КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 5 листопада 2008 р. | N 967 |
---|
Про затвердження Технiчного регламенту
пересувного обладнання, що працює пiд тиском
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 8 квiтня 2013 року N 235
Вiдповiдно до статтi 14 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Технiчний регламент пересувного обладнання, що працює пiд тиском, i план заходiв з його застосування (додаються).
2. Мiнiстерству промислової полiтики забезпечити застосування затвердженого цiєю постановою Технiчного регламенту.
Прем'єр-мiнiстр України | Ю. ТИМОШЕНКО |
Iнд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 листопада 2008 р. N 967 |
ТЕХНIЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
пересувного обладнання, що працює пiд тиском
Загальнi положення
1. Цей Технiчний регламент визначає основнi вимоги до пересувного обладнання, що працює пiд тиском (далi - пересувне обладнання), а також встановлює основнi вимоги безпеки, оцiнки вiдповiдностi, маркування, введення в обiг та експлуатацiю такого обладнання, визначає процедури перiодичної перевiрки та регламентує нагляд за дотриманням вимог цього Технiчного регламенту.
2. Цей Технiчний регламент розроблений з урахуванням вимог Директиви Ради Європи вiд 29 квiтня 1999 р. N 1999/36 ЄС про пересувне обладнання, що працює пiд тиском.
3. У цьому Технiчному регламентi термiни вживаються у такому значеннi:
оцiнка вiдповiдностi нового пересувного обладнання - процедура оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання, введеного в обiг пiсля набрання чинностi цим Технiчним регламентом;
оцiнка вiдповiдностi iснуючого пересувного обладнання - процедура оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання, введеного в обiг у перiод вiд набрання чинностi до обов'язкового застосування цього Технiчного регламенту;
перiодична перевiрка - огляд та випробування пересувного обладнання, що проводяться спецiалiзованою органiзацiєю вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 травня 2004 р. N 687 "Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технiчного дiагностування) машин, механiзмiв, устатковання пiдвищеної небезпеки" (Офiцiйний вiсник України, 2004 р., N 21, ст. 1434).
Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законах України "Про стандартизацiю", "Про пiдтвердження вiдповiдностi", "Про акредитацiю органiв з оцiнки вiдповiдностi", "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" та у постановi Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 травня 2004 р. N 687 "Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технiчного дiагностування) машин, механiзмiв, устатковання пiдвищеної небезпеки".
4. Передбаченi цим Технiчним регламентом норми застосовуються пiд час проведення:
оцiнки вiдповiдностi нового пересувного обладнання та введення його в обiг;
оцiнки вiдповiдностi iснуючого пересувного обладнання, введеного в обiг у перiод вiд набрання чинностi до обов'язкового застосування цього Технiчного регламенту;
перiодичної перевiрки з метою визначення можливостi подальшої експлуатацiї пересувного обладнання.
5. Дiя цього Технiчного регламенту поширюється на пересувне обладнання, що використовується для перевезення небезпечних речовин автомобiльними дорогами та залiзницею, а саме:
ємностi (балони, зв'язки балонiв, камери, напiрнi резервуари та крiогеннi ємностi);
цистерни, в тому числi знiмнi цистерни, контейнери-цистерни (рухомi цистерни), переноснi цистерни, цистерни, що є елементами транспортних засобiв - котли вагонiв-цистерн, цистерни або ємностi у складi автопоїздiв або залiзничних поїздiв, автомобiльнi цистерни, включаючи клапани (вентилi) та iнше допомiжне устатковання цистерн, що використовуються для транспортування газiв класу 2 (ГОСТ 19433-88), стабiлiзованого цiанiду водню класу 6,1 (ГОСТ 19433-88), безводного фтору водню та фтористоводневої кислоти класу 8 (ГОСТ 19433-88).
6. Дiя цього Технiчного регламенту не поширюється на:
автомобiльнi газовi балони, що є ємностями для газового моторного палива;
пересувне обладнання, введене в обiг до набрання чинностi цим Технiчним регламентом;
пересувне обладнання, що використовується виключно для транспортування небезпечних речовин територiєю країн Європейського Спiвтовариства, до якого застосовуються вимоги Директиви Ради Європи вiд 29 квiтня 1999 р. N 1999/36 ЄС про пересувне обладнання, що працює пiд тиском.
7. Дiяльнiсть уповноважених центральних органiв виконавчої влади з питань технiчного регулювання спрямована:
центрального органу виконавчої влади з питань реалiзацiї державної полiтики в галузi автомобiльного i залiзничного транспорту - на впровадження цього Технiчного регламенту та технiчне регулювання, яке стосується лише пересувного обладнання, що постiйно встановлюється на автомобiльний або залiзничний транспорт;
центрального органу виконавчої влади з питань промислової безпеки, охорони працi та державного нагляду - на надання дозволiв на виконання робiт пiдвищеної небезпеки спецiалiзованим органiзацiям пiд час проведення перiодичної перевiрки пересувного обладнання.
8. Вимоги, встановленi цим Технiчним регламентом, обов'язковi для виконання:
виробниками або їх уповноваженими представниками чи постачальниками, що вiдповiдають за введення пересувного обладнання в обiг;
власниками або їх уповноваженими представниками чи орендарями iснуючого пересувного обладнання;
призначеними органами з оцiнки вiдповiдностi (далi - призначенi органи), вимоги до яких визначенi постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 24 сiчня 2007 р. N 59 "Про затвердження Порядку здiйснення процедури призначення органiв з оцiнки вiдповiдностi продукцiї, процесiв i послуг вимогам технiчних регламентiв" (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 6, ст. 223), та спецiалiзованими органiзацiями.
9. У разi порушення вимог цього Технiчного регламенту стосовно заповнення декларацiї про вiдповiднiсть за формою згiдно з додатком 1 та/або маркування пересувного обладнання нацiональним знаком вiдповiдностi i знаком вiдповiдностi цьому Технiчному регламенту (далi - регламентний знак вiдповiдностi) виробник чи постачальник вживають заходiв (пункти 50, 52, 53 i 55) з метою усунення зазначених порушень, приведення пересувного обладнання у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту.
(пункт 9 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 08.04.2013р. N 235) |
10. Забороняється введення в обiг i експлуатацiя пересувного обладнання без декларацiї про вiдповiднiсть, маркування нацiональним знаком вiдповiдностi, нанесеним згiдно з вимогами цього Технiчного регламенту i постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 листопада 2001 р. N 1599 "Про затвердження опису та правил застосування нацiонального знака вiдповiдностi" (Офiцiйний вiсник України, 2001 р., N 49, ст. 2188), та регламентним знаком вiдповiдностi за зразком згiдно з додатком 2.
Оцiнка вiдповiдностi та вимоги безпеки до пересувного обладнання
11. Пересувне обладнання та його складовi частини, включаючи клапани (вентилi), зокрема запобiжнi клапани (вентилi), наповнювальнi i випускнi клапани (вентилi), клапани (вентилi) цистерн, та iнше допомiжне устатковання, що безпосередньо виконують функцiї безпеки у пересувному обладнаннi, повинне вiдповiдати вимогам Закону України "Про приєднання України до Європейської Угоди про мiжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажiв (ДОПНВ)", а також введених в дiю згiдно iз зазначеним Законом нормативно-правових актiв уповноважених центральних органiв виконавчої влади, мiждержавних актiв щодо перевезення небезпечних вантажiв залiзницею, Технiчного регламенту з пiдтвердження вiдповiдностi безпеки обладнання, що працює пiд тиском, затвердженого Держспоживстандартом, та цього Технiчного регламенту.
Вiдповiднiсть пересувного обладнання встановлюється призначеним органом виключно згiдно з процедурою оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання (пункти 13 - 35 цього Технiчного регламенту).
До клапанiв (вентилiв) та iншого допомiжного устатковання пересувного обладнання дозволяється застосовувати iншу процедуру оцiнки вiдповiдностi, яка вiдрiзняється вiд тiєї, що застосовується до ємностей або цистерн.
Зокрема, зазначенi клапани (вентилi) або допомiжне устатковання повиннi вiдповiдати вимогам Технiчного регламенту з пiдтвердження вiдповiдностi безпеки обладнання, що працює пiд тиском, затвердженого Держспоживстандартом.
Процедура оцiнки вiдповiдностi нового пересувного обладнання
12. Для проведення оцiнки вiдповiдностi нового пересувного обладнання вимогам цього Технiчного регламенту виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення пересувного обладнання в обiг, повинен застосувати процедуру оцiнки вiдповiдностi згiдно з Технiчним регламентом модулiв оцiнки вiдповiдностi та вимог щодо маркування нацiональним знаком вiдповiдностi, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 7 жовтня 2003 р. N 1585 (Офiцiйний вiсник України, 2003 р., N 41, ст. 2175).
У цьому Технiчному регламентi, крiм модулiв оцiнки вiдповiдностi Aa, B, D, E, G, H та F, визначених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 7 жовтня 2003 р. N 1585, застосовуються модулi вiдповiдно до вимог Директиви Ради Європи вiд 29 квiтня 1999 р. N 1999/36 ЄС про пересувне обладнання, що працює пiд тиском, а саме Bb, Cc i Hh, якi на вiдмiну вiд модулiв B, C i H мають свої особливостi, наведенi у пунктах 16 - 30 цього Технiчного регламенту.
13. Залежно вiд категорiї пересувного обладнання виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення такого обладнання в обiг, пiд час проведення оцiнки вiдповiдностi застосовує за власним вибором такi модулi оцiнки вiдповiдностi або їх комбiнацiї:
Категорiя пересувного обладнання | Характеристика пересувного обладнання | Модулi оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання |
1 | пересувне обладнання, для якого добуток пробного тиску на величину мiсткостi не перевищує 100 МРа·л (1000 бар·л) | Aa або Bb у комбiнацiї з Cc |
2 | пересувне обладнання, для якого добуток пробного тиску на величину мiсткостi становить бiльш як 100, але не перевищує 300 МРа·л (бiльш як 1000, але не перевищує 3000 бар·л) | H або B у комбiнацiї з E, або B у комбiнацiї з Cc |
3 | пересувне обладнання, для якого добуток пробного тиску на величину мiсткостi перевищує 300 МРа·л (3000 бар·л) | G або Hh, або B у комбiнацiї з D, або B у комбiнацiї з F |
14. Пiд час оцiнки системи управлiння якiстю виробника згiдно з модулями D, E, H i Hh призначений орган проводить перевiрку без попередження виробника, беручи зразки пересувного обладнання у виробничих або складських примiщеннях з метою перевiрки вiдповiдностi вимогам цього Технiчного регламенту.
Призначений орган вiдвiдує виробництво принаймнi двiчi протягом першого року виготовлення пересувного обладнання, а частоту подальших вiдвiдувань визначає на пiдставi критерiїв, викладених у вiдповiдних модулях оцiнки вiдповiдностi.
15. Пiд час проведення процедури оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання згiдно з пунктом 13 цього Технiчного регламенту призначений орган повинен вiдповiдно до вимог нормативних документiв та нормативно-правових актiв Держгiрпромнагляду погодити застосування виробником матерiалiв, якщо чиннi стандарти на них не поширюються або вони не включенi до затвердженого в установленому порядку перелiку матерiалiв, i перевiрити у виробника атестацiю технологiї здiйснення нерознiмних з'єднань та належну атестацiю персоналу, який здiйснює такi з'єднання i неруйнiвний контроль.
Модуль Bb (модифiкований модуль B)
16. У модулi Bb описується процедура пiдтвердження вiдповiдностi, згiдно з якою призначений орган проводить перевiрку технiчної документацiї на пересувне обладнання i пiдтверджує, що конструкцiя такого обладнання вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту.
17. Виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення пересувного обладнання в обiг, подає призначеному органу за власним вибором заявку на перевiрку вiдповiдностi конструкцiї пересувного обладнання.
Заявка повинна мiстити:
повне найменування i мiсцезнаходження виробника або його уповноваженого представника чи постачальника, а у разi подання заявки уповноваженим представником чи постачальником також документ про надання таких повноважень (доручення);
письмове пiдтвердження, що така заявка не була подана до iншого призначеного органу;
технiчну документацiю згiдно з пунктом 18 цього Технiчного регламенту.
Заявка може подаватися на кiлька типiв (моделей) пересувного обладнання, якщо вiдмiнностi мiж типами (моделями) не впливають на рiвень безпеки.
18. Технiчна документацiя повинна охоплювати всi стадiї проектування, виробництва i застосування пересувного обладнання та давати можливiсть оцiнити її вiдповiднiсть вимогам цього Технiчного регламенту.
Технiчна документацiя повинна мiстити:
загальний опис виробу;
проектнi та складальнi креслення, схеми елементiв, блокiв, принциповi схеми електричних ланцюгiв тощо;
описи i пояснення, необхiднi для тлумачення зазначених креслень, схем i такi, що стосуються функцiонування виробу;
список стандартiв з перелiку нацiональних стандартiв, застосованих у повному обсязi або частково, опис рiшень, прийнятих на виконання вимог цього Технiчного регламенту, якщо згаданi стандарти не були застосованi;
необхiднi розрахунки та обґрунтування обраних пiд час проектування рiшень, особливо в тому разi, якщо стандарти з перелiку нацiональних стандартiв застосованi не повною мiрою. Зазначенi обґрунтування повиннi включати результати випробувань, проведених у вiдповiдних лабораторiях виробника або в iнших лабораторiях за договором;
результати проектних розрахункiв, проведених перевiрок, випробувань тощо;
iнформацiю про проведення атестацiї персоналу згiдно з вимогами вiдповiдних нормативно-правових актiв.
19. Призначений орган проводить перевiрку технiчної документацiї з метою визначення елементiв пересувного обладнання, що не вiдповiдають вимогам нацiональних стандартiв.
При цьому призначений орган повинен провести експертизу та перевiрку технiчної документацiї щодо конструкцiї пересувного обладнання вiдповiдно до вимог нормативних документiв та нормативно-правових актiв Держгiрпромнагляду, зокрема:
погодити застосування матерiалiв вiтчизняного та iноземного виробництва i матерiалiв, виготовлених за новiтнiми технологiями, якщо чиннi стандарти на них не поширюються або вони не включенi до затвердженого в установленому порядку перелiку матерiалiв;
перевiрити у виробника атестацiю технологiї здiйснення нерознiмних з'єднань та належну атестацiю персоналу, який здiйснює такi з'єднання i неруйнiвний контроль.
Призначений орган проводить необхiдну перевiрку для встановлення елементiв конструкцiї пересувного обладнання, якi були спроектованi згiдно з вiдповiдними стандартами з перелiку нацiональних стандартiв, а також елементи, якi були спроектованi без застосування вiдповiдних положень таких стандартiв.
У разi коли виробник застосував стандарти з перелiку нацiональних стандартiв, призначений орган проводить необхiдну перевiрку для пiдтвердження застосування таких стандартiв.
Якщо стандарти з перелiку нацiональних стандартiв не були застосованi, призначений орган проводить перевiрку вiдповiдностi прийнятих виробником рiшень вимогам цього Технiчного регламенту.
20. У разi коли типова конструкцiя пересувного обладнання вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту, призначений орган видає виробнику або його уповноваженому представнику чи постачальнику сертифiкат вiдповiдностi перевiрки конструкцiї, який є чинним протягом 10 рокiв з можливiстю продовження його строку дiї.
У сертифiкатi зазначаються:
повне найменування i мiсцезнаходження виробника або його уповноваженого представника чи постачальника;
висновок про проведену перевiрку;
необхiднi данi для iдентифiкацiї перевiреної конструкцiї пересувного обладнання.
До сертифiката додається перелiк технiчної документацiї.
Копiя сертифiката зберiгається призначеним органом.
У разi вiдмови у видачi сертифiката вiдповiдностi перевiрки конструкцiї призначений орган надає детальне обґрунтування такої вiдмови.
21. Виробник або його уповноважений представник чи постачальник iнформує призначений орган, який видав сертифiкат вiдповiдностi перевiрки конструкцiї, про всi змiни, що вносяться до конструкцiї, якi пiдлягають додатковiй перевiрцi, у разi, коли такi змiни можуть вплинути на вiдповiднiсть вимогам цього Технiчного регламенту. Данi додаткової перевiрки додаються до оригiналу сертифiката вiдповiдностi перевiрки конструкцiї.
22. Кожний призначений орган надає iншим призначеним органам за їх запитом iнформацiю про виданi сертифiкати вiдповiдностi перевiрки конструкцiї, додатки до сертифiкатiв, а також iнформацiю про скасованi сертифiкати або про вiдмову у їх видачi.
23. Iншi призначенi органи мають право одержати копiї сертифiкатiв вiдповiдностi перевiрки конструкцiї. Копiї додаткiв до сертифiкатiв також можуть бути наданi в розпорядження таких органiв.
24. Виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення пересувного обладнання в обiг, зберiгає разом з технiчною документацiєю копiї сертифiкатiв вiдповiдностi перевiрки конструкцiї i додаткiв до них протягом 10 рокiв.
Модуль Cc (модифiкований модуль C)
25. У модулi Cc описується процедура пiдтвердження вiдповiдностi, за допомогою якої виробник або його уповноважений представник чи постачальник гарантує i декларує, що пересувне обладнання вiдповiдає типу, зазначеному в сертифiкатi вiдповiдностi перевiрки типу (вiдповiдно до модуля B) або сертифiкатi вiдповiдностi перевiрки конструкцiї (вiдповiдно до модуля Bb), та вимогам цього Технiчного регламенту.
Виробник або його уповноважений представник чи постачальник заповнює декларацiю про вiдповiднiсть за формою згiдно з додатком 1.
(абзац другий пункту 25 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 08.04.2013р. N 235) |
Лише виробник або його уповноважений представник може наносити на кожну одиницю пересувного обладнання нацiональний знак вiдповiдностi.
Пiд вiдповiдальнiсть призначеного органу виробник або його уповноважений представник повинен нанести на кожну одиницю пересувного обладнання iдентифiкацiйний номер призначеного органу.
26. Виробник або його уповноважений представник чи постачальник повинен вжити заходiв для забезпечення виробничим процесом вiдповiдностi продукцiї типу, зазначеному в сертифiкатi вiдповiдностi перевiрки типу (вiдповiдно до модуля B) або сертифiкатi вiдповiдностi перевiрки конструкцiї (вiдповiдно до модуля Bb), та вимогам цього Технiчного регламенту.
27. Виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення пересувного обладнання в обiг, зберiгає копiю декларацiї про вiдповiднiсть протягом 10 рокiв пiсля виготовлення останнього зразка пересувного обладнання.
28. Призначений орган, обраний виробником або його уповноваженим представником чи постачальником, проводить перевiрку пересувного обладнання через довiльнi iнтервали часу.
Для перевiрки призначений орган вiдбирає на мiсцi виробництва зразки кiнцевої продукцiї, дослiджує та випробовує їх згiдно з вiдповiдними стандартами з перелiку нацiональних стандартiв або проводить рiвноцiннi випробування для перевiрки вiдповiдностi зразка вимогам цього Технiчного регламенту.
Пiд час перевiрки призначений орган повинен:
переконатися, що виробник дiйсно проводить остаточну оцiнку;
вiдiбрати з метою контролю кiлька одиниць пересувного обладнання з мiсць виготовлення або складування. Призначений орган сам приймає рiшення щодо кiлькостi вiдiбраних зразкiв, а також щодо того, чи необхiдно провести (або доручити) випробування (у повному обсязi чи часткове) вiдiбраних зразкiв.
У разi коли один чи бiльше перевiрених зразкiв не вiдповiдають вимогам цього Технiчного регламенту, призначений орган в межах своїх повноважень вживає необхiдних заходiв до приведення продукцiї у вiдповiднiсть з вимогами цього Технiчного регламенту.
Модуль Hh (модифiкований модуль H)
29. У модулi Hh описується процедура дослiдження конструкцiї пересувного обладнання, що зазначена у модулi H, з дотриманням таких вимог:
виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення пересувного обладнання в обiг, подає призначеному органу заявку на перевiрку конструкцiї пересувного обладнання.
У заявцi повиннi бути вiдображенi опис конструкцiї, технологiя виготовлення i настанова з експлуатацiї пересувного обладнання. Заявка повинна забезпечити можливiсть пiдтвердження вiдповiдностi вимогам цього Технiчного регламенту. Крiм того, до заявки додаються вiдомостi, якi пояснюють процедуру проектування, виготовлення та експлуатацiї пересувного обладнання та надають можливiсть оцiнити їх вiдповiднiсть вимогам цього Технiчного регламенту, технiчнi специфiкацiї, в тому числi стандарти, якi будуть застосовуватися, а також необхiднi докази адекватностi проектного рiшення з результатами випробувань, проведених вiдповiдною лабораторiєю виробника або третьою стороною вiд його iменi;
призначений орган перевiряє заявку та видає виробнику або його уповноваженому представнику чи постачальнику сертифiкат вiдповiдностi перевiрки конструкцiї, якщо таке обладнання вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту. Сертифiкат мiстить результати перевiрки, умови його чинностi, данi, необхiднi для iдентифiкацiї сертифiкованої конструкцiї, та у разi потреби опис способу функцiонування пересувного обладнання та його складових частин;
виробник або його уповноважений представник чи постачальник повiдомляє призначений орган, який видав сертифiкат вiдповiдностi перевiрки конструкцiї, про всi змiни у сертифiкованому пересувному обладнаннi. Зазначенi змiни потребують додаткового погодження з призначеним органом, який видав сертифiкат, якщо вони можуть вплинути на вiдповiднiсть пересувного обладнання вимогам цього Технiчного регламенту або на умови використання пересувного обладнання. Додаткове погодження видається у формi додатка до основного сертифiката вiдповiдностi перевiрки конструкцiї;
кожний призначений орган, крiм того, надає рештi призначених органiв необхiдну iнформацiю про вiдкликанi або вiдхиленi ним сертифiкати вiдповiдностi перевiрки конструкцiї за їх запитом.
30. Пересувне обладнання пiдлягає посиленому нагляду у формi перевiрки без попередження виробника з боку призначеного органу з метою остаточної оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання вимогам цього Технiчного регламенту. Пiд час таких перевiрок призначений орган проводить експертизу пересувного обладнання.
Оцiнка вiдповiдностi iснуючого пересувного обладнання
31. Вiдповiднiсть iснуючого пересувного обладнання встановлюється призначеним органом згiдно з модулями, наведеними у пунктi 13 цього Технiчного регламенту, з урахуванням особливостей, викладених у цьому роздiлi.
Уповноважений центральний орган виконавчої влади:
може дозволити провести оцiнку вiдповiдностi iснуючого пересувного обладнання та його складових частин, включаючи клапани (вентилi) та iнше допомiжне устатковання, спецiалiзованим органiзацiям за умови, що оцiнку (перевiрку типу) проводить призначений орган;
не повинен забороняти, обмежувати або заважати введенню в обiг чи експлуатацiю iснуючого пересувного обладнання, яке вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту та промарковане нацiональним знаком вiдповiдностi та регламентним знаком вiдповiдностi (додаток 2).
32. Власник або його уповноважений представник чи орендар повинен подавати призначеному органу за його вимогою документацiю стосовно iснуючого пересувного обладнання, за допомогою якої призначений орган зможе iдентифiкувати обладнання (його походження, принципи конструкцiї та у разi оцiнки вiдповiдностi ацетиленових балонiв детальний опис пористої маси).
У разi потреби власник або його уповноважений представник чи орендар повинен повiдомляти призначеному органовi про будь-якi обмеження у користуваннi пересувним обладнанням та надсилати повiдомлення про пошкодження такого обладнання, що мали мiсце, та про виконанi ремонтнi роботи.
33. Призначений орган повинен перевiряти iснуюче пересувне обладнання, включаючи клапани (вентилi) та iнше допомiжне устатковання, що мають захиснi функцiї, щоб вони гарантували безпеку такого обладнання, вимоги до якої зазначенi у пунктi 11 цього Технiчного регламенту. Така перевiрка повинна проводитися на пiдставi документiв, пiдготовлених вiдповiдно до пункту 32 цього Технiчного регламенту, та у разi потреби на пiдставi результатiв додаткових оглядiв.
34. Якщо результати перевiрки, передбаченої у пунктi 33 цього Технiчного регламенту виявилися задовiльними, пересувне обладнання пiдлягає перiодичним перевiркам, передбаченим у пунктi 36 цього Технiчного регламенту, якщо нi, таке пересувне обладнання не пiдлягає використанню, оскiльки усунення виявлених невiдповiдностей та подальша перевiрка коригувальних заходiв неможливi.
35. Оцiнка вiдповiдностi iснуючого пересувного обладнання та його складових частин, включаючи клапани (вентилi) та iнше допомiжне устатковання, яка пов'язана з окремим оглядом такого обладнання, як зазначено у пунктах 32 i 33 цього Технiчного регламенту, може проводитися спецiалiзованими органiзацiями за умови, що призначений орган ранiше вже здiйснював вiдповiднi операцiї з оцiнки вiдповiдностi такого обладнання.
Перiодична перевiрка та подальша експлуатацiя пересувного обладнання
36. Перiодична перевiрка проводиться з метою визначення якостi виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкцiї i модернiзацiї, умов та строку подальшої безпечної експлуатацiї пересувного обладнання, оцiнки технiчного стану такого обладнання та його складових частин, включаючи клапани (вентилi) та iнше допомiжне устатковання, перевiрки їх на вiдповiднiсть вимогам цього Технiчного регламенту та нормативно-правових актiв Мiнтрансзв'язку i Держгiрпромнагляду.
Призначений орган повинен органiзовувати перiодичну перевiрку пересувного обладнання, включаючи клапани (вентилi) та iнше допомiжне устатковання. Така перевiрка проводиться призначеним органом або спецiалiзованою органiзацiєю вiдповiдно до процедури, викладеної у пунктах 37 - 39 цього Технiчного регламенту, модуль 1.
Крiм того, право проведення перiодичної перевiрки пересувного обладнання може бути надано спецiалiзованiй органiзацiї пiд наглядом призначеного органу вiдповiдно до процедури, викладеної у пунктах 40 - 43 цього Технiчного регламенту, модуль 2.
Модуль 1 (перiодична перевiрка пересувного обладнання)
37. У модулi 1 мiститься опис процедури, згiдно з якою власник або його уповноважений представник чи орендар гарантує, що пересувне обладнання продовжує вiдповiдати вимогам цього Технiчного регламенту.
38. Власник або його уповноважений представник чи орендар повинен вживати всiх необхiдних заходiв для забезпечення того, щоб умови експлуатацiї та технiчного обслуговування гарантували пiдтримання вiдповiдностi пересувного обладнання вимогам цього Технiчного регламенту i, зокрема, забезпечували:
використання пересувного обладнання лише за призначенням;
наповнення пересувного обладнання речовинами, що транспортуються, лише на пунктах заправки, визначених виробником;
своєчасне виконання профiлактичних або ремонтних робiт i проведення перiодичної перевiрки пересувного обладнання.
Власник або його уповноважений представник чи орендар веде документальнi записи про вжитi заходи вiдповiдно до вимог постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 травня 2004 р. N 687 "Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технiчного дiагностування) машин, механiзмiв, устатковання пiдвищеної небезпеки" i нормативних документiв та нормативно-правових актiв Держгiрпромнагляду та за першою вимогою надає такi документи у розпорядження представникiв уповноваженого центрального органу виконавчої влади.
39. Призначений орган або спецiалiзована органiзацiя повиннi проводити належну перiодичну перевiрку - огляд та випробування шляхом обстеження та випробування кожної одиницi пересувного обладнання з метою перевiрки його вiдповiдностi вимогам цього Технiчного регламенту.
Все пересувне обладнання повинне проходити обстеження окремо i пiдлягати належнiй перiодичнiй перевiрцi та випробуванням з метою встановлення його вiдповiдностi вимогам цього Технiчного регламенту.
Призначений орган або спецiалiзована органiзацiя повиннi наносити чи доручити виробнику або його уповноваженому представнику чи орендарю наносити свiй iдентифiкацiйний номер на кожну одиницю пересувного обладнання, що пiдлягає перiодичнiй перевiрцi. Вiдразу пiсля проведення такої перевiрки призначений орган або спецiалiзована органiзацiя роблять вiдповiдний запис у паспортi обладнання про результати перiодичної перевiрки, дозволенi параметри експлуатацiї i строк наступного технiчного огляду, скрiпляючи запис пiдписом i печаткою вiдповiдно до вимог постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 травня 2004 р. N 687 "Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технiчного дiагностування) машин, механiзмiв, устатковання пiдвищеної небезпеки", або у разi вiдсутностi паспорта роблять запис у вiдомостi згiдно з вимогами нормативних документiв та нормативно-правових актiв Держгiрпромнагляду.
Власник або його уповноважений представник чи орендар повинен зберiгати записи про проведення перiодичної перевiрки до проведення наступної перевiрки.
Модуль 2 (перiодична перевiрка забезпечення якостi)
40. У модулi 2 мiститься опис процедури, згiдно з якою:
власник або його уповноважений представник чи орендар, виконуючи зобов'язання, викладенi у пунктi 41 цього Технiчного регламенту, гарантує та заявляє про те, що пересувне обладнання вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту, i повинен наносити дату проведення перiодичної перевiрки на перевiрене пересувне обладнання та письмово задекларувати проведення перiодичної перевiрки та його вiдповiднiсть вимогам цього Технiчного регламенту. Разом з датою проведення перiодичної перевiрки наноситься iдентифiкацiйний номер призначеного органу, вiдповiдального за нагляд за сертифiкованою (схваленою) системою управлiння якiстю, як зазначено у пунктi 43 цього Технiчного регламенту;
призначений орган або спецiалiзована органiзацiя, що проводили перiодичну перевiрку цистерн, пiдтверджує, що пересувне обладнання вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту. Призначений орган або спецiалiзована органiзацiя повинен наносити дату проведення перiодичної перевiрки на перевiрене пересувне обладнання та виписувати сертифiкат про її проведення. Разом з датою проведення перiодичної перевiрки наноситься iдентифiкацiйний номер призначеного органу або спецiалiзованої органiзацiї.
41. Власник або його уповноважений представник чи орендар повинен вживати всiх необхiдних заходiв для забезпечення того, щоб умови експлуатацiї та технiчного обслуговування гарантували пiдтримання вiдповiдностi пересувного обладнання вимогам цього Технiчного регламенту i, зокрема, забезпечували:
використання пересувного обладнання лише за призначенням;
наповнення пересувного обладнання речовинами, що транспортуються, лише на пунктах заправки, визначених виробником;
своєчасне виконання профiлактичних або ремонтних робiт i проведення перiодичної перевiрки пересувного обладнання.
Крiм того, власник або його уповноважений представник чи орендар повинен:
вести документальнi записи про вжитi заходи i за першою вимогою надавати такi документи у розпорядження представникiв уповноваженого центрального органу виконавчої влади;
гарантувати наявнiсть у нього квалiфiкованих працiвникiв та засобiв, необхiдних для проведення перiодичної перевiрки;
володiти необхiдними засобами, якi даватимуть йому змогу належним чином виконувати вiдповiднi технiчнi та адмiнiстративнi функцiї, пов'язанi з проведенням перевiрки та здiйсненням контролю;
мати доступ до обладнання, яке є необхiдним для проведення спецiальної перевiрки;
застосовувати сертифiковану систему управлiння якiстю для проведення перiодичної перевiрки та випробувань пересувного обладнання, як визначено у пунктi 42, та пiдлягати нагляду, як визначено у пунктi 43 цього Технiчного регламенту.
Працiвники, що вiдповiдають за проведення перевiрки, повиннi:
мати вiдповiдну квалiфiкацiю, технiчну або професiйно-технiчну освiту та достатнiй досвiд проведення перевiрки;
знати вимоги до порядку проведення перевiрки;
проводити оцiнку та перевiрку на належному рiвнi професiйної та технiчної компетентностi;
бути здатними давати за результатами перевiрки професiйну оцiнку вiдповiдностi пересувного обладнання загальним вимогам та готувати вiдповiднi звiти;
знати порядок використання або цiльового використання пересувного обладнання, яке перевiряється, та можливi дефекти, що можуть проявлятися пiд час його використання або експлуатацiї;
бути добре обiзнаними у технологiях, що застосовуються для виготовлення пересувного обладнання, яке вони перевiряють, включаючи його складовi частини, клапани (вентилi) та iнше допомiжне устатковання.
Система управлiння якiстю
42. Спецiалiзована органiзацiя (в тому числi власник або його уповноважений представник чи орендар, якщо вони мають дозвiл Держгiрпромнагляду на виконання робiт як спецiалiзована органiзацiя) подає заявку призначеному органу, обраному за власним вибором, на сертифiкацiю його системи управлiння якiстю перевiрки пересувного обладнання. Заявка повинна мiстити iнформацiю, що стосується пересувного обладнання, яке пiдлягає перiодичнiй перевiрцi, та документацiю щодо функцiонування системи управлiння якiстю.
Згiдно з системою управлiння якiстю кожна одиниця пересувного обладнання повинна пiдлягати перевiрцi та належним випробуванням з метою забезпечення такого обладнання вiдповiдностi вимогам цього Технiчного регламенту.
Уся документацiя на пересувне обладнання, яке пiдлягає перiодичнiй перевiрцi, та документацiя щодо функцiонування системи управлiння якiстю повинна бути скомплектована, систематизована в належному порядку у формi письмового викладу настанов, процедур i iнструкцiй.
Документацiя щодо функцiонування системи управлiння якiстю повинна давати безсуперечне тлумачення програм забезпечення якостi, планiв, настанов, протоколiв з питань якостi та мiстити iнформацiю про:
мету системи управлiння якiстю та її органiзацiйну структуру, вiдповiдальнiсть i повноваження керiвництва стосовно якостi продукцiї;
методи дослiджень i випробувань, якi повиннi проводитися пiсля виготовлення продукцiї;
засоби постiйного контролю ефективностi функцiонування системи управлiння якiстю;
данi щодо повiрки засобiв вимiрювальної технiки, атестацiї персоналу або допуску працiвникiв, зайнятих у данiй сферi, особливо тих, що здiйснюють нерознiмнi з'єднання i неруйнiвний контроль, згiдно з вимогами нормативно-правових актiв Держгiрпромнагляду, якi стосуються атестацiї зварникiв та персоналу з неруйнiвного контролю (якщо такий контроль застосовується).
Призначений орган проводить оцiнку вiдповiдностi системи управлiння якiстю для визначення того, чи вiдповiдає вона вимогам, що викладенi у цьому пунктi.
Комiсiя призначеного органу з перевiрки, що проводить оцiнку вiдповiдностi системи управлiння якiстю, повинна мати у своєму складi принаймнi одного члена з досвiдом оцiнки технологiї виробництва вiдповiдного пересувного обладнання.
Проведення робiт з оцiнки вiдповiдностi системи управлiння якiстю передбачає перевiрку примiщення спецiалiзованої органiзацiї.
Висновки перевiрки i обґрунтоване рiшення про сертифiкацiю або вiдмову у сертифiкацiї системи управлiння якiстю надсилаються спецiалiзованiй органiзацiї.
Спецiалiзована органiзацiя повинна iнформувати призначений орган, який сертифiкував систему управлiння якiстю, про будь-який намiр щодо внесення до неї змiн.
Призначений орган проводить оцiнку запропонованих змiн i приймає рiшення про подальшу вiдповiднiсть системи управлiння якiстю вимогам, викладеним у цьому пунктi, або проведення її переоцiнки, а також повiдомляє спецiалiзовану органiзацiю про своє рiшення з висновками i обґрунтуванням.
Нагляд за сертифiкованою системою управлiння якiстю
43. Призначений орган:
здiйснює нагляд за функцiонуванням системи управлiння якiстю з метою перевiрки виконання спецiалiзованою органiзацiєю зобов'язань, якi випливають iз сертифiкованої системи управлiння якiстю;
перiодично проводить перевiрку пiдтримки спецiалiзованою органiзацiєю у належному станi системи управлiння якiстю та подає їй вiдповiднi звiти;
може проводити, крiм перiодичної, перевiрку без попередження спецiалiзованої органiзацiї, пiд час якої у разi потреби проводить або вимагає вiд неї проведення випробувань пересувного обладнання за наявностi обґрунтованих пiдстав.
Пiд час проведення зазначених перевiрок призначений орган у разi потреби може провести випробування з метою контролю належного функцiонування системи управлiння якiстю. Звiт про перевiрку i протокол випробувань подаються спецiалiзованiй органiзацiї.
Спецiалiзована органiзацiя забезпечує доступ призначеного органу до мiсць примiщень контролю, випробувань та зберiгання пересувного обладнання i надає необхiдну iнформацiю, зокрема документацiю щодо функцiонування системи управлiння якiстю, технiчну документацiю, звiти про iнспекторськi перевiрки i результати випробувань, данi про повiрку засобiв вимiрювальної технiки, атестацiю персоналу тощо.
44. Спецiалiзована органiзацiя протягом 10 рокiв з моменту останньої перiодичної перевiрки пересувного обладнання зберiгає та подає в установленому законодавством порядку:
документацiю щодо функцiонування системи управлiння якiстю, зазначену у пунктi 42 цього Технiчного регламенту;
документацiю про внесення до системи управлiння якiстю змiн, зазначених у пунктi 42 цього Технiчного регламенту;
рiшення i звiти призначеного органу, зазначенi у пунктах 42 i 43 цього Технiчного регламенту.
Вимоги до спецiалiзованої органiзацiї
45. Вимоги до спецiалiзованої органiзацiї та порядок отримання нею дозволу на проведення робiт пiдвищеної небезпеки викладенi у постановах Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 жовтня 2003 р. N 1631 "Про затвердження Порядку видачi дозволiв Державним комiтетом з нагляду за охороною працi та його територiальними органами" (Офiцiйний вiсник України, 2003 р., N 42, ст. 2222) та вiд 26 травня 2004 р. N 687 "Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технiчного дiагностування) машин, механiзмiв, устатковання пiдвищеної небезпеки".
Маркування
46. Нанесення нацiонального знака вiдповiдностi та регламентного знака вiдповiдностi на пересувне обладнання, яке вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту, проводиться згiдно з описом та правилами застосування нацiонального знака вiдповiдностi, затвердженими постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 листопада 2001 р. N 1599 "Про затвердження опису та правил застосування нацiонального знака вiдповiдностi", та додатком 2 цього Технiчного регламенту.
47. Нацiональний знак вiдповiдностi та регламентний знак вiдповiдностi наносяться на незнiмну частину пересувного обладнання та/або на етикетку. Мiсце та спосiб їх нанесення встановлюються виробником продукцiї. Спосiб нанесення повинен забезпечити чiткiсть та розбiрливiсть таких знакiв вiдповiдностi протягом усього строку використання пересувного обладнання. Дозволяється наносити зазначенi знаки також на тару, пакування, експлуатацiйну та товарно-супровiдну документацiю тощо.
48. У разi коли на пересувне обладнання поширюється дiя iнших технiчних регламентiв, якi передбачають нанесення нацiонального знака вiдповiдностi, наявнiсть такого знака свiдчить про вiдповiднiсть вимогам таких технiчних регламентiв.
Якщо один або кiлька зазначених технiчних регламентiв протягом певного перехiдного перiоду дає виробнику або його уповноваженому представнику чи постачальнику можливiсть вибору процедури оцiнки вiдповiдностi, нанесення нацiонального знака вiдповiдностi засвiдчує про вiдповiднiсть пересувного обладнання вимогам лише тих технiчних регламентiв, якими керувався у даному разi виробник або його уповноважений представник чи постачальник. При цьому в документацiї, настановах i iнструкцiях з експлуатацiї, якi згiдно з такими технiчними регламентами додаються до пересувного обладнання, повиннi бути наведенi посилання на публiкацiї таких технiчних регламентiв.
49. Забороняється проставляти на пересувному обладнаннi позначення, якi можуть бути помилково прийнятi за нацiональний знак вiдповiдностi та регламентний знак вiдповiдностi. Будь-яке iнше маркування може наноситися на пересувне обладнання лише за умови, що воно не впливає на видимiсть i розбiрливiсть нанесених знакiв вiдповiдностi.
50. Пiд час вирiшення питань щодо неправомiрного маркування враховуються такi умови:
якщо буде встановлено, що маркування нацiональним знаком вiдповiдностi та регламентним знаком вiдповiдностi нанесено без належних пiдстав, виробник пересувного обладнання або його уповноважений представник чи постачальник зобов'язаний запобiгти подальшому розповсюдженню такого пересувного обладнання, усунути виявленi недолiки та подати заявку на пiдтвердження вiдповiдностi даного пересувного обладнання. Уповноважений центральний орган виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання у сферi безпеки пересувного обладнання, здiйснює також вiдповiднi заходи проти тих, хто нанiс таке позначення, та iнформує про це iншi призначенi органи;
якщо не вдалося довести правомiрнiсть нанесення маркування нацiональним знаком вiдповiдностi та регламентним знаком вiдповiдностi, уповноважений центральний орган виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання у сферi безпеки пересувного обладнання, вживає всiх необхiдних заходiв для того, щоб обмежити або заборонити введення в обiг даного пересувного обладнання та забезпечити його вилучення з обiгу.
Нагляд за дотриманням вимог цього Технiчного регламенту
51. Уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань промислової безпеки, охорони працi та державного нагляду дозволяє демонстрацiю на ярмарках, виставках, презентацiях тощо пересувного обладнання, яке не вiдповiдає вимогам цього Технiчного регламенту, за умови, що на добре видимiй табличцi буде зазначено, що таке обладнання не вiдповiдає цим вимогам i може бути придбано лише тодi, коли виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення пересувного обладнання в обiг, отримує сертифiкат вiдповiдностi. Пiд час показу слiд вiдповiдно до вимог всiх компетентних органiв вжити належних заходiв для забезпечення захисту людей.
52. Якщо призначений орган встановив наявнiсть ризикiв небезпеки для життя та здоров'я людей, тварин, рослин i довкiлля у пересувному обладнаннi, що застосовується вiдповiдно до призначення i має маркування нацiональним знаком вiдповiдностi та регламентним знаком вiдповiдностi, вiн у мiнiмально можливий строк iнформує про це уповноваженi центральнi органи виконавчої влади, готує проект рiшення про поводження з таким обладнанням з обґрунтуванням свого рiшення.
53. Уповноважений центральний орган виконавчої влади, на який покладено функцiї впровадження цього Технiчного регламенту та контролю за дотриманням його вимог, проводить консультацiї iз заiнтересованою стороною та призначає комiсiю для проведення аналiзу проекту рiшення, зазначеного у пунктi 52 цього Технiчного регламенту.
Якщо в результатi обговорення призначена комiсiя визначить, що виявленi невiдповiдностi мають мiсце, а проект рiшення є правомiрним, вона iнформує про це призначений орган, що виявив небезпеку, та вживає необхiдних заходiв для вилучення пересувного обладнання з обiгу.
У разi коли комiсiя в результатi обговорення визначить, що проект рiшення до зазначеного обладнання не є правомiрним, вона повiдомляє про це призначений орган, який пiдготував рiшення, а також виробника або його уповноваженого представника чи постачальника.
Якщо рiшення, про яке йдеться у пунктi 52 цього Технiчного регламенту, обумовлене недолiками стандартiв, комiсiя негайно залучає центральний орган виконавчої влади у сферi стандартизацiї з метою усунення зазначених недолiкiв.
54. Будь-яке прийняте пiд час впровадження цього Технiчного регламенту рiшення, спрямоване на обмеження введення в обiг i експлуатацiю пересувного обладнання або його вилучення з обiгу, повинне бути детально обґрунтоване i подаватися уповноваженому центральному органу виконавчої влади, на який покладено функцiї впровадження цього Технiчного регламенту та контролю за дотриманням його вимог, обов'язково iз зазначенням нормативних документiв та нормативно-правових актiв, вимоги яких були порушенi.
55. Якщо маркування пересувного обладнання нацiональним знаком вiдповiдностi та регламентним знаком вiдповiдностi було нанесено неналежним чином, виробник або його уповноважений представник чи постачальник, що вiдповiдає за введення пересувного обладнання в обiг, чи власник або його уповноважений представник чи орендар повиннi забезпечити вiдповiднiсть пересувного обладнання вимогам до маркування згiдно з положеннями цього Технiчного регламенту. Якщо зазначене маркування продовжує не вiдповiдати вимогам цього Технiчного регламенту, уповноважений центральний орган виконавчої влади, на який покладено функцiї технiчного регулювання у сферi безпеки пересувного обладнання, забороняє та обмежує введення в обiг i експлуатацiю такого пересувного обладнання.
56. Керiвники пiдприємств - виробники або їх уповноваженi представники чи постачальники, що вiдповiдають за введення пересувного обладнання в обiг, чи власники або їх уповноваженi представники чи орендарi несуть вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством за:
включення недостовiрних вiдомостей в декларацiю про вiдповiднiсть;
виготовлення пересувного обладнання та надання послуг без документального пiдтвердження їх вiдповiдностi.
57. Керiвники пiдприємств - виробники або їх уповноваженi представники чи постачальники, що вiдповiдають за введення пересувного обладнання в обiг, чи власники або їх уповноваженi представники чи орендарi та надавачi послуг (торговельнi органiзацiї, монтажнi та ремонтнi органiзацiї) несуть вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством за шкоду, заподiяну життю, здоров'ю громадян, майну та довкiллю.
58. Призначенi органи повиннi забезпечувати конфiденцiйнiсть iнформацiї, що становить комерцiйну таємницю виробника пересувного обладнання або його уповноваженого представника чи постачальника, що вiдповiдає за введення такого обладнання в обiг, чи власника або його уповноваженого представника чи орендаря.
Додаток 1 до Технiчного регламенту |
ДЕКЛАРАЦIЯ
про вiдповiднiсть пересувного обладнання, що
працює пiд тиском, вимогам Технiчного регламенту
(повне найменування виробника пересувного обладнання |
або його уповноваженого представника чи постачальника, |
мiсцезнаходження, код згiдно з ЄДРПОУ) |
в особi | |
(посада, прiзвище, iм'я та по батьковi) | |
пiдтверджує, що | |
(повне найменування пересувного обладнання, що працює пiд тиском, |
, | |
тип, марка, модель) |
яке виготовляється згiдно з | |
(найменування та позначення нормативних документiв, |
, | |
що пiдтверджують вiдповiднiсть Технiчному регламенту) |
вiдповiдає Технiчному регламенту пересувного обладнання, що працює пiд тиском. |
Сертифiкат вiдповiдностi* | |
(номер сертифiката вiдповiдностi, дата його реєстрацiї, строк дiї, |
. | |
назва та мiсцезнаходження призначеного органу з оцiнки вiдповiдностi) |
Декларацiю складено пiд цiлковиту вiдповiдальнiсть | |
(повне найменування виробника |
. | |
або його уповноваженого представника чи постачальника) |
________________________________ (посада особи, що склала декларацiю) |
________________ (пiдпис) |
_____________________ (iнiцiали та прiзвище) |
МП ___ ____________ 20__ р. |
____________
* Застосовується у разi
використання виробником модуля, в якому
процедура оцiнки вiдповiдностi пересувного
обладнання, що працює пiд тиском, здiйснюється
призначеним органом.
(додаток 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 08.04.2013р. N 235) |
Додаток 2 до Технiчного регламенту |
ЗРАЗОК
знака вiдповiдностi Технiчному регламенту
пересувного обладнання, що працює пiд тиском
Знак вiдповiдностi Технiчному регламенту пересувного обладнання, що працює пiд тиском, наведено на рисунку
У разi збiльшення або зменшення розмiру знака вiдповiдностi слiд зберiгати пропорцiї знака.
Знак вiдповiдностi повинен мати вертикальнi розмiри не менш як 5 мiлiметрiв. Для невеликих пристроїв допускається вiдхилення вiд зазначеного розмiру.
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 листопада 2008 р. N 967 |
ПЛАН
заходiв iз застосування Технiчного регламенту
пересувного обладнання, що працює пiд тиском
Найменування заходу | Вiдповiдальнi за виконання | Строк виконання |
Пiдготовчий етап | ||
1. Утворення консультацiйно-методичного центру iз застосування Технiчного регламенту | Мiнпромполiтики Мiнтрансзв'язку Держспоживстандарт Держгiрпромнагляд |
IV квартал 2008 р. |
2. Узгодження та публiкування в офiцiйному виданнi перелiку нацiональних стандартiв, якi у разi добровiльного застосування є доказом вiдповiдностi пересувного обладнання вимогам Технiчного регламенту; формування плану державної стандартизацiї щодо розроблення нацiональних стандартiв, гармонiзованих з мiжнародними, та їх актуалiзацiя | Держспоживстандарт Мiнпромполiтики Мiнтрансзв'язку Держгiрпромнагляд |
постiйно |
3. Приведення нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади у вiдповiднiсть з положеннями Технiчного регламенту | Мiнпромполiтики Мiнтрансзв'язку Держгiрпромнагляд Держспоживстандарт |
IV квартал 2008 р. - 2010 рiк |
4. Популяризацiя застосування Технiчного регламенту за допомогою засобiв масової iнформацiї, а також шляхом проведення семiнарiв, конференцiй | - " - | - " - |
5. Пiдготовка вiтчизняних пiдприємств-виробникiв до виготовлення пересувного обладнання згiдно з вимогами Технiчного регламенту | Мiнпромполiтики | - " - |
6. Пiдготовка органiв з оцiнки вiдповiдностi до призначення на виконання робiт з пiдтвердження вiдповiдностi Технiчному регламенту | Держспоживстандарт Мiнпромполiтики Мiнтрансзв'язку Держгiрпромнагляд |
IV квартал 2008 р. - 2009 рiк |
Добровiльне застосування Технiчного регламенту | ||
7. Сприяння добровiльному застосуванню пiдприємствами у проведеннi процедури оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання вимогам Технiчного регламенту, iнших нормативно-правових актiв України та за бажанням виробника європейських норм | Мiнпромполiтики Мiнтрансзв'язку Держгiрпромнагляд Держспоживстандарт |
IV квартал 2008 р. - 2010 рiк |
8. Поетапне розроблення, актуалiзацiя та впровадження нацiональних стандартiв, гармонiзованих з європейськими, вiдповiдно до щорiчних планiв державної стандартизацiї; доопрацювання та внесення змiн до нацiональних стандартiв згiдно з щорiчними планами державної стандартизацiї | Держспоживстандарт Мiнпромполiтики Мiнтрансзв'язку Держгiрпромнагляд |
постiйно |
9. Призначення органiв з оцiнки вiдповiдностi пересувного обладнання вимогам Технiчного регламенту | - " - | IV квартал 2008 р. - 2009 рiк |
10. Органiзацiя впровадження ринкового нагляду за пересувним обладнанням, на яке поширюється дiя Технiчного регламенту | Держспоживстандарт | - " - |
Обов'язкове застосування Технiчного регламенту | ||
11. Коригування Технiчного регламенту за результатами його добровiльного застосування (у разi потреби) | Мiнпромполiтики Мiнтрансзв'язку Держгiрпромнагляд Держспоживстандарт |
2010 рiк |
12. Сприяння обов'язковому застосуванню пiдприємствами Технiчного регламенту | - " - | починаючи з 2011 року |