ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 14.03.2001 р. | N 3/14-1245-ЕП |
---|
Начальникам управлiння органiзацiї
митного контролю, управлiння митних платежiв, управлiння статистики, управлiння номенклатури та верифiкацiї, начальникам регiональних митниць, начальникам Вiнницької та Рiвненської митниць |
Щодо проекту тимчасової Методики вирiшення
актуальних питань митного оформлення
транспортних засобiв, кузовiв та агрегатiв
Лист застосовується у частинi, що не
суперечить
листу Державної митної служби України
вiд 5 травня 2005 року N 11/1-37/5038-ЕП
Надсилаємо для ознайомлення проект Методики вирiшення актуальних питань митного оформлення транспортних засобiв, кузовiв та агрегатiв, яка розроблена на виконання наказу Держмитслужби вiд 11.02.2001 N 005 i охоплює коло питань митного контролю, визначення митної вартостi та класифiкацiї транспортних засобiв.
Пропозицiї щодо удосконалення проекту зазначеної Методики надiслати до 01.04.2001 року у електронному виглядi на поштову скриньку Митно-тарифного управлiння.
Додаток:
- 6 файлiв у форматi doc;
- 1 файл у форматi xls;
- 1 файл у форматi bmp.
Заступник Голови Служби | О. Шейко |
Проект |
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Методика
вирiшення актуальних питань митного оформлення
транспортних засобiв
Частина 1. Методика огляду транспортних засобiв
Ця Методика розроблена на пiдставi дiючого законодавства та нормативних документiв Держмитслужби i носить рекомендацiйний характер.
1. При зверненнi до митних органiв щодо митного оформлення транспортного засобу (далi - ТЗ), вузла або агрегата декларант подає уповноваженiй особi митного органу, який знаходиться в зонi митного огляду, необхiднi для митного оформлення документи та обов'язково пред'являє ТЗ, номерний вузол чи агрегат для огляду.
На пiдставi поданих декларантом документiв та проведеного огляду ТЗ уповноваженою особою митного органу складається акт огляду ТЗ за формою, що додається (додаток N 1). Такий акт пiдписується декларантом ТЗ (вузла чи агрегата) та завiряється особистою номерною печаткою (далi - ОНП) та особистим пiдписом уповноваженої особи митного органу, що проводила огляд.
2. При складаннi акта огляду можуть прийматись до уваги вiдомостi про фактичний стан ТЗ (номерного вузла або агрегата), що зазначенi в примiтках декларацiї форми МД-7, внесення яких передбачено Порядком заповнення декларацiї форми МД-7 на ввезення/вивезення ТЗ iндивiдуального користування, номерного вузла чи агрегату (графа "Примiтки"), зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї 10.08.2000 за N 491/4712 та введеного в дiю наказом Держмитслужби вiд 26.07.2000 N 407.
При внесеннi вiдомостей про фактичний стан ТЗ (номерного вузла чи агрегата), його комплектацiю, пошкодження, пробiг та iнших вiдомостей, що можуть вплинути на його митну вартiсть, iнспектором прикордонної митницi за браком мiсця в графi "Примiтки" використовується зворотнiй бiк декларацiї форми МД-7.
Усi записи, що вносяться iнспектором на зворотному боцi декларацiї форми МД-7 обводяться та завiряються ОНП.
3. При внесеннi вiдомостей про двигун обов'язково вказується його об'єм. У випадку неможливостi визначення об'єму двигуна обов'язково вказується його повний номер, що дає змогу за допомогою каталогу "Двигатели транспортных средств" з'ясувати об'єм двигуна для подальшого визначення митної вартостi. Вищезазначений каталог виданий iнформацiйно-обчислювальним центром Союзу експертiв України (Донецьк, 2000).
4. Визначення дати початку користування ТЗ (дати першої реєстрацiї у вiдповiдних реєстрацiйних органах) проводиться по записах в реєстрацiйних документах на нього.
У разi неможливостi визначення дати початку користування ТЗ проводиться таке визначення по iдентифiкацiйному номеру кузова ТЗ. При цьому необхiдно вважати початком користування ТЗ 1 сiчня року, зазначеного в iдентифiкацiйному номерi кузова.
У разi неможливостi визначення дати початку користування ТЗ та року його випуску за iдентифiкацiйним номером кузова, визначення дати початку користування ТЗ проводиться на пiдставi експертного висновку про рiк виготовлення ТЗ уповноваженої на це особи чи органiзацiї. При цьому слiд вважати початком користування ТЗ 1 сiчня року, зазначеного в експертному висновку про рiк випуску ТЗ. У цьому випадку експертний висновок може носити рекомендацiйний характер i не є пiдставою для остаточного прийняття рiшення про рiк випуску ТЗ уповноваженою особою митного органу.
У разi незгоди декларанта ТЗ з рiшенням митного органу про дату початку користування ТЗ декларанти можуть надавати до митного оформлення документи з країни придбання ТЗ, виданих компетентними на це реєстрацiйними органами з вiдомостями про початок користування ТЗ. При цьому необхiдно повiдомляти декларанта, що починаючи з 16-ї доби пiсля ввезення ТЗ на митну територiю України, буде нараховуватися митний збiр за знаходження ТЗ пiд митним контролем.
5. У разi ввезення на митну територiю України нового ТЗ, на який є тiльки транзитний паспорт, вiн вважається таким, що був у користуваннi.
У разi ввезення на митну територiю України нового ТЗ, тобто на який не видано технiчний паспорт, митне оформлення зi сплатою обов'язкових податкiв та зборiв проводиться лише пiсля надання митному органовi сертифiката вiдповiдностi або свiдоцтва про визнання, виданого уповноваженим на це органом, який має акредитацiю в системi УкрСЕПРО (див. лист ДМСУ вiд 10.11.98 N 10/1-2695-ЕП).
У разi ввезення на митну територiю України нового ТЗ громадянином-нерезидентом з метою вiдчуження сплата належних податкiв проводиться на прикордоннiй митницi, а видача митним органом посвiдчення на право реєстрацiї ТЗ в органах ДАI МВС України за мiсцем проживання нового власника лише пiсля надання новим власником митному органовi сертифiката вiдповiдностi або свiдоцтва про визнання.
6. Для можливого використання в практичнiй роботi надаємо копiї технiчних паспортiв на ТЗ, якi використовуються в деяких країнах (додаток N 4 не надсилається).
Частина 2. Методика по перевiрцi та визначенню митної вартостi транспортних засобiв, кузовiв та агрегатiв, що ввозяться на митну територiю України
Методика пiдготовлена на основi Закону України вiд 05.02.92 N 2097-XII "Про Єдиний митний тариф", постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05.10.98 N 1598 "Про затвердження Порядку визначення митної вартостi товарiв та iнших предметiв у разi перемiщення їх через митний кордон України" iз змiнами та доповненнями, Методики по визначенню вартостi транспортних засобiв, яка затверджена наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 01.10.99 N 60/5, а також методик визначення вартостi транспортних засобiв та запасних частин до них на європейському ринку фiрми "Eurotax" (Швейцарiя).
Дана Методика призначається для практичного використання в своїй роботi уповноваженою особою митного органу, в компетенцiю якої входить перевiрка та визначення заявленої митної вартостi транспортних засобiв (далi - ТЗ), кузовiв та агрегатiв чи здiйснення їх митної оцiнки.
1. Загальнi положення
Митна вартiсть ТЗ, кузовiв та агрегатiв заявляється декларантом вiдповiдно до встановленого порядку. Правильнiсть визначення митної вартостi та її розрахунку перевiряється уповноваженою особою митного органу з метою нарахування та справляння обов'язкових податкiв та зборiв пiд час митного оформлення.
Митна вартiсть ТЗ, кузовiв та агрегатiв визначається у вiдповiдностi до положень статтi 16 Закону України вiд 05.02.92 N 2097-XII "Про Єдиний митний тариф", постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05.10.98 N 1598 "Про затвердження Порядку визначення митної вартостi товарiв та iнших предметiв у разi перемiщення їх через митний кордон України" iз змiнами та доповненнями, внесеними постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.10.2000 N 1537 "Про внесення змiн i доповнень до Порядку визначення митної вартостi товарiв та iнших предметiв у разi перемiщення їх через митний кордон України".
Вiдповiдно до вказаного Закону України та постанов Кабiнету Мiнiстрiв України визначення митної вартостi проводиться послiдовно, на пiдставi вартостi, яка зазначена у комерцiйних документах (рахунку-фактурi, iнвойсi, купчiй, довiдки-рахунку (справка-счет).
У разi, якщо митний орган має пiдстави для сумнiву в правильностi чи достовiрностi вiдомостей чи документiв, наданих в пiдтвердження заявленої вартостi, митний орган може запросити додатково у декларанта подальшi пояснення, включаючи документи чи iншi докази, що заявлена вартiсть являє собою повну суму, фактично сплачену, чи яка пiдлягає сплатi за ввезений ТЗ, кузов або агрегат. Якщо пiсля отримання зазначеної iнформацiї чи за вiдсутнiстю вiдповiдi митний орган все ще має обґрунтованi сумнiви щодо достовiрностi заявленої вартостi або повного включення до заявленої вартостi всiх її складових, митний орган визначає митну вартiсть на пiдставi цiн на iдентичнi чи подiбнi товари, що дiють у провiдних країнах - експортерах цих товарiв.
У цьому випадку при визначеннi цiн на iдентичнi чи подiбнi товари можливе застосування iнформацiї про вартiсть ТЗ, кузовiв та агрегатiв, що мiститься в каталогах торговельних фiрм та iнших довiдниках, а також, у разi необхiдностi, iнформацiю органiзацiй, якi проводили експертизу. При цьому звертаємо увагу, що iнформацiя про цiни на ТЗ, кузова та агрегати, яка мiститься у зазначених каталогах та довiдниках, застосовується для попереднього порiвняння та визначення порядку цифр з урахуванням технiчного стану ТЗ, кузова та агрегата. У разi, якщо заявлена вартiсть ТЗ, кузова та агрегата явно не вiдповiдає тiй, яка мiститься у зазначених каталогах та довiдниках, митна вартiсть визначається на рiвнi цiн на iдентичнi чи подiбнi товари у вiдповiдностi до вимог частини другої статтi 16 Закону України "Про Єдиний митний тариф" та постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05.10.98 N 1598 iз змiнами та доповненнями.
2. Визначення митної вартостi ТЗ, вузлiв та агрегатiв
Визначення митної вартостi ТЗ, кузовiв та агрегатiв на основi цiєї Методики здiйснюється у наступнiй послiдовностi:
1) здiйснюється огляд ТЗ, кузова та агрегата та проводиться його iдентифiкацiя, iз складанням акта огляду встановленого зразка (додаток N 1);
2) проводиться перевiрка заявленої вартостi, здiйснюється її порiвняння з вартiстю iдентичних або подiбних ТЗ, кузовiв та агрегатiв, яка мiститься у базi даних Держмитслужби або каталогах i довiдниках;
3) у разi необхiдностi здiйснюється коригування вартостi ТЗ, кузова та агрегата з урахуванням його технiчного стану;
4) результати розрахункiв оформлюються згiдно iз встановленим порядком.
3. Огляд ТЗ, вузлiв та агрегатiв
Визначення митної вартостi ТЗ, вузлiв та агрегатiв починається з його огляду уповноваженою особою митного органу, а також проведення звiрки номерiв агрегатiв та наданих документiв до митного оформлення з метою подальшої iдентифiкацiї ТЗ, вузла та агрегата. Данi огляду фiксуються у актi огляду, зразок якого наведено у додатку N 1, i завiряється особистою номерною печаткою (далi - ОНП) уповноваженої особи митного органу, який здiйснював огляд. З актом огляду ознайомлюють власника ТЗ, кузова та агрегата або декларанта.
Акт огляду ТЗ, кузова та агрегата, заповнений i завiрений ОНП, зберiгається у справах митного органу у вiддiлi, який проводив перевiрку та визначення митної вартостi.
3.1. При оглядi автомобiлiв заповнюються наступнi графи акта:
"___" ____________ 200_ року
Огляд проведено | |
(посада, прiзвище iнспектора, що проводив догляд) |
Власник ТЗ | |
(П. I. Б., назва органiзацiї) | |
Тип ТЗ: вантажний, легковий, сiдельний тягач, причiп, напiвпричiп, кузов, двигун. |
Iнше | (необхiдне пiдкреслити) |
Марка, модель ТЗ | Дата випуску | ||
Iдентифiкацiйний номер (кузова, двигуна): |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Двигун (N | , об'єм | см3, бензин, дизель) |
Показник спiдометра | км. Пробiг по сервiснiй книжцi | км N |
Тип кузова: | |
Седан | Пiкап |
Вантажопасажирський | Родстер (легковий з 2-мiсним кузовом) |
Купе | Кабiна з 2 рядами сидiнь |
Кабрiолет | Автобус |
Маркування кузова (CL, GL, GT, SL) | (необхiдне закреслити Х) |
Число дверей |
Число сидячих мiсць |
Наявнi пошкодження i несправностi | |
Додаткове обладнання (стандартна комплектацiя | Х) |
КОД | НАЗВА | КОД | НАЗВА |
02 | Антиблокуюча система | 46 | Компресор |
03 | Каталiзатор | 47 | Дермантин |
04 | Фаркоп (зщiпний пристрiй) | 48 | Шкiряна оббивка |
05 | Автомат | 49 | Велюрова оббивка |
06 | Бортовий комп'ютер | 52 | Радiо |
07 | Повiтряна подушка | 55 | Роздiльник заднього сидiння |
08 | Затемненi вiкна | 57 | Дзеркало заднього виду з механiчним регулятором |
09 | Аварiйний (протиугонний) сигнал | 58 | Електродзеркала з пiдiгрiвом |
10 | Тахометр | 60 | Змивач протитуманних фар |
11 | Регулятор приводу (протибуксуюча система) | 61 | Люк (простий) |
13 | Електронастройка шасi | 62 | Люк (механiчний) |
15 | Спецiальнi ободи колiс | 63 | Люк (електричний) |
17 | Електропiдiймачi | 64 | Складний дах |
19 | 5-ступенева коробка | 65 | Сервокерування |
19 | 6-ступенева коробка | 69 | Пiдiгрiв сидiнь |
26 | Протитуманнi фари | 71 | Диференцiал що вiд'єднує |
27 | Дуже потужний | 73 | Спецiальнi/спортивнi сидiння |
28 | Склоочисник заднього скла (окремий) | 75 | Опалення салону |
32 | Клiмат-контроль | 82 | Телефон |
33 | Кондицiонер | 85 | Зовнiшнiй термометр |
35 | Пiдголовники | 87 | Блокування їзди |
37 | Лакована | 89 | Центральний замок (необхiдне закреслити Х) |
При оглядi були |
присутнi |
М. П.
3.2. При оглядi причепiв та напiвпричепiв заповнюються наступнi графи акта: |
"___" ____________ 200_ року |
Огляд проведено | |
(посада, прiзвище iнспектора, що проводив догляд) |
Власник ТЗ | |
(П. I. Б., назва органiзацiї) | |
Тип ТЗ: вантажний, легковий, сiдельний тягач, причiп, напiвпричiп, кузов, двигун. |
Iнше | (необхiдне пiдкреслити) |
Марка, модель ТЗ | Дата випуску | ||
Iдентифiкацiйний номер (кузова, двигуна). |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Наявнi пошкодження i несправностi | |
При оглядi були |
присутнi |
М. П.
3.3. При оглядi кузовiв заповнюються наступнi графи акта: |
"___" ____________ 200_ року |
Огляд проведено | |
(посада, прiзвище iнспектора, що проводив догляд) |
Власник ТЗ | |
(П. I. Б., назва органiзацiї) | |
Тип ТЗ: вантажний, легковий, сiдельний тягач, причiп, напiвпричiп, кузов, двигун. |
Iнше | (необхiдне пiдкреслити) |
Марка, модель ТЗ | Дата випуску | ||
Iдентифiкацiйний номер (кузова, двигуна). |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Тип кузова: | ||||
Седан | Пiкап | |||
Вантажопасажирський | Родстер (легковий з 2-мiсним кузовом) | |||
Купе | Кабiна з 2 рядами сидiнь | |||
Кабрiолет | Автобус | |||
Комплектацiя окремо ввезеного кузова | 1 компл. | 2 компл. | 3 компл. | iнше |
Маркування кузова (CL, GL, GT, SL) | (необхiдне закреслити Х) |
Число дверей |
Число сидячих мiсць |
Наявнi пошкодження i несправностi | |
При оглядi були |
присутнi |
М. П.
3.4. При оглядi двигунiв (блокiв двигунiв) заповнюються наступнi графи акта: |
"___" ____________ 200_ року |
Огляд проведено | |
(посада, прiзвище iнспектора, що проводив догляд) |
Власник ТЗ | |
(П. I. Б., назва органiзацiї) | |
Тип ТЗ: вантажний, легковий, сiдельний тягач, причiп, напiвпричiп, кузов, двигун. |
Iнше | (необхiдне пiдкреслити) |
Марка, модель ТЗ | Дата випуску | ||
Iдентифiкацiйний номер (кузова, двигуна). |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
При оглядi були |
присутнi |
М. П.
Примiтка. В графi Марка, модель ТЗ слiд вказувати марку та модель транспортного засобу, яким комплектується даний двигун (блок двигуна).
4. Застосування каталогiв при перевiрцi митної вартостi
4.1.1. Застосування каталогiв "SchwakeLISTE" при перевiрцi митної вартостi
У каталозi "SchwakeLISTE" мiститься три цiни для кожного ТЗ (дивись додаток N 2):
Ek - цiна, за якою на даний ТЗ продається до магазину з урахуванням податку на додану вартiсть (далi - ПДВ), усi вартостi по каталогу є брутто-прайси, тобто мiстять в собi ПДВ, який справляється у Нiмеччинi.
Vk - цiна, за якою даний ТЗ продається в автомагазинi з урахуванням ПДВ.
NP - цiна нового ТЗ у рiк випуску.
Враховуючи те, що придбання ТЗ особами-резидентами проводиться в основному у осiб-нерезидентiв з подальшим їх оформленням факту купiвлi-продажу через мережу уповноважених магазинiв (AUTO-HAUS тощо) без передпродажної пiдготовки та будь-яких гарантiй стосовно їх технiчного стану (технiчний огляд, замiни технiчно зношених деталей тощо) цiну для основи розрахунку слiд брати ту, яка зазначена у графi "Ek".
Якщо у каталогах iснує декiлька цiн на даний ТЗ - вартiсть ТЗ, оцiнка якого проводиться на основi методу по вартостi iдентичних товарiв, визначається на основi меншої цiни.
Роз'яснення до додатка N 2:
По кожному типу ТЗ в довiднику наданi наступнi данi:
1, 2 - модель та тип: повна назва моделi та код заводу виробника;
3 - тип кузова (легковi автомобiлi);
4 - число дверей;
5 - типорозмiр шин: ширина профiлю (мм)/вiдношення висоти профiлю до ширини профiлю (%), R - радiальнi (ZR - радiальнi для швидкостi бiльш 240 км/г), посадочний дiаметр в дюймах;
6 - об'єм двигуна, куб. см;
7 - потужнiсть, кВт/л. с: 1 л. с. = 0,735 кВт, 1 кВт = 1,359 л. с.;
8 - тип двигуна: бензиновий - O, дизельний - D, роторно-поршневий - K;
9 - тип палива: бензин нормальний - N, супер - S, дизельне - D;
10 - число та розташування цилiндрiв: рядне - R, V - образне, оппозитнє - B;
11 - вимоги по викидах;
12 - категорiя пробiгу для визначення нормативного пробiгу по системi "Schwake". Кожний автомобiль вiднесений до типової категорiї. На основi нормативного пробiгу можливо визначити змiну цiни автомобiля (в %) в залежностi вiд перепробiгу або недопробiгу;
13 - додаткове обладнання;
Вартiсть автомобiля, наданого в каталозi, мiстить перелiк додаткового обладнання в базовiй комплектацiї;
14 - вартiсть автоматичної коробки передач, яка не входить до базової комплектацiї ТЗ;
15 - коригування по кожному року вiдносяться до серiйно обладнаних автомобiлей з первинною реєстрацiєю;
16 - умови;
Дане видання мiстить закупiвельнi цiни брутто торговцiв (зазначення - ЕК, поз. 15) та продажнi цiни - брутто торговцiв (зазначення - VK, поз. 16) для автомобiлiв якi готовi до експлуатацiї.
17 - котировки, що вiдповiдають вартостi нового автомобiля; котировки (вартостi) останнього випуску автомобiля з врахуванням та без врахування ПДВ.
Приклад:
Audi A 6, рiк виготовлення 1994, об'єм двигуна 1,8 седан.
По каталогу "Super Schwake" iснує три вартостi:
Ek - 13950 ДМ;
Vk - 16600 ДМ;
NP- 44900 ДМ.
Для основи розрахунку слiд брати цiну Ek - 13950 ДМ.
4.1.2. Перевiрка заявленої митної вартостi ТЗ з урахуванням додаткової комплектацiї (або вiдсутностi комплектацiї)
Наявнiсть додаткової комплектацiї (або її вiдсутнiсть) зазначається уповноваженою особою митного органу, який здiйснював огляд ТЗ, та його iдентифiкацiю в актi огляду ТЗ (додаток N 1).
З метою визначення митної вартостi ТЗ наявнiсть додаткової комплектацiї порiвнюється з наявнiстю цього додаткового обладнання у базової моделi ТЗ (серiйна комплектацiя) вiдповiдно до "SchwakeLISTE".
Визначається перелiк додаткового обладнання (чи його вiдсутнiсть) та здiйснюється коригування митної вартостi за допомогою таблицi, що наведена в каталогах "Super Schwake" "Code-Numern und Zuschlage fur Ausstattungen". Приклад наведений у додатку N 3.
Приклад:
Автомобiль Opel Vektra B, об'єм двигуна 1598, 1997 року виготовлення.
Базова комплектацiя - центральний замок, АБС, 2 склопiдйомника, 2 подушки безпеки, електроповорот дзеркал.
Крiм базової комплектацiї в автомобiлi iснують додатковi опцiї, такi як, шкiряний салон, литi диски, кондицiонер, магнiтофон.
Вартiсть автомобiля з базовою комплектацiєю згiдно iз каталогом становить 14700 ДМ, вартiсть додаткових опцiй 800 ДМ, 50 ДМ, 600 ДМ, 250 ДМ. Пiсля врахування усiх опцiй вартiсть автомобiля становить (14700 + 800 + 50 + 600 + 250) = 16400 ДМ.
4.1.3. Перевiрка заявленої митної вартостi ТЗ з урахуванням пробiгу та його технiчного стану
Проведення коригування по пробiгу.
Данi фактичного пробiгу ТЗ на момент перетину митного кордону зазначаються у графi "Примiтки" декларацiї форми МД-7 та в актi огляду ТЗ.
Вiдхилення вiд зазначеного в технiчному паспортi нормативного пробiгу враховується шляхом введення знижок або нацiнок, розмiри яких визначаються вiдповiдно до таблиць, якi наведенi у каталогах "SchwakeLISTE".
Порiвнюються данi фактичного пробiгу ТЗ iз даними середнього пробiгу, що наведенi в каталозi (обов'язково приймається до уваги категорiя пробiгу та пiдтверджуючi документи стосовно пробiгу (сервiсна книжка та iншi). Якщо фактичний пробiг вище, нiж середнiй у каталозi, то вартiсть автомобiля зменшується на вiдсоток, наведений у вiдповiдних таблицях на пiдставi рiзницi.
Коригування митної вартостi в залежностi вiд технiчного стану ТЗ.
Якщо ТЗ має експлуатацiйнi дефекти або аварiйнi пошкодження, необхiдно додаткове коригування його митної вартостi.
Показники можливого зменшення митної вартостi ТЗ в залежностi вiд технiчного стану кузова наведенi в таблицi N 1.
Таблиця N 1
Зниження вартостi ТЗ
Найменування деталей, елементiв кузова | Процент зниження вартостi | |
Деформацiя | Корозiя | |
Кузов - максимальне значення | до 20 | до 10 |
Перекiс кузова | до 2,0 | - |
Панель передка (з рамкою радiатора) | до 3,0 | до 1,5 |
Переднє крило (незйомне) | до 3,0 | до 1,5 |
Переднiй бризговик | до 3,0 | до 1,5 |
Лонжерон переднiй пiдмогорний | до 4,0 | до 1,0 |
Щит переднiй (моторний щит) | до 2,0 | до 1,0 |
Панель пола | до 2,5 | до 5,0 |
Лонжерони та поперечини | до 1,0 | до 1,5 |
Нижня частина боковими (порога) | до 1,0 | до 1,0 |
Стойка боковини | до 1,0 | до 0,5 |
Панель боковини | до 2,0 | до 1,0 |
Арка задня колеса | до 1,0 | до 1,0 |
Дах кузова | до 8,0 | до 4,0 |
Панель задка | до 4,0 | до 2,0 |
Заднє крило (наружня частина боковини) | до 6,0 | до 3,0 |
Заднiй лонжерон | до 3,0 | до 0,5 |
Задня пiдлога (пiдлога багажника) | до 1,0 | до 0,5 |
Дверi, капот | до 2,0 | до 2,0 |
Дах багажника, крило зйомне | до 1,0 | до 1,0 |
У таблицi наведенi максимальнi значення вiдсоткiв зменшення митної вартостi. Максимальне значення приймається у випадку, коли ступiнь пошкодження деталi потребує її замiни або вона вiдсутня.
При пошкодженнi лакофарбового покриття кузова ТЗ (його окремих частин) сумарний розмiр зменшення митної вартостi не повинен перевищувати 10 % митної вартостi. Це максимальне значення зменшення митної вартостi внаслiдок пошкодження лакофарбового покриття кузова ТЗ може бути прийняте при наявностi пошкодження на площi бiльш 50 % пофарбованої площi кузова.
Сумарний розмiр зменшення митної вартостi внаслiдок пошкодження кузова ТЗ не повинен перевищувати 30 %.
Технiчний стан двигуна з коробкою передач ТЗ оцiнюється за наявностi наступних ознак:
• слiди пiдтiкання мастила та палива - до 5 %;
• пiдвищений шум, стукiт механiзму - до 5 %;
• ускладнення при переключеннi коробки передач - до 5 %.
Сумарний розмiр зменшення митної вартостi по пошкодженню двигуна з коробкою передач ТЗ не повинен перевищувати 15 %.
Коригування вартостi ТЗ пiсля дорожньо-транспортної пригоди (далi - ДТП) проводиться лише у випадках, якщо дане ДТП вiдбулось до перетину митного кордону України i є вiдповiдний опис пошкоджених деталей у графi "Примiтки" декларацiї форми МД-7.
За наявностi пошкоджень пiсля ДТП вартiсть ТЗ коригується у вiдсотках в залежностi вiд величини пошкодження ТЗ вiдповiдно до вищевказаної таблицi без урахування вартостi робiт на вiдновлювальний ремонт.
4.1.4. Перевiрка заявленої митної вартостi ТЗ, рiк виготовлення яких вiдсутнiй в даному каталозi
Якщо в каталозi вiдсутнi данi про автомобiль з тим же роком випуску, що й оцiнюваний по каталогу "SchwakeLISTE", то за основу береться вартiсть iдентичного або подiбного автомобiля з максимально близьким роком випуску.
4.2. Перевiрка заявленої митної вартостi на пiдставi iнших довiдникiв
У разi вiдсутностi цiнової iнформацiї на ТЗ, що були у користуваннi, в каталогах "SchwakeLISTE", наприклад автомобiлiв, вироблених в Росiйськiй Федерацiї, i т. п., митна вартiсть визначається на основi даних каталогу цiн на новi ТЗ, що видаються НАМi (м. Москва), прайс-листiв та iнших каталогiв.
Таблиця N 2
Коригування вартостi вiд пробiгу ТЗ та термiну експлуатацiї для легкових автомобiлiв
Термiн експлуатацiї | Мiсяць | % Р | Пробiг, км | |||
< 1000 см3 | < 1600 см3 | < 2000 см3 | > 2000 см3 | |||
1 рiк | 6 | 80,0 | 6,000 | 7,500 | 9,000 | 10,500 |
12 | 71,0 | 12,000 | 15,000 | 18,000 | 21,000 | |
2 роки | 18 | 64,0 | 18,000 | 22,500 | 27,000 | 31,500 |
24 | 59,0 | 24,000 | 30,000 | 36,000 | 42,000 | |
3 роки | 30 | 55,0 | 30,000 | 37,500 | 45,000 | 52,500 |
36 | 51,0 | 36,000 | 45,000 | 54,000 | 63,000 | |
4 роки | 42 | 47,5 | 42,000 | 52,500 | 63,000 | 73,500 |
48 | 44,0 | 48,000 | 60,000 | 72,000 | 84,000 | |
5 рокiв | 54 | 41,0 | 54,000 | 67,500 | 81,000 | 94,500 |
60 | 38,0 | 60,000 | 75,000 | 90,000 | 105,000 | |
6 рокiв | 66 | 35,0 | 66,000 | 82,500 | 99,000 | 115,500 |
72 | 32,0 | 72,000 | 90,000 | 108,000 | 126,000 | |
7 рокiв | 78 | 29,0 | 78,000 | 97,500 | 117,000 | 136,500 |
84 | 26,0 | 84,000 | 105,000 | 126,000 | 147,000 | |
8 рокiв | 90 | 23,0 | 90,000 | 112,500 | 135,000 | 157,500 |
96 | 20,0 | 96,000 | 120,000 | 144,000 | 168,000 | |
9 рокiв | 102 | 17,5 | 102,000 | 127,500 | 153,000 | 178,500 |
108 | 15,5 | 108,000 | 135,000 | 162,000 | 189,000 | |
10 рокiв | 114 | 14,0 | 114,000 | 142,500 | 171,000 | 190,500 |
120 | 13,0 | 120,000 | 150,000 | 180,000 | 210,000 |
Таблиця N 3
Коригування вартостi для причепiв i
напiвпричепiв в залежностi
вiд термiну їх експлуатацiї
Термiн експлуатацiї | до 2,8 т | 5,0 т - 7,49 т | 7,5 т - 15,99 т | бiльше 16,0 т |
1 рiк | 84,1 | 75,4 | 79,2 | 79,9 |
2 роки | 74,9 | 55,1 | 65,5 | 65,1 |
3 роки | 62,9 | 46,2 | 55,1 | 57,1 |
4 роки | 55,5 | 40,1 | 49,7 | 50,6 |
5 рокiв | 47,4 | 33,7 | 45,9 | 43,2 |
6 рокiв | 41,1 | 28,1 | 35,2 | 32,1 |
7 рокiв | 32,6 | 20,3 | 23,2 | 23,7 |
8 рокiв | 28,6 | 16,2 | 15,4 | 18,4 |
9 рокiв | 20,3 | 14,1 | 11,3 | 12,7 |
Таблиця N 4
Коригування вартостi вантажних автомобiлiв, сiдельних тягачiв, автобусiв в залежностi вiд термiну їх експлуатацiї
Термiн експлуатацiї | Нормативний пробiг | до 2,8 т | 2,8 т - 4,99 т | 5,0 т - 7,49 т | 7,5 т - 10,99 | 11,0 т - 15,99 | бiльше 16,0 т | ||||||
Пр | Г | Пр | Г | Пр | Г | Пр | Г | Пр | Г | Пр | Г | ||
1 рiк | КП | 20,4 | 72,4 | 33,0 | 72,2 | 36,0 | 58,1 | 43,0 | 58,7 | 49,0 | 58,6 | 68,0 | 54,8 |
ДП | 23,4 | 72,4 | 66,0 | 72,2 | 70,0 | 58,1 | 76,0 | 58,7 | 91,0 | 58,6 | 140,0 | 54,8 | |
2 роки | КП | 40,8 | 58,0 | 66,0 | 57,4 | 72,0 | 37,6 | 86,0 | 38,1 | 98,0 | 37,5 | 136,0 | 33,5 |
ДП | 46,8 | 58,0 | 132,0 | 57,4 | 140,0 | 37,6 | 152,0 | 38,1 | 182,0 | 37,5 | 280,0 | 33,5 | |
3 роки | КП | 61,2 | 49,7 | 99,0 | 48,2 | 108,0 | 33,6 | 129,0 | 30,5 | 147,0 | 29,9 | 204,0 | 28,8 |
ДП | 70,2 | 49,7 | 198,0 | 48,2 | 210,0 | 33,0 | 228,0 | 30,5 | 273,0 | 29,9 | 420,0 | 28,8 | |
4 роки | КП | 81,6 | 41,5 | 132,0 | 41,5 | 144,0 | 27,1 | 172,0 | 24,1 | 196,0 | 24,2 | 272,0 | 23,5 |
ДП | 93,6 | 41,5 | 164,0 | 41,5 | 280,0 | 27,1 | 304,0 | 24,1 | 364,0 | 24,2 | 560,0 | 23,5 | |
5 рокiв | КП | 102,0 | 35,4 | 165,0 | 36,1 | 180,0 | 24,3 | 215,0 | 21,3 | 245,0 | 19,8 | 340,0 | 19,6 |
ДП | 117,0 | 35,4 | 330,0 | 36,1 | 350,0 | 24,3 | 380,0 | 21,3 | 455,0 | 19,8 | 700,0 | 19,6 | |
6 рокiв | КП | 122,4 | 30,3 | 198,0 | 31,0 | 216,0 | 22,4 | 258,0 | 16,6 | 294,0 | 15,4 | 408,0 | 15,6 |
ДП | 140,4 | 30,3 | 396,0 | 31,0 | 420,0 | 22,4 | 456,0 | 16,6 | 546,0 | 15,4 | 840,0 | 15,6 | |
7 рокiв | КП | 142,8 | 24,1 | 231,0 | 24,7 | 252,0 | 21,8 | 301,0 | 13,1 | 347,0 | 12,1 | 476,0 | 12,4 |
ДП | 163,8 | 24,1 | 462,0 | 24,7 | 490,0 | 21,8 | 532,0 | 13,1 | 637,0 | 12,1 | 980,0 | 12,4 | |
8 рокiв | КП | 163,2 | 20,9 | 264,0 | 20,6 | 288,0 | 19,6 | 344,0 | 8,7 | 392,0 | 9,8 | 1544,0 | 10,3 |
ДП | 188,2 | 20,9 | 528,0 | 20,6 | 560,0 | 19,6 | 608,0 | 8,7 | 728,0 | 9,8 | 11120,0 | 10,3 | |
9 рокiв | КП | 183,6 | 17,9 | 297,0 | 17,5 | 324,0 | 14,3 | 387,0 | 7,3 | 441,0 | 7,1 | 612,0 | 8,3 |
ДП | 210,6 | 17,9 | 594,0 | 17,5 | 630,0 | 14,3 | 684,0 | 7,3 | 819,0 | 7,1 | 1260,0 | 8,3 |
З урахуванням коригування року випуску здiйснюється по формулi:
Смв = Цн х Р/100, де:
Смв - митна вартiсть ТЗ;
Цн - вартiсть ТЗ вiдповiдно каталогiв, прайс-листiв тощо;
Р - вiдсоток приведення митної вартостi нового ТЗ у вiдповiднiсть до термiну експлуатацiї.
Коригування митної вартостi ТЗ в залежностi вiд пробiгу та технiчного стану здiйснюється вiдповiдно до пункту 4.1.3 даної Тимчасової методики.
5. Перевiрка та визначення митної вартостi кузова ТЗ, який був у користуваннi
Перевiрка та визначення митної вартостi кузова ТЗ здiйснюється на основi договору купiвлi-продажу, оформленого згiдно з чинним законодавством, рахунку-фактури тощо та у вiдповiдностi до бази даних цiнової iнформацiї митницi на номернi агрегати ТЗ, що мiститься в каталогах цiнової iнформацiї "SchwakeLISTE", прайс-листах фiрм виробникiв тощо.
Вiдповiдно до законодавства уповноважена особа митного органу вправi вимагати додаткову iнформацiю стосовно двигуна, яким комплектується даний кузов.
Вiк кузова автомобiля визначається по iдентифiкацiйному номеру кузова у вiдповiдностi iз iдентифiкацiєю моделей згiдно iз довiдником "Auto-Ident", при цьому необхiдно вважати рiк випуску кузова 1 сiчня року, зазначеного в iдентифiкацiйному номерi кузова.
Основними джерелами цiнової iнформацiї для перевiрки та визначення митної вартостi ТЗ є каталоги "SuperSchwacke", "SchwakeLISTE", а для ТЗ, вироблених в Росiйськiй Федерацiї - довiдник НАМI.
5.1. Визначення комплектностi кузова
Перша комплектнiсть - кузов в зборi фарбований i оббитий, в комплектнiсть якого входить: власне сам металевий кузов в зборi (зварний каркас з дверками, кришкою капота, кришкою багажника чи дверкою задка, дверима, лючком заливної горловини паливного бака) пофарбований, на який встановлюються всi внутрiшнi оббивки, коврики, шумоiзоляцiя, все скло, дзеркала, замки, фiксатори замкiв, склопiд'йомнi ручки, панель приладiв з усiма приладами, опалювач салону, склоочисник вiтрового вiкна, всi елементи освiтлення i свiтлосигналiзацiї, все електрообладнання, що крiпиться на кузовi, та електропроводка, системи управлiння автомобiля - рульовий механiзм з рульовою колонкою, рульовим колесом, всi педалi, головний гальмiвний цилiндр, вакуумний пiдсилювач гальмiвного управлiння, головний цилiндр зчеплення, бачки для робочих рiдин гальмiвної системи, системи приводу зчеплення та склоомивача, всi гiдравлiчнi трубки, що крiпляться на кузовi, важiль ручного стоякового гальма, паливний бак та паливопроводи, що крiпляться безпосередньо до кузова.
При цьому слiд зазначити, що на практицi iнодi кузова в зборi фарбованi i оббитi постачають в декiлькох варiантах виконання з деякими вiдмiнностями (без деяких елементiв чи з додатково встановленими елементами) бувають без паливного бака, без рульового механiзму, без бамперiв тощо. Буває, що додатково встановленi сидiння, радiо чи магнiтола, iнше додаткове обладнання чи без нього. Такi незначнi змiни не дають права вiднести його до iншої категорiї комплектацiї.
Друга комплектнiсть - кузов в зборi фарбований (без оббивки), що практично представляє собою сам металевий кузов в зборi (зварний каркас з дверима, кришкою капота, кришкою багажника чи дверкою задка, лючком заливної горловини паливного бака) з заводською антикорозiйною та протишумовою обробкою, пофарбований, без жодної деталi, якi крiпляться на кузовi (без оббивок, сидiнь, коврикiв, електрообладнання, електропроводки, арматури, скла та iн.).
Третя комплектнiсть - кузов в зборi ґрунтований або чорний, що представляє собою сам металевий кузов в зборi, бондеризований (первинне захисне антикорозiйне покриття металу) заґрунтований або нi, без жодної деталi, якi крiпляться на кузовi.
Примiтки: Поняття перша, друга, третя комплектнiсть, що наведенi в цiй Методицi, застосовуються лише для полегшення визначення процентного показника вартостi кузова, що зазначається в актi огляду ТЗ, i не можуть застосовуватись з метою класифiкацiї ТЗ згiдно з ТН ЗЕД.
Коригування вартостi кузова вiдповiдно до технiчного стану проводиться лише у випадках, якщо пошкодження внаслiдок ДТП вiдбулось до перетину митного кордону України i є вiдповiдний опис пошкоджених деталей у графi "Примiтки" декларацiї форми МД-7.
Коригування митної вартостi кузова ТЗ в залежностi вiд технiчного стану здiйснюється вiдповiдно до п. 4.1.3 цiєї Методики.
Таблиця N 5
Значення процентного показника
вартостi кузова в залежностi вiд
вартостi ТЗ
Перша комплектнiсть | Друга комплектнiсть | Третя комплектнiсть |
Вiд 60 % до 50 % | Вiд 51 % до 40 % | Вiд 41 до 30 %. |
5.2. Перевiрка та визначення митної вартостi двигунiв та блокiв цилiндрiв, якi були у користуваннi
Перевiрка та визначення митної вартостi двигунiв та блокiв цилiндрiв здiйснюється на основi договору купiвлi-продажу, оформленого згiдно з чинним законодавством, рахунка-фактури тощо та у вiдповiдностi до бази даних цiнової iнформацiї митницi на номернi агрегати транспортних засобiв, а також вiдповiдно до цiнової iнформацiї каталогiв "SchwakeLISTE", прайс-листiв фiрм виробникiв тощо.
Уповноважена особа митного органу вiдповiдно до законодавства може вимагати надання додаткової iнформацiї щодо двигуна, яким комплектується даний кузов.
5.2.1. Перевiрка та визначення митної вартостi двигунiв та блокiв цилiндрiв, якi були у користуваннi, вiдповiдно до цiнової iнформацiї, що мiститься в каталогах "SchwakeLISTE"
На пiдставi акта огляду ТЗ проводиться iдентифiкацiя ТЗ, яким комплектується зазначений двигун вiдповiдно до каталогiв "SchwakeLISTE", та вибирається ТЗ iз найменшою вартiстю згiдно року випуску, та встановлюється митна вартiсть на пiдставi цих каталогiв з вiдповiдним коригуванням (таблиця N 6).
Приклад:
Двигун бензиновий N ААМ002658 з об'ємом 1781 см3, 1991 року випуску, встановлюється на транспортнi засоби фiрми VOLKSVAGEN на автомобiлi VW-PASSAT. Згiдно iнформацiї каталогу "SchwakeLISTE" 7/2000 стор. 859 вартiсть автомобiля VW-PASSAT 1991 року виготовлення з об'ємом двигуна 1781 см3 становить 3200 DM.
Вiдповiдно вартiсть двигуна буде розраховуватись по формулi:
Смвд = Цсп. Х Кд/100, де:
Смвд - митна вартiсть двигуна (без врахування умов поставки).
Цсп. - вартiсть ТЗ, який був в експлуатацiї, згiдно з каталогами "SchwakeLISTE" з урахуванням строку його виготовлення, заводської комплектацiї та нормативного пробiгу.
Кд - вiдсоток приведення вартостi ТЗ до вартостi двигуна (таблиця N 6).
Митна вартiсть двигуна становитиме Смвд = 3200DM х 20/100 = 640DM
Вiдповiдно вартiсть блоку цилiндрiв двигуна буде розраховуватись по формулi:
Смвбд = Цсп. х Кбд/100, де:
Смвбд - митна вартiсть блоку цилiндрiв двигуна (без врахування умов поставки).
Цсп. - вартiсть транспортного засобу, який був в експлуатацiї, згiдно каталогiв "SchwakeLISTE" з урахуванням строку його виготовлення, заводської комплектацiї та нормативного пробiгу.
Кбд - вiдсоток приведення вартостi ТЗ до вартостi блоку цилiндрiв двигуна (таблиця N 6).
Таблиця N 6
Значення процентного показника вартостi двигуна та блоку цилiндрiв в залежностi вiд вартостi ТЗ
Двигун | Блок цилiндрiв |
Вiд 20 % до 12 % | Визначається у розмiрi вiд 10 % до 6 % |
5.2.2. Перевiрка та визначення митної вартостi причепiв та напiвпричепiв на пiдставi iнших довiдникiв вiдповiдно до вартостi нового ТЗ
За вiдсутностi цiнової iнформацiї на ТЗ, що були у користуваннi, в каталогах "SchwakeLISTE" автомобiлiв, вироблених в Росiйськiй Федерацiї тощо, митна вартiсть визначається на основi даних каталогу цiн на новi транспортнi засоби, що мiстяться у каталозi НАМi (м. Москва, Росiйська Федерацiя), а також прайс-листiв виробника.
Коригування вартостi ТЗ пiсля ДТП проводиться лише у випадках, якщо дане ДТП вiдбулось до перетину кордону України i є вiдповiдний опис пошкоджених деталей у графi "Примiтки" декларацiї форми МД-7.
Значення можливого зменшення митної вартостi ТЗ в залежностi вiд технiчного стану наведенi в таблицi N 7.
Таблиця N 7
Наявнiсть корозiї | до 10 % |
Наявнiсть пошкоджень вiд перевезень вантажiв | до 10 % |
Некомплектнiсть | до 10 % |
В таблицi наведенi максимальнi значення вiдсоткiв зменшення митної вартостi. Максимальнi значення приймаються у випадку, коли ступiнь пошкодження деталi потребує її замiни або вона вiдсутня.
Сумарний розмiр зменшення митної вартостi по пошкодженню ТЗ не повинен перевищувати 30 %.
5.2.3. Визначення митної вартостi причепiв та напiвпричепiв, якi були у користуваннi, вiдповiдно до цiнової iнформацiї, що мiститься в каталогах "SchwakeLISTE"
Митна вартiсть причепiв та напiвпричепiв, якi були у використаннi, визначається на основi договору купiвлi-продажу, рахунку-фактури, технiчного паспорту автомобiля та даних, заявлених декларантом в декларацiї форми МД-7. На пiдставi акта огляду ТЗ уповноваженою особою митного органу проводиться iдентифiкацiя ТЗ, перевiряється правильнiсть визначення митної вартостi. У разi явної невiдповiдностi заявленої митної вартостi базi даних цiнової iнформацiї митницi на транспортнi засоби (в тому числi, що мiститься в каталогах цiнової iнформацiї "SchwakeLISTE", прайс-листах фiрм виробникiв тощо) здiйснюється її визначення.
Визначення митної вартостi причепiв та напiвпричепiв, якi були у користуваннi, вiдповiдно до цiнової iнформацiї, що мiститься в каталогах "SchwakeLISTE" слiд проводити таким же чином як i для автомобiлiв у пунктi 4.1.1 цiєї Методики.
Коригування вартостi транспортного засобу пiсля ДТП проводиться лише у випадках, якщо дане ДТП вiдбулось до перетину митного кордону України i є вiдповiдний опис пошкоджених деталей у графi "Примiтки" декларацiї форми МД-7.
Значення можливого зменшення митної вартостi ТЗ в залежностi вiд технiчного стану наведенi в таблицi N 7.
6. Формули для розрахункiв вартостi ТЗ, номерних вузлiв та агрегатiв
6.1. Формула визначення митної вартостi нових ТЗ
Порядок визначення митної вартостi нових ТЗ, зазначений у пунктi 4 даної Методики, здiйснюється по формулi:
Смв = Цн х Д/100, де:
Смв - митна вартiсть транспортного засобу (без врахування умов поставки).
Цн - вартiсть транспортного засобу згiдно каталогiв, прайс-листiв тощо.
Д - дилерськi знижки.
6.2. Формула визначення митної вартостi ТЗ на пiдставi каталогiв "SchwakeLISTE"
Порядок перевiрки та визначення митної вартостi ТЗ, що були в експлуатацiї, зазначений у пунктах 4.1.1 - 4.1.4 даної Методики i здiйснюється за наступною формулою:
(1) Смв = (Цсп. Св1) х (1 Гк/100) х К х (1 - Дс/100), де:
Смв - митна вартiсть ТЗ (без урахування умов поставки).
Цсп. - вартiсть ТЗ, який був в експлуатацiї, згiдно з каталогами "SchwakeLISTE" з урахуванням строку його виготовлення, заводської комплектацiї та нормативного пробiгу.
Св1 - вартiсть додаткового обладнання вiдповiдно до базової моделi (серiйної комплектацiї) (згiдно з пунктом 4.1.2).
Гк - вiдсоток коригування вартостi ТЗ за перепробiгом (-), недопробiгом (+) (згiдно з пунктом 4.1.3).
К - коефiцiєнт коригування вартостi згiдно iз специфiкою ринкових умов (для розрахункiв слiд застосовувати коефiцiєнт = 1,0 до часу, коли буде розроблений коефiцiєнт коригування країни придбання ТЗ).
Дс - вiдсоток коригування вартостi ТЗ вiд наявних пошкоджень (згiдно п. 4.1.3).
6.3. Формула визначення митної вартостi ТЗ на пiдставi iнших довiдникiв вартостi нового ТЗ
Порядок перевiрки та визначення митної вартостi ТЗ, що були в експлуатацiї, на пiдставi iнших довiдникiв зазначений в пунктi 4.2 даної Методики та здiйснюється за формулою:
(2) Смв = (Цн. х Св1) х P/100. х (1 Гк/100) х К х (1- Дс/100),
де:
Смв - митна вартiсть ТЗ (без урахування умов поставки).
Цн. - вартiсть нового ТЗ заводської комплектацiї.
Р - вiдсоток приведення митної вартостi нового ТЗ у вiдповiднiсть до термiну експлуатацiї.
Св1 - вартiсть додаткового обладнання вiдповiдно до базової моделi серiйної комплектацiї (згiдно з п. 4.1.2).
P - вiдсоток коригування вартостi ТЗ вiдповiдно до року випуску (термiну експлуатацiї).
Гк - вiдсоток коригування вартостi ТЗ за перепробiгом (-), недопробiгом (+) (згiдно з п. 4.1.3).
К - коефiцiєнт коригування вартостi згiдно iз специфiкою ринкових умов (для розрахункiв слiд застосовувати коефiцiєнт = 1,0 доти, доки буде розроблений коефiцiєнт коригування країни придбання ТЗ).
Дс - вiдсоток коригування вартостi ТЗ вiд наявних пошкоджень (згiдно п. 4.1.3).
6.4. Формула визначення митної вартостi кузова на пiдставi каталогiв "SchwakeLISTE"
Порядок перевiрки та визначення митної вартостi кузовiв вiдповiдної комплектностi, що були в експлуатацiї, зазначенi в п. 5.1 даної Методики по формулi (1) п. 6.2 та коригується на вiдсоток згiдно таблицi N 5.
6.5. Формула визначення митної вартостi кузова на пiдставi iнших довiдникiв вартостi нового ТЗ
Порядок визначення митної вартостi кузовiв вiдповiдної комплектностi, що були у користуваннi, зазначенi в п. 5.1 даної Методики по формулi (2) п. 6.3 та коригується на вiдсоток згiдно таблицi N 5.
6.6. Формула визначення митної вартостi причепiв та напiвпричепiв на пiдставi каталогiв "SchwakeLISTE"
Порядок перевiрки та визначення митної вартостi причепiв та напiвпричепiв, що були у користуваннi на пiдставi каталогiв "SchwakeLISTE" зазначений у п. 5.2.3 даної Методики по формулi (1) п. 6.2 без коригування Св1, Гк, тобто:
Св1 = 1,0,
Гк =1,0.
6.7. Формула визначення митної вартостi причепiв та напiвпричепiв, що були у користуваннi на пiдставi iнших довiдникiв по вартостi нового ТЗ
Порядок перевiрки та визначення митної вартостi причепiв та напiвпричепiв, що були у користуваннi на пiдставi iнших довiдникiв по вартостi нового ТЗ зазначенi у п. 5.2.2 даної Методики по формулi (2) п. 6.3 без коригування Св1, Гк, тобто:
Св1 = 1,0,
Гк =1,0.
7. Заключнi положення
При пiдготовцi цiєї Методики були використанi наступнi джерела:
1. Закон України вiд 05.02.92 "Про Єдиний митний тариф";
2. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05.10.98 N 1598 "Про затвердження Порядку визначення митної вартостi товарiв та iнших предметiв у разi перемiщення їх через митний кордон України";
3. Постанова Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.10.2000 N 1537 "Про внесення змiн i доповнень до Порядку визначення митної вартостi товарiв та iнших предметiв у разi перемiщення їх через митний кордон України;
4. Наказ Мiнiстерства юстицiї України вiд 01.10.99 N 60/5;
5. Перiодичне видання НАМi (м. Москва, Росiйська Федерацiя);
6. Методики визначення вартостi транспортних засобiв фiрми "Євротакс";
7. Нормативнi документи Держмитслужби.
Частина 3. Методика класифiкацiї транспортних засобiв
Ця Методика розроблена на пiдставi дiючого законодавства та Товарної номенклатури зовнiшньоекономiчної дiяльностi (далi - ТН ЗЕД).
1. Складовi частини автомобiля
Кузов транспортного засобу складається з таких основних частин: планки настилу пiдлоги, боковини, переднi або заднi панелi, багажнi вiддiлення; дверi та їх деталi, капоти; обрамлене скло вiкон, вiкна, укомплектованi обiгрiвальними опорами та електричними вимикачами, вiконнi рами, пiднiжки, крила, бризговики, приладовi щитки; радiаторнi облицювання; кронштейни для номерних знакiв; бампери та iкла бамперiв; кронштейни кермової колонки; зовнiшнi багажнi полицi; козирки; неелектричнi обiгрiвальнi та протиобмерзлювальнi пристосування, якi працюють вiд теплової енергiї, виробленої двигуном автомобiля; паски безпеки, призначенi для постiйного крiплення до автомобiля для забезпечення безпеки людей; пiдлоговi килими.
Двигун внутрiшнього згоряння з iскровим запаленням складається з таких основних частин: корпуса (камера згоряння), цилiндра, поршня, шатуна, колiнчатого валу, маховика, впускних та випускних клапанiв, свiчки запалення, встановленi в голiвцi цилiндрiв, та електричних приладiв (магнето, котушки та контактнi переривники) та iн.
Двигуни внутрiшнього згоряння з iскровим запаленням можуть мати один чи декiлька цилiндрiв. У випадку, коли двигун має декiлька цилiндрiв, шатуни крiпляться до одного колiнчатого валу, а роздiльно живильнi цилiндри можуть мати рiзне розташування: вертикальне (пряме або зворотне), в два похилих симетричних ряди (V-образне), горизонтальне на протилежних боках колiнчатого валу.
Роторнi поршневi двигуни (двигун Ванкеля) складаються з таких самих основних частин та закладений такий же принцип роботи як у вищезгаданого двигуна внутрiшнього згоряння з iскровим запаленням. Головна вiдмiннiсть вiд звичайних двигунiв, де зворотно-поступальний рух поршня за допомогою шатуна перетворюється в обертальний рух колiнчатого валу, в роторному поршневому двигунi знаходиться тригранний ротор, корпус якого виконаний у формi епiтрохоїди, котрий безпосередньо обертає ведучий вал.
Конструкцiя поршневих двигунiв внутрiшнього згоряння з запаленням вiд стиснення схожа з вищезгаданими двигунами. Вiдмiнна риса цих двигунiв полягає у тому, що повiтря (або сумiш повiтря та газу) попередньо всмоктується у цилiндр та пiддається швидкому стисненню. Потiм розпилене рiдке паливо вприскується у камеру згоряння, де самозаймається вiд високої температури, супроводжений процес стиснення.
Двигуни внутрiшнього згоряння з iскровим запаленням, роторнi поршневi двигуни, двигуни поршневi внутрiшнього згоряння з запаленням вiд стиснення можуть бути укомплектованi форсунками, приладами запалювання, паливними або масляними резервуарами, водяними чи масляними радiаторами, водяними, масляними або паливними насосами, вентиляторами, повiтряними або масляними фiльтрами, муфтами зчеплення або механiчними приводами, стартерами (електричними та iншими), а також коробками передач з гнучкими валами.
Автомобiльнi шасi-рами складаються з таких основних вузлiв та деталей: лонжерони, зв'язки та кронштейни для кузовних деталей, двигун, пiднiжки, паливнi баки; заднi мости та ведучi мости з диференцiалами; картери для диференцiалiв; сонячнi та планетарнi шестiрнi; неведучi мости (переднi та заднi), маточини, цапфи, кронштейни цапф; деталi кермового механiзму (трубка кермової колонки, кермовi тяги та важелi, поперечнi важелi поворотних цапф; картери; ведучi зубчатi колеса пари та кремальєри; сервомеханiзми управлiння); гальма (колодковi, секторнi, дисковi та iн.) та частини до них (диски, барабани, цилiндри, маслянi резервуари для гiдравлiчних гальм та iн.); гальмiвнi системи з сервопiдсилювачем та їх вузли i деталi; амортизатори ресор (фрикцiйнi, гiдравлiчнi та iн.), торсiони; ходовi колеса (з стальної штамповки, з дротовими спицями та iн.), обода, ковпаки маточин та спицi; механiзмами управлiння (кермовi колеса, кермовi колонки та кермовi втулки, важелi переключення передач та важелi ручних гальм (карданнi вали, пiвосi, шестернi, зубчатi передачi, пiдшипники ковзання для валiв, редуктори зiбранi, унiверсальнi шарнiри).
2. Класифiкацiя транспортних засобiв у некомплектному станi
Питання класифiкацiї транспортних засобiв у некомплектному станi мають розглядатися вiдповiдно до Основних правил iнтерпретацiї ТН ЗЕД, якi є невiд'ємною частиною ТН ЗЕД, i застосовуються з метою правильної класифiкацiї (кодування) товарiв за ТН ЗЕД.
Згiдно з Законом України "Про стимулювання виробництва автомобiлiв в Українi" встановлено, що вважається готовим автомобiлем кузов, на якому встановлено три або бiльше iз таких складових компонентiв автомобiля: силовий агрегат, передня пiдвiска, задня пiдвiска, бензобак, система запалювання, трансмiсiя, система глушiння. У зв'язку з цим та згiдно з правилом 2а iнтерпретацiї ТН ЗЕД комплект складових частин, до якого входять кузов (товарна позицiя 8707) i три або бiльше iз таких складових компонентiв автомобiля як силовий агрегат, передня пiдвiска, задня пiдвiска, бензобак, система запалювання, трансмiсiя, система глушiння, повинен класифiкуватися згiдно з ТН ЗЕД за кодом готового автомобiля. У такому комплектi цi складовi компоненти автомобiля можуть бути i у некомплектному станi за умови, що вони мають основнi характеристики готового (комплектного) компонента.
Якщо у вказаному комплектi складових компонентiв автомобiля вiдсутнiй двигун, митнi платежi повиннi нараховуватися виходячи iз максимального об'єму двигуна, який може бути встановлений на транспортний засiб такої моделi.
3. Класифiкацiя транспортних засобiв подвiйного призначення
Враховуючи чиннi норми та вимоги до транспортних засобiв, згiдно з якими транспортнi засоби, залежно вiд їх типiв i призначення, подiляються на категорiї, вiднесення транспортних засобiв подвiйного призначення здiйснювати за критерiєм дозволеної максимальної маси: транспортнi засоби, дозволена максимальна маса яких не перевищує 3500 кг, класифiкуються згiдно з ТН ЗЕД в товарнiй позицiї 8703, а при дозволенiй максимальнiй масi автомобiля бiльш як 3500 кг - у товарнiй позицiї 8704.
Вiдповiдно до Положення про порядок видачi посвiдчень водiя та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 08.05.93 N 340, дозволена максимальна маса - це максимально допустима маса спорядженого транспортного засобу з вантажем, водiєм i пасажирами, установлена пiдприємством-виготiвником.
До транспортних засобiв подвiйного призначення також належать вантажно-пасажирськi автофургони.
Пiд поняттям "вантажно-пасажирський автофургон" у Товарнiй номенклатурi зовнiшньоекономiчної дiяльностi (ТН ЗЕД) розумiються транспортнi засоби з максимальною кiлькiстю в дев'ять сидячих мiсць (включаючи водiя), внутрiшнiй простiр яких може без конструктивних змiн використовуватись для перевезення як людей, так i вантажiв.
Вантажно-пасажирськi автофургони класифiкуються в товарнiй позицiї 8703 за ТН ЗЕД. Вони вiдрiзняються вiд транспортних засобiв, призначених для перевезення вантажiв (товарна позицiя 8704 за ТН ЗЕД), такого ж зовнiшнього вигляду за такими ознаками:
1) у салонi автомобiля за сидiнням водiя присутнi сидiння, якi складаються чи прибираються або спецiально призначенi для сидiння мiсця та боковi вiкна;
2) можуть бути присутнi боковi або заднi дверi та обробка салону. Вiдповiдна транспортним засобам, якi призначенi для перевезення пасажирiв.
У той же час звертаємо увагу, що наявнiсть в автофургонах вiкон у бокових стiнках кузова, бокових або заднiх дверей, без наявностi таких ознак як сидiння для перевезення пасажирiв за мiсцем водiя та пристрої для їх крiплення, не може розглядатись як пiдстава для вiднесення таких транспортних засобiв до вантажно-пасажирських автофургонiв.
4. Класифiкацiя транспортних засобiв iз змiнами в конструкцiї
При класифiкацiї автомобiлiв iз змiнами в конструкцiї вирiшальним фактором при вiднесеннi автомобiля до вiдповiдної позицiї ТН ЗЕД є технiчнi умови та призначення, визначенi заводом-виробником при виготовленнi даної моделi.
Додаток N 1 |
АКТ N ____________________
огляду транспортного засобу "___" ____________ 200_
року
Огляд проведено | |
(посада, прiзвище iнспектора, що проводив догляд) |
Власник ТЗ | |
(П. I. Б., назва органiзацiї) | |
Тип ТЗ: вантажний, легковий, сiдельний тягач, причiп, напiвпричiп, кузов, двигун. |
Iнше | (необхiдне пiдкреслити) |
Марка, модель ТЗ | Дата випуску | ||
Iдентифiкацiйний номер (кузова, двигуна). |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Двигун (N | , об'єм | см3, бензин, дизель) |
Показник спiдометра | км. Пробiг по сервiснiй книжцi | км N |
Тип кузова: | ||||
Седан | Пiкап | |||
Вантажопасажирський | Родстер (легковий з 2-мiсним кузовом) | |||
Купе | Кабiна з 2 рядами сидiнь | |||
Кабрiолет | Автобус | |||
Комплектацiя окремо ввезеного кузова | 1 компл. | 2 компл. | 3 компл. | iнше |
Маркування кузова (CL, GL, GT, SL) | (необхiдне закреслити Х) |
Число дверей |
Число сидячих мiсць |
Наявнi пошкодження i несправностi (*) | |
Додаткове обладнання (стандартна комплектацiя | Х) |
КОД | НАЗВА | КОД | НАЗВА |
02 | Антиблокуюча система | 46 | Компресор |
03 | Каталiзатор | 47 | Дермантин |
04 | Фаркоп (зщiпний пристрiй) | 48 | Шкiряна оббивка |
05 | Автомат | 49 | Велюрова оббивка |
06 | Бортовий комп'ютер | 52 | Радiо |
07 | Повiтряна подушка | 55 | Роздiльник заднього сидiння |
08 | Затемненi вiкна | 57 | Дзеркало заднього виду з механiчним регулятором |
09 | Аварiйний (протиугонний) сигнал | 58 | Електродзеркало з пiдiгрiвом |
10 | Тахометр | 60 | Змивач протитуманних фар |
11 | Регулятор приводу (протибуксуюча система) | 61 | Люк (простий) |
13 | Електронастройка шасi | 62 | Люк (механiчний) |
15 | Спецiальнi ободи колiс | 63 | Люк (електричний) |
17 | Електропiдiймачi | 64 | Складний дах |
19 | 5-ступенева коробка | 65 | Сервокерування |
19 | 6-ступенева коробка | 69 | Пiдiгрiв сидiнь |
26 | Протитуманнi фари | 71 | Диференцiал що вiд'єднує |
27 | Дуже потужний | 73 | Спецiальнi/спортивнi сидiння |
28 | Cклоочисник заднього cкла (окреме) | 75 | Опалення салону |
32 | Клiмат-контроль | 82 | Телефон |
33 | Кондицiонер | 85 | Зовнiшнiй термометр |
35 | Пiдголовники | 87 | Блокування їзди |
37 | Лакована | 89 | Центральний замок (необхiдне закреслити Х) |
При доглядi були присутнi | |
М. П.
____________
(*) У разi, якщо недостатньо мiсця
для занесення всiх вiдомостей, вони наводяться на
зворотнiй сторонi акта, про що у графi робиться
посилання "див. на зворотi".
Додаток N 3 |
Таблиця вартостi додаткової комплектацiї на автомобiлi
Код | Обладнання | 1999 | 1998 | 1997 | 1996 | 1995 | 1994 | 1993 | 1992 | 1991 | 1990 | 1989 | 1988 |
(2) 02 |
Антиблокуюче обладнання | 650 | 550 | 450 | 350 | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 80 | 50 | 50 |
3 | Рецеркулятор вiдпр. газiв | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | ||
4 | Тяговосцеп. обладнання | 400 | 300 | 200 | 150 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
5 | Автоматична КПП | Надбавки врахованi в цiнах | |||||||||||
6 | Борткомп'ютер | 300 | 150 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
7 | Надувна подушка безпеки | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
8 | Тоноване скло | 150 | 150 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
9 | Протиугiнна сигналiзацiя | 150 | 100 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
10 | Тахометр | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
11 | Протибуксуюча система | 700 | 550 | 450 | 350 | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 80 | 50 | 50 |
13 | Адаптацiйна пiдвiска | 950 | 650 | 500 | 400 | 250 | 200 | 150 | 100 | 80 | 50 | 50 | 50 |
15 | Колеснi диски iз легкого спл. | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
17 | Склопiдйомник з електропр. | 150 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
19 | 5-ступ. КПП | 250 | 200 | 150 | 80 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
19 | 6-ст. КПП | 650 | 550 | 450 | 350 | ||||||||
26 | Додаткова галогенна фара | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
27 | Жостка цельнозйомна зад. очищ. | 1100 | 1000 | 900 | 850 | 700 | 600 | 550 | 500 | 450 | 400 | 50 | 50 |
28 | Заднiй очищувач | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
32 | Кондицiонер | 1350 | 1150 | 900 | 800 | 600 | 500 | 400 | 350 | 300 | 200 | 50 | 50 |
33 | Клiматична установка | 950 | 750 | 600 | 500 | 450 | 350 | 250 | 200 | 150 | 100 | 50 | 50 |
35 | Пiдголовник заднiй | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
37 | Спецiальне пофарбування | 300 | 200 | 150 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
46 | Регулювання дорожнього пр. | 500 | 360 | 300 | 200 | 150 | 100 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
47 | Оббивка штучною шкiрою | Надбавки врахованi в цiнах | |||||||||||
48 | Оббивка натуральною шкiрою | 1250 | 1000 | 800 | 650 | 550 | 450 | 400 | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 |
49 | Оббивка велюром | 400 | 300 | 200 | 150 | 100 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
52 | Радiоприймач | 450 | 350 | 250 | 200 | 150 | 100 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
55 | Роздiльнi заднi сидiння | 150 | 100 | 80 | 80 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
57 | Регулювання дзер. задн. виду | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
58 | Обiгрiв дзеркала задн. виду | 100 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
60 | Склоомивач фар | 150 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
61 | Скляний люк | 450 | 350 | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 |
62 | Здвижний мех. люк | 400 | 300 | 260 | 200 | 150 | 100 | 100 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 |
63 | Здвижний мех. люк з е/пр. | 650 | 550 | 450 | 350 | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 80 | 50 | 50 |
64 | Складна криша | 550 | 400 | 300 | 200 | 150 | 100 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 |
65 | Рульовий механiзм з посил. | 550 | 450 | 400 | 300 | 230 | 200 | 150 | 100 | 80 | 80 | 50 | 50 |
69 | Обiгрiв сидiнь | 150 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
71 | Блокуючий диф. | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
73 | Спецiальнi сидiння | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
75 | Обiгрiв при нероб. двиг. | 550 | 400 | 300 | 250 | 200 | 150 | 100 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 |
82 | Телефон | Цiни вiдсутнi | |||||||||||
83 | Обмежувач швидкостi | 350 | 250 | 200 | 100 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
85 | Наружний термометр | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
87 | Протиугiнне устат. блокуван. | 300 | 250 | ||||||||||
89 | Система замк. з центр. прив. | 300 | 250 | 200 | 150 | 150 | 100 | 80 | 80 | 80 | 50 | 50 | 50 |