ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
01.03.11 | N 11/3-10.10/3339-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць, митниць |
У зв'язку iз запитами митних
органiв та суб'єктiв зовнiшньоекономiчної
дiяльностi з питань необхiдностi наявностi пiдпису
особи на рахунках (Invoice), складених нерезидентами,
що подаються пiд час здiйснення митного контролю
й оформлення товарiв, повiдомляємо.
Вiдповiдно до положень статтi 344 Господарського кодексу України, мiжнароднi розрахунки регулюються нормами мiжнародного права, банкiвськими звичаями i правилами, умовами зовнiшньоекономiчних контрактiв, валютним законодавством країн - учасниць розрахункiв. Згiдно з частиною шостою статтi 344 Господарського кодексу України, для здiйснення мiжнародних розрахункiв використовуються комерцiйнi документи, зокрема, рахунок-фактура.
Частиною другою статтi 34 Митного кодексу України встановлено, що в митнiй справi Україна додержується загальновизнаних у мiжнароднiй практицi систем класифiкацiї та кодування товарiв, митних режимiв, митної статистики, iнших загальноприйнятих у свiтових митних вiдносинах норм i стандартiв, а також забезпечує виконання мiжнародних договорiв України з питань митної справи, укладених в установленому законом порядку.
Зокрема, згiдно з постановою Верховної Ради України вiд 19.06.92 N 2479-XII Україна приєдналась до Конвенцiї про створення Ради Митного Спiвробiтництва 1950 року.
Як передбачає стаття III Конвенцiї про створення Ради Митного Спiвробiтництва, функцiями Ради, зокрема, є вивчення технiчних аспектiв митних систем, так само як i пов'язаних iз ними економiчних чинникiв, з метою запропонування членам Ради практичних засобiв досягнення якомога вищого рiвня погодженостi та однаковостi, а також подання зацiкавленим урядам за своєю iнiцiативою або за їх проханням iнформацiї або порад по митних справах згiдно з основною метою цiєї Конвенцiї i внесення в зв'язку з цим рекомендацiй.
Рекомендацiями Ради вiд 16.05.79 членам Ради та членам Органiзацiї Об'єднаних Нацiй або її спецiалiзованим агентствам, митним або економiчним Об'єднанням рекомендовано приймати комерцiйнi рахунки, складенi у будь-який спосiб, наприклад, методом одноразового запису, у випадках, коли представлення комерцiйного рахунку потрiбне у зв'язку з митним очищенням товарiв, а також утриматись вiд вимоги пiдпису для митних цiлей на комерцiйних рахунках, представлених на пiдтвердження декларацiї на товари.
На дотримання зазначених рекомендацiй звертається увага Європейською економiчною комiсiєю ООН (рекомендацiї ЄЕК ООН 1982 року N 18 "Заходи щодо спрощення процедур мiжнародної торгiвлi" та 1983 року N 6 "Формуляр-зразок унiфiкованого рахунку для мiжнародної торгiвлi"). Iз зазначеними рекомендацiями можна ознайомитися за адресою http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=995_991 та http://www.6pl.ru/asmap/r_oon6.htm.
Рекомендацiєю ЄЕК ООН 2001 року N 18 "Заходи щодо спрощення процедур мiжнародної торгiвлi" (переглянутою) пропонується по можливостi уникати внесення вiд руки пiдписiв або еквiвалентних їм вiдмiток на паперових документах (наприклад, на рахунках-фактурах) (http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=995_983).
Отже, оскiльки в мiжнароднiй практицi допускається застосування рахункiв (Invoice) без пiдпису особи, рахунки (Invoice), складенi нерезидентами, що подаються пiд час здiйснення митного контролю й оформлення товарiв, можуть не мiстити пiдпису.
З огляду на вищезазначене, вiдсутнiсть пiдпису на поданому для здiйснення митного контролю й оформлення товарiв рахунку (Invoice), складеному нерезидентом, не є пiдставою для вiдмови в митному оформленнi товарiв.
Перший заступник Голови Служби | А.Є.Гутник |