ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
вiд 16.08.2012 р. | N 15/2-15.2-2/1517 |
---|
Державною митною службою
України розглянуто Ваш лист вiд 13.07.2012 N 041 щодо
надання роз'яснень.
До питання 1. Товари i транспортнi засоби комерцiйного призначення, якi перемiщуються через митний кордон України, пiдлягають митному оформленню, метою якого є забезпечення дотримання встановленого законодавством порядку такого перемiщення.
Вiдповiдно до статтi 4 Митного кодексу України (далi - Кодекс) товари - будь-якi рухомi речi, у тому числi тi, на якi законом поширено режим нерухомої речi (крiм транспортних засобiв комерцiйного призначення), валютнi цiнностi, культурнi цiнностi, а також електроенергiя, що перемiщується лiнiями електропередачi.
Усi товари при їх декларуваннi пiдлягають класифiкацiї, тобто у вiдношеннi товарiв визначаються коди вiдповiдно до Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, яка складається на основi Гармонiзованої системи опису та кодування товарiв.
Таким чином, програмне забезпечення (iнтелектуальна власнiсть) не є товаром у розумiннi положень Кодексу.
Частиною четвертою статтi 51 Кодексу передбачено, що пiд час визначення митної вартостi носiїв iнформацiї, що мiстять програмне забезпечення для обладнання з обробки даних, ураховується лише вартiсть носiя iнформацiї за умови видiлення з цiни, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi за оцiнюванi товари, вартостi програмного забезпечення та/або вартостi носiя.
Разом з тим, пiд час визначення митної вартостi товару, до складу якого входить програмне забезпечення, яке спрямоване на функцiонування цього товару, вартiсть програмного забезпечення не вiдокремлюється вiд вартостi товару.
До питання 2. Перелiк документiв, якi подаються декларантом або уповноваженою ним особою для пiдтвердження заявленої митної вартостi товару, визначений частиною другою статтi 53 Кодексу. Це, зокрема, зовнiшньоекономiчний договiр (контракт) з додатками до нього, або документ, який його замiнює, рахунок-фактура (iнвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об'єктом купiвлi-продажу), банкiвськi платiжнi документи (якщо рахунок сплачено), транспортнi (перевiзнi) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включенi у вартiсть товару, страховi документи.
У випадках, встановлених Кодексом, митний орган має право запитувати у декларанта або уповноваженої ним особи додатковi документи, встановленi частинами третьою - четвертою 53 статтi Кодексу.
До питання 3. Частиною четвертою статтi 51 Кодексу визначено, що термiн "носiй iнформацiї" не стосується iнтегральних мiкросхем, напiвпровiдникiв та iнших подiбних пристроїв чи виробiв, в якi iнкорпорованi такi iнтегральнi мiкросхеми чи пристрої.
Вiдповiдно до Закону України "Про охорону прав на топографiї iнтегральних мiкросхем" iнтегральна мiкросхема - це мiкроелектронний вирiб кiнцевої або промiжної форми, призначений для виконання функцiй електронної схеми, елементи i з'єднання якого неподiльно сформованi в об'ємi i (або) на поверхнi матерiалу, що становить основу такого виробу, незалежно вiд способу його виготовлення.
Враховуючи, що до складу USB-носiя входять мiкросхеми (NAND-пам'ять, на якiй зберiгається iнформацiя, контролер для керування NAND-пам'яттю та для передачi iнформацiї тощо), вони не вважаються носiями iнформацiї у розумiннi частинi четвертiй статтi 51 Кодексу.
Заступник директора Департаменту митних платежiв | М. В. Гайшунов |