МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
СЛУЖБА ЗОВНIШНЬОЇ РОЗВIДКИ УКРАЇНИ
МIНIСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
АДМIНIСТРАЦIЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ
УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.05.2012 | N 549/123/332/340 |
---|
Про затвердження Порядку подання узагальнених
матерiалiв розвiдувальним органам України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 6 червня 2012 р. за N 915/21227 |
Вiдповiдно до Законiв України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї
(вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом,
або фiнансуванню тероризму", "Про
розвiдувальнi органи України", "Про
оперативно-розшукову дiяльнiсть" i "Про
боротьбу з тероризмом" та з метою визначення
порядку подання Державною службою фiнансового
монiторингу України узагальнених матерiалiв
розвiдувальним органам України наказуємо:
1. Затвердити Порядок подання узагальнених матерiалiв розвiдувальним органам України, що додається.
2. Департаменту податкової, митної полiтики та методологiї бухгалтерського облiку Мiнiстерства фiнансiв України (Чмерук М. О.) та Департаменту фiнансових розслiдувань Державної служби фiнансового монiторингу України (Хилюк В. П.) подати цей наказ в установленому порядку на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
3. Керiвникам вiдповiдних структурних та територiальних пiдроздiлiв Служби зовнiшньої розвiдки України, Головного управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України, Управлiння розвiдки Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України та Державної служби фiнансового монiторингу України довести цей наказ до вiдома спiвробiтникiв та встановити контроль за його виконанням вiдповiдно до вимог законодавства України.
4. Керiвникам Служби зовнiшньої розвiдки України, Головного управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України, Управлiння розвiдки Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України призначити уповноважених спiвробiтникiв для органiзацiї на постiйнiй основi взаємодiї з Державною службою фiнансового монiторингу України у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму.
5. Цей наказ набирає чинностi через 10 днiв пiсля його державної реєстрацiї в Мiнiстерствi юстицiї України, але не ранiше дня його офiцiйного опублiкування.
Мiнiстр фiнансiв України | Ю. Колобов |
Голова Служби зовнiшньої розвiдки України | Г. Iлляшов |
Мiнiстр оборони України | Д. Саламатiн |
Голова Державної прикордонної служби України | М. Литвин |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства фiнансiв України, Служби зовнiшньої розвiдки України, Мiнiстерства оборони України, Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України 16.05.2012 N 549/123/332/340 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 6 червня 2012 р. за N 915/21227 |
Порядок
подання узагальнених матерiалiв розвiдувальним
органам України
I. Загальнi положення
1. Цей Порядок визначає форму, структуру, змiст узагальнених матерiалiв Державної служби фiнансового монiторингу України (далi - Держфiнмонiторинг України), а також механiзм та систему:
подання Держфiнмонiторингом України узагальнених матерiалiв до Служби зовнiшньої розвiдки України, Головного управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України, Управлiння розвiдки Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України (далi - розвiдувальнi органи України);
реєстрацiї та розгляду узагальнених матерiалiв розвiдувальними органами України;
отримання Держфiнмонiторингом України iнформацiї про хiд опрацювання узагальнених матерiалiв та вжиття вiдповiдних заходiв за результатами їх розгляду розвiдувальними органами України;
запобiгання розголошенню iнформацiї, що мiститься в узагальнених матерiалах.
2. Термiни та поняття, якi вживаються у цьому Порядку, застосовуються у значеннях, наведених у Законi України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму" (далi - Закон), Законах України "Про розвiдувальнi органи України", "Про оперативно-розшукову дiяльнiсть", "Про боротьбу з тероризмом".
II. Пiдготовка узагальнених матерiалiв до передачi розвiдувальним органам України
1. Iнформацiя про фiнансову операцiю або сукупнiсть пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй, що пiдлягають фiнансовому монiторингу, а також про клiєнта, одержана Держфiнмонiторингом України у встановленому законодавством порядку, обробляється та аналiзується на предмет наявностi достатнiх пiдстав:
вважати, що операцiя або сукупнiсть пов'язаних мiж собою операцiй можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму;
пiдозрювати, що фiнансова операцiя або клiєнт пов'язанi iз вчиненням дiяння, визначеного Кримiнальним кодексом України, що не стосується легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму.
У разi встановлення зазначених пiдстав Держфiнмонiторинг України у встановленi цим Порядком строки надає до розвiдувальних органiв України вiдповiднi узагальненi матерiали.
2. Узагальненi матерiали готуються Держфiнмонiторингом України у письмовiй та/або електроннiй формi.
3. Узагальненим матерiалам та додатковим узагальненим матерiалам вiдповiдно до вимог Закону надається вiдповiдний гриф обмеження доступу.
У разi якщо узагальненi матерiали мають додатки, якi мiстять банкiвську, комерцiйну, професiйну таємницю та таємницю страхування, в узагальнених матерiалах та додаткових узагальнених матерiалах робиться вiдповiдний запис.
4. Структура узагальнених матерiалiв:
змiст;
преамбула;
описовi роздiли;
резюме;
мотивований висновок;
додатки (за наявностi).
5. Узагальненi матерiали мають мiстити такi вiдомостi:
5.1. В обов'язковому порядку:
5.1.1. Реєстрацiйний номер, дату, умовне найменування, пiдпис уповноваженої особи Держфiнмонiторингу України.
5.1.2. Опис сутi фiнансової операцiї або сукупностi пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй, якi можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму, з вiдображенням дати та суми, на яку проведено фiнансовi операцiї, мiсця та обставин їх здiйснення, взаємовiдносин, а також зв'язкiв мiж особами, якi їх вчинили, або:
опис сутi фiнансової операцiї або сукупностi пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй, якi можуть бути пов'язанi з суспiльно небезпечним дiянням, що передувало легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, з вiдображенням дати та суми, на яку проведено фiнансовi операцiї, мiсця та обставин їх здiйснення, взаємовiдносин, а також зв'язкiв мiж особами, якi їх вчинили;
опис сутi фiнансової операцiї або сукупностi пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй, якi дають можливiсть пiдозрювати, що фiнансова операцiя або клiєнт пов'язанi iз вчиненням дiяння, визначеного Кримiнальним кодексом України, що не стосується легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму, з вiдображенням дати та суми, на яку проведено фiнансовi операцiї, мiсця та обставин їх здiйснення, взаємовiдносин, а також зв'язкiв мiж особами, якi їх вчинили.
5.1.3. Опис достатнiх пiдстав, якi дають можливiсть вважати, що фiнансовi операцiї або сукупнiсть пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму, або:
опис достатнiх пiдстав, якi дають можливiсть вважати, що фiнансовi операцiї або сукупнiсть пов'язаних мiж собою фiнансових операцiй можуть бути пов'язанi з суспiльно небезпечним дiянням, що передує легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму;
опис достатнiх пiдстав, якi дають можливiсть пiдозрювати, що фiнансова операцiя або клiєнт пов'язанi iз вчиненням дiяння, визначеного Кримiнальним кодексом України, що не стосується легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму.
5.1.4. Схему фiнансових операцiй.
5.1.5. Мотивований висновок, що фiнансовi операцiї можуть здiйснюватися з метою легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму або можуть здiйснюватися з метою вчинення дiяння, визначеного Кримiнальним кодексом України, що не стосується легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму.
5.2. У разi наявностi:
5.2.1. Опис ознак, за якими суб'єкт фiнансового монiторингу виявив фiнансовi операцiї, що пiдлягали фiнансовому монiторингу.
5.2.2. Код банку (МФО - BIC), найменування банку та номери рахункiв, через якi здiйснювалася фiнансова операцiя.
5.2.3. Iнформацiю щодо iдентифiкацiї резидентiв:
а) для фiзичної особи - прiзвище, iм'я та по батьковi, дату народження, серiю i номер паспорта (або iншого документа, що посвiдчує особу), дату видачi та орган, що його видав, мiсце проживання або мiсце перебування фiзичної особи, реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв або серiю та номер паспорта (для фiзичних осiб, якi через свої релiгiйнi переконання вiдмовляються вiд прийняття реєстрацiйного номера облiкової картки платника податкiв та повiдомили про це вiдповiдний орган державної податкової служби i мають вiдмiтку у паспортi);
б) для фiзичної особи - пiдприємця - прiзвище, iм'я та по батьковi, дату народження, серiю i номер паспорта (або iншого документа, що посвiдчує особу), дату видачi та орган, що його видав, мiсце проживання або мiсце перебування фiзичної особи - пiдприємця, реквiзити банку, в якому вiдкрито рахунок, i номер банкiвського рахунку (за наявностi);
в) для юридичної особи - повне найменування, мiсцезнаходження; вiдомостi про органи управлiння та їх склад; данi, що iдентифiкують осiб, якi мають право розпоряджатися рахунками i майном, вiдомостi про власникiв iстотної участi в юридичнiй особi; вiдомостi про контролерiв юридичної особи; код згiдно з Єдиним державним реєстром пiдприємств та органiзацiй України.
5.2.4. Iнформацiю щодо iдентифiкацiї нерезидентiв:
а) для фiзичної особи - прiзвище, iм'я та по батьковi (за наявностi), дату народження, серiю i номер паспорта (або iншого документа, що посвiдчує особу), дату видачi та орган, що його видав, громадянство, мiсце проживання або мiсце тимчасового перебування фiзичної особи в Українi;
б) для юридичної особи - повне найменування, мiсцезнаходження та реквiзити банку, в якому вiдкрито рахунок, номер банкiвського рахунку, вiдомостi про органи управлiння та їх склад; данi, що iдентифiкують осiб, якi мають право розпоряджатися рахунками та майном; вiдомостi про власникiв iстотної участi в юридичнiй особi; вiдомостi про контролерiв юридичної особи, копiя легалiзованого витягу з торгового, банкiвського чи судового реєстру або нотарiально засвiдчене реєстрацiйне посвiдчення уповноваженого органу iноземної держави про реєстрацiю вiдповiдної юридичної особи.
5.2.5. Iнформацiю про стан учасника фiнансових операцiй (дiючий, вiдновлення платоспроможностi, банкрут, лiквiдований тощо).
5.2.6. Копiї первинних документiв, на пiдставi яких проведенi фiнансовi операцiї, що стали об'єктом фiнансового монiторингу, у тому числi такi, що мiстять банкiвську та комерцiйну таємницю.
Копiї заяв та iнших документiв, на пiдставi яких вiдкритi рахунки, через якi здiйснювалися фiнансовi операцiї.
5.2.7. Копiю паспорта особи, картки iз зразками пiдписiв та довiреностi, на пiдставi якої цей учасник брав участь у проведеннi фiнансової операцiї, що стала об'єктом фiнансового монiторингу.
Копiї установчих документiв юридичних осiб, задiяних у здiйсненнi фiнансових операцiй.
5.2.8. Вiдомостi та копiї документiв щодо вiдстеження (монiторингу) обiгу активiв, що можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму.
5.2.9. Iнформацiю, одержану вiд правоохоронних, розвiдувальних та iнших державних органiв (за наявностi дозволу вiдповiдних правоохоронних, розвiдувальних та iнших держаних органiв на передачу такої iнформацiї до iнших правоохоронних або розвiдувальних органiв) або оформлену в знеособленому виглядi.
5.2.10. Iнформацiю, одержану вiд пiдроздiлiв фiнансових розвiдок iнших держав (за наявностi дозволу пiдроздiлiв фiнансових розвiдок iнших держав на передачу такої iнформацiї до правоохоронних та/або розвiдувальних органiв).
5.2.11. Вiдомостi, одержанi з вiдкритих джерел (засобiв масової iнформацiї тощо).
5.2.12. Iнформацiю про ранiше переданi узагальненi матерiали, пов'язанi з цим матерiалом.
5.2.13. Схему засновницьких зв'язкiв.
5.3. У разi двох i бiльше однакових ознак фiнансових операцiй, клiєнтiв їх опис формується як узагальнення (загальна кiлькiсть операцiй, загальна сума, найбiльш суттєвий характер операцiй та основнi контрагенти). Детальнiша iнформацiя додається в табличнiй електроннiй формi, що є невiд'ємним додатком до узагальнених матерiалiв.
6. При формуваннi узагальнених матерiалiв для здiйснення аналiзу фiнансових операцiй та/або у разi необхiдностi отримання iнформацiї вiд пiдроздiлу фiнансової розвiдки iншої держави Держфiнмонiторингом України використовуються документи (вiдомостi), наданi розвiдувальними органами України про фiнансовi операцiї, стосовно яких є пiдозра, що вони пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму та/або пов'язанi з особами, стосовно яких застосовано мiжнароднi санкцiї.
6.1. Iнформацiю, отриману вiд розвiдувальних органiв України, Держфiнмонiторинг України може використовувати лише для цiлей, визначених статтями 18 та 22 Закону.
6.2. Якщо документи (вiдомостi) розвiдувальних органiв України мiстять таємну чи службову iнформацiю, їх обробка здiйснюється з дотриманням вимог законодавства України, що регулює питання доступу до такої iнформацiї.
6.3. Територiальнi пiдроздiли розвiдувальних органiв України надають iнформацiю Держфiнмонiторингу України через вiдповiднi структурнi пiдроздiли апаратiв розвiдувальних органiв України.
6.4. При формуваннi узагальнених матерiалiв для здiйснення аналiзу фiнансових операцiй та/або у разi необхiдностi отримання додаткової iнформацiї Держфiнмонiторинг України має право звертатись до розвiдувальних органiв України з вiдповiдними запитами.
7. У разi наявностi у Держфiнмонiторингу України додаткової iнформацiї, що стосується ранiше направлених розвiдувальним органам України узагальнених матерiалiв, Держфiнмонiторинг України формує додатковi узагальненi матерiали.
8. Копiї документiв, якi надiйшли до Держфiнмонiторингу України пiсля подання узагальненого матерiалу до розвiдувальних органiв України та якi не мiстять вiдомостей щодо проведення нових фiнансових операцiй, можуть надаватися розвiдувальним органам України окремим супровiдним листом як додатки до узагальненого матерiалу або до додаткового узагальненого матерiалу.
Додатки (за наявностi) до узагальненого матерiалу або до додаткового узагальненого матерiалу є його невiд'ємною частиною.
III. Подання Держфiнмонiторингом України узагальнених матерiалiв
1. Рiшення про передачу узагальнених матерiалiв до розвiдувальних органiв України приймається експертною комiсiєю Державної служби фiнансового монiторингу України з розгляду узагальнених матерiалiв i додаткових узагальнених матерiалiв, пiдготовлених до подання правоохоронним та розвiдувальним органам (далi - експертна комiсiя), склад i повноваження якої затверджуються окремим наказом Держфiнмонiторингу України.
2. У засiданнях експертної комiсiї можуть брати участь представники розвiдувальних органiв України, склад яких затверджується вiдповiдним розпорядчим документом розвiдувального органу України, про що iнформується Держфiнмонiторинг України.
3. Розвiдувальним органам України подається перший примiрник узагальненого матерiалу.
4. Строк подання узагальнених матерiалiв до розвiдувальних органiв України не повинен перевищувати п'яти робочих днiв з дня прийняття експертною комiсiєю рiшення.
5. Розвiдувальним органам України заборонено передавати будь-кому iнформацiю, одержану вiд Держфiнмонiторингу України у виглядi узагальнених матерiалiв та додаткових узагальнених матерiалiв, за винятком випадкiв передачi її до правоохоронних органiв для прийняття рiшення вiдповiдно до законодавства України.
6. Додатковi узагальненi матерiали (за наявностi) подаються Держфiнмонiторингом України розвiдувальному органу України, на розглядi якого перебувають узагальненi матерiали.
У разi передачi розвiдувальним органом України узагальнених матерiалiв та/або матерiалiв їх розгляду до правоохоронного органу додатковi узагальненi матерiали направляються до вiдповiдного правоохоронного органу.
IV. Реєстрацiя (облiк) узагальнених матерiалiв
1. Реєстрацiя узагальнених матерiалiв i додаткових узагальнених матерiалiв, отриманих вiд Держфiнмонiторингу України, здiйснюється розвiдувальними органами України вiдповiдно до законодавства України, яке регламентує порядок використання документiв з грифом обмеження доступу.
2. Розвiдувальний орган України, який отримав узагальнений матерiал або додатковий узагальнений матерiал, не пiзнiше п'яти робочих днiв з моменту його реєстрацiї (облiку) надає Держфiнмонiторингу України вiдомостi щодо дати i номера їх реєстрацiї.
3. У всiх випадках передачi розвiдувальними органами України Держфiнмонiторингу України iнформацiї та/або документiв про результати розгляду узагальнених матерiалiв у супровiдному листi в обов'язковому порядку зазначається iнформацiя щодо узагальненого матерiалу, у тому числi його реєстрацiйний номер у Держфiнмонiторингу України.
V. Розгляд узагальнених матерiалiв
1. Розгляд узагальнених матерiалiв здiйснюється у визначеному законодавством України порядку.
2. Отриманi узагальненi матерiали розвiдувальнi органи України реалiзовують в межах своєї компетенцiї, використовуючи оперативно-розшуковi заходи i засоби у порядку, визначеному Законом України "Про оперативно-розшукову дiяльнiсть".
3. Узагальненi матерiали, якi мiстять пiдозри щодо легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансування тероризму, використовуються розвiдувальними органами при здiйсненнi заходiв щодо боротьби з тероризмом, мiжнародною органiзованою злочиннiстю, незаконним обiгом наркотичних засобiв, незаконною торгiвлею зброєю i технологiєю її виготовлення, незаконною мiграцiєю.
VI. Отримання Держфiнмонiторингом України iнформацiї та/або документiв про хiд розгляду узагальнених матерiалiв
1. Розвiдувальнi органи України зобов'язанi повiдомляти Держфiнмонiторинг України про хiд опрацювання та вжиття вiдповiдних заходiв за результатами розгляду одержаних узагальнених матерiалiв та додаткових узагальнених матерiалiв протягом десяти робочих днiв з моменту прийняття вiдповiдного рiшення.
2. У разi передачi узагальнених матерiалiв та/або матерiалiв їх розгляду до правоохоронного органу розвiдувальнi органи України протягом п'яти робочих днiв з дня передачi iнформують про це Держфiнмонiторинг України iз зазначенням найменування правоохоронного органу, його структурного або територiального пiдроздiлу, реєстрацiйних даних узагальненого матерiалу, його умовного найменування та реквiзитiв супровiдного листа, яким цi матерiали переданi правоохоронному органу.
3. У разi потреби в отриманнi iнформацiї (додаткової iнформацiї) щодо стану розгляду переданих узагальнених матерiалiв Держфiнмонiторинг України направляє запити до розвiдувальних органiв України.
VII. Заходи щодо забезпечення запобiгання розголошенню iнформацiї, що мiститься в узагальнених матерiалах
1. Розвiдувальнi органи України, Держфiнмонiторинг України забезпечують збереження повноти i цiлiсностi отриманої iнформацiї, створюють i пiдтримують належнi умови для її зберiгання, а також запобiгання незаконному доступу.
2. З метою запобiгання незаконному розголошенню iнформацiї, яка мiститься в узагальнених матерiалах та додаткових узагальнених матерiалах, у тому числi при передачi та перевiрцi, її розкриття та захист здiйснюються спiвробiтниками розвiдувальних органiв України та Держфiнмонiторингу України вiдповiдно до законодавства України, яке регламентує порядок використання документiв з грифом обмеження доступу.
Директор Департаменту податкової, митної полiтики та методологiї бухгалтерського облiку | М. О. Чмерук |
Перший заступник Голови Служби зовнiшньої розвiдки України | В. С. Отрешко |
Начальник Головного управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України генерал-лейтенант | С. О. Гмиза |
Т. в. о. начальника управлiння розвiдки Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України полковник | О. В. Мiхацький |