УГОДА
про погоджений розвиток мiжнародних транспортних коридорiв, що проходять територiєю держав - учасниць СНД
Офiцiйний переклад.
Уряди держав - учасниць Спiвдружностi Незалежних Держав, якi далi iменуються Сторони,
для цiлей реалiзацiї:
Прiоритетних напрямiв спiвробiтництва держав - учасниць СНД у сферi транспорту на перiод до 2020 року, затверджених Рiшенням Ради глав урядiв СНД вiд 14 листопада 2008 року;
Меморандуму про спiвробiтництво держав - учасниць СНД в галузi мiжнародних транспортних коридорiв вiд 18 вересня 2003 року;
Концепцiї погодженої транспортної полiтики держав - учасниць СНД на перiод до 2010 року, затвердженої Рiшенням Ради глав урядiв СНД вiд 15 вересня 2004 року;
Протоколу про мiжнароднi автомобiльнi дороги Спiвдружностi Незалежних Держав вiд 11 вересня 1998 року;
визнаючи необхiднiсть проведення погодженої полiтики iз забезпечення ефективної експлуатацiї та розвитку дiлянок мiжнародних транспортних коридорiв, якi проходять територiєю держав - учасниць СНД, забезпечення оптимальних транспортно-економiчних умов їхнього функцiонування, залучення додаткових транзитних транспортних потокiв;
усвiдомлюючи, що мiжнароднi транспортнi коридори, якi проходять територiєю держав - учасниць СНД, є складовою та невiд'ємною частиною євразiйської системи транспортних коридорiв;
ураховуючи свiтовий досвiд розвитку регiональних транспортних систем,
домовилися про таке:
Стаття 1
Для цiлей цiєї Угоди використовуються такi термiни:
"мiжнародний транспортний коридор (МТК)" - сукупнiсть установлених Сторонами магiстральних транспортних комунiкацiй рiзних видiв транспорту (за винятком повiтряного), як iснуючих, так i новоутворюваних, з вiдповiдним облаштуванням, що забезпечують перевезення пасажирiв i вантажiв на напрямках, що сполучають територiї держав - учасниць СНД;
"пiдсистеми забезпечення МТК" - нормативно-правова, ресурсна та iнформацiйно-логiстична сфери дiяльностi компетентних органiв Сторiн й органiв галузевого спiвробiтництва СНД iз забезпечення погодженого розвитку МТК;
"гармонiзацiя пiдсистем забезпечення МТК" - мiждержавна дiяльнiсть, спрямована на створення умов для погодженого та збалансованого функцiонування та взаємодiї пiдсистем забезпечення МТК для цiлей пiдвищення ефективностi їхнього використання й розвитку;
"пiдсистема нормативно-правового забезпечення МТК" - комплекс мiжнародних договорiв i нацiональних нормативних правових актiв держав - учасниць СНД у транспортнiй сферi, що регламентують розвиток МТК;
"пiдсистема ресурсного забезпечення МТК" - сукупнiсть елементiв транспортного, iнфраструктурного, фiнансового, технологiчного забезпечення, а також систем забезпечення безпеки руху, схоронностi вантажiв та охорони навколишнього середовища, якi регулюють здiйснення мiжнародного транспортного процесу на напрямках МТК;
"пiдсистема iнформацiйно-логiстичного забезпечення МТК" - сукупнiсть засобiв i правил iнформацiйно-документальної органiзацiї перевезень вантажiв i пасажирiв, їхнього монiторингу, збору даних та аналiзу ефективностi використання МТК;
"компетентнi органи Сторiн" - органи, якi визначаються Сторонами, для вирiшення питань, пов'язаних з розвитком i використанням МТК.
Стаття 2
Ця Угода регулює питання розвитку й використання дiлянок МТК, що проходять територiєю держав - учасниць СНД, на основi гармонiзацiї пiдсистем забезпечення МТК.
Стаття 3
Сторони визначають ефективний розвиток МТК як базову складову сталого мiжнародного транзитного сполучення та створюють взаємовигiднi умови для зняття обмежень для цiлей забезпечення безперешкодного перевезення вантажiв i пасажирiв територiєю держав - учасниць СНД.
Стаття 4
1. Сторони вживають заходiв з гармонiзацiї пiдсистем забезпечення МТК.
2. Компетентнi органи Сторiн розробляють погоджений план спiльних практичних дiй з гармонiзацiї пiдсистем забезпечення МТК для цiлей реалiзацiї напрямiв, визначених цiєю Угодою як прiоритетнi в кожнiй з пiдсистем.
3. Реалiзацiя напрямiв здiйснюється поетапно на основi розробки компетентними органами Сторiн та органами галузевого спiвробiтництва СНД мiжнародних транспортних проектiв.
Стаття 5
1. Прiоритетними напрямами гармонiзацiї пiдсистеми нормативно-правового забезпечення МТК є:
гармонiзацiя нормативно-правової бази держав - учасниць СНД з нормами та принципами мiжнародного права й стандартами, закрiпленими в багатостороннiх угодах i конвенцiях з транспорту й митної справи, для цiлей забезпечення iнтеграцiї рiзних видiв транспорту держав - учасниць СНД до європейської й азiйської транспортних систем;
розробка та ухвалення в рамках СНД мiжнародних договорiв, що створюють правовi умови для погодженого розвитку МТК;
унiфiкацiя режимiв i преференцiй, зафiксованих у двостороннiх мiжнародних договорах, учасницями яких є держави - учасницi цiєї Угоди, а також перехiд вiд двостороннiх до багатостороннiх мiжнародних договорiв;
створення умов для погодженого усунення бар'єрiв пiд час здiйснення мiжнародних, у тому числi транзитних, перевезень;
спiвробiтництво з мiжнародними органiзацiями, дiяльнiсть яких пов'язана з питаннями органiзацiї мiжнародних перевезень.
2. Компетентнi органи Сторiн розробляють пропозицiї з упорядкування нормативних правових актiв, що торкаються питань погодженого розвитку МТК, i вдосконалення механiзмiв їхньої реалiзацiї, спрямованi на:
унiфiкацiю положень митного законодавства держав - учасниць цiєї Угоди в галузi мiжнародних перевезень;
взаємне визнання засобiв iдентифiкацiї та перевiзних документiв;
упровадження iнформацiйних технологiй.
Стаття 6
Прiоритетними напрямами розвитку пiдсистеми ресурсного забезпечення МТК є:
розробка погоджених рекомендацiй з прiоритетностi розвитку iнфраструктури дiлянок МТК, пiдвищення ефективностi її використання та iнвестицiйної привабливостi проектiв її розвитку;
ширше застосування наскрiзних тарифних ставок пiд час здiйснення комбiнованих i мультимодальних перевезень вантажiв на напрямках МТК;
створення умов для зняття бар'єрiв пiд час здiйснення мiжнародних перевезень на напрямках МТК;
збiльшення потужностей i вдосконалення технологiчного оснащення митних пропускних пунктiв, удосконалення технологiї та процедур митного оформлення й митного контролю;
упровадження систем i пристроїв для пiдвищення безпеки руху транспортних засобiв;
формування взаємопогоджених транспортно-технологiчних схем доставки вантажiв, розвиток комбiнованих перевезень вантажiв, удосконалення технологiї роботи прикордонних переходiв i пунктiв пропуску для цiлей мiнiмiзацiї часу проходження їх;
систематичне спiльне здiйснення дослiджень для цiлей адекватного реагування на змiни, що вiдбуваються, на мiжнародному ринку транспортних послуг i товарних ринках для пiдвищення ефективностi використання МТК.
Стаття 7
Прiоритетними напрямами розвитку пiдсистеми iнформацiйно-логiстичного забезпечення МТК є:
розвиток транспортної логiстики;
створення iнформацiйно-логiстичних центрiв, iнтегрованих з усiма видами транспорту;
упровадження прогресивних систем навiгацiї та монiторингу вантажiв, що вiдповiдають мiжнародним вимогам;
створення єдиної автоматизованої системи регулювання транспортного процесу, що здiйснюється по дiлянках МТК, якi проходять територiєю держав - учасниць СНД, iнтегрованої з нацiональними вiдомчими й галузевими автоматизованими системами управлiння транспортними процесами;
досягнення iнформацiйної прозоростi мiсцезнаходження, стану й статусу товарiв, якi перевозяться на дiлянках МТК, що проходять територiєю держав - учасниць СНД;
реалiзацiя в мiждержавних стандартах єдиної мiжвiдомчої системи електронного документообiгу;
створення загальноприйнятого глосарiя та єдиного пакета супровiдної документацiї;
забезпечення iнформацiйної та комерцiйної безпеки транспортних операторiв, що здiйснюють свою дiяльнiсть з використанням МТК.
Стаття 8
1. Сторони для цiлей координацiї та iнформацiйного забезпечення дiяльностi своїх компетентних органiв й органiв галузевого спiвробiтництва СНД, а також для реалiзацiї погодженого та комплексного розвитку МТК створюють Координацiйний комiтет транспортних коридорiв СНД, який здiйснює свою дiяльнiсть на пiдставi Положення, що затверджується Економiчною радою СНД.
2. Основними функцiями Координацiйного комiтету транспортних коридорiв СНД є:
координацiя та iнформацiйне забезпечення дiяльностi компетентних органiв Сторiн й органiв галузевого спiвробiтництва СНД з погодженого розвитку й спiльного використання МТК;
розробка та погодження плану спiльних практичних дiй iз забезпечення гармонiзацiї пiдсистем забезпечення МТК, комплексних мiжнародних транспортних проектiв, спрямованих на системний погоджений розвиток i використання МТК та фiнансово-економiчних механiзмiв їхньої реалiзацiї;
експертиза проектiв нормативних правових актiв i пропозицiй з управлiння розвитком пiдсистем забезпечення МТК;
формування умов для залучення iнвестицiй до розвитку забезпечувальних пiдсистем МТК;
аналiз ефективностi використання потенцiалу МТК i розробка рекомендацiй.
Стаття 9
Ця Угода не зачiпає прав i зобов'язань кожної зi Сторiн, що випливають для неї з iнших мiжнародних договорiв, учасницею яких є її держава.
Стаття 10
До цiєї Угоди за взаємною згодою Сторiн можуть бути внесенi змiни та доповнення, що є її невiд'ємною частиною, якi оформляються вiдповiдним протоколом i набирають чинностi в порядку, передбаченому для набрання чинностi цiєю Угодою.
Стаття 11
Спiрнi питання мiж Сторонами, що виникають пiд час застосування й тлумачення цiєї Угоди, вирiшуються шляхом консультацiй i переговорiв заiнтересованих Сторiн або за допомогою iншої погодженої Сторонами процедури.
Стаття 12
Ця Угода набирає чинностi з дати отримання депозитарiєм третього письмового повiдомлення про виконання Сторонами, що її пiдписали, внутрiшньодержавних процедур, необхiдних для набрання нею чинностi.
Для Сторiн, якi виконали внутрiшньодержавнi процедури пiзнiше, ця Угода набирає чинностi з дати отримання депозитарiєм вiдповiдних документiв.
Стаття 13
Ця Угода пiсля набрання нею чинностi вiдкрита для приєднання будь-якої держави шляхом передачi депозитарiю документа про приєднання.
Для держави - учасницi СНД ця Угода набирає чинностi пiсля закiнчення 30 днiв з дати отримання депозитарiєм документа про приєднання.
Для держави, що не є учасницею СНД, ця Угода набирає чинностi пiсля закiнчення 30 днiв з дати отримання депозитарiєм останнього повiдомлення про згоду Держав, якi пiдписали її або приєдналися до неї, на таке приєднання.
Стаття 14
Ця Угода укладається на невизначений строк.
Кожна зi Сторiн має право вийти iз цiєї Угоди, надiславши депозитарiю письмове повiдомлення про такий свiй намiр не пiзнiше нiж за шiсть мiсяцiв до виходу й урегулювавши зобов'язання, що виникли пiд час дiї Угоди.
Учинено в мiстi Ялта 20 листопада 2009 року в одному оригiнальному примiрнику росiйською мовою. Оригiнальний примiрник зберiгається у Виконавчому комiтетi Спiвдружностi Незалежних Держав, який надiшле кожнiй державi, що пiдписала цю Угоду, її засвiдчену копiю.
За Уряд Азербайджанської Республiки | За Уряд Росiйської Федерацiї |
- | (Пiдпис) |
За Уряд Республiки Бiлорусь | За Уряд Республiки Таджикистан |
(Пiдпис) | (Пiдпис) |
За Уряд Республiки Вiрменiя | За Уряд Туркменiстану |
(Пiдпис) | - |
За Уряд Республiки Казахстан | За Уряд Республiки Узбекистан |
(Пiдпис) | (Пiдпис) |
За Уряд Киргизької Республiки | За Уряд України |
(Пiдпис) | (Пiдпис) |
За Уряд Республiки Молдова | |
(Пiдпис iз застереженням) |
ЗАСТЕРЕЖЕННЯ
Республiки Молдова до Рiшення Ради глав урядiв СНД
про Угоду про погоджений розвиток мiжнародних
транспортних коридорiв, що проходять територiєю
держав - учасниць СНД
20 листопада 2009 року | м. Ялта |
"Республiка Молдова застосовуватиме положення цiєї Угоди вiдповiдно до нацiонального законодавства та взятих на себе мiжнародних зобов'язань у цiй галузi.
Республiка Молдова здiйснюватиме фiнансування реалiзацiї положень цiєї Угоди в межах коштiв, затверджених для цих цiлей у державному бюджетi.
Ця Угода набере чинностi для Республiки Молдова пiсля виконання внутрiшньодержавних процедур".
(Пiдпис) Володимир ФIЛАТ Прем'єр-мiнiстр |