ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 22 жовтня 2007 року | N 879 |
---|
Про затвердження Регламенту Державної митної
служби України
На виконання вимог постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19.09.2007 N 1143 "Про затвердження Типового регламенту центрального органу виконавчої влади" та з метою подальшого удосконалення роботи Державної митної служби України наказую:
1. Затвердити Регламент Державної митної служби України (далi - Регламент), що додається.
2. Заступникам Голови Державної митної служби України, керiвникам структурних пiдроздiлiв Державної митної служби, керiвникам митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй забезпечити неухильне виконання вимог Регламенту.
3. Управлiнню справами (Погорєлова Т. В.) ознайомити з цим наказом заступникiв Голови Служби, керiвникiв структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Служби Черкасського Р. А.
Голова Служби | О. Б. Єгоров |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державної митної служби України вiд 22 жовтня 2007 р. N 879 |
РЕГЛАМЕНТ
Державної митної служби України
I. Загальнi положення
1. Цей Регламент встановлює загальний порядок органiзацiї дiяльностi Державної митної служби України, пов'язаної iз здiйсненням її повноважень.
2. Державна митна служба України спрямовує свою дiяльнiсть на виконання Конституцiї i законiв України, актiв Президента України i постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, iнших актiв законодавства.
3. Державна митна служба України в межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання, а в разi потреби видає разом з iншими органами виконавчої влади спiльнi акти.
У випадках, передбачених законодавством, рiшення Державної митної служби України (далi - Держмитслужба), прийнятi в межах її повноважень, є обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами й органiзацiями незалежно вiд форми власностi та громадянами.
Митнi органи, спецiалiзованi митнi установи й органiзацiї (далi митнi органи) пiдзвiтнi та пiдконтрольнi Держмитслужбi. При здiйсненнi своєї дiяльностi митнi органи керуються Конституцiєю, законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, Положенням про Державну митну службу України, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940, наказами Держмитслужби, а також положеннями про вiдповiднi митнi органи та цим Регламентом.
4. Держмитслужба України пiд час виконання покладених на неї завдань взаємодiє з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, а також з вiдповiдними органами iнших держав.
5. Дiяльнiсть Держмитслужби є вiдкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розмiщення iнформацiї про неї на веб-сайтi, публiкацiй у засобах масової iнформацiї, трансляцiї на радiо та телебаченнi репортажiв, iнтерв'ю, виступiв керiвних працiвникiв Держмитслужби.
Iнформацiя про дiяльнiсть Держмитслужби надається громадянам, представникам засобiв масової iнформацiї вiдповiдно до закону.
II. Органiзацiя роботи Державної митної служби України
Планування роботи
6. Порядок планування роботи Державної митної служби України затверджується наказом Держмитслужби.
Планування роботи Держмитслужби здiйснюється вiдповiдно до Порядку планування дiяльностi митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 25.06.2007 N 530.
7. Держмитслужба розробляє та затверджує рiчний план заходiв з виконання покладених на неї завдань (далi - рiчний план).
8. Заходи, передбаченi в рiчному планi, повиннi вiдповiдати основним цiлям, напрямам i завданням, визначеним на наступний рiк з урахуванням положень Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, державних програмних та iнших документiв, якими визначаються перспективнi завдання з питань митної справи, напрямам робiт, визначених бюджетними програмами, а результативнi показники рiчного плану - результативним показникам вiдповiдних бюджетних програм.
9. Для забезпечення планомiрної роботи Держмитслужби та врахування завдань, що визначаються перед нею керiвництвом країни протягом року, складаються квартальнi (уточненi) плани роботи Держмитслужби. У разi необхiдностi за рiшенням Голови Служби можуть складатися плани з iншою тривалiстю планового перiоду.
10. У рiчному планi дiяльностi Держмитслужби та планах з iншою тривалiстю планового перiоду визначаються:
перелiк завдань (робiт), що повиннi бути виконанi;
строки виконання завдань (робiт), проведення оцiнки та пiдготовки звiтностi;
вiдповiдальнi за виконання завдань (робiт);
результативнi показники виконання плану та/або очiкуваний результат;
система контролю виконання визначених завдань.
11. Рiчний i квартальнi плани дiяльностi Держмитслужби та плани з iншою тривалiстю планового перiоду розробляються структурними пiдроздiлами Держмитслужби (далi - структурний пiдроздiл), визначеними Порядком планування дiяльностi митної служби України.
12. Для розроблення рiчного плану може бути створена за рiшенням Голови Служби робоча група з представникiв структурних пiдроздiлiв, центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, науковцiв, iнших фахiвцiв.
13. План роботи Держмитслужби на наступний рiк схвалюється та погоджується вiдповiдно до вимог Порядку спрямування i координацiї дiяльностi центральних органiв виконавчої влади через вiдповiдних мiнiстрiв, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.06.2000 N 965 (iз змiнами та доповненнями).
Квартальнi плани роботи Держмитслужби, плани з iншою тривалiстю планового перiоду затверджуються наказом Держмитслужби.
14. Пiсля прийняття Закону про Державний бюджет України на вiдповiдний рiк розроблений рiчний план за потреби у двотижневий строк коригується i затверджується наказом керiвника Держмитслужби та розмiщується на веб-сайтi центрального органу виконавчої влади.
15. Структурнi пiдроздiли Держмитслужби, а також митнi органи провадять свою дiяльнiсть згiдно з рiчними та квартальними планами, що розробляються на пiдставi рiчного плану дiяльностi Держмитслужби та з урахуванням завдань, визначених у квартальних планах її роботи, та затверджуються їх керiвниками та в разi потреби погоджуються iз заступниками керiвникiв Держмитслужби, митних органiв (вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв).
16. Монiторинг виконання рiчного та квартальних планiв роботи Держмитслужби проводиться щокварталу.
17. По закiнченнi строку дiї рiчного плану Держмитслужба готує звiт про його виконання, який подається Мiнiстровi фiнансiв України вiдповiдно до вимог Порядку спрямування i координацiї дiяльностi центральних органiв виконавчої влади через вiдповiдних мiнiстрiв, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.06.2000 N 965 (iз змiнами та доповненнями), та пiдлягає опублiкуванню та громадському обговоренню.
Визначення повноважень керiвництва та iнших працiвникiв Державної митної служби України
18. Повноваження Голови Державної митної служби України (далi - Голова Служби) визначаються Митним кодексом України та Положенням про Державну митну службу України, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940.
19. Розподiл обов'язкiв (функцiональних повноважень) мiж заступниками Голови Служби здiйснює Голова Державної митної служби України вiдповiдно до законодавства та Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940.
Розподiл функцiональних повноважень Голови Державної митної служби України та заступникiв Голови Служби затверджується наказом Державної митної служби України, в якому визначаються:
перелiк закрiплених за вiдповiдним заступником обов'язкiв, що випливають з покладених на Держмитслужбу завдань та функцiй;
перелiк структурних пiдроздiлiв, а також, за потреби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, дiяльнiсть яких спрямовується, координується та контролюється Головою Служби та вiдповiдним заступником.
20. Положення про структурний пiдроздiл Держмитслужби розробляється його керiвником, погоджується iз заступником Голови Служби (вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв) i затверджується Головою Служби.
Обов'язки керiвника структурного пiдроздiлу визначаються положенням про структурний пiдроздiл. Обов'язки iнших працiвникiв структурних пiдроздiлiв визначаються посадовими iнструкцiями, що затверджуються Головою Служби або його заступником (вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв).
21. Порядок розроблення та затвердження посадових iнструкцiй працiвникiв митних органiв затверджується наказом Держмитслужби.
22. Призначення та звiльнення з посад працiвникiв Держмитслужби здiйснюються вiдповiдно до наказу Державної митної служби України.
23. Структуру Держмитслужби затверджує Мiнiстр фiнансiв України вiдповiдно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940, та чинного законодавства.
24. Гранична чисельнiсть працiвникiв Держмитслужби затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
25. Штатний розпис Держмитслужби, кошторис її видаткiв затверджує Голова Державної митної служби України за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України.
Консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи
26. Державна митна служба України для забезпечення здiйснення своїх повноважень може утворювати постiйнi та тимчасовi консультативнi, дорадчi й iншi допомiжнi органи. Рiшення про утворення зазначених органiв приймає Голова Служби.
27. Для погодженого вирiшення проблемних питань, що належать до компетенцiї Державної митної служби України, та обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi утворюється колегiя як консультативно-дорадчий орган.
Завдання, правовi й органiзацiйнi засади дiяльностi колегiї Державної митної служби України та формування її складу визначаються Положенням про колегiю Державної митної служби України, яке затверджується в порядку, установленому актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, що регулюють питання утворення та дiяльностi колегiй центральних органiв виконавчої влади.
28. З метою сприяння реалiзацiї громадянами конституцiйного права на участь в управлiннi державними справами та забезпечення врахування громадської думки в процесi пiдготовки й органiзацiї виконання рiшень Держмитслужби утворюється Громадська рада при Державнiй митнiй службi України вiдповiдно до положень постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.10.2004 N 1378 "Деякi питання щодо забезпечення участi громадськостi у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики" як консультативно-дорадчий орган.
Склад правлiння Громадської ради при Держмитслужбi, Положення про неї, а також Положення про Громадську раду при регiональнiй митницi, митницi, якi визначають завдання, правовi й органiзацiйнi засади їх дiяльностi, затверджуються наказами Держмитслужби.
29. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо основних напрямiв дiяльностi митної служби, обговорення найважливiших програм та вирiшення iнших питань може утворюватися Наукова рада Держмитслужби iз залученням учених та висококвалiфiкованих спецiалiстiв вiдповiдно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940.
Склад Наукової ради, її завдання, правовi й органiзацiйнi засади дiяльностi затверджуються наказами Держмитслужби.
30. З метою полiпшення науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, удосконалення змiсту, форм i методiв навчання, активiзацiї запровадження прогресивних навчальних технологiй, узагальнення та поширення передового педагогiчного досвiду в митних закладах освiти Державної митної служби України та iнших навчальних закладах, якi здiйснюють пiдготовку фахiвцiв для митних органiв, створюється Науково-методична рада Державної митної служби України як консультативно-дорадчий орган Державної митної служби України з питань науково-методичної роботи.
Персональний склад Науково-методичної ради, її завдання, права, а також правовi й органiзацiйнi засади дiяльностi затверджуються наказами Держмитслужби.
Управлiння персоналом i проходження державної служби
31. Органiзацiя кадрової роботи в Державнiй митнiй службi України здiйснюється згiдно з окремим планом, що складається на пiдставi рiчного плану, в якому визначаються заходи з питань кадрового забезпечення митних органiв найбiльш квалiфiкованими фахiвцями з митної справи, вдосконалення дiяльностi митних органiв, пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв митної служби.
32. Прийняття на службу до Держмитслужби та митних органiв здiйснюється вiдповiдно до Кодексу законiв про працю України, Митного кодексу України та Закону України "Про державну службу".
33. Тривалiсть робочого часу посадових осiб митної служби визначається вiдповiдно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державну службу", а також правилами внутрiшнього трудового розпорядку та графiками змiнностi вiдповiдно до законодавства.
34. Для виконання невiдкладних заходiв з митного контролю, митного оформлення, боротьби з контрабандою i порушеннями митних правил та iнших службових завдань посадовi особи митних органiв України за дорученням керiвника митного органу або його заступника можуть залучатись до роботи в надурочний час, а також у нiчний час, у святковi та неробочi днi, робота за якi компенсується вiдповiдно до трудового законодавства.
Робота, що виконується працiвником понад установлену тривалiсть робочого часу (понад установлену тривалiсть щоденної роботи (змiни) або понад нормальну кiлькiсть робочих годин за облiковий перiод), не є надурочною, якщо вона виконується з вiдома керiвництва Держмитслужби, але не з його iнiцiативи.
Перебування у робочий час працiвникiв структурних пiдроздiлiв за межами примiщень Держмитслужби з метою вирiшення службових питань погоджується з керiвниками вiдповiдних пiдроздiлiв. Керiвники структурних пiдроздiлiв повiдомляють про свою вiдсутнiсть у робочий час у зв'язку iз службовою необхiднiстю Голову Держмитслужби, першого заступника та заступникiв Голови Служби (вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв).
35. Кадровий резерв у Держмитслужбi та митних органах формується вiдповiдно до Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України, та наказу Держмитслужби.
Зарахування до кадрового резерву в Держмитслужбi затверджується наказом Держмитслужби.
36. Вiдповiдно до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.2000 N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестацiї державних службовцiв" i вiд 25.12.2002 N 1984 "Про затвердження Порядку проведення атестацiї посадових осiб митної служби", наказу Держмитслужби України "Про атестацiю працiвникiв митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй митної служби України" один раз на три роки в Держмитслужбi та митних органах проводиться атестацiя працiвникiв.
Особливостi проведення атестацiї Голови, першого заступника, заступникiв Голови Держмитслужби, посади яких вiднесенi до першої та другої категорiй, визначаються органами, що призначають їх на посаду.
У перiод мiж атестацiями в Держмитслужбi та в митних органах проводиться щорiчна оцiнка виконання посадовими особами митних органiв покладених на них завдань та обов'язкiв вiдповiдно до Загального порядку проведення щорiчної оцiнки виконання державними службовцями покладених на них обов'язкiв i завдань, затвердженого наказом Головдержслужби України.
37. Працiвникам митних органiв i курсантам навчальних закладiв митної служби України присвоюються спецiальнi звання вiдповiдно до Положення про спецiальнi звання працiвникiв i курсантiв навчальних закладiв митної служби, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України.
Подання на присвоєння спецiального звання керiвникам митних органiв готується Департаментом кадрової роботи; посадовим особам i працiвникам митних органiв - керiвником вiдповiдного рiвня.
Особам, якi призначенi на посади державних службовцiв з випробувальним термiном, спецiальне звання присвоюється пiсля успiшного проходження випробувального термiну за результатами первинної атестацiї.
38. Порядок надання вiдпусток працiвникам Держмитслужби та митних органiв регламентується законами України "Про вiдпустки" та "Про державну службу".
Черговiсть надання вiдпусток визначається графiками, якi затверджуються в центральному апаратi Держмитслужби України Головою Служби, в митних органах - керiвниками цих органiв за погодженням з профспiлковою органiзацiєю, не пiзнiше 1 сiчня нового року i доводиться до вiдома всiх працiвникiв.
Контроль за дотриманням графiка вiдпусток та оформленням документiв, пов'язаних з вiдпустками, здiйснює в Держмитслужбi вiддiл по роботi з персоналом центрального апарату, в митних органах - кадровий пiдроздiл митного органу.
39. Професiйна пiдготовка працiвникiв Держмитслужби та митних органiв здiйснюється вiдповiдно до положень законiв України "Про освiту", "Про вищу освiту", Митного кодексу України, Нацiональної доктрини розвитку освiти, затвердженої Указом Президента України, Концепцiї пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї посадових осiб Державної митної служби України на 2005 - 2010 рр., затвердженої наказом Держмитслужби вiд 28.01.2005 N 60.
40. З метою оновлення та розвитку умiнь i знань, необхiдних для ефективного вирiшення завдань професiйної дiяльностi, проводиться пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв Держмитслужби та митних органiв.
41. Порядок пiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв - працiвникiв митних органiв регламентується Указом Президента України вiд 30.05.95 N 398/95 "Про систему пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв", постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 08.02.97 N 167 "Про затвердження Положення про систему пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв i Положення про єдиний порядок пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї керiвникiв державних пiдприємств, установ i органiзацiй" та iншими нормативно-правовими актами.
42. Працiвники Держмитслужби та митних органiв проходять навчання та пiдвищення квалiфiкацiї вiдповiдно до Положення про систему пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї особового складу митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 07.07.2003 N 439.
У Держмитслужбi та митних органах проводиться професiйне навчання працiвникiв без вiдриву вiд роботи вiдповiдно до Положення про органiзацiю професiйного навчання особового складу митної служби України без вiдриву вiд роботи, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 07.07.2003 N 439.
Органiзацiю та координацiю пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв Держмитслужби України та митних органiв здiйснює Департамент кадрової роботи Держмитслужби.
43. Суть службової дисциплiни, права й обов'язки працiвникiв Держмитслужби та митних органiв, яким присвоєно спецiальнi звання, у тому числi керiвникiв митних органiв, щодо забезпечення та додержання дисциплiни, а також види та порядок застосування заохочень i дисциплiнарних стягнень визначає Дисциплiнарний статут митної служби України, затверджений Законом України вiд 06.09.2005 N 2805-IV.
44. Державна митна служба застосовує заохочення працiвникiв Держмитслужби та митних органiв, що реалiзується у формi заходiв матерiального та морального стимулювання, якi вживаються у разi зразкового виконання покладених на них службових обов'язкiв, за активнiсть та iнiцiативнiсть, виявленi ними пiд час проходження служби.
За значнi трудовi досягнення та виявлення самовiдданостi, мужностi, героїзму та вiдваги працiвники Держмитслужби та митних органiв представляються до присвоєння почесних звань та нагородження державними нагородами.
45. Державна митна служба України розглядає i вносить пропозицiї щодо нагородження державними нагородами, здiйснює iншi заходи щодо заохочення працiвникiв Держмитслужби та митних органiв.
III. Нормотворча дiяльнiсть
46. Нормотворча дiяльнiсть Держмитслужби провадиться на основi та на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України i постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, iнших актiв законодавства, а також з iнiцiативи Державної митної служби України.
47. Пiдготовка та внесення на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проектiв нормативно-правових актiв здiйснюються у порядку, установленому Регламентом Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 950, iншими актами законодавства.
48. Розроблення проекту нормативно-правового акта в Держмитслужбi покладається на структурний пiдроздiл вiдповiдно до його компетенцiї.
49. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися за наказом Голови Служби робоча група.
50. У процесi розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналiз стану справ у вiдповiднiй сферi правового регулювання та причин, що обумовлюють необхiднiсть пiдготовки проекту;
визначається предмет правового регулювання, механiзм вирiшення питання, що потребує врегулювання;
перевiряється його вiдповiднiсть актам законодавства вищої юридичної сили, чинним мiжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis cornmunautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовiдносини в якiй регулюються законодавством ЄС;
забезпечується погодження проекту з iншими заiнтересованими органами виконавчої влади та в разi потреби вносяться необхiднi поправки;
вживаються заходи до усунення розбiжностей, зокрема органiзовується та проводиться за участю заiнтересованих органiв виконавчої влади, якi мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхiв вирiшення спiрних питань.
51. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Головi Служби обов'язково узгоджується з усiма заiнтересованими структурними пiдроздiлами, Юридичним департаментом i заступником Голови Служби (вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв).
52. Нормативно-правовi акти Державної митної служби України, що стосуються прав, свобод i законних iнтересiв громадян або мають мiжвiдомчий характер, пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
53. Проекти нормативно-правових актiв, якими передбачено витрачання бюджетних коштiв, пiдлягають погодженню з Мiнiстерством фiнансiв України.
54. Проекти регуляторних актiв потребують погодження з Державним комiтетом України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва.
IV. Органiзацiя роботи з документами
55. Органiзацiя роботи з документами здiйснюється вiдповiдно до Iнструкцiї з дiловодства в митнiй службi України, затвердженої наказом Держмитслужби та розробленої вiдповiдно до Примiрної iнструкцiї з дiловодства у мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17.10.97 N 1153, iнших нормативно-правових актiв та актiв органiзацiйно-розпорядчого характеру Держмитслужби, якими регламентується ведення дiловодства та архiвної справи.
56. Порядок органiзацiї роботи з документами, якi мiстять конфiденцiйну iнформацiю, що є власнiстю держави, визначається законодавством.
57. Органiзацiя дiловодства в Держмитслужбi покладається на заступника Голови Служби (вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв).
58. До основних видiв роботи з документами належать:
реєстрацiя вхiдної кореспонденцiї (у т. ч. внутрiшньої) та доведення її до виконавцiв;
робота з документами у структурних пiдроздiлах;
пiдготовка документiв для доповiдi керiвництву;
реєстрацiя, тиражування, розсилка та формування у справи нормативно-правових актiв та актiв органiзацiйно-розпорядчого характеру Держмитслужби;
пiдготовка й узгодження проектiв нормативно-правових актiв та актiв органiзацiйно-розпорядчого характеру з питань дiловодства та архiвної справи;
пiдготовка й оформлення документiв до засiдань колегiї;
контроль за виконанням законiв України, актiв i доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабiнету Мiнiстрiв України, запитiв i звернень народних депутатiв України;
органiзацiя та здiйснення контролю за виконанням документiв;
оформлення копiй та додаткiв до документiв;
реєстрацiя та вiдправлення вихiдної кореспонденцiї;
органiзацiя роботи Центральної експертної комiсiї Держмитслужби;
складення номенклатури та формування справ;
забезпечення вiдбору документiв за єдиним, установленим порядком для передачi до Центрального Державного архiву вищих органiв влади та управлiння України, їх облiку, зберiгання, якостi обробки й використання документiв, якi зберiгаються в архiвi Держмитслужби;
органiзацiя роботи з проведення експертизи документiв щодо їх наукової i практичної цiнностi, пiдготовка актiв про знищення документiв, термiни зберiгання яких закiнчилися;
здiйснення контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актiв щодо вiдбору, упорядкування, облiку, використання й зберiгання документiв та якостi їх обробки у структурних пiдроздiлах Держмитслужби, у митних органах;
надання методичної допомоги митним органам з питань, що стосуються дiловодства та архiвної справи;
органiзацiя роботи з пiдвищення квалiфiкацiї посадових осiб Держмитслужби, митних органiв з питань дiловодства та архiвної справи;
здiйснення органiзацiйно-технiчного забезпечення тиражування документiв для потреб Держмитслужби;
ведення облiку, зберiгання та використання бланкiв, печаток i штампiв Держмитслужби.
59. Системи електронного документообiгу й обробки iнформацiї повиннi вiдповiдати вимогам державних стандартiв i Примiрної iнструкцiї з дiловодства у мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органах виконавчої влади.
60. З метою забезпечення своєчасного та на належному рiвнi виконання документiв у Державнiй митнiй службi України здiйснюється контроль у порядку, затвердженому наказом Голови Служби.
V. Порядок проведення нарад
Апаратнi наради
61. Апаратнi наради проводяться, як правило, щотижня.
62. Голова Служби або в разi його вiдсутностi його заступник (вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв) проводить апаратнi наради для розгляду та вирiшення питань, що належать до повноважень Державної митної служби України.
63. Порядок денний апаратної наради формується на пiдставi пропозицiй заступникiв Голови Служби, керiвникiв структурних пiдроздiлiв, або за визначенням Голови Служби.
64. Проект порядку денного апаратної наради погоджується з Головою Служби i доводиться до вiдома його заступникiв та учасникiв наради завчасно, а з додаткових (позапланових) питань - у день її проведення.
65. Рiшення, прийнятi на апаратних нарадах, оформлюються не пiзнiше нiж у дводенний строк протоколами.
Протоколи пiдписуються головуючим i доводяться до вiдома учасникiв апаратної наради та виконавцiв визначених заходiв.
66. Органiзацiю проведення апаратних нарад Голови Служби здiйснює Департамент органiзацiї дiяльностi Голови Служби.
Оперативнi наради
67. З метою розгляду й оперативного вирiшення окремих питань, що належать до повноважень Державної митної служби України, Голова Служби, його заступники проводять оперативнi наради.
68. Порядок денний та матерiали до нього подаються учасникам оперативної наради завчасно, а з додаткових (позапланових) питань - у день її проведення.
69. Рiшення, прийнятi на оперативнiй нарадi, за потреби оформлюються протоколом у дводенний строк.
Протокол наради пiдписує головуючий.
70. Органiзацiя проведення оперативної наради покладається на структурний пiдроздiл, до компетенцiї якого належать питання, що розглядатимуться.
Мiжвiдомчi наради
71. Для вирiшення питань мiжвiдомчого характеру в Державнiй митнiй службi України можуть проводитися мiжвiдомчi наради iз залученням представникiв iнших органiв виконавчої влади.
72. Порядок денний та матерiали до нього надсилаються учасникам мiжвiдомчої наради за два днi до початку її проведення.
73. Органiзацiя мiжвiдомчих нарад покладається на заступника Голови Служби та структурний пiдроздiл, до компетенцiї якого належать питання, що розглядатимуться.
74. Контроль за виконанням доручень, наданих на нарадах, здiйснює вiдповiдний структурний пiдроздiл.
VI. Взаємодiя Державної митної служби з iншими органами державної влади й органами мiсцевого самоврядування
75. Пiд час здiйснення своїх повноважень Державна митна служба України взаємодiє з Верховною Радою України та її органами, Президентом України та його Секретарiатом, Кабiнетом Мiнiстрiв України та його Секретарiатом, центральними i мiсцевими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування.
76. Держмитслужба, взаємодiючи з Верховною Радою України:
забезпечує представлення у Верховнiй Радi України внесеного Кабiнетом Мiнiстрiв України законопроекту та його супроводження на всiх стадiях розгляду;
визначає посадову особу, яка представлятиме позицiю Кабiнету Мiнiстрiв України пiд час розгляду законопроекту, внесеного на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;
готує висновки до законопроектiв, внесених на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України;
розглядає депутатськi звернення i запити, звернення та рекомендацiї комiтетiв Верховної Ради України;
готує матерiали до проведення години запитань до Уряду та до парламентських слухань, слухань у комiтетах Верховної Ради України.
77. Для забезпечення взаємодiї з Верховною Радою України в центральних органах виконавчої влади з числа заступникiв їх керiвникiв визначається посадова особа та утворюється вiдповiдний структурний пiдроздiл, дiяльнiсть якого спрямовується зазначеною посадовою особою.
78. Державна митна служба України взаємодiє iз Секретарiатом Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що виникають у вiдносинах з Кабiнетом Мiнiстрiв України, проводить консультацiї стосовно процедури пiдготовки проектiв актiв законодавства та iнших документiв, якi подаються на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України, органiзацiї контролю за виконанням рiшень Кабiнету Мiнiстрiв України, а також з iнших питань.
79. Держмитслужба забезпечує постiйну й ефективну спiвпрацю з iншими органами виконавчої влади.
80. Державна митна служба України розглядає звернення, пропозицiї, iншi матерiали та документи, що надходять вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, забезпечує своєчасне узгодження проектiв нормативно-правових актiв, що подаються на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.
VII. Взаємодiя iз засобами масової iнформацiї та громадськiстю
81. З метою забезпечення участi громадськостi в процесi пiдготовки проектiв рiшень та монiторингу громадської думки пiд час їх виконання при Державнiй митнiй службi України дiє Громадська рада вiдповiдно до Типового положення про громадську раду при центральному, мiсцевому органi виконавчої влади, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15.10.2004 N 1378 "Деякi питання щодо забезпечення участi громадськостi у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики".
82. Державна митна служба України створює необхiднi умови для роботи Громадської ради та проведення її засiдань.
83. Рiшення Громадської ради мають рекомендацiйний характер i є обов'язковi для розгляду Державною митною службою України.
84. З метою органiзацiї ефективної взаємодiї мiж Державною митною службою України, засобами масової iнформацiї та об'єднаннями громадян Держмитслужба забезпечує:
проведення в установленому порядку консультацiй з громадськiстю;
органiзацiю вивчення громадської думки стосовно проблем, прiоритетiв та перспектив розвитку у вiдповiднiй сферi;
проведення монiторингу громадської думки пiд час пiдготовки та виконання рiшень Держмитслужби;
iнформування громадськостi про дiяльнiсть Держмитслужби шляхом проведення прес-конференцiй, брифiнгiв, Iнтернет-конференцiй, прямих телефонних лiнiй, розмiщення в засобах масової iнформацiї статей, iнтерв'ю, коментарiв, пiдготовки теле- i радiопередач, виготовлення та розповсюдження iнформацiйно-презентацiйної продукцiї про дiяльнiсть Держмитслужби;
проведення монiторингу повiдомлень у засобах масової iнформацiї стосовно своєї дiяльностi та реагування на критичнi зауваження;
органiзацiю та проведення роз'яснень цiлей, змiсту i порядку реалiзацiї державної полiтики у сферi митної справи.
Для забезпечення взаємодiї у структурi Держмитслужби дiє вiдповiдний структурний пiдроздiл.
85. Пропозицiї (звернення) об'єднань громадян розглядаються у мiсячний строк Головою Державної митної служби України або визначеною ним посадовою особою. Про результати розгляду авторовi пропозицiй (звернень) повiдомляється листом за пiдписом зазначених осiб.
VIII. Органiзацiя роботи зi зверненнями громадян
86. Розгляд звернень громадян, органiзацiя їх особистого прийому здiйснюються вiдповiдно до Закону України "Про звернення громадян" та iнших актiв законодавства.
За зверненнями громадян ведеться в установленому порядку окреме дiловодство.
87. У Держмитслужбi розгляд звернень громадян покладено на вiддiл листiв i органiзацiї прийому громадян Управлiння справами, який забезпечує квалiфiкований та своєчасний розгляд звернень громадян, що надiйшли на адресу Держмитслужби; ведення окремого дiловодства за зверненнями громадян; здiйснення контролю за дотриманням порядку i строкiв розгляду та вирiшення питань, порушених у зверненнях громадян; проведення систематичного аналiзу й узагальнення звернень громадян з метою виявлення суспiльно значущих проблем, якi потребують невiдкладного розв'язання, iнформування про це керiвництва Державної митної служби України та Кабiнету Мiнiстрiв України; пiдготовку пропозицiй та вжиття заходiв до полiпшення органiзацiї роботи зi зверненнями громадян, вирiшення порушених у них питань та вдосконалення законодавства у вiдповiднiй сферi.
88. Особистий прийом громадян регулярно проводять Голова Служби, його заступники, керiвники структурних пiдроздiлiв та iншi посадовi особи Держмитслужби згiдно з графiком, затвердженим наказом Державної митної служби України, який доводиться до вiдома громадян.
89. У разi вiдсутностi посадової особи, яка проводить особистий прийом громадян згiдно iз затвердженим графiком, прийом здiйснює посадова особа, на яку покладено виконання її обов'язкiв.