ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ ФIНАНСОВОГО МОНIТОРИНГУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.08.2006 | N 163 |
---|
Про внесення змiн та доповнень до наказу
Державного департаменту фiнансового монiторингу
вiд 24.04.2003 N 40
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 15 вересня 2006 р. за N 1053/12927 |
З метою забезпечення координацiї
дiяльностi суб'єктiв первинного фiнансового
монiторингу щодо органiзацiї фiнансового
монiторингу у сферi запобiгання та протидiї
запровадженню в легальний обiг доходiв, одержаних
злочинним шляхом, та фiнансуванню тероризму,
керуючись вимогами статей 5, 13 Закону
України "Про запобiгання та протидiю
легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних
злочинним шляхом", наказую:
1. Унести до Вимог до органiзацiї фiнансового монiторингу суб'єктами первинного фiнансового монiторингу у сферi запобiгання та протидiї запровадженню в легальний обiг доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансуванню тероризму, затверджених наказом Державного департаменту фiнансового монiторингу вiд 24.04.2003 N 40 (далi - Вимоги), зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 29.04.2003 за N 337/7658, такi змiни та доповнення:
1.1. У текстi Вимог слово "Держфiнмонiторинг" у всiх вiдмiнках замiнити словами "Держфiнмонiторинг України" у вiдповiдних вiдмiнках.
1.2. До пункту 1 Вимог "Загальнi положення" внести такi змiни:
Абзац перший пiдпункту 1.1 викласти в такiй редакцiї:
"1.1. Вимоги є обов'язковими для виконання суб'єктами первинного фiнансового монiторингу (далi - суб'єкти) та їх вiдокремленими пiдроздiлами, пiд якими розумiють".
Пiдпункт 1.2 пiсля абзацу п'ятого доповнити новими абзацами такого змiсту:
"порядку реєстрацiї суб'єктами фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу;
порядку зупинення фiнансових операцiй".
Абзаци шостий i сьомий вважати вiдповiдно абзацами восьмим i дев'ятим.
1.3. До пункту 2 Вимог "Призначення, права та обов'язки вiдповiдального працiвника" внести такi змiни:
абзац перший пiдпункту 2.1 пiсля слова "суб'єктом" доповнити словами "(вiдокремленим пiдроздiлом)";
абзац третiй пiдпункту 2.1 пiсля слова "обов'язкiв" доповнити словами "(вiдрядження, хвороба, вiдпустка тощо)";
пiдпункт 2.1 доповнити новими абзацами такого змiсту:
"На момент здiйснення першої фiнансової операцiї у новоствореному суб'єктi (вiдокремленому пiдроздiлi) має бути призначено вiдповiдального працiвника.
Вiдповiдальним за органiзацiю виконання вимог законодавства України з питань запобiгання легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та органiзацiю внутрiшньої системи запобiгання легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, є керiвник суб'єкта";
пiдпункт 2.4 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Примiрник Картки реєстрацiї суб'єкта первинного фiнансового монiторингу (вiдокремленого пiдроздiлу) та вiдповiдальних осiб з вiдомостями про призначення та звiльнення вiдповiдального працiвника (або особи, що тимчасово виконує його обов'язки) має зберiгатися разом з повiдомленням про результати її обробки протягом п'яти рокiв з дати надiслання картки до Держфiнмонiторингу України";
пiдпункт 2.6 викласти в такiй редакцiї:
"2.6. Не може бути призначена вiдповiдальним працiвником особа:
яка має судимiсть за вчинення умисного злочину, якщо ця судимiсть не погашена i не знята в установленому законодавством порядку;
з якою у суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) вiдсутнi трудовi вiдносини";
в абзацi третьому пiдпункту 2.7 слова "забезпечення пiдготовки та навчання персоналу" замiнити словами "забезпечення пiдготовки, навчання та надання консультацiй персоналу";
абзац четвертий пiдпункту 2.7 пiсля слова "суб'єкта" доповнити словами "(вiдокремленого пiдроздiлу)";
абзац п'ятий пiдпункту 2.7 викласти в такiй редакцiї:
"прийняття рiшення про зупинення проведення фiнансової операцiї, якщо її учасником або вигодоодержувачем за нею є особа, яку включено до перелiку осiб, пов'язаних iз здiйсненням терористичної дiяльностi";
в абзацi десятому пiдпункту 2.7 слово "законом" замiнити на слово "Законом";
доповнити новим пiдпунктом 2.9 такого змiсту:
"2.9. Iнформування вiдповiдальним працiвником керiвника суб'єкта про виявленi фiнансовi операцiї, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, та заходи, якi були вжитi, здiйснюється не рiдше одного разу на мiсяць шляхом надання останньому письмової довiдки довiльної форми.
Довiдка, зокрема, може мiстити iнформацiю щодо:
виявлених фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, та заходiв, якi були вжитi;
зареєстрованих фiнансових операцiй з ознаками обов'язкового i внутрiшнього фiнансовому монiторингу;
направлених до Держфiнмонiторингу України фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу;
повторного направлення до Держфiнмонiторингу України фiнансових операцiй пiсля виправлення допущених помилок;
ужитих заходiв стосовно розробки та поновлення правил внутрiшнього фiнансового монiторингу i програм його здiйснення з урахуванням вимог законодавства, в тому числi нормативно-правових актiв Держфiнмонiторингу України;
ужитих заходiв стосовно пiдготовки персоналу щодо виявлення фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу вiдповiдно до Закону, шляхом проведення освiтнiх та практичних заходiв".
1.4. До пункту 3 Вимог "Встановлення правил проведення фiнансового монiторингу та програм його здiйснення" внести такi змiни:
пiдпункт 3.1 викласти в такiй редакцiї:
"3.1. Правила проведення внутрiшнього фiнансового монiторингу (далi - Правила) являють собою єдиний внутрiшнiй документ суб'єкта, який визначає порядок та умови проведення заходiв, спрямованих на недопущення використання суб'єкта i його вiдокремлених пiдроздiлiв для легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансування тероризму.
Правила визначають механiзми реалiзацiї комплексу заходiв iз здiйснення внутрiшнього фiнансового монiторингу для запобiгання використанню суб'єктiв для легалiзацiї доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансування тероризму";
абзац перший пiдпункту 3.2 викласти в такiй редакцiї:
"3.2. Правила розробляються суб'єктом з урахуванням вимог законодавства про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансування тероризму, мiжнародних стандартiв у сферi протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансування тероризму".
пiдпункт 3.2 пiсля першого абзацу доповнити абзацом такого змiсту:
"Правила повиннi враховувати специфiку здiйснення фiнансового монiторингу за всiма напрямками дiяльностi суб'єкта i його вiдокремлених пiдроздiлiв".
Абзац другий вважати вiдповiдно абзацом третiм;
пiдпункт 3.5 викласти в такiй редакцiї:
"3.5. Правила повиннi мiстити:
опис системи внутрiшнього фiнансового монiторингу суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу);
основнi засади дiяльностi суб'єкта та його вiдокремлених пiдроздiлiв (у разi наявностi) з питань проведення фiнансового монiторингу;
вимоги до квалiфiкацiї вiдповiдального працiвника суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу);
права та обов'язки вiдповiдального працiвника суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу), а також iнших працiвникiв суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу), залучених до здiйснення фiнансового монiторингу;
порядок iдентифiкацiї осiб, якi здiйснюють фiнансовi операцiї, що пiдлягають фiнансовому монiторингу вiдповiдно до Закону, у тому числi вiдкривають рахунок;
порядок учинення заходiв для з'ясування характеру та мети фiнансових операцiй;
порядок виявлення фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу та якi можуть бути пов'язанi, мати вiдношення або призначатися для фiнансування тероризму;
порядок реєстрацiї фiнансових операцiй, що вiдповiдно до Закону пiдлягають фiнансовому монiторингу;
порядок зупинення проведення фiнансової операцiї, якщо її учасником або вигодоодержувачем за нею є особа, яку включено до перелiку осiб, пов'язаних iз здiйсненням терористичної дiяльностi; порядок вiдмови вiд забезпечення здiйснення фiнансової операцiї у разi встановлення, що ця фiнансова операцiя мiстить ознаки такої, що згiдно з Законом пiдлягає фiнансовому монiторингу;
порядок пiдготовки та подання вiдповiдальному працiвнику iнформацiї, необхiдної для прийняття рiшення про iнформування, вiдповiдно до законодавства, Держфiнмонiторингу України та правоохоронних органiв;
порядок збору та зберiгання документiв, якi стосуються iдентифiкацiї осiб, що здiйснюють фiнансовi операцiї, та документацiї щодо проведених фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу та/або можуть бути пов'язанi, мати вiдношення чи призначатися для фiнансування тероризму;
вимоги до забезпечення конфiденцiйностi iнформацiї щодо фiнансових операцiй, якi пiдлягають фiнансовому монiторингу та/або можуть бути пов'язанi, мати вiдношення чи призначатися для фiнансування тероризму;
порядок ознайомлення працiвникiв з внутрiшнiми документами суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) з питань фiнансового монiторингу;
порядок органiзацiї та проведення освiтнiх та практичних заходiв для працiвникiв суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу);
порядок iнформування керiвника про виявленi фiнансовi операцiї, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, та заходи, якi були вжитi";
пiдпункт 3.6 викласти в такiй редакцiї:
"3.6. Програма здiйснення фiнансового монiторингу (далi - Програма) являє собою внутрiшнiй документ суб'єкта, який мiстить план запровадження комплексу заходiв з органiзацiї проведення фiнансового монiторингу з урахуванням окремих напрямкiв дiяльностi суб'єкта, у тому числi тих, що здiйснюються його вiдокремленими пiдроздiлами";
доповнити пiдпунктами 3.7-3.8 такого змiсту:
"3.7. Порядок та режим доступу до Правил та Програм визначаються вiдповiдальним працiвником суб'єкта за погодженням з керiвником цього суб'єкта.
3.8. Суб'єкти зобов'язанi розробити та затвердити Правила i Програми протягом трьох робочих днiв з дати призначення вiдповiдального працiвника, але в будь-якому разi не пiзнiше моменту здiйснення першої фiнансової операцiї".
1.5. До пункту 4 Вимог "Виявлення фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу та якi можуть бути пов'язанi, мати вiдношення або призначатися для фiнансування тероризму" внести такi змiни:
абзац перший пiдпункту 4.2 викласти в такiй редакцiї:
"Суб'єкт розробляє критерiї оцiнки ризику проведення клiєнтом фiнансових операцiй з легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом (далi - критерiї)";
пiдпункт 4.2 доповнити новим абзацом такого змiсту:
Додержує фiнансову допомогу вiд нерезидентiв чи надає фiнансову допомогу нерезидентам";
абзаци перший та другий пiдпункту 4.3 пiсля слова "суб'єктом" доповнити словами "(вiдокремленим пiдроздiлом)";
пiдпункт 4.4 пiсля слова "суб'єкт" доповнити словами "(вiдокремлений пiдроздiл)";
доповнити новим пiдпунктом 4.5 такого змiсту:
"4.5. У разi виявлення фiнансової операцiї, яка пiдлягає фiнансовому монiторингу, суб'єкт (вiдокремлений пiдроздiл) забезпечує її реєстрацiю, уживає iнших заходiв, якi вважає за доцiльнi, з метою належного виконання вимог законодавства у сферi протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансування тероризму та подає Держфiнмонiторингу України iнформацiю про таку фiнансову операцiю".
1.6. До пункту 5 Вимог "Iдентифiкацiя осiб, що здiйснюють фiнансовi операцiї, зберiгання вiдповiдних документiв" унести такi змiни:
абзац перший пiдпункту 5.1 пiсля слова "суб'єкт" доповнити словами "(вiдокремлений пiдроздiл)";
абзац перший пiдпункту 5.3 пiсля слова "суб'єкта" доповнити словами "(вiдокремленого пiдроздiлу)";
друге речення абзацу першого пiдпункту 5.6 викласти в такiй редакцiї:
"Анкета є внутрiшнiм документом суб'єкта та може мiстити iнформацiю, отриману суб'єктом за результатами iдентифiкацiї та вивчення особи, що здiйснює фiнансову операцiю, зокрема iнформацiю щодо";
пiдпункт 5.6 пiсля абзацу восьмого доповнити новими абзацами такого змiсту:
"Анкета формується за результатами здiйснення iдентифiкацiї особи на етапi встановлення вiдносин з ним. Iнформацiя, що мiститься в анкетi, уточнюється в процесi вивчення особи в порядку, установленому суб'єктом.
Анкета заповнюється i пiдписується виключно працiвником суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу)".
Абзац дев'ятий вважати вiдповiдно абзацом одинадцятим;
пiдпункт 5.8 викласти в такiй редакцiї:
"5.8. У разi, якщо документи, на основi яких проводилась iдентифiкацiя, зазнали змiн, або закiнчився строк їх дiї, то при здiйсненнi клiєнтом фiнансової операцiї, що пiдлягає фiнансовому монiторингу, працiвник суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу), що забезпечує здiйснення фiнансової операцiї або є вiдповiдальним за проведення фiнансового монiторингу, зобов'язаний провести iдентифiкацiю вiдповiдно до законодавства.
Якщо ризик проведення клiєнтом фiнансових операцiй з легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, оцiнюється суб'єктом (вiдокремленим пiдроздiлом) як великий, суб'єкт (вiдокремлений пiдроздiл) уточнює iнформацiю, отриману за результатами iдентифiкацiї та вивчення клiєнта, що здiйснює фiнансову операцiю не рiдше одного разу на рiк. Для iнших клiєнтiв термiн уточнення iнформацiї не повинен перевищувати трьох рокiв";
пiдпункт 5.9 пiсля слова "суб'єкт" доповнити словами "вiдокремлений пiдроздiл".
1.7. Викласти пункти 6-9 Вимог у новiй редакцiї:
"6. Порядок реєстрацiї суб'єктами фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу"
6.1. Перед або пiсля здiйснення фiнансової операцiї суб'єкт з'ясовує можливiсть вiднесення її до фiнансової операцiї, що вiдповiдно до Закону пiдлягає фiнансовому монiторингу. У разi виявлення такої фiнансової операцiї вона пiдлягає реєстрацiї вiдповiдним суб'єктом.
6.2. Реєстрацiя фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, здiйснюється у реєстрi фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу (далi - Реєстр), який формується та ведеться суб'єктом (вiдокремленим пiдроздiлом) i є електронним (паперовим) документом визначеної структури.
Реєстр - це сукупнiсть вiдомостей про фiнансовi операцiї, що пiдлягають фiнансовому монiторингу та її учасникiв.
Порядок реєстрацiї фiнансових операцiй для небанкiвських установ визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України, а формат i структура Реєстру - Держфiнмонiторингом України.
Формат i структура Реєстру та порядок реєстрацiї фiнансових операцiй у реєстрi для банкiв (фiлiй) визначаються вiдповiдальним працiвником з урахуванням вимог нормативно-правових актiв Нацiонального банку України.
Ведення Реєстру здiйснюється суб'єктом (вiдокремленим пiдроздiлом), який здiйснює подання iнформацiї про фiнансовi операцiї до Держфiнмонiторингу України.
Вiдокремлений пiдроздiл суб'єкта, який самостiйно не здiйснює подання iнформацiї про фiнансовi операцiї до Держфiнмонiторингу України, забезпечує облiк фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, за реквiзитами, визначеними в Реєстрi.
6.3. Виправлення даних, унесених до Реєстру, не допускається.
У разi потреби виправлення помилки (помилок) у Реєстрi в ньому зазначається про анулювання запису з помилками щодо вiдповiдної фiнансової операцiї, а Реєстр доповнюється новим записом про цю фiнансову операцiю.
7. Порядок зупинення фiнансових операцiй
7.1. У разi виявлення суб'єктом фiнансової операцiї, учасником якої або вигодоодержувачем за якою є особа, яку включено до перелiку осiб, пов'язаних iз здiйсненням терористичної дiяльностi, суб'єкт зобов'язаний зупинити проведення фiнансової операцiї на строк до двох робочих днiв та в той самий день повiдомити про це Держфiнмонiторинг України.
Iнформацiя подається до Держфiнмонiторингу України з дотриманням заходiв, що виключають неконтрольований доступ до iнформацiї або документiв пiд час їх доставки.
Суб'єкт зобов'язаний упевнитися, що направлена iнформацiя стосовно зупинення фiнансової операцiї отримана Держфiнмонiторингом України.
7.2. Порядок зупинення фiнансових операцiй визначається суб'єктами державного фiнансового монiторингу, якi здiйснюють регулювання i нагляд за дiяльнiстю суб'єктiв в межах їх компетенцiї.
7.3. Держфiнмонiторинг України може прийняти рiшення про подальше зупинення фiнансової операцiї на строк до п'яти робочих днiв, про що зобов'язаний невiдкладно повiдомити суб'єкта, а також правоохороннi органи, визначенi законодавством. У разi неприйняття Держфiнмонiторингом України вiдповiдного рiшення протягом строку, передбаченого пiдпунктом 7.1, суб'єкт поновлює проведення фiнансової операцiї.
8. Подання iнформацiї про фiнансовi операцiї, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, та сприяння суб'єктам державного фiнансового монiторингу з питань проведення аналiзу таких фiнансових операцiй
8.1. Iнформацiя про фiнансову операцiю, що пiдлягає обов'язковому фiнансовому монiторингу, подається Держфiнмонiторингу України в порядку, установленому вiдповiдно Нацiональним банком України - для банкiв, а Кабiнетом Мiнiстрiв України - для iнших суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу.
Iнформацiя, що передається суб'єктом на пiдставi iнформацiї, що надiйшла вiд вiдокремленого пiдроздiлу, повинна мiстити реквiзити цього пiдроздiлу. Перелiк необхiдних реквiзитiв визначається Держфiнмонiторингом України.
Якщо в працiвникiв суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) виникають мотивованi пiдозри, що фiнансова операцiя здiйснюється з метою легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, iнформацiя про таку фiнансову операцiю також надається Держфiнмонiторингу України.
8.2. У разi, якщо суб'єкти, якi здiйснюють фiнансовi операцiї, пiдозрюють або повиннi були б пiдозрювати, що такi фiнансовi операцiї пов'язанi, мають вiдношення або призначенi для фiнансування терористичної дiяльностi, терористичних актiв чи терористичних органiзацiй, вони зобов'язанi негайно повiдомити про такi фiнансовi операцiї Держфiнмонiторинг України та правоохороннi органи, визначенi законодавством.
8.3. Рiшення про передачу iнформацiї, зазначеної в абзацi третьому пункту 8.1, пунктi 8.2, приймає вiдповiдальний працiвник суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) у вiдповiдностi до законодавства.
8.4. Суб'єкт (вiдокремлений пiдроздiл) зобов'язаний надавати Держфiнмонiторингу України iнформацiю про фiнансову операцiю, що пiдлягає обов'язковому фiнансовому монiторингу, не пiзнiше нiж протягом трьох робочих днiв з моменту її реєстрацiї.
8.5. До подання Держфiнмонiторингу України першого повiдомлення про фiнансовi операцiї, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, суб'єкт зобов'язаний подати до Держфiнмонiторингу України картку реєстрацiї, що використовуватиметься для його подальшої iдентифiкацiї.
У разi змiни вiдомостей про суб'єкта (вiдокремлений пiдроздiл) суб'єкт зобов'язаний повторно, протягом трьох робочих днiв з дати їх настання, надiслати картку реєстрацiї.
8.6. На запит Держфiнмонiторингу України суб'єкт (вiдокремлений пiдроздiл) надає додаткову iнформацiю щодо фiнансових операцiй, що стали об'єктом фiнансового монiторингу або пов'язанi з фiнансуванням тероризму, у тому числi таку, що становить банкiвську та комерцiйну таємницю, не пiзнiше трьох робочих днiв з моменту отримання запиту.
У разi отримання суб'єктом (вiдокремленим пiдроздiлом) запиту Держфiнмонiторингу України щодо надання iнформацiї, що стала об'єктом запиту вiдповiдного органу iноземної держави, суб'єкт (вiдокремлений пiдроздiл) зобов'язаний протягом трьох робочих днiв з моменту отримання вiдповiдного запиту надати запитувану iнформацiю. Вимога Держфiнмонiторингу України про надання iнформацiї, необхiдної для виконання запиту вiдповiдного органу iноземної держави, має мiстити посилання на номер та дату реєстрацiї цього запиту у вiдповiдному реєстрi Держфiнмонiторингу України.
8.7. Iнформацiя про фiнансову операцiю, у забезпеченнi здiйснення якої клiєнту було вiдмовлено, та осiб, якi є її учасниками, передається суб'єктом (вiдокремленим пiдроздiлом) до Держфiнмонiторингу України.
У разi неможливостi проведення повної iдентифiкацiї клiєнта до закiнчення третього робочого дня суб'єкт направляє до Держфiнмонiторингу України повiдомлення про фiнансовi операцiї iз зазначенням наявної iнформацiї. При цьому продовжує здiйснювати заходи щодо з'ясування iдентифiкацiйних даних особи, визначених Законом, по закiнченнi яких надає додаткову iнформацiю до Держфiнмонiторингу України.
8.8. У разi надходження до суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) повiдомлення Держфiнмонiторингу України про вiдмову в узяттi iнформацiї на облiк, у зв'язку з її неналежним оформленням, зазначений суб'єкт (вiдокремлений пiдроздiл) зобов'язаний протягом трьох робочих днiв з дати отримання такого повiдомлення повторно надати Держфiнмонiторингу України належним чином оформлену iнформацiю.
8.9. У разi ненадходження до суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) вiдомостей про результати обробки надiсланої на адресу Держфiнмонiторингу України iнформацiї вiдповiдальний працiвник суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) повинен з'ясувати причини ненадходження такої iнформацiї.
8.10. Iнформацiя подається Держфiнмонiторингу України в електроннiй формi каналами зв'язку чи на магнiтному носiї або в паперовiй формi в порядку, визначеному законодавством України.
Iнформацiя на магнiтному або паперовому носiї направляється небанкiвськими фiнансовими установами до Держфiнмонiторингу України поштовим вiдправленням з повiдомленням про вручення або нарочним з дотриманням заходiв, що виключають неконтрольований доступ до iнформацiї або документiв пiд час їх доставки.
8.11. Iнформацiя, що передається згiдно з вимогами Закону, є такою, що має обмежений доступ. Обмiн зазначеною iнформацiєю, її розкриття та захист Держфiнмонiторингом України, суб'єктами, органами виконавчої влади та Нацiонального банку України, якi вiдповiдно до законодавства забезпечують регулювання та нагляд за дiяльнiстю суб'єктiв, здiйснюється вiдповiдно до законодавства.
8.12. Вiдповiдальний працiвник та iншi спiвробiтники суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) повиннi забезпечити конфiденцiйнiсть iнформацiї, яка надається Держфiнмонiторингу України, та iншої iнформацiї з питань фiнансового монiторингу, а також факту її подання i не поширювати її анi в межах суб'єкта, анi за його межами, у тому числi особам, стосовно фiнансових операцiй яких здiйснюється повiдомлення, крiм випадкiв, передбачених законодавством.
8.13. Працiвники суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) зобов'язанi сприяти працiвникам Держфiнмонiторингу України та органу, який вiдповiдно до законодавства виконує функцiї регулювання та нагляду за суб'єктом, у проведеннi аналiзу фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу.
9. Пiдготовка персоналу суб'єкта з метою виявлення фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу
9.1. Для забезпечення належного рiвня пiдготовки персоналу з питань проведення фiнансового монiторингу вiдповiдальний працiвник суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу) здiйснює пiдготовку персоналу щодо виявлення фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу вiдповiдно до Закону, шляхом проведення освiтнiх та практичних заходiв.
9.2. Усi працiвники суб'єкта (вiдокремленого пiдроздiлу), що приймають участь у забезпеченнi здiйснення фiнансової операцiї (далi - працiвники) зобов'язанi ознайомитися з Правилами та Програмою, а також брати участь у навчальних заходах.
9.3. Усi працiвники мають бути попередженi про вiдповiдальнiсть за порушення законодавства щодо запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансування тероризму.
9.4. Навчання працiвникiв, виходячи з їх посадових обов'язкiв, здiйснюється шляхом проведення навчальних занять щодо:
ознайомлення працiвникiв iз законодавством України та мiжнародними нормативними актами з питань запобiгання легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансуванню тероризму;
ознайомлення працiвникiв з внутрiшнiми документами з питань фiнансового монiторингу;
здiйснення практичних заходiв з фiнансового монiторингу;
вивчення передового досвiду у виявленнi фiнансових операцiй, що можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансуванням тероризму;
ознайомлення iз засобами i прийомами вивчення клiєнтiв та перевiрки iнформацiї щодо їх iдентифiкацiї".
2. Департаменту взаємодiї та методичного забезпечення системи фiнансового монiторингу (Подкоритов А.С.) спiльно з Юридичним управлiнням (Мiняйло С.О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державного комiтету фiнансового монiторингу України Кiрсанова В.М.
Голова | С.Г.Гуржiй |