ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПIДПРИЄМНИЦТВА
ЛИСТ
вiд 29.07.2002 р. | N 4-45-1492/4109 |
---|
Щодо державного контролю за здiйсненням операцiй
з металобрухтом
Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва розглянув Ваш лист вiд 15.07.2002 р. N 2864 та повiдомляє таке.
1. Статтею 6 Конституцiї України встановлено, що органи виконавчої влади здiйснюють свої повноваження у встановлених цiєю Конституцiєю межах i вiдповiдно до законiв України.
Вiдповiдно до вимог статтi 14 Закону України "Про металобрухт" державний контроль за здiйсненням операцiй з металобрухтом здiйснюють центральний орган виконавчої влади з питань промислової полiтики, центральний орган виконавчої влади з питань екологiї та природних ресурсiв, iншi спецiально уповноваженi на це органи виконавчої влади вiдповiдно до їх компетенцiї, а також мiсцевi органи виконавчої влади та органи мiсцевого самоврядування згiдно iз законодавством.
Так, зокрема, компетенцiя органiв державного пожежного нагляду та державної санiтарно-епiдемiологiчної служби визначена вiдповiдно Законом України "Про пожежну безпеку" та Законом України "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення".
Органи державного пожежного нагляду вiдповiдно до покладених на них завдань здiйснюють контроль за додержанням вимог актiв законодавства з питань пожежної безпеки керiвниками центральних органiв державної виконавчої влади, структурних пiдроздiлiв Ради мiнiстрiв Республiки Крим, мiсцевих органiв державної виконавчої влади, органiв мiсцевого та регiонального самоврядування, керiвниками та iншими посадовими особами пiдприємств, установ та органiзацiй, а також громадянами; проводять згiдно з чинним законодавством перевiрки i дiзнання за повiдомленнями та заявами про злочини, пов'язанi з пожежами та порушеннями правил пожежної безпеки (стаття 7 Закону України "Про пожежну безпеку").
Одним з основних напрямiв дiяльностi державної санiтарно-епiдемiологiчної служби є здiйснення державного санiтарно-епiдемiологiчного нагляду (стаття 33 Закону України "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення").
Державний санiтарно-епiдемiологiчний нагляд - це дiяльнiсть органiв, установ та закладiв державної санiтарно-епiдемiологiчної служби з контролю за дотриманням юридичними та фiзичними особами санiтарного законодавства з метою попередження, виявлення, зменшення або усунення шкiдливого впливу небезпечних факторiв на здоров'я людей та iз застосування заходiв правового характеру щодо порушникiв (стаття 39 Закону України "Про забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення").
Статтею 20 Закону України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" встановлено, що контроль за додержанням лiцензiатами лiцензiйних умов здiйснюють органи лiцензування та спецiально уповноважений орган з питань лiцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових i позапланових перевiрок.
Враховуючи викладене вище, проводити перевiрки додержання суб'єктами господарювання Лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi з заготiвлi, переробки, металургiйної переробки металобрухту кольорових i чорних металiв можуть тiльки Мiнпромполiтики, яке, вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 14.11.2000 р. N 1698 "Про затвердження перелiку органiв лiцензування", є органом лiцензування зазначеного виду дiяльностi, та Держпiдприємництво, яке, вiдповiдно до Указу Президента України вiд 25.05.2000 р. N 721 "Питання Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва", є спецiально уповноваженим органом з питань лiцензування.
Iншi центральнi органи виконавчої влади (органи державного пожежного нагляду, державної санiтарно-епiдемiологiчної служби, державної податкової iнспекцiї та iн., їх територiальнi структурнi пiдроздiли) можуть проводити перевiрки суб'єктiв господарювання, якi здiйснюють операцiї з металобрухтом, тiльки вiдповiдно до їх компетенцiї та в межах, визначених вiдповiдними законами.
2. Вiдповiдно до вимог статтi 13 Закону України "Про металобрухт" мiсцевi державнi адмiнiстрацiї у здiйсненнi операцiй з металобрухтом здiйснюють контроль за додержанням спецiалiзованими або спецiалiзованими металургiйними переробними пiдприємствами та їх приймальними пунктами встановлених умов та правил здiйснення операцiй з металобрухтом; виявляють порушення вимог цього Закону спецiалiзованими або спецiалiзованими металургiйними переробними пiдприємствами та їх приймальними пунктами на територiях вiдповiдних адмiнiстративних одиниць.
Мiсцевi державнi адмiнiстрацiї у разi виявлення порушень вимог цього Закону повiдомляють про це центральний орган виконавчої влади з питань промислової полiтики, який зобов'язаний зупинити дiю лiцензiї, органiзувати перевiрку та у разi пiдтвердження порушень здiйснення операцiй з металобрухтом анулювати лiцензiю. Центральний орган виконавчої влади з питань промислової полiтики повинен повiдомити про своє рiшення мiсцеву державну адмiнiстрацiю протягом тридцяти днiв з дня одержання повiдомлення про порушення.
Водночас Законом України "Про лiцензування певних видiв, господарської дiяльностi", який визначає порядок лiцензування певних видiв господарської дiяльностi, не передбачено зупинення дiї лiцензiї, а статтею 21 цього Закону визначено вичерпний перелiк пiдстав для анулювання лiцензiї, зокрема акт про невиконання розпорядження про усунення порушень лiцензiйних умов.
Таке розпорядження, згiдно зi статтею 20 зазначеного Закону, видається органом лiцензування або спецiально уповноваженим органом з питань лiцензування не пiзнiше десяти робочих днiв з дати складання акта перевiрки дотримання лiцензiйних умов.
Враховуючи викладене вище, лiцензiя на здiйснення господарської дiяльностi з заготiвлi, переробки, металургiйної переробки металобрухту кольорових i чорних металiв може бути анульована на пiдставi акта про невиконання розпорядження про усунення порушень лiцензiйних умов, складеного за результатами повторної перевiрки, органiзованої Мiнпромполiтики.
Заступник Голови | С. Третьяков |
"Галицькi контракти - Документи для
роботи",
N 45, 4 листопада 2002 р.