ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
17.05.08 | N 515 |
---|
Про затвердження Положення про Департамент
аналiтичної роботи та iнформацiйної розвiдки
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
наказом Державної митної служби України
вiд 13 жовтня 2008 року N 1133
Вiдповiдно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940, статей 13, 14 Митного кодексу України наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент аналiтичної роботи та iнформацiйної розвiдки Державної митної служби України, що додається.
2. Начальнику Департаменту аналiтичної роботи та iнформацiйної розвiдки (Щербаню В.Д.) забезпечити:
2.1. Подання Положення про Департамент аналiтичної роботи та iнформацiйної розвiдки на державну реєстрацiю до Подiльської районної у мiстi Києвi державної адмiнiстрацiї.
2.2. Дотримання законодавства України при здiйсненнi заходiв на виконання цього наказу.
3. Уважати таким, що втратив чиннiсть, наказ Держмитслужби України вiд 02.08.2007 N 655 "Про затвердження Положення про Департамент аналiзу ризикiв та аудиту Державної митної служби України" з моменту державної реєстрацiї Положення про Департамент аналiтичної роботи та iнформацiйної розвiдки.
4. Керiвникам митних органiв привести накази та нормативно-правовi акти в вiдповiдностi до Положення про Департамент аналiтичної роботи та iнформацiйної розвiдки Державної митної служби України
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Служби | В.I. Хорошковський |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державної митної служби України вiд 17.05.08 N 515 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент аналiтичної роботи та
iнформацiйної розвiдки
1. Загальнi положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Департаменту аналiтичної роботи та iнформацiйної розвiдки (далi - Департамент), а саме: його компетенцiю (права, завдання, функцiї) та органiзацiйну структуру i розроблене на пiдставi Митного кодексу України, Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940.
1.2. Департамент є регiональною митницею з питань органiзацiї аналiтичної роботи, iнформацiйної розвiдки, аналiзу й управлiння ризиками, проведення документальних виїзних (митний аудит) та камеральних перевiрок платникiв податкiв, входить до єдиної загальнодержавної системи митних органiв України, у встановленому законом порядку в межах повноважень, делегованих спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузi митної справи, здiйснює митну справу.
1.3. Департамент у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, мiжнародними договорами України, якi набрали законної сили у встановленому порядку, а також указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, Положенням про Державну митну службу України (далi - Держмитслужба), наказами Держмитслужби, а також цим Положенням.
1.4. Департамент пiдпорядковується Головi Державної митної служби України.
Служба митної варти i служба власної безпеки та аналiзу ризикiв дiяльностi працiвникiв митної служби, що є структурними пiдроздiлами Департаменту, перебувають у прямому пiдпорядкуваннi, пiдконтрольнi та пiдзвiтнi Головi Державної митної служби України.
Дiяльнiсть служби власної безпеки та аналiзу ризикiв дiяльностi працiвникiв митної служби спрямовується та координується директором Департаменту власної безпеки Держмитслужби, а також нею виконуються окремi розпорядження начальника Департаменту з питань, вiднесених до її компетенцiї та визначених Головою Служби.
Координацiю, контроль та спрямування дiяльностi служби митної варти Департаменту при виконаннi покладених на неї завдань i функцiй здiйснює заступник Голови Держмитслужби України вiдповiдно до функцiональних обов'язкiв.
(абзац четвертий пункту 1.4 у редакцiї наказу Державної митної служби України вiд 13.10.2008р. N 1133) |
Органiзацiйне керiвництво дiяльнiстю служби митної варти Департаменту здiйснює Департамент митної варти та органiзацiї боротьби з порушеннями митного законодавства Держмитслужби України, а з питань порядку проходження служби, дотримання правил внутрiшнього трудового розпорядку - начальник Департаменту аналiтичної роботи та iнформацiйного монiторингу.
(пункт 1.4 доповнено абзацом згiдно з наказом Державної митної служби України вiд 13.10.2008р. N 1133) |
Департамент митної варти та органiзацiї боротьби з порушеннями митного законодавства Держмитслужби України вносить у встановленому порядку Головi Служби пропозицiї щодо застосування дисциплiнарних стягнень та заохочень до посадових осiб служби митної варти Департаменту, передбачених положеннями Дисциплiнарного статуту митної служби України.
(пункт 1.4 доповнено абзацом згiдно з наказом Державної митної служби України вiд 13.10.2008р. N 1133) |
1.5. Зоною дiяльностi Департаменту є митна територiя України.
1.6. Департамент є юридичною особою, має самостiйний баланс, печатку iз зображенням Державного Герба України й своїм найменуванням та iншi печатки, штампи, бланки, вiдповiднi рахунки в територiальному вiддiленнi Державного казначейства та уповноваженого банку.
1.7. Структура, штатний розпис, кошторис Департаменту затверджуються Головою Держмитслужби.
1.8. Мiсцезнаходження Департаменту: 04215, м. Київ, вул. Свiтлицького, 28-а, блок "Б".
1.9. Створення, реорганiзацiя та лiквiдацiя Департаменту здiйснюються згiдно iз законодавством України.
Гранична чисельнiсть працiвникiв Департаменту затверджується наказом Державної митної служби України.
1.10. Положення про структурнi пiдроздiли Департаменту, а також посадовi iнструкцiї їх працiвникiв затверджуються начальником Департаменту.
Положення про службу митної варти Департаменту, посадовi iнструкцiї начальника служби митної варти та його заступника затверджуються заступником Голови Держмитслужби України вiдповiдно до функцiональних обов'язкiв.
(пункт 1.10 доповнено абзацом згiдно з наказом Державної митної служби України вiд 13.10.2008р. N 1133) |
Положення про вiддiли служби митної варти Департаменту, посадовi iнструкцiї начальникiв вiддiлiв та працiвникiв служби митної варти затверджуються директором Департаменту митної варти та органiзацiї боротьби з порушеннями митного законодавства Держмитслужби України.
(пункт 1.10 доповнено абзацом згiдно з наказом Державної митної служби України вiд 13.10.2008р. N 1133) |
1.11. Департамент при виконаннi покладених на нього завдань i функцiй взаємодiє з iншими структурними пiдроздiлами Держмитслужби в порядку, який визначається Головою Держмитслужби.
1.12. Департамент у межах своєї компетенцiї взаємодiє iз заiнтересованими мiнiстерствами, вiдомствами, органами мiсцевого самоврядування, мiсцевими державними адмiнiстрацiями, пiдприємствами, громадськими органiзацiями, iншими органiзацiями.
1.13. З методичних питань та з питань органiзацiї й проведення контрольно-перевiрочної роботи Департаменту пiдпорядковуються структурнi пiдроздiли митних органiв України, що забезпечують функцiонування системи управлiння ризиками пiд час здiйснення митного контролю й митного оформлення товарiв i транспортних засобiв, а також проведення документальних й камеральних перевiрок cсуб'єктiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв в частинi дотримання ними митного законодавства України.
1.14. Департамент має митне забезпечення встановленого Держмитслужбою зразка та використовує його у встановленому Держмитслужбою порядку.
2. Основнi завдання Департаменту
Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Систематична аналiтична робота та узагальнення iнформацiї, отриманої з рiзних легальних джерел.
2.2. Здiйснення постiйного вивчення, вiдслiдковування, прогнозування зовнiшньоекономiчних операцiй.
2.3. Забезпечення контролю за дотриманням митними органами України законодавства України з питань митної справи.
2.4. Взаємодiя з правоохоронними та iншими органами державної влади та управлiння з питань планування та впровадження заходiв, спрямованих на запобiгання порушень митного законодавства України.
2.5. Розробка, органiзацiя та здiйснення самостiйно або у взаємодiї з правоохоронними органами, iншими митними органами України скоординованих заходiв й спецiальних операцiй з виявлення й припинення контрабанди та порушень митних правил, а також iз запобiгання незаконному перемiщенню транспортних засобiв, товарiв та iнших предметiв через митний кордон України й затримання осiб, причетних до такого перемiщення.
2.6. Створення умов для прискорення митного оформлення та контролю у митних органах України товарiв i транспортних засобiв шляхом органiзацiї та впровадження системи управлiння ризиками в дiяльнiсть митних органiв України.
2.7. Розробка нормативно-правових актiв щодо застосування системи управлiння ризиками пiд час здiйснення митного контролю й митного оформлення.
2.8. Визначення критерiїв ризику, розробка та впровадження профiлiв ризикiв, порядку та особливостей застосування митними органами України окремих форм митного контролю товарiв i транспортних засобiв на основi системи управлiння ризиками.
2.9. Забезпечення контролю за дотриманням митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв шляхом органiзацiї та проведення документальних виїзних (планових та позапланових) та камеральних перевiрок платникiв податкiв.
2.10. Участь у державнiй системi запобiгання та протидiї легалiзацiї доходiв, отриманих злочинним шляхом.
2.11. Органiзацiя, впровадження i забезпечення функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками службової дiяльностi працiвникiв митної служби.
2.12. Проведення профiлактичних, перевiрочних та iнших заходiв, спрямованих на запобiгання й протидiю протиправним дiянням з боку посадових осiб митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй при виконаннi ними службової дiяльностi.
2.13. Методичне забезпечення та координацiя дiяльностi пiдпорядкованих пiдроздiлiв митних органiв України з напрямкiв дiяльностi Департаменту.
3. Функцiї Департаменту
Департамент вiдповiдно до покладених на нього завдань виконує такi функцiї:
3.1. З питань аналiтичної роботи:
3.1.1. Здiйснення аналiзу iнформацiї, матерiалiв за цiльовими установками, визначеними структурними пiдроздiлами Держмитслужби України.
3.1.2. Розробка спектру спецiалiзованих аналiтичних продуктiв, необхiдних для пiдтримки процесу прийняття управлiнських рiшень в Держмитслужбi України.
3.1.3. Опрацювання ретроспективної та актуальної iнформацiї ЄАIС Держмитслужби.
3.1.4. Впорядкування потокiв даних щодо функцiонування митної системи України.
3.1.5. Здiйснення управлiння монiторинговими дослiдженнями в Держмитслужбi.
3.1.6. Пiдготовка матерiалiв для довгострокового, середньо - та короткострокового прогнозування дiяльностi Держмитслужби.
3.2. З питань iнформацiйної розвiдки:
3.2.1. Здiйснює iнформацiйно-пошукову роботу, спрямовану на виявлення способiв i механiзмiв митного оформлення товарiв i транспортних засобiв з недотриманням законодавства з питань митної справи, встановлення причин виникнення та закономiрностей цих процесiв.
3.2.2. Збирає, обробляє, узагальнює та зберiгає вiдкриту статистичну й тематичну iнформацiю про товарнi, транспортнi потоки територiєю України, про стан митного оформлення товарiв для встановлення потенцiйних ризикiв, якi призводять до недоборiв митних платежiв та митних правопорушень.
3.2.3. Здiйснює оперативне орiєнтування митних органiв про можливе незаконне перемiщення товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України.
3.2.4. Здiйснює дистанцiйний контроль (монiторинг) додержання митного законодавства України пiд час проведення зовнiшньоекономiчних операцiй.
3.3. З питань управлiння ризиками:
3.3.1. Органiзує та впроваджує в митних органах систему аналiзу та управлiння ризиками при здiйсненнi митного контролю за перемiщенням товарiв через митний кордон України та їх оформленням, в частинi дотримання учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв митного законодавства України.
3.3.2. Розглядає пропозицiї структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв спецiалiзованих митних установ та органiзацiй iз питань застосування системи управлiння ризиками.
3.3.3. Формує профiлi ризикiв i рекомендацiї митним органам України щодо застосування форм i методiв здiйснення митного контролю й процедур митного оформлення.
3.3.4. Контролює впровадження профiлiв ризикiв.
3.3.5. Збирає, обробляє та аналiзує iнформацiю про результати застосування митними органами профiлiв ризику, визначає їх ефективнiсть, готує змiни та доповнення до профiлiв ризику.
3.3.6. Здiйснює заходи по перевiрцi ефективностi застосування впроваджених профiлiв ризику та вiдповiдностi дiй посадових осiб митних органiв пiд час застосування рекомендованих форм i методiв здiйснення митного контролю й процедур митного оформлення.
3.3.7. На пiдставi аналiзу ризикiв та аналiзу iнформацiї про результати застосування митними органами профiлiв ризику подає Головi Держмитслужби пропозицiї щодо можливих заходiв з мiнiмiзацiї ризикiв, вдосконалення митної справи, запровадження мiжнародного досвiду в роботi митних органiв в цьому напрямку.
3.4. З питань перевiрок (аудиту) учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi:
3.4.1. Органiзує та в разi необхiдностi проводить документальнi виїзнi та камеральнi перевiрки платникiв податкiв на предмет додержання вимог законодавства України з питань митної справи, координує та контролює роботу митних органiв України у цьому напрямку, здiйснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевiрками.
3.4.2. Здiйснює аналiтичну роботу спрямовану на виявлення фактiв порушень законодавства України при нарахуваннi податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) як посадовими особами митних органiв України, так i платниками податкiв. Використовує наявну iнформацiю для проведення або iнiцiювання перевiрок платникiв податкiв.
3.4.3. Розробляє та подає Головi Держмитслужби пропозицiї щодо розвитку системи митного контролю на основi документальних (митний аудит) та камеральних перевiрок платникiв податкiв.
3.5. З питань протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом:
3.5.1. Збирає, накопичує, обробляє та систематизує iнформацiю про учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, ймовiрно причетних до реалiзацiї схем легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансування тероризму, здiйснює iнформацiйний обмiн з Державним комiтетом фiнансового монiторингу України.
3.5.2. Аналiзує накопичену iнформацiю, на пiдставi якої вносить пропозицiї керiвництву Держмитслужби щодо пiдвищення ефективностi роботи у цьому напрямку.
3.5.3. Забезпечує участь митних органiв України в проведеннi з правоохоронними та iншими державними органами заходiв щодо запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, отриманих злочинним шляхом, координує роботу митних органiв при проведеннi таких заходiв.
3.5.4. Органiзує та координує взаємодiю митних органiв з регiональними пiдроздiлами Державного комiтету фiнансового монiторингу України, органами державної влади та управлiння, мiсцевого самоврядування в напрямi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму.
3.6. З питань дiяльностi митної варти:
3.6.1. Запроваджує заходи, пов'язанi iз виявленням, розкриттям, припиненням, профiлактикою порушень митних правил, запобiганням таким порушенням.
3.6.2. Вивчає форми, методи, характер скоєння порушень митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, а також причини, що до них призводять, i умови, що їм сприяють.
3.6.3. Вивчає можливi тенденцiї i канали незаконного перемiщення товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України. Проводить на цiй основi заходи щодо виявлення та припинення порушень митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, розробляє рекомендацiї митним органам України, спрямованi на попередження таких правопорушень.
3.6.4. За дорученням керiвництва Держмитслужби України здiйснює службову дiяльнiсть поза мiсцем розташування митного органу, пересуватися будь-якими дiлянками мiсцевостi в межах зони дiяльностi митниць, у межах контрольованого прикордонного району - за погодженням з вiдповiдними органами охорони державного кордону України.
3.6.5. Здiйснює в зонах i поза зонами митного контролю, на митних лiцензiйних складах, складах тимчасового зберiгання, складах гуманiтарної допомоги перевiрку вiдповiдностi вiдомостей, заявлених у вантажних митних декларацiях, наявному товару й даним документiв, потрiбних для проведення митного контролю, а також правильностi справляння податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв), нарахування та стягнення яких покладено на митнi органи, контроль за правильним застосуванням митними органами заходiв тарифного й нетарифного регулювання.
3.6.6. Спiвпрацює й бере участь в органiзацiї взаємодiї з пiдроздiлами Держмитслужби та правоохоронними органами, завданнями яких є протидiя незаконному перемiщенню товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України.
3.6.7. Забезпечує органiзацiю, планування та проведення спецiальних заходiв з охорони та фiзичного захисту спiвробiтникiв митних органiв, iнших осiб, а також товарiв, якi перебувають у зонi митного контролю, вiд протиправних дiй.
3.6.8. Здiйснює локалiзацiю конфлiктних ситуацiй у зонi дiяльностi митних органiв самостiйно або разом з iншими контролюючими органами на державному кордонi.
3.6.9. Приймає участь у лiквiдацiї наслiдкiв катастроф, аварiй, стихiйного лиха та екологiчного забруднення у зонi дiяльностi митних органiв.
3.6.10. Органiзує проведення навчання iз спецiальної пiдготовки з метою правильного та ефективного застосування фiзичного захисту, спецiальних засобiв i зброї у зонах митного контролю або митних органiв.
3.6.11. Використовує в порядку, передбаченому нормативно-правовими актами, митнi забезпечення, системи й форми захисту результатiв митного оформлення: накладає пломби, iншi митнi забезпечення на транспортнi засоби, примiщення, контейнери та iншi мiсця, де мiстяться товари, що перемiщуються або перебувають пiд митним контролем.
3.6.12. Надавати рекомендацiї по складенню протоколiв про порушення митних правил та вiдповiдних процесуальних дiй вiдповiдно до вимог Митного кодексу України в разi виявлення пiд час здiйснення контрольних заходiв таких порушень.
3.6.13. Проводить у рамках законодавства усне опитування громадян та посадових осiб пiдприємств з метою отримання iнформацiї, що має значення для здiйснення митного контролю. 3.6.14. Отримує уснi чи письмовi пояснення вiд будь-якої посадової особи митного органу.
3.6.14. Здiйснює перевiрку дотримання режиму, законностi та правопорядку у зонi митного контролю.
3.6.15. Реалiзує спiльно з органами державної влади заходи, спрямованi на вiдвернення незаконного перемiщення через митний кордон України окремих видiв товарiв, ввезення в Україну, вивезення з України та транзит через її територiю яких заборонено законами України.
3.7. З питань власної безпеки та аналiзу ризикiв службової дiяльностi працiвникiв митної служби:
3.7.1. Органiзує, впроваджує i забезпечує функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками службової дiяльностi працiвникiв митної служби.
3.7.2. Накопичує, систематизує та аналiзує iнформацiю щодо фактiв протиправної службової дiяльностi працiвникiв митної служби України, результатiв проведення службових розслiдувань, перевiрок, попереджувально-профiлактичних заходiв стосовно посадових осiб митної служби та iншi вiдомостi, необхiднi для аналiзу та прогнозування стану додержання законностi в митнiй службi.
3.7.3. З метою визначення ризикiв службової дiяльностi посадових осiб митної служби України здiйснює аналiз причин, передумов та обставин скоєння ними злочинiв, дисциплiнарних проступкiв та iнших правопорушень.
3.7.4. На пiдставi аналiзу наявної iнформацiї iнiцiює та/або проводить профiлактичнi, перевiрочнi та iншi заходи, спрямованi на запобiгання й протидiю протиправним дiянням з боку посадових осiб митної служби України.
3.7.5. Iнiцiює, бере участь у проведеннi службових розслiдувань, перевiрок стосовно посадових осiб митної служби України.
3.7.6. Проводить роботу щодо методичного забезпечення та координацiї дiяльностi митних органiв (спецiалiзованих митних установ), пiдроздiлiв власної безпеки митної служби України з питань функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками службової дiяльностi працiвникiв митної служби України.
3.7.7. Накопичує, обробляє, систематизує та аналiзує iнформацiю щодо вжитих заходiв та результатiв реагування вiдповiдними митними органами, спецiалiзованими митними установами i органiзацiями, пiдроздiлами власної безпеки стосовно визначених ризикiв службової дiяльностi працiвникiв митної служби України.
3.7.8. Взаємодiє з правоохоронними та iншими органами державної влади та управлiння з питань запобiгання й протидiї проявам корупцiї, iншим протиправним дiянням з боку працiвникiв митної служби України.
3.7.9. Бере участь у пiдготовцi проектiв нормативно-правових актiв з питань боротьби з корупцiєю та профiлактики протиправних дiянь з боку працiвникiв митної служби України.
3.7.10. Бере участь у розглядi звернень юридичних осiб та фiзичних осiб з питань, вiднесених до компетенцiї пiдроздiлiв власної безпеки митної служби України.
3.8. З питань органiзацiйної та правової роботи:
3.8.1. Розробляє й подає Головi Держмитслужби проекти нормативно-правових актiв вiдповiдно до компетенцiї Департаменту, надає пропозицiї до проектiв законодавчих актiв, розроблених iншими суб'єктами нормотворчої дiяльностi, бере участь у розробцi примiрних положень про пiдроздiли митних органiв та їх структур за напрямом дiяльностi Департаменту;
3.8.2. Бере участь у пiдготовцi та опрацюваннi проектiв мiжнародних договорiв вiдповiдно до компетенцiї Департаменту;
3.8.3. Представляє iнтереси Держмитслужби в державних та iнших органах, установах та за дорученням керiвництва Держмитслужби України в органiзацiях iноземних держав, в мiжнародних установах;
3.8.4. Iнiцiює заходи з розроблення, впровадження та використання програмно-iнформацiйних комплексiв для виконання завдань i функцiй, покладених на Департамент, та з метою забезпечення контролю за дiяльнiстю митних органiв з питань, вiднесених до компетенцiї Департаменту;
3.8.5. Здiйснює координацiю дiй структурних пiдроздiлiв митних органiв України та контроль за їх роботою за напрямом дiяльностi Департаменту;
3.8.6. Органiзує та координує взаємодiю структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, органiв державної влади та управлiння, мiсцевого самоврядування з питань, що належать до компетенцiї Департаменту. Забезпечує доведення необхiдної iнформацiї до митних органiв України;
3.8.7. Надає методичну та практичну допомогу митним органам України (у тому числi шляхом проведення семiнарiв, пiдвищення квалiфiкацiї та навчання працiвникiв митних органiв) за напрямом дiяльностi Департаменту;
3.8.8. У межах компетенцiї та згiдно з законодавством України розглядає звернення (заяви, скарги, клопотання, пропозицiї), що надiйшли до Департаменту вiд пiдприємств, установ та органiзацiй, громадян; опрацьовує доручення Президента, Верховної Ради, Кабiнету Мiнiстрiв України, звернення народних депутатiв України, органiв державної влади та управлiння, митних органiв, суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, установ iноземних держав;
3.8.9. Веде претензiйно-позовну роботу та представляє у встановленому законодавством порядку iнтереси Департаменту в судах, iнших органах пiд час розгляду правових питань i спорiв;
3.8.10. Веде облiк вхiдної та вихiдної кореспонденцiї. Забезпечує захист вiдомостей, що становлять державну таємницю або мiстять конфiденцiйну iнформацiю, яка є власнiстю держави;
3.8.11. Забезпечує законнiсть у службовiй, фiнансово-господарськiй дiяльностi структурних пiдроздiлiв Департаменту.
3.9. З питань роботи з особовим складом:
3.9.1. Забезпечує в Департаментi реалiзацiю державної полiтики з питань кадрової роботи. Забезпечує належний рiвень професiйної пiдготовки працiвникiв Департаменту. Органiзує роботу з проведення атестацiї працiвникiв Департаменту, пiдвищення квалiфiкацiї його особового складу й формування кадрового резерву, стажування молодих спецiалiстiв;
3.9.2. Проводить виховну, попереджувально-профiлактичну та роз'яснювальну роботу з працiвниками Департаменту вiдповiдно до положень Митного кодексу України, Законiв України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцiєю", "Про державну таємницю", "Про Дисциплiнарний статут митної служби України", iнших нормативно-правових актiв;
3.9.3. Здiйснює облiк вiйськовозобов'язаних працiвникiв Департаменту.
3.10. З питань фiнансово-господарської дiяльностi:
3.10.1. Веде згiдно з законодавством України фiнансово-господарську дiяльнiсть i здiйснює бухгалтерський облiк.
3.10.2. Забезпечує рацiональне використання матерiальних i фiнансових ресурсiв вiдповiдно до нормативiв та кошторисiв, збереження державної власностi.
3.10.3. Забезпечує подання до Держмитслужби та iнших уповноважених органiв фiнансових, податкових i статистичних звiтiв у строки, установленi законодавством України.
4. Права Департаменту
Департамент має право:
4.1. Одержувати у встановленому порядку вiд пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, а також мiжнародних органiзацiй i установ, митних органiв iноземних держав вiдомостi, документи, iншi матерiали, потрiбнi для виконання покладених на Департамент завдань.
4.2. Залучати за згодою Голови Держмитслужби спецiалiстiв пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй до виконання завдань, покладених на Департамент.
4.3. Вимагати в межах компетенцiї вiд керiвникiв митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та їх структурних пiдроздiлiв додержання вимог законодавства України з питань митної справи. Координувати та контролювати роботу митних органiв з питань, вiднесених до компетенцiї Департаменту.
4.4. Давати доручення керiвникам митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй для вжиття заходiв чи здiйснення дiй, спрямованих на виконання завдань, вiднесених до компетенцiї Департаменту, та вимагати звiти про їх виконання.
4.5. Органiзовувати й проводити у встановленому законодавством України порядку перевiрки дiяльностi митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, у тому числi з залученням спецiалiстiв i експертiв. У ходi проведення таких перевiрок користуватися матерiально-технiчними засобами митних органiв, у зонi дiяльностi яких вони здiйснюються;
- органiзовувати та проводити у встановленому законодавством порядку документальнi виїзнi (плановi та позаплановi) та камеральнi перевiрки платникiв податкiв на предмет дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, здiйснювати контроль за якiстю їх проведення;
- пiд час проведення документальних виїзних та камеральних перевiрок платникiв податкiв самостiйно визначати суму податкових зобов'язань платникiв податкiв в порядку та на умовах визначених Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами;
- представляти iнтереси держави в судових органах.
4.6. Вносити пропозицiї керiвництву Держмитслужби про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, щодо яких встановлено факти зловживань або порушень законодавства України з питань митної справи.
4.7. Користуватися iнформацiйними та телекомунiкацiйними системами Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, у тому числi базами даних Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби та вiдповiдними програмно-iнформацiйними комплексами, створювати власнi та використовувати мiжнароднi iнформацiйнi бази даних з метою виконання завдань, покладених на Департамент.
4.8. Уносити керiвництву Держмитслужби пропозицiї щодо застосування методiв посиленого контролю до суб'єктiв i об'єктiв митного контролю, щодо коригування часу й обсягiв митного контролю й митного оформлення та щодо iнших заходiв з метою запобiгання порушенням законодавства України з питань митної справи.
4.9. Скликати у встановленому порядку наради для вирiшення завдань, що вiдносяться до компетенцiї Департаменту.
4.10. Розташовувати тимчасовi пости, пересуватися будь-якими дiлянками мiсцевостi i водного простору в межах митної територiї України, а в межах контрольованого прикордонного району - за погодженням з вiдповiдними органами охорони державного кордону України.
4.11. Затримувати та проводити в установленому законодавством порядку огляд товарiв i транспортних засобiв якi перетинають митний кордон України у пунктах пропуску через державний кордон України.
4.12. Проводити в установленому законом порядку особистий огляд громадян, огляд i переогляд товарiв, що перебувають у зонах митного контролю. або поза ними.
4.13. Проводити у встановленому законодавством порядку огляд та переогляд оформлених митними органами транспортних засобiв i товарiв.
4.14. Супроводжувати та охороняти товари, якi перебувають пiд митним контролем, у тому числi тi, що перемiщуються через територiю України транзитом.
4.15. У межах, визначених законодавством, носити, зберiгати, застосовувати зброю та спецiальнi засоби.
4.16. Давати посадовим особам контрольованої митницi обов'язковi для виконання обґрунтованi вказiвки про проведення цiлеспрямованого митного огляду та переогляду товарiв та транспортних засобiв.
4.17. За наявностi пiдстав для сумнiвiв щодо недотримання законодавства пiд час проведення митного контролю повертати до зони митного контролю транспортнi засоби й громадян.
4.18. Використовувати в роботi технiчнi та спецiальнi засоби митного контролю, що безпечнi для життя й здоров'я людей i не завдають шкоди товарам.
4.19. У разi виявлення за результатами iнформацiйно-аналiтичної роботи ознак порушення законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митнi органи України, здiйснювати самостiйно контрольнi заходи або надає вiдповiдну iнформацiю до пiдроздiлiв Держмитслужби, до компетенцiї яких належить здiйснення таких заходiв.
5. Керiвництво Департаментом
5.1. Департамент очолює начальник Департаменту, який призначається на посаду та звiльняється з посади Головою Держмитслужби.
5.2. Начальник Департаменту має заступникiв за основними напрямами роботи, що призначаються на посади та звiльняються з них наказом Держмитслужби України. Начальник Департаменту розподiляє функцiональнi обов'язки мiж своїми заступниками.
5.3. Начальник Департаменту є розпорядником фiнансових та матерiальних ресурсiв Департаменту.
5.4. Начальник Департаменту при виконаннi покладених на Департамент завдань представляє його iнтереси в iнших органах виконавчої влади та управлiння, органах мiсцевого самоврядування, в установах i органiзацiях, включаючи установи i органiзацiї iноземних держав, укладає господарськi та iншi угоди з питань, що належать до його компетенцiї.
5.5. Начальник Департаменту вiдповiдно до покладених на нього обов'язкiв:
5.5.1. Здiйснює загальне керiвництво роботою Департаменту, визначає форми й методи взаємодiї структурних пiдроздiлiв Департаменту.
5.5.2. Забезпечує якiсне та своєчасне виконання покладених на Департамент завдань та доручень керiвництва Держмитслужби.
5.5.3. Затверджує положення про структурнi пiдроздiли Департаменту та посадовi iнструкцiї працiвникiв Департаменту.
5.5.4. Вносить в установленому порядку пропозицiї про призначення на посади й звiльнення працiвникiв Департаменту з посад, вiднесених до номенклатури посад Голови Служби.
5.5.5. Забезпечує взаємодiю Департаменту з iншими структурними пiдроздiлами Держмитслужби.
5.5.6. Дає доручення, вказiвки, направляє запити митним органам, спецiалiзованим митним установам i органiзацiям з питань, що належать до компетенцiї Департаменту, контролює їх виконання.
5.5.7 Формує плани роботи Департаменту, органiзовує й контролює процес їх виконання.
5.5.8. Здiйснює постiйний контроль за забезпеченням охорони державної таємницi, конфiденцiйної iнформацiї, що є власнiстю держави, а також службової iнформацiї в Департаментi.
5.5.9. Виконує iншi завдання, визначенi керiвництвом Держмитслужби.
5.6. Начальник Департаменту має право:
5.6.1. Запитувати й одержувати в установленому порядку вiд структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй, громадян, пiдприємств, установ, органiзацiй необхiдну iнформацiю й довiдковi матерiали для виконання завдань, покладених на Департамент.
5.6.2. Дiяти в межах компетенцiї Держмитслужби, Департаменту й за дорученням керiвництва Держмитслужби представляти Держмитслужбу в державних та iнших органах.
5.6.3. Надавати вiдповiдно до своєї компетенцiї вiдомостi, зауваження, пропозицiї структурним пiдроздiлам Держмитслужби, митним органам, спецiалiзованим митним установам i органiзацiям, мiнiстерствам, вiдомствам, органам мiсцевого самоврядування, мiсцевим державним адмiнiстрацiям, пiдприємствам, громадським органiзацiям, iншим органiзацiям, громадянам.
5.6.4. Самостiйно встановлювати органiзацiйнi принципи та схеми роботи Департаменту й видавати вiдповiдну органiзацiйну документацiю в межах Департаменту.
5.6.5. Вимагати вiд працiвникiв Департаменту, митних органiв додержання вимог законодавства, своєчасного виконання доручень керiвництва Держмитслужби та Департаменту.
5.6.6. Пiдписувати листи i вiзувати документи в межах компетенцiї Департаменту.
5.6.7. Вносити в установленому порядку пропозицiї щодо призначення на посади або звiльнення з посад працiвникiв Департаменту, присвоєння їм спецiальних звань митної служби України, заохочення або притягнення їх до дисциплiнарної вiдповiдальностi.
5.6.8. Вносити в установленому порядку пропозицiї щодо змiн у структурi та штатнiй чисельностi Департаменту.
5.6.9. Погоджувати призначення на посади керiвникiв пiдроздiлiв митних органiв з питань органiзацiї й проведення контрольно-перевiрочної роботи.
5.7. Начальник Департаменту несе вiдповiдальнiсть за:
5.7.1. Незабезпечення виконання покладених на Департамент завдань та функцiй, передбачених цим Положенням.
5.7.2. Неналежну органiзацiю дiяльностi Департаменту, недотримання працiвниками Департаменту законностi в службовiй дiяльностi.
5.7.3. Низький рiвень трудової та виконавської дисциплiни в Департаментi.
5.7.4. Негативнi наслiдки своїх розпоряджень, доручень, самостiйно прийнятих рiшень пiд час виконання службових обов'язкiв та за бездiяльнiсть.
5.7.5. Незадовiльний стан професiйної пiдготовки та виховної роботи в Департаментi.
5.7.6. Незабезпечення створення належних умов з охорони працi.
Начальник Департаменту | В.Д.Щербань |