку України Я.Ф.Солтиса.
5. Визнати таким, що втратило чиннiсть, Положення про регiональне управлiння Нацiонального банку України, затверджене постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 11.05.99 N 225.
6. Ця постанова набирає чинностi через 10 днiв пiсля державної реєстрацiї в Мiнiстерствi юстицiї України.
Голова | В.С.Стельмах |
Затверджено Постанова Правлiння Нацiонального банку України 22.12.2000 N 495 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 сiчня 2001 р. за N 81/5272 |
Положення про фiлiї (територiальнi управлiння) Нацiонального банку України
1. Загальнi положення
1.1. Згiдно зi статтею 23 Закону України "Про Нацiональний банк України" до системи Нацiонального банку України входять фiлiї (територiальнi управлiння) Нацiонального банку України, якi дiють у межах повноважень, визначених Законом України "Про Нацiональний банк України", та вирiшують питання, що належать до їх компетенцiї, на засадах єдностi та централiзацiї в здiйсненнi грошово-кредитної та валютної полiтики, банкiвського нагляду, бухгалтерського облiку i розрахункових операцiй, при складаннi фiнансової та статистичної звiтностi тощо.
До фiлiй (територiальних управлiнь) (далi - територiальнi управлiння) Нацiонального банку України належать:
Головне управлiння Нацiонального банку України в Автономнiй Республiцi Крим;
Головне управлiння Нацiонального банку України по мiсту Києву i Київськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України у Вiнницькiй областi;
управлiння Нацiонального банку України у Волинськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Днiпропетровськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Донецькiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Житомирськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Закарпатськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Запорiзькiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Iвано-Франкiвськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Кiровоградськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Луганськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України у Львiвськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Миколаївськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Одеськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Полтавськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Рiвненськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Сумськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Тернопiльськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Харкiвськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Херсонськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України у Хмельницькiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Черкаськiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Чернiвецькiй областi;
управлiння Нацiонального банку України в Чернiгiвськiй областi.
Зазначенi територiальнi управлiння є структурними пiдроздiлами Нацiонального банку України (далi - Нацiональний банк) без статусу юридичної особи.
1.2. Територiальнi управлiння Нацiонального банку у своїй дiяльностi керуються Конституцiєю України, законодавством України, нормативно-правовими актами Нацiонального банку та цим Положенням.
1.3. Створення, реорганiзацiя та лiквiдацiя територiальних управлiнь здiйснюються за рiшенням Правлiння Нацiонального банку.
1.4. Територiальне управлiння очолює начальник, який призначається на посаду i звiльняється з неї наказом Голови Нацiонального банку.
1.5. Баланс територiальних управлiнь є складовою консолiдованого балансу Нацiонального банку.
1.6. Доходи i витрати територiальних управлiнь є складовими кошторису доходiв i витрат Нацiонального банку.
1.7. Територiальнi управлiння самостiйно витрачають кошти за напрямами та в межах, що передбаченi кошторисом, забезпечуючи їх ефективне цiльове використання вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку та чинного законодавства з належним документальним оформленням.
1.8. Територiальнi управлiння забезпечують виконання вимог чинного законодавства, що спрямованi на боротьбу зi злочиннiстю в банкiвськiй сферi, а також взаємодiю з правоохоронними та контролюючими органами.
1.9. Нацiональний банк забезпечує територiальнi управлiння рухомим та нерухомим майном. Вартiсть майна вiдображається в балансi територiальних управлiнь.
1.10. Територiальнi управлiння мають печатку зi своїм найменуванням i зображенням малого Державного Герба України, iншi печатки, штампи, що потрiбнi для їх дiяльностi, згiдно з чинним законодавством.
1.11. Не допускається втручання органiв державної влади або їх службових осiб у виконання функцiй i повноважень територiальних управлiнь.
2. Основнi завдання територiальних управлiнь
2.1. Основними завданнями територiальних управлiнь є:
2.1.1. Проведення грошово-кредитної полiтики, що спрямована на пiдтримування внутрiшньої i зовнiшньої стабiльностi грошової одиницi України, змiцнення банкiвської системи та ефективне управлiння грошово-кредитним ринком.
2.1.2. Забезпечення надiйної схоронностi цiнностей та дотримання належних умов їх зберiгання.
2.1.3. Здiйснення контролю за розвитком валютного ринку та роботою комерцiйних банкiв на ринку цiнних паперiв.
2.1.4. Аналiз грошово-кредитних вiдносин на вiдповiднiй територiї та їх прогнозування.
2.1.5. Здiйснення валютного контролю за дотриманням уповноваженими банками вимог чинного валютного законодавства.
2.1.6. Органiзацiя розрахункiв у порядку, установленому Нацiональним банком.
2.1.7. Забезпечення контролю за дотриманням комерцiйними банками чинного законодавства України, економiчних нормативiв i нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
2.1.8. Проведення емiсiйно-касової роботи, спрямованої на безперебiйне i своєчасне забезпечення комерцiйних банкiв готiвкою та здiйснення касового обслуговування органiв Державного казначейства України.
2.1.9. Забезпечення належного рiвня надiйностi внутрiшнього банкiвського контролю, що вiдповiдає характеру i масштабам бухгалтерських операцiй.
2.1.10. Пiдготовка та подання Нацiональному банку фiнансової та статистичної звiтностi за результатами своєї дiяльностi.
2.1.11. Здiйснення контролю за поданням комерцiйними банками фiнансової та статистичної звiтностi Нацiональному банку та аналiз економiчних показникiв за результатами їх дiяльностi.
2.1.12. Розгляд запитiв комерцiйних банкiв, суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, фiзичних осiб i правоохоронних органiв з питань грошово-кредитної та валютної полiтики, грошового обiгу, банкiвського нагляду, валютного контролю та лiцензування, бухгалтерського облiку, вiдкриття рахункiв i органiзацiї розрахункiв та звiтностi, з iнших питань банкiвської дiяльностi та надання на них вiдповiдей. Здiйснення всiх видiв перевiрок комерцiйних банкiв i банкiвських установ (крiм перевiрок i ревiзiй фiнансово-господарської дiяльностi).
2.1.13. Упровадження засобiв автоматизацiї та сучасних комп'ютерних технологiй за усiма напрямами банкiвської дiяльностi.
2.1.14. Забезпечення, у межах функцiональних обов'язкiв, виконання вимог законодавства, спрямованого на боротьбу зi злочиннiстю (у тому числi статей 12 та 18 Закону України "Про органiзацiйно-правовi основи боротьби з органiзованою злочиннiстю" та взаємодiї з правоохоронними органами.
3. Основнi функцiї i права територiальних управлiнь
3.1. У сферi грошово-кредитного регулювання територiальнi управлiння:
3.1.1. Проводять вiдповiдну роз'яснювальну роботу з питань грошово-кредитної i валютної полiтики Нацiонального банку.
3.1.2. Контролюють дотримання банками вимог Нацiонального банку щодо формування обов'язкових резервiв, а саме:
звiряють надану банком iнформацiю з даними балансу банку i визначають правильнiсть дотримання ним установленого нормативу обов'язкового резервування;
здiйснюють згiдно з визначеною ними перiодичнiстю загальну або вибiркову перевiрку достовiрностi поданих банком даних для розрахунку суми обов'язкових резервiв;
подають клопотання Генеральному департаменту банкiвського нагляду Нацiонального банку щодо обмеження, зупинення чи припинення здiйснення операцiй банку iз залучення коштiв фiзичних та/або юридичних осiб у разi недотримання ним нормативу обов'язкового резервування бiльше нiж три рази протягом пiврiччя;
звертаються до Генерального департаменту банкiвського нагляду Нацiонального банку з обгрунтуванням потреби переведення банку в режим щоденного контролю за дотриманням нормативу обов'язкового резервування в разi трикратного порушення банком цього нормативу;
здiйснюють щоденний контроль за дотриманням банком нормативу обов'язкового резервування в разi переведення банку в режим щоденного контролю;
виконують на пiдставi довiдки банку контроль за перерахуванням банками коштiв обов'язкових резервiв на окремий рахунок, вiдкритий у територiальному управлiннi Нацiонального банку;
звертаються з вiдповiдною пропозицiєю до Генерального департаменту банкiвського нагляду про застосування заходiв впливу до банку, який не формує на окремому рахунку в Нацiональному банку обов'язковi резерви у визначенiй нормативом сумi.
(Пiдпункт 3.1.2 пункту 3.1 в редакцiї Постанови Нацiонального банку N 91 вiд 07.03.2002) |
3.1.3. Розглядають звернення комерцiйних банкiв щодо пiдтримування їх лiквiдностi та подають свої пропозицiї Нацiональному банку.
3.1.4. Оформляють кредитнi угоди з комерцiйними банками за вiдповiдними механiзмами рефiнансування, вивчають реальнiсть наданого забезпечення кредитiв та укладають вiдповiднi договори.
3.1.5. Укладають вiд iменi Нацiонального банку з комерцiйними банками загальнi угоди про депозитнi вклади на вiдповiдний перiод та здiйснюють контроль за операцiями комерцiйних банкiв з депозитними сертифiкатами Нацiонального банку.
3.1.6. Здiйснюють контроль за своєчасним виконанням кредитних угод.
3.1.7. Перевiряють кредитний портфель банкiвських установ з метою оцiнки якостi активiв банку.
3.1.8. Аналiзують портфель цiнних паперiв комерцiйних банкiв, що розташованi на вiдповiднiй територiї.
3.1.9. Здiйснюють контроль за достовiрнiстю ведення комерцiйними банками депозитарного облiку облiгацiй внутрiшньої державної позики, що є власнiстю клiєнтiв комерцiйних банкiв.
3.2. У сферi органiзацiї готiвково-грошового обiгу територiальнi управлiння:
3.2.1. Здiйснюють аналiз i прогнозування готiвкового обiгу на вiдповiднiй територiї. На пiдставi прогнозiв касових оборотiв визначають потрiбний обсяг готiвки для нормального та безперебiйного функцiонування економiки.
3.2.2. Складають статистичну звiтнiсть (щоденну, мiсячну); щомiсяця здiйснюють аналiз достовiрностi вiдображення у статистичнiй звiтностi розмiру емiсiї та залишкiв готiвки в касах порiвняно з цими показниками в балансi.
3.2.3. Органiзовують роботу грошових сховищ та забезпечують належнi умови для зберiгання цiнностей. Контролюють умови та порядок органiзацiї охорони установ банкiв, їх фiлiй, вiдокремлених безбалансових вiддiлень, пунктiв обмiну iноземної валюти тощо, в яких здiйснюються операцiї з цiнностями.
3.2.4. Установлюють та змiнюють категорiї охорони для банкiвських установ. Здiйснюють перевiрки органiзацiї охорони банкiвських установ разом з Державною службою охорони МВС України.
3.2.5. Перевiряють вiдповiднiсть примiщень касового вузла територiального управлiння вимогам з технiчного укрiплення та органiзацiї схоронностi цiнностей i вживають заходiв щодо усунення виявлених недолiкiв.
3.2.6. Здiйснюють випуск готiвки в обiг та вилучення її з обiгу i щоденно iнформують Нацiональний банк про емiсiйнi операцiї за встановленою формою.
3.2.7. Здiйснюють аналiз забезпечення вiдповiдної територiї готiвкою, її вивезення за межi регiону i ввезення з банкiв iнших регiонiв, визначають купюрну структуру готiвки в обiгу, забезпечують достатнi запаси банкнот i монет усiх номiналiв у власних сховищах.
3.2.8. Органiзовують касову роботу з обслуговування комерцiйних банкiв i клiєнтiв щодо приймання та видачi готiвки, обмiну готiвки тощо. Здiйснюють контроль за виконанням установами комерцiйних банкiв, якi проводять операцiї з готiвкою, правил i порядку емiсiйно-касової роботи та дотримання ними вимог нормативно-правових актiв Нацiонального банку з питань готiвкового обiгу. Укладають з комерцiйними банками угоди про касове обслуговування.
3.2.9. Органiзовують перерахування прийнятої вiд комерцiйних банкiв готiвки, що має необхiднi ознаки платiжностi (з перевiркою її справжностi та придатностi), з подальшим її формуванням та сортуванням вiдповiдно до єдиного порядку формування готiвки як вручну, так i на автоматизованих системах оброблення банкнот, здiйснюють вилучення з обiгу зношених банкнот.
3.2.10. Перевiряють виконання комерцiйними банками особливих вимог, вiдповiдно до яких їм видають лiцензiї (дозволи) на касове обслуговування клiєнтiв i перевезення грошово-валютних цiнностей та iнкасацiю грошових коштiв, контролюють збереження цiнностей клiєнтiв банку, операцiї з банкiвськими металами на валютному ринку України i мiжнародних ринках.
3.2.11. Здiйснюють контроль за якiстю готiвки на визначенiй територiї i органiзовують роботу комерцiйних банкiв щодо приймання, перерахування, сортування та вилучення з обiгу зношених i пошкоджених банкнот i монет, обмiну зношених банкнот на придатнi, обмiну банкнот на розмiнну монету та навпаки тощо.
3.2.12. Органiзовують та здiйснюють iнкасацiю та перевезення банкнот i монет та iнших цiнностей.
3.2.13. Забезпечують координацiю та контроль за дiяльнiстю пiдроздiлiв iнкасацiї та перевезення цiнностей комерцiйних банкiв i Державної служби охорони МВС України.
3.2.14. Здiйснюють пiдкрiплення операцiйних кас комерцiйних банкiв i їх дирекцiй та вивезення надлишкiв готiвки цих банкiв до оборотних кас Нацiонального банку.
3.2.15. Органiзовують i здiйснюють експертизу грошових знакiв, забезпечують складання звiтiв про виявленi фальшивi банкноти, пiдтримують зв'язки з правоохоронними органами з цих питань.
3.2.16. Контролюють дотримання комерцiйними банками на визначенiй територiї дiючого порядку ведення операцiй з готiвкою. Аналiзують i узагальнюють данi про результати перевiрок комерцiйних банкiв, дотримання суб'єктами господарювання касової дисциплiни, складають вiдповiднi звiти.
3.2.17. Органiзовують роботу з реалiзацiї ювiлейних i пам'ятних монет i подають щомiсяця звiт про стан реалiзацiї нумiзматичної продукцiї у кiлькiсному та вартiсному виразах.
3.2.18. Разом з iншими зацiкавленими органами беруть участь в опрацюваннi пропозицiй щодо скорочення готiвкового обiгу, розвитку безготiвкових розрахункiв у сферi обслуговування населення.
3.2.19. Здiйснюють касове обслуговування бюджетних установ.
3.2.20. Здiйснюють щоденний контроль за облiком готiвки у сховищах, банкнот i монет, якi вiдправленi зi сховищ (у дорозi), емiтованих банкнот i монет.
3.2.21. Органiзовують впровадження сучасних технологiчних процесiв оброблення готiвки на автоматизованих системах сортування банкнот.
3.2.22. Органiзовують технологiчне супроводження та проведення технiчного обслуговування i ремонту автоматизованих систем оброблення готiвки.
3.2.23. Готують iнформацiю для мiсцевих державних адмiнiстрацiй про стан готiвкового обiгу в областi, а також вносять пропозицiї щодо нього.
3.2.24. За дорученням Державної скарбницi здiйснюють закупiвлю в населення виробiв та брухту з дорогоцiнних металiв i каменiв.
3.3. У сферi валютного регулювання та валютного контролю територiальнi управлiння:
3.3.1. Здiйснюють операцiї з валютними цiнностями в межах повноважень, наданих Нацiональним банком.
3.3.2. Здiйснюють контроль за проведенням уповноваженими банками операцiй з валютними цiнностями вiдповiдно до чинного законодавства України та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.3.3. Здiйснюють перевiрки дотримання уповноваженими банками, їх установами та пунктами обмiну iноземної валюти вимог чинного законодавства.
3.3.4. Застосовують у межах своєї компетенцiї фiнансовi санкцiї та iншi заходи впливу до уповноважених банкiв, якi отримали лiцензiю Нацiонального банку на здiйснення операцiй з валютними цiнностями.
3.3.5. Розглядають акти перевiрок органiв Державної податкової адмiнiстрацiї України, iнших контролюючих i правоохоронних органiв та застосовують у межах своєї компетенцiї санкцiї до банкiвських установ, якi є порушниками валютного законодавства.
3.3.6. Реєструють декларацiї резидентiв про валютнi цiнностi та майно, що знаходяться за межами України, видають їм довiдки про проведення декларування.
3.3.7. Реєструють i надають дозволи комерцiйним банкам на вiдкриття пунктiв обмiну iноземної валюти та пунктiв обмiну, якi працюють на пiдставi агентських угод з комерцiйними банками.
3.3.8. Надають у межах повноважень, що отриманi вiд Нацiонального банку, iндивiдуальнi лiцензiї i спецiальнi дозволи на здiйснення одноразових валютних операцiй та на вiдкриття рахункiв представництвам юридичних осiб-нерезидентiв у нацiональнiй валютi.
3.3.9. Реєструють договори, що передбачають виконання резидентами боргових зобов'язань перед нерезидентами за залученими вiд нерезидентiв кредитами, позиками в iноземнiй валютi, видаючи реєстрацiйнi свiдоцтва.
3.3.10. Надають за запитами комерцiйних банкiв довiдки про суми фактично одержаних резидентами кредитiв, позик в iноземнiй валютi вiд нерезидентiв у разi вiдкриття резидентами рахункiв в iноземних банках.
3.3.11. Розглядають документи резидентiв i надають висновки Нацiональному банку щодо отримання iндивiдуальних лiцензiй на вiдкриття та перереєстрацiю рахункiв за кордоном, на здiйснення iнвестицiй за межi України, на зворотне вивезення iноземних цiнних паперiв за кордон, отримання небанкiвськими фiнансовими установами генеральних лiцензiй на здiйснення валютних операцiй тощо.
(Пiдпункт 3.3.11 пункту 3.3 в редакцiї Постанови Нацiонального банку N 297 вiд 09.08.2002) |
3.3.12. Здiйснюють контроль за дотриманням вимог iндивiдуальних лiцензiй та дозволiв.
3.3.13. Надають довiдки про офiцiйний обмiнний курс гривнi до iноземних валют, банкiвських металiв на офiцiйнi запити судiв, правоохоронних органiв, органiв соцiального забезпечення, резидентiв i нерезидентiв.
3.3.14. Вiдповiдно до чинного законодавства України взаємодiють з iншими органами державної влади, якi здiйснюють валютний контроль (Державна податкова адмiнiстрацiя України, Державна митна служба України, Мiнiстерство економiки України), та обмiнюються iнформацiєю з цими органами.
3.3.15. За дорученням Нацiонального банку здiйснюють перевiрки скарг та звернень юридичних та фiзичних осiб-резидентiв щодо дiяльностi комерцiйних банкiв.
3.3.16. Уживають заходiв, що передбаченi законодавством України, з метою повернення в Україну валютних цiнностей, якi знаходяться за її межами.
3.3.17. Здiйснюють контроль за дотриманням установленого Нацiональним банком лiмiту вiдкритої валютної позицiї для банкiв.
3.3.18. Здiйснюють контроль за повнотою, достовiрнiстю та своєчаснiстю подання комерцiйними банками статистичної звiтностi щодо стану валютного ринку та забезпечують надходження її до центрального апарату Нацiонального банку. Проводять первинний аналiз статистичної звiтностi та її перiодичну перевiрку на мiсцях, а також методичнi консультацiї та роз'яснення щодо складання звiтiв. В оперативному режимi iнформують Департамент валютного регулювання Нацiонального банку про змiни i порушення у звiтностi окремих комерцiйних банкiв. Щомiсяця iнформують Департамент валютного регулювання про результати оперативних перевiрок наявної статистичної звiтностi та вжитi заходи щодо порушникiв.
3.3.19. Здiйснюють аналiз основних показникiв стану валютного ринку регiону в цiлому та в розрiзi окремих банкiв, у тому числi структури валютного ринку, валютного курсу, руху валютних коштiв за напрямами та iнших показникiв з урахуванням основних завдань валютно-курсової полiтики i перспектив розвитку фiнансового ринку, основних показникiв соцiального i економiчного розвитку регiону та країни в цiлому. Результати аналiзу та вiдповiднi пропозицiї надаються керiвництву територiальних управлiнь та Департаменту валютного регулювання Нацiонального банку.
3.3.20. Складають статистичнi звiти щодо реєстру договорiв, якi передбачають виконання резидентами боргових зобов'язань перед нерезидентами за залученими вiд нерезидентiв кредитами, позиками в iноземнiй валютi.
3.3.21. Здiйснюють контроль за повнотою, достовiрнiстю та своєчаснiстю подання установами комерцiйних банкiв на вiдповiднiй територiї звiтностi щодо зовнiшнього боргу.
3.3.22. Вiдповiдають на листи комерцiйних банкiв та їх клiєнтiв з питань, що стосуються валютного регулювання.
3.3.23. Здiйснюють аналiз стану заборгованостi за експортно-iмпортними операцiями резидентiв на вiдповiднiй територiї.
3.3.24. Здiйснюють контроль за своєчаснiстю та повнотою надання звiтiв про валютнi операцiї банкiвськими установами на вiдповiднiй територiї.
3.3.25. У межах своєї компетенцiї надають методичну та практичну допомогу установам банкiв з питань чинного законодавства.
3.3.26. Здiйснюють роботу щодо взаємодiї з органами Державної податкової адмiнiстрацiї України з оперативного опрацювання наданих комерцiйними банками реєстрiв документiв, на пiдставi яких здiйснюються на мiжбанкiвському валютному ринку України операцiї купiвлi-продажу iноземної валюти.
3.3.27. Проводять роз'яснювальну роботу серед населення регiону щодо валютної полiтики Нацiонального банку.
3.4. У сферi банкiвського нагляду територiальнi управлiння:
3.4.1. Розглядають документи, що поданi для реєстрацiї новостворених комерцiйних банкiв та видачi їм лiцензiї на здiйснення банкiвських операцiй як у нацiональнiй, так i в iноземнiй валютах, щодо їх вiдповiдностi чинному законодавству України та нормативно-правовим актам Нацiонального банку. Готують висновки Нацiональному банку про їх реєстрацiю та можливiсть видачi їм лiцензiї.
3.4.2. Розглядають документи, що поданi для реєстрацiї змiн та доповнень, якi вносяться до статутiв банкiв, положень про фiлiї банкiв та для розширення лiцензiї на здiйснення банкiвських операцiй, i приймають вiдповiдне рiшення, якщо це в їх компетенцiї, або подають свої висновки Нацiональному банку.
3.4.3. Погоджують кандидатури на посади голови правлiння, головного бухгалтера, керiвника пiдроздiлу внутрiшнього аудиту банку, їх заступникiв та керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв комерцiйних банкiв або надають висновки про погодження зазначених кандидатур, якщо прийняття вiдповiдного рiшення належить до компетенцiї Нацiонального банку, вiдповiдно до вимог нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.4.4. Здiйснюють контроль за дотриманням банками лiцензiйних вимог, згiдно з якими їм була видана лiцензiя на проведення банкiвських операцiй i за умови дотримання яких вони можуть розширити лiцензiю.
3.4.5. Розглядають документи i приймають рiшення про реєстрацiю фiлiй та представництв комерцiйних банкiв, погоджують дозволи на здiйснення банкiвських операцiй, що наданi комерцiйними банками своїм фiлiям. Дають згоду, що оформлена вiдповiдним чином, на вiдкриття фiлiй i представництв комерцiйних банкiв на територiї iнших держав вiдповiдно до вимог, визначених вiдповiдними нормативно-правовими актами Нацiонального банку.
3.4.6. Здiйснюють контроль за дотриманням комерцiйними банками строкiв формування статутного капiталу, строкiв реєстрацiї вiдповiдних змiн до їх статутiв, а також за дотриманням мiнiмального розмiру статутного капiталу.
3.4.7. Аналiзують квартальну звiтнiсть про двадцять найбiльших акцiонерiв (учасникiв) банку.
3.4.8. Перевiряють вiдповiднiсть примiщень банкiвських установ дiючим вимогам з технiчного укрiплення та органiзацiї схоронностi цiнностей i вживають вiдповiдних заходiв щодо усунення ними виявлених недолiкiв.
3.4.9. Подають пропозицiї Нацiональному банку щодо зупинення (обмеження) дiї лiцензiї на здiйснення окремих банкiвських операцiй, вiдкликання лiцензiї на здiйснення банкiвських операцiй з валютними цiнностями або скасування рiшення про зупинення (обмеження) дiї лiцензiї.
3.4.10. Здiйснюють контроль за дотриманням банками економiчних нормативiв, установлених Нацiональним банком.
3.4.11. Здiйснюють контроль за формуванням i використанням комерцiйними банками резервiв для вiдшкодування можливих втрат вiд кредитних операцiй, дебiторської заборгованостi та вiд операцiй з цiнними паперами.
3.4.12. Щомiсяця здiйснюють комплексний аналiз основних показникiв дiяльностi кожного комерцiйного банку на визначенiй територiї i складають вiдповiдну аналiтичну записку з висвiтленням тенденцiй економiчних процесiв, а також порушень i їх причин.
3.4.13. Проводять усi види перевiрок комерцiйних банкiв та банкiвських установ (комплекснi або тематичнi) на вiдповiднiй територiї, крiм перевiрок i ревiзiй фiнансово-господарської дiяльностi. Визначають рейтинговi оцiнки за системою "CAMEL" та ступiнь подальшого банкiвського нагляду.
3.4.14. За результатами виїзного iнспектування комерцiйних банкiв аналiзують i надсилають Нацiональному банку iнформацiю за фактами, що можуть свiдчити про їх злочинну дiяльнiсть та iншi правопорушення, скоєнi працiвниками комерцiйних банкiв, а також вiдповiдно до чинного законодавства України i нормативно-правових актiв Нацiонального банку надають цю iнформацiю правоохоронним органам.
3.4.15. Контролюють дiяльнiсть комерцiйних банкiв та їх установ на вiдповiднiй територiї незалежно вiд мiсцезнаходження головного банку, зокрема дотримання ними вимог нормативно-правових актiв Нацiонального банку, ефективнiсть i рацiональне використання всiх кредитних ресурсiв на вiдповiднiй територiї.
3.4.16. Здiйснюють контроль за дiяльнiстю банкiвських установ за межами України за мiсцезнаходженням головного банку на визначенiй територiї.
3.4.17. Розробляють пропозицiї щодо усунення недолiкiв у дiяльностi банкiв на пiдставi аналiзу вiдповiдної звiтностi.
3.4.18. Уживають своєчасних i адекватних заходiв впливу до комерцiйних банкiв та їх керiвникiв у зв'язку з порушенням ними банкiвського законодавства, нормативно-правових актiв Нацiонального банку, проведенням ризикових операцiй, що загрожує їх платоспроможностi та iнтересам вкладникiв i кредиторiв, у межах своєї компетенцiї, а також вносять вiдповiднi пропозицiї на розгляд Правлiння Нацiонального банку та Комiсiї з питань нагляду та регулювання дiяльностi банкiв.
3.4.19. Здiйснюють контроль за виконанням банками та їх установами заходiв попереднього реагування чи примусових заходiв, що застосовуються згiдно з результатами iнспектування або перевiрок.
3.4.20. Уживають вiдповiдних заходiв для забезпечення платоспроможностi та лiквiдностi банкiв i банкiвських установ, запобiгають кризовим явищам у їх дiяльностi.
3.4.21. Порушують перед засновниками банкiв питання про скликання зборiв учасникiв банкiв у разi виникнення загрози їх банкрутства та в iнших випадках, що пов'язанi iз захистом iнтересiв вкладникiв i банкiв-кореспондентiв.
3.4.22. Надають реєстрацiйнi свiдоцтва уповноваженим банкам України про вiдкриття прямих кореспондентських рахункiв (ЛОРО, НОСТРО) у нацiональнiй та iноземнiй валютах у банках-кореспондентах резидентiв i нерезидентiв, а також вiдкриття в банках України кореспондентських рахункiв банкам резидентiв i нерезидентiв.
3.4.23. Здiйснюють контроль за роботою комерцiйних банкiв за кореспондентськими рахунками, що зареєстрованi Нацiональним банком.
3.4.24. Здiйснюють контроль за сплатою банками обов'язкових зборiв до Фонду гарантування вкладiв фiзичних осiб.
3.4.25. Проводять претензiйно-позовну роботу щодо сплати комерцiйними банками штрафiв.
3.4.26. Приймають рiшення про зупинення (обмеження) дiї лiцензiї на здiйснення банком окремих банкiвських операцiй та дострокове скасування рiшення про зупинення (обмеження) дiї лiцензiї в межах своєї компетенцiї.
3.4.27. Контролюють виконання комерцiйними банками вимог Нацiонального банку щодо створення та дiяльностi служб внутрiшнього аудиту, а в разi невиконання цих вимог застосовують до них вiдповiднi заходи впливу.
3.4.28. Здiйснюють контроль за своєчасним укладенням договору (угоди) на проведення аудиторської перевiрки рiчної фiнансової звiтностi та отримання Нацiональним банком вiд комерцiйних банкiв аудиторських висновкiв i звiтiв незалежних аудиторських фiрм за результатами здiйснення аудиту.
3.4.29. Здiйснюють монiторинг за проблемними банками, процесом санацiї та реорганiзацiї банкiв, роботою лiквiдацiйних комiсiй вiдповiдно до Регламенту нагляду за проблемними банками з метою запобiгання виникненню кризового стану, забезпечення захисту iнтересiв вкладникiв i кредиторiв.
3.4.30. Розглядають програми фiнансового оздоровлення проблемних банкiв, плани лiквiдацiї, санацiї, реорганiзацiї та готують висновки щодо їх ефективностi та дотримання вимог, що висуваються до проблемних банкiв.
3.4.31. Здiйснюють контроль за дiяльнiстю лiквiдатора (лiквiдацiйної комiсiї) i надають пропозицiї щодо усунення його в разi невiдповiдностi роботи лiквiдатора встановленим вимогам чинного законодавства та умовам договору або замiни членiв лiквiдацiйної комiсiї.
3.4.32. Застосовують до комерцiйних банкiв, що порушують вимоги формування резервiв для вiдшкодування можливих втрат вiд кредитних операцiй, дебiторської заборгованостi та вiд операцiй з цiнними паперами, заходи впливу, що передбаченi нормативно-правовими актами Нацiонального банку.
3.4.33. Розглядають пакети документiв, що подаються комерцiйними банками, щодо врахування залучених коштiв на умовах субординованого боргу до капiталу банку i подають свої пропозицiї Комiсiї з питань нагляду та регулювання дiяльностi банкiв.
3.4.34. Збирають та обробляють статистичну звiтнiсть з питань нагляду та здiйснюють контроль за її достовiрнiстю.
3.4.35. Погоджують вiдкриття безбалансових установ банкiв.
3.4.36. Погоджують статути кредитних спiлок з питань кредитування i розрахункiв.
3.5. У сферi органiзацiї розрахункiв, бухгалтерського облiку i звiтностi та обслуговування коштiв Державного бюджету України територiальнi управлiння:
3.5.1. Здiйснюють електроннi мiжбанкiвськi розрахунки в порядку, установленому Нацiональним банком.
3.5.2. Забезпечують контроль за виконанням установами банкiв вимог чинного законодавства та нормативно-правових актiв Нацiонального банку з питань розрахункiв.
3.5.3. Здiйснюють постiйнi заходи щодо удосконалення бухгалтерського облiку та фiнансової звiтностi вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.5.4. Здiйснюють контроль в установах банкiв на вiдповiднiй територiї за достовiрнiстю та правильнiстю дотримання ними єдиних методологiчних засад бухгалтерського облiку та звiтностi, що розробленi вiдповiдно до мiжнародних стандартiв. У разi виявлення фактiв перекручення звiтностi застосовують до банкiв штрафнi санкцiї та iншi заходи впливу.
3.5.5. Контролюють своєчаснiсть та повноту подання комерцiйними банками фiнансової звiтностi, здiйснюють її аналiз, вiдповiдно реагують на виявленi порушення та подають її Нацiональному банку згiдно з визначеними ним формами та строками.
3.5.6. У межах своїх повноважень надають методичну та практичну допомогу установам банкiв на вiдповiднiй територiї з питань ведення бухгалтерського облiку та надання фiнансової звiтностi.
3.5.7. За дорученням Нацiонального банку беруть участь у пiдготовцi проектiв нормативно-правових актiв Нацiонального банку з питань бухгалтерського облiку та розрахункiв.
3.5.8. Органiзовують касове виконання Державного бюджету України та мiсцевих бюджетiв. Ведуть рахунок органiв Державного казначейства України.
3.5.9. Обслуговують кошти Державного бюджету України та позабюджетних фондiв на пiдставi угод, що укладенi Нацiональним банком через його фiлiї з органами Державного казначейства України на мiсцях, i згiдно з вимогами нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.5.10. Здiйснюють координацiю i органiзацiю розрахункiв вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.5.11. Здiйснюють розрахунково-касове обслуговування та безспiрне стягнення коштiв iз рахункiв своїх клiєнтiв вiдповiдно до чинного законодавства України та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.5.12. Перевiряють стан облiково-операцiйної роботи в банкiвських установах на визначенiй територiї.
3.6. У сферi економiчного аналiзу i статистики територiальнi управлiння:
3.6.1. Забезпечують збирання i оброблення даних для складання фiнансової та статистичної звiтностi про дiяльнiсть територiального управлiння i забезпечують її достовiрнiсть.
3.6.2. Органiзовують систематизацiю, зберiгання та своєчасне подання комерцiйними банками Нацiональному банку фiнансової i статистичної звiтностi, потрiбної для розроблення грошово-кредитної статистики та економiчного аналiзу.
3.6.3. Аналiзують стан i розвиток економiки, банкiвської системи на визначенiй територiї, грошово-кредитного, фондового та валютного ринкiв вiдповiдно до показникiв, що їх характеризують.
3.6.4. Вносять пропозицiї Нацiональному банку щодо стабiлiзацiї i змiцнення грошово-кредитного, валютного та фондового ринкiв.
3.6.5. Надають iнформацiю з питань стану i розвитку економiки, банкiвської системи на вiдповiднiй територiї, грошово-кредитного, фондового та валютного ринкiв мiсцевим органам державної влади та Нацiональному банку.
3.6.6. Готують та видають iнформацiйнi матерiали, якi не мiстять державної та банкiвської таємницi, про дiяльнiсть установ комерцiйних банкiв i надають їх органам державної влади та мiсцевого самоврядування, а також Нацiональному банку.
3.6.7. Розробляють (за потреби) плани заходiв щодо виконання указiв, розпоряджень Президента України i постанов Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до їх компетенцiї, та здiйснюють контроль за їх виконанням на визначенiй територiї.
3.6.8. Отримують i аналiзують рiчнi звiти комерцiйних банкiв, результати економiчного аналiзу їх дiяльностi повiдомляють Нацiональному банку; використовують вiдповiднi матерiали для пiдготовки доповiдей, виступiв, прес-релiзiв, статей, довiдок, аналiтичних записок тощо.
3.6.9. Отримують та аналiзують звiт про дiяльнiсть кредитних спiлок, який надсилають Нацiональному банку, а також iншi звiти небанкiвських фiнансових установ на вимогу Нацiонального банку.
3.6.10. Пiдтримують зв'язок iз засобами масової iнформацiї.
3.6.11. Органiзовують проведення нарад, семiнарiв, конференцiй тощо.
3.7. У фiнансовiй i внутрiшньогосподарськiй дiяльностi територiальнi управлiння:
3.7.1. Здiйснюють фiнансово-господарську дiяльнiсть, спрямовану на забезпечення виконання покладених на них основних функцiй i завдань, якi не мають на метi одержання прибутку, у межах затвердженого Нацiональним банком кошторису.
3.7.2. Планують та складають прогнознi i поточнi розрахунки кошторису доходiв i витрат, який забезпечує можливiсть виконання Нацiональним банком його функцiй, вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку з цих питань.
3.7.3. Розробляють норми запасiв товарно-матерiальних цiнностей та вживають заходiв щодо безумовного їх дотримання.
3.7.4. Надають кредити своїм працiвникам у межах наявних коштiв згiдно з нормативно-правовими актами Нацiонального банку.
3.7.5. Укладають вiд iменi Нацiонального банку договори, угоди, контракти згiдно з Положенням про порядок проведення конкурсiв (тендерiв) та укладення договорiв з господарсько-фiнансової дiяльностi Нацiонального банку.
3.7.6. Вирiшують спори з контрагентами (юридичними i фiзичними особами) у претензiйно-позовному порядку в разi порушення договiрних зобов'язань.
3.7.7. Розробляють i подають на затвердження до Нацiонального банку пропозицiї щодо будiвництва та капiтального ремонту власних об'єктiв, здiйснюють витрати за цими напрямами в межах установленого лiмiту лише за наявностi оформленої належним чином проектно-кошторисної документацiї. Забезпечують контроль за правильнiстю визначення фактичних обсягiв виконаних пiдрядником робiт та вiдповiднiстю їх проектно-кошториснiй документацiї.
3.7.8. Ведуть контрольний список своїх працiвникiв на отримання житла та забезпечують їх житлом згiдно з чинним законодавством та нормативно-правовими актами Нацiонального банку.
3.7.9. Сплачують податки, збори та обов'язковi платежi вiдповiдно до чинного законодавства i забезпечують ведення податкового облiку.
3.7.10. Забезпечують пiдтримання в належному станi територiї, будiвель, iнженерно-технiчних систем (тепло- та енергозабезпечення, вентиляцiя i кондицiювання, протипожежнi системи), а також експлуатацiю та оперативне обслуговування систем енергоживлення, включаючи безперервне та резервне.
3.8. У роботi з персоналом територiальнi управлiння:
3.8.1. Здiйснюють приймання та звiльнення працiвникiв (державних службовцiв i обслуговуючого персоналу), їх добiр, розстановку та перемiщення, облiк, контроль за їх роботою.
3.8.2. Складають поточнi та перспективнi плани пiдготовки i пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв, органiзовують та здiйснюють роботу iз забезпечення їх реалiзацiї.
3.8.3. Вiдповiдно до Законiв України "Про державну службу" та "Про Нацiональний банк України":
органiзовують прийняття присяги та присвоєння рангiв державним
службовцям, якi вiдповiдають посадам третьої - п'ятої категорiй державних
службовцiв та призначення i звiльнення яких проводиться за мiсцем роботи;
органiзовують стажування осiб, якi вперше претендують на посаду державних службовцiв та конкурсне замiщення вакантних посад державних службовцiв;
створюють кадровий резерв на посади державних службовцiв та проводять вiдповiдну роботу з особами, зарахованими до нього;
органiзовують та проводять атестацiю державних службовцiв;
обраховують стаж державної служби для встановлення надбавки за вислугу рокiв, призначення пенсiї, надання додаткової вiдпустки;
готують документи для призначення пенсiй державного службовця та подання про перебування на державнiй службi пiсля досягнення службовцями граничного вiку;
органiзовують i ведуть кадрове дiловодство та готують статистичну звiтнiсть.
3.8.4. Складають графiки щорiчних вiдпусток своїх працiвникiв та контролюють їх виконання.
3.8.5. Забезпечують дотримання штатно-кошторисної дисциплiни вiдповiдно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.8.6. Здiйснюють оплату працi, премiювання та соцiальне забезпечення своїх працiвникiв вiдповiдно до чинного законодавства України та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.8.7. Ведуть особовi рахунки своїх працiвникiв.
3.8.8. Розробляють та подають Нацiональному банку пропозицiї щодо структури територiальних управлiнь i системи Нацiонального банку в цiлому.
3.8.9. Органiзовують роботу щодо проведення хронометражу робочого часу своїх працiвникiв, пiдготовки та подання Нацiональному банку пропозицiй щодо нормування чисельностi структурних пiдроздiлiв.
3.8.10. Подають пропозицiї щодо вдосконалення системи оплати працi та заохочення своїх працiвникiв.
3.9. У правовiй сферi територiальнi управлiння:
3.9.1. Вивчають i узагальнюють практику застосування чинного законодавства, дають банкам-кореспондентам роз'яснення про нормативно-правовi акти Нацiонального банку.
3.9.2. Уносять до Юридичного департаменту Нацiонального банку пропозицiї про вдосконалення чинного законодавства та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
3.9.3. Забезпечують юридичне оформлення договорiв.
3.9.4. За завданням Нацiонального банку беруть участь у пiдготовцi проектiв нормативно-правових актiв. Забезпечують дотримання вимог чинного законодавства при пiдготовцi проектiв наказiв, розпоряджень, угод, положень та iнших правових документiв, що видаються ними в межах їх компетенцiї.
3.9.5. Забезпечують захист прав i законних iнтересiв Нацiонального банку в межах наданих їм повноважень.
3.9.6. Вiд iменi Нацiонального банку укладають, розривають договори, вносять до них змiни, звертаються з позовами i заявами до суду (господарського суду), визнають позови, вiдмовляються вiд позовних вимог, змiнюють предмет позову, укладають мировi угоди, оскаржують рiшення (ухвали i постанови) судiв (господарських судiв), беруть участь у розглядi спорiв у судах та господарських судах iз повноваженнями, передбаченими Цивiльним процесуальним та Господарським процесуальним кодексом України, користуються iншими процесуальними правами сторiн.
(Пiдпункт 3.9.6 пункту 3.9 iз змiнами, внесеними згiдно з Постановою Нацiонального банку N 495 вiд 04.12.2001) |
3.9.7. Взаємодiють з органами мiсцевого самоврядування та органами державної влади, правоохоронними органами, здiйснюють профiлактику правопорушень у банкiвськiй сферi.
3.10. У сферi збирання та оброблення банкiвської iнформацiї територiальнi управлiння:
3.10.1.Запроваджують програмне забезпечення автоматизованого збирання усiх видiв звiтностi комерцiйних банкiв та їх установ i подають їх за формами та в строки, визначенi Нацiональним банком.
3.10.2. Органiзовують збирання звiтностi комерцiйних банкiв та забезпечують її повноту i достовiрнiсть.
3.10.3. Органiзовують розроблення i виконання поточного i перспективного планiв оброблення iнформацiї, визначають потребу в технiчних засобах автоматизацiї i механiзацiї, органiзовують функцiонування i розвиток банкiвської мережi.
3.10.4. Беруть участь за дорученням Нацiонального банку в розробленнi комп'ютерних технологiй за усiма напрямами банкiвської дiяльностi.
3.11. У сферi банкiвської безпеки територiальнi управлiння:
3.11.1. Забезпечують охорону державної таємницi пiд час проведення всiх видiв секретних робiт.
3.11.2. Органiзовують спецiальнi канали зв'язку та забезпечують постiйну готовнiсть їх до обмiну iнформацiєю.
3.11.3. Проводять весь комплекс робiт, пов'язаних iз схороннiстю цiнностей, що зберiгаються у сховищах, а також пiд час їх перевезення.
3.11.4. Розробляють, органiзовують i забезпечують пропускний та внутрiшньооб'єктовий режим в установi.
3.11.5. Органiзовують мобiлiзацiйну пiдготовку i виконання завдань з цих питань, ведуть облiк вiйськовозобов'язаних i призовникiв.
3.11.6. Забезпечують розроблення документiв i реалiзацiю заходiв щодо захисту своїх спiвробiтникiв вiд наслiдкiв надзвичайних ситуацiй техногенного i природного характеру та в особливий перiод.
3.11.7. Органiзовують та здiйснюють охорону цiнностей та своїх об'єктiв силами вiдомчої охорони, яка озброєна бойовою вогнепальною зброєю, або силами Державної служби охорони МВС України.
3.12. У сферi розрахункiв територiальнi управлiння забезпечують:
функцiонування системи електронних платежiв (далi - СЕП) вiдповiдно до пiдпункту 3.5.1 цього Положення;
ведення технiчних рахункiв банкiв як внутрiшньосистемного вiдображення стану їх реальних кореспондентських рахункiв;
функцiонування iнформацiйно-пошукової системи електронних платiжних систем;
надання оперативної статистичної та контрольної iнформацiї про стан мiжбанкiвських розрахункiв на вiдповiднiй територiї;
щоденне вiдображення пiдсумкових платiжних балансiв учасникiв мiжбанкiвських розрахункiв на їх кореспондентських рахунках у балансi Нацiонального банку;
функцiонування засобiв резервування СЕП;
формування, збереження та знищення архiвiв електронних платiжних документiв вiдповiдно до чинного законодавства та нормативно-правових актiв;
надання за запитами iнших установ довiдок щодо проходження електронних платежiв вiдповiдно до чинного законодавства та нормативно-правових актiв;
впровадження та експлуатацiю територiальних процесингових центрiв Нацiональної системи масових електронних платежiв;
надання консультативних послуг учасникам мiжбанкiвських розрахункiв з питань технологiчного та технiчного забезпечення функцiонування платiжних систем.
3.13. У сферi захисту iнформацiї територiальнi управлiння забезпечують:
впровадження, безпечне використання i функцiонування системи захисту для оброблення та зберiгання даних у всiх системах оброблення iнформацiї i у системах iнформацiйної взаємодiї з комерцiйними банками, державними установами тощо, яким надаються засоби захисту iнформацiї Нацiонального банку;
контроль за використанням засобiв захисту в усiх системах оброблення iнформацiї в територiальному управлiннi, комерцiйних банках, державних установах тощо, якi мають засоби захисту iнформацiї Нацiонального банку;
постiйний аналiз та контроль за захищенiстю iнформацiйних задач i мережевих технологiй територiальних управлiнь Нацiонального банку;
навчання персоналу управлiння, а також персоналу комерцiйних банкiв, державних установ, зокрема використанню засобiв захисту iнформацiї Нацiонального банку.
3.13.1. Служба захисту iнформацiї територiального управлiння Нацiонального банку у своїй дiяльностi керується окремим положенням про службу захисту iнформацiї Нацiонального банку.
3.14. У сферi супроводження задач автоматизацiї банкiвської дiяльностi територiальнi управлiння:
3.14.1. Експлуатують, супроводжують та впроваджують задачi централiзованої автоматизацiї банкiвської дiяльностi на рiвнi територiального управлiння Нацiонального банку.
3.14.2. Розробляють i впроваджують програмне забезпечення для вирiшення поточних завдань. Супроводжують типовi задачi.
3.14.3. Навчають персонал використовувати комп'ютерну технiку та працювати з пакетами прикладних програм, запроваджують на робочих мiсцях прогресивнi операцiйнi та мережевi операцiйнi системи.
3.15. У сферi телекомунiкацiйних систем та мережевих технологiй територiальнi управлiння забезпечують:
надiйний i якiсний обмiн та керування внутрiшнiми (у локальних обчислювальних мережах) i зовнiшнiми (у територiальних обчислювальних мережах) потоками iнформацiї;
керування технологiчним процесом експлуатацiї телекомунiкацiйних систем та мережевих технологiй;
адмiнiстрування серверiв баз даних у локальних обчислювальних мережах;
оперативне технiчне обслуговування мережевого обладнання, супроводження системного мережевого програмного забезпечення i управлiння локальними обчислювальними мережами;
оперативне технiчне обслуговування комп'ютерного, грошово-лiчильного обладнання, касової та органiзацiйної технiки;
оперативне обслуговування телематичних систем електрозв'язку (телефонного, телетайпного i факсимiльного зв'язку), вiдео- та аудiосистем, обслуговування слабкострумових кабельних систем;
адмiнiстративно-диспетчерське управлiння вузлом мережi передавання iнформацiї;
модернiзацiю систем безперервного i резервного електроживлення та органiзацiю їх пiслягарантiйного обслуговування;
органiзацiю i виконання робiт з тестування, проведення дослiдної експлуатацiї та впровадження в промислову експлуатацiю програмно-технiчних i технологiчних засобiв телекомунiкацiйних систем та мережевих технологiй;
ефективну взаємодiю з пiдприємствами зв'язку та iншими мiсцевими органiзацiями, установами з питань телекомунiкацiйних систем i мережевих технологiй.
4. Права та обов'язки начальникiв територiальних управлiнь
4.1. Начальник територiального управлiння:
4.1.1. Здiйснює загальне керiвництво його дiяльнiстю та забезпечує виконання функцiй Нацiонального банку на визначенiй територiї вiдповiдно до завдань та повноважень, що встановленi цим Положенням.
4.1.2. Укладає на пiдставi виданої Нацiональним банком довiреностi договори, у тому числi щодо розпорядження майном, що знаходиться на балансi територiального управлiння, вiдповiдно до чинного законодавства та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
4.1.3. Органiзовує i контролює роботу щодо забезпечення потреб областi в банкнотах i монетах усiх номiналiв у необхiдних обсягах.
4.1.4. Забезпечує контроль за дiяльнiстю комерцiйних банкiв на визначенiй територiї.
4.1.5. Затверджує вiдповiдно до типової структури i затвердженого кошторису, а також фонду оплати працi штатний розпис територiального управлiння. Видає накази та розпорядження.
4.1.6. Затверджує Положення про структурнi пiдроздiли територiального управлiння.
4.1.7. Затверджує посадовi обов'язки працiвникiв територiального управлiння вiдповiдно до нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
4.1.8. Розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками i делегує їм у встановленому порядку частину своїх повноважень. Видає довiреностi в порядку передоручення керiвникам структурних пiдроздiлiв та працiвникам територiального управлiння в межах своєї компетенцiї.
4.1.9. Органiзовує бухгалтерський облiк вiдповiдно до чинного законодавства України та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
4.1.10. Укладає та розриває трудовi договори (контракти) з працiвниками територiального управлiння, видає накази щодо переведення, перемiщення, заохочення та накладення стягнень, вирiшує iншi питання, що випливають з трудових правовiдносин.
4.1.11. Затверджує графiки вiдпусток працiвникiв територiального управлiння.
4.1.12. Несе вiдповiдальнiсть за якiсть розгляду документiв, що подаються комерцiйними банками та стосуються реєстрацiї банкiв, внесення змiн до установчих документiв, видачi та розширення лiцензiї тощо.
4.1.13. Забезпечує виконання вимог чинного законодавства, що спрямованi на боротьбу зi злочиннiстю в банкiвськiй сферi, взаємодiю з правоохоронними та контролюючими органами.
4.1.14. Забезпечує збереження державної таємницi та органiзовує роботу з документами, якi мiстять вiдомостi конфiденцiйного характеру, вiдповiдно до законодавства України i нормативно-правових актiв Нацiонального банку, а також визначає коло службових осiб, якi мають доступ до державної таємницi та до iнформацiї конфiденцiйного характеру.
4.1.15. Здiйснює ефективне регулювання i нагляд за дiяльнiстю комерцiйних банкiв та їх структурних пiдроздiлiв, а також контролює роботу лiквiдацiйних комiсiй вiдповiдно до вимог нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
4.1.16. Уживає заходiв щодо пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв територiального управлiння.
4.1.17. Виконує iншi повноваження, вiднесенi цим Положенням до компетенцiї територiального управлiння, а також тi, що передбаченi чинним законодавством України та нормативно-правовими актами Нацiонального банку.
4.2. За невиконання чи неналежне виконання своїх обов'язкiв начальник територiального управлiння несе вiдповiдальнiсть вiдповiдно до чинного законодавства України та нормативно-правових актiв Нацiонального банку.
5. Ревiзiя дiяльностi територiальних управлiнь
5.1. Територiальнi управлiння пiдлягають документальнiй ревiзiї з фiнансово-господарської дiяльностi не рiдше нiж один раз на рiк службою внутрiшнього аудиту Нацiонального банку за участю фахiвцiв iнших департаментiв, а також аудиторським перевiркам окремих дiлянок роботи щодо виконання ними основних завдань i функцiй згiдно з планом роботи Департаменту внутрiшнього аудиту Нацiонального банку.
6. Заключнi положення
6.1. Дiловодство в територiальних управлiннях ведеться державною мовою згiдно з iнструкцiєю з дiловодства в центральному апаратi та установах Нацiонального банку України.
6.2. Дiяльнiсть територiальних управлiнь припиняється за рiшенням Правлiння Нацiонального банку. Цим рiшенням визначається також подальше використання майна територiальних управлiнь Нацiонального банку.
Директор Економiчного департаменту | Л.В.Воронова |