КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
Київ
вiд 28 березня 2002 р. | N 376 |
---|
Про затвердження Порядку надання органам iз
сертифiкацiї повноважень на проведення робiт з
пiдтвердження вiдповiдностi у законодавчо
регульованiй сферi
Вiдповiдно до статтi 12 Закону України "Про пiдтвердження вiдповiдностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити Порядок надання органам iз сертифiкацiї повноважень на проведення робiт з пiдтвердження вiдповiдностi у законодавчо регульованiй сферi (додається).
Прем'єр-мiнiстр України | А.КIНАХ |
Iнд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 березня 2002 р. N 376 |
ПОРЯДОК
надання органам iз сертифiкацiї повноважень на
проведення робiт з пiдтвердження вiдповiдностi у
законодавчо регульованiй сферi
1. Згiдно з цим Порядком органам iз сертифiкацiї надаються повноваження на проведення робiт з пiдтвердження вiдповiдностi продукцiї, систем якостi, систем управлiння якiстю, систем управлiння довкiллям, персоналу конкретним технiчним регламентам з пiдтвердження вiдповiдностi.
2. Орган iз сертифiкацiї може отримати повноваження за умови, якщо вiн:
1) є юридичною особою - резидентом України;
2) акредитований в порядку, встановленому Законом України "Про акредитацiю органiв з оцiнки вiдповiдностi".
У разi коли технiчним регламентом з пiдтвердження вiдповiдностi передбачено застосування модулiв з оцiнкою систем якостi (систем управлiння якiстю), орган iз сертифiкацiї повинен бути акредитований як орган iз сертифiкацiї систем якостi (систем управлiння якiстю);
3) не провадить дiяльнiсть, у тому числi консультативну, пов'язану з розробкою, виготовленням, продажем, технiчним обслуговуванням, ремонтом, зберiганням, утилiзацiєю продукцiї, розробкою систем якостi (систем управлiння якiстю), систем управлiння довкiллям, що є об'єктом пiдтвердження вiдповiдностi;
4) має аудиторiв, якi атестованi у встановленому законодавством порядку та працюють на постiйних умовах, у кiлькостi, достатнiй для виконання робiт з пiдтвердження вiдповiдностi;
5) не використовує частково або повнiстю фiнансовi та матерiальнi ресурси розробникiв, виробникiв (постачальникiв) продукцiї;
6) має власну систему управлiння якiстю;
7) має необхiдне iнформацiйно-технiчне забезпечення робiт з пiдтвердження вiдповiдностi;
8) має власнi випробувальнi лабораторiї (центри) для проведення випробування продукцiї, зазначеної в технiчному регламентi з пiдтвердження вiдповiдностi, та/або уклав вiдповiднi угоди з iншими акредитованими органами з оцiнки вiдповiдностi;
9) має досвiд проведення робiт iз сертифiкацiї продукцiї не менше трьох рокiв;
10) має фонд нормативних документiв та нормативно-правових актiв за напрямами дiяльностi у сферi пiдтвердження вiдповiдностi у контрольованому станi;
11) веде реєстр виданих сертифiкатiв вiдповiдностi та свiдоцтв про визнання;
12) має страховий фонд (страхову угоду) або кошти у розмiрi, достатньому для вiдшкодування у встановленому законодавством порядку фiзичним чи юридичним особам збиткiв, заподiяних внаслiдок провадження ним дiяльностi як уповноваженого органу iз сертифiкацiї;
13) гарантує нерозголошення конфiденцiйної iнформацiї, отриманої пiд час виконання робiт з пiдтвердження вiдповiдностi.
Технiчними регламентами з пiдтвердження вiдповiдностi можуть бути встановленi додатковi вимоги до уповноважених органiв iз сертифiкацiї.
3. Орган iз сертифiкацiї, що має намiр отримати повноваження, подає заяву до центрального органу виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання у визначенiй сферi дiяльностi (далi - орган виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання).
Перелiк документiв, якi орган iз сертифiкацiї додає до заяви, та їх зразки затверджуються Держстандартом за погодженням з вiдповiдним органом виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання.
4. Орган виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання, протягом 30 робочих днiв з дня отримання заяви вiд органу iз сертифiкацiї:
здiйснює перевiрку цього органу на вiдповiднiсть вимогам, установленим пунктом 2 цього Порядку;
у разi потреби може вимагати вiд органу iз сертифiкацiї додатковi пояснення;
у разi коли орган iз сертифiкацiї вiдповiдає вимогам, встановленим пунктом 2 цього Порядку, готує пропозицiї щодо надання йому повноважень i разом з усiма поданими цим органом матерiалами направляє їх Держстандарту для погодження;
у разi коли орган iз сертифiкацiї не вiдповiдає вимогам, встановленим пунктом 2 цього Порядку, направляє йому обгрунтоване повiдомлення.
5. Держстандарт протягом 30 робочих днiв:
розглядає матерiали та пропозицiї, що надiйшли вiд органу виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання;
у разi потреби разом з органом, на який покладено функцiї технiчного регулювання, проводить перевiрку фактичного стану органу iз сертифiкацiї на вiдповiднiсть його вiдомостям, зазначеним у поданих матерiалах;
за результатами розгляду матерiалiв i пропозицiй та перевiрки фактичного стану органу iз сертифiкацiї (у разi її проведення) готує обгрунтований висновок про доцiльнiсть надання повноважень цьому органу;
у разi прийняття рiшення про доцiльнiсть надання повноважень органу iз сертифiкацiї направляє матерiали, що стосуються цього органу, та свiй висновок Мiнекономiки, про що iнформує орган виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання;
у разi прийняття рiшення про вiдмову в наданнi повноважень органу iз сертифiкацiї повертає органу виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання, всi матерiали, що стосуються органу iз сертифiкацiї, а також свiй висновок для направлення їх цьому органу.
6. Для забезпечення об'єктивностi перевiрок, передбачених пунктами 4 i 5 цього Порядку, орган виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання, та Держстандарт можуть залучати незаiнтересованi пiдприємства, установи, органiзацiї та окремих фахiвцiв, робота яких оплачується органом iз сертифiкацiї на договiрних засадах.
7. Мiнекономiки протягом 15 робочих днiв з дня отримання вiд Держстандарту матерiалiв видає наказ про надання повноважень органу iз сертифiкацiї, копiї якого направляє органу iз сертифiкацiї, органу виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання, а також Держстандарту для забезпечення ведення ним Реєстру уповноважених органiв iз сертифiкацiї.
8. Орган iз сертифiкацiї, щодо якого органом виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання, або Держстандартом прийнято рiшення про вiдмову в наданнi повноважень, може повторно подати заяву щодо надання йому повноважень пiсля усунення всiх виявлених недолiкiв, але не ранiше нiж через рiк пiсля винесення попереднього рiшення.
9. Оскарження рiшень про вiдмову в наданнi повноважень здiйснюється вiдповiдно до законодавства.