КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 13 грудня 2006 р. | N 1722 |
---|
Про затвердження Положення про Нацiональне
космiчне агентство України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Нацiональне космiчне агентство України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинностi з 20 грудня 2006 року.
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 грудня 2006 р. N 1722 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Нацiональне космiчне агентство України
1. Нацiональне космiчне агентство України (НКАУ) є центральним органом виконавчої влади iз спецiальним статусом, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi космiчної дiяльностi та несе вiдповiдальнiсть за стан її розвитку.
Дiяльнiсть НКАУ спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
2. НКАУ у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї i законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.
НКАУ органiзовує у межах своїх повноважень виконання актiв законодавства, здiйснює контроль за їх реалiзацiєю, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями НКАУ є:
1) розроблення пропозицiй щодо:
формування державної полiтики у галузi дослiдження i використання космiчного простору в мирних цiлях та в iнтересах безпеки держави;
удосконалення механiзму державного регулювання та управлiння у сферi космiчної дiяльностi;
пiдвищення рiвня обороноздатностi держави та нацiональної безпеки з використанням космiчних засобiв;
2) виконання Загальнодержавної космiчної програми;
3) розвиток спiвробiтництва України з iншими державами та мiжнародними органiзацiями у сферi космiчної дiяльностi.
4. НКАУ вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) розробляє разом з мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади та Нацiональною академiєю наук проекти Загальнодержавної космiчної програми, а також iнших державних цiльових програм;
2) бере участь у розробленнi проектiв Державної програми економiчного та соцiального розвитку та Державного бюджету України;
3) забезпечує проведення науково-дослiдних робiт з вивчення та використання космiчного простору, науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт з проектування, виготовлення та випробування космiчної технiки, зокрема в рамках мiжнародних проектiв;
4) готує в межах своїх повноважень пропозицiї щодо:
удосконалення системи оподаткування, цiноутворення i кредитування;
комерцiалiзацiї космiчної дiяльностi;
безпеки космiчної дiяльностi;
5) бере участь у межах своїх повноважень у формуваннi та реалiзацiї iнвестицiйної, антимонопольної та регуляторної полiтики, складаннi макроекономiчних i мiжгалузевих балансiв;
6) здiйснює координацiю дiяльностi пiдприємств, установ i органiзацiй космiчної та сумiжних галузей;
7) забезпечує разом з iншими центральними органами виконавчої влади експлуатацiю космiчної технiки, її належний технiчний стан та вдосконалення;
8) органiзовує i координує роботу, пов'язану iз запуском космiчних апаратiв рiзного призначення та керуванням їх польотом;
9) забезпечує в межах своїх повноважень приймання, збирання, опрацювання та зберiгання iнформацiї, що надходить з космiчних засобiв;
10) органiзовує вiдбiр кандидатур та пiдготовку космонавтiв;
11) проводить у встановленому законодавством порядку лiцензування космiчної дiяльностi;
12) здiйснює в межах своїх повноважень технiчне регулювання та управлiння якiстю у сферi космiчної дiяльностi;
13) органiзовує роботу iз створення та функцiонування Системи сертифiкацiї космiчної технiки України;
14) бере участь у проведеннi робiт з мiжнародної стандартизацiї космiчної технiки;
15) проводить реєстрацiю космiчних апаратiв України;
16) забезпечує суб'єктiв космiчної дiяльностi нормативною документацiєю;
17) здiйснює в межах своїх повноважень функцiї з управлiння майном пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, та корпоративними правами держави;
18) забезпечує капiтальне будiвництво технiчних споруд для потреб космiчної галузi, а також житлових будинкiв для її працiвникiв;
19) здiйснює контроль за використанням бюджетних коштiв i кредитiв, залучених пiд гарантiю Кабiнету Мiнiстрiв України, пiдприємствами, установами i органiзацiями, що належать до сфери його управлiння;
20) сприяє запровадженню нових високоефективних форм пiдготовки та перепiдготовки кадрiв для космiчної галузi;
21) органiзовує спецiалiзованi виставковi заходи з космiчної тематики, бере участь у мiжнародних авiакосмiчних салонах, виставках, конференцiях, семiнарах;
22) проводить соцiологiчнi дослiдження з питань, що належать до його компетенцiї, та iнформує громадськiсть через засоби масової iнформацiї про основнi подiї, якi вiдбуваються у сферi космiчної дiяльностi;
23) створює галузеву iнформацiйно-аналiтичну систему i забезпечує її функцiонування;
24) вживає заходiв до подальшої активiзацiї зовнiшньоекономiчного спiвробiтництва України з iншими державами у сферi космiчної дiяльностi;
25) бере участь у розробленнi проектiв мiжнародних договорiв України з питань, що належать до його компетенцiї, забезпечує дотримання i виконання зобов'язань, визначених мiжнародними договорами України;
26) здiйснює координацiю зовнiшньоекономiчної дiяльностi в рамках угод щодо спiвробiтництва в дослiдженнi та використаннi космiчного простору в мирних цiлях, зокрема таких, що стосуються виконання на комерцiйнiй основi мiжнародних космiчних програм i проектiв;
27) для забезпечення нацiональної безпеки України:
вживає заходiв до оперативного виявлення джерел небезпеки;
сприяє в межах своїх повноважень досягненню належного рiвня надiйностi та ефективностi систем державного управлiння в особливий перiод;
здiйснює разом з iншими центральними органами виконавчої влади в межах своїх повноважень державний нагляд за дотриманням вимог безпеки космiчної дiяльностi, вiйськово-технiчне спiвробiтництво та заходи експортного контролю вiдповiдно до мiжнародних договорiв України;
формує i органiзовує разом з Мiноборони виконання замовлень на роботи, пов'язанi iз створенням i застосуванням космiчної технiки подвiйного використання, а також забезпечує функцiонування i розвиток об'єктiв наземної та космiчної iнфраструктури;
28) здiйснює керiвництво Нацiональним центром управлiння та випробувань космiчних засобiв;
29) сприяє дiяльностi Нацiонального центру аерокосмiчної освiти молодi;
30) утворює, реорганiзує та лiквiдує представництва генерального замовника - Нацiонального космiчного агентства України на пiдприємствах, в установах i органiзацiях космiчної галузi, здiйснює управлiння їх дiяльнiстю;
31) здiйснює контроль за сейсмiчною обстановкою та iншими геофiзичними явищами, про результати iнформує уповноваженi органи;
32) органiзовує роботу щодо обмiну геофiзичною iнформацiєю з мiжнародними центрами даних;
33) забезпечує створення та експлуатацiю космiчного сегмента супутникових систем зв'язку та мовлення, контролю космiчного простору i аналiзу космiчної обстановки, координатно-часового та навiгацiйного забезпечення;
34) представляє вiдповiдно до законодавства iнтереси держави в мiжнародних органiзацiях, дiяльнiсть яких пов'язана з дослiдженням i використанням космiчного простору, експлуатацiєю супутникових систем;
35) забезпечує впровадження супутникових телекомунiкацiйних технологiй для:
створення супутникових мереж зв'язку iз забезпеченням доступу органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй до глобальних мiжнародних iнформацiйних мереж;
розгортання супутникових розподiльних мереж радiомовлення та телебачення;
36) здiйснює згiдно iз законодавством закупiвлю за державнi кошти продукцiї, виконання робiт i надання послуг;
37) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
38) здiйснює реєстрацiю договорiв (контрактiв) щодо мiжнародної передачi товарiв i послуг у сферi космiчної дiяльностi;
39) забезпечує згiдно iз законодавством страхування пiд час провадження космiчної дiяльностi;
40) реалiзує в межах своїх повноважень державну полiтику у сферi охорони державної таємницi, конфiденцiйної iнформацiї, що є власнiстю держави;
41) забезпечує виконання робiт, пов'язаних з використанням ракет-носiїв, створених на базi ракетних комплексiв, якi виводяться з експлуатацiї у зв'язку з вичерпанням ресурсу або пiдлягають лiквiдацiї вiдповiдно до мiжнародних договорiв;
42) забезпечує створення на базi конверсiйних потужностей високотехнологiчного виробництва цивiльного призначення з використанням новiтнiх технологiй i залученням нацiональних та iноземних iнвестицiй;
43) веде Державний реєстр унiкальних об'єктiв космiчної дiяльностi, здiйснює державний нагляд за їх станом;
44) створює сприятливi умови для функцiонування суб'єктiв господарювання всiх форм власностi в космiчнiй галузi;
45) розробляє комплекс заходiв щодо структурної перебудови космiчної галузi та забезпечує їх проведення;
46) забезпечує ефективне використання науково-технiчного i виробничого потенцiалу космiчної галузi та створює умови для впровадження космiчних технологiй у виробництво конкурентоспроможної продукцiї для потреб внутрiшнього та зовнiшнього ринку;
47) здiйснює монiторинг дiяльностi та iнформацiйно-аналiтичне забезпечення пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, на внутрiшньому i зовнiшньому ринку;
48) органiзовує розроблення та здiйснення природоохоронних заходiв у сферi космiчної дiяльностi;
49) забезпечує утилiзацiю твердого ракетного палива та бере разом з iншими центральними органами виконавчої влади участь в утилiзацiї звичайних видiв боєприпасiв, рiдинних компонентiв ракетного палива бойових ракет, не придатних для подальшого зберiгання та використання;
50) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi охорони працi та пожежної безпеки, пiдвищення рiвня промислової безпеки на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
51) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi енергетичної безпеки та енергозбереження на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
52) виконує iншi функцiї вiдповiдно до покладених на нього завдань.
5. НКАУ має право:
1) залучати спецiалiстiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) до розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
2) отримувати в установленому законодавством порядку вiд органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ i органiзацiй iнформацiю, документи та матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;
3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї;
4) самостiйно або за участю спецiалiстiв iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, установ i органiзацiй здiйснювати контроль за використанням бюджетних коштiв;
5) утворювати експертнi ради та органiзовувати проведення комплексної експертизи проектiв програм у сферi космiчної дiяльностi;
6) засновувати в установленому порядку друкованi засоби масової iнформацiї.
6. НКАУ взаємодiє пiд час виконання покладених на нього завдань з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, а також з вiдповiдними органами iноземних держав та мiжнародними органiзацiями.
7. НКАУ в межах своїх повноважень та вiдповiдно до законодавства видає накази, органiзовує та контролює їх виконання.
Рiшення Агентства, прийнятi в межах його повноважень, обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями незалежно вiд форми власностi, громадянами.
НКАУ в разi потреби може видавати разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi нормативнi акти.
Нормативно-правовi акти Агентства пiдлягають реєстрацiї в порядку, встановленому законодавством.
8. НКАУ очолює Генеральний директор, якого призначає на посаду i звiльняє з посади Кабiнет Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Генеральний директор має заступникiв, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади в установленому порядку Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Розподiл обов'язкiв мiж своїми заступниками здiйснює Генеральний директор за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.
Генеральний директор НКАУ:
здiйснює керiвництво Агентством, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на НКАУ завдань, визначає ступiнь вiдповiдальностi своїх заступникiв, керiвникiв структурних пiдроздiлiв;
приймає рiшення про створення, реорганiзацiю, лiквiдацiю пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння НКАУ;
приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є НКАУ;
призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв Агентства, зокрема за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв;
укладає та розриває за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України вiдповiдно до законодавства контракти з керiвниками пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння НКАУ;
затверджує кошторис витрат для утримання установ, якi фiнансуються з державного бюджету;
затверджує статути пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Агентства, органiзовує контроль за їх дотриманням;
призначає на посаду, перемiщує по службi вiдряджених до Агентства вiйськовослужбовцiв, а також вносить подання до Мiноборони про присвоєння їм у встановленому порядку чергових вiйськових звань;
здiйснює вiдповiдно до законодавства iншi повноваження.
9. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї НКАУ, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi та розвитку космiчної галузi в Агентствi утворюється колегiя у складi Генерального директора (голова колегiї), його заступникiв, iнших керiвних працiвникiв Агентства, керiвникiв пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Агентства, а також представникiв органiв виконавчої влади, установ, громадських органiзацiй, науковцiв та iнших осiб за їх згодою.
Членiв колегiї затверджує та увiльняє Генеральний директор НКАУ.
Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання. Перiодичнiсть проведення засiдань колегiї визначається Генеральним директором.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами НКАУ.
10. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо визначення основних напрямiв розвитку науки i технiки, обговорення найважливiших програм та iнших питань у НКАУ можуть утворюватися науково-технiчна рада з числа вчених i висококвалiфiкованих фахiвцiв, iншi дорадчi та консультативнi органи.
Склад таких органiв i положення про них затверджує Генеральний директор НКАУ.
11. Граничну чисельнiсть працiвникiв НКАУ затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру Агентства затверджує його Генеральний директор за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.
Штатний розпис i кошторис НКАУ затверджує його Генеральний директор за погодженням з Мiнфiном.
12. НКАУ є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.