ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
21.04.04 | N 280 |
---|
Про експертну комiсiю Держмитслужби при
державних експертах з питань таємниць
Вiдповiдно до статтi 9 Закону України "Про державну таємницю" зi змiнами й доповненнями, для забезпечення пiдготовки проектiв рiшень про вiднесення iнформацiї до державної таємницi, зниження ступеня її секретностi та скасування таких рiшень, з метою вдосконалення роботи iз забезпечення охорони державної таємницi у митнiй службi України наказую:
1. Затвердити Положення про експертну комiсiю Державної митної служби України при державних експертах з питань таємниць (додаток 1).
2. Затвердити склад експертної комiсiї Державної митної служби України при державних експертах з питань таємниць (додаток 2).
3. Головi експертної комiсiї Державної митної служби при державних експертах з питань таємниць органiзувати дiяльнiсть комiсiї вiдповiдно до вимог Положення про експертну комiсiю Державної митної служби при державних експертах з питань таємниць, а також нормативно-правових актiв у сферi охорони державної таємницi.
4. Управлiнню справами (Дрозду Г.А.) забезпечити тиражування i розсилку цього наказу до митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, а також структурних пiдроздiлiв Держмитслужби.
5. Накази Держмитслужби України вiд 08.04.98 N 192 "Про створення експертної комiсiї при Державному експертi з питань таємниць", вiд 16.10.98 N 645 "Про внесення змiн до наказу Держмитслужби України вiд 08.04.98 N 192", вiд 19.05.2000 N 294 "Про внесення змiн до наказу Держмитслужби вiд 16.10.98 N 645" уважати такими, що втратили чиннiсть.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби | М.М.Каленський |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Держмитслужби України вiд 21.04.04 N 280 |
Положення
про експертну комiсiю Державної митної служби
України при державних експертах з питань
таємниць
1. Загальнi положення
1.1. Експертна комiсiя Державної митної служби України при державних експертах з питань таємниць (далi - Комiсiя) створюється вiдповiдно до ст. 9 Закону України "Про державну таємницю" зi змiнами й доповненнями, для пiдготовки проектiв рiшень про вiднесення категорiй вiдомостей або окремих вiдомостей до державної таємницi, зниження (пiдвищення) ступеня їх секретностi та скасування зазначених рiшень.
1.2. Комiсiя у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правовими актами й методичними рекомендацiями Служби безпеки України, а також цим Положенням.
1.3. Комiсiя створюється з фахiвцiв, зайнятих у сферi дiяльностi, що належить до компетенцiї Державної митної служби України, якi мають допуск до державної таємницi.
1.4. Склад Комiсiї визначається залежно вiд обсягу роботи, але не менш, як iз 7 осiб, включаючи секретаря Комiсiї, i затверджується наказом Держмитслужби.
1.5. Засiдання Комiсiї проводяться головою комiсiї, як правило, за дорученням Державного експерта з питань таємниць (далi Державний експерт). Кожне засiдання Комiсiї оформлюється протоколом, який ведеться секретарем i пiдписується присутнiми членами Комiсiї та секретарем. У протоколi засiдання зазначаються пропозицiї членiв Комiсiї та остаточне рiшення, прийняте бiльшiстю голосiв. У протоколi за наполяганням члена Комiсiї має бути вiдображена його особиста думка, якщо вона не збiгається з рiшенням Комiсiї. Одночасно з пiдготовкою протоколу секретарем Комiсiї розробляється вiдповiдний проект рiшення, висновку Державного експерта або iншого документа, який забезпечує реалiзацiю пропозицiй комiсiї. В окремих випадках Державний експерт може залучати до роботи Комiсiї або пiдготовки необхiдних матерiалiв фахiвцiв з вiдповiдною формою допуску до державної таємницi, якi не входять до складу Комiсiї.
1.6. Протокол засiдання Комiсiї та пропозицiї, зазначенi в ньому, для Державного експерта з питань таємниць, носять характер рекомендацiй.
2. Основнi завдання експертної комiсiї
2.1. Вiднесення iнформацiї до державної таємницi
2.1.1. З метою додержання процедури вiднесення iнформацiї до державної таємницi Комiсiя за дорученням Державного експерта готує проекти рiшень:
- про вiднесення категорiй вiдомостей або окремих вiдомостей до державної таємницi;
- про зниження або пiдвищення ступеня секретностi вiдомостей;
- про скасування рiшень про вiднесення вiдомостей до державної таємницi;
- з iнших питань, вiднесених до компетенцiї Державного експерта.
2.1.2. За дорученням Державного експерта Комiсiя готує пропозицiї щодо:
- iнформацiї, яка має бути вiднесена до державної таємницi вiдповiдно до вимог статтi 8 Закону України "Про державну таємницю", зi змiнами й доповненнями;
- пiдстав для вiднесення iнформацiї до державної таємницi, а також обґрунтування можливої шкоди, що може бути заподiяна iнтересам держави в разi розголошення цiєї iнформацiї (утрати матерiальних носiїв секретної iнформацiї);
- ступеня секретностi зазначеної iнформацiї;
- обсягу необхiдного фiнансування заходiв щодо охорони цiєї iнформацiї;
- кола суб'єктiв, якi матимуть доступ до цiєї iнформацiї i здiйснюватимуть дiяльнiсть, пов'язану з нею;
- строку, на який має бути засекречена ця iнформацiя та протягом якого має дiяти рiшення Державного експерта про вiднесення iнформацiї до державної таємницi.
2.1.3. Крiм того, за дорученням Державного експерта Комiсiя подає йому пропозицiї щодо:
- оцiнки фактичної обiзнаностi з державною таємницею осiб, якi мають чи мали допуск до державної таємницi;
- вiдповiдностi вiднесення iнформацiї зазначеної у Розгорнутому перелiку вiдомостей, що становлять державну таємницю в системi митних органiв, вимогам Закону України "Про державну таємницю" та Зводу вiдомостей, що становлять державну таємницю;
- iнших питань, вiднесених до компетенцiї Державного експерта.
2.2. Процедура пiдготовки Комiсiєю матерiалiв про вiднесення iнформацiї до державної таємницi
2.2.1. Встановлення Державним експертом завдань Комiсiї щодо розгляду категорiй вiдомостей або конкретних вiдомостей, здiйснюється у процесi пiдготовки полiтичних рiшень, державних програм, державних завдань i замовлень, розгляду наукових, науково-технiчних та iнших поточних завдань, пов'язаних з дiяльнiстю Державної митної служби України або на пiдставi пропозицiй Служби безпеки України iнших державних органiв, юридичних та фiзичних осiб.
2.2.2. Якщо вiдомостi, визначенi для розгляду, стосуються двох чи бiльше сфер державної дiяльностi, вони розглядаються Комiсiєю у взаємодiї з комiсiями при державних експертах з питань таємниць, до компетенцiї яких належать цi вiдомостi.
2.2.3. Завдання Комiсiї встановлюється Державним експертом, як правило, письмовим дорученням з визначенням матерiалiв, що пiдлягають розгляду.
2.2.3. Результати розгляду матерiалiв оформляються Комiсiєю у виглядi протоколу, який складається у довiльнiй формi, та проекту рiшення (спiльного рiшення) Державного експерта (державних експертiв) про вiднесення вiдомостей до державної таємницi за встановленою Службою безпеки України формою.
2.3. Пiдготовка Комiсiєю матерiалiв про скасування ранiше прийнятих рiшень Державного експерта
2.3.1. Пiдставами для пiдготовки Комiсiєю пропозицiй про скасування ранiше прийнятого Державним експертом рiшення про вiднесення iнформацiї до державної таємницi можуть бути:
- доручення Державного експерта;
- закiнчення строку дiї ранiше прийнятого рiшення;
- обставини про розгляд питань дострокового розсекречування iнформацiї, що становлять державну таємницю;
- пропозицiй Служби безпеки України, iнших юридичних осiб або громадян.
2.3.2. Комiсiя, розглядаючи за дорученням Державного експерта iнформацiю, яка пiдлягає розсекречуванню, визначає:
- сфери державної дiяльностi, до якої належить iнформацiя;
- пiдстави, згiдно з якими ця iнформацiя була вiднесена до державної таємницi;
- обґрунтування (у разi вiдсутностi шкоди iнтересам держави внаслiдок можливого розголошення iнформацiї) щодо розсекречування iнформацiї.
2.3.4 Пропозицiї Комiсiї оформляються протоколом довiльної форми та проектом рiшення або висновку Державного експерта про розсекречування вiдомостей до яких належить вiдповiдна iнформацiя за встановленою Службою безпеки України формою.
2.4. Оцiнка ступеня секретностi iнформацiї
2.4.1. Пiдставами для оцiнки Комiсiєю ступеня секретностi iнформацiї можуть бути:
- власна iнiцiатива Державного експерта та вiдповiдне доручення Комiсiї щодо оцiнки ступеня секретностi певної iнформацiї;
- доручення Служби безпеки України;
- звернення органiв державної влади, пiдприємств, установ, органiзацiй;
- звернення громадян.
2.4.2. Комiсiя пiд час розгляду iнформацiї, що пiдлягає оцiнцi визначає:
- наявнiсть у Зводi вiдомостей, що становлять державну таємницю, та у Розгорнутому перелiку вiдомостей, що становлять державну таємницю в системi митних органiв вiдомостей, що мiстять таку iнформацiю;
- розмiр можливої шкоди, що може бути заподiяна iнтересам України у разi розголошення цей iнформацiї;
- ступiнь секретностi вiдомостей, що мiстять таку iнформацiю.
2.4.2. У разi встановлення, що iнформацiя, яка розглядається не включена до Зводу вiдомостей, що становлять державну таємницю й Розгорнутого перелiку вiдомостей, що становлять державну таємницю в системi митних органiв але мiстить ознаки державної таємницi, Комiсiя вносить пропозицiї Державному експерту про її вiднесення до державної таємницi.
2.4.3. Результати оцiнки Комiсiєю ступеня секретностi iнформацiї оформляються протоколом довiльної форми, проектом експертного висновку Державного експерта про ступiнь секретностi вiдомостей або його рiшенням про вiднесення вiдомостей до державної таємницi за встановленою Службою безпеки України формою.
3. Повноваження та обов'язки членiв Комiсiї
3.1. При виконаннi доручень Державного експерта члени Комiсiї можуть:
- отримувати вiд державних органiв, юридичних та фiзичних осiб, що порушили питання оцiнки iнформацiї необхiднi для пiдготовки проектiв рiшень й висновкiв документи та iншi матерiали;
- вносити Державному експерту пропозицiї про залучення до роботи Комiсiї фахiвцiв з окремих галузей або напрямiв дiяльностi;
- брати участь у розробленнi заходiв з охорони державної таємницi, якi належать до сферi дiяльностi Державного експерта.
3.2. Члени Комiсiї зобов'язанi брати активну участь у вирiшеннi завдань, покладених на Комiсiю, суворо дотримуватися вимог законодавства про державну таємницю та в установленi Державним експертом строки подавати йому пропозицiї стосовно питань, що розглядалися за його дорученнями.
3.3. Секретар Комiсiї за дорученнями Державного експерта зобов'язаний:
- готувати матерiали для розгляду на засiданнях Комiсiї; iнформувати членiв Комiсiї та осiб, запрошених для участi в її роботi, про мiсце i час проведення засiдання та про питання, якi розглядатимуться на засiданнi; доручати членам Комiсiї виконання окремих завдань, що випливають з доручень Державного експерта;
- оформляти протоколи засiдань Комiсiї, а також проекти рiшень та експертних висновкiв Державного експерта за встановленою Службою безпеки України формою i подавати їх на розгляд Державному експерту;
- готувати i доповiдати Головi Держмитслужби матерiали для iнформування Служби безпеки України про призначення або виведення зi складу Комiсiї її секретаря;
- контролювати строки дiї прийнятих Державним експертом рiшень з метою своєчасного розгляду питань зниження ступеня секретностi вiдомостей, скасування ранiше прийнятих рiшень або продовження строкiв дiї вiдповiдних рiшень.
4. Заключнi положення
4.1. Реєстрацiя протоколiв засiдань Комiсiї, проектiв рiшень та експертних висновкiв Державного експерта i пiдписаних ним рiшень та висновкiв здiйснюється з дотриманням вимог секретного дiловодства в окремому журналi, який зберiгається Секторi режимно-секретної та мобiлiзацiйної роботи Держмитслужби.
4.2. Матерiали роботи Державного експерта та комiсiї накопичуються i зберiгаються в окремiй справi, включенiй до номенклатури справ секретного дiловодства центрального апарату Держмитслужби.