ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
06.02.08 | N 29/1-11.1/681-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць, митниць |
Щодо класифiкацiї згiдно з УКТЗЕД
автомобiлiв-самоскидiв
З метою подальшого впорядкування питання класифiкацiї автомобiлiв-самоскидiв, що вiдносяться до товарної позицiї 8704 згiдно з УКТЗЕД, керуючись положенням статтi 312 Митного кодексу України та згiдно з Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12 грудня 2002 р. N 1863 "Про затвердження Порядку ведення Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" повiдомляємо наступне.
Автомобiлi-самоскиди в залежностi вiд компоновки шасi, проходимостi, за параметрами осьового навантаження, та зовнiшнiх габаритiв подiляються на: дорожнi, тобто якi можуть рухатись по дорогах загального користування; пiдвищеної проходимостi, рух яких допускається по дорогах загального користування та у кар'єрах; позашляховi, якi можуть рухатись лише поза межами дорiг загального користування, тобто призначенi для використання на бездорiжжi.
Автомобiлi - самоскиди товарної пiдпозицiї 8704 10 за УКТЗЕД призначенi для використання на бездорiжжi (поза межами дорiг загального корисування), а саме: для вивезення породи з мiсць вiдкритої розробки корисних копален у кар'єрах; для вивезення вугiлля, руди, породи у шахтах, рудниках, тунелях; для перевезення будiвельних матерiалiв - пiску, гравiю та iнших матерiалiв при будiвництвi дорiг, аеропортiв, портiв тощо.
Рух таких автомобiлiв - самоскидiв по дорогах загального користування заборонений, внаслiдок масово-габаритних або швидкiсних обмежень, конструктивних особливостей. Цi самоскиди використовують длятранспортування вантажу на невелику вiдстань.
Автомобiлi - самоскиди, розрахованi для роботи у вiдкритих кар'єрах, оснащенi кузовами ковшового типу i не мають бортiв, що вiдкриваються. Роль заднього борта виконує пiднята задня частина кузова, можливий варiант коли все дно кузова пiднято вверх. Кузов самоскида виконаний з мiцного сталевого листа. Передня частина кузова самоскида висунута над кабiною водiя для захисту кабiни вiд камiння. В деяких випадках кабiна водiя може складати лише половину ширини самоскида.
Автомобiлi - самоскиди, розрахованi для роботи у шахтах, рудниках або тунелях, з кузовами з нижнiм розвантаженням, можуть не мати кабiни або висунутої вперед захисної частини кузова.
У конструкцiї самоскидiв, призначених для використання на бездорiжжi, зазвичай, не використовують листовi ресори для амортизацiї, тобто вiдсутня залежна пiдвiска осей (axle suspension). Цi самоскиди мають жорстке шасi-раму або шасi з шарнiрно-зчленованою рамою. Гiдропневматична або комбiнована пiдвiска незалежних осей забезпечує комфортнi умови руху автомобiля у складних дорожнiх умовах, оскiльки пiд час наїзду колес автомобiля на перешкоду, автомобiль-самоскид не втрачає контакт з дорогою, зберiгаючи рiвновагу. Потужнi багатодисковi гальма забезпечують високу надiйнiсть та стабiльнiсть експлуатацiї автомобiля поза межами дорiг загального користування.
На автомобiлях-самоскидах, призначених для використання на бездорiжжi встановлюють спецiальнi шини для руху по грунту. Завдякi мiцнiй конструкцiї спiввiдношення власної маси (без урахування маси вантажу) до корисного навантаження не перевищує 1 до 1,6 (наприклад, автомобiль iз власною масою 10 тонн може перевозити не бiльш як 16 тонн вантажу). Для запобiгання прилипанню або змерзанню сипкого вантажу, кузов може мати пiдiгрiв вихлопними газами.
Надаємо приклади автомобiлiв, що призначенi для використання на бездорiжжi.
Мал.1 | Мал.2 |
Мал.3 |
Кар'єрний автомобiль-самоскид, який задовольняє вищезазначеним вимогам та має залежну пiдвiску для передньої вiсi та ведучого заднього моста, по два гiдропневматичних цилiндра на передню та задню вiсь (мал.1).
Автомобiль-самоскид, який має шасi iз шарнiрно-зчленованою рамою та використовується там де потрiбна висока проходимiсть та маневренiсть (мал.2).
Автомобiль-самоскид iз нижнiм розвантаженням, що використовуються для пiдземних робiт у тунелях, рудниках та вугiльних шахтах, так званий самоскид-вуглевiз (мал.3). Цей самоскид має шарнiрно-зчленовану раму, пневмогiдравлiчну пiдвiску та призначений для транспортування та вивантаження взiрваних чи розрихлених механiчним способом порiд у стиснених умовах пiдземних шахт, при будiвництвi тунелiв. Наявнiсть дублюючих органiв керування дозволяє використовувати його за схемою рух вперед або назад без повертання. Конструкция самоскида дозволяє використовувати його у вiдкритих розробках але не дуже ефективно. Самоскид може бути обладнаний кабiною водiя вiдкритого або закритого типу.
Автомобiлi-самоскиди дорожнi та автомобiлi-самоскиди пiдвищеної проходимостi, якi не вiдповiдають вищезазначеним вимогам класифiкуються у товарних пiдпозицiях 8704 21 - 8704 90 за УКТЗЕД, в залежностi вiд призначення, повної маси транспортного засобу, типу двигуна, встановленого на транспортний засiб, робочого об'єму цилiндрiв двигуна.
До дорожних та пiдвищеної проходимостi самоскидiв вiдносяться сiльськогосподарськi, будiвельнi, унiверсальнi. У самоскидiв пiдвищеної проходимостi компановка шасi, обмеження габаритних розмiрiв та допустимi навантаження на вiсь майже не вiдрiзняються вiд компоновки загальнотранспортних вантажiвок. Самоскиди дорожнi та пiдвищеної проходимостi можуть мати двi та бiльше осей iз колiсною формулою 4х2, 6х4 i 8х4. З урахуванням функцiй, якi виконує автомобiль, кузов самоскида може бути бортовим або ковшового типу. У самоскидiв iз ковшовим кузовом розвантаження можливо на один або три боки. Самоскиди iз бортовим кузовом можуть мати заднiй, боковий або одночасно заднiй та боковий борти, що вiдкриваються. Борт вiдкривається пiд впливом власної ваги, ваги вантажу або за допомогою приводних механiзмiв, замкiв вручну, полуавтоматично або автоматично. Привiд пристроїв для вiдкривання бортiв може бути механiчним, пневматичним або гiдравлiчним. Вони можуть рухатись з швидкiстю до 110 км/год та зазвичай обладнанi залежною пiдвiскою. У якостi пружнiх елементiв зазвичай використовуються листовi ресори. Мають збiльшений дорожнiй просвiт та шини, розрахованi на рух як в умовах бездорiжжя так i на дорогах загального користування.
Приклади автомобiлiв-самоскидiв пiдвищеної проходимостi наведенi на мал.4-10.
Мал.4 | Мал.5 |
Мал.6 | Мал.7 | Мал.8 | Мал.9 |
Мал.10 |
Сiльскогосподарськi самоскиди, зазвичай, оснащенi кузовом iз розвантаженням на три сторони, мають борти з додатковими надставками для перевезення наприклад сiна та iнших вантажiв з низькою насипною масою.
Дорожнi будiвельнi самоскиди оснащенi кузовом з розвантаженням на одну або двi сторони. Дорожнi будiвельнi самоскиди вантажопiдйомнiстю 10-25 т, можуть бути використанi у кар'єрах та для подальшого перевезення вантажу вiд кар'єру до мiсця призначення по дорогах загального користування. Також вони можуть мати ресорну пiдвiску осей.
Унiверсальнi самоскиди часто оснащенi краном-манiпулятором для самозавантаження.
Лист Управлiння вiд 02.10.2007 р. N 29/1-11.1/5870-ЕП вважати таким, що втратив чиннiсть.
Начальник Управлiння | I.П. Рамусь |