ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
13.10.10 | N 11/11-10.10/11925-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниц, митницьь |
Про надання роз'яснень щодо укомплектування
транспортних засобiв, що тимчасово ввозяться
(вивозяться), запасними колесами
У зв'язку iз надходженням до Державної митної служби України запитiв суб'єктiв господарювання щодо укомплектування транспортних засобiв, якi перетинають митний кордон, запасними колесами (їх кiлькостi), повiдомляємо.
Вiдповiдно до роз'яснень, наданих Департаментом державної автомобiльної iнспекцiї Мiнiстерства внутрiшнiх справ України, обов'язкова комплектацiя транспортних засобiв визначена у пiдпунктi 31.4.7 є) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10.10.2001 N 1306 (зi змiнами), а також може визначатися спецiальними правилами, iнструкцiями заводiв-виробникiв. Однак, слiд зазначити, що нормативнi документи встановлюють тiльки мiнiмальнi вимоги до комплектацiї транспортних засобiв запасними частинами, якi не включають норми щодо запасних колiс.
Водночас, в пунктi 1.2.15 ГОСТ 3163-76 "Причепи та напiвпричепи автомобiльнi. Загальнi технiчнi вимоги" зазначено, що причепи (крiм розпускiв) i напiвпричепи, обладнаннi пневматичними шинами, повиннi мати запаснi колеса i вiдповiднi пристрої для їх закрiплення. Кiлькiсть запасних (та їх необхiднiсть для самоскидних причепiв i напiвпричепiв i причепiв одновiсних, якi буксируються вантажопасажирськими вантажопасажирськими автомобiлями) повинна встановлюватися в технiчних завданнях на проектування. Вимога що автомобiлi повиннi бути укомплектованi запасним колесом, мiститься в ГОСТ 21398-89 "Автомобiлi вантажнi. Загальнi технiчнi вимоги" (пункт 16.1). Проте, обов'язковiсть зазначених вимог законодавством не встановлена.
З огляду на зазначене, можна вважати, що звичайною для укомплектування автомобiльних транспортних засобiв (вантажних автомобiлiв, причепiв, напiвпричепiв) є така кiлькiсть запасних колiс, яка передбачена виробником цього транспортного засобу.
Також, необхiдно зазначити, що оскiльки нормативнi документи встановлюють тiльки мiнiмальнi вимоги до комплектацiї транспортних засобiв, в окремих випадках вимоги до комплектацiї транспортних засобiв можуть бути змiненi.
Так, наприклад, вимоги до додаткового обладнання транспортних засобiв, якi перевозять небезпечнi вантажi, ґрунтуються на припущеннях, що небезпека зазвичай виходить вiд небезпечних вантажiв, завантажених у транспортний засiб, та в разi серйозної небезпеки для життя чи здоров'я члени екiпажу можуть вiдiйти на безпечну вiдстань.
На територiях великих пiдприємств хiмiчної промисловостi, що вiдвантажують небезпечнi вантажi, небезпека може виходити як вiд небезпечних вантажiв, так i вiд небезпечних об'єктiв, розташованих на самому пiдприємствi. З урахуванням зазначеного, для забезпечення безпеки членiв транспортного засобу, такi пiдприємства можуть вимагати наявнiсть на транспортному засобу, що заїжджають на територiю пiдприємства, додаткових засобiв iндивiдуального захисту та додаткового обладнання, не передбачених нормативними документами. Такi додатковi вимоги зазвичай публiкуються на веб-сторiнках вiдповiдних пiдприємств, або у iнший спосiб доводяться до вiдома зацiкавлених автомобiльних перевiзникiв.
Заступник Голови Служби | В.В. Бондар |