КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 23 липня 2009 р. | N 849 |
---|
Про внесення змiн до Положення про Державну
iнспекцiю з контролю якостi сiльськогосподарської
продукцiї та монiторингу її ринку
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Внести змiни до Положення про Державну iнспекцiю з контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу її ринку, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 сiчня 2004 р. N 65 (Офiцiйний вiсник України, 2004 р., N 3, ст. 126), виклавши його у редакцiї, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | Ю. ТИМОШЕНКО |
Iнд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 сiчня 2004 р. N 65 (у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 липня 2009 р. N 849) |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну iнспекцiю з контролю якостi
сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу
її ринку
1. Державна iнспекцiя з контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї та монiторингу її ринку (Держконтрольсiльгосппрод) є урядовим органом, що функцiонує у системi Мiнагрополiтики, вiдповiдальний перед Кабiнетом Мiнiстрiв України, пiдзвiтний та пiдконтрольний Мiнiстровi аграрної полiтики.
Держконтрольсiльгосппрод є спецiально уповноваженим державним органом у сферi державного контролю за якiстю зерна та продуктiв його переробки.
2. Держконтрольсiльгосппрод у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, цим Положенням та наказами Мiнагрополiтики.
У межах своїх повноважень Держконтрольсiльгосппрод органiзовує та контролює виконання актiв законодавства, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо його вдосконалення та вносить їх на розгляд Мiнiстровi аграрної полiтики.
3. Основними завданнями Держконтрольсiльгосппроду є:
1) участь вiдповiдно до компетенцiї в реалiзацiї державної полiтики у сферi державного контролю якостi сiльськогосподарської продукцiї, зокрема зерна та продуктiв його переробки, та проведення монiторингу ринку сiльськогосподарської продукцiї;
2) участь в органiзацiї контролю за формуванням державних i регiональних ресурсiв сiльськогосподарської продукцiї та її якiстю, сприяння здiйсненню заходiв щодо державної пiдтримки сiльськогосподарських товаровиробникiв;
3) здiйснення державного контролю за:
додержанням технiчних умов, вимог стандартiв, iнших нормативних документiв, пов'язаних з якiстю та безпекою сiльськогосподарської продукцiї пiд час її заготiвлi, зберiгання, переробки, реалiзацiї, проведення експортно-iмпортних операцiй, зокрема з вiдвантаження в пункти накопичення для подальшого експорту, транзиту територiєю України пiд час перевантаження через портовi зерноперевантажувальнi мiсткостi, та перемiщення територiєю України;
проведенням сертифiкацiї зерна та продуктiв його переробки, крiм хлiбобулочних i макаронних виробiв, пiд час проведення експортно-iмпортних операцiй, зокрема з вiдвантаження в пункти накопичення для подальшого експорту, перемiщення територiєю України, та видача вiдповiдного сертифiката;
проведенням сертифiкацiї зернових складiв незалежно вiд форми власностi та господарювання на вiдповiднiсть послуг iз зберiгання зерна та продуктiв його переробки;
4) узагальнення iнформацiї про декларування зерна суб'єктами його зберiгання.
4. Держконтрольсiльгосппрод вiдповiдно до покладених на нього завдань;
1) проводить монiторинг ринку сiльськогосподарської продукцiї;
2) аналiзує та узагальнює iнформацiю, подану територiальними органами, про:
використанi i проiнвентаризованi партiї зерна та продуктiв його переробки на сертифiкованих зернових складах незалежно вiд форми власностi та господарювання;
якiсть зерна нового врожаю;
пiдготовку матерiально-технiчної бази сертифiкованих зернових складiв незалежно вiд форми власностi та господарювання до приймання зерна нового врожаю;
кiлькiсть та якiсть зерна та продуктiв його переробки на сертифiкованих зернових складах незалежно вiд форми власностi та господарювання;
надходження i наявнiсть зерна на сертифiкованих зернових складах незалежно вiд форми власностi та господарювання, обсяг оглянутого (проiнспектованого) зерна та продуктiв його переробки;
3) бере разом з мiсцевими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування участь в органiзацiї контролю за формуванням державних i регiональних ресурсiв сiльськогосподарської продукцiї;
4) надає методичну допомогу пiд час:
проведення перевiрки правильностi визначення i своєчасностi нарахування та виплати бюджетних дотацiй сiльськогосподарським виробникам за тваринницьку продукцiю, що постачається переробним пiдприємствам, та здiйснення нагляду за їх цiльовим використанням;
ведення реєстрiв складських документiв на зерно та зерна, прийнятого на зберiгання;
5) координує в межах своїх повноважень державний контроль за:
якiстю сiльськогосподарської продукцiї, додержанням технiчних умов, вимог технiчних регламентiв, державних стандартiв, iнших нормативних документiв пiд час виробництва, зберiгання, перемiщення та реалiзацiї такої продукцiї, ведення технологiчних процесiв;
додержанням закупiвельними, переробними, торговельними пiдприємствами i органiзацiями незалежно вiд форми власностi та господарювання правил торгiвлi, реалiзацiї i зберiгання плодоовочевої продукцiї, готує експертнi висновки;
6) здiйснює державний контроль за кiлькiсними i якiсними показниками зерна та продуктiв його переробки державного матерiального та продовольчого резервiв i регiональних ресурсiв, а також iнших суб'єктiв зернового ринку;
7) забезпечує здiйснення державного контролю за проведенням сертифiкацiї на вiдповiднiсть послуг iз зберiгання зерна та продуктiв його переробки правилам i технiчним умовам та видає в установленому порядку зерновому складу незалежно вiд форми власностi та господарювання вiдповiдний сертифiкат;
8) здiйснює захист прав суб'єктiв аграрного ринку та споживачiв щодо забезпечення їх якiсною сiльськогосподарською продукцiєю, зокрема зерном та продуктами його переробки, контролює її вiдповiднiсть технiчним умовам, вимогам державних стандартiв, технiчних регламентiв та iнших нормативних документiв;
9) узагальнює зведенi матерiали щодо декларування зерна, готує i подає вiдповiдну iнформацiю заiнтересованим центральним органам виконавчої влади в установленому порядку;
10) органiзовує роботу своїх територiальних органiв, надає їм методичну та практичну допомогу, контролює їх дiяльнiсть, зокрема з визначення показникiв якостi зерна та продуктiв його переробки i видачi сертифiкатiв якостi;
11) бере участь у розробленнi методичних рекомендацiй, плану заходiв з розроблення та впровадження державних стандартiв, технiчних умов, технiчних регламентiв, нормативних документiв та погоджує нормативно-технiчну документацiю з визначення якостi сiльськогосподарської продукцiї;
12) органiзовує пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду, бере участь у розробленнi навчальних програм, а також у реалiзацiї державної полiтики стосовно добору i розстановки кадрiв;
13) розглядає звернення суб'єктiв аграрного ринку iз спiрних питань щодо проведення оцiнки кiлькiсних i якiсних показникiв сiльськогосподарської продукцiї та вживає заходiв до об'єктивного їх вирiшення;
14) забезпечує в установленому законодавством порядку реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi та здiйснює контроль за її збереженням в Держконтрольсiльгосппродi;
15) здiйснює iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Держконтрольсiльгосппрод має право:
1) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) до розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
2) проводити перевiрки з питань, що належать до його компетенцiї;
3) одержувати в установленому порядку вiд органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй незалежно вiд форми власностi та господарювання iнформацiю, необхiдну для виконання покладених на нього завдань;
4) одержувати та узагальнювати оперативну iнформацiю, що надiйшла вiд сертифiкованих зернових складiв незалежно вiд форми власностi та господарювання, про кiлькiсть та якiсть зерна та продуктiв його переробки, переданих на зберiгання, надходження залишкiв, обсягiв експорту та iмпорту;
5) вiдвiдувати пiдприємства, установи та органiзацiї незалежно вiд форми власностi та господарювання, якi здiйснюють закупiвлю, зберiгання i переробку сiльськогосподарської продукцiї для державних та регiональних потреб, i видавати приписи про усунення порушень та недолiкiв у забезпеченнi її якостi;
6) вiдвiдувати сертифiкованi зерновi склади незалежно вiд форми власностi та господарювання з метою виконання покладених на нього завдань;
7) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї.
Держконтрольсiльгосппрод у межах своїх повноважень може видавати накази органiзацiйно-розпорядчого характеру.
6. Держконтрольсiльгосппрод у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє iз структурними пiдроздiлами Мiнагрополiтики, органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування, громадськими органiзацiями.
7. Держконтрольсiльгосппрод очолює голова, який одночасно є Головним державним iнспектором якостi сiльськогосподарської продукцiї України. Голова призначається на посаду i звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра аграрної полiтики.
Голова Держконтрольсiльгосппроду є членом колегiї Мiнагрополiтики.
8. Голова Держконтрольсiльгосппроду має трьох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра аграрної полiтики, погодженим з головою Держконтрольсiльгосппроду.
Розподiл обов'язкiв мiж заступниками проводить голова Держконтрольсiльгосппроду.
Заступники голови Держконтрольсiльгосппроду одночасно є заступниками Головного державного iнспектора якостi сiльськогосподарської продукцiї України.
9. Голова Держконтрольсiльгосппроду - Головний державний iнспектор якостi сiльськогосподарської продукцiї України:
1) здiйснює керiвництво дiяльнiстю Держконтрольсiльгосппроду, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України i Мiнiстром аграрної полiтики за виконання завдань, покладених на Держконтрольсiльгосппрод;
2) призначає на посади i звiльняє з посад керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду, крiм своїх заступникiв;
3) пiдписує виданi в межах повноважень Держконтрольсiльгосппроду накази i органiзовує перевiрку їх виконання;
4) визначає ступiнь вiдповiдальностi заступникiв голови, керiвникiв структурних пiдроздiлiв та працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду;
5) притягає до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду, крiм своїх заступникiв;
6) надає спецiалiстам Держконтрольсiльгосппроду повноваження державного iнспектора якостi сiльськогосподарської продукцiї;
7) розпоряджається майном та коштами Держконтрольсiльгосппроду в межах кошторису згiдно iз законодавством;
8) затверджує положення про структурнi пiдроздiли Держконтрольсiльгосппроду;
9) погоджує в установленому порядку кандидатури для призначення на посади начальникiв та заступникiв начальникiв iнспекцiй якостi та формування ресурсiв сiльськогосподарської продукцiї обласних, Севастопольської мiської держадмiнiстрацiй;
10) представляє iнтереси Держконтрольсiльгосппроду на пiдприємствах, в установах та органiзацiях незалежно вiд форми власностi та господарювання;
11) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законодавством.
10. Держконтрольсiльгосппрод для виконання покладених на нього завдань за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики може утворювати територiальнi органи у межах граничної чисельностi працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду.
11. З метою забезпечення ефективної дiяльностi та вирiшення iнших питань у Держконтрольсiльгосппродi утворюється колегiя в складi голови, його заступникiв та керiвникiв структурних пiдроздiлiв.
Колегiю очолює голова Держконтрольсiльгосппроду.
Положення про колегiю та її персональний склад затверджує Мiнiстр аграрної полiтики.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Держконтрольсiльгосппроду.
12. Граничну чисельнiсть працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду за поданням його голови затверджує Мiнiстр аграрної полiтики в межах граничної чисельностi працiвникiв Мiнагрополiтики, визначеної Кабiнетом Мiнiстрiв України.
13. Структуру Держконтрольсiльгосппроду затверджує його голова за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики.
14. Штатний розпис, кошторис Держконтрольсiльгосппроду затверджує його голова за погодженням з Мiнiстром аграрної полiтики та Мiнфiном.
15. Держконтрольсiльгосппрод утримується за рахунок державного бюджету в межах коштiв, передбачених на утримання Мiнагрополiтики.
16. Умови оплати працi працiвникiв Держконтрольсiльгосппроду визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
17. Держконтрольсiльгосппрод є юридичною особою, має самостiйний баланс, реєстрацiйнi рахунки в установах Державного казначейства, бланк та печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.