ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
04.12.2002 | N 18933/7/15-3417-26 |
---|
Вiдповiдно до пп. 5.1.21 ст.
5 Закону України вiд 03.04.97 р. N 168/97-ВР "Про
податок на додану вартiсть" звiльняються вiд
оподаткування ПДВ операцiї з подання благодiйної
допомоги, а саме безоплатна передача товарiв
(робiт, послуг) особам, визначеним абзацами
"а" i "б" пп. 7.11.1 ст. 7 Закону України вiд
22.05.97 р. N 283/97-ВР "Про оподаткування прибутку
пiдприємств", з метою їх безпосереднього
використання у благодiйницьких цiлях, а також
операцiї з безоплатної передачi таких товарiв
(робiт, послуг) набувачам (суб'єктам) благодiйної
допомоги.
При цьому не пiдлягають звiльненню вiд оподаткування операцiї з подання благодiйної допомоги у виглядi товарiв (робiт, послуг), оподатковуваних акцизним збором, цiнних паперiв, нематерiальних активiв та товарiв (робiт, послуг), призначених для використання у пiдприємницькiй дiяльностi, перелiк яких визначається КМУ.
Порядок надання та використання благодiйної допомоги регулюється Указом Президента вiд 04.07.98 р. N 738/98 та Законами України вiд 16.09.97 р. N 531/97-ВР "Про благодiйництво та благодiйнi органiзацiї", вiд 22.10.99 р. N 1192-XIV "Про гуманiтарну допомогу".
Так, згiдно зi ст. 1 Закону України "Про гуманiтарну допомогу" отримувач гуманiтарної (благодiйної) допомоги повинен зареєструватися у якостi набувача цiєї допомоги в Єдиному реєстрi отримувачiв гуманiтарної допомоги, який веде комiсiя з питань гуманiтарної допомоги при КМУ або при обласних, Київськiй та Севастопольськiй мiських держадмiнiстрацiях.
Поряд з цим за ст. 1 Закону України вiд 16.09.97 р. N 531/97-ВР "Про благодiйництво та благодiйнi органiзацiї" благодiйництво - це добровiльна безкорислива пожертва фiзичних та юридичних осiб у поданнi набувачам матерiальної, фiнансової, органiзацiйної та iншої благодiйної допомоги. Виходячи з сутi благодiйництва, ст. 4 цього Закону визначено перелiк основних напрямкiв благодiйної дiяльностi, яка є добровiльною безкорисливою дiяльнiстю благодiйних органiзацiй i не передбачає одержання прибуткiв вiд цiєї дiяльностi. Конкретнi напрями благодiйництва та благодiйної дiяльностi визначаються благодiйниками i статутами (положеннями) благодiйних органiзацiй.
Крiм того, слiд зазначити, що вiдповiдно до п. 8 Порядку розподiлу товарiв, отриманих як благодiйна допомога, та контролю за цiльовим розподiлом благодiйної допомоги, затвердженого постановою КМУ вiд 17.08.98 р. N 1295, набувачi благодiйної допомоги ведуть бухгалтерський та оперативний облiк надходження, розподiлу та використання благодiйної допомоги у виглядi товарiв, робiт, послуг, а також звiтнiсть за встановленими Держкомстатом формами, яку надсилають вiдповiднiй комiсiї з питань координацiї приймання, транспортування, охорони та розподiлу гуманiтарної допомоги.
Таким чином, при виконаннi викладених вище умов операцiї з надання благодiйної допомоги можуть бути звiльненi вiд оподаткування ПДВ.
Заступник Голови | Г.Оперенко |