МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
вiд 02.02.2007 р. | N 31-20020-06-13/1985 |
---|
Державнiй митнiй службi України |
Щодо надання роз'яснення
На виконання доручення Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.01.2007 N 4031/2/1-07 та пункту 2 доручення Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.01.2007 N 46734/5/1-06 до доповiдних записок заступника начальника Управлiння стратегiї реформування соцiальних вiдносин Секретарiату Кабiнету Мiнiстрiв України, першого заступника голови Комiсiї з питань гуманiтарної допомоги при Кабiнетi Мiнiстрiв України Шаповаленка Ю. Б. вiд 24.01.2007, 22.01.2007 Мiнiстерство фiнансiв разом з Мiнiстерством юстицiї України розглянуло питання щодо надання роз'яснення стосовно застосування норм Закону України вiд 14 грудня 2006 року N 463-V "Про внесення змiн до статтi 5 Закону України "Про податок на додану вартiсть" i повiдомляє.
У пунктi 3.2 статтi 3 Закону України "Про податок на додану вартiсть" (далi - Закон) визначенi операцiї, що є не об'єктом оподаткування.
Так, згiдно з абзацом третiм пiдпункту 3.2.5 пункту 3.2 статтi 3 Закону не є об'єктом оподаткування операцiї з iмпорту майна як технiчної або благодiйної (гуманiтарної) допомоги згiдно з нормами мiжнародних договорiв України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, або вiдповiдно до закону.
При цьому, згiдно з частинами першою та другою статтi 6 Закону України "Про гуманiтарну допомогу" гуманiтарна допомога у виглядi виконання робiт, надання послуг, у грошовiй або натуральнiй формi (крiм пiдакцизних товарiв), яка надається, ввозиться, пересилається в Україну, звiльняється вiд оподаткування.
Комiсiя з питань гуманiтарної допомоги при Кабiнетi Мiнiстрiв України може визнати гуманiтарною допомогою, iз звiльненням вiд оподаткування та обов'язкових платежiв до бюджету, деякi пiдакцизнi товари, якi визначенi в частинi другiй статтi 6 цього Закону.
У свою чергу Законом України "Про внесення змiн до статтi 5 Закону України "Про податок на додану вартiсть" внесено змiни, зокрема до пiдпункту 5.1.21 пункту 5.1 статтi 5 Закону, згiдно з якими, не пiдлягають звiльненню вiд оподаткування операцiї з подання благодiйної (у тому числi гуманiтарної) допомоги у виглядi товарiв (робiт, послуг), оподатковуваних акцизним збором, цiнних паперiв, нематерiальних активiв та товарiв (робiт, послуг), призначених для використання у господарськiй дiяльностi, у тому числi при їх ввезеннi (iмпортуваннi) на митну територiю України, крiм товарiв, якi пiдпадають пiд дiю мiжнародних договорiв, згода на укладення яких надана Верховною Радою України.
Якщо iншi закони встановлюють правила оподаткування благодiйної (у тому числi гуманiтарної) допомоги, якi вiдрiзняються вiд правил, встановлених цим пiдпунктом, то дiють правила цього пiдпункту.
З огляду на вищевикладене, у Законi України "Про податок на додану вартiсть" iснує неузгодженiсть мiж пiдпунктом 3.2.5 пункту 3.2 статтi 3 та пiдпунктом 5.1.21 пункту 5.1 статтi 5 щодо порядку оподаткування податком на додану вартiсть операцiй iз iмпорту на митну територiю України товарiв у виглядi гуманiтарної допомоги.
Зазначена неузгодженiсть полягає у наступному. Згiдно iз статтею 3 Закону операцiї з iмпорту майна, як гуманiтарної допомоги, згiдно з мiжнародними договорами, згода на укладення яких надана Верховною Радою України, та вiдповiдно до закону не є об'єктом оподаткування.
Вiдповiдно до статтi 5 Закону операцiї з iмпорту пiдакцизних товарiв у виглядi гуманiтарної допомоги та товарiв, призначених для використання у господарськiй дiяльностi, не звiльняються вiд оподаткування, крiм товарiв, якi пiдпадають пiд дiю мiжнародних договорiв, згода на укладення яких надана Верховною Радою України.
Врегулювання цiєї неузгодженостi можливе шляхом внесення вiдповiдних змiн до Закону України "Про податок на додану вартiсть".
До законодавчого врегулювання порушеного питання, на думку Мiнiстерства фiнансiв України та Мiнiстерства юстицiї України, слiд керуватися пiдпунктом 4.4.1 пункту 4.4 статтi 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами", вiдповiдно до якого у разi, коли норма закону чи iншого нормативно-правового акта, виданого на пiдставi закону, або коли норми рiзних законiв чи рiзних нормативно-правових актiв припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язкiв платникiв податкiв або контролюючих органiв, внаслiдок чого є можливiсть прийняти рiшення на користь як платника податкiв, так i контролюючого органу, рiшення приймається на користь платника податкiв.
Заступник Мiнiстра | Т. I. Єфименко |