КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 26 травня 2007 р. | N 777 |
---|
Про затвердження Положення про Мiнiстерство
економiки України
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 27 лютого 2008 року N 101,
вiд 9 вересня 2009 року N 984,
вiд 25 листопада 2009 року N 1314,
вiд 3 лютого 2010 року N 101,
вiд 4 серпня 2010 року N 695
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство економiки України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинностi з 30 травня 2007 року.
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 18
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 травня 2007 р. N 777 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство економiки України
1. Мiнiстерство економiки України (Мiнекономiки) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Мiнекономiки є головним (провiдним) органом у системi центральних органiв виконавчої влади iз забезпечення реалiзацiї державної економiчної, цiнової, iнвестицiйної та зовнiшньоекономiчної полiтики, полiтики у сферi внутрiшньої торгiвлi, а також мiжвiдомчої координацiї з питань економiчного i соцiального спiвробiтництва України з ЄС.
(абзац другий пункту 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 09.09.2009р. N 984) |
2. Мiнекономiки у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, а також указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.
Мiнекономiки узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i в установленому порядку вносить їх Кабiнету Мiнiстрiв України.
Мiнекономiки у межах своїх повноважень розробляє проекти нормативно-правових актiв, органiзовує виконання актiв законодавства, здiйснює контроль за їх реалiзацiєю.
3. Основними завданнями Мiнекономiки є:
забезпечення формування та реалiзацiї в межах своїх повноважень державної економiчної полiтики, здiйснення прогнозування та державного регулювання нацiональної економiки, а також розроблення вiдповiдних прогнозних i програмних документiв;
розроблення в межах своїх повноважень та забезпечення вiдповiдно до законодавства реалiзацiї державної регiональної полiтики, органiзацiя роботи, пов'язаної iз створенням умов для динамiчного, збалансованого соцiально-економiчного розвитку країни та її регiонiв;
розроблення пропозицiй щодо формування та реалiзацiї державної цiнової полiтики;
сприяння розвитку ринкових вiдносин, конкурентного середовища, створенню належних умов для дiяльностi суб'єктiв господарювання всiх форм власностi; забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi технiчного регулювання та захисту прав споживачiв;
забезпечення:
- реалiзацiї в межах своїх повноважень державної полiтики з питань економiчного i соцiального спiвробiтництва України з ЄС та координацiї дiяльностi органiв виконавчої влади iз зазначених питань;
- реалiзацiї в межах своїх повноважень єдиної зовнiшньоекономiчної полiтики, полiтики iнтеграцiї економiки України у свiтову економiку, спiвробiтництва iз СОТ та вступу України до цiєї органiзацiї;
- формування та реалiзацiї в межах своїх повноважень державної iнвестицiйної полiтики;
- реалiзацiї державної полiтики у сферi спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, вiдповiдними мiжнародними, у тому числi регiональними, органiзацiями;
- реалiзацiї державної полiтики у сферi спiвробiтництва з державами-донорами та мiжнародними органiзацiями з питань залучення мiжнародної технiчної допомоги;
- формування та реалiзацiї в межах своїх повноважень державної полiтики у сферi управлiння державним сектором економiки; розроблення пропозицiй щодо формування державної полiтики у сферi реалiзацiї прав власностi та реформування вiдносин власностi;
- реалiзацiї державної полiтики щодо запобiгання банкрутству, сприяння створенню умов для здiйснення процедур вiдновлення платоспроможностi боржникiв, визнання боржникiв банкрутами;
- формування та реалiзацiї в межах своїх повноважень державної полiтики щодо розвитку внутрiшньої торгiвлi та побутових послуг;
- реалiзацiї в межах своїх повноважень державної полiтики у сферi державного замовлення та державного матерiального резерву;
розроблення пропозицiй щодо проведення адмiнiстративної реформи в Українi; удосконалення в межах своїх повноважень iнструменту, процедур та стандартiв дiяльностi органiв виконавчої влади;
забезпечення реалiзацiї в межах своїх повноважень державної економiчної полiтики у сферi оборони та безпеки.
4. Мiнекономiки вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) аналiзує стан i тенденцiї економiчного i соцiального розвитку України, її адмiнiстративно-територiальних одиниць, розробляє пропозицiї щодо прiоритетних напрямiв розвитку та реформування економiки, ураховуючи принципи сталого розвитку;
здiйснює роботу, пов'язану з державним прогнозуванням економiчного i соцiального розвитку України та пiдготовкою вiдповiдних програм; забезпечує координацiю роботи органiв виконавчої влади iз зазначених питань, розробляє структуру прогнозних та програмних документiв економiчного i соцiального розвитку, методичнi рекомендацiї щодо їх пiдготовки, вiдповiдає за впровадження сучасних методологiчних пiдходiв до прогнозування та розроблення програм економiчного i соцiального розвитку;
розробляє в межах своїх повноважень пропозицiї до проекту Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, заходи щодо її реалiзацiї та здiйснює монiторинг їх виконання;
готує разом з Фондом державного майна, Антимонопольним комiтетом, iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, а також Нацiональним банком прогнози економiчного i соцiального розвитку України на середньо- та короткостроковий перiоди, проект Державної програми економiчного i соцiального розвитку України на короткостроковий перiод;
розробляє коротко- та середньостроковий прогноз розмiру заробiтної плати, довгостроковий прогноз чисельностi населення України, його статево-вiкової структури;
погоджує прогнози розвитку галузей економiки на середньостроковий перiод, проекти програм розвитку галузей економiки;
здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво та координацiю роботи з пiдготовки прогнозiв економiчного i соцiального розвитку Автономної Республiки Крим, областей, районiв i мiст на середньостроковий перiод та програм економiчного i соцiального розвитку Автономної Республiки Крим, областей, районiв i мiст на короткостроковий перiод;
бере участь у формуваннi державної полiтики у сферi структурної перебудови економiки;
аналiзує стан конкурентоспроможностi нацiональної економiки, визначає напрями дiяльностi i розробляє заходи щодо її пiдвищення;
розробляє заходи щодо детiнiзацiї економiки та проводить монiторинг їх виконання;
готує разом з Мiнфiном прогноз зведеного балансу фiнансових ресурсiв держави;
проводить аналiз застосування iнструменту валютно-курсової, грошово-кредитної полiтики в реальному секторi економiки, розробляє пропозицiї щодо пiдвищення ефективностi його використання для досягнення економiчного зростання;
розробляє в межах своїх повноважень пропозицiї щодо вдосконалення бюджетного та податкового законодавства;
бере участь у розробленнi стратегiї та механiзму реформування податкової системи;
розробляє в межах своїх повноважень i подає Мiнфiну пропозицiї щодо вдосконалення державного фiнансового контролю;
бере участь у розробленнi Основних напрямiв бюджетної полiтики;
проводить аналiз:
- економiчних факторiв, що впливають на виконання державного бюджету;
- стану взаєморозрахункiв у сферi господарської дiяльностi та їх впливу на розвиток економiки, розробляє заходи щодо вдосконалення взаєморозрахункiв мiж суб'єктами господарювання;
- впливу ринку банкiвських послуг, валютного, фондового, страхового та iнших ринкiв фiнансових послуг на економiчний розвиток держави;
проводить економiчний аналiз ефективностi пенсiйної системи та iнвестицiйного потенцiалу пенсiйних фондiв, прогнозує їх вплив на розвиток економiки, розробляє разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади пропозицiї щодо стимулювання iнвестування коштiв пенсiйних фондiв у нацiональну економiку;
здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво i координацiю роботи, пов'язаної з розробленням i виконанням центральними та мiсцевими органами виконавчої влади державних цiльових програм, веде облiк таких програм, бере участь у пiдготовцi висновкiв стосовно доцiльностi їх затвердження та дострокового припинення їх виконання, проводить монiторинг виконання зазначених програм, бере участь у проведеннi оцiнки ефективностi використання бюджетних коштiв;
формує i подає Мiнфiну перелiк державних цiльових програм, якi передбачається виконати у вiдповiдному роцi з використанням бюджетних коштiв;
бере участь у:
- розробленнi стратегiї та механiзму реалiзацiї державної науково-технiчної та iнновацiйної полiтики, пiдготовцi пропозицiй щодо визначення обсягiв i цiльового спрямування бюджетного фiнансування наукової та науково-технiчної дiяльностi; проводить аналiз науково-технiчного потенцiалу та ефективностi його використання;
- розробленнi механiзму забезпечення економiчної безпеки держави та вiдповiдних заходiв;
- розробленнi та здiйсненнi заходiв з формування та реалiзацiї державної полiтики стосовно доходiв населення, розробляє пропозицiї щодо розмiрiв соцiальних гарантiй, стандартiв i нормативiв;
- проведеннi аналiзу економiчної ситуацiї у сферi освiти, культури, охорони здоров'я, фiзичної культури, спорту, туризму, iнформацiйної дiяльностi та в розробленнi i реалiзацiї державної полiтики у цiй сферi;
- пiдготовцi програм зайнятостi населення, прогнозних показникiв ринку працi;
розробляє пропозицiї щодо вдосконалення економiчного механiзму природокористування, прогнозує основнi екологiчнi показники; бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi природоохоронної дiяльностi;
розробляє в межах своїх повноважень пропозицiї, спрямованi на здiйснення енерго- та ресурсозберiгаючих заходiв, у тому числi щодо поводження з вiдходами виробництва i споживання, використання вторинних ресурсiв;
бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi iнформатизацiї, забезпечує у межах своїх повноважень впровадження сучасних iнформацiйно-комунiкацiйних технологiй, створення системи нацiональних iнформацiйних ресурсiв;
2) бере участь в межах своїх повноважень у реалiзацiї державної регiональної полiтики, розробляє в межах своїх повноважень проекти нормативно-правових актiв з питань регiональної полiтики i мiсцевого самоврядування,пропозицiї щодо розв'язання актуальних проблем у цiй сферi;
вживає в межах своїх повноважень заходiв щодо формування економiчно достатнiх територiальних громад, змiцнення їх матерiально-фiнансової бази, сприяє комплексному соцiально-економiчному розвитку територiй;
бере участь у розробленнi i здiйсненнi заходiв, спрямованих на розбудову iнфраструктури регiонiв, розвиток мiжрегiонального економiчного спiвробiтництва;
забезпечує загальну координацiю транскордонного спiвробiтництва та контроль за додержанням законодавства з питань транскордонного спiвробiтництва;
3) розробляє пропозицiї щодо формування та реалiзацiї державної цiнової полiтики; здiйснює вiдповiдно до законодавства державне регулювання цiн (тарифiв) на продукцiю, товари i послуги;
приймає разом з Антимонопольним комiтетом рiшення про запровадження та скасування державного регулювання цiн на продукцiю монопольних утворень на внутрiшньому ринку (за винятком продукцiї, регулювання цiн на яку здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України та нацiональними комiсiями регулювання природних монополiй);
здiйснює разом з iншими центральними органами виконавчої влади прогнозування iндексiв споживчих цiн та iндексiв цiн виробникiв промислової продукцiї, а також погоджує цiни (тарифи) у випадках, передбачених законодавством;
здiйснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням порядку формування, установлення та застосування цiн (тарифiв), органiзовує роботу органiв державного контролю за цiнами (тарифами); скасовує в установленому порядку цiни (тарифи), встановленi з порушенням законодавства;
4) узагальнює пропозицiї щодо формування, розмiщення та пiдвищення ефективностi функцiонування об'єктiв ринкової iнфраструктури;
бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi економiчної конкуренцiї та обмеження монополiзму, сприяє розвитку конкурентних вiдносин;
забезпечує пiдготовку проектiв рiшень Кабiнету Мiнiстрiв України щодо видачi дозволу на узгодженi дiї та концентрацiю суб'єктiв господарювання;
аналiзує стан внутрiшнього ринку товарiв та послуг, готує разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади пропозицiї щодо його розвитку i розробляє в межах своїх повноважень вiдповiднi заходи;
аналiзує стан i прогнозує тенденцiї розвитку внутрiшнього ринку i вплив на нього свiтового ринку;
аналiзує разом з iншими центральними i мiсцевими органами виконавчої влади стан ринку промислової продукцiї, послуг у сферi транспорту i зв'язку та розробляє заходи щодо їх розвитку, проведення структурної перебудови в промисловостi, паливно-енергетичному i дорожньо-транспортному комплексах та у сферi зв'язку, мiждержавної i мiжгалузевої виробничої кооперацiї;
здiйснює методологiчне забезпечення розроблення балансiв попиту та пропозицiї за основними видами паливно-енергетичних ресурсiв, промислової продукцiї та продовольства;
бере участь у встановленому порядку в розробленнi проектiв мiжнародних договорiв щодо поставки енергоносiїв в Україну та їх транзиту через її територiю;
бере участь у пiдготовцi та здiйсненнi заходiв, спрямованих на забезпечення продовольчої безпеки України, у розробленнi пропозицiй щодо державної пiдтримки розвитку села;
розробляє пропозицiї з питань реалiзацiї державної полiтики щодо утворення промислово-фiнансових груп i забезпечення їх дiяльностi;
здiйснює в установленому порядку монiторинг виконання фiнансових планiв пiдприємств державного сектору економiки та забезпечує методичне керiвництво в цiй сферi;
забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної регуляторної полiтики, полiтики у сферi лiцензування, полiтики з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi, бере участь у розробленнi та виконаннi державних i регiональних програм з питань розвитку пiдприємництва;
розробляє пропозицiї щодо створення сприятливих умов для розвитку пiдприємництва, удосконалення механiзму його фiнансової пiдтримки та здiйснює в межах своїх повноважень вiдповiднi заходи;
затверджує положення про нацiональний орган з акредитацiї, опис та правила застосування нацiонального знака акредитацiї, положення про Раду з акредитацiї та її склад, здiйснює iншi повноваження iз зазначених питань;
забезпечує формування державної полiтики у сферi стандартизацiї, пiдтвердження вiдповiдностi (сертифiкацiї), метрологiї, акредитацiї, ринкового нагляду та захисту прав споживачiв та здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
здiйснює функцiї з регулювання товарного бiржового ринку (крiм функцiй, якi належать згiдно iз законодавством до компетенцiї iнших центральних органiв виконавчої влади) i подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України узагальненi пропозицiї органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi щодо його удосконалення;
(пiдпункт 4 пункту 4 доповнено абзацом згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25.11.2009р. N 1314) |
5) забезпечує i координує в межах своїх повноважень виконання Українською Стороною зобов'язань за мiжнародними договорами України з ЄС;
забезпечує роботу вiдповiдних пiдкомiтетiв Комiтету з питань спiвробiтництва мiж Україною та ЄС;
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади, пов'язану iз створенням зони вiльної торгiвлi мiж Україною та ЄС;
координує дiяльнiсть, пов'язану iз спiвробiтництвом з ЄС з питань використання iнструменту та механiзму допомоги ЄС;
розробляє пропозицiї щодо вдосконалення механiзму взаємодiї центральних органiв виконавчої влади з iнституцiями ЄС;
сприяє мiсцевим органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування у налагодженнi зв'язкiв з європейськими регiональними органiзацiями та їх участi у європейських регiональних програмах, залученню українських пiдприємств, установ та органiзацiй до участi в галузевих програмах ЄС;
забезпечує в межах своїх повноважень адаптацiю законодавства України до законодавства ЄС;
6) забезпечує реалiзацiю державної зовнiшньоекономiчної полiтики, розробляє концепцiї та стратегiї розвитку зовнiшньоекономiчного потенцiалу держави, механiзму державного регулювання зовнiшнiх економiчних зв'язкiв;
проводить постiйний монiторинг розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, аналiзує ефективнiсть експорту та iмпорту товарiв (робiт, послуг), розробляє i забезпечує здiйснення заходiв щодо розвитку та удосконалення структури експорту та iмпорту товарiв (робiт, послуг), розробляє рекомендацiї для вiдповiдних галузей економiки з урахуванням кон'юнктурних змiн на свiтовому ринку;
бере участь у складаннi зовнiшньоторговельного i платiжного балансу;
розробляє пропозицiї щодо запровадження нових форм економiчного спiвробiтництва з iноземними державами та полiпшення торговельно-економiчних вiдносин з ними;
здiйснює загальну координацiю дiяльностi української частини двостороннiх комiсiй, комiтетiв, координацiйних рад та iнших мiжурядових органiв з питань економiчного спiвробiтництва;
здiйснює протокольно-органiзацiйне забезпечення пiдготовки i проведення спiльних засiдань мiжурядових комiсiй з питань торговельно-економiчного та науково-технiчного спiвробiтництва, iнших двостороннiх i багатостороннiх мiжурядових заходiв з аналогiчної проблематики, що проводяться в Українi;
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади з питань пiдготовки до участi України у засiданнях Робочої групи з розгляду заявки України про вступ до СОТ, проведення двостороннiх переговорiв з делегацiями держав - членiв зазначеної Робочої групи про доступ до ринку товарiв i послуг;
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади щодо обробки запитiв СОТ i держав - членiв СОТ та їх iнформування;
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади з питань приведення законодавства України у вiдповiднiсть з нормами та принципами системи угод СОТ, проводить у межах своїх повноважень експертизу проектiв нормативно-правових актiв на вiдповiднiсть нормам i принципам системи угод СОТ;
забезпечує в межах своїх повноважень представництво України в СОТ, на Конференцiї ООН з питань торгiвлi та розвитку (ЮНКТАД) та в iнших мiжнародних економiчних органiзацiях;
розробляє i вносить у встановленому порядку пропозицiї щодо укладення, денонсацiї мiжнародних договорiв України, укладає вiдповiдно до законодавства мiжнароднi договори мiжвiдомчого характеру;
здiйснює контроль за додержанням суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi вимог нацiонального законодавства та положень мiжнародних договорiв України;
бере участь у пiдготовцi пропозицiй щодо розроблення стратегiї розвитку економiчного спiвробiтництва України з державами - учасницями Спiвдружностi Незалежних Держав;
забезпечує в межах своїх повноважень координацiю роботи з формування Єдиного економiчного простору Республiки Бiлорусь, Республiки Казахстан, Росiйської Федерацiї та України (ЄЕП);
готує пропозицiї щодо забезпечення функцiонування системи нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi, облiку (реєстрацiї) окремих видiв зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв), укладених суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi України всiх форм власностi, та здiйснює вiдповiднi заходи;
забезпечує реалiзацiю єдиної митно-тарифної полiтики, готує пропозицiї щодо вдосконалення нормативно-правової бази митно-тарифного регулювання;
виконує в установленому законодавством порядку регуляторнi та реєстрацiйно-дозвiльнi функцiї у сферi експорту, iмпорту товарiв (робiт, послуг), здiйснює вiдповiдно до законодавства лiцензування експорту, iмпорту товарiв (робiт, послуг) та деяких видiв господарської дiяльностi, визначає рiвень iндикативних цiн та публiкує їх перелiк;
застосовує до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi України та iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi спецiальнi санкцiї, передбаченi Законом України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть";
проводить монiторинг операцiй з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах та подає пропозицiї щодо внесення змiн до актiв законодавства, якi регулюють виконання операцiй з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах;
проводить у встановленому порядку реєстрацiю представництв iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi та узагальнює iнформацiю про їх дiяльнiсть;
забезпечує в межах своїх повноважень державне регулювання у сферi здiйснення iнвестицiй у негрошовiй формi за кордон;
забезпечує в установленому порядку захист економiчних прав i законних iнтересiв України, її суб'єктiв господарювання;
веде облiк iноземних компанiй, якi застосовують до України обмежувальну дiлову практику або несумлiнно виконують зобов'язання перед Україною та українськими партнерами;
виявляє факти застосування або загрози застосування органами iноземних держав, митними союзами або економiчними угрупованнями антидемпiнгових, компенсацiйних та спецiальних захисних заходiв до товарiв походженням з України, вживає заходiв з метою захисту iнтересiв суб'єктiв господарювання України в антидемпiнгових, антисубсидицiйних та спецiальних захисних розслiдуваннях, що проводяться iноземними державами щодо української продукцiї;
приймає в межах своїх повноважень рiшення про вжиття заходiв у вiдповiдь на дискримiнацiйнi та/або недружнi дiї iнших держав, митних союзiв або економiчних угруповань;
проводить у встановленому порядку антидемпiнговi, антисубсидицiйнi та спецiальнi розслiдування;
бере участь у формуваннi державної полiтики у сферi експортного контролю;
аналiзує стан розрахункiв за зовнiшньоекономiчними операцiями та розробляє пропозицiї щодо вдосконалення механiзму проведення зазначених розрахункiв i порядку контролю за ними;
контролює в межах своїх повноважень проведення експортно-iмпортних операцiй за участю iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi, зареєстрованих у державах з пiльговим режимом оподаткування;
видає в установленому порядку разовi iндивiдуальнi дозволи на перевищення встановленого законодавством строку ввезення на митну територiю України товарiв (виконання робiт, надання послуг), якi iмпортуються за бартерними договорами;
абзац тридцять перший пiдпункту 6 пункту 4 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.08.2010р. N 695) |
забезпечує взаємодiю центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади щодо розвитку двостороннього спiвробiтництва з iноземними державами в економiчнiй сферi;
7) розробляє заходи, спрямованi на нарощення iнвестицiйних ресурсiв, створення сприятливого iнвестицiйного клiмату, та органiзовує їх здiйснення;
готує пропозицiї щодо державного регулювання у сферi iнвестицiйної дiяльностi, залучення iноземних iнвестицiй та кредитiв в Україну, створення сприятливих умов для розвитку концесiйної дiяльностi;
формує та подає в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України проект перелiку об'єктiв державної власностi, що можуть бути наданi в концесiю;
координує роботу центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади з пiдготовки та реалiзацiї проектiв, що передбачають залучення iноземних кредитiв пiд державнi гарантiї;
бере участь у запровадженнi системи страхування ризикiв пiд час здiйснення кредитування експорту та експортних ризикiв;
бере участь у визначеннi та реалiзацiї основних напрямiв державної житлової полiтики;
забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики щодо функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон, територiй прiоритетного розвитку та промислових (iндустрiальних) паркiв, координує дiяльнiсть центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади в зазначенiй сферi;
проводить аналiз соцiально-економiчних результатiв функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон, територiй прiоритетного розвитку i промислових (iндустрiальних) паркiв; забезпечує в межах своїх повноважень захист iнтересiв держави в зазначенiй сферi;
здiйснює реєстрацiю проектiв угод про розподiл продукцiї, проводить їх технiко-економiчну експертизу та державну реєстрацiю угод про розподiл продукцiї;
бере участь у здiйсненнi заходiв iз створення позитивного iнвестицiйного iмiджу України;
органiзовує проведення експертизи iнвестицiйних проектiв, що потребують державної пiдтримки;
бере участь у визначеннi обсягiв фiнансування, спрямованих на капiтальнi вкладення, та здiйснює контроль за їх ефективним використанням;
розробляє та впроваджує новий iнструмент та механiзм сприяння iнвестуванню;
координує роботу з пiдготовки та реалiзацiї проектiв залучення iнвестицiй за економiчним механiзмом, визначеним Кiотським протоколом до Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату i схемою "зелених iнвестицiй";
8) координує i забезпечує разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади реалiзацiю державної полiтики у сферi економiчного та технiчного спiвробiтництва з iноземними державами та мiжнародними органiзацiями щодо виконання економiчних програм i проектiв;
забезпечує взаємодiю центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади з iнiцiювання, пiдготовки та виконання програм i проектiв економiчного та соцiального розвитку України, якi пiдтримуються мiжнародними фiнансовими органiзацiями; проводить монiторинг ефективностi виконання зазначених програм i проектiв, здiйснює методологiчне забезпечення в цiй сферi;
органiзовує опрацювання пропозицiй щодо iнiцiювання проектiв економiчного i соцiального розвитку України, якi пiдтримуються мiжнародними фiнансовими органiзацiями, подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо доцiльностi пiдготовки проекту та визначення вiдповiдального за його реалiзацiю;
розробляє стратегiчнi та програмнi документи з питань спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, зокрема забезпечує розроблення плану спiвробiтництва України з такими органiзацiями на вiдповiдний рiк;
погоджує пропозицiї головних розпорядникiв бюджетних коштiв щодо визначення обсягiв видаткiв, що передбачаються у проектi Державного бюджету України на вiдповiдний рiк для фiнансування та спiвфiнансування проектiв економiчного i соцiального розвитку, якi пiдтримуються мiжнародними фiнансовими органiзацiями;
9) забезпечує формування стратегiчних i щорiчних програм залучення мiжнародної технiчної допомоги вiдповiдно до прiоритетних напрямiв соцiально-економiчного розвитку України та координує дiяльнiсть, пов'язану iз залученням такої допомоги;
проводить державну реєстрацiю/перереєстрацiю програм та проектiв мiжнародної технiчної допомоги в Українi;
проводить експертизу та погоджує запити вiтчизняних пiдприємств, установ та органiзацiй на одержання мiжнародної технiчної допомоги;
координує здiйснення заходiв з розроблення та виконання програм i проектiв мiжнародної технiчної допомоги, проводить монiторинг ефективностi їх виконання, контролює додержання умов виконання таких програм i проектiв;
проводить акредитацiю iноземних органiзацiй - виконавцiв програм i проектiв мiжнародної технiчної допомоги в Українi, видає свiдоцтва, iншi документи, якi пiдтверджують право на пiльги, привiлеї та iмунiтети, визначенi нацiональним законодавством i мiжнародними договорами України;
10) забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi управлiння державним сектором економiки;
розробляє заходи щодо пiдвищення ефективностi використання державного майна, органiзовує розроблення загальних принципiв (порядку), методичних рекомендацiй, пов'язаних з передачею майна; проводить аналiз економiчної ефективностi проектiв рiшень з питань передачi майна; розробляє та подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України проекти рiшень з питань передачi або обмiну об'єктiв права державної та комунальної власностi;
бере участь у формуваннi та реалiзацiї принципiв управлiння корпоративними правами держави, у здiйсненнi контролю за додержанням iнтересiв держави в управлiннi її корпоративними правами та у процесi приватизацiї державного майна, у пiдготовцi проекту перелiку об'єктiв державної власностi, що не пiдлягають приватизацiї;
здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
розробляє разом iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади в установленому порядку пропозицiї щодо визначення перелiку пiдприємств, якi мають стратегiчне значення для економiки та безпеки держави;
11) здiйснює вiдповiдно до Закону України "Про вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом" повноваження державного органу з питань банкрутства;
забезпечує реалiзацiю державної полiтики щодо запобiгання банкрутству, а також створення умов для здiйснення процедур вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом стосовно суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi у випадках, передбачених законом;
12) бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi внутрiшньої торгiвлi, ресторанного господарства i побутових послуг;
розробляє в установленому порядку пропозицiї щодо гармонiзацiї нормативно-правових актiв та нормативних документiв з мiжнародними, у тому числi європейськими правилами i стандартами, якi визначають вимоги до дiяльностi у сферi внутрiшньої торгiвлi, ресторанного господарства i побутових послуг;
розробляє правила провадження торговельної дiяльностi, торговельного i побутового обслуговування населення, роботи пiдприємств ресторанного господарства;
розробляє та затверджує граничнi розмiри списання втрати товарiв на пiдприємствах торгiвлi та ресторанного господарства, а також порядок їх застосування;
(пiдпункт 12 пункту 4 доповнено абзацом згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 09.09.2009р. N 984) |
13) бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi державних закупiвель;
формує державне замовлення на постачання продукцiї для державних потреб та координує роботу державних замовникiв щодо його розмiщення та виконання;
забезпечує формування державної полiтики щодо створення, розмiщення, зберiгання, поповнення та використання запасiв державного матерiального резерву та здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
готує висновки щодо економiчної доцiльностi видiлення коштiв з резервного фонду державного бюджету та проекти вiдповiдних рiшень Кабiнету Мiнiстрiв України;
14) розробляє пропозицiї щодо:
- проведення адмiнiстративної реформи та здiйснення заходiв, спрямованих на її реалiзацiю;
- вдосконалення державного управлiння, в тому числi оптимiзацiї системи центральних органiв виконавчої влади;
- визначення основних напрямiв розвитку системи надання адмiнiстративних послуг;
15) координує дiяльнiсть державних замовникiв i формує проект основних показникiв державного оборонного замовлення;
бере участь у виконаннi державних цiльових програм у сферi оборони та безпеки та здiйснює монiторинг ефективностi їх виконання;
здiйснює функцiї з координацiї дiяльностi з планування, методологiчного, методичного, наукового та фiнансового забезпечення мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiї в центральних та мiсцевих органах виконавчої влади, iнших органах державної влади та нацiональнiй економiцi;
бере участь у межах своїх повноважень у:
- забезпеченнi вiйськово-технiчного спiвробiтництва з iноземними державами;
- реалiзацiї державної полiтики у сферi техногенної безпеки та цивiльного захисту населення;
- реалiзацiї державної полiтики у сферi спiвробiтництва з НАТО;
16) забезпечує в межах своїх повноважень пiдготовку, перепiдготовку управлiнських кадрiв у сферi економiки та пiдприємництва;
розробляє пропозицiї щодо вдосконалення системи облiку, звiтностi та державної статистики;
здiйснює в установленому порядку контроль за витрачанням бюджетних коштiв пiдприємствами, установами та органiзацiями, що належать до сфери управлiння Мiнекономiки;
спрямовує, координує та контролює в установленому порядку дiяльнiсть вiдповiдних структурних пiдроздiлiв мiсцевих держадмiнiстрацiй;
бере участь у пiдготовцi та проведеннi конференцiй, симпозiумiв, семiнарiв, мiжнародних i нацiональних виставок та iнших заходiв з економiчних питань, проводить iнформацiйну i консультацiйну роботу з питань пiдготовки та проведення таких заходiв;
подає в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо затвердження щорiчних планiв участi вiтчизняних пiдприємств, установ та органiзацiй у мiжнародних виставках за кордоном з частковим фiнансуванням витрат на їх проведення за рахунок коштiв державного бюджету;
вносить в установленому порядку пропозицiї стосовно участi України у дiяльностi вiдповiдних мiжнародних органiзацiй, а також щодо призначення представникiв України в таких органiзацiях та визначення нацiональних координаторiв iз спiвробiтництва з ними;
вживає заходiв для залучення в установленому порядку громадськостi до обговорення питань економiчної та соцiальної полiтики держави;
забезпечує оперативне оприлюднення iнформацiї про дiяльнiсть Мiнiстерства;
забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням у центральному апаратi Мiнекономiки, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння.
5. Мiнекономiки має право:
1) залучати спецiалiстiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), консультацiйнi та експертнi органiзацiї для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
2) утворювати в разi потреби за погодженням з iншими заiнтересованими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування комiсiї та експертнi групи, в тому числi iз залученням до роботи в них фахiвцiв на договiрнiй основi, за погодженням з Мiнфiном;
3) робити запити i одержувати в установленому порядку вiд центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, органiв та агентiв валютного контролю iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань i функцiй, зокрема iнформацiю, документи i матерiали, пов'язанi iз здiйсненням Мiнiстерством повноважень державного органу з питань банкрутства;
4) користуватися безоплатно базами даних, що створюються i ведуться центральними та мiсцевими органами виконавчої влади;
5) скасовувати в установленому законом порядку накази керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв мiсцевих держадмiнiстрацiй;
6) проводити в межах своїх повноважень перевiрку з питань додержання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, яким наданi повноваження у сферi цiноутворення, а також суб'єктами пiдприємництва порядку формування, встановлення та застосування цiн (тарифiв);
7) забезпечувати розгляд вiдповiдно до законодавства справ про адмiнiстративнi правопорушення, пов'язанi з порушенням порядку формування та застосування цiн i тарифiв, а також невиконанням вимог органiв державного контролю за цiнами;
8) застосовувати до суб'єктiв пiдприємництва економiчнi (фiнансовi) санкцiї згiдно iз законодавством;
9) утворювати, реорганiзовувати, лiквiдувати в установленому законодавством порядку пiдприємства, установи та органiзацiї, що належать до сфери управлiння Мiнекономiки.
6. Мiнекономiки здiйснює свої повноваження безпосередньо та через свої територiальнi органи, служби, iнспекцiї, агентства, а також через пiдприємства, установи та органiзацiї, що належать до сфери його управлiння.
7. Мiнекономiки пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, а також з вiдповiдними органами iноземних держав та мiжнародних органiзацiй.
8. Мiнекономiки в межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
Мiнекономiки видає в разi потреби разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi акти.
Нормативно-правовi акти Мiнекономiки пiдлягають державнiй реєстрацiї в порядку, встановленому законодавством.
Рiшення Мiнекономiки, прийнятi у межах його повноважень, обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.
9. Мiнекономiки очолює Мiнiстр, якого призначає на посаду та звiльняє з посади в установленому порядку Верховна Рада України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Мiнiстр забезпечує виконання Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, формування та реалiзацiю державної економiчної, цiнової, iнвестицiйної та зовнiшньоекономiчної полiтики, а також мiжвiдомчу координацiю з питань економiчного i соцiального спiвробiтництва України з ЄС.
Мiнiстр:
1) здiйснює керiвництво Мiнекономiки та на виконання вимог законодавства в межах наданих повноважень визначає полiтичнi прiоритети, стратегiчнi напрями роботи Мiнiстерства i шляхи досягнення поставленої мети, спрямовує та координує дiяльнiсть iнших центральних органiв виконавчої влади;
2) вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо вирiшення питань, пов'язаних з виконанням своїх повноважень iз спрямування i координацiї дiяльностi центральних органiв виконавчої влади;
3) вносить Прем'єр-мiнiстровi України пропозицiї щодо:
утворення, реорганiзацiї та лiквiдацiї центральних органiв виконавчої влади;
призначення на посаду та звiльнення з посади своїх заступникiв;
призначення на посаду та звiльнення з посади керiвникiв, перших заступникiв i заступникiв керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується ним;
4) утворює, реорганiзовує, лiквiдує служби, iнспекцiї, агентства у складi Мiнекономiки в межах коштiв, передбачених у державному бюджетi для утримання Мiнiстерства;
призначає на посаду та звiльняє з посади керiвникiв служб, iнспекцiй та агентств, затверджує положення про цi органи в яких визначає їх завдання, функцiї, звiтнiсть та iншi питання дiяльностi;
призначає в установленому порядку на посаду та звiльняє з посади керiвникiв територiальних органiв Мiнiстерства;
укладає та розриває за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України вiдповiдно до законодавства контракти з керiвниками державних пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнекономiки;
затверджує статути пiдприємств, положення (статути) про установи та органiзацiї, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства;
погоджує в установленому порядку призначення на посаду та звiльнення з посади керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв обласних, Київської та Севастопольської мiських держадмiнiстрацiй;
5) погоджує проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до компетенцiї Мiнекономiки та центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується ним;
6) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Мiнекономiки та центральнi органи виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується ним;
7) пiдписує нормативно-правовi акти Мiнiстерства;
8) пiдпункт 8 пункту 9 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.08.2010р. N 695) |
9) призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв центрального апарату Мiнекономiки;
(абзац перший пiдпункту 9 пункту 9 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.02.2008р. N 101) |
розглядає в установленому порядку питання щодо присвоєння працiвникам центрального апарату Мiнiстерства, територiальних органiв Мiнiстерства вiдповiдних рангiв державних службовцiв, заохочення, притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi; вносить в установленому порядку подання щодо вiдзначення їх, а також працiвникiв служб, iнспекцiй та агентств, що дiють у складi Мiнiстерства, i пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, державними нагородами;
10) представляє в установленому порядку Кабiнет Мiнiстрiв України у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;
11) веде переговори та пiдписує вiдповiдно до наданих повноважень мiжнароднi договори України;
12) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України здiйснює керiвництво консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, що утворюються Кабiнетом Мiнiстрiв України;
13) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Мiнiстерство;
14) затверджує плани роботи Мiнекономiки та звiти про їх виконання;
15) забезпечує охорону державної таємницi в центральному апаратi Мiнiстерства та його територiальних органах, в службах, iнспекцiях та агентствах, а також на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння Мiнекономiки, та здiйснює заходи з мобiлiзацiйної пiдготовки в межах повноважень, передбачених законодавством;
16) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законами.
10. Мiнiстр має заступникiв, яких призначає на посаду та звiльняє з посади Кабiнет Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Мiнiстр розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками.
(абзац другий пункту 10 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.02.2008р. N 101) |
11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiнекономiки, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Мiнiстерствi утворюється колегiя.
До складу колегiї входять Мiнiстр (голова колегiї), заступники Мiнiстра, керiвники центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра, iншi керiвнi працiвники Мiнiстерства, керiвники служб, iнспекцiй та агентств, а також пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнекономiки, члени виконавчого або iншого органу управлiння всеукраїнських асоцiацiй органiв мiсцевого самоврядування. У разi потреби до складу колегiї Мiнекономiки можуть бути включенi в установленому порядку iншi особи.
(абзац другий пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.02.2010р. N 101) |
Членiв колегiї затверджує та увiльняє Мiнiстр.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Мiнiстерства.
12. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо реалiзацiї основних завдань дiяльностi Мiнекономiки, розв'язання iнших питань у Мiнекономiки можуть утворюватися науковi, науково-консультативнi ради, комiсiї, iншi дорадчi та консультативнi органи.
Склад цих органiв i положення про них затверджує Мiнiстр.
13. Гранична чисельнiсть працiвникiв Мiнекономiки затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структуру центрального апарату Мiнекономiки затверджує Мiнiстр за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.
Положення про структурнi пiдроздiли центрального апарату Мiнiстерства затверджує Мiнiстр.
Штатний розпис та кошторис Мiнекономiки затверджує Мiнiстр за погодженням з Мiнфiном.
14. Мiнекономiки є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.