ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПIДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
05.12.2002 | N 2-221/6474 |
---|
Про розгляд листа
Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва України розглянув Ваш лист та повiдомляє.
Частина 1 статтi 202 Кримiнального кодексу України передбачає кримiнальну вiдповiдальнiсть за здiйснення видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до законодавства, з порушенням умов лiцензування, якщо це було пов'язано з отриманням доходу у великих розмiрах.
Вiдповiдно до статтi 1 Закону України вiд 01.06.2000 N 1775-III "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" (далi - Закон) лiцензiйнi умови - установлений з урахуванням вимог законiв вичерпний перелiк органiзацiйних, квалiфiкацiйних та iнших спецiальних вимог, обов'язкових для виконання при провадженнi видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню. А в статтi 8 Закону зазначається, що лiцензiйнi умови є нормативно-правовим актом, положення якого встановлюють квалiфiкацiйнi, органiзацiйнi, технологiчнi та iншi вимоги для провадження певного виду господарської дiяльностi. Цей нормативно-правовий акт вiдповiдно до статей 5 та 6 Закону затверджується спецiально уповноваженим органом з питань лiцензування (Держпiдприємництвом України) спiльно з органами лiцензування (в даному випадку - Мiнiстерством промислової полiтики України).
Квалiфiкацiйнi, органiзацiйнi, технологiчнi та iншi вимоги провадження господарської дiяльностi з заготiвлi, переробки, металургiйної переробки металобрухту кольорових i чорних металiв, встановленi Лiцензiйними умовами провадження господарської дiяльностi з заготiвлi, переробки, металургiйної переробки металобрухту кольорових i чорних металiв, затвердженими наказом Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва України, Мiнiстерства промислової полiтики України вiд 29.03.2002 N 40/141, який зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 21.05.2002 N 444/6732. Закон України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" не встановлює квалiфiкацiйних, органiзацiйних, технологiчних та iнших вимог для провадження певного виду господарської, а визначає принципи лiцензування, повноваження спецiально уповноваженого органу з питань лiцензування та органу лiцензування, види лiцензiйної дiяльностi, порядок надання, переоформлення, анулювання лiцензiї, нагляд i контроль у сферi лiцензування та вiдповiдальнiсть за порушення норм цього Закону.
Як зазначається в статтi 8 Закону суб'єкт господарювання зобов'язаний провадити певний вид господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню, вiдповiдно до встановлених для цього виду дiяльностi лiцензiйних умов.
Отже, виходячи iз вищевикладеного, на думку Держпiдприємництва України в частинi 1 статтi 202 Кримiнального кодексу України пiд умовами лiцензування маються на увазi саме лiцензiйнi умови, встановленi нормативно-правовим актом, положення якого визначають квалiфiкацiйнi, органiзацiйнi, технологiчнi та iншi вимоги для провадження певного виду господарської дiяльностi. А граматичнi конструкцiї - "здiйснення видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до законодавства, з порушенням умов лiцензування" та "порушення лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню вiдповiдно до законодавства" мають один i той же змiст.
В. о. Голови | В.Загороднiй |