КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 15 липня 1997 р. | N 767 |
---|
Про затвердження Положення про порядок
проведення експертизи в галузi державного
експортного контролю
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 15 червня 1999 року N 1042,
вiд 14 березня 2001 року N 244,
вiд 21 серпня 2003 року N 1313,
вiд 30 червня 2005 року N 537,
вiд 3 травня 2007 року N 692,
вiд 14 травня 2008 року N 464,
вiд 26 листопада 2008 року N 1028,
вiд 10 серпня 2011 року N 849,
вiд 18 сiчня 2012 року N 24,
вiд 24 жовтня 2012 року N 1027,
вiд 10 вересня 2014 року N 423,
вiд 21 лютого 2018 року N 99,
вiд 6 листопада 2019 року N 916
(У назвi та текстi постанови слова "галузi експортного контролю" замiнено словами "галузi державного експортного контролю" згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 серпня 2003 року N 1313) |
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити Положення про порядок проведення експертизи в галузi державного експортного контролю (додається).
Виконуючий обов'язки Прем'єр-мiнiстра України | В.ДУРДИНЕЦЬ |
Iнд.30
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 липня 1997 р. N 767 |
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення експертизи в галузi
державного експортного контролю
(У назвi i текстi Положення слова "галузi експортного контролю" замiнено словами "галузi державного експортного контролю" згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 серпня 2003 року N 1313) |
1. Це Положення визначає порядок проведення експертизи щодо товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, та суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi (далi - суб'єкти), якi мають намiр здiйснювати мiжнароднi передачi таких товарiв.
(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
2. У цьому Положеннi термiни вживаються в такому значеннi:
товари, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, - товари, внесенi до спискiв, складених i затверджених вiдповiдно до статтi 9 Закону України "Про державний контроль за мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання", а також товари, щодо яких можуть застосовуватися процедури державного експортного контролю вiдповiдно до статтi 10 зазначеного Закону;
(абзац другий пункту 2 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
об'єкти експертизи - товари, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, а також суб'єкти, якi мають намiр здiйснювати мiжнароднi передачi таких товарiв;
(абзац третiй пункту 2 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
експерт - висококвалiфiкований спецiалiст, який має вищу освiту, вiдповiдну квалiфiкацiю i професiйнi знання з питань, що дослiджуються, виконує службовi обов'язки, пов'язанi з провадженням дiяльностi у вiдповiднiй галузi безпосередньо проводить експертизу та несе персональну вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть i повноту аналiзу, обґрунтованiсть висновкiв вiдповiдно до завдання на проведення експертизи.
(абзац четвертий пункту 2 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному у Законi України "Про державний контроль за мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання".
(пункт 2 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.06.99р. N 1042, в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313) |
3. Експертиза в галузi державного експортного контролю проводиться Держекспортконтролем вiдповiдно до статтi 11 Закону України "Про державний контроль за мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання".
пункт 3 в редакцiї постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 30.06.2005р. N 537) |
4. Суб'єктами експертизи в галузi державного експортного контролю є замовники експертизи, її органiзатори, а також експерти.
Замовниками експертизи можуть бути центральнi органи виконавчої влади, iншi державнi органи та суб'єкти, заiнтересованi у проведеннi такої експертизи.
(абзац другий пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
Органiзаторами експертизи можуть бути юридичнi i фiзичнi особи, якi на пiдставi запиту, доручення або договору iз замовниками органiзують та проводять експертизу.
Експертами можуть призначатися вiдповiднi посадовi особи Держекспортконтролю, iнших центральних органiв виконавчої влади та державних органiв, а також фахiвцi пiдприємств, установ та органiзацiй.
(пункт 4 доповнено абзацом четвертим згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
5. Пункт 5 виключено
(пункт 5 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, виключено згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
6. Проведення Держекспортконтролем експертизи товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, є обов'язковим.
(абзац перший пункту 6 в редакцiї постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
Потреба у проведеннi експертизи зазначених товарiв iншими центральними органами виконавчої влади та iншими державними органами, а також уповноваженими на це юридичними особами чи фахiвцями пiдприємств, установ та органiзацiй визначається Держекспортконтролем.
(абзац другий пункту 6 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
Порядок надання юридичним особам повноважень на проведення експертизи в галузi державного експортного контролю визначається Держекспортконтролем.
(абзац третiй пункту 6 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.06.99р. N 1042) |
7. Експертиза в галузi державного експортного контролю може бути державною i недержавною.
Державну експертизу проводять:
Держекспортконтроль;
iншi центральнi органи виконавчої влади та iншi державнi органи в межах своєї компетенцiї (за мотивованим запитом замовника експертизи або Мiжвiдомчої комiсiї з полiтики вiйськово-технiчного спiвробiтництва та експортного контролю).
(абзац четвертий пункту 7 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.06.99р. N 1042, вiд 14.03.2001р. N 244, вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 14.05.2008р. N 464) |
Для проведення державної експертизи у галузi державного експортного контролю можуть бути залученi юридичнi особи, а також фахiвцi пiдприємств, установ та органiзацiй, за запитом Держекспортконтролю або iнших державних органiв.
(абзац п'ятий пункту 7 в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
Висновок державної експертизи є обов'язковим для розгляду Держекспортконтролем та iншими органами виконавчої влади для прийняття вiдповiдних рiшень.
(абзац шостий пункту 7 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313) |
Недержавна експертиза проводиться юридичними особами, що мають на це вiдповiднi повноваження, з iнiцiативи замовника експертизи, заiнтересованого в одержаннi експертних висновкiв.
(абзац сьомий пункту 7 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313) |
Висновок недержавної експертизи має рекомендацiйний характер i може братися до уваги органами виконавчої влади поряд з висновками державної експертизи для прийняття вiдповiдних рiшень.
8. Державна i недержавна експертиза в галузi державного експортного контролю може бути попередньою, основною, повторною та додатковою.
Попередня експертиза проводиться з метою:
визначення вiдповiдностi найменувань та описiв товарiв, поданих на експертизу, найменуванню та опису товарiв, внесених до вiдповiдних спискiв товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю;
(абзац третiй пункту 8 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
визначення можливостей проведення реєстрацiї суб'єктiв, якi мають намiр здiйснювати мiжнароднi передачi товарiв, у тому числi реєстрацiї юридичних чи фiзичних осiб, якi є суб'єктами пiдприємницької дiяльностi України, що мають намiр провадити посередницьку (брокерську) дiяльнiсть, пов'язану з мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення;
(пункт 8 доповнено новим абзацом четвертим згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, у зв'язку з цим абзаци четвертий - восьмий вважати вiдповiдно абзацами п'ятим - дев'ятим, абзац четвертий пункту 8 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
оцiнки стану додержання суб'єктами законодавства з питань експортного контролю та наявностi у цих суб'єктiв вiдповiдних органiзацiйних документiв, якi регламентують таку роботу;
(абзац п'ятий пункту 8 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
оцiнки можливостi здiйснення мiжнародних передач товарiв, визначених суб'єктами до конкретних держав.
(абзац шостий пункту 8 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
Основна експертиза передбачає здiйснення заходiв, передбачених пунктом 3 цього Положення, з метою пiдготовки обгрунтованого висновку для прийняття рiшення про можливiсть та умови здiйснення мiжнародних передач конкретних товарiв (груп товарiв), мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю.
(абзац сьомий пункту 8 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
Повторна експертиза може проводитися у разi порушення встановлених вимог i правил пiд час попередньої чи основної експертизи або на вимогу замовника експертизи за наявностi обгрунтованих претензiй до висновкiв попередньої та основної експертизи.
Додаткова експертиза проводиться, якщо виявлено обставини, якi впливають або можуть вплинути на результат попередньої та основної експертизи.
9. Замовник експертизи має право:
визначати необхiднiсть проведення попередньої, основної, повторної та додаткової експертизи;
порушувати клопотання про замiну експертiв;
отримувати iнформацiю про хiд проведення експертизи на всiх стадiях експертного процесу.
10. Замовник експертизи зобов'язаний:
сприяти органiзаторам експертизи у проведеннi всебiчного i об'єктивного аналiзу об'єктiв експертизи;
передавати згiдно з установленими запитом, дорученням або договором термiнами органiзаторам експертизи необхiднi матерiали та додатковi вiдомостi, що стосуються об'єктiв експертизи;
використовувати висновки експертизи пiд час прийняття рiшень щодо мiжнародних передач товарiв, що пiдлягають контролю;
(абзац четвертий пункту 10 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
забезпечувати в разi потреби анонiмнiсть експертiв.
11. Органiзатор експертизи має право вживати всiх необхiдних заходiв для органiзацiї та проведення експертизи на пiдставi запитiв, доручень або договорiв згiдно iз законодавством.
Органiзатор експертизи не має права без письмової згоди її замовника розголошувати iнформацiю про матерiали, залученi для проведення експертизи або пiдготовленi в ходi експертизи.
12. Абзац перший пункту 12 виключено
(Абзац перший пункту 12 iз змiнами, внесеними згiдно з Постановою КМ N 1042 вiд 15.06.99, виключено згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
Абзац другий пункту 12 виключено
(Абзац другий пункту 12 iз змiнами, внесеними згiдно з Постановою КМ N 1042 вiд 15.06.99, виключено згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
Експерт має право:
брати участь у проведеннi експертного аналiзу та визначеннi доручених йому об'єктiв на всiх стадiях експертизи;
отримувати необхiднi для пiдготовки об'єктивних висновкiв додатковi матерiали, в тому числi такi, що охороняються законом або становлять державну, комерцiйну чи iншу таємницю. Порядок проведення експертизи об'єктiв, що мiстять зазначену таємницю, правила допуску експерта та ступiнь вiдповiдальностi за розголошення отриманої iнформацiї визначаються законодавством.
Експерт не має права розголошувати без письмової згоди замовника експертизи iнформацiю, яку мiстять матерiали, використовуванi для проведення експертизи або складенi пiд час її проведення.
Експерт несе персональну вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть i повноту експертизи та обгрунтованiсть висновкiв вiдповiдно до вимог її проведення.
Не дозволяється виконання однiєю особою функцiй розробника або виробника об'єкта експертизи (чи iншим чином заiнтересованої особи) та експерта.
Експертами не можуть призначатися представники фiрм чи органiзацiй, заiнтересованих у висновках експертизи.
(пункт 12 доповнено новим абзацом дев'ятим згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, у зв'язку з цим абзац дев'ятий вважати абзацом десятим) |
За несвоєчасне, неякiсне та протиправне проведення експертизи експерт несе вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством.
13. Попередня експертиза в галузi державного експортного контролю є обов'язковою i проводиться Держекспортконтролем iз залученням у разi потреби iнших центральних органiв виконавчої влади та iнших державних органiв, а також юридичних осiб, уповноважених на це Держекспортконтролем.
Для проведення попередньої експертизи товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, суб'єкт надсилає на iм'я Голови Держекспортконтролю лист iз стислим викладенням мети звернення, до якого додає:
оформлену заяву за типовою формою на проведення попередньої експертизи;
засвiдченi в установленому порядку копiї статуту, установчого договору;
(абзац четвертий пункту 13 у редакцiї постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10.08.2011р. N 849, вiд 24.10.2012р. N 1027, iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.02.2018р. N 99) |
довiдку щодо попередньої iдентифiкацiї товарiв, в якiй визначена вiдповiднiсть найменувань та описiв конкретних товарiв (груп товарiв), зазначених у заявi, найменуванню та опису товарiв, внесених до спискiв товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю.
Довiдка щодо попередньої iдентифiкацiї товарiв засвiдчується пiдписом керiвника суб'єкта або уповноваженою на те особою.
(абзац шостий пункту 13 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.02.2018р. N 99) |
У разi коли суб'єкт має намiр здiйснювати експорт, iмпорт, тимчасове вивезення чи ввезення технологiй чи послуг, до довiдки щодо попередньої iдентифiкацiї додається анотований опис зазначених технологiй чи послуг;
абзац восьмий пункту 13 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.01.2012р. N 24) |
довiдку щодо належностi (неналежностi) товарiв (груп товарiв), якi надано для попередньої експертизи, до матерiальних носiїв секретної iнформацiї (матерiальних носiїв iнформацiї, що мiстять державну таємницю) та ступеня секретностi цiєї iнформацiї (ступеня секретностi таких товарiв), що засвiдчується пiдписами керiвника суб'єкта або уповноваженою на те особою i керiвника його режимно-секретного органу (за наявностi такого органу на пiдприємствi);
(абзац дев'ятий пункту 13 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.02.2018р. N 99) |
перелiк держав, до яких або з яких передбачається здiйснити експорт, iмпорт, тимчасове вивезення чи ввезення товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю;
вiдомостi (прiзвище, iм'я, по батьковi та посада) про посадових осiб, якi органiзують та забезпечують додержання суб'єктом вимог законодавства з питань експортного контролю.
абзац дванадцятий пункту 13 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10.09.2014р. N 423) |
Крiм зазначених у цьому пунктi документiв, рекомендується подати вiдповiднi висновки недержавної експертизи щодо попередньої iдентифiкацiї товарiв, яка проводиться за iнiцiативою суб'єкта.
Суб'єкт має право доручити проведення попередньої iдентифiкацiї товарiв юридичнiй особi, яка одержала в установленому порядку повноваження на проведення експертизи в галузi державного експортного контролю.
У разi коли суб'єкт є розробником (виробником) товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, або має намiр провадити посередницьку (брокерську) дiяльнiсть, пов'язану з мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення, у довiдках, зазначених в абзацах п'ятому i дев'ятому цього пункту, можуть бути зазначенi групи товарiв, а довiдки щодо конкретних товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, повиннi бути поданi пiд час проведення основної експертизи.
Держекспортконтроль має право на одержання вiд суб'єкта додаткової iнформацiї, технiчних довiдок чи iнших документiв, якi мiстять роз'яснення щодо поданих суб'єктом вiдомостей i є необхiдними для прийняття обґрунтованого рiшення.
У разi коли додаткова iнформацiя вiд суб'єкта не надiйшла до Держекспортконтролю протягом двох мiсяцiв, заява вважається вiдхиленою i розгляду не пiдлягає.
Тривалiсть попередньої експертизи не повинна перевищувати 30 днiв з дати подання усiх необхiдних документiв до Держекспортконтролю, а в разi виникнення потреби у додатковому мiжвiдомчому узгодженнi - пiсля завершення такого узгодження. До строку розгляду звернення не зараховується час, необхiдний для одержання вiд суб'єкта додаткової iнформацiї.
За результатами попередньої експертизи Держекспортконтроль iдентифiкує товари, визначає умови здiйснення їх мiжнародних передач до конкретних держав, реєструє суб'єктiв та видає їм посвiдчення про реєстрацiю як суб'єктiв здiйснення мiжнародних передач товарiв разом з вiдповiдними роз'ясненнями про особливостi здiйснення таких передач.
Форми документiв, зазначених у абзацах третьому, п'ятому, дев'ятому i дев'ятнадцятому цього пункту, затверджуються Мiнекономiки.
(абзац двадцятий пункту 13 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24.10.2012р. N 1027, вiд 06.11.2019р. N 916) | |
(пункт 13 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.06.99р. N 1042, вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 30.06.2005р. N 537, вiд 03.05.2007р. N 692, у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.11.2008р. N 1028) |
14. Основна експертиза є обов'язковою для прийняття рiшення щодо можливостi видачi вiдповiдного дозволу, висновку чи мiжнародного iмпортного сертифiката на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю.
(абзац перший пункту 14 iз змiнами, внесеними згiдно з ппостановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
Основна експертиза в галузi державного експортного контролю проводиться Держекспортконтролем, iншими центральними органами виконавчої влади та державними органами вiдповiдно до їх компетенцiї. Для проведення основної експертизи можуть залучатися юридичнi особи, а також фахiвцi пiдприємств, установ та органiзацiй за запитом Держекспортконтролю або iнших державних органiв.
(абзац другий пункту 14 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.06.99р. N 1042, вiд 14.03.2001р. N 244, в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
Основна експертиза в галузi експортного контролю проводиться на пiдставi документiв, якi подаються суб'єктом здiйснення мiжнародних передач товарiв для отримання вiдповiдного дозволу, висновку чи мiжнародного iмпортного сертифiката на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю. Тривалiсть проведення основної експертизи не повинна перевищувати 30 днiв. Якщо Держекспортконтроль реєструє суб'єкта як суб'єкта здiйснення мiжнародних передач товарiв за вiдповiдними групами товарiв, строк проведення основної експертизи продовжується на час, передбачений для проведення попередньої експертизи конкретних товарiв.
(абзац третiй пункту 14 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
Абзац четвертий пункту 14 виключено
(абзац четвертий пункту 14 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028, виключено згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.01.2012р. N 24) |
Крiм зазначених у цьому пунктi документiв, рекомендується подати вiдповiднi висновки недержавної експертизи щодо попередньої iдентифiкацiї товарiв, яка проводиться за iнiцiативою суб'єкта.
(абзац п'ятий пункту 14 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
За пiдсумками основної експертизи Держекспортконтроль видає суб'єкту здiйснення мiжнародних передач товарiв вiдповiдний дозвiл, висновок чи мiжнародний iмпортний сертифiкат на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають державному експортному контролю, чи надсилає мотивовану вiдмову.
(абзац шостий пункту 14 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.08.2003р. N 1313, вiд 26.11.2008р. N 1028) |
15. Повторна або додаткова експертиза проводиться за правилами попередньої або основної експертизи.
16. Порушенням правил експертизи в галузi державного експортного контролю вважається:
невиконання вимог цього Положення;
видача завiдомо неправдивого висновку експертизи;
вчинення дiй, що перешкоджають органiзацiї та проведенню експертизи, або вiдмова в наданнi суб'єктам, що проводять експертизу необхiдних для проведення експертизи документiв;
(абзац четвертий пункту 16 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
примус експертiв до видачi неправдивого висновку чи створення таких умов, що призводять до неможливостi або необ'єктивностi в проведеннi експертизи;
(абзац п'ятий пункту 16 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30.06.2005р. N 537) |
дискредитацiя або переслiдування експертiв за пiдготовленi ними об'єктивнi висновки;
залучення до проведення експертизи осiб, якi є безпосередньо заiнтересованими в її висновках.
Особи, виннi у вчиненнi зазначених порушень, несуть вiдповiдальнiсть вiдповiдно до законодавства.
17. Оскарження висновкiв експертизи в галузi державного експортного контролю провадиться в установленому законодавством порядку.