ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 24.07.2012 р. | N 20001/7/15-1217 |
---|
Про направлення методичних рекомендацiй щодо
алгоритму визначення звичайної цiни продукцiї
(товарiв) при здiйсненнi зовнiшньоекономiчних
операцiй
(Витяг)
Державна податкова служба України <...> з метою правильностi визначення звичайної цiни продукцiї (товарiв) при органiзацiї проведення контрольно-перевiрочної роботи, полiпшення якостi проведення перевiрок суб'єктiв господарювання - юридичних осiб, якi здiйснюють зовнiшньоекономiчнi операцiї, направляє для використання в роботi Методичнi рекомендацiї щодо алгоритму визначення звичайної цiни продукцiї (товарiв) при здiйсненнi зовнiшньоекономiчних операцiй (далi - Методичнi рекомендацiї).
<...>
Директор Департаменту оподаткування юридичних осiб | Л. Павелко |
Додаток |
МЕТОДИЧНI РЕКОМЕНДАЦIЇ ЩОДО АЛГОРИТМУ ВИЗНАЧЕННЯ ЗВИЧАЙНОЇ ЦIНИ ПРОДУКЦIЇ (ТОВАРIВ) ПРИ ЗДIЙСНЕННI ЗОВНIШНЬОЕКОНОМIЧНИХ ОПЕРАЦIЙ
I. Загальнi положення
Методичнi рекомендацiї щодо алгоритму визначення звичайної цiни продукцiї (товарiв) при здiйсненнi зовнiшньоекономiчних операцiй (далi - Методичнi рекомендацiї) розроблено на пiдставi пункту 1.20 статтi 1 Закону України вiд 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку пiдприємств" (далi - Закон) та пункту 8 пiдроздiлу 10 роздiлу XX Податкового кодексу України (далi - Кодекс) з метою правильностi визначення звичайної цiни продукцiї (товарiв) при органiзацiї проведення контрольно-перевiрочної роботи, полiпшення якостi проведення перевiрок суб'єктiв господарювання - юридичних осiб, якi здiйснюють зовнiшньоекономiчнi операцiї.
Податковий контроль за визначенням звичайної цiни продукцiї (товарiв) при здiйсненнi зовнiшньоекономiчних операцiй передбачає застосування органами державної податкової служби системи заходiв щодо встановлення вiдповiдностi цiн в експортних операцiях з нерезидентами рiвню ринкових цiн.
Вiдповiдно до пункту 8 пiдроздiлу 10 роздiлу XX Кодексу у випадках, визначених цим Кодексом, до вступу в дiю статтi 39 Кодексу, що регулюватиме порядок визначення звичайних цiн починаючи з першого сiчня 2013 року, застосовується пункт 1.20 статтi 1 Закону.
Стосовно випадкiв застосування звичайних цiн слiд враховувати те, що:
• при перевiрцi звiтних податкових перiодiв до 01.04.2011 р. застосовується пункт 7.4 статтi 7 Закону, вiдповiдно до якого дохiд, отриманий платником податку вiд зовнiшньоекономiчних операцiй, визначається вiдповiдно до договiрних цiн, але не менших за звичайнi цiни на вiдповiднi товари, що дiяли на дату такого продажу;
• при перевiрцi звiтних податкових перiодiв пiсля 01.04.2011 р. застосовується пункт 153.2 статтi 153 роздiлу III Кодексу, вiдповiдно до якого дохiд, отриманий платником податку вiд зовнiшньоекономiчних операцiй, визначається вiдповiдно до договiрних цiн, але не менших вiд звичайних цiн на вiдповiднi товари, що дiяли на дату такого продажу, у разi якщо договiрна цiна на такi товари вiдрiзняється бiльше нiж на 20 вiдсоткiв вiд звичайної цiни на такi товари.
Визначення термiнiв
Звичайна цiна - це цiна товарiв (робiт, послуг), визначена сторонами договору, якщо пунктом 1.20 статтi 1 Закону не встановлене iнше. Якщо не доведене зворотне, вважається, що така звичайна цiна вiдповiдає рiвню справедливих ринкових цiн.
Справедлива ринкова цiна - це цiна, за якою товари (роботи, послуги) передаються iншому власнику за умови, що продавець бажає передати такi товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати за вiдсутностi будь-якого примусу, обидвi сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володiють достатньою iнформацiєю про такi товари (роботи, послуги), а також цiни, якi склалися на ринку iдентичних (а за їх вiдсутностi - однорiдних) товарiв (робiт, послуг).
Ринок товарiв (робiт, послуг) - це сфера обiгу товарiв (робiт, послуг), яка визначається виходячи з можливостi покупця (продавця) реально i без значних додаткових витрат придбати (продати) товар (роботу, послугу) на найближчiй стосовно будь-якої iз сторiн договору територiї.
Iдентичнi товари (роботи, послуги) - це товари (роботи, послуги), що мають однаковi характернi для них основнi ознаки. Пiд час визначення iдентичностi товарiв беруться до уваги, зокрема, їх фiзичнi характеристики, якi не впливають на їх якiснi характеристики i не мають суттєвого значення для визначення ознак товару, якiсть i репутацiя на ринку, країна походження та виробник. Незначнi вiдмiнностi в їх зовнiшньому виглядi можуть не враховуватися.
Однорiднi товари (роботи, послуги) - це товари (роботи, послуги), якi не є iдентичними, мають подiбнi характеристики i складаються зi схожих компонентiв, що дозволяє їм виконувати однаковi функцiї та (або) бути взаємозамiнними. Пiд час визначення однорiдностi товарiв (робiт, послуг) беруться до уваги, зокрема, їх якiсть, наявнiсть товарного знака, репутацiя на ринку, країна походження та виробник.
Пов'язанi особи - у значеннi, наведеному у пп. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Джерела iнформацiї, що використовуються для визначення звичайної цiни
Джерела iнформацiї, що використовуються для визначення звичайної цiни, подiляються на такi, якi можуть використовуватись в доперевiрочному аналiзi, пiд час перевiрки, та також такi, якi можуть використовуватися в обох випадках.
Для визначення звичайної цiни продажу продукцiї (товарiв) на свiтових товарних ринках можуть використовуватись такi джерела iнформацiї, зокрема, але не виключно:
1) статистичнi данi державних органiв статистики;
2) цiни спецiалiзованих бiрж з торгiвлi окремими видами продукцiї;
3) Держзовнiшiнформ: бюлетень: "Огляд цiн українського та свiтового товарних ринкiв", Товарний монiтор "Бiржовi товари", Металургiйнi монiтори "Сталевий прокат", "Сировиннi матерiали", каталог "Iмпортери та експортери України";
4) iнтернет-сайти:
• metaltorg.ru - цiни на метали;
• metalcourier-online.com - свiтовi цiни на метали, феросплави та вугiлля;
• icis.com - аналiтика цiн хiмiчної продукцiї та продукцiї нафтопереробки на свiтових ринках Азiї, Африки та Європи;
• commoclityoniine.com - цiни на метали на свiтових товарних бiржах;
• ugmk.ua - цiни на метали та продукти з металу на українському ринку;
• me.kmu.dov.ua - сайт Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України (наявний монiторинг цiн на метали на свiтових бiржах);
• visnik.kiev.ua - цiни на зерновi культури, по контрактах, укладених на товарних бiржах;
• agriagency.com.ua - цiни на пшеницю, кукурудзу, соняшник, сою, рапс;
• cropcongress.org - цiни на сiльськогосподарську продукцiю (зерно, ячмiнь, пшениця тощо);
• zernoua.org - цiни та аналiтика закупiвельних цiн на зерно тощо;
5) iнформацiя вiд податкових органiв iнших країн;
6) iнформацiя результатiв незалежної оцiнки майна та майнових прав, яка проведена вiдповiдно до Закону України "Про оцiнку майна, майнових прав та професiйну оцiночну дiяльнiсть в Українi";
7) пояснення, отриманi вiд платника податкiв на запит органу Державної податкової служби України щодо обґрунтування рiвня звичайних цiн.
Разом з тим для визначення звичайної цiни продажу продукцiї (товарiв) на свiтових товарних ринках органи податкової служби використовують всю наявну в iнформацiйних джерелах iнформацiю.
II. Практичнi заходи
2.1. Доперевiрочний аналiз
Робоча група iз визначення звичайних цiн (далi - Робоча група), затверджена розпорядженням ДПС України, здiйснює доперевiрочний аналiз.
Розпорядженням ДПС України затверджується склад Робочої групи.
До складу Робочої групи включаються представники Департаменту оподаткування юридичних осiб, Департаменту податкового контролю, Департаменту правової роботи, Департаменту прогнозування, аналiзу, облiку i звiтностi, Головного управлiння податкової мiлiцiї, Управлiння мiжнародних зв'язкiв, Департаменту iнформатизацiї та облiку платникiв, Нацiонального Унiверситету (м. Iрпiнь) ДПС України.
Доперевiрочний аналiз складається з трьох етапiв.
I етап. Визначення кола суб'єктiв господарювання, якi пiдлягають дослiдженню
Робоча група на пiдставi аналiзу декларацiй з податку на додану вартiсть визначає перелiк платникiв, що здiйснюють експортнi операцiї, питома вага яких у загальному обсязi поставок таких платникiв перевищує 50 вiдсоткiв.
В першу чергу для доперевiрочного аналiзу вiдбираються платники:
• що здiйснюють постачання товарiв нерезидентам через посередникiв, зареєстрованих у країнах з офшорним статусом та/або пiльговим режимом оподаткування (наприклад, зареєстрованi на територiї Республiки Кiпр тощо) по занижених цiнах та з подальшою реалiзацiєю таких товарiв цими посередниками нерезидентам за ринковими цiнами (фактичний рух товарiв вiдрiзняється вiд руху "по документах");
• по яких отримана iнформацiя з третiх джерел про здiйснення експортних операцiй по занижених цiнах (наприклад, iнформацiя отримана вiд податкових органiв iнших країн);
• що мають рiвень податкової вiддачi за звiтнi перiоди - 2010 та/або 2011 роки менше середнього значення по вiдповiднiй галузi.
У разi необхiдностi до перелiку платникiв можуть включатися iншi суб'єкти, вiдносно яких є iнформацiя про можливе ухилення вiд оподаткування шляхом заниження цiн.
II етап. Iнформацiйний
Робоча група пiсля визначення перелiку платникiв та товарних позицiй, по яких необхiдне дослiдження рiвня звичайних цiн, формує з програмного забезпечення Oracle BI та/або АРМ "Митниця" iнформацiю про експортнi операцiї за визначеним перелiком платникiв та товарних позицiй (додаток 1).
При цьому Робоча група надає запити до:
• митних органiв щодо отримання копiй договорiв та додаткiв до них, вiдповiдно до яких здiйснюється експорт вiдповiдних товарiв;
• податкових органiв iнших країн щодо цiн на вiдповiднi товари, що склалися на визначену дату в країнi iмпорту;
• органiв державної статистики, Держзовнiшiнформу та при потребi до галузевих мiнiстерств по визначених товарних позицiях за формою, наведеною у додатку 2.
Робоча група проводить збiр iнформацiї про цiни, що склалися на спецiалiзованих товарних бiржах на кожну дату експорту, та цiни, за якими здiйснювався експорт iдентичних або однорiдних товарiв iншими резидентами у вiдповiдних звiтних перiодах.
За результатами отримання iнформацiї iз зовнiшнiх джерел щодо цiн, якi склалися у вiдповiдних звiтних перiодах, та даних, сформованих з програмного забезпечення Oracle BI та/або АРМ "Митниця", Робоча група передає зiбрану iнформацiю у знеособленому виглядi центру монiторингу товарних ринкiв при Нацiональному Унiверситетi ДПС України (м. Iрпiнь, далi - ЦМТР) для проведення порiвняльного аналiзу у розрiзi цiн за одиницю певного виду товару (продукцiї) на кожну дату експорту.
При здiйсненнi порiвняльного аналiзу ЦМТР спiвставляє отриману iнформацiю та iнформацiю, наведену в розрiзi "Джерел iнформацiї, що використовуються для визначення звичайних цiн" цих рекомендацiй, а також iнформацiю з будь-яких iнших джерел.
Разом з цим Робоча група здiйснює вивчення: статутних документiв, визначених суб'єктами господарювання; результати попереднiх перевiрок платникiв; КОР платникiв податкiв; наявних лiцензiй та iнших наявних документiв.
На пiдставi проведеної роботи та iнформацiї, отриманої вiд ЦМТР, Робоча група формує аналiтичний звiт окремо по кожному платнику, в якому зазначається iнформацiя, отримана на попереднiх етапах дослiдження, та заповнюється таблиця (додаток 3).
В аналiтичному звiтi, що складається за звiтнi перiоди до 01.04.2011 р., зазначаються всi встановленi вiдхилення договiрної цiни вiд звичайної цiни. Аналiтичний звiт за звiтнi перiоди пiсля 01.04.2011 р. мiстить в собi лише встановленi вiдхилення договiрної цiни вiд звичайної цiни бiльше нiж на 20 вiдсоткiв.
Аналiтичний звiт складається у довiльнiй формi та пiдписується керiвником Робочої групи.
Iнформацiя, викладена в аналiтичному звiтi, повинна надавати достатнiсть пiдстав для включення до плану-графiка документальних перевiрок або проведення документальної позапланової виїзної перевiрки на пiдставi пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Кодексу.
III етап. Органiзацiйний
Сформований аналiтичний звiт Робоча група передає протягом 10 робочих днiв до:
• Департаменту оподаткування юридичних осiб (в разi ненастання термiну подання декларацiї з податку на прибуток за звiтний перiод, за який сформовано аналiтичний звiт) для органiзацiї роботи з платником щодо необхiдностi визначення об'єкта оподаткування з урахуванням звичайних цiн;
• Департаменту податкового контролю (в разi настання термiну подання декларацiї з податку на прибуток та подання платником цiєї декларацiї за звiтний перiод, за який сформовано аналiтичний звiт) для органiзацiї проведення документальної позапланової виїзної перевiрки на пiдставi пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Кодексу або для врахування при проведеннi документальної планової перевiрки платника.
2.2. Документальна перевiрка
Перевiрка платника податкiв з питання повноти нарахування i сплати податкiв i зборiв здiйснюється у порядку, встановленому главою 8 роздiлу II Кодексу з урахуванням таких особливостей.
Податковий орган має право застосувати звичайнi цiни для визначення бази оподаткування у випадках, передбачених Кодексом, незалежно вiд виду господарської операцiї, що здiйснюється платником податку, або податкового статусу iншої сторони такої операцiї.
Для визначення звичайної цiни товару використовується iнформацiя про укладенi на момент продажу такого товару договори з iдентичними (однорiдними) товарами у спiвставних умовах. Зокрема, враховуються такi умови договорiв:
• кiлькiсть (обсяг) товарiв (наприклад, обсяг товарної партiї);
• строки виконання зобов'язань;
• умови платежiв, звичайних для такої операцiї;
• iншi об'єктивнi умови, що можуть вплинути на цiну.
При цьому умови договорiв на ринку iдентичних (у разi їх вiдсутностi - однорiдних) товарiв визнаються спiвставними, якщо вiдмiннiсть мiж такими умовами суттєво не впливає на цiну, або може бути економiчно обґрунтована. При цьому враховуються звичайнi при укладаннi угод мiж непов'язаними особами надбавки чи знижки до цiни. Зокрема, але не виключно, враховуються знижки, пов'язанi з сезонними та iншими коливаннями споживчого попиту на товари, втратою товарами якостi або iнших властивостей; закiнченням (наближенням дати закiнчення) строку зберiгання (придатностi, реалiзацiї); збутом нелiквiдних або низьколiквiдних товарiв; маркетинговою полiтикою, у тому числi при просуваннi товарiв на ринки; наданням дослiдних моделей i зразкiв товарiв з метою ознайомлення з ними споживачiв.
Якщо товари, iдентичнi (за їх вiдсутностi - однорiднi) товарам, стосовно яких визначається звичайна цiна, прилюдно пропонуються до продажу або мають бiржову цiну (бiржове котирування), визначення звичайної цiни здiйснюється iз врахуванням таких факторiв.
Для товарiв, якi продаються шляхом прилюдного оголошення умов їх продажу, звичайною визнається цiна, що мiститься у такому прилюдному оголошеннi.
Якщо товари продаються з використанням конкурсу, аукцiону, бiржової пропозицiї або пропозицiї на органiзованому ринку цiнних паперiв, або коли продаж (вiдчуження) товарiв здiйснюється у примусовому порядку згiдно iз законодавством, звичайною є цiна, отримана при такому продажу.
У разi коли цiни на товари пiдлягають державному регулюванню згiдно iз законодавством, звичайною вважається цiна, встановлена згiдно з принципами такого регулювання. Це правило не поширюється на встановлення мiнiмальної продажної цiни - у цьому випадку звичайною є справедлива ринкова цiна.
Поряд з цим для виконання попередньої умови необхiдно забезпечити:
1. Документальне пiдтвердження пов'язаностi контрагентiв.
2. Отримання вiд платника податкiв пояснень на запит органу ДПС щодо обґрунтування рiвня звичайних цiн (на пiдставi пункту 73.3 статтi 73 Кодексу направляється запит до платника податкiв про надання пояснень та документального пiдтвердження щодо визначення ним рiвня звичайних цiн на певнi групи товарiв).
3. Здiйснення аналiзу статистичних даних державних органiв i установ, бiржових котирувань, прилюдно запропонованих до продажу ТМЦ, конкурсiв, аукцiонiв, довiдкових цiн спецiалiзованих комерцiйних видань та публiкацiй, у тому числi електронних та iнших банкiв даних, звiтiв та довiдок вiддiлiв з економiчних питань у складi дипломатичних представництв України за кордоном тощо (цiна продажу таких ТМЦ).
4. Отримання вiд iнших платникiв податкiв (в т. ч. через офiцiйнi джерела iнформацiї) iнформацiї щодо:
• рiвня закупiвельних цiн (цiни продажу) в порiвняльних умовах;
• рiвня нацiнки;
• витрат, пов'язаних iз збутом ТМЦ;
• собiвартостi ТМЦ.
5. Отримання iнформацiї про договiрнi цiни на кожнiй ланцi постачання ТМЦ до кiнцевого споживача. В обов'язковому порядку пiдлягають перевiрцi факти постачання товарiв нерезидентам (фактичного руху товарiв) через посередникiв (офшорних компанiй, компанiй, зареєстрованих на територiї Республiки Кiпр) по занижених цiнах та реалiзацiя таких товарiв цими посередниками нерезидентам за ринковими цiнами.
6. Отримання вiд юридичних пiдроздiлiв висновкiв щодо можливостi використання при визначеннi звичайних цiн вiдповiдних джерел iнформацiї та вiдповiдної правової допомоги.
Крiм того, згiдно з нормами статей 73 - 74 Податкового кодексу України органи ДПС, що здiйснюють перевiрки платникiв податкiв, мають право звернутися до органiв статистики, Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку, Антимонопольного комiтету, органiв Державної фiнансової iнспекцiї, Держзовнiшiнформу, офiцiйних органiв iноземних країн та iнших органiв з офiцiйним запитом щодо пiдтвердження iнформацiї, що цiна договору (правочину) не вiдповiдає рiвню звичайної цiни.
Для встановлення звичайних ринкових умов (або їх дiапазону) необхiдно порiвняти характернi ознаки угоди чи пiдприємств, якi впливатимуть на умови укладання звичайних ринкових угод. Характернi особливостi, якi можуть бути важливими, включають характеристики майна, якi передаються, виконанi функцiї сторонами (беручи до уваги використанi активи та взятi на себе ризики), договiрнi умови, економiчнi обставини сторiн та бiзнес-стратегiї, яких сторони дотримуються.
Фактори, якi визначають порiвняннiсть:
1. Характеристики майна
Вiдмiнностi специфiчних характеристик майна зазвичай впливають на рiзницю у їх вартостi на вiдкритому ринку. Характеристики, якi можуть бути важливими: у разi передачi матерiальних активiв - фiзичнi особливостi майна, його якiсть та надiйнiсть, доступнiсть та обсяг поставки.
2. Функцiональний аналiз
Таке порiвняння спрямоване на визначення та порiвняння економiчно значущої дiяльностi та вiдповiдальностi, яку на себе взяли чи вiзьмуть незалежнi та пов'язанi пiдприємства. З цiєю метою окрема увага має придiлятися структурi органiзацiї групи.
Органи державної податкової служби повиннi порiвняти, наприклад, проектування, виробництво, збирання, дослiдження та розробки, обслуговування, купiвлю, дистрибуцiю, маркетинг, рекламування, перевезення, фiнансування та управлiння. При дослiдженнi повиннi бути визначенi основнi обов'язки, якi виконує кожна зi сторiн. Незважаючи на те, що одна зi сторiн може мати велику кiлькiсть обов'язкiв по вiдношенню до iншої сторони за певною угодою, економiчне значення мають лише такi обов'язки щодо аспектiв частотностi, характеру та цiнностi перед вiдповiдними сторонами транзакцiї, якi є важливими.
Важливим є порiвняння обов'язкiв щодо врахування активiв, якi залученi та будуть залученi у майбутньому. Цей аналiз має враховувати тип використаних активiв, такi як завод та обладнання, використання цiнних нематерiальних активiв тощо, та характер використаних активiв, як-то вiк, ринкова вартiсть, розташування, доступнiсть захисту права власностi тощо.
Також важливим є порiвняння обов'язкiв щодо врахування ризикiв, якi беруть на себе вiдповiднi сторони. Функцiональний аналiз вважається неповним, доки не врахованi взятi на себе матерiальнi ризики кожною зi сторiн, оскiльки допущення чи розподiл ризикiв могли б вплинути на умови угоди мiж пов'язаними пiдприємствами.
Види ризикiв, якi слiд враховувати, включають такi ринковi ризики, як вартiсть виробничих факторiв та вiдхилення цiни вихiдної продукцiї; ризики втрати пов'язаного з iнвестуванням майна та використання такого майна, виробничих потужностей та обладнання; фiнансовi ризики, спричиненi коливаннями курсiв валют та вiдсоткових ставок; кредитнi ризики тощо.
3. Договiрнi умови
При укладаннi угод на звичайних ринкових засадах договiрними умовами угоди, як правило, точно i беззастережно визначається, як саме зобов'язання, ризики та привiлеї будуть розподiленi мiж сторонами. Умови угоди можуть мiститися не лише у письмових договорах, а й у кореспонденцiї та повiдомленнях мiж сторонами. У разi вiдсутностi домовленостей у письмовiй формi договiрнi вiдносини сторiн повиннi виходити з їх поведiнки та економiчних засад, якi зазвичай регулюють вiдносини мiж незалежними пiдприємствами.
При укладеннi угод мiж незалежними пiдприємствами розбiжнiсть iнтересiв мiж сторонами забезпечується таким чином, що вони намагаються утримувати одне одного у рамках визначених у договорi умов, та такi договiрнi умови зазвичай не iгноруються та не змiнюються iнакше, нiж за обопiльним iнтересом сторiн. Подiбна розбiжнiсть iнтересiв мiж пов'язаними пiдприємствами може не iснувати, а тому важливо дослiдити, чи вiдповiдає поведiнка сторiн умовам договору або ж поведiнка сторiн вказує на недотримання договiрних умов чи їх порушення. У таких випадках потрiбен подальший аналiз для визначення справжнiх умов угоди.
4. Економiчнi обставини
Звичайнi ринковi цiни на рiзних ринках можуть вiдрiзнятися, навiть якщо угода включає однакове майно чи послуги, тому для досягнення порiвнянностi потрiбно, щоб ринки, на яких незалежнi та пов'язанi пiдприємства здiйснюють свою дiяльнiсть, були порiвнянними, та щоб вiдмiнностi не мали суттєвого впливу на цiну. Першим кроком має бути необхiднiсть визначення вiдповiдного ринку чи ринкiв з урахуванням доступностi взаємозамiнних товарiв або послуг. Економiчнi обставини, якi можуть бути важливими для визначення порiвнянностi ринку, включають: географiчне розташування, розмiр ринкiв, ступiнь конкуренцiї на ринках та вiдноснi конкурентнi позицiї покупцiв та продавцiв; доступнiсть (їх ризик) взаємозамiнних товарiв та послуг; рiвнi постачання та попит на ринку в цiлому та по регiонах зокрема, купiвельна спроможнiсть споживачiв; характер та обсяг урядового регулювання ринку, виробничi витрати, включаючи вартiсть земельних, трудових та капiтальних ресурсiв; транспортнi витрати; рiвень ринку (наприклад, оптовий чи роздрiбний); дата та час транзакцiй тощо.
5. Дiловi стратегiї
Для визначення порiвнянностi також повиннi дослiджуватися стратегiї ведення бiзнесу. Дiловi стратегiї можуть включати велику кiлькiсть аспектiв певного пiдприємства, зокрема, iнновацiї та розвиток нової продукцiї, ступiнь диверсифiкацiї, несхильнiсть до ризику, оцiнювання полiтичних змiн, реалiзацiя iснуючого i планування трудового законодавства та iншi фактори, якi обумовлюють щоденну дiяльнiсть певного пiдприємства.
Стратегiї ведення бiзнесу також можуть включати програми щодо завоювання ринку. Намагання платника податкiв завоювати ринок або збiльшити свою участь на ринку може тимчасово впливати на змiну цiни його продукцiї у бiк пониження по вiдношенню до iншої порiвнянної продукцiї на тому ж ринку. Крiм того, платник податкiв, який намагається проникнути на новий ринок чи завоювати (або ж вiдстояти) свої позицiї на ринку, може тимчасово нести бiльшi витрати (наприклад, первиннi витрати або заходи на стимулювання споживацького попиту), а отже, може досягнути меншої прибутковостi, нiж iншi платники податкiв, якi працюють на тому ж ринку.
<...>
Директор Департаменту оподаткування юридичних осiб | Л. Павелко |
Додаток 1 |
N п/п |
Код пiдприємства | Назва пiдприємства | Назва товару | Код товару УКТЗЕД (10 цифр) |
Офiцiйний курс гривнi до iноземної валюти, установлений Нацiональним банком України на дату операцiї | Одиниця вимiру | Умови поставки | Цiна за одиницю товару у звiтному мiсяцi, грн. | Обсяг товарної партiї | Дата операцiї | Загальна вартiсть, грн. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Додаток 2 |
Код товару УКТЗЕД (10 цифр) | Назва товару | Дата експорту | Одиниця вимiру | Фактична цiна поставки за одиницю продукцiї (грн.) | Звичайна цiна за одиницю продукцiї (грн.) | Цiна на внутрiшньому ринку на дату експорту (грн.) | Цiна на свiтових товарних бiржах на дату експорту (грн. у перерахунку за офiцiйним курсом НБУ на дату експорту) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Додаток 3 |
______________________________________ Назва платника |
______________________________________ Код ЄДРПОУ |
Код товару УКТЗЕД (10 цифр) | Назва товару | Дата експорту | Обсяг товарної партiї | Одиниця вимiру | Фактична цiна поставки за одиницю продукцiї (грн.) | Звичайна цiна за одиницю продукцiї (грн.) | Джерело(ла) iнформацiї про звичайну цiну | Вiдхилення фактичної цiни вiд звичайної за одиницю продукцiї (%) | Резерв можливого донарахування податку на прибуток (гр. 4 х (гр. 7 - гр. 6) х ставка податку/100), тис. грн. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |