ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 22.01.2005 р. | N 25/4-14-36/601-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць, митниць |
До вiдома та використання в
роботi, недопущення ухилення вiд оподаткування
направляємо Методичнi рекомендацiї щодо контролю
правильностi визначення митної вартостi
транспортних засобiв, що перемiщуються через
митний кордон України.
Лист Держмитслужби України вiд 27.12.2001 N 3/14-6059-ЕП вважати таким, що втратив чиннiсть.
Заступник Голови Служби | А. Д. Войцещук |
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ПОДАТКIВ ТА ТАРИФНОГО РЕГУЛЮВАННЯ
УПРАВЛIННЯ КОНТРОЛЮ ВИЗНАЧЕННЯ МИТНОЇ ВАРТОСТI
МЕТОДИЧНI РЕКОМЕНДАЦIЇ
ЩОДО КОНТРОЛЮ ПРАВИЛЬНОСТI ВИЗНАЧЕННЯ МИТНОЇ ВАРТОСТI ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБIВ, ЩО ПЕРЕМIЩУЮТЬСЯ ЧЕРЕЗ МИТНИЙ КОРДОН УКРАЇНИ
Київ
2005
Цi Методичнi рекомендацiї розроблено на пiдставi чинного законодавства України. Методичнi рекомендацiї призначенi для застосування посадовими особами митних органiв пiд час здiйснення контролю правильностi визначення митної вартостi при митному оформленнi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, для забезпечення справляння в повному обсязi встановлених податкiв та зборiв (обов'язкових платежiв).
У цих Методичних рекомендацiях термiни вживаються в такому значеннi:
транспортний засiб (далi - ТЗ), що перемiщується через митний кордон України як товар - автотранспортний засiб, що класифiкується за одним iз кодiв за УКТЗЕД: 8701, 8702, 8703, 8704, 8705;
базова комплектацiя ТЗ - комплектнiсть ТЗ iз складовими частинами, обладнанням, варiантами їх виконання, яка передбачена виробником для випуску найдешевшої моделi ТЗ найширшого вжитку з найменшим числом споживчих властивостей;
додаткова комплектацiя ТЗ - додаткове оснащення ТЗ не передбаченими базовою комплектнiстю складниками з варiантами їх виконання, що пiдвищують його споживчi та технiчнi якостi;
виробник ТЗ - фiзична або юридична особа, що вiдповiдає за перетворення складових частин ТЗ в єдине працездатне цiле, тобто за складання ТЗ i однозначнiсть його iдентифiкацiйного номера;
декларант - юридична чи фiзична особа, яка здiйснює декларування ТЗ, що перемiщуються через митний кордон України;
iдентифiкацiя - установлення вiдповiдностi характеристик, ознак певного ТЗ (тип, модель, версiя, рiк виготовлення, робочий об'єм двигуна, комплектнiсть, тощо) даним виробника;
номернi вузли - кузови, шасi, iншi вузли, на якi при здiйсненнi митного оформлення видаються посвiдчення на реєстрацiю в органах Державної автомобiльної iнспекцiї Мiнiстерства внутрiшнiх справ України або в iнших реєстрацiйних органах, i при замiнi яких реєстрацiйними органами в технiчних паспортах (свiдоцтвах про реєстрацiю) робиться вiдповiдна вiдмiтка;
митна вартiсть товарiв - це заявлена декларантом або визначена митним органом вартiсть товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, яка обчислюється на момент перетинання товарами митного кордону України вiдповiдно до положень Митного кодексу України вiд 11.07.02 N 92-IV.
об'єм двигуна (робочий) - сума робочих об'ємiв цилiндрiв двигуна з кривошипно-шатунним механiзмом, якi витiсняються поршнями пiд час їхнього руху вiд крайнього верхнього до крайнього нижнього положень;
переобладнання - змiна типу або марки ТЗ, його призначення або параметрiв конструкцiї шляхом установлення кабiни, кузова або їх деталей, спецiального обладнання й агрегатiв, не передбачених нормативно-технiчною документацiєю на цей ТЗ;
VIN-код (Vehicle Identification Number) - iдентифiкацiйний номер транспортного засобу, який являє собою структуроване поєднання лiтеро-цифрових позначень, присвоюється виробником транспортного засобу з метою його iдентифiкацiї.
1. Загальнi положення
Положення цих Методичних рекомендацiй базуються на нормах:
Митного Кодексу України вiд 11.07.02 N 92-IV;
Закону України вiд 07.12.00 N 2134-III "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо регулювання ринку автомобiлiв в Українi";
Закону України вiд 13.09.01 N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарiв та транспортних засобiв, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територiю України";
постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.08.03р. N 1375 "Про затвердження Порядку декларування митної вартостi товарiв, що перемiщуються через митний кордон України", iз змiнами та доповненнями;
наказу Держмитслужби України вiд 13.10.2003р. N 685 "Про затвердження Порядку роботи вiддiлу контролю митної вартостi регiональної митницi, вiддiлу контролю митної вартостi та номенклатури митницi при вирiшеннi питань визначення митної вартостi товарiв, що перемiщуються через митний кордон України" зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 24.10.03 за N 969/8290;
наказу Держмитслужби України вiд 12.10.01 N 664 "Про затвердження Порядку здiйснення митного контролю та митного оформлення окремих транспортних засобiв, що ввозяться громадянами на митну територiю України", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 14.11.01 за N 949/6140;
наказу Держмитслужби України вiд 14.10.02 N 561 "Про затвердження Порядку здiйснення митного контролю й митного оформлення товарiв та iнших предметiв iз застосуванням вантажної митної декларацiї" в редакцiї наказу Держмитслужби України вiд 21.10.03 N 715 "Про внесення змiн та доповнень до Порядку здiйснення митного контролю й митного оформлення товарiв та iнших предметiв iз застосуванням вантажної митної декларацiї";
а також з урахуванням принципiв Методики товарознавчої експертизи та оцiнки дорожнiх транспортних засобiв, затвердженої наказом Мiнiстерства юстицiї України та Фонду державного майна України вiд 24.11.03 N 142/5/2092.
Митне оформлення ТЗ проводиться вiдповiдно до технологiчної схеми митного оформлення, яка визначається Держмитслужбою України. При цьому митний огляд ТЗ та номерних вузлiв до нього проводиться вiдповiдно до встановленого порядку (накази Держмитслужби України вiд 21.10.2003 N 715, вiд 12.10.2001 N 664).
Iдентифiкацiя ТЗ здiйснюється зi складанням Акта про проведення митного огляду транспортного засобу. З метою фiксацiї результатiв митного огляду та чинникiв, якi впливають на визначення митної вартостi, необхiдно проводити фотографування ТЗ. Фотографiї обов'язково засвiдчуються особистою номерною печаткою уповноваженої особи митного органу, що здiйснює митний огляд цього ТЗ.
Митна вартiсть ТЗ заявляється декларантом, або визначається митним органом у вiдповiдностi до положень Митного Кодексу України та дiючої нормативно-правової бази. Контроль правильностi визначення митної вартостi проводиться уповноваженою особою митного органу з метою забезпечення повноти справляння обов'язкових платежiв пiд час митного оформлення.
Визначення митної вартостi здiйснюється шляхом послiдовного застосування методiв визначення митної вартостi у вiдповiдностi до положень статтi 266, або, якщо ТЗ ввозиться громадянами, вiдповiдно до положень статтi 249 Митного кодексу України.
Первинною основою для визначення митної вартостi ТЗ, у вiдповiдностi до положень МК України, є контрактна цiна, тобто цiна, яка фактично сплачена або пiдлягає сплатi за ТЗ на момент перетину ним митного кордону України з урахуванням певних конкретних елементiв, що формують частину вартостi для митних цiлей, якщо цi витрати мали мiсце, але не включенi до вартостi, яка пiдлягає сплатi. Заявлена митна вартiсть ТЗ i поданi декларантом вiдомостi про її визначення мають базуватися на достовiрнiй, документально пiдтвердженiй iнформацiї, що подається у кiлькiсному виразi.
У разi вiдсутностi даних, що пiдтверджують правильнiсть визначення декларантом митної вартостi ТЗ, або за наявностi обґрунтованих сумнiвiв у достовiрностi поданих декларантом вiдомостей, митний орган самостiйно визначає митну вартiсть, послiдовно застосовуючи методи визначення митної вартостi, на пiдставi наявних у нього вiдомостей, у тому числi цiнової iнформацiї щодо iдентичних чи подiбних ТЗ, з проведенням, у разi необхiдностi, вiдповiдного коригування. З цiєю метою, митним органом може використовуватись iнформацiя, яка мiститься в базi даних Держмитслужби України, каталогах i довiдниках видавництва провiдних країн-експортерiв, а також, в разi потреби, iнформацiя, отримана вiд органiзацiй, якi мають повноваження на проведення товарознавчої експертизи ТЗ.
При контролi визначення митної вартостi ТЗ використовувати тiльки iнформацiю, що мiститься в базi даних Держмитслужби України, можливо лише за умови, що ця iнформацiя дає змогу враховувати всi фактори, що мали вплив на визначення митної вартостi ТЗ.
Провiдними країнами-експортерами ТЗ є:
Нiмеччина - для ТЗ європейських i японських виробникiв ТЗ;
США - для ТЗ американського ринку автомобiлiв;
Росiйська Федерацiя - для ТЗ виробництва країн - членiв СНД.
Пiд ТЗ виробництва країн СНД слiд розумiти тi, що розробленi й виготовленi у країнах СНД та країнах колишнього СРСР. Iншi ТЗ вiдносяться до ТЗ iноземного виробництва.
Митна вартiсть ТЗ, якi перемiщуються через митний кордон України громадянами, визначається на загальних пiдставах: заяви власника за умови надання пiдтверджуючих документiв (товарних чекiв, купчих тощо), якi можна iдентифiкувати з наявними ТЗ.
2. Iдентифiкацiя ТЗ
Визначення типу, моделi, версiї ТЗ, року його виготовлення, комплектностi, повної маси, об'єму двигуна, тощо здiйснюється на основi даних виробника. Визначальним при цьому є VIN-код.
Змiст VIN-коду визначається за Мiжнародним стандартом ISO 3779-1983, гармонiзованим з державним стандартом України ДСТУ 3524-97 обов'язкового застосування в Українi.
VIN-код мiстить 17 символiв, умовно роздiлених на 3 частини, та складається з мiжнародного коду виробника (першi три символи), описової частини (четвертий - дев'ятий символи) i розпiзнавальної частини (десятий - сiмнадцятий символи).
Мiжнародний код виробника визначає географiчну зону, код країни та виробника ТЗ. Якщо виробник виготовляє менше нiж 500 ТЗ на рiк, то третiй символ VIN-коду - "9", а виробник визначається з урахуванням наступних трьох символiв.
Мiжнародним стандартом ISO 3779-1983 передбачено використання арабських цифр i великих букв латинського алфавiту, за винятком букв "I", "О", "Q", як символiв VIN-коду.
VIN-коди можуть наноситися на незнiмнi деталi кузова або шасi та спецiальнi номернi таблички (шильдики).
Країни, якi не визнали Мiжнародний стандарт ISO 3779-1983 або визнали його з обмеженнями, можуть кодувати номери кузова або шасi вiдмiнно вiд рекомендацiй цього стандарту.
Iнформацiю про мiсця розташування VIN-кодiв i розшифровка позначень їх частин для ТЗ виробництва США, країн Європи, Японiї, Азiї наведено у вiдповiдному довiднику, iнформацiя про який мiститься у пунктi 1 додатку 1 до цих Методичних рекомендацiй.
При механiчних i корозiйних пошкодженнях, знищеннi VIN-коду, заводських табличок, номера двигуна ТЗ тощо, iдентифiкацiя та контроль правильностi визначення митної вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, здiйснюються пiсля проведення експертного дослiдження цих VIN-коду й номера для встановлення їх автентичностi.
Дослiдження проводяться експертними органiзацiями, якi мають вiдповiднi повноваження, що засвiдченi у вiдповiдностi до дiючого законодавства.
3. Контроль визначення моделi ТЗ.
Контроль правильностi визначення моделi ТЗ проводиться на основi мiжнародного коду виробника й описової частини VIN-коду, а також реєстрацiйних документiв країни, з якої ввозиться цей ТЗ.
3.1. Визначення моделi на основi VIN-коду здiйснюється наступним чином:
1) визначається виробник ТЗ та країна його виробництва на пiдставi кодiв, якi мiстяться у мiжнародному кодi виробника;
2) з описової частини VIN-коду визначаються коди модельного року виробництва (крiм автомобiлiв "Ford", у описової частини VIN-коду яких мiститься iнформацiя про мiсяць та календарний рiк виробництва, зокрема, для автомобiлiв "Ford" європейського виробництва 11-та й 12-та позицiї VIN-коду вiдповiдають року i мiсяцю виробництва ТЗ), типу ТЗ, його конструкцiї, типу кузова, типу двигуна, конструкцiї приводу, робочого об'єму двигуна тощо.
Джерелом iнформацiї при iдентифiкацiї ТЗ є довiдники, каталоги та програмнi продукти, iнформацiю про якi наведено у пунктах 1, 3 та 4 додатку 1 до цих Методичних рекомендацiй.
Визначення моделi ТЗ також може бути проведено на основi програмних продуктiв "Расшифровка кодов VIN 2.05" (НАМИ. Росiя) та "VINAssist" (США).
Позначки у виглядi символiв "XL", "GL", "SL" "SRDT" тощо, що наносяться (прикрiплюються) на панелi кузовiв ТЗ, означають їх моделi й модифiкацiї та можуть сприяти iдентифiкацiї ТЗ, але не є визначальними у зв'язку з можливiстю їх замiни.
3.2. Визначення моделей легкових i вантажних ТЗ малої вантажопiдйомностi, що були в користуваннi i ввозяться на митну територiю України з Нiмеччини, може проводитися на основi даних нiмецького технiчного паспорта (Fahrzeugbrief) i каталогiв, iнформацiю про якi наведено у пунктах 2, 5 та 6 додатку 1 до цих Методичних рекомендацiй.
4. Контроль правильностi визначення року виготовлення ТЗ.
4.1. За рiк виготовлення ТЗ приймається календарна дата його виготовлення (день, мiсяць, рiк). Якщо календарну дату виготовлення визначити неможливо, то за основу приймається модельний рiк виготовлення, визначений за його iдентифiкацiйним номером (VIN- кодом) з урахуванням календарної дати першої реєстрацiї ТЗ (день, мiсяць, рiк).
Датою першої реєстрацiї ТЗ, який перебував у користуваннi (зокрема, який ввозиться на митну територiю України), є дата, що зазначена у спецiальнiй графi технiчного паспорта (свiдоцтва про реєстрацiю або свiдоцтва про власнiсть), наприклад, у паспортi нiмецького зразка, або дата видачi технiчного паспорта (свiдоцтва про реєстрацiю) (див. Додаток 7).
У разi вiдсутностi даних про календарну дату першої реєстрацiї, або виникнення сумнiвiв щодо їх достовiрностi, пiд час оцiнки за дату виготовлення приймається 1 сiчня встановленого модельного року.
Мiжнародним стандартом ISO 3779-1983 рекомендовано при кодуваннi модельного року виробництва ТЗ використання символiв, якi наводяться в додатку 2 до цих Методичних рекомендацiй.
Данi про вiдповiднiсть вказiвної частини VIN-коду модельному або календарному року виробництва ТЗ наводяться в збiрниках "Європа", "Азiя", "Америка" i вiдповiднiй програмi "Розшифровка кодiв VIN 2.05" (НАМИ, Росiя), або з даних заводу виробника.
Данi про рiк виробництва ТЗ вiдповiдно до вказiвної частини його VIN-коду можуть бути отриманi з ресурсiв мережi Iнтернет або з безпосереднiх даних заводiв-виробникiв чи їх офiцiйних представникiв. Данi про рiк виробництва ТЗ, отриманi з ресурсiв мережi Iнтернет, повиннi бути роздрукованi iз зазначенням дати отримання iнформацiї та абсолютної URL-адреси.
4.2. Визначення року виробництва ТЗ за датами виготовлення його окремих деталей i номерних вузлiв неприпустиме через можливiсть їх замiни пiд час експлуатацiї або через можливi значнi розбiжностi мiж датами їх виготовлення та датою складання ТЗ. Цi дати можуть носити iнформативний характер тiльки в комплексi, якщо дата виготовлення окремих деталей, номерних вузлiв маркується у виглядi:
дня, мiсяця й року (наприклад, для ременiв безпеки, їх фiксаторiв);
або тижня й року на шинах, амортизаторах капотiв i кришок багажникiв, клемах акумулятора;
або календарного дня й року на амортизаторах капотiв i кришок багажникiв;
року виготовлення або останнiх цифр цього року на двигунах, пiдшипниках;
мiсяця й року виготовлення на склi, колiсних дисках, амортизацiйних стiйках пiдвiсок;
мiсяця, кварталу й року виготовлення на склi деяких виробникiв (наприклад, на склi фiрми "Hordis");
кварталу й року виготовлення на склi деяких виробникiв (наприклад, на склi фiрми "Sekurit").
Мiсяць виготовлення може зазначатися прописом (на ременях безпеки) або цифрами (на окремих ременях безпеки, колiсних дисках, амортизацiйних стiйках), або у виглядi умовного лiтерного позначення, прийнятого заводом-виробником (на амортизацiйних стiйках, склi окремих виробникiв), або у виглядi умовних позначень - крапок, похилих рисок на склi.
Рiк виготовлення деталей та номерних вузлiв може наноситися повнiстю або однiєю останньою, чи двома останнiми цифрами року.
4.3. В разi неможливостi визначення року виготовлення ТЗ, або виникнення обгрунтованих сумнiвiв щодо правильностi його визначення, працiвникам митних органiв, якi проводять iдентифiкацiю ТЗ, доцiльно звертатися до експертних органiзацiй, якi мають вiдповiднi повноваження на проведення експертиз iз зазначеного питання.
5. Контроль правильностi визначення робочого об'єму двигуна ТЗ
5.1.Робочий об'єм двигуна може бути визначено на пiдставi описової частини VIN-коду, номеру двигуна, коду двигуна на блоцi цилiндрiв, а також шляхом безпосереднього вимiру об'єму масла чи повiтря, що витiсняються з одного цилiндра i проведення вiдповiдних розрахункiв в лабораторних умовах Науково-дослiдних iнститутiв (НДI) судових експертиз за спецiально розробленими методиками.
5.2. Коди типу двигуна та робочого об'єму двигуна мiстяться в описовiй частинi VIN-коду.
Данi про вiдповiднiсть символiв VIN-коду ТЗ американського, європейського чи азiатського виробництва об'єму двигуна зазначаються у перiодичних довiдниках, iнформацiя про якi мiститься у пунктi 7 додатку 1 до цих Методичних рекомендацiй. Позицiї VIN-коду ТЗ американського, європейського чи азiатського виробництва можуть бути визначенi за допомогою програми "AutoVIN"(Україна).
5.3. Номер двигуна наноситься в передбаченому виробником мiсцi, але його наявнiсть обов'язкова на блоцi цилiндрiв двигуна.
В окремих випадках код моделi двигуна зазначається окремо вiд його номера на блоцi цилiндрiв i наноситься на заводську табличку.
Робочий об'єм двигуна легкового, вантажного ТЗ i автобуса визначається на основi даних про модель двигуна, якi мiстяться в кодi двигуна, i, як правило, зазначаються на початку номера двигуна.
Данi про вiдповiднiсть коду моделi двигуна його об'єму наводяться в довiдниках, iнформацiя про якi мiститься у пунктi 1 та 2 додатку 1 до цих Методичних рекомендацiй, а також в програмному продуктi IОЦ СЕУ "Каталог двигунiв".
6. Контроль правильностi розрахунку митної вартостi ТЗ, що ввозяться на митну територiю України
6.1. При контролi правильностi визначення митної вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, враховуються наступнi показники:
С = Сср х (1 ± Гк/100± Дз/100) ± Сдод ± Вд,
Сср=Сд х К
де: С - митна вартiсть ТЗ, що ввозиться на митну територiю України;
Сср - середня цiна ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, у країнi придбання чи в країнах-експортерах;
Сд - цiна ТЗ, що був у користуваннi, вiдповiдного строку експлуатацiї згiдно iз довiдковою документацiєю, що вiдображає цiни ТЗ у країнi придбання, або у провiдних країнах-експортерах ;
Гк - коефiцiєнт коригування ринкової вартостi ТЗ за величиною пробiгу, %
Дз - коефiцiєнт збiльшення або зменшення вартостi, що залежить вiд умов зберiгання, експлуатацiї тощо (значення показника Дз наведено в додатку 5 до цих Методичних рекомендацiй), %;
Сдод - збiльшення або зменшення вартостi ТЗ, зумовлене його комплектацiєю, наявнiстю аварiйних пошкоджень чи замiною деталей;
K - коефiцiєнт коригування вартостi ТЗ у країнi придбання до його вартостi в провiдних країнах-експортерах. Для ТЗ, що ввозиться з країн Захiдної Європи, США й Росiї (ТЗ виробництва країн-членiв СНД), - значення приймаються рiвними 1.0. Для ТЗ, що ввозяться з країн Ближнього Сходу, Туреччини та країн Тихоокеанського регiону значення коефiцiєнта приймаються рiвними 0.8;
Вд - витрати на транспортування, навантажування, вивантажування, перевантажування, страхування до пункту перетину митного кордону України, комiсiйнi й брокерськi витрати, плата за використання об'єктiв iнтелектуальної власностi, якi належать до цього ТЗ i яка повинна бути оплачена iмпортером прямо чи побiчно як умова його ввезення (вивезення) (Вд не розраховується, якщо ТЗ перетинає митний кордон України своїм ходом).
Джерелами iнформацiї значень Сд для легкових, позашляхових, вантажних ТЗ малої вантажопiдйомностi (до 3,5 тонн) i мiкроавтобусiв, що ввозяться на митну територiю України, є:
для ТЗ американського ринку - довiдники "Used Car Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США) та довiдники "N.A.D.A." (США);
для ТЗ європейських виробникiв i ТЗ японських виробникiв, що експлуатуються в Європi, - довiдники "PKW-Spezial" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина) та довiдники "Super schwacke" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя);
для ТЗ виробництва країн-членiв СНД - довiдник "Отпускные цены на автотранспортные средства, трактора, автомобильные и тракторные двигатели, мотоциклы, краны" НАМИ (Росiя).
Джерелами iнформацiї значень Сд для вантажних автомобiлiв великої вантажопiдйомностi (понад 3,5 тонн), причiпного складу, мiкроавтобусiв, що ввозяться на митну територiю України, є:
для ТЗ американського ринку - довiдники "Travel Trailer Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США) та довiдники "N.A.D.A." (США);
для ТЗ європейських виробникiв i ТЗ японських виробникiв, що експлуатуються в Європi, - довiдники "Lastkraftwagen/Transporter" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина), довiдники "Nutzfahrzeuge" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя), довiдники "Red Book" видавництва "CAP Motor Research" (Англiя), довiдники "Trailer Tax" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя);
- для ТЗ виробництва країн-членiв СНД довiдник "Отпускные цены на автотранспортные средства, трактора, автомобильные и тракторные двигатели, мотоциклы, краны" НАМИ (Росiя).
Джерелами iнформацiї значень Сд для мототехнiки, що ввозиться на митну територiю України є:
для ТЗ американського ринку - довiдники "Motorcycle Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США);
для ТЗ європейських виробникiв i ТЗ японських виробникiв, що експлуатуються в Європi, - довiдники "PKW-Spezial" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина), довiдники "PKW-Zweirad" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Нiмеччина), довiдники "Zweirad" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя).
Джерелами iнформацiї значень Сд для сiльськогосподарської, будiвельної технiки американських, європейських i японських автовиробникiв, що експлуатувалась у Європi та ввозиться на митну територiю України є довiдники "Landmaschinen" видавництва "Eurotax" (Швейцарiя).
6.3. При виборi значення Сд за довiдковою лiтературою, потрiбно враховувати значення, що вiдповiдають вартостi ТЗ при прийняттi їх на реалiзацiю спецiалiзованими органiзацiями в країнi їх придбання або провiдних країнах-експортерах. Таке значення є мiнiмально можливим для цього ТЗ.
Використання довiдкової лiтератури передбачає посилання на конкретнi її сторiнки, а також наявнiсть в особи, яка здiйснює розрахунок вартостi ТЗ i його складових частин на пiдставi зарубiжних джерел iнформацiї, перекладу тексту iнструкцiї про правильнiсть її застосування.
Пояснення до деяких довiдникiв та каталогiв, що мiстять данi, потрiбнi для розрахунку митної вартостi ТЗ, наведено в додатку 3 до цих Методичних рекомендацiй.
При визначеннi вартостi ТЗ, що були в експлуатацiї та нових ТЗ допускається використання ресурсiв мережi Iнтернет, з обов'язковим роздрукуванням отриманої iнформацiї, та зазначенням дати її отримання й абсолютної URL-адреси.
Коефiцiєнт коригування вартостi ТЗ залежно вiд величини його пробiгу Гк розраховується з урахуванням фактичного й нормативного пробiгiв на основi рекомендацiй, наведених у довiднику, який застосовується як джерело даних про вартiсть ТЗ. При цьому, в разi коригування за пробiгом митної вартостi сiдельних тягачiв, доцiльно застосовувати iнформацiю "ДП" (довге плече). Також при визначеннi бази оподаткування є потреба контролювати цiлiснiсть та справнiсть спiдометру. При встановленнi пробiгу, який бiльше анiж у 2 рази перевищує нормативний, доцiльно проводити експертизу для встановлення реального пробiгу.
Показник Гк не розраховується для причiпного складу, будiвельної та сiльськогосподарської технiки.
6.4. Якщо ТЗ ввозиться з країни, що не є провiдною країною-експортером, то прiоритет надається довiдковим даним, якi вiдображають вартiсть цього ТЗ у країнi його придбання.
У цьому разi значення коефiцiєнта К дорiвнює 1.0, а коригування вiдповiдно до величини пробiгу Гк проводиться за iнформацiєю довiдникiв, якi вiдображають ринкову цiну ТЗ у данiй країнi .
Аналогiчний пiдхiд застосовується й у тому разi, коли ТЗ вивозиться з країни-експортера, якщо цей ТЗ не є характерним товаром для її експорту (наприклад, при ввезеннi з Росiї на митну територiю України ТЗ захiдноєвропейського виробництва).
6.5. Якщо при вивезеннi ТЗ iз країни-експортера передбачено виплату податку на додану вартiсть, то це враховується при обчисленнi величини Сд тiльки за умови подання декларантом вiдповiдного документа, що пiдтверджує факт вiдшкодування цього податку.
6.6. Середня цiна автобусiв, спецiальних i спецiалiзованих ТЗ, причiпного складу, будiвельної та сiльськогосподарської технiки, що ввозяться на митну територiю України, визначається за такою формулою:
Сср = Цн х (Г/ 100) хК,
де: Цн - цiна нового ТЗ у країнi придбання або провiдних країнах-експортерах, згiдно з довiдковою лiтературою;
Г - процентний показник середньої ринкової вартостi ТЗ.
Процентний показник середньої ринкової вартостi ТЗ є змiнною величиною, яка залежить вiд строку експлуатацiї та являє собою розрахункову процентну складову вартостi ТЗ, що був в експлуатацiї, вiдносно вартостi нового ТЗ.
Показник Г визначається для ТЗ при їх нормативному пробiгу, вiдповiдно до нижченаведеної формули i не враховує дiйсного технiчного стану ТЗ:
Г = (Цсп х 100)/ Цн,
де Цсп - цiна Тз, який був у користуваннi, з урахуванням строку його експлуатацiї .
Усередненi значення показника Г для ТЗ категорiй, зазначених у цьому пiдпунктi, наведено в додатку 4 до цих Методичних рекомендацiй.
7. Контроль правильностi розрахунку вартостi ТЗ, що ввозяться на митну територiю України, в залежностi вiд їх технiчного стану й умов експлуатацiї
Контроль правильностi розрахунку вартостi ТЗ, що ввозяться на митну територiю України, здiйснюється з урахуванням нижченаведених положень, незалежно вiд країни придбання ТЗ.
7.1. Пiдставою для збiльшення (зменшення) вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, в залежностi вiд умов його експлуатацiї в країнi придбання, є документальне пiдтвердження таких умов, наприклад, вiдображення в реєстрацiйних документах декiлькох власникiв ТЗ, факту експлуатацiї ТЗ в умовах швидкої допомоги, таксi тощо.
Пiдставою також можуть бути результати iнструментального контролю ТЗ в умовах НДI судових експертиз або контролю за допомогою приладiв, що є в розпорядженнi експерта-автотоварознавця, наприклад, установлення слiдiв вiдновлювального ремонту.
7.2 Коригування вартостi ТЗ залежно вiд умов його зберiгання, експлуатацiї тощо (Дз) проводиться на основi даних, наведених у додатку 5 до цих Методичних рекомендацiй.
Особливостями цього коригування для ТЗ, що ввозяться на митну територiю України, є наступнi:
не здiйснюється зниження вартостi ТЗ внаслiдок не проходження технiчного огляду;
не здiйснюється зниження вартостi ТЗ внаслiдок його iнтенсивної експлуатацiї;
не здiйснюється зниження вартостi ТЗ внаслiдок його забарвлення в кольори, що не користуються попитом;
сумарне значення проценту зниження вартостi ТЗ внаслiдок його корозiйних пошкоджень, якi наведенi у додатку 5 до цих Методичних рекомендацiй, не може перевищувати 15%.
8. Контроль правильностi розрахунку вартостi ТЗ в залежностi вiд наявностi додаткової комплектацiї, або її вiдсутностi
8.1. Джерелом iнформацiї базової комплектацiї ТЗ є данi заводу-виробника. Цi данi наведено в довiдниках, iнформацiя про якi мiститься в пунктах 8, 9 та 10 додатку 1 до цих Методичних рекомендацiй. У електронному виглядi данi базової комплектацiї ТЗ наводяться в програмних продуктах компанiї "ADAC" (Нiмеччина), DERGROSSE DAT (Нiмеччина).
Розрахунок вартостi ТЗ здiйснюється з урахуванням додаткової комплектацiї, або її вiдсутностi. При цьому визначається перелiк додаткового обладнання (чи його вiдсутнiсть) та здiйснюється коригування вартостi ТЗ за допомогою таблицi, що наведена в каталогах "Super Schwake" "Code-Numern und Zuschlage fur Ausstattungen".
Комплектацiя ТЗ може бути вказана в угодi купiвлi-продажу (купчiй) ТЗ, рахунках-фактурах (iнвойсах) та/або в технiчному паспортi.
8.2. Наявнiсть додаткової комплектацiї (або її вiдсутнiсть) зазначається уповноваженою особою митного органу, яка здiйснювала огляд ТЗ та його iдентифiкацiю в Актi про проведення митного огляду транспортного засобу.
З метою визначення вартостi ТЗ наявнiсть додаткової комплектацiї порiвнюється з наявнiстю обладнання базової моделi ТЗ (базова комплектацiя).
Додаткове збiльшення (зменшення) вартостi ТЗ, що ввозиться на митну територiю України, в залежностi вiд його комплектностi, оновлення деталей, аварiйних пошкоджень (С дод), визначається за формулою:
С дод = Св1 + Св2 - (Свр +ВТВ),
де: Св1 - збiльшення вартостi ТЗ при оновленнi (замiнi) його деталей;
Св2 - збiльшення вартостi внаслiдок установлення додаткового обладнання ТЗ;
Свр - вартiсть необхiдного вiдновного ремонту;
ВТВ - втрата товарної вартостi ТЗ (розраховується у вiдповiдностi до п.8.5. наказу Мiнiстерства юстицiї України та Фонду державного майна України вiд 24.11.2003р. N 142/5/2092).
8.3. Пiдставою для зниження вартостi ТЗ внаслiдок його аварiйного пошкодження або розукомплектування, є обов'язкове пiдтвердження даного факту в супровiдних документах пiд час перетину митного кордону України (документах на придбання ТЗ, або довiдцi полiцiї про дорожньо-транспортну пригоду (далi - ДТП) при перемiщеннi його до митного кордону України), в сукупностi iз зафiксованими даними технiчного стану ТЗ в Актi про проведення митного огляду транспортного засобу.
При проведеннi зазначеного розрахунку, обов'язковою умовою є наявнiсть фотографiй пошкодженого ТЗ, якi на зворотному боцi засвiдчуються особовою номерною печаткою уповноваженої особи митного органу, що здiйснює митне оформлення цього ТЗ.
У разi вiдсутностi однiєї з зазначених у цьому пунктi умов, показник вартостi необхiдного вiдновного ремонту (Свр) не розраховується.
8.4. Збiльшення вартостi ТЗ у разi замiни його деталей на новi (Св1) здiйснюється тiльки за наявностi вiдповiдних даних, зафiксованих в реєстрацiйних або iнших супровiдних документах.
Величина Св1 визначається за формулою:
m | ||
Св1 = | S | Цi[(Гi-Г)/100], |
i=1 |
де: Цi - цiна i-ї замiненої деталi, вузла чи агрегату;
Гi - процентний показник середньої ринкової вартостi i-ї замiненої деталi, агрегату, вузла на момент перетину митного кордону України;
m - кiлькiсть замiнених деталей.
Вартiсть додаткового обладнання ТЗ в залежностi вiд його наявностi або вiдсутностi може бути врахована тiльки пiсля порiвняльного аналiзу опцiй, що є на ТЗ i тих, якi передбаченi базовою комплектацiєю. При цьому необхiдно визначити дату його установки на ТЗ.
Розрахунок вартостi додаткового обладнання (Св2) здiйснюється на пiдставi рекомендацiй, викладених в довiдковiй лiтературi, що є джерелом визначення вартостi ТЗ.
У разi вiдсутностi в довiдковiй лiтературi рекомендацiй щодо коригування вартостi ТЗ в залежностi вiд його фактичної комплектацiї, вартiсть ТЗ коригується за формулою:
Св2 = Цоб х 0,92Т,
де: Цоб - цiна нового обладнання;
Т - термiн експлуатацiї установленого обладнання.
У разi, якщо немає можливостi визначити дату установки додаткового обладнання, розрахунок його вартостi проводиться з урахуванням строку експлуатацiї, який дорiвнює строку експлуатацiї ТЗ. У даному випадку пiд строком експлуатацiї розумiється перiод часу з моменту виготовлення ТЗ до заданого моменту, а для встановленого додаткового обладнання - дата його установки на ТЗ.
9. Контроль правильностi розрахунку митної вартостi пошкодженого ТЗ.
При визначеннi митної вартостi ТЗ можливiсть зниження вартостi в результатi ДТП враховується лише у випадках, якщо така ДТП вiдбулась до моменту перетину митного кордону України, i при цьому є вiдповiдний опис пошкоджених деталей у Актi про проведення митного огляду транспортного засобу, та за наявностi висновку експертних органiзацiй, якi мають повноваження на проведення автотоварознавчих експертиз.
При визначеннi митної вартостi ТЗ, представленого в аварiйному або розукомплектованому станi, його вартiсть може бути зменшена на вартiсть вiдновлювального ремонту i втрату товарної вартостi (Свр + ВТВ). При цьому вартiсть ремонтних робiт, якi мають бути проведенi на територiї України, вiд вартостi ТЗ не вiднiмається.
Додаток 1 до Методичних рекомендацiй щодо контролю правильностi визначення митної вартостi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України |
ПЕРЕЛIК ДОВIДКОВОЇ ЛIТЕРАТУРИ
1. Прохоров-Лукин Г.В. Установление фактических данных об автомобилях методами криминалистических экспертиз, -К, 2000;
2. Каталог двигунiв. СЕУ, Донецьк. IВЦ СЕУ;
3. Збiрники "Європа", "Азiя", "Америка". НАМИ. Росiя;
4. Перiодичний довiдник "Auto-ident": "EUROTAX", Швейцарiя;
5. Перiодичний довiдник "Super schwacke": "EUROTAX", Швейцарiя;
6. Перiодичнi довiдники "PKW-Spezial"DAT Marktspiegel, Нiмеччина;
7. Перiодичнi довiдники "Auto market report", "Kelley Blue Book", "Mitchell", "N.A.D.A.", США;
8. Перiодичнi автомобiльнi каталоги видавництва "За рулем" , Росiя;
9. Перiодичнi довiдники "Typenerkennung", "Sonderausstattungen": "EUROTAX", Швейцарiя;
10. Перiодичний довiдник "Бюллетень автотовароведа" ДНДIСЕ; IВЦ СЕУ.
Додаток 2 до Методичних рекомендацiй щодо контролю правильностi визначення митної вартостi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України |
Визначення модельного року виготовлення ТЗ за описовою частиною VIN-коду
Рiк вироб- ництва |
Сим- вол |
Рiк вироб- ництва |
Сим- вол |
Рiк вироб- ництва |
Сим- вол |
Рiк вироб- ництва |
Сим- вол |
1971 | 1 | 1981 | B | 1991 | M | 2001 | 1 |
1972 | 2 | 1982 | C | 1992 | N | 2002 | 2 |
1973 | 3 | 1983 | D | 1993 | P | 2003 | 3 |
1974 | 4 | 1984 | E | 1994 | R | 2004 | 4 |
1975 | 5 | 1985 | F | 1995 | S | 2005 | 5 |
1976 | 6 | 1986 | G | 1996 | T | 2006 | 6 |
1977 | 7 | 1987 | H | 1997 | V | 2007 | 7 |
1978 | 8 | 1988 | J | 1998 | W | 2008 | 8 |
1979 | 9 | 1989 | K | 1999 | X | 2009 | 9 |
1980 | A | 1990 | L | 2000 | Y | 2010 | A |
Додаток 3 до Методичних рекомендацiй щодо контролю правильностi визначення митної вартостi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України |
ПОЯСНЕННЯ ДО ДЕЯКИХ ДОВIДНИКIВ ТА КАТАЛОГIВ
1. Данi, якi наводяться в довiднику "Pkw-Spezial" видавництва "DAT" (Нiмеччина):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erst-zul. | Typ/model | TSN | cm3/kW/PS | Neupries m.USt | o.USt | Ein- kauf | Ver-kauf | Жkm in Tsd | Sonder-ausst. | |
Alfa 33 G-KAT (907) 65-97 kW / 89-132 PS / 4 Zyl. | ||||||||||
94 | Lim 5, 1.4 IE L | 611 | 1351/65/89 | 23900 | 20783 | 4250 | 6050 | 91 q3 | D1l1 |
Умовнi позначення:
1 - рiк виробництва ТЗ;
2 - модель ТЗ, тип кузова, кiлькiсть дверей;
3 - код типу (моделi) ТЗ;
4 - об'єм двигуна, потужнiсть у киловаттах та кiнських силах, кiлькiсть цилiндрiв;
5 - цiна нового ТЗ iз урахуванням податку в Нiмеччинi;
6 - цiна нового ТЗ без урахування податку в Нiмеччинi;
7 - цiна пропозицiї для придбання ТЗ вiдповiдного року iз урахуванням податку в Нiмеччинi;
8 - цiна пропозицiї для продажу ТЗ iз урахування податку в Нiмеччинi;
9 - середньорiчний пробiг у тисячах кiлометрiв, показник коригування за величиною пробiгу для даного довiдника;
10 - позначення коригування ТЗ залежно вiд його комплектацiї.
2. Данi, якi наводяться в довiднику "Official Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1991 FORD
Body Type | VIN | Wt. | List | Whls. | Sug. Rest |
FORD Mustang-4 Cyl. W.B. 100.5I; 2.3 Liter | |||||
LX Sedan 2D | P40M | 2634 | 12321 | 4425 | 7000 |
Умовнi позначення :
1 - рiк виробництва ТЗ;
2 - завод-виробник;
3 - модель ТЗ, кiлькiсть цилiндрiв, тип кузова, кiлькiсть дверей;
4 - код типу (моделi) ТЗ (частина VIN-коду);
5 - роздрiбна цiна в США нового ТЗ, оснащеного вiдповiдно до наведеної в довiднику таблицi оснащення;
6 - цiна пропозицiї для придбання ТЗ iз урахування податку в США;
7 - цiна пропозицiї для продажу ТЗ iз урахуванням податку в США;
8 - база ТЗ, дюйми;
9 - об'єм двигуна ТЗ;
10 - споряджена маса ТЗ.
3. Данi, що наводяться в довiднику "Red Book" видавництва "CAP Motor Research" (Англiя):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FORD
Model | ID | Date Intro | Cost New | CAP Retail | Year & Letter | Miles 000ўs | CAP Clean | Average | Poor. | |
NEW TRANSIT 150 DIESEL | ||||||||||
SWB Van 2496cc-3200kg GVW Oval grille, rear air vents | 1689 | Sept 94 | 13595 | 8095 7175 6325 | 1994 M | 25 50 80 | 6825 5925 5075 | 6125 5356 4550 | 5175 4425 3675 |
Умовнi позначення:
1 - опис ТЗ (комплектацiя, потужнiсть двигуна, повна маса тощо);
2 - iдентифiкацiйний номер (його частина);
3 - дата впровадження змiн у модель;
4 - орiєнтовна вартiсть нового ТЗ у фунтах стерлiнгiв;
5 - дiйсна роздрiбна вартiсть ТЗ, яка базується на дослiдженнях нацiонального ринку (цiна пропозицiї для продажу) у фунтах стерлiнгiв в залежностi вiд пробiгу;
6 - дата першої реєстрацiї цiєї моделi ТЗ у Англiї;
7 - варiацiї розрахункового пробiгу ТЗ;
8 - роздрiбна вартiсть ТЗ у чистому, справному станi у фунтах стерлiнгiв;
9 - роздрiбна вартiсть ТЗ у середньому в чистому станi без механiчних несправностей, але за необхiдностi проведення невеликих за обсягом ремонтних робiт у фунтах стерлiнгiв;
10 - роздрiбна вартiсть ТЗ у незадовiльному технiчному станi у фунтах стерлiнгiв.
4. Данi, що наводяться в довiднику "Super schwacke" видавництва "EUROTAX" (Швейцарiя)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OPEL (D) | 00 | 99 | 98 | 97 | 96 | 95 | 94 | 93 | 92 | 91 | 90 | |||||||||||||||||||||||
Zafira Katalysator T98 Monocab | Ccm | Kw/PS | Motor | Zylinder | VK/TK | HK / NA | MK / WK | EDV | Code | |||||||||||||||||||||||||
Жkm | 6.3 | 20400 | 39600 | 56400 | 72000 | 87600 | 103200 | 118800 | 134400 | 150000 | 165600 | 181200 | ||||||||||||||||||||||
Zafira 1.6 16V | 1598 | 74/100 | O/S | 4-R | 15/19 | 15/D | 5/- | 1041 | 0078 | |||||||||||||||||||||||||
Kombi/5 | EK | 24650 | 22000 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||||
35530 30629 18166 15661 | VK | 29000 | 25900 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||||
0035.373 · | NP | 35530 | 34900 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||||
195/65/R 15T Serie: ab 1/1999: (2)02, 07(4), 08, 12, 19(50), 28, 35(7), 55, 58(2), 65, 87, 89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Умовнi позначення:
1 - завод-виробник;
2 - заводське позначення типу ТЗ;
3 - модель ТЗ;
4 - категорiя за величиною пробiгу ТЗ;
5 - об'єм двигуна, см3;
6 - потужнiсть в киловаттах/кiнських силах;
7 - тип двигуна (О - бензиновий, D - дизельний, К - роторно-поршневий) /тип палива (N - бензин нормаль, S - бензин супер, D - дизельне паливо);
8 - кiлькiсть та розмiщення цилiндрiв;
9 - рiк виробництва ТЗ;
10 - нормативний пробiг для вiдповiдного року;
11 - код заводу-виробника й код моделi ТЗ;
12 - типорозмiр шин;
13 - цiна нового ТЗ у нiмецьких марках i євро з урахуванням (жирним шрифтом) i без урахування податку;
14 - тип кузова, кiлькiсть дверей;
15 - цiна нового ТЗ у нiмецьких марках з урахуванням податку в рiк виробництва ТЗ;
16 - VK - середня вартiсть продажу ТЗ вiдповiдного року комерцiйними структурами iз урахуванням податку в нiмецьких марках;
17 - ЕК - середня закупiвельна вартiсть ТЗ вiдповiдного року комерцiйними структурами з урахування податку в нiмецьких марках;
18 - перелiк кодiв додаткового обладнання цiєї моделi ТЗ.
Додаток 4 до Методичних рекомендацiй щодо контролю правильностi визначення митної вартостi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України |
Значення процентного показника середньої ринкової вартостi ТЗ (Г) та обладнання, що ввозяться на митну територiю України
Вид ТЗ | Строк експлуатацiї, роки | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
Шасi вантажних автомобiлiв | 61 | 45 | 35 | 28 | 23 | 18 | 14 | 11 | 10 | 10 |
Спецiальне обладнання для вантажних автомобiлiв | 66 | 55 | 45 | 36 | 28 | 20 | 14 | 10 | 7 | 5 |
Бортовi платформи | 60 | 43 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 6 | 5 | 4 |
Алюмiнiєвий або фанерний тент на платформi | 65 | 55 | 46 | 38 | 30 | 23 | 15 | 9 | 5 | 5 |
Бортовi платформи: жаровнi, рефрижератори й холодильнi установки високої потужностi | 65 | 55 | 46 | 38 | 30 | 23 | 15 | 9 | 5 | 5 |
Додатковi рами для вантажних автомобiлiв далекого сполучення | 60 | 41 | 28 | 20 | 14 | 10 | 7 | 5 | 4 | 4 |
Автомобiль-самоскид з ковшовою платформою | 65 | 50 | 36 | 25 | 15 | 9 | 6 | 5 | 4 | 4 |
Самоскид з розвантаженням на три сторони | 64 | 51 | 38 | 27 | 17 | 10 | 6 | 5 | 4 | 4 |
Контейнер з водовiдштовхувальним покриттям | 70 | 61 | 52 | 44 | 37 | 30 | 24 | 18 | 13 | 9 |
Автоцистерна | 62 | 50 | 40 | 31 | 24 | 18 | 13 | 9 | 6 | 4 |
Автобетонозмiшувач | 67 | 55 | 45 | 37 | 30 | 24 | 19 | 14 | 10 | 6 |
Бортова платформа з автобетононасосом | 70 | 58 | 47 | 38 | 30 | 23 | 18 | 14 | 11 | 9 |
Смiттєвiз | 70 | 60 | 50 | 42 | 34 | 27 | 20 | 14 | 9 | 6 |
Брудозбиральний, пiдмiтально-збиральний, асенiзацiйний автомобiль | 74 | 63 | 53 | 44 | 37 | 30 | 24 | 19 | 14 | 10 |
Пожежний автомобiль | 79 | 74 | 69 | 64 | 59 | 54 | 50 | 46 | 42 | 38 |
Вантажнi автомобiлi комунального та сiльськогосподарського призначення | 74 | 60 | 49 | 41 | 33 | 27 | 22 | 18 | 15 | 13 |
Вантажнi автомобiлi лiсозаготiвельного призначення | 69 | 54 | 41 | 31 | 21 | 14 | 11 | 10 | 10 | 10 |
Навiсне обладнання для рiзних видiв вантажних автомобiлiв | 70 | 60 | 50 | 40 | 35 | 30 | 25 | 20 | 15 | 10 |
Автокемпiнги | 76 | 66 | 57 | 50 | 45 | 40 | 36 | 32 | 29 | 26 |
Бавовнозбиральнi комбайни (та iншi, що були в використуваннi) | 70 | 60 | 50 | 40 | 30 | 20 | 10 | 5 | ||
Мiжмiськi автобуси | 75 | 65 | ||||||||
Маршрутнi автобуси | 70 | 58 | 48 | 38 | 30 | 22 | 15 | 10 | 7 | 5 |
Вантажопiдйомний кран зi стрiлою | 65 | 52 | 41 | 33 | 26 | 20 | 15 | 11 | 8 | 6 |
Холодильнi установки | 66 | 52 | 40 | 30 | 23 | 17 | 12 | 8 | 5 | 4 |
Причеп/напiвпричепи з бортовою платформою | 70 | 60 | 50 | 41 | 33 | 25 | 19 | 14 | 10 | 7 |
Причепи/напiвпричепи з алюмiнiєвими або фанерними тентами на платформах | 71 | 60 | 50 | 41 | 33 | 26 | 20 | 15 | 11 | 7 |
Причепи, напiвпричепи iз сушилками, рефрижераторами й холодильними установками високої потужностi | 71 | 60 | 50 | 41 | 33 | 26 | 20 | 14 | 10 | 7 |
Самоскиднi причепи, напiвпричепи, напiвпричепи з розвантаженням платформи назад | 70 | 60 | 50 | 41 | 33 | 26 | 20 | 14 | 10 | 7 |
Причепи, напiвпричепи для транспорту зi змiнною вантажною платформою та контейнером | 71 | 60 | 50 | 41 | 33 | 26 | 20 | 15 | 12 | 10 |
Автобетонозмiшувач - сiдельний причiп/напiвпричiп | 67 | 55 | 45 | 37 | 30 | 24 | 19 | 14 | 10 | 6 |
Причiп - сiдельний напiвпричiп з алюмiнiєвим кузовом-цистерною | 70 | 59 | 50 | 42 | 34 | 27 | 20 | 14 | 9 | 6 |
Причеп - сiдельний напiвпричiп з кузовом-цистерною з неiржавiючої хромонiкелевої сталi | 72 | 62 | 54 | 47 | 40 | 34 | 28 | 22 | 17 | 13 |
Причiп або фургон для житла | 74 | 65 | 57 | 50 | 43 | 37 | 31 | 26 | 21 | 17 |
Додаток 5 до Методичних рекомендацiй щодо контролю правильностi визначення митної вартостi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України |
КОЕФIЦIЕНТ ЗБIЛЬШЕННЯ (ЗМЕНШЕННЯ) ВАРТОСТI ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБIВ (Дз)
Коефiцiєнт збiльшення (зменшення) вартостi ТЗ, пов'язаного з умовами догляду, зберiгання та експлуатацiї ТЗ
Таблиця 1
N з/п | Найменування факторiв, якi визначають умови експлуатацiї | Дз, % | Примiтки |
Фактори, що впливають на пiдвищення вартостi ТЗ | |||
1 | Вiдсутнiсть корозiйних пошкоджень складових частин кузова легкового автомобiля | 10,0 | Для ТЗ, термiн експлуатацiї яких не менш як 8 рокiв i якi виготовлено в країнах-членах СНД та країнах колишньої Ради економiчної взаємодопомоги (РЕВД), та для ТЗ, якi виготовлено в iнших країнах i термiн експлуатацiї яких 12 рокiв |
2 | Вiдсутнiсть слiдiв аварiйних пошкоджень i перефарбування кузова легкового автомобiля | 5,0 | |
3 | Виконано: | ||
капiтальний ремонт двигуна; | 5,0 | ||
капiтальний ремонт кузова з повним пофарбуванням; | 15,0 | ||
замiну кузова на новий | 30,0 | ||
Фактори, що впливають на процент зниження вартостi ТЗ | |||
1 | ТЗ не пройшов черговий технiчний огляд | 5,0 | Для ТЗ, термiн експлуатацiї яких понад 5 рокiв |
2 | Фактори експлуатацiї*: | ||
експлуатацiя ТЗ у режимi таксi; | 15,0 | ||
змiна декiлька володiльцiв ТЗ протягом 3 рокiв; | 5,0 | ||
перебування ТЗ у повнiй або частковiй власностi юридичної особи; | 5,0 | ||
експлуатацiя ТЗ в умовах автошкiл; | 20,0 | ||
експлуатацiя ТЗ в умовах швидкої медичної допомоги (крiм санiтарних машин); | 15,0 | ||
3 | Наявнiсть корозiйних пошкоджень складових частин кузова ТЗ | Береться з таблицi 2 цього додатку до Методичних рекомендацiй або встановлюється з урахуванням витрат потрiбних для усунення корозiйних пошкоджень | |
4 | Наявнiсть слiдiв вiдновлюваного ремонту кузова ТЗ | 10,0 | За наявностi слiдiв вiдновлення трьох i бiльше деталей кузова |
4,0 | За наявностi слiдiв вiдновлення не бiльше двох деталей кузова | ||
5 | Наявнiсть складових частин ТЗ, якi потребують ремонту (крiм замiни) | До 15,0 | Слiди пiдтiкання олив та палива; пiдвищена димнiсть, шумнiсть, порушення функцiональних мож-ливостей тощо |
*Примiтка:
За наявностi декiлькох факторiв експлуатацiї ТЗ, якi впливають на процент зниження його вартостi та обумовленi в пунктi 2 цiєї таблицi, при розрахунку вартостi ТЗ використовується найбiльше iз наведених значень.
Процент зменшення вартостi ТЗ в залежностi вiд наявних дефектiв кузова
Таблиця 2
N з/п | Найменування елементiв, складових частин | Припустиме зниження вартостi, (Дз), % |
ЕЛЕМЕНТИ КУЗОВА (пошкодження корозiєю) | ||
1 | Панель пiдлоги кузова | 4,0 |
2 | Коробчатi елементи жорсткостi (лонжерони, поперечини, пiдсилювачiв, пiдмоторна рама) | 6,0 |
3 | Пороги кузова | 1,0 |
4 | Передок кузова | |
4.1 | Бризковики переднiх крил | 2,0 |
4.2 | Щиток передка | 3,0 |
4.3 | Панелi передка (полицi щиткiв радiатора) | 1,0 |
4.4 | Бризковик облицювання радiатора | 0,3 |
5 | Боковини кузова | |
5.1 | Стояки боковин | 4,0 |
5.2 | Арки боковин (бризковики боковин) | 2,0 |
5.3 | Панелi боковин | 2,0 |
5.4 | Дверi | 0,5 |
6 | Задок кузова | |
6.1 | Панелi задка | 0,5 |
6.2 | Полицi задка з перегородкою (стiнка моторного вiдсiку) | 0,5 |
7 | Дах кузова | |
7.1 | Панель даху | 1,0 |
7.2 | Панель бокова задня | 0,3 |
8 | Оперення | |
8.1 | Крило знiмне | 0,5 |
8.2 | Крило незнiмне | 1,0 |
8.3 | Капот | 0,5 |
8.4 | Кришка багажника | 0,5 |
ОББИВКА КУЗОВА (забруднення, пошкодження, потертостi) | ||
9 | Оббивка салону (даху, стоякiв, боковин, полиць, дверей) | 1,0 |
10 | Оббивка сидiнь | 2,0 |
ПОФАРБУВАННЯ КУЗОВА (рiзнотоннiсть, подряпини, вiдшарування, пiдпливи, вiдсутнiсть шару ґрунту) | ||
11 | Пофарбування кузова | 3,0 |
ХРОМОВАНI ДЕТАЛI (корозiя, потьмянiння, вiдшарування) | ||
12 | Хромованi покриття | 3,0 |
Примiтка.
Процент зменшення вартостi враховується для ТЗ зi строком експлуатацiї до 8 рокiв.
Для ТЗ, термiн експлуатацiї яких перевищує 8 рокiв, значення Дз у цiй таблицi зменшуються вдвiчi.
Максимальне значення процента зменшення вартостi ТЗ за рахунок наявностi корозiйних пошкоджень не повинно перевищувати 15%.
Максимальне загальне значення процента зменшення вартостi ТЗ за наявностi дефектiв кузова Дз не повинно перевищувати 30%.
Припустимi значення зменшення вартостi у частинi пошкоджень оббивки кузова, лакофарбового покриття, пошкодження хромованих деталей не залежать вiд кiлькостi пошкоджених елементiв.
Додаток 6 до Методичних рекомендацiй щодо контролю правильностi визначення митної вартостi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України |
КОЕФIЦIЄНТИ ПРИВЕДЕННЯ ЦIН НА МОДЕЛI ТЗ, ЗНЯТI З ВИРОБНИЦТВА (Кпр)
Модель | Коефiцiєнт | Модель | Коефiцiєнт |
1. Легковi автомобiлi | |||
ЗАЗ-110206 | 1,00 | ЗАЗ-1140 (903 см куб.) | 1,09 |
ЗАЗ-1102 | 0,94 | ЗАЗ-968М | 0,42 |
ЗАЗ-1102169 (люкс) | 1,10 | ЗАЗ-968 | 0,40 |
ЗАЗ-1105 (5дв.) | 1,30 | ЗАЗ-966,966В | 0,30 |
ЗАЗ-1122 (1288см куб.) | 1,29 | ЗАЗ-965,965А | 0,20 |
ЗАЗ-1125 (5 дв.) (1288 см куб.) | 1,44 | ||
ЛуАЗ-13021 | 1,00 | ЛуАЗ-969 | 0,60 |
ВАЗ-2107 | 1,00 | ВАЗ-21035 | 0,88 |
ВАЗ-21074 | 1,01 | ВАЗ-21033 | 0,89 |
ВАЗ-21063 | 0,92 | ВАЗ-2103 | 0,88 |
ВАЗ-21061 | 0,93 | ВАЗ-2102 | 0,76 |
ВАЗ-2106 | 0,94 | ВАЗ-2103 | 0,77 |
ВАЗ-21053 | 0,86 | ВАЗ-21021 | 0,81 |
ВАЗ-21051 | 0,85 | ВАЗ-21016 | 0,68 |
ВАЗ-2105 | 0,85 | ВАЗ-21013 | 0,75 |
ВАЗ-21043 | 0,92 | ВАЗ-21011 | 0,75 |
ВАЗ-2104 | 0,91 | ВАЗ-2101 | 0,67 |
ВАЗ-21083 | 1,00 | ВАЗ-2108 | 0,98 |
ВАЗ-21081 | 0,95 | ||
ВАЗ-21093 | 1,00 | ВАЗ-2109 | 0,98 |
ВАЗ-21091 | 0,95 | ВАЗ-2121 | 0,89 |
ВАЗ-21213 | 1,00 | ||
АЗЛК-21412,2141 | 1,00 | АЗЛК-426 (5дв.) | 0,56 |
АЗЛК-408 | 0,52 | ||
АЗЛК-2140 | 0,76 | АЗЛК-407 | 0,33 |
АЗЛК-2140 (люкс) | 0,83 | АЗЛК-403 | 0,35 |
АЗЛК-21389 (5дв.) | 0,69 | АЗЛК-402 | 0,27 |
АЗЛК-21406 (дефорс) | 0,74 | АЗЛК-401,400 | 0,18 |
АЗЛК-412 | 0,55 | ||
ГАЗ-3110 | 1,00 | ГАЗ-24-10 | 0,71 |
ГАЗ-3110 (2300 см куб.) | 1,45 | ГАЗ-24-12 | 0,85 |
ГАЗ-31029 | 0,73 | ГАЗ-22 | 0,40 |
ГАЗ-3102 | 1,10 | ГАЗ-21 | 0,39 |
ГАЗ-31022 | 0,92 | М-21 | 0,22 |
ГАЗ-310212 (2300 см куб.) | 1,72 | М-72 | 0,20 |
ГАЗ-24 | 0,66 | М-20 | 0,14 |
ГАЗ-24-02 | 0,72 | ГАЗ-13,14 | 1,54 |
УАЗ-31512 | 1,00 | ГАЗ-69 | 0,56 |
УАЗ-469Б | 0,90 | ГАЗ-69 (модель 1963 р.) | 0,31 |
2. Вантажнi автомобiлi | |||
УАЗ-3303 та його модифiкацiї | 1,00 | УАЗ-451ДМ | 0,70 |
УАЗ-452 | 0,82 | ||
ГАЗ-3309 та його модифiкацiї | 1,00 | ГАЗ-53А | 0,82 |
ГАЗ-3307 | 1,00 | ГАЗ-5204 | 0,58 |
ГАЗ-53-12 | 0,90 | ГАЗ-5203 | 0,55 |
ГАЗ-6640 | 1,00 | ГАЗ-66-11 | 0,95 |
ГАЗ-66-01 | 0,90 | ||
ЗИЛ-4331 | 1,00 | ЗИЛ-130 | 0,60 |
ЗИЛ-431410 | 1,00 | ||
ЗИЛ-433420 | 1,00 | ЗИЛ-131 | 0,87 |
ЗИЛ-131Н | 1,00 | ||
ЗИЛ-133Г40 | 1,00 | ЗИЛ-133ГЯ | 0,89 |
ЗИЛ-133Г2 | 0,70 | ||
МАЗ-53371 | 1,00 | МАЗ-5335 | 0,67 |
МАЗ-53352 | 0,75 | ||
КрАЗ-65101 | 1,00 | КрАЗ-257 | 0,76 |
КрАЗ-250 | 0,95 | КрАЗ-257Б1 | 0,80 |
КрАЗ-65032 | 1,00 | КрАЗ-255Б1 | 0,85 |
Урал-4320-10 | 1,00 | Урал-377Н | 0,55 |
Урал-375Д | 0,67 | Урал-375Н | 0,77 |
3. Вантажнi автомобiлi-самоскиди | |||
ГАЗ-САЗ-3507-01 | 1,00 | ГАЗ-САЗ-35053Б | 0,85 |
ГАЗ-САЗ-3504 | 0,58 | ||
ЗИЛ-ММЗ-4508 | 1,00 | ЗИЛ-ММЗ-555 | 0,88 |
ЗИЛ-ММЗ-45065 | 1,00 | ЗИЛ-ММЗ-4505 | 0,98 |
ЗИЛ-ММЗ-4502 | 0,95 | ЗИЛ-ММЗ-554М | 0,89 |
МАЗ-5551 | 1,00 | МАЗ-503А | 0,77 |
МАЗ-5549 | 0,82 | ||
БелАЗ-75405 | 1,00 | БелАЗ-7509 | 0,90 |
БелАЗ-7522 | 0,90 | БелАЗ-549 | 0,86 |
БелАЗ-540 | 0,76 | БелАЗ-75129 | 1,00 |
БелАЗ-75485 | 1,00 | БелАЗ-7519 | 0,90 |
БелАЗ-548 | 0,84 | БелАЗ-75191 | 0,80 |
БелАЗ-7549 | 1,00 | ||
КрАЗ-6510 | 1,00 | КрАЗ-256Б1 | 0,85 |
4. Причепи та напiвпричепи автомобiльнi | |||
СЗАП-8355 | 1,00 | ГКБ-8350 | 0,90 |
СЗАП-83571 | 1,00 | ГКБ-8352 | 0,90 |
ОдАЗ-93571 | 1,00 | ОдАЗ-9357 | 0,90 |
5. Автобуси | |||
РАФ-22038-02 | 1,00 | РАФ-2203 | 0,84 |
РАФ-2203-01 | 0,90 | РАФ-977 | 0,60 |
УАЗ-2206 | 1,00 | УАЗ-452В | 0,75 |
УАЗ-2206-01 | 0,83 | ||
ПАЗ-3205 | 1,00 | ПАЗ-672 | 0,40 |
ПАЗ-3201 | 0,50 | ПАЗ-651 | 0,20 |
КАВЗ-3271 | 1,00 | КАВЗ-685 | 0,75 |
КАВЗ-3270 | 0,90 | КАВЗ-651 | 0,37 |
ВМ-2001 | 0,65 | ||
ЛАЗ-695Н | 1,00 | ЛАЗ-697 | 0,90 |
6. Мотоцикли | |||
Важкi | |||
ИМЗ-8.103-10 "Урал" | 1,00 | КМЗ-8 155-02 "Днепр" | 1,00 |
М-67 | 0,81 | "Днепр-11" | 0,94 |
М-66 | 0,74 | "Днепр-12" | 0,67 |
М-63 | 0,66 | МТ-10-36 "Днепр" | 0,61 |
М-62И, М-61 | 0,57 | МТ-10 "Днепр" | 0,56 |
М-52 | 0,52 | МТ-9 "Днепр" | 0,45 |
М-72 | 0,42 | К-750М, К-650 "Днепр" |
0,52 |
Примiтка. Мотоцикли без коляски дешевшi вiд наведених у таблицi на 20% | |||
Середнi | |||
ИЖ "Планета-А5" | 1,00 | ИЖ "Планета-Спорт" | 0,90 |
ИЖ "Планета-4" | 0,85 | ||
ИЖ "Планета-3 " | 0,72 | ИЖ-54, 57М, 57К | 0,91 |
ИЖ "Планета-2" | 0,66 | ИЖ "Планета-01" | 1,00 |
ИЖ "Планета" | 0,60 | ИЖ "Юпитер-5" | 0,90 |
ИЖ-54,57М,57К | 0,90 | ИЖ "Юпитер-4" | 0,80 |
ИЖ-56 | 0,60 | ИЖ "Юпитер-3", ИЖ "Юпитер-2", ИЖ-ЮК "Юпитер" |
0,69 0,86 |
Легкi | |||
ММВЗ-3 .112.12 "Спутник" |
1,00 | ММВЗ-3 .11211 | 0,85 |
ММВЗ-3 .115 | 0,83 | ММВЗ-3 .112 | 0,77 |
ММВЗ-3 .111 | 0,71 | ||
7. Мопеди | |||
ЛМЗ-2.161-02 "Карпати-2" | 1,00 | РМЗ-1-413-07 "Рига" | 1,00 |
ЛМЗ-2.159 "Верховина-7" | 0,95 | РМЗ-1-413-07 "Рига-13" | 0,90 |
ЛМЗ-2-158 "Верховина-6" | 0,85 | РМЗ-1-411 "Рига" | 1,00 |
ЛМЗ-2-153 "Верховина-5" | 0,76 | РМЗ-1-411 "Рига-11" | 0,85 |
ЛМЗ-2-153 "Верховина-4" | 0,70 | РМЗ-2.124 "Дельта" | 0,75 |
МП-048 "Верховина-3 | 0,66 | РМ32.116 "Рига-16" "Рига-12", "Рига-3 " "Рига-4", "Рига-1" |
0,75 |
Пояснення до таблицi.
Коефiцiєнт приведення, рiвний одиницi, береться для базової моделi ТЗ, яка випускається в цей час.
Уточнена цiна ТЗ береться з довiдникiв.
Додаток 7 до Методичних рекомендацiй щодо контролю правильностi визначення митної вартостi транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України |
Зображення має графiчний вигляд. Не наводиться.