ЧЕРНIГIВСЬКА МИТНИЦЯ
ЧЕРНIГIВСЬКИЙ ПРИКОРДОННИЙ ЗАГIН
НАКАЗ
вiд 12 лютого 2004 року | N 67/95 |
---|
Про затвердження Технологiї прикордонного та митного контролю в автомобiльних та залiзничних пунктах пропуску через державний кордон України - "Сенькiвка", "Новi Яриловичi", "Славутич-Комарин", "Грем'яч", "Миколаївка", "Горностаївка-Терюха" та у пунктi контролю "Хоробичi"
(назва у редакцiї наказу Чернiгiвської митницi, Чернiгiвського прикордонного загону вiд 29.09.2005 р. N 442/872) | |
Зареєстровано в Чернiгiвському обласному управлiннi юстицiї 26 лютого 2004 р. за N 11/502 |
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
наказом Чернiгiвської митницi, Чернiгiвського
прикордонного загону
вiд 29 вересня 2005 року N 442/872
З метою запровадження на
постiйнiй основi нової технологiї прикордонного
та митного контролю у пунктах пропуску через
державний кордон України в автомобiльних та
залiзничних пунктах пропуску через державний
кордон України - "Сенькiвка", "Новi
Яриловичi", "Славутич",
"Горностаївка" та у пунктi контролю
"Хоробичi", що розроблена на виконання вимог спiльного наказу Державної прикордонної
служби України та Державної митної служби
України вiд 24.11.2003 р. N 297/793 "Про
затвердження Технологiї прикордонного та
митного контролю у пунктах пропуску через
державний кордон", зареєстрованого в
Мiнiстерствi юстицiї України вiд 09.12.2003 р. за
N 1133/8454, та з метою поступового переходу до
здiйснення контрольних операцiй на рiвнi практики
роботи органiв прикордонного та митного контролю
Європейського Союзу, а також на виконання
Програми дiй, спрямованих на пiдтримання режиму
державного кордону України i прикордонного
режиму, розвитку Прикордонних вiйськ України та
митних органiв України, на перiод до 2005 року,
затвердженої Указом Президента України вiд 16.11.2000
р. N 1241, наказуємо:
1. Затвердити Технологiю прикордонного та митного контролю в автомобiльних та залiзничних пунктах пропуску через державний кордон України - "Сенькiвка", "Новi Яриловичi", "Славутич", "Горностаївка" та у пунктi контролю "Хоробичi" (далi - Технологiя).
2. Вiдповiдальним особам Чернiгiвської митницi та Чернiгiвського прикордонного загону забезпечити подання цього наказу до Чернiгiвського обласного управлiння юстицiї для державної реєстрацiї.
3. Ввести в дiю Технологiю через 10 днiв пiсля реєстрацiї в Чернiгiвському обласному управлiннi юстицiї.
4. Начальникам вiддiлень прикордонного контролю та митних пiдроздiлiв в пунктах пропуску "Сенькiвка", "Новi Яриловичi", "Славутич-Комарин", "Грем'яч", "Миколаївка", "Горностаївка-Терюха" та у пунктi контролю "Хоробичi" забезпечити вивчення особовим складом зазначеної Технологiї, органiзувати безперервнiсть технологiчного процесу оформлення осiб, легкових транспортних засобiв, автобусiв, вагонiв пасажирських поїздiв.
(пункт 4 у редакцiї наказу Чернiгiвської митницi,Чернiгiвського прикордонного загону вiд 29.09.2005 р. N 442/872) |
5. Встановити наступний час початку та завершення роботи чергових змiн:
5.1. Для автомобiльних пунктiв пропуску:
- пункт пропуску "Новi Яриловичi":
прикордонний - 11.00 год.,
митний - 11.00 год.;
- пункт пропуску "Сенькiвка":
прикордонний - 11.00 год.,
митний - 11.00 год.;
- пункт пропуску "Славутич-Комарин":
прикордонний - 11.00 год.,
митний - 11.00 год.;
- пункт пропуску "Грем'яч":
прикордонний - 11.00 год.,
митний - 11.00 год.;
- пункт пропуску "Миколаївка":
прикордонний - 11.00 год.,
митний - 11.00 год.
(пiдпункт 5.1 пункту 5 у редакцiї наказу Чернiгiвської митницi,Чернiгiвського прикордонного загону вiд 29.09.2005 р. N 442/872) |
5.2. Для залiзничних пунктiв пропуску:
- пункт пропуску "Горностаївка-Терюха":
прикордонний - 12.00 год.,
митний - 12.00 год.;
- пункт контролю "Хоробичi":
прикордонний - 07.30 год.,
митний - 07.30 год.
(пiдпункт 5.2 пункту 5 у редакцiї наказу Чернiгiвської митницi,Чернiгiвського прикордонного загону вiд 29.09.2005 р. N 442/872) |
6. В залiзничних пунктах пропуску та контролю перевiрку даних за облiками доручень правоохоронних органiв, вiдбiр iммiграцiйних карток та оформлення та реєстрацiю паспортних документiв здiйснювати за допомогою переносних автоматизованих систем паспортного контролю (при їх наявностi).
7. Спiльнi накази Чернiгiвського прикордонного загону та Чернiгiвської митницi вiд 06.06.2003 р. N 412/212 "Про спрощення технологiї здiйснення прикордонного та митного контролю у пунктi контролю "Хоробичi" та пунктi пропуску "Горностаївка", вiд 10.06.2003 р. N 422/211 "Про спрощення технологiї здiйснення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску "Новi Яриловичi", "Сенькiвка", "Славутич" та наказ Чернiгiвської митницi вiд 17.12.2003 р. N 440 "Щодо введення в дiю Iнструкцiї про порядок проведення аналiзу та оцiнки ризикiв при виведеннi осiб, транспортних засобiв iз спрощеного потоку руху транспорту ("зеленого коридору") скасувати.
8. Контроль та вiдповiдальнiсть за виконанням цього наказу покладаємо на заступника начальника Чернiгiвської митницi Б.С. Бушуєва та заступника начальника штабу Чернiгiвського прикордонного загону П. М. Хвоста.
Начальник Чернiгiвської митницi | С. М. Остролуцький |
Начальник Чернiгiвського прикордонного загону | В. О. Рудницький |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Чернiгiвської митницi, Чернiгiвського прикордонного загону вiд 12 лютого 2004 р. N 67/95 |
|
Зареєстровано в Чернiгiвському обласному управлiннi юстицiї 26 лютого 2004 р. за N 11/502 |
Технологiя
прикордонного та митного контролю в
автомобiльних та залiзничних пунктах пропуску
через державний кордон України - "Сенькiвка",
"Новi Яриловичi", "Славутич",
"Горностаївка" та в пунктi контролю
"Хоробичi"
1. Загальнi положення
1.1. Ця Технологiя розроблена на виконання вимог статтi 68 Митного кодексу України та спiльного наказу Державної прикордонної служби України та Державної митної служби України вiд 24.11.2003 р. N 297/793 "Про затвердження Технологiї прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон", зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї вiд 09.12.2003 р. за N 1133/8454, з метою поступового переходу до здiйснення контрольних операцiй на рiвнi практики роботи органiв прикордонного та митного контролю Європейського Союзу та на виконання Програми дiй, спрямованих на пiдтримання режиму державного кордону України i прикордонного режиму, розвиток прикордонних вiйськ України та митних органiв України на перiод до 2005 року, затвердженої Указом Президента України вiд 16.11.2000 р. N 1241.
1.2. Ця Технологiя застосовується пiд час здiйснення прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон (далi - пункти пропуску) i забезпечує скорочення часу прикордонного та митного контролю осiб, їх особистих речей та транспортних засобiв: автобусiв, легкових автомобiлiв, вантажно-пасажирських автомобiлiв, мотоциклiв, моторолерiв, мопедiв, причепiв i напiвпричепiв (у тому числi пристосованих для проживання), зареєстрованих вiдповiдними реєстрацiйними органами iноземних держав або України (якщо вони пiдлягають такiй реєстрацiї), крiм тих, що здiйснюють перевезення зовнiшньоекономiчних вантажiв або використовуються для таких перевезень (далi - транспортнi засоби).
1.3. Усi контрольнi операцiї здiйснюються одночасно посадовими особами пiдроздiлiв прикордонного контролю та митних органiв у рамках цiєї Технологiї, не повиннi впливати на якiсть i результативнiсть боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, протидiї незаконнiй мiграцiї, на ефективнiсть прикордонного та митного контролю.
1.4. Застосування iнших елементiв прикордонного та форм митного контролю, що не визначенi в цiй Технологiї, здiйснюються вiдповiдно до Типової технологiчної схеми пропуску через державний кордон осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна, затвердженої наказом Держкомкордону України, Держмитслужби України та Мiнтрансу України вiд 05.03.2001 N 152/165/130, зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 19.03.2001 за N 248/5439, та iнших актiв законодавства.
2. Технологiя прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску для автомобiльного сполучення
2.1. У пунктах пропуску, де є бiльше двох смуг руху в одному напрямку, за рiшенням начальникiв митних органiв та командирiв органiв охорони державного кордону видiляються окремi смуги руху для транспортних засобiв, визначених у пунктi 1.2 цiєї Технологiї, та смуги руху для транспортних засобiв, що перемiщують товари та транспортнi засоби, якi пiдлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню; предмети, на перемiщення яких через митний кордон України встановлено заборони чи обмеження; валютнi цiнностi, що пiдлягають обов'язковому письмовому декларуванню.
2.2. Пункт пропуску, у якому здiйснюється прикордонний та митний контроль осiб, їх речей та транспортних засобiв, облаштовується вiдповiдними єдиними iнформацiйними стендами Державної прикордонної служби України i Держмитслужби України, дорожньою розмiткою та знаками, якi вказують напрямок руху та роз'яснюють порядок проходження цих видiв контролю.
2.3. Вибiр смуги руху здiйснюється особою (водiєм чи пасажиром), виходячи з вимог законодавства щодо декларування та оподаткування транспортних засобiв, товарiв, валютних цiнностей.
Смуга руху може бути визначена для конкретного транспортного засобу або особи посадовими особами пiдроздiлу прикордонного контролю або митного органу з урахуванням аналiзу та оцiнки ризикiв.
2.4. Iнiцiатором прийняття рiшення щодо виведення осiб та транспортних засобiв iз загального потоку руху може бути iнспектор прикордонного контролю або iнспектор митницi з подальшою доповiддю старшому змiни прикордонних нарядiв або митного органу. Рiшення про проведення огляду транспортного засобу спiльною спецiальною оглядовою групою, у разi наявностi письмової iнформацiї щодо контрольованого пропуску (пiд оперативним контролем), приймається старшим змiни прикордонних нарядiв.
2.5. Виведення транспортного засобу чи пасажира iз загального потоку руху здiйснюється на пiдставi аналiзу та оцiнки ризикiв у вiдповiдностi до вимог роздiлу 3 цiєї Технологiї. У цьому разi прикордонний та митний контроль транспортних засобiв та осiб здiйснюється спiльною спецiальною оглядовою групою з представникiв митних органiв та посадових осiб Державної прикордонної служби України iз залученням, у разi потреби, представникiв iнших органiв контролю на смугах руху, визначених для огляду транспортних засобiв у межах зони митного контролю, а в разi виникнення потреби - у спецiально визначених примiщеннях та на майданчиках у межах територiї пункту пропуску.
Перед початком проведення огляду транспортного засобу чи особи посадова особа митного органу вимагає подання письмової митної декларацiї.
2.6. Пiд час здiйснення спiльного огляду основними завданнями представникiв спiльних спецiальних оглядових груп є:
для посадових осiб пiдроздiлiв прикордонного контролю:
пошук та затримання осiб, причетних до спроб порушення державного кордону;
виявлення зброї, наркотичних, вибухових, отруйних та небезпечних речовин;
контроль виконання режимних правил пiд час здiйснення огляду транспортних засобiв;
для посадових осiб митних органiв:
визначення об'єктiв декларування й оподаткування, потреби в проведеннi iнших видiв контролю;
пошук i затримання товарiв та iнших предметiв, що перемiщуються з порушенням законодавства.
2.7. За результатами проведення огляду спiльною спецiальною оглядовою групою складається акт огляду транспортного засобу оформлений iнiцiатором, зазначеним у пунктi 2.4 цiєї Технологiї. Акт огляду складається в трьох примiрниках за формою, визначеною в додатку 1 до цiєї Технологiї.
Перший примiрник акта огляду надається власнику (особi) транспортного засобу, другий та третiй примiрники залишаються у справах органiв охорони державного кордону та митних органiв. Усi примiрники акта огляду пiдписуються всiма членами спiльної групи з визначенням iнiцiатора проведення огляду.
Реєстрацiя актiв огляду транспортних засобiв здiйснюється в електронному або паперовому виглядi.
2.8. Аналiз та оцiнку ризикiв кожного транспортного засобу здiйснює старший змiни прикордонних нарядiв та старший змiни митницi або вповноважена ними особа на пiдставi вивчення паспортних та iнших документiв осiб, товаросупровiдних та транспортних документiв, у вiдповiдностi до вимог роздiлу 3 цiєї Технологiї.
(пункт 2.8 у редакцiї наказу Чернiгiвської митницi,Чернiгiвського прикордонного загону вiд 29.09.2005 р. N 442/872) |
3. Методика оцiнки ризику та виведення транспортного засобу для поглибленого огляду
3.1. З метою прийняття рiшення про випуск або виведення iз спрощеного потоку громадян, легкового транспорту та автобусiв, що перемiщуються через автомобiльнi пункти пропуску у спрощеному порядку, проводиться обов'язковий аналiз та оцiнка ризику.
3.2. Обґрунтування про виведення осiб та транспортних засобiв iз спрощеного потоку руху здiйснюється спiльно посадовими особами Чернiгiвського прикордонного загону та Чернiгiвської митницi або за iнiцiативою одного iз представникiв спiльних оглядових груп пiд час вивчення паспортних даних про особу, документiв на транспортний засiб та предметiв, що в них перемiщуються.
3.3. Рiшення про виведення з потоку руху транспорту, що прямує за спрощеним порядком, приймається старшим прикордонного наряду або митної змiни на напрямку руху на пiдставi орiєнтувань, результатiв зовнiшнього огляду транспортного засобу, високої iмовiрностi наявностi у транспортному засобi предметiв, валютних цiнностей, що є об'єктом контрабанди або порушення митних правил, а також на пiдставi отриманої iнформацiї вiд контрольних органiв сумiжних держав та з урахуванням кiлькостi перетинань митного кордону, наявностi у транспортному засобi осiб з рiзних регiонiв, якi не мають родинних зв'язкiв.
3.4. Аналiз та оцiнка ризику продовжується пiд час реєстрацiї транспортного засобу з урахуванням отриманої iнформацiї вiд особи пiд час її усного опитування та за результатами уважного спостереження за пасажирами, їх нервової реакцiї на запити.
3.5. Пiд час усного опитування громадян, якi прийняли рiшення про користування смугою руху транспорту за спрощеним порядком для проходження контролю, слiд з'ясувати задекларовану усно вiдповiднiсть мети перетину кордону у спрощеному порядку реальним обставинам.
Пiд час усного опитування питання ставляться у наступнiй послiдовностi:
а) куди та з якою метою прямує в Україну (з України) пасажир, його нацiональна належнiсть;
б) кому належить транспортний засiб (звiрити з техпаспортом, оцiнити його вартiсть та ризик втрати у разi конфiскацiї);
в) чи є звичайним для перемiщення громадянина саме цей тип транспортного засобу;
г) кiлькiсть багажу та вiдповiднiсть його характеру подорожi;
д) країна реєстрацiї.
За результатами отриманих вiдповiдей та поведiнки громадянина, його психологiчного стану, посадовi особи оцiнюють достовiрнiсть заявленої мети поїздки.
3.6. Пiд час опитування та спостереження за поведiнкою особи особливу увагу слiд звертати на наступнi фактори:
а) прояви у особи, яка опитується, почуття страху, провини, метушливостi;
б) пiдвищення потовидiлення, змiну кольору обличчя (блiдiсть, почервонiння);
в) раптова змiна голосу;
г) люб'язнiсть або грубiсть та агресивнiсть;
д) заява про погане самопочуття, хворобу або хворобу пасажирiв у транспортному засобi;
е) спроба перевести розмову на сторонню тему;
ж) посилання на знайомство з високими посадовими особами;
з) посилання на своє високе положення;
i) невiдповiднiсть зовнiшнього вигляду особи характеру поїздки (службова, приватна, з метою вiдпочинку, спортивна тощо) та оцiнка можливої наявностi валюти у великих розмiрах;
к) спроби зав'язати знайомство з посадовою особою;
л) спроби надання подарунка та обiцянки послуг у майбутньому.
3.7. Пiд час зовнiшнього вiзуального огляду транспортного засобу, необхiдно звернути увагу на наступне:
а) вiдповiднiсть зовнiшнього вигляду транспортного засобу характеру подорожi та погодним умовам (чистий або забруднений);
б) слiди пальцiв або брудних плям у незвичайних мiсцях: бiля переднього бамперу, фар, крил, колiс, на штангах i т. д.;
в) слiди розкручування болтiв та гайок, наявнiсть нових болтiв на старому автомобiлi, вiдсутнiсть їх взагалi;
г) слiди надривiв на обшивцi сидiнь салону, свiжi слiди ручного штопання;
д) слiди свiжого зварювання, фарбування, ґрунтовки;
е) чиста номерна пластина при забрудненому автомобiлi та навпаки;
ж) подряпини на ободi колiс, чистi шини колiс;
з) перевантаження транспортного засобу спереду або позаду.
4. Пропуск через державний кордон осiб у пiшому порядку
4.1. Особи перетинають державний кордон за паспортними документами, передбаченими законодавством України та мiжнародними угодами про умови взаємних поїздок громадян спецiально видiленими в межах пункту пропуску коридорами для пiшохiдного руху. Перевiрка паспортних документiв осiб здiйснюється прикордонним нарядом "Перевiрка документiв" на смузi руху. При цьому громадяни прикордонних районiв сумiжних держав пропускаються через кордон за наявностi паспортного документа й iммiграцiйної картки протягом 90 дiб без додаткового проставлення датоштампiв у їхнiх документах пiд час кожного перетинання державного кордону. Громадяни України, мешканцi прикордонних районiв пропускаються через державний кордон вiдповiдно до вимог законодавства за паспортними документами з перевiркою їх за витягами з облiку доручень правоохоронних органiв для цих районiв. Iншi громадяни України перевiряються за облiками правоохоронних органiв у повному обсязi вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.01.2001 N 35 "Про затвердження Положення про порядок надання Прикордонним вiйськам та виконання ними доручень правоохоронних органiв щодо осiб, якi перетинають державний кордон України".
4.2. У разi виявлення ознак причетностi особи до протиправної дiяльностi на пiдставi аналiзу та оцiнки ризикiв, огляд речей громадян здiйснюється спiльною спецiальною оглядовою групою тiльки пiсля подання громадянином митної декларацiї.
5. Пропуск транспортних засобiв в автомобiльних пунктах пропуску
5.1. Паспортний контроль здiйснюється двома iнспекторами прикордонного контролю на смугах руху без виходу пасажирiв та водiя з транспортного засобу. При цьому старший прикордонного наряду здiйснює iдентифiкацiю пасажирiв за паспортними документами, вивчає їх на наявнiсть пiдробок i передає для реєстрацiї молодшому прикордонного наряду, який вносить данi власникiв та данi транспортного засобу у вiдповiднi бази даних у кабiнi паспортного контролю. Проставляння вiдмiтки про перетинання державного кордону та повернення паспортних i iнших документiв водiю й пасажирам транспортного засобу здiйснюється старшим прикордонного наряду.
Зовнiшнiй огляд транспортного засобу здiйснюється спiльно посадовими особами пiдроздiлу прикордонного контролю та митницi в зонi митного контролю. За рiшенням старшого прикордонного наряду (змiни) або митної змiни на напрямку руху транспортних засобiв транспортний засiб може бути виведений iз загального потоку руху i направлений в бокс (на майданчик) огляду.
5.2. Облiк (реєстрацiя) транспортних засобiв здiйснюється посадовими особами пiдроздiлу прикордонного контролю в пунктах пропуску пiд час паспортного контролю. При цьому видача громадянам-нерезидентам зобов'язань про зворотний вивiз транспортних засобiв особистого користування, що перебувають на облiку в реєстрацiйних органах iноземних держав, не здiйснюється. У паспортi громадянина поряд з датоштампом та/або iммiграцiйнiй картцi проставляється вiдмiтка "ТЗ реєстрацiйний N", яка засвiдчує дату ввезення громадянином-нерезидентом транспортного засобу особистого користування, що перебуває на постiйному облiку в реєстрацiйних органах iноземних держав.
При вивезеннi за межi України тимчасово ввезеного транспортного засобу посадовою особою органу охорони державного кордону вiдмiтка "ТЗ реєстрацiйний N" анулюється.
У разi ввезення транспортних засобiв громадянами України, якi постiйно проживають за її межами (нерезидентами) та не мають закордонного паспорту, декларацiя на ввезення/вивезення транспортного засобу (форма МД-7) подається митному органу.
Посадова особа органу охорони державного кордону iнформує водiя або власника, який ввозить на територiю України транспортний засiб, про обов'язкове вивезення цього транспортного засобу за межi України в термiн, установлений законодавством, або оформлення його у вiдповiдний митний режим.
У разi отримання громадянами-нерезидентами транспортних засобiв, якi надiйшли в Україну як несупроводжуваний багаж, вони або уповноваженi ними особи подають митному органу, який здiйснює митне оформлення, декларацiю форми МД-7 (крiм випадкiв, визначених законодавством), про що повiдомляється Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби України.
У разi змiни митного режиму ввезення зазначених у цьому пунктi транспортних засобiв, митний орган письмово iнформує про це Адмiнiстрацiю Держприкордонслужби України. Тимчасове ввезення транспортних засобiв за кодами 87.01, 87.02, 87.03, 87.04, 87.05 Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi на митну територiю України громадянами-резидентами дозволяється термiном до одного року пiсля сплати ввiзного мита та iнших податкiв (зборiв), передбачених законодавством при ввезеннi автомобiлiв. У разi несплати громадянином-резидентом зазначених обов'язкових платежiв при в'їздi на транспортному засобi на митну територiю України ?посадова особа митного органу залучає до добового звiту ксерокопiю документа, що засвiдчує постiйне мiсце проживання громадянина в Українi.
(пункт 5.2 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Чернiгiвської митницi, Чернiгiвського прикордонного загону вiд 29.09.2005 р. N 442/872) |
5.3. Проведення огляду транспортного засобу
5.3.1. У разi прийняття рiшення про виведення транспортного засобу для поглибленого огляду, посадовi особи органiзовують виїзд транспортного засобу з дотриманням безпеки руху до спецiально вiдведеного для цього мiсця (майданчику), що не заважає руху транспорту.
5.3.2. Огляд проводиться з обов'язковою висадкою пасажирiв.
Огляд транспортного засобу та огляд особистих речей, ручної поклажi здiйснюється окремо.
Огляд ручної поклажi пасажирiв проводиться на спецiальних стелажах, у необхiдних випадках з використанням спецiальних технiчних засобiв, рентгенапаратiв.
Поглиблений огляд транспортних засобiв проводиться на естакадi або оглядовiй ямi з використанням технiчних механiзмiв або спецiального обладнання.
У разi вiдсутностi необхiдного облаштування мiсць для проведення поглибленого огляду, огляд здiйснюється у 4 етапи у наступнiй послiдовностi:
- зовнiшнiй огляд кузова;
- салону або кабiни;
- багажника або вантажного вiдсiку;
- моторного вiдсiку.
5.3.3. Порядок проведення зовнiшнього вiзуального огляду транспортного засобу викладено у пунктi 3.7 цiєї Технологiї.
5.3.4. Пiд час огляду салону (кабiни) транспортного засобу необхiдно звернути особливу увагу на наступне:
а) панель приладiв, а саме: чи працює показник наявностi пального, що може свiдчить про приховування контрабанди у бензобацi;
б) нiшу радiоприймача, скриню для речей, простiр за попiльницею i, у разi необхiдностi, потрiбно використовувати ендоскоп;
в) обшивку салону, зокрема наявнiсть слiдiв з'йому;
г) рундуки у салонi автобуса, мiсця ручної кладi;
д) сидiння i простiр пiд ними, пiдлокiтники та пiдголiвники;
е) простiр пiд дахом i товщину даху;
ж) наявнi конструктивнi змiни у салонi, що не передбаченi пiдприємством-виробником;
з) сонцезахиснi козирки та дзеркала на товщину та цiлiснiсть обшивки;
i) пiдлогу та килимки на пiдлозi у салонi транспортного засобу;
к) простiр у порожнечi плафону.
5.3.5. Пiд час здiйснення огляду багажника або вантажного вiдсiку слiд перевiрити:
а) вiдповiднiсть речей у багажнику характеру подорожi;
б) вiдповiднiсть типу запасного колеса марцi автомобiля;
в) вигляд днища автомобiля (товщина);
г) вагу кришки багажника;
д) обшивку багажника;
є) вигляд днища автомобiля (за допомогою дзеркал).
5.3.6. Пiд час проведення огляду моторного вiдсiку звернути увагу:
а) на вiдповiднiсть номера двигуна з даними техпаспорта;
б) на наявнiсть додаткових бакiв, акумуляторiв;
в) на капот моторного вiдсiку;
г) на характеристики фiльтру: повiтрянi, маслянi (фiльтр новий, масло брудне, двигун нагрiтий при холодному фiльтрi);
д) простiр бiля акумулятора, повiтрозабiрника.
5.3.7. Поглиблений огляд повиннi проводити найбiльш досвiдченi iнспектори митницi та прикордонного загону iз залученням квалiфiкованих спецiалiстiв-автомеханiкiв у присутностi пасажирiв транспортного засобу.
5.3.8. Пiд час проведення огляду багажу пасажирiв, розкриття, пред'явлення та показ речей громадянин здiйснює самостiйно. Про це пасажира необхiдно повiдомити до початку митного огляду.
5.3.9. У разi огляду ручної поклажi за допомогою засобiв технiчного контролю, пасажирiв необхiдно попередити про обов'язкове вилучення з ручної поклажi непроявленої фото- та кiноплiвки, аудiо - та вiдеозаписiв у зв'язку з можливим їх пошкодженням пiд час застосування мобiльних засобiв технiчного контролю.
5.4. Технiка безпеки пiд час здiйснення огляду
5.4.1. До виконання оглядової роботи транспортних засобiв не допускаються особи, якi не пройшли вiдповiдний iнструктаж з правил технiки безпеки.
5.4.2. Огляд транспортного засобу проводиться на окремому оглядовому майданчику, що має достатнє освiтлення, взимку - очищеним вiд снiгу з покриттям посипаним пiском, або в спецiальних боксах.
У разi погiршення погодних умов (грози, завiрюхи) на вiдкритих майданчиках, що необладнанi навiсами, незахищенi стiнами, проведення огляду забороняється.
5.4.3. У разi виникнення необхiдностi у розбираннi транспортного засобу для поглибленого огляду окремих агрегатiв, їх зняття здiйснюється в боксi за допомогою пiдйомно-транспортних механiзмiв, обладнаних пристосуваннями, що забезпечують повну безпеку огляду, та iз залученням квалiфiкованих спецiалiстiв.
До процедури розбирання двигуна або паливної системи транспортного засобу паливо i масло потрiбно злити.
5.4.4. Перед початком поглибленого огляду необхiдно виключити двигун i загальмувати колеса шляхом ручного гальма, шляхом виключення запалення в автомобiлях з бензиновими двигунами або перекривання подачi палива в автомобiлях з дизельними двигунами, пiд колеса слiд покласти не менш двох упорiв (башмакiв).
На рульове колесо автомобiля необхiдно обов'язково повiсити табличку з написом "Двигун не запускати - працюють люди!".
5.4.5. Пiд час проведення огляду транспортних засобiв посадовi особи повиннi бути у спецiальному одязi, застебнутому, без звисання будь-яких кiнцiв, у зручному взуттi та з прибраним пiд головний убiр волоссям.
5.4.6. Пiд час руху транспортного засобу забороняється знаходитись на крилах, дахах або кабiнах транспортних засобiв, торкатися рухомих механiзмiв та їх частин.
5.4.7. Огляд транспортного засобу з працюючим двигуном та незагальмованими колесами забороняється.
5.4.8. Пiд час огляду транспортного засобу посадова особа контрольних органiв повинна додержуватися таких правил:
- не пiдходити першою до багажника або капоту, слiдувати за водiєм;
- не вiдкривати вiдсiки або багажники замiсть водiя;
- не опускати руки або голову у вiдсiк (багажник), поки водiй стоїть бiля кришки або дверей транспортного засобу;
- забороняється оглядати прилади, що працюють за принципом пружинно-виштовхуючих механiзмiв;
- бути обережним при торканнi до гарячих частин автомобiля (двигуна, вихлопної труби);
- пiд час вiдкриття дверей автофургонiв, автомобiлiв необхiдно знаходитись на безпечнiй вiдстанi;
- пiд час огляду дахiв автобусiв у зимовий перiод вживати заходи для уникнення випадкiв ковзання (сколоти лiд);
- огляд дахiв автобусiв здiйснювати за допомогою драбин зi сходами, шириною не менш нiж 15 см. Забороняється застосовувати невипробуванi драбини, а також приставнi драбинки.
6. Особливостi пропуску автобусiв
6.1. Прикордонний та митний контроль осiб та їх речей, якi прямують на рейсових автобусах та автобусах з органiзованими туристичними групами та офiцiйними делегацiями, здiйснюється без виходу пасажирiв з автобуса. У разi встановлення ознак причетностi особи до протиправної дiяльностi, перевезення в автобусi предметiв з ознаками контрабанди або порушенням митних правил, на пiдставi аналiзу та оцiнки ризикiв, особа або автобус виводяться iз загального потоку руху i пiдлягають огляду спiльною спецiальною оглядовою групою.
7. Особливостi забезпечення здiйснення iнших видiв контролю
7.1. Заповнення iммiграцiйних карток пасажирами i водiями транспортних засобiв здiйснюється на спецiально видiлених стоянках перед в'їздом у зону прикордонного та митного контролю.
7.2. Представники iнших контрольних служб перебувають у спецiально видiленому мiсцi пункту пропуску з розташуванням їх службових примiщень у безпосереднiй близькостi одне вiд одного. У разi потреби здiйснення вiдповiдних видiв контролю посадовi особи митницi викликають представникiв iнших контрольних служб безпосередньо на смуги руху.
8. Граничнi термiни здiйснення контрольних операцiй
Час на здiйснення прикордонного та митного контролю вiд початку контролю до його закiнчення без виведення особи або транспортного засобу iз загального потоку руху, як правило, не повинен перевищувати:
для осiб у пiшому порядку - до 1 хв.;
для легкового автомобiля з трьома пасажирами - 2 хв.;
для мiкроавтобуса з 9-ма пасажирами - 6 хв.;
для автобуса з 30-ма пасажирами - 20 хв.
9. Технологiя прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску для залiзничного сполучення
Прикордонний та митний контроль пасажирiв у залiзничних поїздах здiйснюється в такому порядку:
9.1. Оформлення потяга
9.1.1. Пiсля прибуття потяга в пункт пропуску (пункт контролю) i встановлення прикордонного та митного режиму на перонi першими у вагони пiднiмаються пари iнспекторiв прикордонного контролю з перевiрки документiв. Залежно вiд кiлькостi вагонiв застосовуються 3 - 5 пар iнспекторiв. Перевiрка документiв здiйснюється шляхом iдентифiкацiї особи та перевiрки документiв у пасажирських купе з обов'язковою присутнiстю провiдника пiд час контрольних заходiв. Пасажири пiд час усього часу оформлення з купе не виходять.
9.1.2. Перевiрка за облiками доручень правоохоронних органiв, вiдбiр iммiграцiйних карток та оформлення i реєстрацiя паспортних документiв здiйснюються за допомогою переносних автоматизованих систем паспортного контролю.
9.1.3. Пiд час здiйснення контролю пари iнспекторiв прикордонного контролю виконують завдання аналiзу та оцiнки ризикiв. Iнформацiя, отримана пiд час контролю, доповiдається старшому наряду з огляду транспортного засобу.
9.1.4. Огляд вагонiв здiйснюється спiльною групою посадових осiб пiдроздiлу прикордонного контролю та митницi шляхом послiдовного огляду вагонiв, локомотивiв, пасажирських та службових примiщень пiсля прикордонного наряду з перевiрки документiв.
9.1.5. Пiд час проведення огляду багажу пасажирiв, розкриття, пред'явлення та показ речей громадянин здiйснює самостiйно. Про це пасажира необхiдно повiдомити до початку митного огляду.
9.1.6. У разi огляду ручної поклажi за допомогою засобiв технiчного контролю, пасажирiв необхiдно попередити про обов'язкове вилучення з ручної поклажi непроявленої фото- та кiноплiвки, аудiо - та вiдеозаписiв у зв'язку з можливим їх пошкодженням пiд час застосування мобiльних технiчних засобiв контролю.
10. Прикiнцевi положення
10.1. З метою уточнення питань взаємодiї старший змiни прикордонних нарядiв перед початком змiни проводить коротку нараду за участю старших змiн контрольних служб, на якiй вiдбувається обмiн iнформацiєю щодо здiйснення контролю i визначаються особливостi оформлення та огляду транспортних засобiв на змiну.
10.2. Перед початком змiни всi посадовi особи контрольних служб отримують у своїх старших змiн перепустки з фотокарткою власника встановленої форми (представницькi картки), якi виготовляються i надаються представникам контрольних служб, що здiйснюють свою дiяльнiсть у пунктах пропуску, вiдповiдним органом охорони державного кордону. Протягом часу перебування у пунктi пропуску така перепустка має бути прикрiплена на верхньому одязi посадової особи контрольної служби. Пiсля закiнчення змiни перепустки здаються старшим змiн.
10.3. Перебування посадової особи контрольної служби в пунктi пропуску без перепустки розцiнюється як порушення правил режиму в пунктi пропуску. Особа, яка припустилася такого порушення, несе вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством.
10.4. Не допускається розмiщення в пунктi пропуску гербiв, прапорiв, iнших символiв органiзацiй, пiдприємств та установ, що не належать до державних символiв України.
Шлагбауми на в'їздi в пункт пропуску для автомобiльного сполучення слiд застосовувати тiльки в разi загострення обстановки в пунктi пропуску, в iнший час слiд тримати їх вiдкритими. Контроль за виконанням правил режиму в пунктi пропуску покласти на прикордонний наряд ("дозор").
10.5. Митнi органи у випадках та в порядку, передбачених законодавством, користуються iнформацiєю баз даних перетинання державного кордону транспортними засобами та вантажами комплексу автоматизацiї прикордонного контролю "Гарт-1/П" Держприкордонслужби України, а Держприкордонслужба України користується базами даних оформлення транспортних засобiв та вантажiв Держмитслужби України в порядку, визначеному в додатку 2 до цiєї Технологiї.
10.6. Iнформацiйнi матерiали, що розмiщуються у пунктi пропуску, контрольнi служби в обов'язковому порядку повиннi роз'яснювати пасажирам закордонного прямування, зокрема щодо їх прав та обов'язкiв пiд час перебування у пунктi пропуску та проходження того чи iншого видiв контролю. Iнформацiйнi стенди щодо порядку перетинання державного кордону України в спрощеному порядку мають бути виготовленi державною мовою, мовою сумiжної держави та англiйською мовою.
10.7. Пiд час служби в пунктi пропуску не дозволяється посадовим особам контрольних служб, що здiйснюють державнi види контролю в пунктах пропуску, мати при собi:
грошi в розмiрi понад три неоподатковуваних мiнiмуми доходiв громадян;
телефони мобiльного зв'язку та пейджери.
Наявнiсть у посадових осiб контрольних служб в пунктах пропуску пiд час чергування грошей понад встановленi норми, телефонiв мобiльного зв'язку та пейджерiв розцiнюється як порушення митних правил та вимог цiєї Технологiї. Особа несе вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством.
10.8. Особистий транспорт посадових осiб усiх контрольних служб розмiщується на спецiально обладнаних майданчиках пункту пропуску.
Заступник начальника Чернiгiвської митницi | Б. С. Бушуєв |
Заступник начальника штабу Чернiгiвського прикордонного загону | П. М. Хвост |
Додаток 1 до пункту 2.7 Технологiї прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон |
АКТ
огляду транспортного засобу
1. Мiсце проведення огляду (митниця, м/п, п/п) |
2. Дата |
3. Час |
4. Реєстрацiйний номер |
5. Прiзвище, iм'я, по батьковi осiб |
6. Марка |
7. Тип |
8. Колiр |
9. N кузова |
10. N, серiя реєстрацiйного талона |
11. Товар, вага |
12. Пiдпис водiя про достовiрнiсть унесених даних |
13. Iнiцiатор проведення огляду | |
(контрольний орган, посада, П. I. Б.) |
14. Результати проведеного огляду |
Посадова особа Державної прикордонної служби |
Посадова особа митної служби |
Iншi особи, що залучалися до огляду | |
Додаток 2 до пункту 10.5 Технологiї прикордонного та митного контролю у пунктах пропуску через державний кордон |
ПОРЯДОК
обмiну iнформацiєю мiж Адмiнiстрацiєю
Держприкордонслужби України i Держмитслужбою
України щодо транспортних засобiв та вантажiв, якi
перемiщуються в пунктах пропуску через державний
кордон
1. Обмiн iнформацiєю мiж Адмiнiстрацiєю Держприкордонслужби України та Держмитслужбою України щодо транспортних засобiв та вантажiв, якi перемiщуються в пунктах пропуску через державний кордон, здiйснюється з використанням електронної пошти cc:Mail.
2. Митний орган, у разi потреби отримання вiд органiв охорони державного кордону Державної прикордонної служби України iнформацiї щодо пропуску через державний кордон транспортних засобiв, надсилає засобами електронної пошти до Держмитслужби України лист iз зазначенням причин необхiдностi надання такої iнформацiї, вiдповiдних критерiїв пошуку (термiн пошуку, марка та модель ТЗ, реєстрацiйний номер кузова (шасi), колiр транспортного засобу, громадянство, прiзвище, iм'я, по батьковi, рiк народження водiя, N паспортного документа).
3. Iнформацiю вiд Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби України дозволяється отримувати лише вiддiлам власної безпеки, вiддiлам органiзацiї боротьби з контрабандою та порушенням митних правил, вiддiлам органiзацiї митного контролю.
Зазначенi запити надсилаються виключно електронною поштою за пiдписом заступника начальника митницi, який координує роботу вищезазначених пiдроздiлiв митницi.
У разi вiдсутностi на мiсцi заступника начальника митницi, дозволяється пiдписувати зазначенi листи начальникам вiдповiдних вiддiлiв.
4. Залежно вiд того, який пiдроздiл готує запит, вiн направляється на поштову скриньку вiдповiдного управлiння (Управлiння власної безпеки, Управлiння органiзацiї боротьби з контрабандою та порушенням митних правил, Управлiння технологiй митного контролю - DMS Kans Upr).
Термiн пiдготовки листа з моменту необхiдностi визначення доцiльностi отримання зазначеної iнформацiї вiд Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби не повинен перевищувати двох годин.
5. Вiдповiдальна посадова особа, яка визначена в кожному з вищеназваних управлiнь, один раз на пiвгодини здiйснює перегляд запитiв, якi надiйшли на поштову скриньку Управлiння.
6. У листi обов'язково зазначається назва поштової скриньки митного органу, на яку слiд направляти вiдповiдь.
7. Запит обов'язково надсилається з опцiями "Вищий прiоритет" та "запитати повiдомлення про доставку".
8. У разi наявностi в поштовiй скриньцi запиту митного органу щодо отримання iнформацiї начальник Управлiння (або визначена ним посадова особа Управлiння) його переглядає i, в разi визначення доцiльностi, здiйснює в лiвому нижньому кутi електронної копiї листа такий запис: "Погоджено: Управлiння _____________________ Держмитслужби України".
9. Термiн опрацювання листа в Управлiннях центрального апарату Держмитслужби України не повинен перевищувати двох годин.
10. Пiсля цього погоджений лист засобами електронної пошти надсилається на поштову скриньку "z_Dergkomkordon".
11. Запит обов'язково надсилається з опцiями "Вищий прiоритет" та "запитати повiдомлення про доставку".
12. У зв'язку з наявнiстю в системi електронної пошти системи ведення електронних журналiв (Log-файлiв) унесення iнформацiї до паперових журналiв не здiйснюється.
13. З метою перевiрки наявностi в поштовiй скриньцi запитiв митних органiв вiдповiдальна посадова особа Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби України проводить пiдключення засобами комутованого вiддiлення MSU_1 (територiально розташованого в Iнформацiйно-аналiтичному управлiннi Держмитслужби України), на якому зареєстрована поштова скринька "z_Dergkomkordon".
Термiн проведення процедури перевiрки пошти повинен проводитися не менше одного разу на пiвгодини.
14. У разi отримання Адмiнiстрацiєю Держприкордонслужби України вiдповiдного запиту вiд пiдроздiлiв Держмитслужби України вiн передається до управлiння прикордонного контролю та реєстрацiї Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби України для перевiрки за iснуючими базами даних автоматизованої iнформацiйної системи "Гарт".
Термiн опрацювання запиту не повинен перевищувати двох годин з моменту отримання запиту митного органу.
15. Пiсля пiдготовки вiдповiдi вiдповiдальна посадова особа Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби України надсилає її на поштову скриньку митного органу, зазначену в листi-запитi.
Запит обов'язково надсилається з опцiями "Вищий прiоритет" та "запитати повiдомлення про доставку".
16. У разi потреби отримати iнформацiю щодо транспортних засобiв та вантажiв вiд Держмитслужби України вiдповiдний запит за пiдписом начальника управлiння прикордонного контролю та реєстрацiї Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби України надсилається в порядку, визначеному пунктами 4 - 10 цього Порядку, з використанням електронної пошти cc:Mail на адресу Держмитслужби України. При цьому застосовуються термiни обробки та механiзм доставляння iнформацiї, передбаченi цим Порядком.
17. Запроваджений порядок обмiну iнформацiєю застосовується Адмiнiстрацiєю Держприкордонслужби та Держмитслужбою України щодня з 09.00 до 18.00, крiм суботи та недiлi.