КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
Київ
вiд 22 сiчня 2004 р. | N 65 |
---|
Про затвердження Положення про Державну
iнспекцiю з контролю якостi сiльськогосподарської
продукцiї та монiторингу її ринку
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державну iнспекцiю з контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу її ринку (додається).
2. Призначити головою Державної iнспекцiї з контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу її ринку Бiлого Олександра Iвановича.
3. Мiнiстерству аграрної полiтики подати у тримiсячний строк пропозицiї щодо приведення актiв Кабiнету Мiнiстрiв України у вiдповiднiсть iз цiєю постановою.
4. Взяти до вiдома, що Державна iнспекцiя з контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу її ринку розмiщується у м. Києвi по вул. Хрещатик, 24.
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 сiчня 2004 р. N 65 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну iнспекцiю з контролю якостi
сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу
її ринку
1. Державна iнспекцiя з контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу її ринку (Держконтрольсiльгосппрод) є урядовим органом державного управлiння, що дiє у складi Мiнагрополiтики i пiдпорядковується йому.
Держконтрольсiльгосппрод є правонаступником Головної державної iнспекцiї якостi та сертифiкацiї сiльськогосподарської продукцiї Мiнагрополiтики.
2. Держконтрольсiльгосппрод у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, актами Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України, цим Положенням та наказами Мiнагрополiтики.
У межах своїх повноважень Держконтрольсiльгосппрод узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, здiйснює систематичний контроль за його виконанням, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i вносить їх на розгляд Мiнiстру аграрної полiтики.
3. Основними завданнями Держконтрольсiльгоппроду є:
1) участь у межах компетенцiї в реалiзацiї державної полiтики у сферi державного контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї, зокрема зерна та продуктiв його переробки, проведення монiторингу ринку сiльськогосподарської продукцiї;
2) участь в органiзацiї контролю за формуванням державних та регiональних ресурсiв сiльськогосподарської продукцiї, її якостi, сприяння здiйсненню заходiв щодо державної пiдтримки товаровиробникiв;
3) здiйснення державного контролю за додержанням вимог стандартiв, технiчних умов, iнших нормативних документiв, пов'язаних з якiстю, безпекою, сертифiкацiєю сiльськогосподарської продукцiї пiд час її заготiвлi, зберiгання, переробки, реалiзацiї та здiйснення експортно-iмпортних операцiй.
4. Держконтрольсiльгосппрод вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує виконання нормативно-правових актiв з питань контролю якостi та безпеки сiльськогосподарської продукцiї;
2) координує роботу з додержання нормативно-правових актiв на пiдприємствах незалежно вiд форми власностi та господарювання, здiйснення державного контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї, додержання технiчних умов, вимог технiчних регламентiв, державних стандартiв та iнших нормативно-технiчних документiв пiд час її виробництва, зберiгання та реалiзацiї, ведення технологiчних процесiв;
3) бере разом з мiсцевими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування участь в органiзацiї контролю за формуванням державних та регiональних ресурсiв сiльськогосподарської продукцiї, проводить монiторинг її ринку, аналiзує стан i додержання статистичної звiтностi щодо кiлькiсно-якiсного збереження зерна та продуктiв його переробки;
4) забезпечує контроль та координацiю роботи з визначення показникiв якостi сiльськогосподарської продукцiї, зокрема зерна та продуктiв його переробки, з видачею сертифiкатiв якостi, якi є обов'язковими пiд час здiйснення експортно-iмпортних операцiй та вiдвантаження її в пункти накопичення для подальшого експорту та/або за спецiальним призначенням перемiщення по територiї України;
5) координує в межах своїх повноважень державний контроль за додержанням закупiвельними, переробними, торговельними пiдприємствами i органiзацiями незалежно вiд форми власностi та господарювання правил торгiвлi, реалiзацiї i зберiгання плодоовочевої продукцiї, готує експертнi висновки iз спiрних на плодоовочевому ринку питань;
6) проводить монiторинг та здiйснює прогнозування кон'юнктури ринку сiльськогосподарської продукцiї, бере участь в органiзацiї маркетингу i вносить вiдповiднi пропозицiї Мiнагрополiтики;
7) здiйснює захист прав суб'єктiв ринку та споживачiв щодо забезпечення їх якiсною сiльськогосподарською продукцiєю, зокрема зерном та продуктами його переробки, контролює її вiдповiднiсть вимогам державних стандартiв, технiчним умовам;
8) узагальнює зведенi матерiали щодо декларування зерна i подає вiдповiдну iнформацiю заiнтересованим центральним органам виконавчої влади в установленому порядку;
9) узагальнює зведенi матерiали за актами зачистки на використанi i проiнвентаризованi партiї зерна та продуктiв його переробки на хлiбоприймальних i зернопереробних пiдприємствах незалежно вiд форми власностi та господарювання;
10) аналiзує та узагальнює показники обстеження якостi зерна нового врожаю, готує i надає вiдповiдну iнформацiю Мiнагрополiтики;
11) аналiзує причини зараження зерна та продуктiв його переробки на хлiбоприймальних i зернопереробних пiдприємствах незалежно вiд форми власностi i господарювання, вживає заходiв до проведення пiдприємствами необхiдних робiт, спрямованих на захист зерна та продуктiв його переробки вiд шкiдникiв i псування;
12) забезпечує проведення експертизи зерна та продуктiв його переробки, якi визнанi за результатами лабораторного аналiзу непридатними для продовольчого використання, а також приймає рiшення про можливiсть їх подальшого використання або знищення в установленому порядку;
13) бере участь у розробленнi планiв перегляду та впровадження державних стандартiв, технiчних умов, нормативних документiв i методичних рекомендацiй, погодження i затвердження нормативно-технiчної документацiї з питань якостi сiльськогосподарської продукцiї;
14) органiзовує пiдвищення квалiфiкацiї спецiалiстiв структурних пiдроздiлiв Держконтрольсiльгосппроду, бере участь у розробленнi навчальних програм, а також у реалiзацiї державної полiтики стосовно добору i розстановки кадрiв у цiй сферi;
15) виконує iншi функцiї вiдповiдно до законодавства;
16) розглядає пропозицiї, заяви i скарги товаровиробникiв, переробних пiдприємств, закупiвельних та iнших органiзацiй, а також громадян iз спiрних питань щодо оцiнки кiлькiсних та якiсних показникiв продукцiї i вживає заходiв для об'єктивного їх вирiшення.
5. Держконтрольсiльгосппрод має право:
1) у межах своїх повноважень одержувати згiдно з iнструкцiями та вiдповiдними нормами вiд хлiбоприймальних, закупiвельних, переробних i збутових пiдприємств та органiзацiй незалежно вiд форми власностi та господарювання зразки продукцiї, що закуповується для державних або регiональних потреб, в обсягах, передбачених регламентами, якi затверджуються Держспоживстандартом, з метою перевiрки її якостi на вiдповiднiсть державним стандартам, технiчним умовам та вимогам iншої нормативно-технiчної документацiї;
2) координувати та отримувати iнформацiю щодо додержання елеваторами, хлiбоприймальними, закупiвельними та переробними пiдприємствами незалежно вiд форми власностi та господарювання вимог державних стандартiв, технiчних умов та iнших нормативних документiв пiд час здавання-приймання, транспортування, розмiщення, зберiгання сiльськогосподарської продукцiї, а також правильнiсть розрахункiв за неї у процесi формування запасiв державних або регiональних ресурсiв;
3) вносити правоохоронним органам пропозицiї щодо притягнення до вiдповiдальностi в установленому порядку керiвникiв пiдприємств незалежно вiд форми власностi та господарювання, якi порушили порядок проведення закупiвель, зберiгання, переробки, розрахункiв, визначення якостi сiльськогосподарської продукцiї;
4) одержувати в установленому порядку вiд органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй незалежно вiд форми власностi та господарювання iнформацiю, необхiдну для виконання покладених на нього завдань;
5) залучати спецiалiстiв органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
6) використовувати за згодою власникiв у разi потреби для визначення якостi сiльськогосподарської продукцiї лабораторiї та необхiднi технiчнi - засоби пiдприємств, установ та органiзацiй незалежно вiд форми власностi та господарювання, якi здiйснюють закупiвлю, зберiгання та переробку цiєї продукцiї;
7) вiдвiдувати пiдприємства, установи та органiзацiї незалежно вiд форми власностi та господарювання, якi здiйснюють закупiвлю, зберiгання i переробку сiльськогосподарської продукцiї для державних та регiональних потреб, i видавати приписи про усунення порушень та недолiкiв у забезпеченнi її якостi.
6. Держконтрольсiльгосппрод у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє iз структурними пiдроздiлами Мiнагрополiтики, органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування, громадськими органiзацiями.
7. Держконтрольсiльгосппрод очолює голова, який одночасно є Головним державним iнспектором якостi сiльськогосподарської продукцiї України. Голова призначається на посаду i звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра аграрної полiтики.
Голова Держконтрольсiльгосппроду є членом колегiї Мiнагрополiтики.
8. Голова Держконтрольсiльгосппроду має трьох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра аграрної полiтики, погодженим з головою Держконтрольсiльгосппроду.
Розподiл обов'язкiв мiж заступниками проводить голова Держконтрольсiльгосппроду.
Заступники голови Держконтрольсiльгосппроду одночасно є заступниками Головного державного iнспектора якостi сiльськогосподарської продукцiї України.
9. Голова Держконтрольсiльгосппроду - Головний державний iнспектор якостi сiльськогосподарської продукцiї України:
здiйснює керiвництво дiяльнiстю Держконтрольсiльгосппроду, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України i Мiнiстром аграрної полiтики за виконання завдань, покладених на Iнспекцiю;
призначає на посаду i звiльняє з посади керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду (крiм заступникiв голови);
пiдписує виданi в межах компетенцiї Держконтрольсiльгосппроду накази i органiзовує перевiрку їх виконання;
визначає ступiнь вiдповiдальностi заступникiв голови, керiвникiв структурних пiдроздiлiв та працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду;
надає спецiалiстам Держконтрольсiльгосппроду повноваження державного iнспектора якостi сiльськогосподарської продукцiї;
розпоряджається майном та коштами Держконтрольсiльгосппроду в межах кошторису згiдно iз законодавством;
здiйснює iншi повноваження, передбаченi законодавством та цим Положенням.
10. Держконтрольсiльгосппрод для реалiзацiї покладених на нього завдань за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики може утворювати територiальнi органи у межах граничної чисельностi працiвникiв Iнспекцiї.
11. З метою забезпечення ефективної дiяльностi та вирiшення iнших питань у Держконтрольсiльгосппродi утворюється колегiя в складi голови, його заступникiв та керiвникiв структурних пiдроздiлiв.
Колегiю очолює голова Держконтрольсiльгосппроду.
Положення про колегiю та її персональний склад затверджує Мiнiстр аграрної полiтики.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Держконтрольсiльгосппроду.
12. Граничну чисельнiсть працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду за поданням його голови затверджує Мiнiстр аграрної полiтики в межах граничної чисельностi працiвникiв Мiнагрополiтики, визначеної Кабiнетом Мiнiстрiв України.
13. Структуру Держконтрольсiльгосппроду за поданням його голови затверджує Мiнiстр аграрної полiтики.
14. Штатний розпис, кошторис Держконтрольсiльгосппроду затверджує його голова за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та Мiнфiном.
15. Держконтрольсiльгосппрод утримується за рахунок державного бюджету в межах коштiв, передбачених на утримання Мiнагрополiтики.
16. Умови оплати працi працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
17. Держконтрольсiльгосппрод є юридичною особою, має самостiйний баланс, реєстрацiйнi рахунки в установах Державного казначейства, бланк та печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.