ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
31.01.08 | N 20/0549 |
---|
Начальникам регiональних митниць,
митниць (крiм Енергетичної регiональної митницi та Регiональної iнформацiйної митницi) |
Про надання iнформацiї
Направляємо для використання в роботi iнформацiю щодо процесу купiвлi та реєстрацiї автомобiлiв на територiї США та їх експорту до України, отриману вiд Мiнiстерства економiки України.
Додаток: iнформацiя на 11 аркушах.
Заступник директора Департаменту | Г.М.Чорна |
Iнформацiйна довiдка
щодо процесу купiвлi та реєстрацiї автомобiлiв на
територiї США та подальшого експорту їх за межi
країни.
1) Процес купiвлi автомобiля
Процес купiвлi автомобiля на територiї США можна характеризувати як повнiстю вiльний та необмежений з боку державних установ. Єдиним органом, який регулює дiяльнiсть автомобiльних дилерiв, здiйснює їх реєстрацiю та перевiрку дотримання вiдповiдним вимогам законодавству штату, а також здiйснює реєстрацiю автомобiлiв на територiї штатiв є Вiддiл транспортних засобiв (Department of Motor Vehicle). У кожному штатi iснують окремi вимоги до дилерiв, але всi вони включають спiльнi та загальнi питання такi як реєстрацiя дилера, реєстрацiя продавцiв, видача спецiальних лiцензiй та дозволiв на продаж нових чи старих автомобiлiв та iншi. Також Вiддiл встановлює окремi вимоги щодо процесу реєстрацiю купленого автомобiля, сплату податкiв та вiдповiдних зборiв.
Пiдчас купiвлi автомобiля у офiцiйного дилера або у iншого посередника, покупець веде переговори щодо його вартостi та iнших питань таких як додання окремих опцiй та вибору варiанту фiнансування та оплати автомобiля. У цьому процесi фактична вартiсть автомобiлiв, якi були придбанi у одного i того ж дилера рiзними покупцями може вiдрiзнятися та не мати однакової цiни. Пiд час переговорiв щодо вартостi автомобiля продавець сам вирiшує на скiльки йому занизити вартiсть автомобiля, щоб здiйснити його продаж та отримати розумний прибуток.
Пiсля купiвлi автомобiля продавець оформляє вiдповiднi документи. До обов'язкового перелiку документiв, якi видаються у разi купiвлi автомобiля входять: купча ("bill of sale" або "purchase order") (Додаток 1), в якому зазначається марка автомобiля, вартiсть автомобiля, iдентифiкацiйний номер автомобiля (vehicle identification number) та iншi позначки фiнансової сторони купiвлi; звiт щодо показника лiчильника ("odometer disclosure statement") (Додаток 2), в якому реєструється фактичний показник лiчильника автомобiля; свiдоцтво на право власностi ("certificate of title for a vehicle"), у разi купiвлi старого автомобiля (Додаток 3) або свiдоцтво походження автомобiля ("certificate of origin for a vehicle") (Додаток 4), у разi купiвлi нового автомобiля. Свiдоцтво походження автомобiля видається тiльки компанiєю - виробником, в якому зазначається дата придбання автомобiля, iдентифiкацiйний номер автомобiля, рiк випуску, марка автомобiля, назва дилера, який продав зазначений автомобiль, назва компанiї -виробника та пiдпис уповноваженого представника.
Виходячи з того, що процес купiвлi автомобiля у США майже вiльний i не регулюється державними структурами, то окремi обмеження та рамки процесу продажу автомобiлiв встановлює компанiя-виробник. Так, компанiєю-виробником встановлюються цiни на новi автомобiлi за якими рекомендується дилерам їх продавати. Така цiна називається - рекомендована роздрiбна цiна виробника (Manufacturer's Suggested Retail Price - MSRP), як правило дилер для зацiкавлення покупця занижує свою цiну у порiвняннi з цiною MSRP, але не менше фактурної цiни (invoice price). Фактурною цiною вважається цiна, за яку дилер купує автомобiлi у компанiї-виробника, як правило вона складає на 4 000 - 6 000 дол. США нижче MSRP.
Додатково iснують цiни на опцiї, якi також мають рекомендований виробником розмiр та фактурну цiну для дилера.
Отже, сам процес купiвлi автомобiля складається з переговорiв мiж покупцем та продавцем про взаємоприйняту цiну, яка знаходиться мiж фактурною цiною товару та рекомендованою цiною виробника. Пiдтвердженням фактичної цiни, за яку був придбаний новий автомобiль у дилера є купча.
Останнiм часом, у зв'язку iз захистом ринкiв продажу автомобiлiв на територiї СIЛА та iнших країн свiту деякi компанiї-виробники посилили обмеження щодо експорту нових автомобiлiв за межi СIЛА. Так, деякi компанiї забороняють дилерам продавати автомобiлi, якi купуються навмисно для експорту та з метою їх подальшого перепродажу в iнших країнах. Для цього висуваються вимоги, щоб дилер самостiйно надсилав всi документи необхiднi для реєстрацiї проданого автомобiля на адресу Вiддiлу транспортних засобiв. У разi виявлення компанiєю-виробником фактiв шахрайства у деяких випадках з дилера стягується штраф. Прямих обмежень з боку держави щодо експорту нових автомобiлiв та обмежень стосовно експортної цiни не iснує.
2) Реєстрацiя автомобiля
Пiсля оформлення всiх необхiдних паперiв продавець видає необхiднi документи на руки покупцю або надсилає їх до Вiддiлу транспортних засобiв штату, де повинен пройти реєстрацiю придбаний автомобiль.
У разi реєстрацiї нового автомобiля, перший власник заповнює заяву на отримання свiдоцтва на право власностi (Додаток 5), в якому зазначається правдиве iм'я першого власника, дата народження, адреса та номер прав водiя, опис придбаного автомобiля, (виробник, модель, рiк випуску, тип кузову, iдентифiкацiйний номер, вага автомобiля та зазначення "новий чи старий"), дату купiвлi, назву та адресу, де автомобiль був придбаний, iм'я власникiв застави за їх прiоритетом, доказ щодо проживання у штатi та iншi необхiднi документи. Крiм цього, до заяви додається свiдоцтво походження автомобiля, право водiя або iнший документ, який iдентифiкує особу, купча або у разi реєстрацiї старого автомобiля, свiдоцтво на право власностi, де зазначена вартiсть придбаного автомобiля. У разi вiдсутностi вартостi автомобiля при розрахунку суми сплати необхiдного податку використовується даннi, якi зазначенi у "Довiднику Дилерiв" Нацiональної асоцiацiї автомобiльних дилерiв (National Automobile Dealers Association (NADА), звiт щодо показника лiчильника (або свiдоцтво вiд Вiддiлу iнспекцiйних перевiрок автомобiлiв) та довiдка щодо наявностi страхового полiсу.
Пiсля розгляду наданих документiв та перевiрки їх дотримання вiдповiдним вимогам законодавства штату, Вiддiл транспортних засобiв видає свiдоцтво на право власностi, яке i є пiдтвердженням права володiння автомобiлем.
У разi реєстрацiї старого автомобiля, власник повинен пройти iнспекцiю автотранспорту (iнспекцiю не потрiбно проходити, якщо був придбаний новий автотранспорт, але необхiдно сплатити вартiсть стiкеру проходження iнспекцiйної перевiрки - 10 дол. СIЛА на перiод 2 роки). Перiодичнiсть проходження iнспекцiї складає два роки для приватного використання, шiсть мiсяцiв для таксi та один рiк для комерцiйного транспорту (повний перелiк перевiрки на прикладi округа Колумбiя знаходиться за наступною адресою http://www.dmv.dc.gov/serv/mspection/mspect req.shtm).
Вартiсть проходження iнспекцiйної перевiрки складає 25 дол. (для трьох наведених категорiй) та складається iз понесених витрат при iнспекцiйнiй перевiрцi та сплати вiдповiдних податкiв.
Для вивчення питання щодо необхiдностi здiйснення окремої реєстрацiї транспортного засобу, у разi його експорту, були проведенi консультацiї iз представниками Вiддiлу транспортних засобiв округа Колумбiя та з'ясовано, що спецiальна реєстрацiя автотранспорту у разi його експорту не потрiбна. Якщо автомобiль був зареєстрований на територiї округа та планується експортуватися (без повернення його на територiю СПIА), власник повинен повернути реєстрацiйнi номери автомобiля, пiсля цього йому надсилається вiдповiдне повiдомлення з Вiддiлу.
3) Експорт автомобiля
Експорт автотранспорту здiйснюється вiдповiдно до вимог Роздiлу 19 Зведення федеральних норм та правил США. Вiдповiдно до секцiї 192.2 Роздiлу 19 Зведення федеральних норм та правил США, експортер, у разi здiйснення експорту автотранспорта лiтаком або контейнером, повинен за 72 годи надати (для розгляду та розмитнення) до вiдповiдного вiддiлення таможнi транспортний засiб та всю необхiдну документацiю (з обов'язковим зазначенням iдентифiкацiйного номеру автомобiля).
У разi експорту старих автомобiлiв, до вiддiлу митної служби повиннi надатися: оригiнал свiдоцтва на право власностi, який був виданий вiдповiдним державним органом Сполучених штатiв; у разi наявностi iнтересiв третьої сторони, письмову заяву про дозвiл на експорт автотранспорту; у разi пербування автомобiля у власностi держаної структури, письмове повiдомлення про дозвiл на експорт автотранспорту.
У разi експорту нового автомобiля, експортер повинен надати оригiнал свiдоцтва походження автомобiля та двi копiї зазначиних документiв. Якщо вiдсутнє свiдоцтво походження автомобiля, експортер повинен надати лист вiд уповноваженої державної установи штату де купувався автомобiль, в якому має бути зазначено, що у штатi вiдсутнi вимоги щодо необхiдностi надання жодних документiв про власнiсть. У цьому випадку, експортер повинен надати оригiнали iнших документiв, якi пiдтверджують право власностi на автомобiль такi як рахунок фактуру дилера тощо.
Торговельно-економiчна мiсiя
у складi Посольства України у США
грудень 2007 року