УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України вiд 29 червня 2005 року "Про заходи щодо полiпшення iнвестицiйного клiмату в Українi" та вiд 28 жовтня 2005 року "Про заходи щодо утвердження гарантiй та пiдвищення ефективностi захисту права власностi в Українi"
Вiдповiдно до статтi 107 Конституцiї України постановляю:
Увести в дiю рiшення Ради нацiональної безпеки i оборони України вiд 29 червня 2005 року "Про заходи щодо полiпшення iнвестицiйного клiмату в Українi" та вiд 28 жовтня 2005 року "Про заходи щодо утвердження гарантiй та пiдвищення ефективностi захисту права власностi в Українi".
У зв'язку з рiшеннями Ради нацiональної безпеки i оборони України:
1. Визнати одними з основних прiоритетiв державної полiтики України забезпечення визначених Конституцiєю України , Конвенцiєю про захист прав i основних свобод людини, Першим протоколом до цiєї Конвенцiї гарантiй права власностi, надiйного захисту права усiх форм власностi, в тому числi державної.
2. З метою полiпшення iнвестицiйного клiмату в Українi, сприяння залученню iнвестицiй в економiку держави, забезпеченню захисту прав iноземних та вiтчизняних iнвесторiв визнати за необхiдне:
прискорення формування та початок дiяльностi Нацiональної ради України з iнвестицiй та iнновацiй;
утворення Державного агентства України з iнвестицiй та iнновацiй як центрального органу виконавчої влади зi спецiальним статусом з покладенням на нього, зокрема, функцiї iз забезпечення дiяльностi Нацiональної ради України з iнвестицiй та iнновацiй.
3. Кабiнету Мiнiстрiв України:
1) забезпечити неухильне додержання органами виконавчої влади положень Меморандуму про гарантiї прав власностi та забезпечення законностi при їх реалiзацiї вiд 16 червня 2005 року;
2) забезпечити при розробленнi проектiв законодавчих та iнших нормативно-правових актiв з питань власностi одночасну пiдготовку пропозицiй щодо внесення вiдповiдних змiн до законодавства з метою недопущення виникнення неузгодженостей та суперечностей у законодавствi;
3) забезпечити здiйснення iз залученням представникiв усiх гiлок державної влади та громадськостi аналiзу законодавства, що регулює вiдносини власностi, та в разi необхiдностi подати в мiсячний строк у встановленому порядку до Верховної Ради України пропозицiї щодо внесення змiн до:
законодавчих актiв, якi регламентують реалiзацiю та захист права власностi, для усунення iснуючих розбiжностей;
Законiв України "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами" та "Про введення мораторiю на примусову реалiзацiю майна" щодо забезпечення iнтересiв держави пiд час реалiзацiї органами державної податкової служби майна, що перебуває в податковiй заставi;
процесуального законодавства з метою:
- врегулювання проблем щодо розмежування компетенцiї адмiнiстративних i господарських судiв, у тому числi чiткого розмежування пiдсудностi справ про сплату податкiв, зборiв та iнших обов'язкових платежiв, митних зборiв, справ про земельнi спори;
- установлення пiдвiдомчостi господарським судам справ у спорах, що виникають мiж засновниками (учасниками) господарських товариств щодо додержання установчих документiв, мiж засновниками (учасниками) та органами управлiння товариством (крiм спорiв, що виникають iз трудових вiдносин), а також справ у спорах, що виникають у процесi приватизацiї (за винятком справ про спори з питань приватизацiї державного житлового фонду);
- удосконалення процедури апеляцiйного оскарження судових рiшень, зокрема унеможливлення безпiдставного повернення суддями апеляцiйних скарг;
Кримiнального кодексу України щодо посилення кримiнальної вiдповiдальностi за порушення права власностi;
законодавчих актiв щодо запобiгання фiктивному банкрутству, зокрема:
- посилення вiдповiдальностi арбiтражних керуючих за невиконання або неналежне виконання плану санацiї;
- пiдвищення вимог до квалiфiкацiї арбiтражних керуючих (необхiднiсть досвiду роботи на керiвнiй посадi, галузевої спецiалiзацiї тощо);
- посилення контролю Мiнiстерства економiки України за дiяльнiстю арбiтражних керуючих та вдосконалення механiзмiв впливу на них;
- вдосконалення механiзму призначення арбiтражних керуючих боржника, частка у майнi якого належить державi, схвалення планiв санацiї, пiдготовки та укладення мирових угод таких боржникiв;
- проведення Фондом державного майна України обов'язкової iнвентаризацiї майна боржника - державного пiдприємства або господарського товариства, частка статутного фонду якого належить державi, до початку реалiзацiї комплексу заходiв, передбачених процедурою банкрутства;
- удосконалення порядку реалiзацiї майна боржника, державна частка у майнi якого становить 25 i бiльше вiдсоткiв;
законодавства України про обiг векселiв щодо пiдвищення ефективностi використання у господарському оборотi векселiв як засобу платежу;
4) опрацювати та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України законопроекти:
у мiсячний строк - щодо порядку врегулювання спорiв, що виникають у процесi приватизацiї;
у шестимiсячний строк - про державнi унiтарнi пiдприємства;
5) забезпечити супроводження у Верховнiй Радi України проекту Господарського процесуального кодексу України (реєстрацiйний N 4157-2), а також законопроектiв:
про внесення змiн до деяких законiв України (щодо угод купiвлi-продажу цiнних паперiв вiдкритих акцiонерних товариств) (реєстрацiйний N 2247);
про ломбарди i ломбардну дiяльнiсть (реєстрацiйний N 2424-1);
про холдинговi компанiї в Українi (реєстрацiйний N 3355);
про внесення змiн до деяких законiв України з питань здiйснення банкiвського нагляду, врегулювання проблемних питань аудиту банкiв (реєстрацiйний N 3669);
про внесення змiн до Закону України "Про страхування" (щодо повноважень у сферi регулювання ринкiв фiнансових послуг) (реєстрацiйний N 5296-2);
про внесення змiн до Закону України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть" (щодо фiлiй iноземних банкiв) (реєстрацiйний N 7274);
про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України (щодо орендних вiдносин) (реєстрацiйний N 7453);
про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України (щодо питань розвитку iпотечних вiдносин) (реєстрацiйний N 7482);
про цiннi папери та фондовий ринок (реєстрацiйний N 7818);
6) вжити невiдкладних заходiв щодо прискорення завершення формування Єдиного реєстру об'єктiв державної власностi;
7) забезпечити завершення створення вiдповiдно до Закону України "Про державну реєстрацiю речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" єдиної системи органiв державної реєстрацiї прав на нерухоме майно та їх обмежень, а також формування Державного реєстру прав на нерухоме майно та їх обмежень;
8) забезпечити завершення до 1 сiчня 2007 року передбаченої Указом Президента України вiд 27 квiтня 2001 року N 285 "Про заходи щодо охорони iнтелектуальної власностi в Українi" iнвентаризацiї об'єктiв iнтелектуальної власностi, пiд час створення яких використовувалися кошти державного бюджету та державних цiльових фондiв;
9) вжити у мiсячний строк у встановленому порядку заходiв щодо суттєвого скорочення строкiв одержання суб'єктами господарювання документiв дозвiльного характеру, насамперед вiд органiв державного пожежного нагляду та санiтарно-епiдемiологiчної служби, i зменшення вартостi цих послуг;
10) забезпечити приведення у мiсячний строк порядку розроблення, погодження, розгляду проектiв регуляторних актiв та прийняття регуляторних актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, центральних органiв виконавчої влади та їх територiальних органiв, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органiв виконавчої влади у вiдповiднiсть iз Законом України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi";
11) вжити у мiсячний строк заходiв щодо безумовного забезпечення процедури реєстрацiї та взяття на облiк суб'єктiв господарювання за принципом "єдиного вiкна" у термiн, що не перевищує однiєї доби з моменту подання вiдповiдних документiв;
12) подати у мiсячний строк проект основних напрямiв реалiзацiї податкової реформи в Українi, зокрема:
комплексного вирiшення проблем, пов'язаних iз податком на додану вартiсть, зокрема, вiдшкодуванням сум такого податку;
забезпечення стимулюючої ролi податкової амортизацiї в оновленнi основних фондiв;
звiльнення емiсiйного доходу вiд оподаткування при здiйсненнi емiтентом первинного розмiщення цiнних паперiв;
стимулювання iмпорту машин та обладнання, насамперед високотехнологiчного, що не виробляються в Українi;
запровадження єдиного соцiального внеску, зниження навантаження на фонд оплати працi;
визначення етапiв роботи над проектом Податкового кодексу України та їх строкiв;
13) подати у мiсячний строк у встановленому порядку пропозицiї щодо перетворення Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва у Нацiональну комiсiю з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва як центральний орган виконавчої влади зi спецiальним статусом, що дiє на засадах колегiальностi, пiдконтрольний Президентовi України та пiдзвiтний Верховнiй Радi України;
14) пiдготувати за участю Нацiонального банку України та подати у мiсячний строк пропозицiї щодо вдосконалення системи державного регулювання ринкiв фiнансових послуг i нагляду за дiяльнiстю фiнансових установ на консолiдованiй основi вiдповiдно до європейського законодавства та стандартiв Базельського комiтету банкiвського нагляду;
15) внести у мiсячний строк пропозицiї щодо налагодження системної роботи з полiпшення мiжнародного iнвестицiйного iмiджу України;
16) подати у мiсячний строк пропозицiї щодо покладання на Державну комiсiю з цiнних паперiв та фондового ринку функцiй з розроблення макроекономiчних показникiв розвитку фондового ринку України, їх монiторингу та щоквартального оприлюднення;
17) опрацювати разом iз Нацiональним банком України та внести у двомiсячний строк у встановленому порядку пропозицiї щодо запровадження iнституту первинних дилерiв на ринку державних цiнних паперiв;
18) подати у мiсячний строк пропозицiї про внесення змiн до Указу Президента України вiд 22 червня 1999 року N 703 "Про Загальнi засади функцiонування Нацiонального депозитарiю України" щодо приведення видiв дiяльностi Нацiонального депозитарiю України у вiдповiднiсть iз Законом України "Про Нацiональну депозитарну систему та особливостi електронного обiгу цiнних паперiв в Українi" та привести постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 липня 2001 року N 847 "Про управлiння часткою держави у статутному фондi Нацiонального депозитарiю" у вiдповiднiсть iз зазначеним Законом;
19) доповнити Державну програму розвитку Нацiональної депозитарної системи України заходами щодо створення консолiдованої бiржової системи та вдосконалення системи розкриття iнформацiї на фондовому ринку, забезпечити фiнансування визначених Програмою заходiв, виходячи з необхiдностi завершення її виконання до 1 сiчня 2008 року;
20) подати у двомiсячний строк пропозицiї щодо механiзмiв стимулювання iнвестицiй у виробничу i соцiальну iнфраструктури;
21) забезпечити в установленому порядку фiнансування заходiв, передбачених цим Указом.
4. Державнiй комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку:
1) вжити у мiсячний строк у встановленому порядку заходiв щодо запобiгання веденню подвiйних реєстрiв власникiв iменних цiнних паперiв та запровадження зберiгання у Нацiональному депозитарiї України копiй реєстрiв власникiв iменних цiнних паперiв;
2) розробити разом iз Мiнiстерством економiки України, Мiнiстерством фiнансiв України за участю Нацiонального банку України та внести в установленому порядку у тримiсячний строк пропозицiї щодо модернiзацiї системи облiку та обiгу цiнних паперiв та похiдних цiнних паперiв, захисту корпоративних прав, створення консолiдованої бiржової системи.
5. Мiнiстерству економiки України за погодженням iз Фондом державного майна України, iншими центральними органами виконавчої влади розробити та подати до 1 сiчня 2006 року пропозицiї щодо визначення оптимальної структури корпоративних прав держави.
6. Фонду державного майна України у мiсячний строк:
1) визначити заходи щодо посилення контролю за дiяльнiстю оцiнювачiв та суб'єктiв оцiночної дiяльностi;
2) вжити заходiв щодо пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв у сферi корпоративного управлiння;
3) подати пропозицiї щодо вдосконалення системи розрахункiв при передачi в оренду майна державних пiдприємств (з урахуванням мiсця знаходження об'єкта, його ринкової вартостi тощо);
4) внести разом iз Мiнiстерством охорони навколишнього природного середовища України в установленому порядку пропозицiї щодо врегулювання проблеми права власностi на вiдходи, накопиченi у процесi дiяльностi об'єктiв, що приватизуються, вiдповiдальностi за збереження та утилiзацiю таких вiдходiв.
7. Затвердити План заходiв щодо полiпшення iнвестицiйного клiмату в Українi (додається).
Кабiнету Мiнiстрiв України забезпечити контроль за своєчасним виконанням заходiв, передбачених Планом, а також координацiю дiяльностi центральних органiв виконавчої влади з його виконання.
8. Затвердити Основнi напрями розвитку фондового ринку України на 2005-2010 роки (додаються).
Кабiнету Мiнiстрiв України затвердити в мiсячний строк заходи щодо реалiзацiї Основних напрямiв розвитку фондового ринку України на 2005-2010 роки та визначити в установленому порядку механiзм їх фiнансування.
9. Рекомендувати Генеральнiй прокуратурi України до 1 сiчня 2006 року:
1) здiйснити перевiрки додержання законiв щодо захисту державної власностi та вжити вiдповiдних заходiв iз пiдвищення ефективностi захисту iнтересiв держави при судовому розглядi справ про приватизацiю та iншi форми вiдчуження державного майна;
2) проаналiзувати практику притягнення до вiдповiдальностi за статтями 218, 219, 233, 235 i 375 Кримiнального кодексу України та за результатами аналiзу вжити вiдповiдних заходiв.
10. Рекомендувати Верховному Суду України:
1) узагальнити судову практику застосування законодавства щодо реалiзацiї права власностi, порушення прав власникiв та iнвесторiв;
2) здiйснювати постiйний монiторинг рiшень судових органiв у спорах, пов'язаних з iнвестицiйною дiяльнiстю та рухом капiталу;
3) розглянути разом iз Державною судовою адмiнiстрацiєю України питання щодо створення єдиної iнформацiйної системи судових справ з метою уникнення винесення судами взаємовиключних рiшень, а також неврахування мiсцевими судами рiшень Верховного Суду України та вищих спецiалiзованих судiв при винесеннi рiшень з однакових питань.
11. Рекомендувати Нацiональному банку України:
1) розглянути питання щодо перегляду строкiв повернення в Україну валютної виручки та внести в разi потреби в установленому порядку вiдповiдний законопроект;
2) пiдготувати у тримiсячний строк законопроект про внесення змiн до Закону України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть" щодо створення банкiв виключно у формi вiдкритих акцiонерних товариств iз мiнiмальним розмiром статутного капiталу на момент реєстрацiї банку не менше п'яти мiльйонiв євро;
3) забезпечити розроблення до 31 грудня 2005 року стратегiї розвитку банкiвської системи України на 2006-2010 роки, передбачивши, зокрема, заходи щодо забезпечення бiльшої стiйкостi як банкiвської системи в цiлому, так i окремих банкiв.
12. Контроль за виконанням цього Указу покласти на Секретаря Ради нацiональної безпеки i оборони України.
Президент України | В.ЮЩЕНКО |
м. Київ
24 листопада 2005 року
N 1648/2005
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 24 листопада 2005 року N 1648/2005 |
ПЛАН
заходiв щодо полiпшення iнвестицiйного клiмату в
Українi
1. Внести в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв:
1) про внесення змiн до Закону України "Про iнститути спiльного iнвестування (пайовi та корпоративнi iнвестицiйнi фонди)" щодо вдосконалення дiяльностi iнститутiв спiльного iнвестування вiдповiдно до свiтового досвiду;
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство економiки України, Державна комiсiя з
цiнних паперiв та фондового ринку, Державна
комiсiя з регулювання ринкiв фiнансових послуг
України за участю Нацiонального банку України Термiн - протягом мiсяця |
2) "Про похiднi (деривативи)";
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство економiки України, Державна комiсiя з
цiнних паперiв та фондового ринку за участю
Нацiонального банку України та Нацiонального
депозитарiю України Термiн - протягом мiсяця |
3) про внесення змiн до Закону України "Про боротьбу з корупцiєю" щодо перiодичного оприлюднення у засобах масової iнформацiї даних про посадових осiб пiдприємств, установ, органiзацiй, якi визнанi в судовому порядку винними у хабарництвi, щодо доходiв, майна, в тому числi такого, що перебуває у банках, народних депутатiв України, депутатiв мiсцевих рад, керiвникiв органiв виконавчої влади, суддiв;
Мiнiстерство юстицiї України Термiн - протягом мiсяця |
4) про внесення змiн до Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" у частинi оподаткування страхової дiяльностi податком на прибуток за загальною ставкою оподаткування;
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство фiнансiв України, Державна комiсiя з
регулювання ринкiв фiнансових послуг України,
Державна податкова адмiнiстрацiя України Термiн - протягом мiсяця |
5) про внесення змiн до законiв, якi регулюють господарську дiяльнiсть, щодо впровадження європейських принципiв комерцiйного права;
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство економiки України, Мiнiстерство
промислової полiтики України, Мiнiстерство палива
та енергетики України, Мiнiстерство вугiльної
промисловостi України, Мiнiстерство транспорту та
зв'язку України, Мiнiстерство аграрної полiтики
України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
6) про внесення змiн до законодавчих актiв України з валютного регулювання i валютного контролю щодо вдосконалення та оптимiзацiї валютного регулювання;
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство фiнансiв України, Мiнiстерство
економiки України за участю Нацiонального банку
України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
7) про внесення змiн до законiв України стосовно формування пенсiйними фондами активiв у цiнних паперах виключно за рахунок цiнних паперiв, якi пройшли лiстинг чи перебувають в обiгу на фондових бiржах або кредитний рейтинг яких вiдповiдає iнвестицiйному рiвню за нацiональною шкалою, визначеною законодавством України;
Мiнiстерство юстицiї України, Державна
комiсiя з цiнних паперiв та фондового ринку,
Державна комiсiя з регулювання ринкiв фiнансових
послуг України за участю Нацiонального
депозитарiю України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
8) про внесення змiн до Закону України "Про Нацiональну депозитарну систему та особливостi електронного обiгу цiнних паперiв в Українi" (нова редакцiя) щодо приведення регулювання дiяльностi Нацiональної депозитарної системи у вiдповiднiсть iз вимогами ЄС;
Мiнiстерство юстицiї України, Державна
комiсiя з цiнних паперiв та фондового ринку за
участю Нацiонального депозитарiю України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
9) про внесення змiн до Закону України "Про Фонд гарантування вкладiв фiзичних осiб" щодо посилення ролi Фонду у розвитку банкiвської системи, розширення його регуляторних функцiй, поетапного збiльшення гарантованих сум вiдшкодування, забезпечення рiвностi умов вiдшкодування для вкладникiв банкiв - учасникiв Фонду, розширення перелiку джерел формування коштiв Фонду;
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство економiки України, Мiнiстерство
фiнансiв України за участю Нацiонального банку
України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
10) про внесення змiн до Закону України "Про порядок здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi" щодо надання Кабiнету Мiнiстрiв України права збiльшувати термiн розрахункiв за складнi технiчнi вироби.
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство економiки України, Мiнiстерство
фiнансiв України за участю Нацiонального банку
України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
2. Розробити та внести на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї, в тому числi в разi потреби проекти вiдповiдних нормативно-правових актiв щодо:
1) прискорення впровадження мiжнародних стандартiв фiнансової звiтностi;
Мiнiстерство фiнансiв України,
Мiнiстерство економiки України, Державна
податкова адмiнiстрацiя України, Мiнiстерство
юстицiї України Термiн - 31 грудня 2005 року |
2) вiдчуження належних державi пакетiв акцiй (часток, паїв) пiдприємств, державна частка у статутному фондi яких становить 25 та менше вiдсоткiв, шляхом їх продажу виключно на фондових бiржах;
Фонд державного майна України, Державна
комiсiя з цiнних паперiв та фондового ринку,
Антимонопольний комiтет України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
3) запровадження попереднiх котирувань та продажу 5-10 вiдсоткiв належних державi акцiй пiдприємств, що приватизуються, на фондових бiржах з метою визначення реальної вартостi таких акцiй;
Фонд державного майна України, Державна
комiсiя з цiнних паперiв та фондового ринку,
Антимонопольний комiтет України Термiн - протягом двох мiсяцiв |
4) спрощення процедур лiцензування i квотування зовнiшньоекономiчних операцiй та митних процедур, процедур одержання суб'єктами господарювання вiдповiдних сертифiкатiв.
Мiнiстерство юстицiї України,
Мiнiстерство економiки України, Мiнiстерство
аграрної полiтики України, Державна податкова
адмiнiстрацiя України, Державна митна служба
України Термiн - 1 лютого 2006 року |
3. Вжити в установленому порядку заходiв щодо:
1) обов'язкового проходження на фондових бiржах процедури лiстингу акцiонерними товариствами, державна частка в статутному фондi яких перевищує 60 вiдсоткiв, та залучення до проходження такої процедури акцiонерних товариств, державна частка у статутному фондi яких є меншою вiд 60 вiдсоткiв;
Фонд державного майна України, Державна
комiсiя з цiнних паперiв та фондового ринку Термiн - 31 грудня 2005 року |
2) переорiєнтацiї використання коштiв мiжнародних фiнансових органiзацiй i мiжнародної технiчної допомоги на iнвестицiйнi цiлi та розвиток iнституцiйної iнфраструктури, передбачивши, зокрема, вiдповiднi положення при доопрацюваннi проекту стратегiї спiвробiтництва України з мiжнародними фiнансовими органiзацiями;
Мiнiстерство економiки України,
Мiнiстерство фiнансiв України, Мiнiстерство
промислової полiтики України, Мiнiстерство палива
та енергетики України, Мiнiстерство транспорту та
зв'язку України, Мiнiстерство аграрної полiтики
України Термiн - 31 грудня 2005 року |
3) iнвентаризацiї об'єктiв незавершеного будiвництва та визначення можливостей їх дальшого використання, в тому числi умов залучення iнвесторiв до їх добудови;
Мiнiстерство економiки України,
Мiнiстерство будiвництва, архiтектури та
житлово-комунального господарства України,
Мiнiстерство промислової полiтики України,
Мiнiстерство палива та енергетики України,
Мiнiстерство аграрної полiтики України,
Мiнiстерство транспорту та зв'язку України, Рада
мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевi
державнi адмiнiстрацiї Термiн - 1 лютого 2006 року |
4) впровадження принципiв корпоративного управлiння в дiяльнiсть акцiонерних товариств, у яких державi належить контрольний пакет акцiй, зокрема шляхом внесення в установленому порядку вiдповiдних змiн до статутних та iнших документiв таких товариств;
Фонд державного майна України, Державна
комiсiя з цiнних паперiв та фондового ринку спiльно
з Нацiональним депозитарiєм України Термiн - 1 березня 2006 року |
5) пiдвищення рiвня обiзнаностi акцiонерiв та менеджерiв акцiонерних товариств з питань корпоративного управлiння та захисту прав акцiонерiв;
Державний комiтет телебачення i
радiомовлення України, Державна комiсiя з цiнних
паперiв та фондового ринку Термiн - постiйно |
6) вiдстеження результативностi регуляторних актiв центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органiв виконавчої влади, здiйснення перегляду регуляторних актiв, зокрема приведення їх у вiдповiднiсть iз Законом України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi", а за наявностi пiдстав, передбачених зазначеним Законом, - зупинення дiї або скасування регуляторних актiв.
Державний комiтет України з питань
регуляторної полiтики та пiдприємництва,
центральнi органи виконавчої влади, Рада мiнiстрiв
Автономної Республiки Крим, мiсцевi державнi
адмiнiстрацiї Термiн - постiйно |
|
Глава Секретарiату Президента України |
О.РИБАЧУК |
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 24 листопада 2005 року N 1648/2005 |
ОСНОВНI НАПРЯМИ
розвитку фондового ринку України на 2005-2010 роки
Державна полiтика у сферi функцiонування фондового ринку має бути спрямована на створення умов для постiйного пiдвищення капiталiзацiї економiки, запровадження ефективної системи захисту прав iнвесторiв, забезпечення прозорих правил i процедури дiяльностi учасникiв фондового ринку, використання надiйних та лiквiдних iнструментiв ринку цiнних паперiв.
Розвиток фондового ринку України має вiдбуватись через:
I. Удосконалення механiзмiв захисту прав iнвесторiв:
запровадження загальноприйнятих мiжнародних принципiв корпоративного управлiння i дiяльностi акцiонерних товариств;
введення в акцiонерних товариствах посади корпоративного секретаря з покладенням на нього функцiй щодо органiзацiї заходiв з корпоративного управлiння в цих товариствах;
розроблення та реалiзацiю стратегiї ефективної дивiдендної полiтики в акцiонерних товариствах;
запровадження механiзму оцiнки ефективностi управлiння акцiонерними товариствами через показник їх капiталiзацiї на фондових бiржах, удосконалення системи винагороди членiв правлiння таких товариств з урахуванням цього показника;
утворення системи спецiалiзованих судiв для розгляду корпоративних спорiв в акцiонерних товариствах;
запровадження для мiноритарних акцiонерiв у засобах масової iнформацiї освiтнiх та навчальних програм з питань законодавчого регулювання корпоративного управлiння, прав та обов'язкiв акцiонерiв;
систематичне узагальнення Верховним Судом України практики розгляду судами справ про захист прав та законних iнтересiв акцiонерiв;
забезпечення пiдтримки утворення та дiяльностi громадських органiзацiй громадянами, якi є мiноритарними акцiонерами, з метою захисту їх прав, надання необхiдної консультативної допомоги;
II. Розвиток iнструментiв ринку цiнних паперiв:
запровадження нових видiв iпотечних цiнних паперiв, а також похiдних (деривативiв);
створення умов для широкого використання органами мiсцевого самоврядування облiгацiй мiсцевих позик з метою залучення iнвестицiй для реалiзацiї регiональних соцiально-економiчних програм;
запровадження системи рейтингування суб'єктiв господарювання та iнструментiв фондового ринку незалежними рейтинговими агентствами, зокрема провiдними мiжнародними рейтинговими агентствами;
III. Зосередження укладення договорiв купiвлi-продажу цiнних паперiв на фондових бiржах та iнших органiзаторах торгiвлi цiнними паперами:
удосконалення механiзмiв вiдкритого розмiщення цiнних паперiв акцiонерних товариств на фондових бiржах;
установлення вимог до органiзаторiв торгiвлi цiнними паперами щодо мiнiмального обсягу торгiв цiнними паперами на них;
приведення законодавства в частинi створення та функцiонування органiзаторiв торгiвлi цiнними паперами у вiдповiднiсть iз директивами ЄС;
завершення впровадження єдиних стандартiв дiяльностi для органiзаторiв торгiвлi цiнними паперами;
IV. Удосконалення Нацiональної депозитарної системи:
створення на основi Нацiонального депозитарiю України центрального депозитарiю цiнних паперiв, контрольованого державою та незалежного вiд впливу фiнансово-промислових груп i професiйних учасникiв фондового ринку;
запровадження централiзованої, прозорої та надiйної системи облiку прав власностi на цiннi папери;
введення єдиних правил та технологiчних процедур облiку цiнних паперiв;
унiфiкацiю принципiв та порядку здiйснення дiяльностi учасниками Нацiональної депозитарної системи та взаємодiї мiж ними;
запровадження нових видiв професiйної дiяльностi на ринку цiнних паперiв;
V. Удосконалення системи розкриття iнформацiї на ринку цiнних паперiв:
дальше вдосконалення системи розкриття iнформацiї на фондовому ринку на засадах вiльного, оперативного, безкоштовного доступу iнвесторiв до iнформацiї про емiтентiв цiнних паперiв та професiйних учасникiв фондового ринку, зокрема впровадження мiжнародних стандартiв розкриття iнформацiї;
запровадження адмiнiстративної та кримiнальної вiдповiдальностi за використання iнсайдерської iнформацiї пiд час здiйснення операцiй з цiнними паперами та за перешкоджання у доступi до iнформацiї про емiтентiв цiнних паперiв, професiйних учасникiв фондового ринку та/або викривлення такої iнформацiї;
VI. Розвиток iнвестицiйної iнфраструктури:
розширення перелiку фiнансових iнструментiв, у якi можуть iнвестуватись активи недержавних пенсiйних фондiв;
пiдвищення вимог до компанiй, якi здiйснюють дiяльнiсть з управлiння активами недержавних пенсiйних фондiв;
удосконалення порядку ведення бухгалтерського облiку в iнститутах спiльного iнвестування.
Глава Секретарiату Президента України | О.РИБАЧУК |