КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 20 серпня 2008 р. | N 718 |
---|
Про внесення змiн до постанови Кабiнету Мiнiстрiв
України вiд 22 лютого 2006 р. N 206
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Внести до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 лютого 2006 р. N 206 "Про затвердження Порядку розгляду, схвалення та реалiзацiї проектiв, спрямованих на зменшення обсягу антропогенних викидiв або збiльшення абсорбцiї парникових газiв згiдно з Кiотським протоколом до Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату" (Офiцiйний вiсник України, 2006 р., N 8, ст. 457; 2008 р., N 31, ст. 1000) змiни, що додаються.
2. Установити, що в другому пiврiччi 2008 р. для проектiв, що спрямованi на скорочення обсягу антропогенних викидiв парникових газiв i схваленi в установленому порядку до набрання чинностi цiєю постановою, пiдставою для зарахування одиниць скорочення викидiв на рахунки власникiв об'єктiв є отримання Нацiональним агентством екологiчних iнвестицiй верифiкацiйного висновку незалежного органу, акредитованого Наглядовим комiтетом спiльного впровадження, яким пiдтверджуються обсяги скорочення антропогенних викидiв парникових газiв, досягнутi в результатi реалiзацiї зазначених проектiв.
Прем'єр-мiнiстр України | Ю. ТИМОШЕНКО |
Iнд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 серпня 2008 р. N 718 |
ЗМIНИ,
що вносяться до постанови Кабiнету Мiнiстрiв
України вiд 22 лютого 2006 р. N 206
1. Назву та постановляючу частину постанови викласти в такiй редакцiї:
"Про затвердження Порядку пiдготовки, розгляду, схвалення та реалiзацiї проектiв, спрямованих на скорочення обсягу антропогенних викидiв парникових газiв";
"Затвердити Порядок пiдготовки, розгляду, схвалення та реалiзацiї проектiв, спрямованих на скорочення обсягу антропогенних викидiв парникових газiв, що додається.".
2. Порядок розгляду, схвалення та реалiзацiї проектiв, спрямованих на зменшення обсягу антропогенних викидiв або збiльшення абсорбцiї парникових газiв згiдно з Кiотським протоколом до Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату, затверджений зазначеною постановою, викласти в такiй редакцiї:
"ПОРЯДОК
пiдготовки, розгляду, схвалення та реалiзацiї
проектiв, спрямованих на скорочення обсягу
антропогенних викидiв парникових газiв
1. Цей Порядок визначає процедуру пiдготовки, розгляду, схвалення та реалiзацiї проектiв, спрямованих на скорочення обсягу антропогенних викидiв парникових газiв (далi - проект спiльного впровадження) згiдно iз статтею 6 Кiотського протоколу до Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату (далi - Кiотський протокол).
2. Термiни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
верифiкацiя - перевiрка та пiдтвердження звiту про обсяги скорочення антропогенних викидiв парникових газiв, досягнутi в результатi реалiзацiї проекту спiльного впровадження, з видачею верифiкацiйного висновку;
власник об'єкта - фiзична особа - пiдприємець або юридична особа, дiяльнiсть яких не припинена внаслiдок лiквiдацiї, у процесi вiдновлення їх платоспроможностi або банкрутства, у власностi або законному користуваннi яких на територiї України на строк реалiзацiї проекту спiльного впровадження перебуває цех, агрегат, установка чи будь-який iнший об'єкт, функцiонування якого зумовлює антропогеннi викиди парникових газiв;
детермiнацiя - експертиза проектно-технiчної документацiї проекту спiльного впровадження з метою перевiрки, аналiзу та кiлькiсної оцiнки можливих скорочень антропогенних викидiв парникових газiв, а також вiдповiдностi зазначеного проекту вимогам, встановленим для проектiв спiльного впровадження, з видачею детермiнацiйного висновку;
iноземна держава - Сторона, яка включена до додатка B Кiотського протоколу, що вiдповiдає правилам прийнятностi згiдно iз статтями 5 i 7 Кiотського протоколу;
контракт - зовнiшньоекономiчний контракт або iнший двостороннiй договiр власника об'єкта з покупцем, за яким покупець набуває право на оплатне отримання одиниць скорочення викидiв;
мiжнародна процедура - процедура реалiзацiї проекту спiльного впровадження вiдповiдно до рiшення першої сесiї Конференцiї Сторiн Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату - наради Сторiн Кiотського протоколу (далi - перша сесiя Сторiн) та роз'яснень Наглядового комiтету спiльного впровадження (далi - Наглядовий комiтет);
мiжнародний верифiкатор - незалежний орган, акредитований Наглядовим комiтетом, який має право на проведення верифiкацiї проекту спiльного впровадження за мiжнародною та нацiональною процедурою;
мiжнародний детермiнатор - незалежний орган, акредитований Наглядовим комiтетом, який має право на проведення детермiнацiї проекту спiльного впровадження за мiжнародною та нацiональною процедурою;
нацiональний верифiкатор - незалежна спецiалiзована органiзацiя, що має право на проведення верифiкацiї проекту спiльного впровадження за нацiональною процедурою;
нацiональний детермiнатор - незалежна експертна органiзацiя, що має право на проведення детермiнацiї проекту спiльного впровадження за нацiональною процедурою;
нацiональна процедура - процедура реалiзацiї проекту спiльного впровадження, затверджена Нацекоiнвестагентством вiдповiдно до цього Порядку;
одиницi (частини) установленої кiлькостi (AAUs) - вуглецевi одиницi, якi iндивiдуально позначенi серiйними номерами i введення в обiг кожної з яких засвiдчує право України на викиди парникових газiв, еквiвалентнi 1 метричнiй тоннi двоокису вуглецю, з урахуванням кiлькiсних обмежень викидiв парникових газiв, розрахованих згiдно з рiшенням першої сесiї Сторiн;
одиницi скорочення викидiв (ERUs) - вуглецевi одиницi, якi iндивiдуально позначенi додаванням до серiйного номера одиниць (частин) установленої кiлькостi iдентифiкатора (реєстрацiйного номера) проекту i введення в обiг кожної з яких засвiдчує скорочення викидiв парникових газiв, еквiвалентних 1 метричнiй тоннi двоокису вуглецю;
покупець - юридична або фiзична особа iноземної держави, якiй ця держава вiдкрила рахунок для зарахування отриманих одиниць скорочення викидiв у власному реєстрi вуглецевих одиниць;
проектний рахунок - рахунок України в Нацiональному електронному реєстрi антропогенних викидiв та абсорбцiї парникових газiв (далi - Нацiональний реєстр), вiдкритий для депонування одиниць (частин) установленої кiлькостi на перший перiод дiї Кiотського протоколу для проекту спiльного впровадження, що реалiзується за нацiональною процедурою;
рахунок власника об'єкта - рахунок, вiдкритий власниковi об'єкта в Нацiональному реєстрi для зарахування одиниць скорочення викидiв, отриманих в ходi реалiзацiї проекту спiльного впровадження;
рахунок перенесення - рахунок України в Нацiональному реєстрi, на який зараховуються одиницi (частини) установленої кiлькостi, депонованi для перенесення на наступний перiод дiї Кiотського протоколу, та який вiдкрито для реалiзацiї проекту спiльного впровадження за нацiональною процедурою;
резерв перiоду зобов'язань (CPR) - мiнiмальна кiлькiсть одиниць (частин) установленої кiлькостi, що повинна бути заблокована в Нацiональному реєстрi для забезпечення зобов'язань України з кiлькiсних обмежень i скорочення викидiв у перший перiод дiї Кiотського протоколу та розрахована вiдповiдно до рiшення першої сесiї Сторiн;
скорочення викидiв - зменшення обсягу антропогенних викидiв парникових газiв внаслiдок цiлеспрямованої дiяльностi власника об'єкта.
3. Власник об'єкта має право реалiзувати проект спiльного впровадження за мiжнародною процедурою, а також за нацiональною процедурою за погодженням з Нацекоiнвестагентством.
У процесi пiдготовки проекту спiльного впровадження власник об'єкта готує проектну пропозицiю щодо обґрунтування скорочення антропогенних викидiв парникових газiв, отримує лист-пiдтримку, розробляє проектно-технiчну документацiю, отримує позитивний детермiнацiйний висновок, лист-схвалення Нацекоiнвестагентства та лист-погодження iноземної держави, подає затверджений належним чином проект спiльного впровадження та контракт або попереднiй договiр для реєстрацiї Нацекоiнвестагентством.
Для отримання одиниць скорочення викидiв власник об'єкта реалiзує проект спiльного впровадження згiдно iз схваленою проектно-технiчною документацiєю, подає Нацекоiнвестагентству рiчний звiт з розрахунком обсягiв скорочення викидiв, досягнутих в результатi реалiзацiї зазначеного проекту, i верифiкацiйний висновок.
У разi реалiзацiї проекту спiльного впровадження за мiжнародною процедурою детермiнацiя проектно-технiчної документацiї проводиться мiжнародним детермiнатором, зазначений проект затверджується Наглядовим комiтетом, а досягнутi обсяги скорочення викидiв парникових газiв пiдтверджуються мiжнародним верифiкатором.
У разi реалiзацiї проекту спiльного впровадження за нацiональною процедурою детермiнацiя проектно-технiчної документацiї проводиться нацiональним або мiжнародним детермiнатором, зазначений проект затверджується Нацекоiнвестагентством, а досягнутi скорочення викидiв парникових газiв пiдтверджуються нацiональним або мiжнародним верифiкатором.
Незалежнi експертнi та спецiалiзованi органiзацiї набувають статусу нацiонального верифiкатора та/або детермiнатора пiсля акредитацiї Нацекоiнвестагентством в установленому ним порядку. Перелiк нацiональних верифiкаторiв та детермiнаторiв затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
4. Для отримання листа-пiдтримки власник об'єкта або уповноважена ним особа подає Нацекоiнвестагентству заяву, проектну пропозицiю щодо обґрунтування скорочення викидiв та супровiднi документи.
Зразок заяви, форму проектної пропозицiї, перелiк супровiдних документiв та вимоги до їх змiсту i оформлення затверджує Нацекоiнвестагентство.
Проектна пропозицiя складається українською та англiйською мовами у письмовiй формi та на електронних носiях.
Нацекоiнвестагентство розглядає у мiсячний строк поданi власником об'єкта документи i в разi прийняття позитивного рiшення видає лист-пiдтримку, складений українською та англiйською мовами. У разi вiдмови у видачi такого листа власниковi об'єкта повiдомляється про це в мiсячний строк у письмовiй формi iз зазначенням пiдстави.
5. На пiдставi листа-пiдтримки власник об'єкта розробляє вiдповiдно до встановлених Нацекоiнвестагентством вимог проектно-технiчну документацiю та подає її для детермiнацiї.
Проектно-технiчна документацiя повинна мiстити:
найбiльш iмовiрний прогноз антропогенних викидiв парникових газiв без реалiзацiї проекту спiльного впровадження (базовий сценарiй);
пiдтвердження вiдповiдностi проекту спiльного впровадження вимогам статтi 6 Кiотського протоколу;
розрахунок обсягiв скорочення викидiв;
план монiторингу реалiзацiї проекту спiльного впровадження;
оцiнку впливу на навколишнє природне середовище;
план фiнансування проекту спiльного впровадження.
Проектно-технiчна документацiя та детермiнацiйний висновок складаються українською та англiйською мовами у письмовiй формi та на електронних носiях.
6. Проект спiльного впровадження, що пройшов процедуру нацiональної або мiжнародної детермiнацiї, пiдлягає схваленню Нацекоiнвестагентством шляхом видачi вiдповiдного листа.
Для отримання листа-схвалення власник об'єкта подає Нацекоiнвестагентству заяву, детермiнацiйний висновок, проектно-технiчну документацiю та супровiднi документи.
Зразок заяви, перелiк супровiдних документiв та вимоги до їх змiсту i оформлення затверджує Нацекоiнвестагентство.
Якщо строк реалiзацiї проекту спiльного впровадження перевищує перший перiод дiї Кiотського протоколу, власник об'єкта має право подати Нацекоiнвестагентству заяву про депонування одиниць (частин) установленої кiлькостi з метою їх перенесення на наступний перiод дiї Кiотського протоколу в кiлькостi, що не перевищує планованих скорочень викидiв. Вимоги до обґрунтування строку реалiзацiї такого проекту затверджує Нацекоiнвестагентство.
Нацекоiнвестагентство розглядає у мiсячний строк поданi власником об'єкта документи та в разi прийняття позитивного рiшення видає лист-схвалення, складений українською та англiйською мовами. У разi вiдмови у видачi такого листа власниковi об'єкта повiдомляється про це в мiсячний строк у письмовiй формi iз зазначенням пiдстави.
7. У разi реалiзацiї схваленого за мiжнародною процедурою проекту спiльного впровадження Нацекоiнвестагентство на пiдставi вiдомостей про затвердження зазначеного проекту Наглядовим комiтетом реєструє контракт (попереднiй договiр) та вiдкриває рахунок власниковi об'єкта в Нацiональному реєстрi.
Якщо проект спiльного впровадження реалiзується за нацiональною процедурою, Нацекоiнвестагентство затверджує на пiдставi листа-погодження iноземної держави такий проект, реєструє контракт (попереднiй договiр) та вiдкриває в Нацiональному реєстрi рахунок власниковi об'єкта, а також депонує одиницi (частини) установленої кiлькостi на проектному рахунку та на рахунку перенесення у кiлькостi, що не перевищує планованих скорочень викидiв, якщо таке депонування було передбачено у листi-схваленнi.
Депонування одиниць (частин) установленої кiлькостi, що становлять резерв перiоду зобов'язань, забороняється.
8. У ходi реалiзацiї проекту спiльного впровадження власник об'єкта зобов'язаний забезпечити:
укладення до початку монiторингового перiоду договору про верифiкацiю та подання протягом 15 днiв його копiї Нацекоiнвестагентству;
безперешкодний доступ нацiонального або мiжнародного верифiкатора до об'єкта та документiв (на паперових та електронних носiях) власника об'єкта, на пiдставi яких проводиться монiторинг та подальша верифiкацiя;
виконання плану монiторингу згiдно з проектно-технiчною документацiєю;
подання нацiональному або мiжнародному верифiкатору рiчного звiту про викиди парникових газiв (далi - рiчний звiт) за визначеною Нацекоiнвестагентством формою для верифiкацiї не пiзнiше нiж 5 квiтня наступного року;
подання Нацекоiнвестагентству рiчного звiту та верифiкацiйного висновку за визначеною Наглядовим комiтетом формою не пiзнiше нiж 15 липня наступного року.
Рiчнi звiти та верифiкацiйнi висновки складаються українською та англiйською мовами у письмовiй формi та на електронних носiях.
Нацекоiнвестагентство проводить в мiсячний строк перевiрку i реєструє рiчний звiт та верифiкацiйний висновок. У реєстрацiї рiчного звiту та верифiкацiйного висновку може бути вiдмовлено у разi їх невiдповiдностi встановленим вимогам.
9. На пiдставi зареєстрованих рiчного звiту та верифiкацiйного висновку Нацекоiнвестагентство в десятиденний строк здiйснює:
переведення вiдповiдного обсягу одиниць (частин) установленої кiлькостi, зокрема з резерву перiоду зобов'язань, на рахунок власника об'єкта та їх перетворення в одиницi скорочення викидiв у разi реалiзацiї проекту за мiжнародною процедурою;
переведення вiдповiдного обсягу одиниць (частин) установленої кiлькостi виключно з проектного рахунка на рахунок власника об'єкта та їх перетворення в одиницi скорочення викидiв у разi реалiзацiї проекту за нацiональною процедурою.
10. За дорученням власника об'єкта Нацекоiнвестагентство здiйснює в триденний строк електронний переказ одиниць скорочення викидiв з рахунка власника об'єкта в Нацiональному реєстрi на рахунок покупця.
Нацекоiнвестагентство вiдмовляє у здiйсненнi електронного переказу у разi:
вiдсутностi зареєстрованого контракту;
невiдповiдностi зазначеного переказу положенням зареєстрованого контракту;
неможливостi здiйснення такого переказу через Мiжнародний журнал трансакцiй або вiдсутностi згоди оператора (адмiнiстратора) реєстру вуглецевих одиниць iноземної держави.
11. Пiдтвердженi мiжнародним верифiкатором скорочення викидiв, досягнутi власником об'єкта до початку першого перiоду дiї Кiотського протоколу, за проектом спiльного впровадження, схваленим в установленому порядку, можуть передаватися власником об'єкта покупцю шляхом здiйснення електронного переказу одиниць (частин) установленої кiлькостi з рахунка України в Нацiональному реєстрi на рахунок iноземної держави або уповноваженого нею покупця.
Нацекоiнвестагентство в триденний строк пiсля прийняття вiдповiдного рiшення Кабiнетом Мiнiстрiв України здiйснює електронний переказ одиниць (частин) установленої кiлькостi до реєстру вуглецевих одиниць iноземної держави. Переказ одиниць (частин) установленої кiлькостi з резерву перiоду зобов'язань забороняється.
12. Вiдомостi про наданi листи-пiдтримки, листи-схвалення, детермiнацiю, затвердження, реєстрацiю та верифiкацiю проектiв спiльного впровадження оприлюднюються на веб-сторiнках Нацекоiнвестагентства та Секретарiату Рамкової конвенцiї ООН про змiну клiмату.
Нацекоiнвестагентство та органiзацiї, якi проводять детермiнацiю i верифiкацiю проектiв спiльного впровадження, несуть вiдповiдальнiсть за нерозголошення комерцiйної таємницi та конфiденцiйної iнформацiї власникiв об'єктiв. Iнформацiя про вiдповiднiсть проекту спiльного впровадження встановленим вимогам та про оцiнку його впливу на навколишнє природне середовище не може вважатися конфiденцiйною i пiдлягає оприлюдненню в установленому порядку.".