УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про затвердження Положення про Мiнiстерство юстицiї України
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство юстицiї України (додається).
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть, акти Президента України згiдно з перелiком (додається).
3. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
6 квiтня 2011 року
N 395/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 6 квiтня 2011 року N 395/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство юстицiї України
1. Мiнiстерство юстицiї України (Мiн'юст України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Мiн'юст України є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади з формування та забезпечення реалiзацiї державної правової полiтики, полiтики з питань банкрутства та використання електронного цифрового пiдпису, з формування та забезпечення реалiзацiї полiтики у сферi архiвної справи, дiловодства та створення i функцiонування державної системи страхового фонду документацiї, у сферi виконання кримiнальних покарань, у сферi захисту персональних даних, у сферi органiзацiї примусового виконання рiшень судiв та iнших органiв (посадових осiб), з питань державної реєстрацiї актiв цивiльного стану, з питань державної реєстрацiї речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з питань державної реєстрацiї юридичних осiб та фiзичних осiб - пiдприємцiв, з питань реєстрацiї (легалiзацiї) об'єднань громадян, iнших громадських формувань, статутiв, друкованих засобiв масової iнформацiї та iнформацiйних агентств як суб'єктiв iнформацiйної дiяльностi.
Мiн'юст України є спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сферi адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
2. Мiн'юст України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.
3. Основними завданнями Мiн'юсту України є:
формування i забезпечення реалiзацiї державної правової полiтики, полiтики у сферi адаптацiї законодавства України до законодавства ЄС, полiтики з питань банкрутства;
формування i забезпечення реалiзацiї полiтики у сферi архiвної справи, дiловодства та створення i функцiонування державної системи страхового фонду документацiї, у сферi виконання кримiнальних покарань, у сферi захисту персональних даних, у сферi органiзацiї примусового виконання рiшень судiв та iнших органiв (посадових осiб), з питань державної реєстрацiї актiв цивiльного стану, з питань державної реєстрацiї речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з питань державної реєстрацiї юридичних осiб та фiзичних осiб - пiдприємцiв, реєстрацiї (легалiзацiї) об'єднань громадян, iнших громадських формувань, статутiв, друкованих засобiв масової iнформацiї та iнформацiйних агентств як суб'єктiв iнформацiйної дiяльностi;
забезпечення представництва iнтересiв держави у судах України, здiйснення захисту iнтересiв України у Європейському судi з прав людини, пiд час урегулювання спорiв i розгляду в закордонних юрисдикцiйних органах справ за участю iноземних суб'єктiв та України;
експертне забезпечення правосуддя;
органiзацiя роботи нотарiату;
виконання функцiй центрального засвiдчувального органу шляхом забезпечення створення умов для функцiонування засвiдчувальних центрiв органiв виконавчої влади або iнших державних органiв та центрiв сертифiкацiї ключiв;
протидiя легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансуванню тероризму (щодо нотарiусiв, адвокатiв та iнших осiб, якi надають юридичнi послуги);
здiйснення мiжнародно-правового спiвробiтництва, забезпечення дотримання i виконання зобов'язань, узятих за мiжнародними договорами України з правових питань.
4. Мiн'юст України вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) розробляє за дорученням Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та з власної iнiцiативи проекти законiв та iнших нормативно-правових актiв;
2) розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства та подає їх у встановленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) здiйснює правову експертизу проектiв законiв, iнших актiв законодавства, якi подаються на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України, та проектiв законiв, якi подаються на розгляд Верховної Ради України iншими суб'єктами права законодавчої iнiцiативи, нормативно-правових актiв Верховної Ради Автономної Республiки Крим;
4) готує зауваження i пропозицiї до прийнятих Верховною Радою України законiв, що надiйшли на пiдпис Президентовi України;
5) проводить гендерно-правову експертизу актiв законодавства;
6) здiйснює антикорупцiйну експертизу нормативно-правових актiв державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування;
7) вживає вiдповiдно до законодавства заходiв щодо усунення державними органами та органами мiсцевого самоврядування корупцiйних правопорушень, виявлених пiд час здiйснення антикорупцiйної експертизи нормативно-правових актiв;
8) веде Єдиний державний реєстр осiб, якi вчинили корупцiйнi правопорушення;
9) здiйснює державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, а також iнших органiв, акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї;
10) скасовує рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, а також iнших органiв, акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї;
11) перевiряє у мiнiстерствах, iнших центральних та мiсцевих органах виконавчої влади, а також iнших органах, акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї, стан додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, вимагає у разi потреби подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю або їх скасування, вносить пропозицiї про усунення виявлених порушень i недолiкiв та притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
12) розробляє за пропозицiями мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади плани законопроектної роботи, координує нормотворчу дiяльнiсть у мiнiстерствах та iнших центральних органах виконавчої влади, здiйснює контроль за такою дiяльнiстю;
13) органiзовує роботу з пiдготовки щорiчного плану заходiв щодо виконання Загальнодержавної програми адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу, проводить монiторинг її виконання;
14) здiйснює науково-експертне, аналiтичне, iнформацiйне та методологiчне забезпечення виконання Загальнодержавної програми адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу, переклад актiв acquis communautaire українською мовою, оновлення глосарiя термiнiв acquis communautaire;
15) пiдтримує тексти актiв законодавства у контрольному станi, веде їх облiк та здiйснює зберiгання; веде облiк та здiйснює зберiгання чинних мiжнародних договорiв України, актiв законодавства держав, з якими здiйснюється обмiн правовою iнформацiєю;
16) забезпечує ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв, надання з нього iнформацiї;
17) здiйснює офiцiйне опублiкування нормативно-правових актiв, чинних мiжнародних договорiв України, рiшень Європейського суду з прав людини щодо України в iнформацiйному бюлетенi "Офiцiйний вiсник України";
18) здiйснює офiцiйне видання збiрникiв актiв законодавства та кодексiв, виступає засновником журналiв i газет iз правових питань;
19) координує дiяльнiсть мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади з питань систематизацiї законодавства, перевiряє стан такої дiяльностi, надає рекомендацiї щодо її полiпшення i вносить пропозицiї про усунення виявлених недолiкiв;
20) здiйснює методичне керiвництво правовою роботою в мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiнiстерствах та iнших органах виконавчої влади Автономної Республiки Крим, мiсцевих державних адмiнiстрацiях, а також на державних пiдприємствах, в установах, органiзацiях та державних господарських об'єднаннях, органiзовує пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв їх юридичних служб;
21) перевiряє в мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiнiстерствах та iнших органах виконавчої влади Автономної Республiки Крим, мiсцевих державних адмiнiстрацiях, а також на державних пiдприємствах, в установах, органiзацiях та державних господарських об'єднаннях стан правової роботи, надає рекомендацiї щодо її полiпшення, вносить пропозицiї про усунення виявлених порушень i недолiкiв та притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
22) видає висновок щодо призначення на посаду керiвникiв юридичних служб мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади;
23) координує дiяльнiсть мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади Автономної Республiки Крим, мiсцевих державних адмiнiстрацiй, а також державних пiдприємств, установ, органiзацiй та державних господарських об'єднань, навчальних закладiв iз питань щодо правової освiти населення, перевiряє стан їх дiяльностi iз зазначених питань та надає їм необхiдну методичну допомогу;
24) бере участь разом iз Мiнiстерством освiти i науки, молодi та спорту України в органiзацiї роботи з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв за спецiальнiстю "Правознавство" у навчальних закладах незалежно вiд форми власностi та пiдпорядкування, надає пропозицiї щодо пiдготовки юридичних кадрiв; вносить до вiдповiдних органiв управлiння освiтою пропозицiї щодо вдосконалення роботи, пов'язаної з вивченням права у вищих, професiйно-технiчних, загальноосвiтнiх навчальних закладах, закладах пiдвищення квалiфiкацiї та перепiдготовки кадрiв;
25) бере участь у проведеннi лiцензiйної та акредитацiйної експертизи спецiальностi "Правознавство" та перевiрки дотримання державних вимог щодо провадження освiтньої дiяльностi вищими навчальними закладами, якi здiйснюють пiдготовку юристiв;
26) сприяє розвитку надання юридичних послуг iз метою реалiзацiї прав, свобод i законних iнтересiв громадян та юридичних осiб;
27) органiзовує роботу громадських приймалень iз надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення, надає їм методичну допомогу;
28) бере участь у розробленнi та розповсюдженнi освiтнiх програм у сферi захисту прав, свобод i законних iнтересiв громадян;
29) надає роз'яснення з питань, пов'язаних iз дiяльнiстю Мiн'юсту України, його територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства, а також стосовно актiв, якi ним видаються;
30) органiзовує розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Мiн'юсту України, його територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, а також стосовно актiв, якi ним видаються;
31) сприяє створенню органiзацiйних, економiчних та iнших умов, необхiдних для здiйснення процедур вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом;
32) пропонує господарському суду кандидатури арбiтражних керуючих (розпорядникiв майна, керуючих санацiєю, лiквiдаторiв) для державних пiдприємств або пiдприємств, у статутному капiталi яких частка державної власностi перевищує 25 вiдсоткiв, щодо яких порушена справа про банкрутство, та в iнших передбачених законом випадках;
33) органiзовує пiдготовку арбiтражних керуючих (розпорядникiв майна, керуючих санацiєю, лiквiдаторiв);
34) здiйснює лiцензування дiяльностi фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi провадять дiяльнiсть як арбiтражнi керуючi (розпорядники майна, керуючi санацiєю, лiквiдатори), видає, переоформлює та анулює лiцензiї, видає дублiкати лiцензiй на провадження дiяльностi арбiтражних керуючих (розпорядникiв майна, керуючих санацiєю, лiквiдаторiв), приймає рiшення про визнання таких лiцензiй недiйсними;
35) забезпечує здiйснення процедури банкрутства щодо вiдсутнього боржника;
36) веде єдину базу даних про пiдприємства, щодо яких порушено провадження у справi про банкрутство, встановлює та затверджує форму подання арбiтражним керуючим iнформацiї, необхiдної для ведення зазначеної бази даних;
37) органiзовує проведення експертизи фiнансового стану державних пiдприємств i пiдприємств, у статутному капiталi яких частка державної власностi перевищує 25 вiдсоткiв, пiд час пiдготовки справи про банкрутство до розгляду або її розгляду господарським судом у разi призначення судом експертизи та надання вiдповiдного доручення;
38) готує на запити суду, прокуратури або iншого уповноваженого органу висновки про наявнiсть ознак приховуваного, фiктивного банкрутства або доведення до банкрутства щодо державних пiдприємств чи пiдприємств, у статутному капiталi яких частка державної власностi перевищує 25 вiдсоткiв;
39) готує та подає в установленому порядку на затвердження Кабiнету Мiнiстрiв України типовi документи щодо здiйснення процедур банкрутства;
40) затверджує лiцензiйнi умови провадження дiяльностi арбiтражних керуючих (розпорядникiв майна, керуючих санацiєю, лiквiдаторiв) та порядок контролю за їх додержанням;
41) здiйснює у межах повноважень контроль за додержанням арбiтражними керуючими (розпорядниками майна, керуючими санацiєю, лiквiдаторами) лiцензiйних умов;
42) видає накази про усунення порушень лiцензiйних умов арбiтражними керуючими (розпорядниками майна, керуючими санацiєю, лiквiдаторами);
43) формує i веде лiцензiйний реєстр арбiтражних керуючих (розпорядникiв майна, керуючих санацiєю, лiквiдаторiв);
44) виступає як представник iнтересiв Кабiнету Мiнiстрiв України пiд час розгляду справ судами України;
45) вирiшує у межах повноважень питання, що випливають iз загальновизнаних норм мiжнародного права та мiжнародних договорiв України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України;
46) здiйснює мiжвiдомчу координацiю iз захисту iнтересiв держави в судах загальної юрисдикцiї пiд час розгляду справ, стороною або третьою особою в яких є Кабiнет Мiнiстрiв України, мiнiстерства або iншi центральнi органи виконавчої влади;
47) виступає як представник iнтересiв держави, Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України пiд час урегулювання спорiв, розгляду у закордонних юрисдикцiйних органах справ за участю iноземного суб'єкта та України;
48) забезпечує пiдготовку документiв та представництво iнтересiв держави в Європейському судi з прав людини пiд час розгляду справ про порушення Україною Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод та звiтує перед Комiтетом мiнiстрiв Ради Європи про стан виконання рiшень Європейського суду з прав людини у справах проти України;
49) забезпечує виконання рiшень Європейського суду з прав людини у справах проти України;
50) залучає юридичних радникiв, зокрема iноземних, для захисту прав та iнтересiв держави в закордонних юрисдикцiйних органах пiд час урегулювання спорiв, розгляду в закордонних юрисдикцiйних органах справ за участю iноземного суб'єкта та України;
51) органiзовує вiдповiдно до законодавства експертне забезпечення правосуддя та проведення науково-дослiдних робiт у галузi судової експертизи;
52) забезпечує органiзацiю роботи Центральної експертно-квалiфiкацiйної комiсiї при Мiнiстерствi юстицiї України i Науково-консультативної та методичної ради з проблем судової експертизи при Мiнiстерствi юстицiї України;
53) присвоює квалiфiкацiю судового експерта фахiвцям, якi не є працiвниками державних спецiалiзованих установ, видає свiдоцтво встановленого зразка та здiйснює контроль за їх дiяльнiстю;
54) зупиняє дiю або анулює свiдоцтва про присвоєння квалiфiкацiї судового експерта;
55) забезпечує ведення Державного реєстру атестованих судових експертiв та Реєстру методик проведення судових експертиз;
56) спрямовує i контролює дiяльнiсть науково-дослiдних установ, якi проводять судову експертизу та належать до сфери управлiння Мiн'юсту України, здiйснює нормативно-методичне забезпечення їх дiяльностi;
57) координує дiяльнiсть мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади з питань розвитку судової експертизи; забезпечує органiзацiю роботи Координацiйної ради з проблем судової експертизи при Мiнiстерствi юстицiї України;
58) здiйснює державне регулювання нотарiальної дiяльностi, зокрема встановлює порядок допуску громадян до її провадження, здiйснює контроль за органiзацiєю роботи нотарiату, керiвництво державними нотарiальними конторами, перевiряє стан органiзацiї нотарiальної дiяльностi приватних нотарiусiв i виконання ними правил нотарiального дiловодства, видає та анулює свiдоцтва про право на зайняття нотарiальною дiяльнiстю, встановлює зразок i опис печатки приватного нотарiуса, погоджує визначену головними управлiннями юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi кiлькiсть посад стажистiв нотарiусiв, установлює умови i порядок проходження стажування, вимоги до робочого мiсця (контори) приватного нотарiуса та ведення нотарiального дiловодства, порядок проведення перевiрки органiзацiї нотарiальної дiяльностi державних i приватних нотарiусiв та виконання ними правил нотарiального дiловодства, порядок пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв органiв нотарiату, нотарiусiв та помiчникiв нотарiусiв;
59) забезпечує ведення Єдиного реєстру спецiальних бланкiв нотарiальних документiв, Єдиного реєстру заборон вiдчуження об'єктiв нерухомого майна, Єдиного реєстру нотарiусiв, Державного реєстру правочинiв, Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Спадкового реєстру, Єдиного реєстру довiреностей;
60) забезпечує в установленому законодавством порядку органiзацiю доступу до реєстрiв iнформацiйної мережi Єдиних та Державних реєстрiв Мiн'юсту України;
61) забезпечує органiзацiю роботи Вищої квалiфiкацiйної комiсiї нотарiату, Комiсiї з розгляду питань щодо анулювання свiдоцтв про право на зайняття нотарiальною дiяльнiстю та Комiсiї з питань застосування санкцiй за порушення вимог актiв законодавства, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму;
62) здiйснює пiдготовку нотарiально оформлених документiв для їх консульської легалiзацiї, надає консульським установам i дипломатичним представництвам допомогу з питань вчинення нотарiальних дiй;
63) проставляє апостиль на офiцiйних документах, що видаються органами юстицiї та судами, а також на призначених для використання на територiї iноземних держав документах, що оформляються нотарiусами;
64) виконує функцiї центрального засвiдчувального органу системи електронного цифрового пiдпису, а саме:
а) веде акредитацiю центрiв сертифiкацiї ключiв, отримує та перевiряє iнформацiю, необхiдну для їх акредитацiї, здiйснює видачу, переоформлення та анулювання вiдповiдних свiдоцтв;
б) формує i видає посиленi сертифiкати вiдкритих ключiв засвiдчувальним центрам та центрам сертифiкацiї ключiв;
в) блокує, скасовує та поновлює посиленi сертифiкати вiдкритих ключiв засвiдчувальних центрiв та центрiв сертифiкацiї ключiв у випадках, передбачених законом;
г) веде електроннi реєстри чинних, блокованих та скасованих посилених сертифiкатiв вiдкритих ключiв засвiдчувальних центрiв та центрiв сертифiкацiї ключiв;
д) забезпечує цiлодобово доступ засвiдчувальних центрiв та центрiв сертифiкацiї ключiв до посилених сертифiкатiв вiдкритих ключiв i вiдповiдних електронних реєстрiв через загальнодоступнi телекомунiкацiйнi канали;
е) зберiгає посиленi сертифiкати вiдкритих ключiв засвiдчувальних центрiв та центрiв сертифiкацiї ключiв;
є) надає засвiдчувальним центрам та центрам сертифiкацiї ключiв консультацiї з питань, пов'язаних iз використанням електронного цифрового пiдпису;
ж) здiйснює iншi визначенi законом повноваження, необхiднi для забезпечення функцiонування центрального засвiдчувального органу;
65) забезпечує розроблення норм, стандартiв i технiчних регламентiв у сферi електронного цифрового пiдпису;
66) забезпечує здiйснення вiдповiдно до законодавства технiчного регулювання у сферi електронного цифрового пiдпису;
67) здiйснює органiзацiйнi заходи щодо застосування електронного цифрового пiдпису;
68) здiйснює у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму регулювання i нагляд за дiяльнiстю суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу - нотарiусiв, адвокатiв та iнших осiб, якi надають юридичнi послуги, шляхом проведення планових i позапланових перевiрок, у тому числi виїзних;
69) забезпечує надання методологiчної, методичної та iншої допомоги суб'єктам первинного фiнансового монiторингу - нотарiусам, адвокатам та iншим особам, якi надають юридичнi послуги;
70) проводить у межах повноважень перевiрку органiзацiї професiйної пiдготовки працiвникiв та керiвникiв пiдроздiлiв, вiдповiдальних за проведення фiнансового монiторингу;
71) iнформує Державну службу фiнансового монiторингу України про дотримання суб'єктами первинного фiнансового монiторингу - нотарiусами, адвокатами та iншими особами, якi надають юридичнi послуги, вимог законодавства у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму, в тому числi про виявленi порушення та заходи, вжитi для їх усунення;
72) готує пропозицiї щодо укладення мiжнародних договорiв України з питань мiжнародно-правових вiдносин та правового спiвробiтництва у цивiльних i кримiнальних справах, у галузi мiжнародного приватного права, захисту прав людини;
73) проводить правову експертизу проектiв мiжнародних договорiв України, готує висновки щодо здiйснення внутрiшньодержавних процедур, необхiдних для набрання чинностi такими договорами, а також юридичнi висновки, iншi матерiали, необхiднi для набрання чинностi мiжнародними кредитними (гарантiйними) договорами України;
74) укладає угоди про правове спiвробiтництво з вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародними органiзацiями, органiзовує у межах повноважень взаємодiю з ними;
75) забезпечує пiдготовку пропозицiй щодо приведення законодавства України у вiдповiднiсть iз принципами та стандартами Ради Європи, iнтеграцiї його в систему мiжнародного права, координує роботу мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади iз зазначених питань;
76) здiйснює представництво iнтересiв iноземних осiб пiд час розгляду справ судами України у межах виконання Конвенцiї про цивiльно-правовi аспекти мiжнародного викрадення дiтей;
77) органiзовує виконання i надає методичну допомогу судам та iншим органам державної влади пiд час виконання мiжнародних договорiв України з питань, що належать до компетенцiї Мiн'юсту України;
78) перевiряє стан виконання органами державної влади зобов'язань, узятих за мiжнародними договорами України з питань мiжнародно-правових вiдносин i правового спiвробiтництва у цивiльних i кримiнальних справах, надає рекомендацiї щодо полiпшення вiдповiдної роботи, вносить пропозицiї щодо усунення виявлених порушень i недолiкiв та притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
79) виконує функцiї Нацiонального органу України для сприяння контактам з Постiйним бюро Гаазької конференцiї з мiжнародного приватного права, бере у межах повноважень участь у дiяльностi iнших мiжнародних органiзацiй, членом яких є Україна, у тому числi забезпечує виконання зобов'язань, що випливають iз членства України в таких органiзацiях, а також здiйснює спiвробiтництво з iншими мiжнародними органiзацiями з питань, що належать до його компетенцiї;
80) бере в установленому порядку участь у роботi двостороннiх i багатостороннiх комiсiй, а також iнших мiжнародних органiв та iнституцiй, погоджує кандидатури членiв та iншого персоналу вiд України в мiжнародних судових органах i радникiв iз правових питань закордонних дипломатичних установ України;
81) забезпечує пiдготовку матерiалiв з питань, що належать до його компетенцiї, у зв'язку з участю України у вiдповiдних мiжнародних органiзацiях та iнтеграцiєю її в такi органiзацiї;
82) забезпечує правове спiвробiтництво судiв та iнших органiв державної влади у цивiльних i кримiнальних справах iз компетентними органами iноземних держав на пiдставi законiв та мiжнародних договорiв України, вирiшує питання про видачу правопорушникiв (екстрадицiю), виконує iншi функцiї, визначенi законами i мiжнародними договорами України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України;
83) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв, формує кадровий резерв на посади керiвникiв пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiн'юсту України;
84) виконує у межах повноважень iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння, в тому числi державними пiдприємствами, що є адмiнiстраторами реєстрiв, функцiонування яких забезпечують центральнi органи виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра;
85) здiйснює iншi повноваження на основi та на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України.
5. Мiн'юст України з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї, контроль за їх здiйсненням в апаратi Мiнiстерства, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
2) здiйснює добiр кадрiв в апарат Мiнiстерства та на керiвнi посади в його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв апарату Мiн'юсту України та його територiальних органiв, а також органiзовує пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується через Мiнiстра юстицiї України, та їх територiальних органiв через вищi навчальнi заклади пiслядипломної освiти, якi входять до сфери управлiння Мiн'юсту України;
3) контролює дiяльнiсть територiальних органiв Мiн'юсту України;
4) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Мiнiстерства, його територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
5) здiйснює у межах повноважень разом iз вiдповiдними центральними органами виконавчої влади контроль за використанням державних коштiв, передбачених для реалiзацiї проектiв, виконання програм, у тому числi мiжнародних;
6) забезпечує у межах повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням в апаратi Мiнiстерства.
6. Мiн'юст України вiдповiдно до покладених на нього завдань має право:
1) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), вчених, представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за згодою) до розгляду питань, що належать до компетенцiї Мiнiстерства;
2) одержувати в установленому законодавством порядку безоплатно вiд мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування необхiднi для виконання покладених завдань iнформацiю, документи i матерiали, зокрема вiд органiв статистики - статистичнi данi;
3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї.
7. Мiн'юст України здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку головнi управлiння юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, в областях, мiстах Києвi та Севастополi, а також районнi, районнi у мiстах, мiськi (мiст обласного значення), мiськрайоннi, мiжрайоннi управлiння юстицiї.
8. Мiн'юст України пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими органами державної влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, з органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також пiдприємствами, установами та органiзацiями.
9. Мiн'юст України у межах повноважень, на основi та на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
Нормативно-правовi акти Мiн'юсту України пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Рiшення Мiн'юсту України, прийнятi в межах його повноважень, обов'язковi до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами та мiсцевими державними адмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями всiх форм власностi i громадянами.
10. Мiн'юст України очолює Мiнiстр, який призначається на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняється з посади Президентом України.
Мiнiстр має першого заступника та заступника Мiнiстра - керiвника апарату, якi призначаються на посади за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняються з посад Президентом України.
У разi необхiдностi для забезпечення здiйснення Мiн'юстом України окремих завдань за рiшенням Президента України у Мiнiстерствi вводиться посада заступника Мiнiстра.
11. Мiнiстр:
1) очолює Мiн'юст, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю;
2) спрямовує i координує здiйснення iншими центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до компетенцiї Мiн'юсту України;
3) спрямовує та координує дiяльнiсть Державної архiвної служби України, Державної виконавчої служби України, Державної пенiтенцiарної служби України, Державної реєстрацiйної служби України, Державної служби з питань захисту персональних даних України (далi - служби), в тому числi:
формує державну полiтику у вiдповiднiй сферi та контролює її реалiзацiю службами;
погоджує та подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України розробленi службами проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
визначає прiоритети роботи служб i шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани їх роботи;
вносить пропозицiї Прем'єр-мiнiстру України щодо кандидатур на посади керiвникiв служб i за пропозицiєю керiвникiв служб - кандидатури на посади їх заступникiв;
погоджує структуру апаратiв служб;
видає обов'язковi до виконання службами накази та доручення з питань спрямування i координацiї їх дiяльностi;
погоджує призначення на посади i звiльнення з посад керiвникiв та заступникiв керiвникiв територiальних органiв служб;
погоджує призначення на посади i звiльнення з посад керiвникiв i заступникiв керiвникiв структурних пiдроздiлiв апаратiв служб;
погоджує пропозицiї керiвникiв служб щодо утворення, реорганiзацiї та лiквiдацiї їх територiальних органiв, вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України вiдповiднi подання;
порушує перед Кабiнетом Мiнiстрiв України питання щодо скасування актiв служб повнiстю чи в окремiй частинi;
доручає керiвникам служб скасувати акти їх територiальних органiв повнiстю чи в окремiй частинi, а в разi вiдмови скасовує такi акти повнiстю чи в окремiй частинi;
порушує перед Президентом України питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв служб та їх заступникiв;
iнiцiює питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв апаратiв служб, територiальних органiв служб та їх заступникiв, а також керiвникiв пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери їх управлiння;
iнiцiює питання щодо проведення службового розслiдування стосовно керiвникiв служб, їх заступникiв, iнших державних службовцiв i працiвникiв апаратiв служб та їх територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери їх управлiння;
приймає рiшення щодо проведення перевiрки дiяльностi служб та їх територiальних органiв;
заслуховує звiти про виконання покладених на служби завдань i планiв їх роботи;
визначає структурний пiдроздiл апарату Мiн'юсту України, що вiдповiдає за взаємодiю зi службами;
визначає посадових осiб Мiн'юсту України, якi включаються до складу колегiй служб;
установлює порядок обмiну iнформацiєю мiж Мiн'юстом України та службами, перiодичнiсть її подання;
вирiшує iншi питання, пов'язанi зi спрямуванням i координацiєю дiяльностi служб;
4) визначає стратегiчнi напрями роботи Мiн'юсту України та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани його роботи, звiти про їх виконання;
5) органiзовує та контролює виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України в апаратi Мiн'юсту України, його територiальних органах;
6) бере участь у розглядi питань на засiданнях Кабiнету Мiнiстрiв України та вносить пропозицiї щодо порядку денного таких засiдань;
7) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Мiн'юст України;
8) представляє в установленому порядку проекти законiв України, розробником яких є Мiн'юст України та служби, i доповiдає з iнших питань, що належать до компетенцiї Мiн'юсту України, пiд час їх розгляду на пленарних засiданнях Верховної Ради України;
9) веде переговори i пiдписує мiжнароднi договори України у межах наданих йому повноважень;
10) є вiдповiдно до Конституцiї України членом Вищої ради юстицiї;
11) бере участь у засiданнях з'їзду суддiв України та Ради суддiв України;
12) призначає члена Вищої квалiфiкацiйної комiсiї суддiв України вiд Мiн'юсту України;
13) вносить Президентовi України подання про утворення i лiквiдацiю судiв загальної юрисдикцiї на пiдставi пропозицiї голови вiдповiдного вищого спецiалiзованого суду;
14) вносить Державнiй судовiй адмiнiстрацiї України подання щодо визначення кiлькостi суддiв у судах на пiдставi пропозицiї голови вiдповiдного вищого спецiалiзованого суду;
15) вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України подання про утворення у межах граничної чисельностi державних службовцiв та працiвникiв Мiн'юсту України i коштiв, передбачених на його утримання, лiквiдацiю, реорганiзацiю територiальних органiв Мiнiстерства, якi є юридичними особами, а також затверджує положення про зазначенi органи;
16) приймає у разi потреби за погодженням iз Кабiнетом Мiнiстрiв України рiшення про утворення, лiквiдацiю, реорганiзацiю територiальних органiв як структурних пiдроздiлiв апарату Мiн'юсту України;
17) призначає на посади за погодженням iз головами вiдповiдних мiсцевих державних адмiнiстрацiй, звiльняє з посад керiвникiв територiальних органiв Мiн'юсту України, призначає на посади та звiльняє з посад заступникiв керiвникiв його територiальних органiв;
18) призначає на посади та звiльняє з посад за поданням Голови Державної виконавчої служби України та Голови Державної реєстрацiйної служби України керiвникiв структурних пiдроздiлiв головних управлiнь юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, що забезпечують реалiзацiю повноважень Державної виконавчої служби України та Державної реєстрацiйної служби України;
19) приймає за поданнями начальникiв вiдповiдних головних управлiнь юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, погодженими вiдповiдно iз Головою Державної виконавчої служби України та Головою Державної реєстрацiйної служби України, або за поданнями вiдповiдно Голови Державної виконавчої служби України та Голови Державної реєстрацiйної служби України рiшення щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв головних управлiнь юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, що забезпечують реалiзацiю повноважень Державної виконавчої служби України та Державної реєстрацiйної служби України;
20) розглядає в установленому порядку питання щодо присвоєння керiвникам територiальних органiв Мiн'юсту України вiдповiдних рангiв державних службовцiв, їх заохочення;
21) призначає на посади та звiльняє з посад в установленому порядку керiвникiв та заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату Мiн'юсту України, присвоює їм ранги державних службовцiв, приймає рiшення щодо їх заохочення або притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi;
22) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовцiв та працiвникiв апарату Мiн'юсту України, його територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, до вiдзначення державними нагородами України;
23) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi своїх заступникiв;
24) притягує до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв територiальних органiв Мiн'юсту України, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;
25) представляє Мiн'юст України у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi i за її межами;
26) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї;
27) пiдписує накази Мiн'юсту України;
28) скасовує повнiстю чи в окремiй частинi акти територiальних органiв Мiн'юсту України, що суперечать Конституцiї України, iншим актам законодавства України та актам Мiнiстерства;
29) органiзовує роботу колегiї Мiн'юсту України i головує на її засiданнях;
30) затверджує кiлькiсний та персональний склад колегiї Мiн'юсту України, консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв i положення про них;
31) здiйснює iншi передбаченi законом повноваження.
12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiн'юсту України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Мiн'юстi України може утворюватися колегiя.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання наказу Мiн'юсту України.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Мiн'юстi України можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Мiнiстром.
13. Гранична чисельнiсть працiвникiв Мiн'юсту України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структура апарату Мiн'юсту України та положення про його структурнi пiдроздiли затверджуються Мiнiстром.
Штатний розпис i кошторис Мiн'юсту України затверджується заступником Мiнiстра - керiвником апарату за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.
14. Мiн'юст України є юридичною особою, має печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням, самостiйний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 6 квiтня 2011 року N 395/2011 |
ПЕРЕЛIК
актiв Президента України, що втратили чиннiсть
1. Указ Президента України вiд 30 грудня 1997 року N 1396 "Про Положення про Мiнiстерство юстицiї України".
2. Стаття 16 Указу Президента України вiд 15 вересня 1998 року N 1019 "Про внесення змiн i доповнень до деяких указiв Президента України".
3. Стаття 8 Указу Президента України вiд 9 лютого 1999 року N 145 "Про заходи щодо вдосконалення нормотворчої дiяльностi органiв виконавчої влади".
4. Указ Президента України вiд 31 липня 2000 року N 934 "Про внесення змiн до Положення про Мiнiстерство юстицiї України".
5. Стаття 6 Указу Президента України вiд 7 серпня 2001 року N 596 "Питання органiзацiї виконання Закону України "Про iммiграцiю".
6. Стаття 3 Указу Президента України вiд 11 сiчня 2002 року N 12 "Про заходи щодо реєстрацiї фiзичних осiб".
7. Указ Президента України вiд 27 грудня 2002 року N 1233 "Про внесення змiн до Положення про Мiнiстерство юстицiї України".
8. Пункт 1 статтi 2 Указу Президента України вiд 17 лютого 2003 року N 134 "Про заходи щодо створення єдиної системи державної реєстрацiї земельних дiлянок, нерухомого майна та прав на них у складi державного земельного кадастру".
9. Пункт 9 змiн, що вносяться до указiв Президента України, затверджених Указом Президента України вiд 5 березня 2004 року N 280 "Про внесення змiн та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких указiв Президента України".
10. Стаття 2 Указу Президента України вiд 21 серпня 2004 року N 965 "Питання органiзацiї виконання Закону України "Про Загальнодержавну програму адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу".
11. Указ Президента України вiд 28 вересня 2004 року N 1143 "Про внесення змiни до пункту 4 Положення про Мiнiстерство юстицiї України".
12. Указ Президента України вiд 26 липня 2005 року N 1136 "Про внесення змiни до пункту 4 Положення про Мiнiстерство юстицiї України".
13. Пункт 1 статтi 1 Указу Президента України вiд 19 грудня 2005 року N 1811 "Про внесення змiн та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких указiв Президента України".
14. Стаття 4 Указу Президента України вiд 26 лютого 2007 року N 143 "Питання Секретарiату Президента України".
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |