ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 20.05.2005 р. | N 11/2-21/5699 |
---|
Про оподаткування товарiв, якi ввозяться в СЕЗ та
ТПР
ВРУ 25.03.2005 р. прийнято Закон України "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законодавчих актiв України", яким скасовано пiльги суб'єктам СЕЗ та ТПР при ввезеннi/вивезеннi товарiв. З урахуванням положень цього Закону митницi вiдмовляють зазначеним суб'єктам у здiйсненнi митного оформлення на пiльгових умовах.
Одночасно iнформуємо, що компанiя та ТОВ звернулись з позовною заявою до Київського районного суду м. Донецька з вимогою зобов'язати Донбаську регiональну митницю здiйснювати митне оформлення вiдповiдно до законодавства, яке дiяло на момент укладення контракту на реалiзацiю iнвестицiйного проекту в СЕЗ "Донецьк", а саме iз застосуванням пiльг, передбачених ст. 12 Закону України "Про спецiальнi економiчнi зони та спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi в Донецькiй областi".
Слухання справи розпочалось 18.05.2005 р. Пiд час судового засiдання сiм працiвникiв ТОВ подали позовнi заяви (копiя однiєї заяви додається) з вимогою зобов'язати Донбаську регiональну митницю не перешкоджати здiйсненню господарської дiяльностi товариства та стягнути на їх користь моральну та матерiальну шкоду.
В разi задоволення зазначених позовiв та за умови набрання рiшенням законної сили Донбаська регiональна митниця буде змушена здiйснювати митне оформлення товарiв, що ввозяться/вивозяться ТОВ без сплати податкiв, а також здiйснити виплати працiвникам товариства.
Крiм того, використовуючи це рiшення як преюдицiальне, товариство матиме можливiсть звернутись до суду з вiдповiдним позовом про вiдшкодування завданих збиткiв, не отриманої винагороди, в тому числi у зв'язку з розiрванням зовнiшньоекономiчних контрактiв тощо. У таких випадках предметом спору буде встановлення розмiру збиткiв.
Одночасно зазначаємо, що на пiдставi судових рiшень про незастосування до товариства положень Законiв України вiд 24.12.2002 р. N 346-IV "Про внесення змiн до Закону України "Про податок на додану вартiсть" та вiд 24.12.2002 р. N 347-IV "Про внесення змiн до деяких законiв України з питань оподаткування пiдакцизних та деяких iнших товарiв" у 2004 р. до держбюджету не надiйшло 775,4 млн. гривень, за 4 мiсяцi цього року - 261,8 млн. гривень.
Надсилаємо в порядку iнформування.
Перший заступник Голови Служби | М. Салагор |
Додаток |
Київському районному суду м. Донецька
ПОЗИВАЧI:
<...>
ВIДПОВIДАЧ:
1. Донбаська регiональна митниця
ПОЗОВНА ЗАЯВА
Ми <...> працюємо в товариствi з обмеженою вiдповiдальнiстю <...> (код ЄДРПОУ <...>), що знаходиться за адресою <...>, що пiдтверджується довiдками вiд 17.05.2005 р. N 05/319, 05/322, виданими ТОВ <...>. Я <...> з 20.12.2004 р. по 14.03.2005 р. працювала на посадi оператора iн'єктора, з 14.03.2005 р. переведена на посаду вiсовщика та працюю на данiй посадi по теперiшнiй час. Моя середня заробiтна плата за станом на 01.05.2005 р. складає 682,15 гривень (шiстсот вiсiмдесят двi гривнi 15 коп.). Я <...> працюю на посадi грузчика з 02.12.2002 р. по теперiшнiй час. Моя середня заробiтна плата за станом на 01.05.2005 р. складає 657,83 гривень (шiстсот п'ятдесят сiм гривень 83 коп.).
11.05.2005 р. ми були ознайомленi з наказом N 118к вiд 11.05.2005 р., виданим ТОВ <...>, згiдно з яким з 12.05.2005 р. ми вiдправленi у вiдпустку без збереження заробiтної плати у зв'язку з набранням чинностi Закону України "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законодавчих актiв України" вiд 25 березня 2005 року N 2505-IV та незаконними дiями вiдповiдача, що перешкоджають здiйснювати господарсько-виробничу дiяльнiсть ТОВ <...>. З цiєї причини ТОВ <...> вимушене вiдправляти робiтникiв пiдприємства у вiдпустки без збереження заробiтної плати, а у подальшому розглянути питання про скорочення чисельностi робiтникiв або, навiть, лiквiдацiї пiдприємства.
На нашому пiклуваннi знаходяться одна неповнолiтня дитина, друга дитина є повнолiтньою, однак навчається в навчальному закладi на контрактнiй основi, її навчання оплачується нами, що пiдтверджується довiдкою ЖБК вiд 17.05.2005 р. Таким чином, вiдправлення нас у вiдпустку без збереження заробiтної плати ставить нашу сiм'ю у скрутне становище, у нас не стало можливостi оплачувати навчання дитини, що може призвести до вiдрахування її з навчального закладу. Незаконнi дiї вiдповiдача позбавили нас наданого Конституцiєю України права на працю, що грубо порушує дiюче законодавство України, оскiльки згiдно зi ст. 43 Конституцiї України вiд 28.06.96 р. кожен громадянин має право на працю, що включає можливiсть заробляти собi на життя працею. Конституцiя України передбачає, що держава створює умови для повного здiйснення громадянами України права на працю (частина друга ст. 43 Конституцiї України).
Вiдповiдно до ст. 22 Конституцiї України вiд 28.06.96 р. при прийняттi нових законiв або внесеннi змiн до чинних законiв не допускається звуження змiсту та обсягу iснуючих прав i свобод. Прийняття Закону України "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законодавчих актiв України" вiд 25 березня 2005 року N 2505-IV сприяло незаконним дiям вiдповiдача, звузило змiст та обсяг права на працю та отримання заробiтної плати.
Згiдно зi ст. 56 Конституцiї України вiд 28.06.96 р. кожен має право на вiдшкодування за рахунок держави чи органiв мiсцевого самоврядування матерiальної та моральної шкоди, завданої незаконними рiшеннями, дiями чи бездiяльнiстю органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, їх посадових i службових осiб при здiйсненi ними своїх повноважень. В результатi вiдправлення нас у вiдпустку без збереження заробiтної плати за 15 календарних днiв нам було завдано матерiальної шкоди у розмiрi 670,00 грн. (шiстсот сiмдесят гривень 00 коп.) та моральної шкоди в розмiрi 2000,00 грн. (двi тисячi гривень 00 коп.).
Враховуючи ст. 55 Конституцiї України вiд 28.06.96 р., де говориться, що права i свободи людини i громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в судi рiшень, дiй чи бездiяльностi органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, посадових i службових осiб та керуючись ст. 43, 22, 55, 56 Конституцiї України вiд 28.06.96 р., ст. 4, 24 Цивiльного процесуального кодексу України,
ПРОШУ:
1. Зобов'язати Донбаську регiональну митницю не перешкоджати здiйсненню господарської дiяльностi ТОВ <...> вiдповiдно до Закону України "Про спецiальнi економiчнi зони та спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi в Донецькiй областi" вiд 24.12.98 р. (ст. 12, 13 вказаного Закону України), що надасть можливiсть скористатися закрiпленим у Конституцiї України правом на працю.
2. Стягнути з Донбаської регiональної митницi матерiальну шкоду в розмiрi 670,00 грн. (шiстсот сiмдесят гривень 00 коп.) та моральну шкоду в розмiрi 2000,00 грн. (двi тисячi гривень 00 коп.).
3. Приєднати дану позовну заяву до позовної заяви ТОВ <...> та компанiї <...> до Донбаської регiональної митницi, справа за якою знаходиться у провадженнi Київського мiсцевого районного суду м. Донецька.
Пiдпис П. I. Б. (дата)
Додатки:
1. Довiдки ТОВ <...> вiд 17.05.2005 р. N 05/319, 05/322.
<...>
4. Копiя наказу N 118к вiд 11.05.2005 р.
5. Довiдка ЖБК вiд 17.05.2005 р.
"Невiдоме про вiдомi податки", 2005 р.