ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 20 квiтня 2006 року | N 307 |
---|
Про затвердження Порядку побудови й модернiзацiї
комп'ютерних мереж у митних органах,
спецiалiзованих митних установах, органiзацiях та
їх пiдроздiлах
З метою удосконалення та впорядкування процесiв створення та модернiзацiї комп'ютерних мереж у митних органах, спецiалiзованих митних установах, органiзацiях та їх пiдроздiлах наказую:
1. Затвердити Порядок побудови й модернiзацiї комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх пiдроздiлах (далi - Порядок), що додається.
2. Фiнансово-економiчному управлiнню (Черевко П. А.), Департаменту iнформацiйних технологiй та митної статистики (Копосов С. А.), Департаменту ресурсного забезпечення капiтального будiвництва та експлуатацiї об'єктiв митної iнфраструктури (Сенкевич-Давидець Н. М.) вiдповiдно до компетенцiї у межах повноважень забезпечувати виконання процедур створення та модернiзацiї комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх пiдроздiлах згiдно з Порядком.
3. Начальникам регiональних митниць, митниць, керiвникам спецiалiзованих митних установ та органiзацiй пiд час створення й модернiзацiї комп'ютерних мереж забезпечити дотримання процедур згiдно з цим Порядком.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Пашка П. В.
Голова Служби | О. Б. Єгоров |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Держмитслужби вiд 20 квiтня 2006 р. N 307 |
Порядок побудови й модернiзацiї комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх пiдроздiлах
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок розроблено з метою удосконалення та впорядкування процедур створення та модернiзацiї комп'ютерної мережi у митних органах (установах) та їх пiдроздiлах.
Цей Порядок визначає необхiднi процедури пiд час:
створення КМ у новозбудованих будiвлях митних органiв (установ) та їх пiдроздiлiв;
створення КМ у будiвлях, якi здаються пiсля проведення капiтального ремонту;
створення КМ iз середньою та великою кiлькiстю робочих мiсць у будiвлях, якi використовуються митними органами (установами) чи їх пiдроздiлами;
створення КМ з невеликою кiлькiстю робочих мiсць у будiвлях, якими користуються митнi органи (установи) чи їх пiдроздiли;
модернiзацiї КМ у митних органах (установах) та їх пiдроздiлах.
1.2. У цьому Порядку скорочення та термiни вживаються в такому значеннi:
ВОК - волоконно-оптичний кабель;
ВТМ - Вiдомча телекомунiкацiйна мережа;
ДIТМС - Департамент iнформацiйних технологiй та митної статистики або органiзацiя, яка є його правонаступником у разi реорганiзацiї;
ДРЗ - Департамент ресурсного забезпечення капiтального будiвництва та експлуатацiї об'єктiв митної iнфраструктури або органiзацiя, яка є його правонаступником у разi реорганiзацiї;
ЕП - електронна пошта;
ЕТР - Експертно-технiчна рада;
ЄАIС - Єдина автоматизована iнформацiйна система;
КМ - комп'ютерна мережа;
ЛОМ - локальна обчислювальна мережа;
ПК - персональний комп'ютер;
СКС - структурована кабельна система;
ТЗ - технiчне завдання;
ТУ - технiчнi умови;
митний орган - регiональна митниця, митниця, спецiалiзована митна установа чи митний навчальний заклад;
пiдроздiл митного органу (установи) - частина чи структурна одиниця митного органу (установи), розташована окремо вiд будь-яких iнших частин чи структурних одиниць митного органу (установи), наприклад митний пост, пункт пропуску, вантажний або вантажно-пасажирський вiддiл, сектор чи iнший пункт митного оформлення;
КМ - ЛОМ, що побудована на основi СКС з дотриманням усiх сучасних стандартiв до її побудови, включає пасивнi й активнi компоненти та призначена для обмiну iнформацiєю в електронному цифровому виглядi ПК користувачiв мiж собою, а також з iншим комп'ютерним i телекомунiкацiйним обладнанням (сервери рiзного призначення, активне мережеве обладнання, засоби забезпечення захисту iнформацiї, засоби забезпечення пiдключення ЛОМ до каналiв передачi даних, пристрої пiдтримки безперервного електроживлення тощо);
пасивнi компоненти КМ - СКС, яка складається з комутацiйних чи телекомунiкацiйних шаф, коробiв чи iнших кабельних каналiв, магiстральних кабелiв, патч-панелей, комп'ютерних розеток, з'єднувальних кабелiв або патч-кордiв тощо; магiстральнi кабелi, патч-панелi та з'єднувальнi кабелi можуть бути як типу "витої пари", так i оптичнi;
активнi компоненти КМ - активне мережеве та телекомунiкацiйне обладнання (концентратори, комутатори, маршрутизуючi комутатори, точки бездротового пiдключення до мережi, мультиплексори, модеми, призначенi для роботи на цифрових видiлених лiнiях, кабельнi модеми та iнше обладнання);
робоче мiсце КМ - мiсце в примiщеннi, обладнане необхiдною кiлькiстю комп'ютерних розеток, з яких є можливiсть доступу ПК користувача, пiдключеного до цього робочого мiсця, до iнформацiйних ресурсiв у мережi та комп'ютерного й телекомунiкацiйного обладнання; як правило, робоче мiсце КМ має 1 - 2 комп'ютернi розетки;
створення КМ - побудова КМ "з нуля", яка включає побудову СКС у будiвлi, де її не iснує взагалi або iснуюча ЛОМ створена на основi застарiлих технологiй (наприклад, на тонкому коаксiальному кабелi), та встановлення й настройку всього комплексу необхiдних активних компонентiв КМ;
модернiзацiя КМ - процес розширення iснуючої КМ, тобто створення додаткових робочих мiсць КМ у будiвлi, де вже iснує СКС, що створена вiдповiдно до сучасних стандартiв; створення додаткових робочих мiсць може вiдбуватись як у примiщеннях, де вони вже є, але їх кiлькiсть недостатня, так i в примiщеннях, де таких робочих мiсць немає взагалi; крiм того, модернiзацiєю КМ також є замiна застарiлого активного мережевого обладнання новим без розширення iснуючої СКС.
Залежно вiд складностi побудови КМ подiляються на три категорiї:
невеликi КМ з кiлькiстю робочих мiсць до 15 - 20, розмiщенi компактно на одному чи двох поверхах в однiй будiвлi та побудованi iз застосуванням пасивних компонентiв лише пiд кабелi типу "вита пара";
середнi КМ з кiлькiстю робочих мiсць до 100, якi розмiщенi в однiй будiвлi i побудованi iз застосуванням пасивних компонентiв лише пiд кабелi типу "вита пара";
великi КМ з кiлькiстю робочих мiсць понад 100 або тi, якi розмiщенi в бiльш нiж однiй будiвлi чи побудованi iз застосуванням пасивних компонентiв як пiд кабелi типу "вита пара", так i волоконно-оптичнi.
2. Створення КМ у новозбудованих будiвлях i будiвлях, якi здаються пiсля завершення капiтального ремонту
На етапi розроблення проекту будiвництва нової будiвлi чи розроблення плану капiтального ремонту iснуючої будiвлi вiдповiдний митний орган (установа) повинен визначитись з необхiднiстю створення КМ у новiй чи капiтально вiдремонтованiй будiвлi, а також, у яких саме примiщеннях необхiдне створення робочих мiсць КМ.
Критерiями визначення необхiдностi створення КМ у новозбудованих чи капiтально вiдремонтованих будiвлях, а також того, у яких саме примiщеннях необхiдне створення робочих мiсць КМ, є:
призначення будiвлi;
кiлькiсть постiйних спiвробiтникiв, що працюватимуть у будiвлi;
змiст функцiональних обов'язкiв працiвникiв, якi працюватимуть у будiвлi, та пiдроздiлiв, спiвробiтниками яких вони є;
можливiсть змiни призначення будiвлi у майбутньому;
iншi фактори.
Якщо митний орган (установа) визначився i має потребу у створеннi КМ у будiвлi, необхiдно до проекту будiвництва нової будiвлi чи плану капiтального ремонту iснуючої будiвлi обов'язково внести потрiбнi данi та закласти в кошторис витрат на капiтальне будiвництво вiдповiдним чином обрахованi необхiднi кошти.
Крiм того, щоб створювана КМ вiдповiдала всiм вимогам сучасних стандартiв, митному органу (установi) обов'язково потрiбно оформити та надати пiдряднику (або субпiдряднику) будiвництва ТУ на побудову КМ. Основнi технiчнi рекомендацiї зi створення КМ наведено в додатку 1 до цього Порядку.
У такому випадку фiрма-виконавець повинна пiд час реалiзацiї проекту будiвництва чи плану капiтального ремонту iснуючої будiвлi побудувати в цiй будiвлi КМ згiдно з вимогами, висунутими митним органом (установою) у ТУ.
Пiд час виконання фiрмою-виконавцем робiт з будiвництва КМ спецiально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен контролювати хiд виконання робiт та їх вiдповiднiсть умовам договору й вимогам ТУ. У разi виявлення уповноваженим представником (представниками) митного органу (установи) невiдповiдностi виконуваних робiт вимогам ТУ, потрiбно вимагати вiд виконавцiв робiт негайного виправлення виявлених недолiкiв i приведення робiт у вiдповiднiсть до вимог ТУ.
Таким чином, до початку використання митним органом (установою) будiвлi за призначенням КМ у цiй будiвлi повинна бути створена й повнiстю готова до початку її експлуатацiї. Пiсля завершення робiт зi створення КМ фiрма-виконавець повинна надати митному органу (установi) свою гарантiю на побудовану КМ, яка засвiдчується вiдповiдним гарантiйним сертифiкатом. Термiн гарантiї на пасивнi компоненти КМ не повинен бути меншим 15 рокiв, на активнi компоненти КМ - 3 - 5 рокiв. Протягом гарантiйного термiну фiрма-виконавець повинна безкоштовно усувати всi виявленi проблеми та несправностi, що стосуються роботи КМ.
Пiсля здачi виконавцем будiвлi разом з побудованою у нiй КМ митний орган (установа) повинен своїм листом повiдомити ДIТМС про початок експлуатацiї КМ за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.
Пiд час експлуатацiї митним органом (установою) побудованої КМ спецiально уповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен слiдкувати за виконанням фiрмою своїх гарантiйних зобов'язань.
Якщо митний орган (установа) не може самостiйно визначитись з необхiднiстю створення КМ у новiй чи капiтально вiдремонтованiй будiвлi, або не знає, у яких саме примiщеннях йому необхiдне створення робочих мiсць КМ, вiн може звернутись по допомогу до фахiвцiв ДIТМС та ДРЗ.
3. Створення КМ iз середньою та великою кiлькiстю робочих мiсць
У разi виникнення у митного органу (установи) потреби у створеннi КМ з кiлькiстю робочих мiсць, що перевищує 15 - 20 у будiвлi, що вже використовується для виконання митним органом (установою) покладених на нього функцiй, або створеннi КМ з об'єднанням декiлькох будiвель, побудову таких КМ необхiдно проводити за такою процедурою.
Спочатку митний орган (установа) самостiйно або на безоплатнiй основi за допомогою фiрми-iнсталятора, що спецiалiзується на створеннi КМ, виконує розроблення ескiзного проекту КМ i розрахунок приблизної вартостi її побудови. Ескiзний проект повинен вiдповiдати основним технiчним рекомендацiям зi створення КМ.
Пiсля завершення розроблення ескiзного проекту створення КМ i визначення приблизної кошторисної вартостi її створення митний орган (установа) своїм листом надсилає розроблений проект разом з кошторисом на розгляд до ДIТМС.
Фахiвцi ДIТМС розглядають надiсланий митним органом (установою) проект створення КМ. У разi, якщо в ДIТМС є конкретнi заперечення чи зауваження, проект направляється на допрацювання. У результатi такого допрацювання може суттєво змiнитись як сам проект, так i вартiсть його реалiзацiї. Пiсля усунення зазначених ДIТМС недолiкiв i здiйснення митним органом (установою) необхiдного допрацювання ескiзного проекту створення КМ (iз залученням фiрми-iнсталятора в разi необхiдностi) митний орган (установа) повторно повинен надiслати цей проект на розгляд до ДIТМС.
У разi вiдсутностi у фахiвцiв ДIТМС зауважень до розробленого ескiзного проекту створення КМ ДIТМС надсилає на адресу митного органу (установи) лист-погодження i зазначає, що проект може бути винесений на розгляд ЕТР Державної митної служби України (далi - ДМСУ).
Пiсля отримання вiд ДIТМС листа-погодження митний орган (установа) надсилає погоджений проект побудови КМ разом з листом-погодженням ДIТМС до ДРЗ для винесення його на розгляд ЕТР.
ДРЗ готує необхiднi пропозицiї та виносить погоджений ДIТМС проект побудови КМ на розгляд ЕТР ДМСУ.
ЕТР ДМСУ розглядає винесений ДРЗ проект створення КМ митного органу (установи) чи його пiдроздiлу i надає керiвництву Держмитслужби України свої рекомендацiї щодо можливостi його реалiзацiї.
У разi, якщо ЕТР не рекомендує керiвництву Держмитслужби України реалiзовувати проект побудови КМ митного органу (установи), ДРЗ iнформує митний орган (установу) та ДIТМС про прийняте рiшення з обгрунтуванням причин вiдмови в реалiзацiї проекту.
Якщо ЕТР рекомендує проект створення КМ до подальшої реалiзацiї, керiвництво Держмитслужби України видiляє митному органу (установi) кошти, необхiднi на його реалiзацiю. Фiнансово-економiчне управлiння повiдомляє митний орган (установу), ДРЗ та ДIТМС про видiлення коштiв для реалiзацiї проекту побудови КМ.
Пiсля видiлення Держмитслужбою коштiв на реалiзацiю проекту створення КМ митний орган (установа) вiдповiдно до вимог законодавства України здiйснює процедуру закупiвлi робiт з побудови КМ та укладає з переможцем цiєї процедури вiдповiдний договiр.
На основi ескiзного проекту, погодженого ДIТМС, фiрма-переможець разом з митним органом (установою) розробляє та затверджує ТЗ на створення КМ.
Вiдповiдно до затвердженого керiвником митного органу (установи) ТЗ та умов пiдписаного договору фiрма-iнсталятор проводить роботи зi створення КМ митного органу (установи). Пiд час виконання фiрмою-iнсталятором робiт з будiвництва КМ спецiально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен контролювати хiд виконання робiт та їх вiдповiднiсть умовам договору й вимогам ТЗ. У разi виявлення уповноваженим представником (представниками) митного органу (установи) невiдповiдностi виконуваних робiт вимогам ТЗ потрiбно вимагати вiд виконавцiв робiт негайного виправлення виявлених недолiкiв та приведення робiт у вiдповiднiсть до вимог ТЗ.
Пiсля завершення робiт зi створення КМ, пiд час здачi побудованої КМ фiрма-iнсталятор повинна надати митному органу (установi) гарантiйний сертифiкат на КМ. Термiн гарантiї на пасивнi компоненти КМ не повинен бути меншим 15 рокiв, на активнi компоненти КМ - не меншим 3 - 5 рокiв. Протягом гарантiйного термiну фiрма-iнсталятор повинна безкоштовно усувати всi виявленi проблеми та несправностi, що стосуються роботи КМ.
Пiсля прийому побудованої КМ митний орган (установа) повинен своїм листом повiдомити ДIТМС про початок експлуатацiї КМ.
Пiд час експлуатацiї митним органом (установою) побудованої КМ спецiально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен слiдкувати за виконанням фiрмою-iнсталятором своїх гарантiйних зобов'язань.
4. Створення КМ з невеликою кiлькiстю робочих мiсць
У разi виникнення у митного органу (установи) потреби у створеннi КМ з кiлькiстю робочих мiсць, що не перевищує 15 - 20, якi компактно розташованi в будiвлi, що вже використовується митним органом (установою) для виконання покладених на нього функцiй або ще тiльки запланована для такого використання, побудову невеликої КМ необхiдно проводити за такою процедурою.
Спочатку митний орган (установа) самостiйно або на безоплатнiй основi за допомогою фiрми-iнсталятора, що спецiалiзується на створеннi КМ, виконує розроблення проекту створення КМ i розрахунок приблизної вартостi її побудови. Проект повинен вiдповiдати основним технiчним рекомендацiям зi створення КМ.
Пiсля завершення розроблення проекту створення КМ та визначення приблизної кошторисної вартостi її створення митний орган (установа) своїм листом надсилає розроблений проект разом з кошторисом на розгляд до ДIТМС.
У разi вiдсутностi у фахiвцiв ДIТМС зауважень до надiсланого проекту митний орган (установа) отримує з резерву Держмитслужби необхiднi пасивнi та активнi компоненти для побудови КМ вiдповiдно до погодженого ДIТМС проекту. У разi вiдсутностi в резервi Держмитслужби комплектуючих, необхiдних для побудови КМ, митний орган (установа) самостiйно здiйснює їх закупiвлю вiдповiдно до законодавства України.
Вiдповiдно до розробленого та погодженого проекту побудови КМ митний орган (установа) самостiйно виконує роботи з побудови та введення в експлуатацiю побудованої КМ.
Пiсля закiнчення робiт з побудови КМ та введення її в експлуатацiю митний орган (установа) своїм листом повiдомляє ДIТМС про початок експлуатацiї КМ.
5. Модернiзацiя КМ
5.1. Розширення iснуючої КМ
У разi виникнення у митного органу (установи) потреби у створеннi додаткових робочих мiсць КМ у будiвлi, де вже iснує СКС, створена вiдповiдно до сучасних стандартiв (створення додаткових робочих мiсць може бути необхiдне як у примiщеннях, де вони вже є, але їх кiлькiсть недостатня, так i в примiщеннях, де таких робочих мiсць взагалi немає), процес розширення iснуючої КМ необхiдно проводити за такою процедурою.
Якщо iснуюча в будiвлi митного органу (установи) КМ перебуває на гарантiйному обслуговуваннi фiрми-iнсталятора, що її побудувала, митному органу (установi) необхiдно спочатку самостiйно або на безоплатнiй основi за допомогою фiрми-iнсталятора, що спецiалiзується на створеннi КМ, виконати розроблення проекту модернiзацiї КМ i розрахунок приблизної вартостi її здiйснення.
Пiсля завершення розроблення проекту модернiзацiї КМ i визначення приблизної кошторисної вартостi її проведення митний орган (установа) своїм листом надсилає розроблений проект разом з кошторисом на розгляд до ДIТМС.
Фахiвцi ДIТМС розглядають надiсланий митним органом (установою) проект модернiзацiї КМ. Якщо в ДIТМС є конкретнi заперечення чи зауваження, проект направляється на допрацювання. Пiсля усунення зазначених ДIТМС недолiкiв i допрацювання проекту модернiзацiї КМ (iз залученням у разi необхiдностi фiрми-iнсталятора) митний орган (установа) повторно повинен надiслати цей проект на розгляд до ДIТМС.
У разi вiдсутностi у фахiвцiв ДIТМС зауважень до розробленого проекту модернiзацiї КМ ДIТМС надсилає на адресу митного органу (установи) лист-погодження та зазначає, що проект може бути винесений на розгляд ЕТР ДМСУ.
Пiсля отримання вiд ДIТМС листа-погодження митний орган (установа) надсилає погоджений проект модернiзацiї КМ разом з листом-погодженням ДIТМС до ДРЗ для винесення його на розгляд ЕТР.
ДРЗ готує необхiднi пропозицiї та виносить погоджений ДIТМС проект модернiзацiї КМ на розгляд ЕТР ДМСУ.
ЕТР ДМСУ розглядає винесений ДРЗ проект модернiзацiї КМ митного органу (установи) чи його пiдроздiлу i надає керiвництву Держмитслужби України свої рекомендацiї щодо можливостi його реалiзацiї.
У разi, якщо ЕТР не рекомендує керiвництву Держмитслужби України реалiзовувати проект модернiзацiї КМ митного органу (установи), ДРЗ iнформує митний орган (установу) та ДIТМС про прийняте рiшення з обгрунтуванням причин вiдмови в реалiзацiї проекту.
Якщо ЕТР рекомендує проект модернiзацiї КМ до подальшої реалiзацiї, керiвництво Держмитслужби України видiляє митному органу (установi) кошти, необхiднi на його реалiзацiю. Фiнансово-економiчне управлiння повiдомляє митний орган (установу), ДРЗ та ДIТМС про видiлення коштiв для реалiзацiї проекту модернiзацiї КМ.
У разi позитивного вирiшення питання фiнансування модернiзацiї КМ митний орган (установа) вiдповiдно до вимог законодавства України здiйснює процедуру закупiвлi робiт з модернiзацiї КМ та укладає з переможцем цiєї процедури вiдповiдний договiр на умовах збереження гарантiї на вже iснуючу частину КМ митного органу (установи).
На основi проекту, погодженого ДIТМС, фiрма-переможець разом з митним органом (установою) розробляє та затверджує ТЗ на модернiзацiю КМ.
Вiдповiдно до затвердженого керiвником митного органу (установи) ТЗ та умов пiдписаного договору фiрма-iнсталятор проводить роботи з модернiзацiї КМ митного органу (установи). Пiд час виконання фiрмою-iнсталятором робiт з модернiзацiї КМ спецiально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен контролювати хiд виконання робiт та їх вiдповiднiсть умовам договору й вимогам ТЗ. У разi виявлення уповноваженим представником (представниками) митного органу (установи) невiдповiдностi виконуваних робiт вимогам ТЗ потрiбно вимагати вiд виконавцiв робiт негайного виправлення виявлених недолiкiв i приведення робiт у вiдповiднiсть до вимог ТЗ.
Пiсля завершення робiт з модернiзацiї КМ, пiд час здачi модернiзованої КМ митному органу (установi) фiрма-iнсталятор повинна обов'язково пiдтвердити свою гарантiю на частину КМ, що iснувала до початку модернiзацiї, на строк, не менший нiж гарантiя фiрми, що побудувала частину КМ, яка iснувала до початку модернiзацiї. Крiм того, фiрма-iнсталятор повинна надати свою гарантiю на побудовану частину модернiзованої КМ. Гарантiйнi зобов'язання фiрми-iнсталятора повиннi бути засвiдченi вiдповiдним гарантiйним сертифiкатом. Термiн гарантiї на пасивнi компоненти КМ не повинен бути меншим 15 рокiв, на активнi компоненти КМ - не меншим 3 - 5 рокiв. Протягом гарантiйного термiну фiрма-виконавець повинна безкоштовно усувати всi виявленi проблеми та несправностi, що стосуються роботи КМ.
Пiсля прийняття модернiзованої КМ митний орган (установа) повинен своїм листом повiдомити ДIТМС про початок експлуатацiї КМ у модернiзованому виглядi. У листi зазначаються вiдомостi про КМ митного органу (установи) на момент закiнчення модернiзацiї КМ.
Пiд час експлуатацiї митним органом (установою) модернiзованої КМ спецiально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен слiдкувати за виконанням фiрмою-iнсталятором своїх гарантiйних зобов'язань.
Якщо iснуюча в будiвлi митного органу (установи) КМ не перебуває на гарантiйному обслуговуваннi фiрми-iнсталятора, митний орган (установа) повинен проводити модернiзацiю своєї КМ за процедурами, iдентичними до описаних у главах 3 та 4 цього Порядку, залежно вiд обсягу необхiдних робiт з модернiзацiї КМ.
5.2. Замiна застарiлих активних компонентiв КМ
У разi виникнення у митного органу (установи) потреби в замiнi застарiлих активних компонентiв КМ згадана потреба повинна бути зазначена у формах перiодичної вiдомчої статистичної звiтностi Держмитслужби України ДIТМС-3 та ДIТМС-4, затверджених наказом Держмитслужби України вiд 18.02.2006 N 135.
На пiдставi зведеної iнформацiї вiдомчої перiодичної статистичної звiтностi Держмитслужби України ДIТМС здiйснює планування витрат у майбутньому на зазначенi цiлi з урахуванням потреб кожного митного органу (установи).
У разi наявностi коштiв на зазначенi цiлi та на пiдставi iнформацiї з форм вiдомчої перiодичної статистичної звiтностi Держмитслужби України ДIТМС-3 та ДIТМС-4, затверджених наказом Держмитслужби України вiд 18.02.2006 N 135, ДРЗ i ДIТМС у межах своєї компетенцiї проводять процедуру централiзованої закупiвлi обладнання та його розподiл вiдповiдно до заявлених митними органами (установами) потреб у замiнi застарiлих активних компонентiв КМ.
Начальник Департаменту iнформацiйних технологiй та митної статистики | С. А. Копосов |
Додаток 1 до Порядку побудови й модернiзацiї комп'ютерних мереж у митних органах, спецiалiзованих митних установах, органiзацiях та їх пiдроздiлах |
Основнi технiчнi рекомендацiї зi створення та модернiзацiї КМ
1. КМ будується на базi компонентiв СКС категорiї 5е (клас D), що задовольняє вимоги мiжнародних стандартiв та нормативних документiв ISO/IEC 11801, EN50173, TIA/EIA-569, TIA/EIA-606, TIA/EIA-607, TSB 72 та TSB 75. Тип використовуваного кабелю - "вита пара". У разi необхiдностi також використовується мультимодовий ВОК з кiлькiстю пар не менше 2 для забезпечення резервування. КМ, побудована згiдно з цiєю умовою, дозволяє здiйснювати обмiн iнформацiєю зi швидкiстю до 1 Гбiт/с i в наш час є найбiльш оптимальним технiчним рiшенням.
2. СКС повинна бути комплексним рiшенням вiд одного виробника, який має власну зареєстровану торгову марку. Усi компоненти СКС: кабелi, розетки, комутацiйнi панелi, з'єднувальнi кабелi тощо - повиннi бути виготовленi одним виробником. Виконання цiєї умови забезпечить гарантiю повної сумiсностi компонентiв КМ i можливiсть надання гарантiї на створену КМ безпосередньо вiд виробника компонентiв КМ.
3. У робочих примiщеннях усi робочi мiсця обладнуються розетками RJ-45, кожну з яких своїм кабелем з'єднують з комутацiйною панеллю розподiльного пункту, розташованого у вiдповiднiй телекомунiкацiйнiй кiмнатi (згiдно з вимогами стандартiв, зазначених у п. 1). На кожному робочому мiсцi для пiдключення ПК, периферiйного та iншого офiсного обладнання бажано встановити також 2 - 4 розетки електроживлення пiд європейський стандарт.
4. У разi вiдсутностi конкретної iнформацiї про кiлькiсть та розмiщення робочих мiсць у примiщеннях необхiдна їх кiлькiсть визначається з розрахунку: 1 робоче мiсце на кожнi 6 м2 плюс одне додаткове робоче мiсце на кожнi 10 м2 примiщення (згiдно з рекомендацiями стандартiв, зазначених у п. 1, та вимогами нормативних документiв з технiки безпеки та охорони працi).
5. Через телекомунiкацiйнi кiмнати або якомога ближче до них повиннi проходити вертикальнi кабельнi канали для прокладання iнформацiйних кабелiв. Бажано, щоб вертикальнi кабельнi канали проходили через усi поверхи по однiй вертикалi (без змiщення). З метою зменшення паразитних електричних наводок телекомунiкацiйнi кабельнi канали повиннi проходити на ближче нiж за 6 м вiд потужних електроспоживачiв (електродвигуни лiфтiв, розподiльчi електрощити тощо). Сумарний поперечний перерiз цих каналiв повинен мати 40 % запас для розмiщення iнформацiйних кабелiв при можливiй модернiзацiї КМ у майбутньому (згiдно з рекомендацiями стандартiв, зазначених у п. 1).
6. Довжина будь-якого кабельного з'єднання категорiї 5е у горизонтальному кабельному розведеннi та у вертикальнiй магiстралi разом не повинна перевищувати 90 м. При цьому мiж кiнцевими точками кабелю не повинно бути нiяких промiжних з'єднань (спайка, скрутка тощо). Згiдно з вимогами стандартiв, зазначених у п. 1, загальна довжина кабельного з'єднання категорiї 5е мiж будь-якими двома активними компонентами не повинна перевищувати 100 м, тому довжина магiстрального кабелю обмежується 90 м iз розрахунку необхiдностi використання з'єднувальних кабелiв довжиною до 5 м для здiйснення комутацiї з обох кiнцiв з'єднання. Спайки, скрутки чи iншi промiжнi з'єднання не допускаються, оскiльки вони вносять додатковi затухання сигналiв, що передаються цими кабелями.
7. Усi елементи СКС повиннi мати вiдповiднi маркування. СКС повинна бути здана в експлуатацiю повнiстю задокументованою (вимоги стандартiв, зазначених у п. 1).
8. КМ повинна мати окрему систему електроживлення, вiдокремлену на головному розподiльчому щитi будiвлi вiд системи побутового електроживлення. Ввiд електроживлення у будiвлю повинен бути оснащений системою блискавко-захисту (вимоги стандартiв, зазначених у п. 1).
9. КМ повинна мати власну систему заземлення. Заземлення КМ повинно бути вiдокремлене вiд заземлень iнших споживачiв електроенергiї будiвлi та пiдключено до центрального заземлення будiвлi в однiй точцi. Опiр мiж будь-якими двома точками заземлення КМ має бути не бiльше нiж 4 Ом (вимоги стандартiв, зазначених у п. 1).
10. КМ повинна вiдповiдати вимогам iз захисту iнформацiї згiдно з вiдповiдними нормативними документами в галузi захисту iнформацiї, яка є державною власнiстю.
Вимоги до фiрми-iнсталятора
1. Наявнiсть комплекту документiв (сертифiкатiв, лiцензiй тощо) компанiї-виробника на право побудови СКС iз компонентiв вiд зазначеного виробника.
2. Наявнiсть як мiнiмум двох сертифiкованих фахiвцiв з побудови СКС iз компонентiв вiд зазначеного виробника.
3. Наявнiсть державної лiцензiї на право виконання робiт з монтажу кабельних систем.
4. Надання та забезпечення гарантiї компанiї-виробника СКС не менше нiж 15 рокiв.
5. Проектування та монтаж СКС проводити вiдповiдно до мiжнародних стандартiв, правил технiки безпеки, правил протипожежної безпеки, правил експлуатацiї електроустановок i побажань замовника.
6. У договорi на виконання робiт з побудови або модернiзацiї КМ митний орган (установа) обов'язково повинен вписати вимоги до фiрми-iнсталятора щодо гарантiйного обслуговування побудованої нею КМ.
Додаток 2 до Порядку побудови й модернiзацiї комп'ютерних мереж у митних органах, спецiалiзованих митних установах, органiзацiях та їх пiдроздiлах |
|
Форма |
Лист-повiдомлення про введення в експлуатацiю КМ
Начальнику Департаменту iнформацiйних технологiй та митної статистики | |
П. I. Б. | |
Про введення в експлуатацiю комп'ютерної мережi |
|
Вiдповiдно до п. _._ Порядку побудови й модернiзацiї комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх пiдроздiлах, затвердженого наказом Держмитслужби України вiд __.__.2006 N ______, надаємо iнформацiю про введену в експлуатацiю комп'ютерну мережу. |
1. Назва митного органу (установи) | . |
2. Назва пiдроздiлу митного органу (установи) | . | |
3. Код пiдроздiлу митного органу (установи) - ХХХХХХХХХ. |
4. Адреса будiвлi | . | |
5. Кiлькiсть поверхiв - ХХ. |
6. Тип кабельної системи КМ | . |
7. Використання ВОК | . |
8. Кiлькiсть робочих мiсць КМ | . | |
9. IP-мережа - 172.ХХ.ХХ.0. | ||
10. Активне мережеве обладнання: |
10.1. ХХ-портовий комутатор | . |
10.2. Маршрутизуючий комутатор | . |
11. Блок безперервного живлення _______ кВА | . |
12. Назва фiрми-iнсталятора | . | |
13. Дата введення в експлуатацiю ___.___.20__. | ||
14. Строк гарантiї - ХХ рокiв. |
Начальник митного органу (установи) | |
Iнiцiали, прiзвище | |
Вик. Iнiцiали, прiзвище тел. |
Примiтка. Повiдомлення про введення в експлуатацiю КМ надсилається до ДIТМС засобами ЕП на адресу поштової скриньки "DITMS kanc".