МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 18 травня 2010 року | N 299 |
---|
Про затвердження Порядку розроблення технiчної
документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв
у вагонах i контейнерах, якi перевозяться
залiзничним транспортом
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 12 липня 2010 р. за N 503/17798 |
Вiдповiдно до пункту 4 Положення
про Мiнiстерство транспорту та зв'язку України,
затвердженого постановою Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 06.06.2006 N 789, та статтi 5
Статуту залiзниць України, затвердженого постановою
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06.04.98 N 457,
наказую:
1. Затвердити Порядок розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом, що додається.
2. Державнiй адмiнiстрацiї залiзничного транспорту України:
2.1. Подати цей наказ до Мiнiстерства юстицiї України на державну реєстрацiю в установленому порядку.
2.2. Довести цей наказ до вiдома залiзниць, пiдприємств, установ та органiзацiй, якi користуються послугами залiзничного транспорту.
3. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Мiнiстр | К. Єфименко |
ПОГОДЖЕНО: | |
Заступник Мiнiстра промислової полiтики України | С. Л. Бiленький |
Тимчасово виконуючий обов'язки Мiнiстра оборони України | В. В. Iващенко |
Голова Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва | М. Бродський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства транспорту та зв'язку України 18.05.2010 N 299 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 12.07.2010 за N 503/17798 |
ПОРЯДОК
РОЗРОБЛЕННЯ ТЕХНIЧНОЇ ДОКУМЕНТАЦIЇ ЩОДО
РОЗМIЩЕННЯ I КРIПЛЕННЯ ВАНТАЖIВ У ВАГОНАХ I
КОНТЕЙНЕРАХ, ЯКI ПЕРЕВОЗЯТЬСЯ ЗАЛIЗНИЧНИМ
ТРАНСПОРТОМ
I. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок установлює вимоги до розроблення, оформлення, погодження та перегляду технiчної документацiї на перевезення вантажiв у вагонах i контейнерах залiзничним транспортом, здiйснення контролю за правильним розмiщенням вантажiв.
1.2. Розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах повинно вiдповiдати вимогам додатка 14 до "Соглашения о международном железнодорожном грузовом сообщении" (далi - СМГС) та Iнструкцiї з перевезення негабаритних i великовагових вантажiв залiзницями України, затвердженої наказом Мiнiстерства транспорту та зв'язку України вiд 23.11.2004 N 1026, зареєстрованої у Мiнiстерствi юстицiї України 24.12.2004 за N 1640/10239 (далi - Iнструкцiя).
1.3. Вiдправники, одержувачi та органiзацiї, якi здiйснюють навантаження, перевантаження, розвантаження вантажiв (далi - вантажнi роботи), повиннi забезпечувати збереження вагонного парку i контейнерiв пiд час навантаження i вивантаження вантажiв та дотримуватися вимог, наведених у стандартi ГОСТ 22235-76 "Вагоны грузовые магистральных железных дорог колеи 1520 мм. Общие требования по обеспечению сохранности при производстве погрузочно-разгрузочных и маневровых работ".
1.4. У цьому Порядку термiни вживаються у такому значеннi:
багаторазовi засоби крiплення - засоби крiплення багаторазового використання, призначенi для розмiщення й закрiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, наприклад касети, пiддони, турнiкети, пiрамiди, стропи, стяжки тощо;
великоваговий вантаж - вантаж, у якого маса й довжина або навантаження на раму (пiдлогу) вагона перевищують допустимi величини, встановленi главою 1 додатка 14 до СМГС для унiверсального рухомого складу. Великоваговi вантажi перевозяться на транспортерах;
габарит навантаження - граничний поперечний (перпендикулярний до осi колiї) контур, у якому, не виступаючи назовнi, має розмiщуватися вантаж (iз урахуванням упаковки та крiплення) на вiдкритому рухомому складi за умови його перебування на прямiй горизонтальнiй дiльницi колiї;
габаритний вантаж - вантаж, який у разi розмiщення у вагонi або зчепi з двох i бiльше вагонiв за своїми параметрами (включаючи упаковку й крiплення) не виступає за межi основного габариту навантаження i довжина якого не перевищує значень, зазначених у таблицi 5 глави 1 додатка 14 до СМГС;
дирекцiя залiзничних перевезень (дирекцiя) - вiдокремлений структурний пiдроздiл залiзницi;
довгомiрний вантаж - вантаж, вiдношення довжини якого до бази рухомого складу перевищує значення 1,41;
ескiз - спрощене зображення порядку розмiщення i крiплення вантажу у вагонi, виконане вiдправником з метою пiдтвердження правильностi вибраного ним способу розмiщення i крiплення вантажу, передбаченого нормативними актами;
мiсцевi технiчнi умови (МТУ) - не передбачений нормативними актами спосiб розмiщення i крiплення вантажу у вагонi (контейнерi), розроблений вiдправником згiдно з вимогами глави 1 додатка 14 до СМГС, який пройшов експериментальну перевiрку згiдно з пунктом 14 глави 1 додатка 14 до СМГС;
негабаритний вантаж - вантаж, розмiри якого (включаючи упаковку й крiплення) перевищують основний габарит навантаження в разi розташування вантажу на вагонi (зчепi), який перебуває на прямiй горизонтальнiй дiльницi колiї, а поздовжня вiсь цього вагона (зчепу) збiгається з вiссю залiзничної колiї в однiй вертикальнiй площинi, або вантаж, геометричнi виноси якого в кривих перевищують геометричнi виноси розрахункового вагона у цих кривих;
непередбаченi технiчнi умови (НТУ) - не передбачений нормативними актами спосiб розмiщення й крiплення вантажу у вагонi або контейнерi, розроблений вiдправником згiдно з вимогами глави 1 додатка 14 до СМГС.
II. Розроблення та погодження технiчної документацiї на перевезення вантажiв
2.1. Технiчна документацiя має бути викладена чiтко й зрозумiло.
Розрахунки щодо крiплення вантажiв здiйснюються з урахуванням одного iз видiв крiплення: м'якого (наприклад розтяжки, обв'язки, цвяхи, дерев'янi бруски) або жорсткого (наприклад болтовi та зварнi з'єднання).
2.2. НТУ розробляються на перевезення:
габаритних вантажiв на вiдкритому рухомому складi (крiм транспортерiв);
вантажiв у критих вагонах;
вантажiв у контейнерах.
НТУ розробляє та затверджує вiдправник.
2.2.1. До складу НТУ входять схема (схеми) розмiщення i крiплення вантажу та розрахунково-пояснювальна записка. Розрахунки виконуються згiдно з вимогами глави 1 додатка 14 до СМГС.
У разi використання багаторазового засобу крiплення (обладнання), повернення якого здiйснюється залiзничним транспортом, вiдправник одночасно розробляє схему (схеми) його повернення. На схемi (схемах) описується порядок крiплення обладнання. Якщо обладнання закрiплюється способом, установленим для перевезення вантажу, то розрахунково-пояснювальна записка не розробляється.
Розрахунково-пояснювальна записка НТУ має мiстити iнформацiю про:
рухомий склад та контейнери (тип, модель), вимоги до них та їх основнi розмiри, необхiднi для розрахункiв;
основнi розмiри вантажу (довжина, ширина, висота);
масу кожного мiсця вантажу з крiпленням i без нього;
визначення iнерцiйних сил i вiтрового навантаження, що дiє на вантаж;
визначення стiйкостi вагона з вантажем та вантажу у вагонi;
навантаження на вiзки вагона;
розрахункове обґрунтування способу розмiщення вантажу;
вибiр засобiв крiплення вантажу та перевiрку їх на мiцнiсть;
перевiрку на мiцнiсть елементiв вагона, що отримують навантаження;
специфiкацiю засобiв крiплення (в таблицi);
а також iншi необхiднi вiдомостi та розрахунки.
Зразок титульного аркуша розрахунково-пояснювальної записки НТУ наведений у додатку 1.
Схема має мiстити таку основну iнформацiю:
спрощене зображення вагона з розмiщеним на ньому вантажем та його крiпленням (у трьох проекцiях), на якому позначаються основнi розмiри вагона й вантажу, нумерацiя або назва мiсць вантажу, координати центра маси мiсць вантажу, координати загального центра маси вантажу й вагона, координати частин вантажу, що виступають вiдносно рiвня головок рейок i площин симетрiї вагона (для пiдтвердження вписування в основний габарит навантаження), специфiкацiя засобiв крiплення вантажу тощо;
опис способiв крiплення вантажу у вагонi (контейнерi) з посиланням на позицiї елементiв крiплення, порядку крiплення рухомих частин вантажу, умов пропуску вантажу через сортувальнi гiрки (у разi потреби) тощо.
Схема виконується в масштабi:
1:25, 1:50 або 1:100 - для головного виду i виду зверху;
1:25, 1:20 або 1:50 - для виду з торця або окремих перерiзiв.
У разi потреби деякi вузли крiплення, додатковi поперечнi перерiзи вантажiв складної конфiгурацiї можуть бути виконанi в масштабi 1:10.
2.2.2. Для перевiрки надiйностi крiплення вантажу у вагонi або контейнерi, що перевозиться за НТУ, в окремих випадках можуть проводитися експериментальнi перевiрки вiдповiдно до пiдпункту 2.3.1 пункту 2.3 цього Порядку. Експериментальнi перевiрки можуть проводитися у разi застосування нестандартних засобiв крiплення вантажу у вагонi або контейнерi, використання в розрахунках величини коефiцiєнта тертя, не передбаченої в пiдпунктi 11.3.1 пункту 11.3 глави 1 додатка 14 до СМГС.
Пiдставою для проведення експериментальної перевiрки є наказ залiзницi вiдправлення.
2.2.3. Погодження НТУ здiйснює дирекцiя (залiзниця).
Вiдправник не пiзнiше нiж за п'ять днiв до дня навантаження надає на погодження до дирекцiї разом з листом-заявкою затвердженi ним НТУ в трьох примiрниках (по одному примiрнику для вiдправника, дирекцiї i станцiї вiдправлення). Якщо розмiщення й крiплення вантажу згiдно з НТУ здiйснюватиметься вiдправником з двох i бiльше станцiй однiєї залiзницi України, то на погодження надається необхiдна кiлькiсть завiрених належним чином копiй НТУ. Схеми повернення багаторазових засобiв крiплення, передбачених НТУ, не потребують додаткового узгодження з iншими залiзницями.
Наказом начальника дирекцiї (залiзницi) щороку утворюється постiйно дiюча комiсiя для розгляду НТУ.
У разi погодження схеми НТУ на нiй проставляється штемпель (додаток 2), на якому зазначаються посади, прiзвища, iнiцiали працiвникiв, якi брали участь у розглядi документацiї, ставляться їх пiдписи i дата погодження.
2.2.4. Затвердженi вiдправником та погодженi дирекцiєю НТУ реєструються працiвником дирекцiї (залiзницi) в журналi реєстрацiї НТУ, зразок якого наведено в додатку 3.
Номер НТУ присвоюється дирекцiєю (залiзницею) та складається iз:
порядкового номера в журналi реєстрацiї НТУ;
лiтер "ДН" та номера дирекцiї, у разi якщо НТУ погоджується дирекцiєю;
скороченої назви залiзницi (Дон, Льв, Од, ПЗах, Пiвд, Прид);
року погодження НТУ.
Наприклад, НТУ N 3 ДН1-Дон/2010.
2.3. МТУ розробляють на перевезення вантажiв, способи розмiщення й крiплення яких не передбаченi нормативними актами.
МТУ розробляються, як правило, у разi масового вiдвантаження вантажу з однiєї станцiї, а також при вiдправленнi одного вантажу з декiлькох пунктiв завантаження однiєї залiзницi.
Розроблення МТУ здiйснюється вiдправником. До розроблення МТУ можуть залучатися науково-дослiднi або проектнi органiзацiї.
2.3.1. Пiд час розроблення МТУ проводиться експериментальна перевiрка надiйностi способу розмiщення й крiплення вантажу, яка включає три етапи:
випробовування на спiвудар (обов'язковий етап);
поїзнi випробовування (необхiднiсть проведення поїзних випробовувань способiв розмiщення i крiплення вантажу визначається комiсiєю);
дослiднi перевезення (обов'язковий етап).
В експериментальних випробовуваннях можуть брати участь причетнi залiзничнi адмiнiстрацiї iнших країн.
Методику проведення експериментальної перевiрки способiв розмiщення й крiплення вантажiв наведено в пунктi 14 глави 1 додатка 14 до СМГС.
2.3.2. Перед проведенням експериментальної перевiрки вiдправник надає залiзницi вiдправлення для розгляду затверджений ним проект МТУ, який включає описову частину, до якої додається схема або декiлька схем розмiщення й крiплення вантажу, та розрахунково-пояснювальну записку. Вимоги до оформлення схем наведенi у пiдпунктi 2.2.1 пункту 2.2 цього Порядку.
Описова частина проекту МТУ повинна мiстити:
характеристику вантажу (найменування, маса, основнi розмiри тощо);
порядок пiдготовки вантажу до перевезення;
вiдомостi про вагон (вид, тип, модель) та вимоги до нього;
порядок розмiщення вантажу у вагонi;
опис способу крiплення вантажу iз зазначенням усiх елементiв крiплення й розташування їх вiдносно вантажу i вагона.
Розрахунково-пояснювальна записка повинна мiстити розрахункове обґрунтування запропонованого способу розмiщення й крiплення вантажу у вагонi (контейнерi), типу, кiлькостi й розмiру засобiв крiплення. Розрахунки виконуються згiдно з вимогами глави 1 додатка 14 до СМГС.
Якщо запропонований спосiб розмiщення й крiплення вантажу передбачає застосування багаторазового засобу крiплення, до проекту МТУ також додаються:
затверджена вiдправником документацiя (креслення, паспорт або iнструкцiя з експлуатацiї таких засобiв);
схема розмiщення i крiплення багаторазових засобiв крiплення в разi перевезення вагонiв у порожньому станi.
2.3.3. За позитивними результатами розгляду МТУ проводяться експериментальнi перевiрки згiдно з наказом залiзницi вiдправлення.
У наказi зазначаються:
склад комiсiї;
термiни та мiсце проведення експериментальної перевiрки (станцiя, пiд'їзнi колiї вiдправника);
належнiсть вагонiв;
порядок подачi вагонiв для проведення випробувань на спiвудар.
Якщо є потреба виконати поїзнi випробовування, то наказом залiзницi встановлюються також полiгон (маршрут) перевезення та порядок супроводження вагонiв пiд час поїзних випробовувань.
До складу комiсiї включаються представники залiзницi вiд комерцiйного (голова комiсiї) й вагонного господарств, ревiзорського апарату з безпеки руху поїздiв, начальник станцiї вiдправлення або його заступник, а також вiдправник та/або його представник (представники).
Комiсiя повинна забезпечити:
вiдповiднiсть розмiщення й крiплення вантажу у вагонi способу, передбаченому проектом МТУ;
дотримання методики та умов проведення експериментальних робiт;
оформлення актiв проведення вiдповiдних етапiв експериментальної перевiрки з висновком про надiйнiсть випробовуваного способу розмiщення та крiплення вантажу;
пiдготовку пропозицiй щодо вдосконалення запропонованого способу розмiщення й крiплення вантажу (у разi потреби).
2.3.4. За позитивними результатами експериментальних перевiрок та на пiдставi рiшення комiсiї вiдправник розробляє та затверджує доопрацьований з урахуванням пропозицiй членiв комiсiї проект МТУ, який складається з описової частини й схеми (схем) розмiщення й крiплення вантажу. До проекту МТУ додаються акти експериментальних перевiрок та розрахунково-пояснювальна записка, затверджена вiдправником.
МТУ погоджують керiвники комерцiйного, вагонного господарств та ревiзор з безпеки руху поїздiв на залiзницi вiдправлення. На титульному аркушi МТУ представники служб комерцiйного й вагонного господарств ставлять свої пiдписи i зазначають посади, прiзвища й дату погодження МТУ. Зразок титульного аркуша МТУ наведений у додатку 4.
МТУ затверджують керiвники вiдправника й залiзницi вiдправлення.
Навантаження вантажiв вiдповiдно до МТУ здiйснюється вiдправником на станцiях залiзницi, яка їх затвердила.
По одному примiрнику або завiренiй копiї МТУ зберiгається у вiдправника, на станцiї (станцiях) вiдправлення та залiзницi, яка їх затверджувала. Схеми повернення багаторазових засобiв крiплення, передбачених МТУ, не потребують додаткового узгодження з iншими залiзницями.
МТУ, якi розробляються i затверджуються вагонобудiвними пiдприємствами, застосовуються за розпорядженням Укрзалiзницi.
При розробленнi МТУ можуть враховуватись пропозицiї залiзничних адмiнiстрацiй iнших країн.
2.3.5. МТУ реєструються в журналi реєстрацiї МТУ, зразок якого наведено в додатку 5.
На титульному аркушi залiзниця проставляє номер МТУ, який включає:
порядковий номер у журналi реєстрацiї МТУ;
лiтеру Н;
скорочену назву залiзницi (Дон, Льв, Од, ПЗах, Пiвд, Прид);
рiк погодження МТУ.
Наприклад, МТУ N 10 Н-ПЗах/2010.
2.4. Розроблення та погодження технiчної документацiї на перевезення негабаритних i великовагових вантажiв здiйснюється вiдповiдно до глави 3 Iнструкцiї.
Зразок титульного аркуша розрахунково-пояснювальної записки на перевезення негабаритних i великовагових вантажiв наведений у додатку 6.
2.5. Ескiз розробляється та затверджується вiдправником для пiдтвердження правильностi вибраного ним способу розмiщення й крiплення вантажу у вагонi (контейнерi) у випадках, передбачених додатком 14 до СМГС.
Погодження ескiзу здiйснюється:
дирекцiєю залiзницi вiдправлення - якщо розроблення ескiзу вимагається додатком 14 до СМГС. Дирекцiя може утворювати комiсiї для погодження таких ескiзiв на станцiях, якi мають вiдповiдних фахiвцiв;
станцiєю вiдправлення - коли є потреба перевiрити правильнiсть розмiщення i крiплення вантажу, завантаженого за схемою, наведеною в додатку 14 до СМГС. Такий ескiз розробляється на вимогу станцiї.
2.5.1. Ескiз, що погоджується дирекцiєю, повинен мiстити такi основнi вiдомостi:
назву й номер ескiзу - назва ескiзу має включати назву вантажу, тип (модель) вагона та посилання на главу нормативного документа, вiдповiдно до якої розроблено ескiз; номер ескiзу присвоюється дирекцiєю вiдправлення вiдповiдно до порядкового запису в журналi реєстрацiї ескiзiв, зразок якого наведено в додатку 7;
реквiзити затвердження та погодження ескiзу, якi проставляються у верхнiй його частинi. Ескiз затверджується керiвником пiдприємства-вiдправника та погоджується керiвником дирекцiї, пiдписи яких скрiплюються штемпелем або печаткою пiдприємств;
спрощене зображення вагона (у двох або трьох проекцiях) з вантажем, розмiщеним та закрiпленим на вагонi. На проекцiях наводяться основнi розмiри вагона i вантажу, нумерацiя мiсць, координати центра маси мiсць та загального центра маси вантажу й вагона, засоби крiплення вантажу з їх нумерацiєю, вузли крiплення вантажу;
специфiкацiю засобiв крiплення;
масу кожного мiсця вантажу та загальну масу вантажу у вагонi iз урахуванням елементiв крiплення;
розрахунок змiщення загального центра маси вантажiв вiдносно повздовжньої та поперечної площин симетрiї вагона (у разi їх несиметричного розташування або розмiщення вантажiв рiзної маси);
розрахунок висоти загального центра маси вагона з вантажем;
розрахунок площi навiтряної поверхнi вагона з вантажем;
розрахунок перевiрки стiйкостi мiсць вiд перекидання;
розрахунок поперечної стiйкостi вагона з вантажем (у разi потреби);
обґрунтування вибраних реквiзитiв крiплення;
описання порядку розмiщення та крiплення вантажу у вагонi.
2.5.2. Ескiз, що погоджується станцiєю вiдправлення, повинен мiстити такi основнi вiдомостi:
назву й номер ескiзу, що присвоюється станцiєю;
реквiзити затвердження та погодження ескiзу, якi проставляються у верхнiй його частинi. Затвердження здiйснюється вiдправником, а погодження - керiвником станцiї вiдправлення;
спрощене зображення вагона з розмiщеним на ньому вантажем у двох або трьох проекцiях. На проекцiях наводяться основнi розмiри вагона й вантажу, нумерацiя мiсць, маса кожного вантажного мiсця, координати центра маси кожного вантажного мiсця та загального центра маси вантажу, центр маси вагона з вантажем, засоби крiплення вантажу тощо;
необхiднi розрахунки на вимогу станцiї вiдправлення.
III. Строк дiї технiчної документацiї
3.1. Технiчна документацiя переглядається не рiдше одного разу на п'ять рокiв пiсля дати затвердження або останнього перевiряння, якщо не виникла потреба перевiрити її ранiше.
Технiчна документацiя на перевезення вантажiв переглядається в разi:
виявлення в МТУ (НТУ, кресленнi, ескiзi) порушень, якi не дають змоги забезпечити безпеку руху поїздiв, збереження вантажiв пiд час перевезення, вагонного парку та контейнерiв;
виявлення пiд час перевезення вантажу порушень, якi загрожують безпецi руху поїздiв або схоронностi вантажiв, незважаючи на те, що пiд час навантаження вiдправник дотримувався вимог технiчної документацiї (НТУ, МТУ, ескiзу), а працiвник залiзницi - вимог до експлуатацiї рухомого складу (наприклад, дотримання встановлених швидкостей спiвударiв вагонiв пiд час виконання маневрової роботи);
внесення до нормативних актiв, вiдповiдно до яких розроблялася технiчна документацiя, змiн чи доповнень, що впливають на розрахунки.
3.2. Якщо передбачений технiчною документацiєю спосiб вимагає посилення крiплення або iншого способу розмiщення вантажу, то чинна технiчна документацiя пiдлягає скасуванню й розробляється нова документацiя або залiзницею встановлюється термiн її перегляду. Закiнчення строку дiї технiчної документацiї зазначається на схемi (кресленнi, ескiзi) та в розрахунково-пояснювальнiй записцi, де робиться такий запис: "Строк дiї закiнчується... (зазначаються дата, причина)".
3.3. Продовження строку дiї документацiї оформлюється актом, який пiдписується вiдправником та перевiзником. На схемi (ескiзi, кресленнi) та в розрахунково-пояснювальнiй записцi робиться такий запис: "Строк дiї продовжено до...", який завiряється пiдписом особи, яка пiдписала акт, скрiпленим печаткою перевiзника.
На прохання вiдправника строк дiї нормативної документацiї продовжується на строк, зазначений вiдправником, але не бiльше п'яти рокiв, якщо пiд час перевезення вантажiв протягом цих п'яти рокiв не було зауважень до цiєї документацiї щодо безпеки перевезень та схоронностi вантажiв.
3.4. Вiдправник може вносити до технiчної документацiї змiни та доповнення, що не вимагають посилення крiплення або iншого способу розмiщення вантажу, якi завiряються пiдписом вiдправника, скрiпленим печаткою. Якщо кiлькiсть або суть змiн до технiчної документацiї призводять до ускладнення роботи, технiчна документацiя пiдлягає перегляду.
IV. Вiдмiтки в перевiзних документах про розмiщення й крiплення вантажiв
4.1. Вiдповiдальна особа вносить до перевiзного документа вiдповiдну вiдмiтку про виконання умов розмiщення й крiплення вантажiв на вiдкритому рухомому складi, у критих вагонах i контейнерах, яку завiряє своїм пiдписом iз зазначенням посади й прiзвища.
4.2. У перевiзних документах внутрiшнього сполучення вiдправник у вiдповiднiй графi проставляє такi вiдмiтки про розмiщення й крiплення вантажiв:
у разi перевезення вантажiв, способи розмiщення й крiплення яких передбаченi нормативними актами, - "Вантаж розмiщено й закрiплено згiдно з... (зазначаються пункт (параграф), глава та назва нормативного акта)";
у разi перевезення вантажiв за НТУ або МТУ - "Вантаж розмiщено й закрiплено згiдно з НТУ (МТУ) вiд ____ N ____. Застосовано засоби крiплення _______ (зазначаються найменування й кiлькiсть засобiв крiплення, а також дiаметр дроту, кiлькiсть ниток, розмiри брускiв)". Якщо МТУ мiстить бiльше однiєї схеми, то в перевiзних документах додатково зазначається номер схеми, за якою вiдвантажувався вантаж;
у разi перевезення вантажiв, для яких нормативними актами передбачається розроблення ескiзiв, - "Вантаж розмiщено й закрiплено згiдно з... (зазначається вiдповiдна глава додатка 14 до СМГС), ескiз вiд ___ N ___. Застосовано засоби крiплення (зазначаються найменування й кiлькiсть засобiв крiплення, а також дiаметр дроту, кiлькiсть ниток, розмiри брускiв)";
у разi перевезення негабаритних i великовагових вантажiв - "Вантаж розмiщено i закрiплено згiдно з кресленням вiд ___ N ___, акт перевiрки вiд ___. Застосовано засоби крiплення _______ (зазначаються найменування й кiлькiсть засобiв крiплення, а також дiаметр дроту, кiлькiсть ниток, розмiри брускiв)";
у разi повернення багаторазового засобу крiплення - "Багаторазове обладнання розмiщене й закрiплене вiдповiдно до схеми вiд ______ N _____, затвердженої ________ (вказується, ким затверджена схема). Застосовано засоби крiплення (вказуються найменування й кiлькiсть засобiв крiплення, дiаметр дроту та кiлькiсть ниток, розмiри брускiв)".
Вiдправник повинен забезпечити наявнiсть в одержувачiв розроблених ним у встановленому порядку схем розмiщення й крiплення багаторазових засобiв крiплення. Порядок забезпечення схем погоджується вiдправником та одержувачем.
Якщо схема розмiщення й крiплення багаторазового засобу крiплення в одержувача вiдсутня, то вiн розробляє її у встановленому порядку.
4.3. Пiд час перевезення вантажiв, завантажених у межах зонального або пiльгового габариту навантаження, вiдправник робить запис у верхнiй частинi накладної ("Мiсце для вiдмiток i штемпелiв") вiдповiдно "Зональний габарит" або "Пiльговий габарит".
4.4. Пiд час перевезення вантажiв у мiжнародному сполученнi вiдмiтки про розмiщення й крiплення вантажiв у накладнiй проставляються згiдно з пунктами 10 i 13 глави 1 додатка 14 до СМГС.
4.5. У разi затримки вантажу через вiдсутнiсть вiдмiтки в перевiзних документах про його розмiщення й крiплення або неправильне оформлення цiєї вiдмiтки та з iнших причин, пов'язаних з розмiщенням i крiпленням вантажу, станцiя затримки має право вимагати вiд вiдправника надання технiчної документацiї.
Директор Департаменту залiзничного транспорту | М. Снiтко |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики | Л. В. Лосюк |
Додаток 1 до Порядку розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом |
Титульний аркуш
НТУ N ________ вiд ________ РОЗРАХУНКОВО-ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Загальна кiлькiсть аркушiв _____________________ Термiн дiї до _________________________________ Погоджено: ДН (ДНГ) |
Примiтка. | ДН - начальник дирекцiї ДНГ - головний iнженер дирекцiї |
Додаток 2 до Порядку розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом |
Зразок штемпеля погодження НТУ
ПОГОДЖЕНО:
|
Примiтка. | ДН - начальник дирекцiї |
ДНГ - головний iнженер дирекцiї | |
МКРС - старший комерцiйний ревiзор дирекцiї | |
МКР - комерцiйний ревiзор дирекцiї | |
ДНМ - начальник вiддiлу комерцiйної роботи та маркетингу дирекцiї | |
ВЧД - начальник вагонного депо (вантажного) |
Додаток 3 до Порядку розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом |
Титульний аркуш
Мiнiстерство транспорту та зв'язку
України
ЖУРНАЛ РЕЄСТРАЦIЇ НТУ
|
Внутрiшнi аркушi
N з/п |
N НТУ, дата затвердження | Назва НТУ | Ким погоджено НТУ | Вiдправник | Станцiя вiдправлення | Примiтки |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Додаток 4 до Порядку розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом |
Титульний аркуш
МТУ N ________ вiд ____________
1. Креслення (схема) розмiщення i крiплення
вантажу на ... арк. До МТУ додаються: Термiн дiї до ______________________ ПОГОДЖЕНО:
|
Примiтка. | В - начальник служби вагонного
господарства залiзницi М - начальник служби комерцiйної роботи та маркетингу залiзницi |
Додаток 5 до Порядку розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом |
Титульний аркуш
Мiнiстерство транспорту та зв'язку
України
ЖУРНАЛ РЕЄСТРАЦIЇ МТУ
|
Внутрiшнi аркушi
N з/п |
N МТУ | Дата МТУ | Назва вантажу | Вiдправник | Станцiя вiдправлення | Примiтки |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Додаток 6 до Порядку розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом |
Титульний аркуш
РОЗРАХУНКОВО-ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Загальна кiлькiсть аркушiв _____________________ Термiн дiї до _________________________________ |
Додаток 7 до Порядку розроблення технiчної документацiї щодо розмiщення i крiплення вантажiв у вагонах i контейнерах, якi перевозяться залiзничним транспортом |
Титульний аркуш
Мiнiстерство транспорту та зв'язку
України
ЖУРНАЛ РЕЄСТРАЦIЇ ЕСКIЗIВ
|
Внутрiшнi аркушi
N з/п (N ескiзу) |
Назва ескiзу | Дата затвердження | Примiтки |
1 | 2 | 3 | 4 |