ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 26.12.2008 р. | N 11/1-27/14253 |
---|
Полтавському обласному осередку Всеукраїнської молодiжої органiзацiї "Молодь проти корупцiї" 37840, Полтавська обл., Хорольський р-н, с. Ковалi, вул. Жовтнева, 96 |
Про надання роз'яснень
Держмитслужбою України розглянуто лист Полтавського обласного осередку Всеукраїнської молодiжної органiзацiї "Молодь проти корупцiї" вiд 31.10.2008 N 08к-12/11, що надiйшов депутатським зверненням Народного депутата України <...>, на що повiдомляємо наступне.
Законом України вiд 28.12.2007 N 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рiк та про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України" частину другу статтi 2 Закону України вiд 05.04.2007 N 877-V "Про основнi засади державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi" викладено в наступнiй редакцiї:
"Дiя цього Закону не поширюється на вiдносини, що виникають пiд час здiйснення заходiв валютного контролю, митного контролю, контролю за дотриманням бюджетного i податкового законодавства, контролю за дотриманням порядку проведення розрахункiв, за виробництвом та обiгом спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, використанням державного та комунального майна, банкiвського i страхового нагляду, iнших видiв спецiального державного контролю за дiяльнiстю суб'єктiв господарювання на ринку фiнансових послуг, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економiчної конкуренцiї, пiд час проведення процедур, передбачених Кодексом України про адмiнiстративнi правопорушення, а також оперативно-розшукової дiяльностi, дiзнання, прокурорського нагляду, досудового слiдства i правосуддя".
Разом з тим Рiшенням Конституцiйного суду України вiд 22.05.2008 N 10-рп/2008 змiни, внесенi пунктом 17 роздiлу II Закону України вiд 28.12.2007 N 107-VI, визнано такими, що не вiдповiдають Конституцiї України (є неконституцiйними).
В подальшому Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва - центральний орган виконавчої влади зi спецiальним статусом, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi пiдприємництва, який згiдно iз Положенням, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26.04.2007 N 667, органiзовує роботу, пов'язану iз здiйсненням державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, та узагальнює стан здiйснення центральними органами виконавчої влади заходiв щодо проведення державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi листом вiд 10.07.2008 N 5811 оприлюднив Перелiк органiв виконавчої влади, уповноважених здiйснювати державний нагляд (контроль) у вiдповiдних сферах господарської дiяльностi (дiяльнiсть яких пiдпадає пiд сферу дiї Закону України вiд 05.04.2007 N 877-V "Про основнi засади державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi").
Зокрема, в згаданому Перелiку Держкомпiдприємництвом повiдомлено, що до питань, якi вiдносяться до компетенцiї Державної митної служби України та на якi поширюється дiя Закону України вiд 05.04.2007 N 877-V "Про основнi засади, державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi" є лише контроль за додержанням лiцензiатами лiцензiйних умов вiдповiдно до вимог Закону України вiд 01.06.2000 N 1775-III "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" (посередницька дiяльнiсть митного брокера та митного перевiзника).
Частиною першою статтi 2 Закону України вiд 05.04.2007 N 877-V "Про основнi засади Державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi" визначено що дiя цього Закону поширюється на вiдносини, пов'язанi зi здiйсненням державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi.
Слiд вiдмiтити, що митнi органи, в межах компетенцiї, визначеної законодавчими та нормативно-правовими актами, здiйснюють в т. ч. й митний контроль за дотриманням суб'єктами ЗЕД вимог податкового законодавства при здiйсненнi ними зовнiшньоекономiчної дiяльностi шляхом проведення виїзних документальних та/або камеральних перевiрок.
Право на проведення митними органами контрольно-перевiрочної роботи закрiплена в наступних законодавчих актах України, а саме:
- пiдпунктом 2.1.1 пункту 2.1 статтi 2 Закону України вiд 21.12.2000 N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами" - митнi органи визначено контролюючими органами стосовно акцизного збору та податку на додану вартiсть (з урахуванням випадкiв, коли законом обов'язок з їх стягнення або контролю покладається на податковi органи), ввiзного та вивiзного мита, iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), якi вiдповiдно до законiв справляються при ввезеннi (пересиланнi) товарiв i предметiв на митну територiю України або вивезеннi (пересиланнi) товарiв i предметiв з митної територiї України;
- пунктом б) статтi 5 Указу Президента України вiд 23.07.98 N 817/98 "Про деякi заходи з дерегулювання пiдприємницької дiяльностi" - митнi органи визначено контролюючими органами стосовно сплати ввiзного мита, акцизного збору та податку на додану вартiсть, якi справляються у разi ввезення (пересилання) товарiв на митну територiю України в момент перетинання митного кордону;
- статтею 5 Указу Президента України вiд 23.07.98 N 817/98 "Про деякi заходи з дерегулювання пiдприємницької дiяльностi" - контролюючi органи мають право проводити плановi та позаплановi виїзнi перевiрки фiнансово-господарської дiяльностi суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi;
- статтею 41 Митного кодексу України - однiєю iз форм митного контролю є перевiрки системи звiтностi та облiку товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, а також своєчасностi, достовiрностi, повноти нарахування та сплати податкiв i зборiв, якi вiдповiдно до законiв справляються при перемiщеннi товарiв через митний кордон України;
- статтею 60 Митного кодексу України - перевiрка системи звiтностi та облiку товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, - це проведення митними органами на пiдприємствах дiй щодо встановлення вiдповiдностi документацiї про зазначенi товари i транспортнi засоби вимогам, встановленим цим Кодексом та iншими законами України;
- статтею 42 Митного кодексу України - пiд час проведення митного контролю митнi органи самостiйно визначають форму та обсяг контролю, достатнi для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи та мiжнародних договорiв України, укладених в установленому законом порядку, контроль за дотриманням яких покладено на митнi органи;
- статтею 69 Митного кодексу України - незалежно вiд закiнчення операцiй митного контролю, оформлення та пропуску товарiв i транспортних засобiв митний контроль за ними може здiйснюватися, якщо є достатнi пiдстави вважати, що мають мiсце порушення законодавства України чи мiжнародного договору України, укладеного в установленому законом порядку, контроль за виконанням яких покладено законом на митнi органи.
Голова Служби | В. I. Хорошковський |