ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
вiд 20.01.2010 р. | N 824/7/12-0117 |
---|
Державним податковим адмiнiстрацiям в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мм. Києвi i Севастополi |
Про набрання чинностi Угодою про уникнення
подвiйного оподаткування з Сiнгапуром
Державна податкова адмiнiстрацiя України доводить до вiдома та врахування в роботi, що за повiдомленням Мiнiстерства закордонних справ України (лист вiд 29.12.2009 N 72/14-612/1-3335) 18 грудня 2009 року набрала чинностi Угода мiж Урядом України i Урядом Республiки Сiнгапур про уникнення подвiйного оподаткування та запобiгання податковим ухиленням стосовно податкiв на доходи, пiдписана 26 сiчня 2007 р., ратифiкована Верховною Радою України 22 жовтня 2009 р. (Закон України N 1677-VI).
Вiдповiдно до статтi 27 Угоди її положення будуть застосовуватись в Українi:
а) стосовно податкiв, утриманих у джерела з або пiсля 1 сiчня 2010 року; та
б) стосовно iнших податкiв, якi стягуються пiд час податкового року, що починається з або пiсля 1 сiчня 2010 року.
Дiя Угоди поширюється в Українi на податки, що справляються згiдно з Законом України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" та Законом України "Про податок з доходiв фiзичних осiб".
Угода застосовується до осiб, якi є резидентами України або Сiнгапуру, або обох цих держав.
Для цiлей Угоди вираз "резидент Договiрної Держави" означає будь-яку особу, яка за законодавством цiєї Держави пiдлягає оподаткуванню в нiй на пiдставi мiсця проживання, постiйного мiсця перебування, мiсця управлiння, мiсця реєстрацiї або iншого аналогiчного критерiю, а також включає цю Державу й будь-яку її адмiнiстративно-територiальну одиницю або мiсцевий орган влади чи орган, заснований вiдповiдно до закону. У випадку, якщо фiзична або юридична особа є резидентом обох Договiрних Держав, статтею 4 Угоди визначено правила, вiдповiдно до яких встановлюється статус (резидентство) такої особи.
Згiдно з положеннями статтi 7 Угоди, якщо пiдприємство - резидент Сiнгапуру здiйснює пiдприємницьку дiяльнiсть в Українi через розташоване в нiй постiйне представництво, то прибуток цього пiдприємства може оподатковуватись в Українi, але тiльки щодо тiєї частини прибутку, яка стосується цього постiйного представництва. Причому до такого постiйного представництва вiдносять прибуток, який воно могло б одержати, якби було окремим та самостiйним пiдприємством, зайнятим такою ж або аналогiчною дiяльнiстю в таких же або аналогiчних умовах, i дiяло б в повнiй незалежностi вiд пiдприємства, постiйним представництвом якого воно є.
Для цiлей Угоди термiн "постiйне представництво" означає постiйне мiсце дiяльностi, через яке повнiстю або частково здiйснюється пiдприємницька дiяльнiсть пiдприємства. Угода детально розглядає цей термiн, визначає умови, за яких здiйснення певної дiяльностi може утворювати постiйне представництво, обумовлює випадки, коли така дiяльнiсть не буде утворювати постiйне представництво. Зокрема, встановлюється, що цей термiн включає: мiсце управлiння, фiлiал, офiс, фабрику, майстерню; шахту, нафтову або газову свердловину, кар'єр чи будь-яке iнше мiсце видобутку природних ресурсiв; склад або примiщення, що використовуються як торговельна точка. Термiн "постiйне представництво" також охоплює будiвельний майданчик, будiвельний, складальний або монтажний об'єкт чи пов'язану з ними наглядову дiяльнiсть, якщо тривалiсть робiт, пов'язана з таким майданчиком, об'єктом чи дiяльнiстю, перевищує 12 мiсяцiв. Надання послуг, включаючи консультацiйнi послуги, пiдприємством Сiнгапуру через спiвробiтникiв або iнший персонал, найнятий пiдприємством для таких цiлей, буде вважатися в Українi постiйним представництвом за умови, що дiяльнiсть такого характеру триває (у рамках одного й того самого або пов'язаного з ним проекту) в Українi протягом перiоду або перiодiв, якi становлять у сукупностi бiльше нiж 6 мiсяцiв у будь-якому дванадцятимiсячному перiодi.
Не розглядається як така, що створює постiйне представництво, дiяльнiсть, що має пiдготовчий або допомiжний характер, а також пiдприємницька дiяльнiсть, здiйснювана в Українi через брокера, комiсiонера чи будь-якого iншого агента з незалежним статусом за умови, що цi особи дiють у межах своєї звичайної дiяльностi. Однак, якщо дiяльнiсть такого агента здiйснюється повнiстю або майже повнiстю вiд iменi цього пiдприємства i якщо мiж цим пiдприємством й агентом в їхнiх комерцiйних i фiнансових зв'язках iснують або встановлюються умови, якi вiдрiзняються вiд тих, якi могли б iснувати мiж незалежними пiдприємствами, вiн не вважатиметься агентом з незалежним статусом.
Вiдповiдно до положень статтi 6 Угоди доходи, що одержуються резидентом Сiнгапуру вiд нерухомого майна, яке знаходиться в Українi, будуть оподатковуватись в Українi. При цьому треба брати до уваги, що вищезазначене положення буде застосовуватись до доходiв, що одержуються вiд прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якiй iншiй формi нерухомого майна. Морськi та повiтрянi судна не розглядаються як нерухоме майно.
Прибутки, одержанi резидентом Договiрної Держави вiд експлуатацiї морських або повiтряних суден у мiжнародних перевезеннях, а також вiд участi у пулi, спiльному пiдприємствi чи в мiжнародному транспортному агентствi згiдно з положеннями Угоди оподатковуються лише в цiй Державi. Таким чином, доходи, одержанi резидентом Сiнгапуру вiд експлуатацiї морських або повiтряних суден у мiжнародних перевезеннях в Україну, звiльняються вiд оподаткування в Українi.
Що стосується оподаткування так званих пасивних доходiв (дивiдендiв, процентiв, роялтi), одержуваних з джерел в Українi резидентом Сiнгапуру, який не здiйснює пiдприємницьку дiяльнiсть в Українi через постiйне представництво, то вiдповiдно до положень Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств" (пiдпункти "а", "б", "в" пункту 13.1 i пункт 13.2 статтi 13) та згiдно з положеннями Закону України "Про податок з доходiв фiзичних осiб" (пункти 1.3 та 1.12 статтi 1, пункт 3.2 статтi 3, пункт 9.11 статтi 9) такi доходи пiдлягають оподаткуванню в Українi, але згiдно з положеннями Угоди право України як країни - джерела доходу обмежене певною, встановленою у вiдповiдних статтях Угоди ставкою оподаткування.
Якщо фактичним власником дивiдендiв є компанiя - резидент Сiнгапуру, яка є власником принаймнi 20 % капiталу компанiї - резидента України, що сплачує дивiденди, то податок, що стягується в Українi, не повинен перевищувати 5 % вiд загальної суми дивiдендiв. В iнших випадках ставка податку з дивiдендiв дорiвнює 15 % вiд загальної суми дивiдендiв.
Термiн "дивiденди" для цiлей Угоди означає дохiд вiд акцiй або iнших прав, якi не є борговими вимогами, що дають право на участь у прибутку, а також дохiд вiд iнших корпоративних прав, який пiдлягає такому ж оподаткуванню, як дохiд вiд акцiй вiдповiдно до податкового законодавства Держави, резидентом якої є компанiя, що розподiляє прибуток.
Оподаткування процентiв, що виникають в Українi i сплачуються резиденту Сiнгапуру, який є їх фактичним власником, обмежується в Українi ставкою 10 % вiд загальної суми процентiв.
Термiн "проценти" для цiлей Угоди означає дохiд вiд боргових вимог будь-якого виду, незалежно вiд iпотечного забезпечення й незалежно вiд володiння правом на участь у прибутках боржника, i зокрема, дохiд вiд урядових цiнних паперiв i дохiд вiд облiгацiй чи боргових зобов'язань, у тому числi премiї та винагороди, що сплачуються стосовно таких цiнних паперiв, облiгацiй та боргових зобов'язань. Штрафнi санкцiї за несвоєчаснi платежi не вважаються процентами для цiлей Угоди.
Незважаючи на попереднi положення, звiльняються вiд оподаткування в Українi дивiденди i проценти, що сплачуються компанiєю-резидентом України Уряду Сiнгапуру, його Центральному Банку чи будь-якiй iншiй урядовiй установi або урядовому органу, що створенi вiдповiдно до законодавства Сiнгапуру i якi виконують функцiї Уряду Сiнгапуру.
Роялтi, якi виникають в Українi i сплачуються резиденту Сiнгапуру, пiдлягають оподаткуванню в Українi за ставкою 7,5 % вiд загальної суми роялтi.
Термiн "роялтi" для цiлей Угоди означає платежi будь-якого виду, що одержуються як винагорода за користування або за надання права користування будь-яким авторським правом на лiтературнi твори, твори мистецтва або науки, у тому числi кiнематографiчнi фiльми, будь-якi фiльми або плiвки, що використовуються для телебачення чи радiомовлення, будь-якими комп'ютерними програмами, будь-яким патентом, торговою маркою, кресленням або моделлю, планом, таємною формулою або процесом, або за користування чи надання права на користування промисловим, комерцiйним або науковим обладнанням, або за iнформацiю, що стосується промислового, комерцiйного або наукового досвiду.
Вищезазначенi положення щодо оподаткування дивiдендiв, процентiв i роялтi за пiльговими ставками не застосовуються в Українi, якщо фактичний власник таких доходiв є резидентом Сiнгапуру, але здiйснює свою дiяльнiсть в Українi через постiйне представництво або надає в Українi незалежнi особистi послуги з розташованої в Українi постiйної бази, i холдiнг, стосовно якого сплачуються дивiденди, або боргова вимога, на пiдставi якої сплачуються проценти, або право, стосовно якого сплачуються роялтi, дiйсно вiдносяться до цього постiйного представництва або постiйної бази. У такому випадку цi види прибутку вважаються прибутком, одержаним через постiйне представництво.
Вiдповiдно до положень Угоди дохiд, одержаний в Українi резидентом Сiнгапуру стосовно професiйних послуг чи iншої дiяльностi незалежного характеру, може оподатковуватись в Українi, якщо ця особа має в Українi постiйну регулярно доступну базу, що використовується з метою здiйснення цiєї дiяльностi; або якщо ця особа перебуває в Українi у сукупностi бiльше нiж 183 днi в будь-якому дванадцятимiсячному перiодi, що починається або закiнчується протягом вiдповiдного календарного року. Термiн "професiйнi послуги" включає, зокрема, незалежну наукову, лiтературну, художню, освiтню або викладацьку дiяльнiсть, а також незалежну дiяльнiсть лiкарiв, адвокатiв, iнженерiв, архiтекторiв, стоматологiв i бухгалтерiв.
Платня, заробiтна плата та iншi подiбнi винагороди, що одержуються резидентом Сiнгапуру у зв'язку з роботою за наймом (залежнi особистi послуги), що здiйснюється в Українi, може оподатковуватись в Українi. Така винагорода не пiдлягає оподаткуванню в Українi лише за умови одночасного виконання наступних трьох умов:
1) одержувач перебуває в Українi протягом перiоду або перiодiв, що не перевищують у сукупностi 183 днiв у будь-якому дванадцятимiсячному перiодi, що починається або закiнчується протягом вiдповiдного календарного року; i
2) винагорода сплачується наймачем або вiд iменi наймача, який не є резидентом України; i
3) витрати зi сплати винагород не несуть постiйне представництво або постiйна база, якi наймач має в Українi.
При цьому незалежно вiд попереднiх положень, винагорода, одержувана у зв'язку з роботою за наймом, що здiйснюється на борту морського або повiтряного судна, яке експлуатується в мiжнародних перевезеннях, може оподатковуватись у Договiрнiй Державi, резидентом якої є пiдприємство, що експлуатує морське або повiтряне судно.
Директорськi гонорари та iншi аналогiчнi виплати, якi одержуються резидентом Сiнгапуру як членом ради директорiв компанiї, яка є резидентом України, будуть оподатковуватись в Українi.
Незалежно вiд попереднiх положень доходи фiзичної особи - резидента Сiнгапуру, що одержуються в Українi вiд здiйснення особистої дiяльностi у якостi артиста театру, кiно, радiо, телебачення або музиканта або спортсменом, будуть оподатковуватись в Українi.
При цьому, доходи резидента Сiнгапуру вiд особистої дiяльностi в Українi у якостi працiвника мистецтв або спортсмена будуть звiльненi вiд оподаткування в Українi, якщо вiзит в Україну повнiстю або переважно фiнансується за рахунок суспiльних фондiв Сiнгапуру або обох держав, або їхнiх адмiнiстративно-територiальних одиниць, або мiсцевих органiв влади, або органiв, заснованих вiдповiдно до закону.
Платежi, одержуванi з метою оплати проживання, навчання або професiйної пiдготовки студентом, стажистом або практикантом, який є чи був безпосередньо до приїзду в Україну резидентом Сiнгапуру i перебуває в Українi виключно з метою навчання чи професiйної пiдготовки, не оподатковуються в Українi за умови, що такi платежi здiйснюються з джерел, якi знаходяться за межами України.
Право на використання переваг Угоди надається вiдповiдно до Порядку звiльнення (зменшення) вiд оподаткування доходiв iз джерелом їх походження з України згiдно з мiжнародними договорами України про уникнення подвiйного оподаткування, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 6 травня 2001 р. N 470.
Доведiть зазначене до пiдпорядкованих державних податкових iнспекцiй.
Заступник Голови | С. I. Лекарь |