ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 31.05.2007 | N 18/18-1/516-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць | |
До уваги пiдроздiлiв з питань захисту прав iнтелектуальної власностi |
Щодо надання довiдкової iнформацiї
До вiдома та використання в роботi направляємо матерiали щодо факторiв та критерiїв ризикiв що застосовуються у країнах-членах ЄС при здiйсненнi аналiзу ризикiв на основi нацiлення та вибiрковостi.
Додаток: на 8 арк.
Директор Департаменту заходiв торговельної полiтики | О.I.Пашинний |
Iндикатори ризику/фактори порушень iнтелектуальної власностi |
Оцiнка ризику, ґрунтуючись на перевiрцi митних декларацiй i iнших супровiдних документiв |
- Потрiбно звертати увагу на логiчнiсть зв'язкiв
мiж всiма наданими даними - Потрiбно намагатися пояснити всi невiдповiдностi - Потрiбно звернутися до зовнiшнiх джерел, наприклад, до баз даних |
Товари з високим ступенем ризику вiдносно пiдроблення й пiратства - товари класу "люкс" - вироби вiдомих дизайнерiв (авторськi вироби) - популярнi й моднi товари |
Товари з високим ступенем ризику вiдносно пiдроблення й пiратства Одяг i аксесуари, годинники i їх частини, сумочки, гаманцi, рюкзаки, оптичнi диски, в тому числi з аудiо-записами, художнi фiльми й комп'ютернi програми, сигарети, пиво, вино й алкогольнi напої, iграшки й вiдеоiгри, комп'ютери й периферiйнi устрої, сонцезахиснi окуляри, головнi убори, взуття, електротовари, запчастини, а також медикаменти |
Фактори ризику Товари в такому виглядi, що вказує на подiбнiсть iз вiдомою торговельною маркою або iз захищеними авторськими правами |
Фактори ризику - В описi товару зазначається - "етикетки", "написи", "нашивки" - Незрозумiлий опис товарiв у декларацiї або в рахунку-фактурi - "вироби iз пластику", "металевий", "зразки", "господарськi товари" або "збiрний вантаж" |
Фактори ризику Товари, якi зробленi або завезенi з держав, якi вiдомi як джерела пiдроблених i пiратських товарiв |
Фактори ризику Товари ввозяться у режимi транзиту у державу, що вiдома як, держава, у якiй iснує попит на пiдроблений i пiратський товар |
Країни ризику Китайська Народна Республiка, Гонконг, Пiвденна Корея, Сiнгапур, Таїланд, Китайський Тай Пей, Малайзiя, Туреччина й Пакистан Чеська Республiка й Польща Канада Мексика, Парагвай i Бразилiя |
Фактори ризику присутнi у характерi i якостi супровiдних документiв - Незвичайна форма накладних i рахункiв - Рахунки заповненi вiд руки - Нечiтка роздрукiвка - Виправлення |
У бiльшостi випадкiв офiцiйнi документи мiстять таку iнформацiю - Номер телефону й факсу, адреса електронної пошти вiдправника й одержувача товарiв - Реєстрацiйнi номери компанiї - Умови продажу й поставки - Номери й дати замовлення й рахунку - Цiна за одиницю товару |
Iндикатори ризикiв виробника/вiдправника й iмпортера/одержувача - Дуже недовга iсторiя митних операцiй або вiдсутнiсть таких взагалi - Iснування випадкiв порушення митних правил - Iснування сумнiвiв щодо достовiрностi назви |
Iндикатори ризикiв виробника/вiдправника й iмпортера/одержувача - Назва не вiдповiдає виду пiдприємницької дiяльностi - Неповна адреса - Використовується поштова скринька або для доставки поштових посилок iснує тiльки номер телефону |
Деякi зони, де укладаються угоди, предметом яких є пiдробленi i пiратськi товари - Kowloon Bay, Гонконг - Canal Street, Нью-Йорк (США) - Santee Alley, Лос-Анжелос (США) - Changzhou, Китай |
Мiсце виготовлення товарiв Приклад: Оригiнальнi годинники Rolex виробляються тiльки у Швейцарiї. Якщо годинники з торговельним знаком Rolex завезенi з iншої держави, а не з Швейцарiї, то це є пiдставою для пiдозри |
Маршрут транспортування товарiв - Маршрут транспортування або поширення вiдрiзняється вiд того, який у своїй заявi вказав власник прав - Нелогiчний маршрут транспортування - Непропорцiйно високi транспортнi видатки |
Вид транспорту Пошта або кур'єрська пошта Кур'єрською поштою звичайно транспортуються наручнi годинники, оптичнi диски, наприклад, CD, DVD, фармацевтичнi товари й комп'ютернi деталi |
Задекларована вартiсть товарiв - Товар декларується по неадекватно високiй або низькiй цiнi - Товари застрахованi по неадекватно низькiй вартостi - У рахунку-фактурi не вказується в якiй саме розфасовцi поставляється товар, цiна зазначена, виходячи з його ваги, а не вартостi за одиницю розфасованого товару |
Розмiр посилки Товари вiдправленi в неадекватно великих або неадекватно малих кiлькостях для конкретного виду товару. Наприклад, посилка 20 000 годинникiв Rolex неадекватно велика |
Умови продажу й поставки - Умови продажу "CASH/готiвка або "COD" (CASH ON DELIVERY/готiвка при доставцi) вказують на пiдвищений ризик - Умови продажу й поставки EXW (EX WORKS/iз заводу) вказують на пiдвищений ризик - На пiдвищений ризик вказують заздалегiдь оплаченi посилки |
Зовнiшнiй вигляд упаковки - Товари упакованi в такому виглядi, що не вiдповiдає упаковцi правовласника - Упаковка товару нестандартного розмiру, форми, виду - Низька якiсть упаковки або позначень на упаковцi (наприклад, бляклi написи, назви з помилками) |
Якiсть товарiв - Низька якiсть товарiв або рiвень виконання - Товари без iнструкцiй по використанню й гарантiйних документiв, або з копiйованими iнструкцiями або гарантiйними документами поганої якостi |
Якiсть товарiв - Написи, iнструкцiї й гарантiї на товари погано перекладенi, iз граматичними помилками - Товари передбаченi для iншого регiону або держави |
Написи й позначення на товарах - На товарах немає номерiв партiй, штрих кодiв, iнформацiї про строк придатностi - На товарах є iнформацiя про мiсце або регiон виробництва, що не збiгається з iнформацiєю про країну виготовлення або експорту |
Написи й позначення на товарах - На посилцi вiдсутнi посилання на торговельнi знаки й реєстрацiю авторських прав чи немає попереджень вiдносно торговельних знакiв i авторських прав - Етикетки товарiв не вiдповiдають вимогам закону країни iмпорту |
Характеристика виробу Багато правовласникiв використовують голограми, iншi деталi, якi важко пiдробити, для пiдтвердження автентичностi своїх виробiв |
Кiлька торговельних знакiв у складi одного вантажу Приклади: Посилка сумочок, у якiй на товарi нанесенi торговельнi знаки декiлькох дизайнерiв Посилка годинникiв, у якiй на товари нанесено декiлька незв'язаних один з одним торговельних знакiв |