ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
19.10.2010 | N 20/06780-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць,
митниць (крiм Регiональної iнформацiйної митницi) |
Департаментом боротьби з
контрабандою та порушеннями митних правил
Держмитслужби України здiйснено аналiз скарг,
звернень громадян та посадових осiб пiдприємств,
що надходять у зв'язку iз затриманнями митницями
транспортних засобiв.
Встановлено, що проведення перевiрок митними органами України в деяких випадках призводить до затримань на митному кордонi України транспортних засобiв з товарами, що надходять у пункти пропуску. Зазвичай, проведення таких перевiрок здiйснюється на пiдставi документально непiдтвердженої iнформацiї про можливi порушення митних правил при перемiщеннi таких вантажiв через пункти пропуску на митному кордонi України на митну територiю України.
Проведення таких перевiрок митницями пояснюється здiйсненням процедур митного контролю, у тому числi, у формi перевiрки документiв та вiдомостей, необхiдних для такого контролю, що передбачено статтею 41 Митного кодексу України.
При цьому, до перевiрки документiв i вiдомостей митнi органи вiдносять i направлення запитiв до митних органiв зарубiжних країн.
З питання, чи є перевiрка документiв i вiдомостей на автентичнiсть шляхом направлення запитiв до митних органiв (в тому числi зарубiжних) складовою частиною митного контролю слiд зазначити.
Пунктом 15 статтi 1 Митного кодексу України визначено, що митний контроль - це сукупнiсть заходiв, що здiйснюються митними органами в межах своєї компетенцiї з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законiв та iнших нормативно-правових актiв з питань митної справи, мiжнародних договорiв України, укладених в установленому законом порядку.
Вiдповiдно до статтi 41 Митного кодексу України митний контроль здiйснюється безпосередньо посадовими особами митних органiв, зокрема шляхом перевiрки документiв та вiдомостей, необхiдних для такого контролю. Порядок здiйснення митного контролю визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до норм цього Кодексу.
Таким чином, направлення запитiв до митних органiв (в тому числi зарубiжних) з метою перевiрки документiв та вiдомостей, необхiдних для митного контролю товарiв та транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, може вважатись складовою частиною митного контролю.
В той же час, використовуючи таку форму контролю, слiд враховувати, що її проведення є досить тривалим, оскiльки потребує часу для пiдготовки та направлення запитiв до митних органiв зарубiжних країн, а також отримання вiдповiдей на такi запити.
Спiльним наказом Державної митної служби України, Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України, Мiнiстерства транспорту та зв'язку України, Мiнiстерства охорони здоров'я України, Мiнiстерства аграрної полiтики України, Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України, Мiнiстерства культури i туризму України, Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авiацiї вiд 28.11.2005 N 1167/886/824/643/655/424/858/900 "Про затвердження Часових нормативiв виконання контрольних операцiй посадовими особами, якi здiйснюють контроль осiб, товарiв i транспортних засобiв у пунктах пропуску через державний кордон України" зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 26.12.2005 за N 1557/11837 (далi - Часовi нормативи), затверджено часовий норматив виконання контрольних операцiй посадовими особами, якi здiйснюють контроль осiб, товарiв i транспортних засобiв у пунктах пропуску через державний кордон України, зокрема для вантажних автомобiлiв митний контроль встановлений до 2 годин.
Вiдповiдно до п. 7 Часових нормативiв встановлено, що часовi нормативи можуть не дотримуватися в разi наявностi достатнiх пiдстав уважати, що особи, товари й транспортнi засоби перемiщуються через державний кордон України з порушенням норм законодавства України про державний кордон України, митних правил, iнших норм законодавства або загрожують безпецi авiацiї, а також у разi затримання цих осiб, товарiв i транспортних засобiв унаслiдок виявлених порушень.
З огляду на викладене, приймаючи рiшення про iнiцiацiю проведення перевiрок, необхiдно враховувати положення зазначеного вище наказу та строки, якi необхiднi для пiдтвердження наявної в митному органi iнформацiї про можливi порушення митного законодавства України.
Директор Департаменту | О.I. Похилько |