ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
МIНIСТЕРСТВО ВНУТРIШНIХ СПРАВ УКРАЇНИ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
МIНIСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ПРИКОРДОННА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ПЕНIТЕНЦIАРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 26 квiтня 2012 року | N 43/375/166/353/284/241/290/236 |
---|
Про затвердження Положення про координацiю
дiяльностi правоохоронних органiв по боротьбi iз
злочиннiстю та корупцiєю
З метою пiдвищення ефективностi координацiї дiяльностi правоохоронних органiв по боротьбi iз злочиннiстю та корупцiєю наказуємо:
1. Затвердити та ввести в дiю Положення про координацiю дiяльностi правоохоронних органiв по боротьбi iз злочиннiстю та корупцiєю, що додається.
2. Наказ для органiзацiї виконання направити по вiдомствах, яким забезпечити контроль за його виконанням.
Генеральний прокурор України | В. Пшонка |
Мiнiстр внутрiшнiх справ України | В. Захарченко |
Голова Служби безпеки України | I. Калiнiн |
Голова Державної податкової служби | О. Клименко |
Мiнiстр оборони України | Д. Саламатiн |
Голова Державної митної служби України | I. Калєтнiк |
Голова Державної прикордонної служби України | М. Литвин |
Голова Державної пенiтенцiарної служби України | О. Лiсiцков |
ЗАТВЕРДЖЕНО Спiльний наказ Генерального прокурора України та керiвникiв правоохоронних органiв 26.04.2012 N 43/375/166/353/284/241/290/256 |
ПОЛОЖЕННЯ
про координацiю дiяльностi правоохоронних органiв
по боротьбi iз злочиннiстю та корупцiєю
1. Вiдповiдно до статей 10, 29 Закону України "Про прокуратуру", абзацу третього частини п'ятої статтi 5 Закону України "Про засади запобiгання i протидiї корупцiї" Генеральний прокурор України та пiдпорядкованi йому прокурори координують дiяльнiсть по боротьбi iз злочиннiстю та корупцiєю органiв внутрiшнiх справ, служби безпеки, податкової мiлiцiї, митної служби, Вiйськової служби правопорядку у Збройних Силах України, iнших правоохоронних органiв.
2. Завданнями координацiї є:
- визначення основних напрямiв запобiгання i протидiї злочинностi та корупцiї на основi аналiзу їх структури, динамiки та прогнозування тенденцiй розвитку цих негативних явищ;
- розробка, узгодження i виконання спiльних заходiв, спрямованих на своєчасне виявлення, розкриття, припинення та попередження злочинних i корупцiйних проявiв, усунення причин та умов, що їм сприяли;
- пiдготовка пропозицiй з удосконалення законодавства, спрямованих на пiдвищення ефективностi правоохоронної дiяльностi, протидiї злочинностi та корупцiї.
3. Основними принципами координацiї є:
- законнiсть;
- рiвнiсть суб'єктiв координацiйної дiяльностi у визначеннi проблемних питань щодо запобiгання i протидiї злочинностi та корупцiї, розробцi пропозицiй щодо заходiв, спрямованих на їх подолання;
- самостiйнiсть кожного правоохоронного органу при реалiзацiї узгоджених рiшень;
- вiдповiдальнiсть керiвникiв правоохоронних органiв, в межах їх компетенцiї, за якiсне i своєчасне виконання узгоджених заходiв;
- гласнiсть щодо проведення координацiйних заходiв, висвiтлення результатiв проведеної роботи у засобах масової iнформацiї в межах, якi не суперечать вимогам законодавства про захист прав, свобод людини i громадянина, державної та iншої таємницi.
4. Основною формою координацiї є проведення координацiйної наради керiвникiв правоохоронних органiв.
Окрiм того, можуть використовуватися такi форми координацiї:
- проведення спiльних засiдань колегiй правоохоронних органiв;
- проведення мiжвiдомчих нарад за участю керiвникiв правоохоронних органiв, органiв виконавчої влади та мiсцевого самоврядування;
- видання спiльних наказiв, вказiвок, iнформацiйних листiв та iнших документiв органiзацiйного та методичного характеру;
- обмiн iнформацiєю з питань стану злочинностi та корупцiї;
- розробка i здiйснення узгоджених заходiв з метою виявлення, припинення та профiлактики злочинiв i корупцiйних дiянь, а також усунення причин та умов, що сприяли їх вчиненню;
- спiльнi виїзди до регiонiв для проведення узгоджених заходiв, перевiрок i надання допомоги правоохоронним органам на мiсцях;
- вивчення позитивного досвiду з питань запобiгання i протидiї злочинностi та корупцiї, впровадження його в практичну дiяльнiсть правоохоронних органiв;
- утворення спiльних слiдчо-оперативних груп для розкриття i розслiдування окремих тяжких та особливо тяжких злочинiв;
- взаємне використання можливостей правоохоронних органiв для пiдготовки i навчання кадрiв, пiдвищення їх квалiфiкацiї; проведення спiльних семiнарiв, конференцiй та iнших навчально-практичних заходiв;
- розробка пропозицiй з питань удосконалення правового регулювання запобiгання i протидiї злочинностi та корупцiї;
- спiльне iнiцiювання та проведення наукових дослiджень у сферi боротьби iз злочиннiстю та корупцiєю.
Вибiр форм координацiї визначається вiдповiдним прокурором з урахуванням пропозицiй керiвникiв правоохоронних органiв, стану законностi, структури i динамiки злочинностi та iнших чинникiв, що впливають на цi явища.
5. До складу учасникiв координацiйної наради входять прокурор (голова наради) i керiвники вiдповiдних правоохоронних органiв або виконувачi їх обов'язкiв (члени наради).
Голова координацiйної наради:
- витребує iнформацiю, необхiдну для проведення координацiйної наради;
- органiзує роботу постiйно дiючої робочої групи з представникiв правоохоронних органiв для пiдготовки наради;
- спiльно з керiвниками iнших правоохоронних органiв визначає коло питань для обговорення на нарадi;
- скликає координацiйну нараду та керує її роботою, в тому числi визначає мiсце, дату i час її проведення, затверджує порядок денний;
- здiйснює контроль за виконанням запланованих заходiв.
Члени координацiйної наради:
- надають кандидатури до складу робочої групи;
- вносять пропозицiї з питань, що потребують узгоджених дiй, з обґрунтуванням необхiдностi їх розгляду, шляхiв, засобiв i способiв вирiшення;
- готують в узгодженому порядку проекти документiв, iншi матерiали, що вимагають обговорення i прийняття рiшення;
- беруть участь в обговореннi та виробленнi заходiв з питань, внесених на розгляд;
- вносять пропозицiї щодо оцiнки ефективностi спiльних заходiв;
- забезпечують виконання узгоджених спiльних заходiв у частинi, яка належить до компетенцiї очолюваних ними органiв, iнформують голову координацiйної наради про хiд цiєї роботи.
Наради скликаються за потребою, але не рiдше одного разу на пiврiччя, а також за iнiцiативою одного з членiв координацiйної наради.
На координацiйнi наради можуть бути запрошенi iншi посадовi особи правоохоронних органiв, органiв державного контролю та вiйськового управлiння для заслуховування iнформацiї щодо проведеної роботи з питань запобiгання та протидiї злочинностi та корупцiї.
6. З метою пiдготовки матерiалiв i проектiв документiв з конкретних питань, винесених на розгляд координацiйної наради, органiзацiї виконання прийнятих рiшень, з урахуванням пропозицiй керiвникiв правоохоронних органiв наказом вiдповiдного прокурора створюється постiйно дiюча робоча група.
До складу робочої групи включаються заступники керiвникiв правоохоронних органiв, а також керiвники галузевих пiдроздiлiв центральних та обласних апаратiв.
На робочу групу покладається:
- обмiн оперативною iнформацiєю щодо негативних тенденцiй у протидiї злочинностi та корупцiї, внесення пропозицiй щодо розгляду певних питань на координацiйнiй нарадi;
- формування проекту плану роботи координацiйної наради та надання його на розгляд керiвникiв правоохоронних органiв;
- органiзацiя аналiтичного вивчення питань, що виносяться на розгляд координацiйної наради;
- пiдготовка проекту рiшення наради з питань, що вносяться на її розгляд;
- органiзацiя узгодженого виконання заходiв, до виконання яких за рiшенням наради залучаються декiлька правоохоронних органiв;
- вивчення стану виконання рiшень координацiйних нарад, iнформування про їх результати керiвникiв правоохоронних органiв та голову наради;
- внесення пропозицiй щодо пiдвищення ефективностi координацiйної дiяльностi.
Засiдання робочої групи проводиться за необхiдностi у цьому. У випадках визначення конкретних заходiв складається протокол, у якому зазначаються їх виконавцi та термiни виконання.
7. Правоохоронний орган, яким iнiцiйовано розгляд на нарадi проблемних питань, готує та надає вiдповiдному прокурору необхiднi для її проведення матерiали, у тому числi пропозицiї щодо учасникiв наради та проект постанови.
Члени координацiйної наради при обговореннi питань користуються рiвними правами.
8. Рiшення координацiйної наради оформляється у формi постанови, яка вважається узгодженою за умови пiдписання головою та членами наради.
Постанова координацiйної наради має бути пiдписана впродовж 5 дiб з наступного дня пiсля її проведення.
У цей же строк пiсля пiдпису постанова надсилається для органiзацiї виконання керiвникам органiв, на якi покладено виконання узгоджених заходiв, а також прокурорам i правоохоронним органам вищого рiвня до вiдома.
Резолютивна частина постанови наради повинна мiстити конкретнi та, як правило, спiльнi узгодженi заходи, строки їх виконання, назви правоохоронних органiв, на якi покладається виконання.
Узгоджена постанова є обов'язковою для виконання всiма зазначеними у нiй органами.
9. У встановленi постановою координацiйної наради строки керiвники правоохоронних органiв, якi брали участь у її роботi, iнформують голову наради про результати виконання визначених заходiв, їх вплив на стан законностi та ефективнiсть протидiї злочинностi та корупцiї.
10. Виконання узгодженого заходу в повному обсязi має бути завершено в тому мiсяцi, який визначено у постановi. У разi неможливостi виконання заходу в установлений термiн вiдповiдний заступник керiвника прокуратури або керiвник правоохоронного чи iншого органу не пiзнiше нiж за тиждень до кiнця мiсяця звертається до головуючого на нарадi про продовження строку виконання.
Про зняття рiшення координацiйної наради (окремих заходiв) з контролю чи його продовження прокурор вiдповiдним листом iнформує учасникiв наради.
11. Органiзацiя пiдготовки та проведення мiжвiдомчих нарад керiвникiв правоохоронних органiв та органiв виконавчої влади i мiсцевого самоврядування вiдбувається аналогiчно до проведення координацiйних нарад.
Порядок i засади практичної реалiзацiї iнших форм координацiї визначаються спiльними наказами, вказiвками або розпорядженнями прокурорiв вiдповiдного рiвня, керiвникiв iнших правоохоронних органiв.
Проведення семiнарiв, науково-практичних конференцiй вiдбувається вiдповiдно до заходiв, передбачених у спiльних планах, постановах координацiйних i мiжвiдомчих нарад, рiшеннях спiльних колегiй.