У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Концепцiю трансформацiї митного тарифу України на 1996-2005 роки вiдповiдно до системи ГАТТ/СОТ
З метою забезпечення реалiзацiї державної полiтики щодо захисту iнтересiв вiтчизняних товаровиробникiв, створення умов для приєднання України до Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi (ГАТТ) та вступу до Свiтової органiзацiї торгiвлi (СОТ), проведення переговорiв щодо гарантованого взаємного доступу до товарних ринкiв постановляю:
1. Затвердити Концепцiю трансформацiї митного тарифу України на 1996-2005 роки вiдповiдно до системи ГАТТ/СОТ (додається).
2. Кабiнету Мiнiстрiв України подати у двотижневий строк пропозицiї щодо утворення делегацiї України для проведення переговорiв з питань приєднання України до Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi (ГАТТ) та вступу до Свiтової органiзацiї торгiвлi (СОТ).
Президент України | Л.КУЧМА |
м.Київ,
6 квiтня 1996 року
N 255/96
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 6 квiтня 1996 року N 255/96 |
КОНЦЕПЦIЯ
трансформацiї митного тарифу України на 1996-2005
роки вiдповiдно до системи ГАТТ/СОТ
1. Ця Концепцiя визначає основнi засади та загальнi напрямки трансформацiї ставок ввiзного мита митного тарифу України для їх реалiзацiї Українською Стороною у переговорному процесi щодо забезпечення гарантованого взаємного доступу до товарних ринкiв у рамках приєднання України до Генеральної угоди з тарифiв i торгiвлi (ГАТТ) та вступу до Свiтової органiзацiї торгiвлi (СОТ).
2. Трансформацiя митного тарифу України має на метi реалiзацiю таких завдань:
iнтеграцiя економiки України у свiтову ринкову систему;
забезпечення доступу товарiв, що експортуються з України, до зовнiшнiх ринкiв;
забезпечення стабiльного та передбачуваного розвитку економiки України, залучення iноземних iнвестицiй;
приведення товарної номенклатури, а також рiвня ставок ввiзного мита митного тарифу України у вiдповiднiсть з вимогами Гармонiзованої системи опису та кодування товарiв 1996 року Свiтової Ради митного спiвробiтництва (далi - ГС 1996 СРМС) та рiшень Уругвайського раунду переговорiв у рамках ГАТТ;
запровадження режиму найбiльшого сприяння у сферi зовнiшньої торгiвлi з країнами-членами СОТ.
Кiнцевою метою трансформацiї митного тарифу України є досягнення пiсля закiнчення перехiдного перiоду рiвня середньозваженої ставки ввiзного мита* не бiльш як 14 вiдсоткiв.
__________________
* Середньозважена ставка
ввiзного мита - це вiдношення ставки на певний вид
товару, помноженої на обсяг його iмпорту, до
загального обсягу iмпорту всiх товарiв.
3. Трансформацiя митного тарифу України має здiйснюватися згiдно з такими принципами:
поступовiсть змiни чинних ставок ввiзного мита;
запобiгання iмпорту певного товару, що призводить або може призвести до заподiяння серйозної шкоди галузi нацiонального виробництва, у процесi реформування внутрiшнього ринку шляхом поступової - вiд трьох до десяти рокiв (перехiдний перiод) - гармонiзацiї згiдно з вимогами ГАТТ/СОТ граничних рiвнiв ставок ввiзного мита;
гарантування на засадах взаємностi доступу до внутрiшнього ринку України iмпортерiв - країн-членiв СОТ.
4. Пiд час трансформацiї митного тарифу України здiйснюється перехiд до товарної номенклатури митного тарифу за шестизначним рiвнем ГС 1996 СРМС.
5. Трансформацiя митного тарифу України включає заходи щодо поступового запровадження в установленому порядку ставок ввiзного мита, якi вiдповiдають вимогам ГС 1996 РМС та рiшень Уругвайського раунду переговорiв у рамках ГАТТ, захисту iнтересiв вiтчизняних товаровиробникiв та забезпечення необхiдних надходжень до державного бюджету i здiйснюватиметься за Схемою трансформацiї митного тарифу України на 1996-2005 роки.
При цьому мають встановлюватися:
ставки ввiзного мита на промисловi товари, граничний рiвень яких не перевищує 30 вiдсоткiв, а на сiльськогосподарську продукцiю - 70 вiдсоткiв вiд їхньої митної вартостi;
низькi ставки ввiзного мита на сировину, середнi - на напiвфабрикати та високi - на готову продукцiю;
високi ставки ввiзного мита на хiмiчнi товари, якi включено до гармонiзованого тарифу ГАТТ/СОТ, якщо аналогiчнi товари виробляються або можуть вироблятися в Українi, з поступовим зниженням таких ставок протягом перехiдного перiоду до рiвня, визначеного гармонiзованим тарифом ГАТТ/СОТ на вiдповiднi товари. Високi ставки не повиннi встановлюватися на напiвфабрикати, що використовуються для виробництва в Українi хiмiчних товарiв;
високi ставки ввiзного мита на товари, виготовленi з чорних металiв, якщо аналогiчнi товари виробляються або можуть вироблятися в Українi;
високi ставки ввiзного мита на лiтаки цивiльної авiацiї та запчастини до них з дальшим зменшенням протягом перехiдного перiоду до рiвня, передбаченого рiшенням Уругвайського раунду переговорiв у рамках ГАТТ;
високi ставки ввiзного мита на сiльськогосподарськi машини та обладнання, якщо аналогiчнi машини та обладнання виробляються в Українi, з одночасним встановленням низьких ставок мита на тi види машин, обладнання, що не виробляються в Українi й потрiбнi для розвитку агропромислового комплексу;
високi ставки ввiзного мита на предмети розкошi й автомобiлi. При цьому передбачається, що ставки ввiзного мита на пiдакцизнi товари не можуть перевищувати 70 вiдсоткiв вiд їхньої митної вартостi;
середнi ставки ввiзного мита на текстиль, одяг та iншу продукцiю легкої промисловостi з поступовим переходом протягом перехiдного перiоду до низьких ставок мита.
6. У ходi трансформацiї митного тарифу України має враховуватися процес реструктуризацiї найбiльш важливих галузей економiки України шляхом застосування до товарiв, iмпорт яких призводить або може призвести до заподiяння серйозної шкоди галузi нацiонального виробництва, високих ставок ввiзного мита з визначенням термiну у межах перехiдного перiоду, який необхiдний для приведення цих ставок у вiдповiднiсть з вимогами ГАТТ/СОТ.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | Д.ТАБАЧНИК |