МIНIСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 14 грудня 2012 року | N 774 |
---|
Про затвердження Положення про Департамент
економiчного розвитку аграрного ринку
Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства
України
Вiдповiдно до пункту 8 Положення про Мiнiстерство аграрної полiтики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України вiд 23 квiтня 2011 року N 500, та з метою виконання завдань, покладених на Мiнiстерство аграрної полiтики та продовольства України, наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент економiчного розвитку аграрного ринку Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України, що додається.
2. Директору Департаменту економiчного розвитку аграрного ринку Саблуку В. П. подати до Департаменту роботи з персоналом (Лабоженко Д. Б.) примiрники положень про структурнi пiдроздiли у складi департаменту та посадових iнструкцiй працiвникiв.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Мiнiстра - керiвника апарату Чужмира М. А.
Мiнiстр | М. В. Присяжнюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України 14.12.2012 N 774 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент економiчного розвитку аграрного
ринку Мiнiстерства аграрної полiтики та
продовольства України
1. Загальнi положення
1.1. Департамент економiчного розвитку аграрного ринку (надалi - Департамент) є самостiйним структурним пiдроздiлом Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства України (надалi - Мiнiстерство).
1.2. Департамент у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнiстерства, iншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
1.3. Департамент узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, вносить i розробляє пропозицiї з удосконалення законодавства та у встановленому порядку подає їх на розгляд керiвництву Мiнiстерства, органiзовує виконання законодавчих та нормативно-правових актiв, здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.
1.4. Працiвники Департаменту призначаються та звiльняються з посад у встановленому законодавством порядку.
1.5. Структура та чисельнiсть працiвникiв Департаменту визначаються штатним розписом Мiнiстерства.
2. Основнi завдання
2.1. Пiдготовка в межах компетенцiї проектiв нормативно-правових актiв, проведення аналiзу їх впливу на функцiонування аграрного ринку та надання у межах компетенцiї пропозицiй до проектiв програм, положень та нормативно-правових актiв щодо ефективного розвитку сiльськогосподарського виробництва, регулювання ринку сiльськогосподарської продукцiї та продовольства.
2.2. Органiзацiя розробки пропозицiй щодо прiоритетних напрямiв, економiчної стратегiї та механiзмiв розвитку агропромислового комплексу України.
2.3. Участь у розробцi пропозицiй щодо запровадження механiзмiв розвитку аграрної економiки, здiйснення економiчного аналiзу стану розвитку АПК, його окремих галузей з урахуванням їх зонального розмiщення, кон'юнктури аграрного та продовольчого ринку, а також необхiдностi насичення продовольчого ринку продуктами вiтчизняного виробництва.
2.4. Забезпечення методологiчної та методичної єдностi у прогнозуваннi розвитку всiх галузей i ланок, що входять до сфери управлiння Мiнагрополiтики України, та створення спiльно з iншими пiдроздiлами Мiнiстерства i науковими установами системи прогнозування, орiєнтованої на досягнення оптимальних кiнцевих результатiв ефективностi дiяльностi цих галузей.
2.5. Здiйснення аналiзу статистичних показникiв дiяльностi агропромислового комплексу та надання вiдповiдної iнформацiї структурним пiдроздiлам Мiнiстерства для прийняття рiшень та впровадження заходiв, що забезпечують пiдвищення економiчної ефективностi роботи агропромислового комплексу та дозволяють забезпечувати продовольчу безпеку держави на вiдповiдному рiвнi.
2.6. Формування iнформацiйної бази для аналiзу та прогнозування тенденцiй i закономiрностей соцiально-економiчного розвитку агропромислового комплексу, розвитку галузей агропромислового виробництва з урахуванням їх зонального розмiщення, кон'юнктури аграрного та продовольчого ринку, а також необхiдностi насичення продовольчого ринку продуктами вiтчизняного виробництва.
2.7. Надання методичної та консультативної допомоги пiдприємствам i органiзацiям, що входять до сфери управлiння Мiнiстерства, з питань аграрної статистики.
2.8. Пiдготовка iнформацiйно-аналiтичних матерiалiв для керiвництва Мiнiстерства щодо поточного стану розвитку агропромислового комплексу України, окремих регiонiв держави, соцiально-економiчного стану пiдприємств галузi.
2.9. Проведення щоквартальної (за наростаючим пiдсумком) рейтингової оцiнки дiяльностi регiонiв у сферi агропромислового комплексу.
2.10. Розроблення i здiйснення заходiв щодо державного регулювання аграрного ринку, зокрема ринку зерна.
2.11. Участь у формуваннi та забезпеченнi реалiзацiї державної аграрної полiтики, спрямованої на розвиток агропромислового комплексу та гарантування продовольчої безпеки держави.
2.12. Забезпечення проведення монiторингу цiн на ринку продукцiї галузей агропромислового виробництва та органiзацiя маркетингових дослiджень у сферi ринкiв АПК.
2.13. Участь у розробцi пропозицiй щодо активiзацiї експорту сiльськогосподарської продукцiї та сприяння просуванню сiльськогосподарської продукцiї i сировини на зовнiшнi ринки.
2.14. Розробка загальнодержавних балансiв попиту i пропозицiї основних видiв сiльськогосподарської продукцiї та продуктiв переробки.
2.15. Координацiя роботи щодо складання мiжрегiональних балансiв попиту i пропозицiй основних видiв сiльськогосподарської продукцiї та продуктiв її переробки, здiйснює її монiторинг.
2.16. Реалiзацiя державної полiтики щодо iнвестицiйної пiдтримки прiоритетного розвитку аграрного ринку.
2.17. Розроблення i здiйснення заходiв щодо розвитку iнфраструктури аграрного ринку (мережi оптових ринкiв сiльськогосподарської продукцiї, мережi сховищ для зберiгання овочiв, картоплi, фруктiв, iнших iнфраструктурних елементiв аграрного ринку).
2.18. Забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi технiчного регулювання (стандартизацiя, метрологiя, сертифiкацiя, оцiнка вiдповiдностi, управлiння якiстю) в галузях сiльського господарства та продовольства.
2.19. Забезпечення проведення процедур закупiвель товарiв, робiт i послуг вiдповiдно до чинного законодавства з метою пiдвищення ефективностi державних закупiвель, рацiонального використання бюджетних коштiв, запобiгання економiчним зловживанням, необґрунтованому завищенню цiн, а також з метою органiзацiї дiяльностi Мiнiстерства.
2.20. Участь у вирiшеннi питань цивiльного захисту населення i територiй вiд надзвичайних ситуацiй техногенного та екологiчного характеру.
3. Функцiональнi обов'язки
3.1. Департамент вiдповiдно до покладених на нього завдань:
3.1.1) бере участь у розробцi проектiв Державної програми соцiального i економiчного розвитку України, Державного бюджету України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, щорiчної доповiдi та послання Президента України до Верховної Ради України, стратегiї розвитку галузей агропромислового комплексу;
3.1.2) органiзовує спiльно з iншими структурними пiдроздiлами Мiнiстерства розробку та узагальнення державних цiльових i галузевих програм, планiв економiчного та соцiального розвитку агропромислового комплексу з питань, що вiдносяться до компетенцiї Департаменту, здiйснює монiторинг ходу реалiзацiї заходiв щодо їх виконання;
3.1.3) спiльно з iншими структурними пiдроздiлами Мiнiстерства розробляє довгостроковi та короткостроковi прогнози розвитку галузей агропромислового комплексу;
3.1.4) надає методичну та консультативну допомогу з питань методологiї, статистики та економiчного аналiзу структурним пiдроздiлам Мiнiстерства, пiдприємствам i органiзацiям;
3.1.5) працює над удосконаленням методiв планування i прогнозування в агропромисловому комплексi;
3.1.6) розробляє пропозицiї щодо територiального розмiщення сiльськогосподарського виробництва, опрацьовує заходи щодо структурної перебудови галузей, їх iнтеграцiї та кооперування, запобiгання диспропорцiй у розвитку аграрного сектору економiки;
3.1.7) розробляє i унiфiкує форми планової документацiї для пiдприємств та органiзацiй аграрного комплексу, що входять до сфери управлiння Мiнагрополiтики України. Готує до друку узгодженi з вiдповiдними пiдроздiлами Мiнiстерства зразки форм планової документацiї, розмiщує замовлення на тиражування. Проводить аналiз та вiдповiдну роботу з вдосконалення iснуючої системи державної статистичної звiтностi галузей, якi входять до сфери управлiння Мiнiстерства;
3.1.8) координує роботу, пов'язану iз здiйсненням аналiзiв економiчного i соцiального розвитку галузей агропромислового комплексу. Здiйснює аналiз стану сiльськогосподарського виробництва та його окремих сегментiв, включаючи харчову галузь та переробку сiльськогосподарської продукцiї;
3.1.9) готує за участю структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства iнформацiйно-аналiтичнi матерiали щодо розвитку галузей агропромислового комплексу за мiсяць, квартал, рiк та iншi звiтнi перiоди з розглядом на колегiї керiвництвом Мiнiстерства;
3.1.10) розробляє спiльно iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади критерiї оцiнки, основнi параметри та показники дiяльностi спецiальних (вiльних) економiчних зон i територiй зi спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi;
3.1.11) розглядає в установленому порядку пропозицiї працiвникiв агропромислового комплексу i iнших громадян з питань, що входять до компетенцiї Департаменту, та готує щодо них вiдповiднi пропозицiї керiвництву Мiнiстерства i вiдповiдi заявникам;
3.1.12) бере участь у пiдготовцi iнформацiйно-аналiтичних матерiалiв щодо розвитку галузей агропромислового комплексу за мiсяць, квартал, рiк та iншi звiтнi перiоди з розглядом на колегiї Мiнiстерства;
3.1.13) готує iнформацiйно-аналiтичнi та оглядовi матерiали для керiвництва мiнiстерства щодо поточного стану розвитку агропромислового комплексу України;
3.1.14) готує довiдки про соцiально-економiчний стан пiдприємств агропромислового комплексу окремих регiонiв держави;
3.1.15) проводить щоквартальну (за наростаючим пiдсумком) оцiнку результатiв дiяльностi Мiнiстерства аграрної полiтики та продовольства Автономної Республiки Крим, головних управлiнь агропромислового розвитку обласних державних адмiнiстрацiй у вiдповiдностi з Положенням про рейтинг регiонiв за пiдсумками дiяльностi агропромислового комплексу України, затвердженим Мiнагрополiтики України;
3.1.16) бере участь у межах компетенцiї в органiзацiї (разом з iншими структурними пiдроздiлами Мiнiстерства, центральними органами виконавчої влади, дiяльнiсть яких координується та спрямовується через Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, iншими заiнтересованими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, мiсцевого самоврядування, науковими установами, аграрними вищими учбовими закладами та громадськими органiзацiями) статистичних спостережень за соцiально-економiчними та демографiчними процесами в галузi;
3.1.17) надає консультативно-методичну допомогу з питань методологiї аграрної статистики структурним пiдроздiлам Мiнiстерства, пiдприємствам i органiзацiям, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства;
3.1.18) вносить на розгляд керiвництву Мiнiстерства пропозицiї щодо розроблення та реалiзацiї заходiв, спрямованих на пiдтримку вiтчизняних виробникiв сiльськогосподарської продукцiї, а також пропозицiї щодо державного регулювання аграрного та продовольчого ринкiв, запровадження механiзму форвардних, ф'ючерсних та опцiонних контрактiв, фiнансових i товарних iнтервенцiй, державних заставних операцiй iз зерном;
3.1.19) бере участь у розробленнi i здiйсненнi заходiв щодо формування Аграрним фондом державного продовольчого резерву, оперативно аналiзує стан наповнення регiональних запасiв продовольства;
3.1.20) забезпечує розгляд та погодження базових активiв товарних деривативiв на бiржовому ринку, якщо ними є сiльськогосподарська продукцiя та/або продовольство;
3.1.21) забезпечує розгляд та погодження стандартної форми кредитного договору, що укладається Аграрним фондом i виробником зерна при наданнi бюджетної позички;
3.1.22) забезпечує розроблення та затвердження типових правил бiржової торгiвлi сiльськогосподарською продукцiєю, типової форми договору про закупiвлю зерна за бюджетнi кошти, форм форвардного бiржового контракту;
3.1.23) запроваджує схеми та механiзми закупiвлi сiльськогосподарської продукцiї i продовольства для державних потреб, їх реалiзацiї з державних ресурсiв через бiржовий товарний ринок;
3.1.24) розробляє пропозицiї по удосконаленню механiзмiв державного регулювання агропродовольчого ринку в iнтересах вiтчизняних товаровиробникiв; реалiзацiї сiльськогосподарської продукцiї, продовольства державного iнтервенцiйного фонду та проведення фiнансових i товарних iнтервенцiй;
3.1.25) бере участь у державному регулюваннi органiзованого ринку в частинi забезпечення здiйснення фiнансових i товарних iнтервенцiй та здiйснює координацiю бiржової торгiвлi сiльськогосподарської продукцiї;
3.1.26) готує пропозицiї щодо вдосконалення ринкових механiзмiв, сприяє створенню умов для реалiзацiї продукцiї пiдприємствами агропромислового комплексу;
3.1.27) забезпечує визначення та затвердження в установленому порядку мiнiмальних та максимальних iнтервенцiйних цiн окремих об'єктiв державного цiнового регулювання;
3.1.28) надає пропозицiї щодо пiдготовки мiжурядових i мiжвiдомчих договорiв, угод, конвенцiй по спiвпрацi з iноземними державами i мiжнародними органiзацiями з питань, якi вiдносяться до компетенцiї Департаменту;
3.1.29) в межах повноважень приймає участь у формуваннi позицiї Мiнiстерства на двостороннiх i багатостороннiх переговорах з питань сiльського господарства в рамках Всесвiтньої торгової органiзацiї;
3.1.30) бере участь спiльно iз структурними пiдроздiлами Мiнiстерства в заходах в рамках спiвробiтництва з iноземними державами i мiжнародними органiзацiями у реалiзацiї в установленому порядку мiжнародних проектiв i програм з питань, якi вiдносяться до дiяльностi Департаменту;
3.1.31) бере участь у розробцi i реалiзацiї в галузях агропромислового виробництва бюджетної, цiнової, податкової та митно-тарифної полiтики щодо формування ринкiв товарiв, матерiальних ресурсiв, капiталiв i послуг;
3.1.32) розробляє форму кредитного договору про бюджетнi позики в межах режиму державних закупiвель;
3.1.33) надає в установленому порядку товарним бiржам висновки щодо вiдповiдностi вимогам стосовно надання послуг з укладення та реєстрацiї угод купiвлi-продажу сiльськогосподарської продукцiї i продовольства для державних та регiональних потреб, погашення податкової заборгованостi, а також укладення та реєстрацiї зовнiшньоекономiчних контрактiв;
3.1.34) здiйснює контроль за дiяльнiстю аграрної бiржi у сферi надання кредитних i тваринницьких дотацiй;
3.1.35) розробляє форму реєстру суб'єктiв аграрного ринку за вiдповiдними адмiнiстративно-територiальними одиницями у розрiзi страхувальникiв та страховикiв;
3.1.36) розробляє порядок реєстрацiї осiб, що здiйснюють господарську дiяльнiсть, пов'язану iз виробництвом i обiгом об'єктiв регулювання;
3.1.37) бере участь у затвердженнi (встановленнi) галузевих та вiдомчих норм i нормативiв, забезпеченнi розроблення галузевих систем економiчних норм i нормативiв в агропромисловому комплексi;
3.1.38) приймає участь у розробленнi та вдосконаленнi механiзму правового регулювання суспiльних вiдносин, пов'язаних iз виробництвом продукцiї агропромислового комплексу, правового статуту суб'єктiв аграрних правовiдносин земельних i майнових вiдносин за участю аграрних товаровиробникiв;
3.1.39) розробляє спiльно з iншими структурними пiдроздiлами Мiнiстерства баланси попиту та пропозицiї основних видiв сiльськогосподарської продукцiї та продовольства;
3.1.40) готує пропозицiї щодо вдосконалення ринкових механiзмiв, системи маркетингу у сферi виробництва i реалiзацiї сiльськогосподарської продукцiї та продукцiї її переробки;
3.1.41) забезпечує у межах своїх повноважень проведення цiнового монiторингу внутрiшнього та зовнiшнього аграрного та продовольчого ринку, про результати постiйно iнформує його учасникiв;
3.1.42) бере участь у розробленнi загальнодержавних балансiв попиту i пропозицiї основних видiв сiльськогосподарської продукцiї та продуктiв переробки;
3.1.43) координує роботу щодо складання мiжрегiональних балансiв попиту i пропозицiй основних видiв сiльськогосподарської продукцiї та продуктiв її переробки, здiйснює її монiторинг;
3.1.44) забезпечує в межах своїх повноважень проведення монiторингу внутрiшнього i зовнiшнього аграрного i продовольчого ринку, створює i забезпечує постiйне функцiонування системи iнформацiйного забезпечення дiяльностi оптових ринкiв сiльськогосподарської продукцiї;
3.1.45) бере участь у розробленнi та здiйсненнi заходiв щодо нарощування експортного потенцiалу галузей агропромислового виробництва, а також щодо вiдновлення традицiйних та освоєння нових ринкiв збуту продукцiї;
3.1.46) разом з iншими структурними пiдроздiлами Мiнiстерства здiйснює монiторинг стану залучення внутрiшнiх iнвестицiй в агропромисловий комплекс, в межах повноважень приймає участь у пiдготовцi пропозицiй щодо визначення прiоритетних напрямiв iнвестицiйної дiяльностi у галузях агропромислового виробництва;
3.1.47) приймає участь у межах компетенцiї в органiзацiї наукових дослiджень з питань залучення iнвесторiв в агропромислове виробництво, пiдвищення його iнвестицiйної привабливостi;
3.1.48) узагальнює результати щорiчної iнвестицiйної дiяльностi в агропромисловому секторi;
3.1.49) бере участь в заходах щодо органiзацiї залучення мiжнародної технiчної допомоги, що надається з метою формування та розвитку аграрного ринку;
3.1.50) готує пропозицiї щодо розробки та здiйснення заходiв стосовно розвитку iнфраструктури аграрного ринку, зокрема мережi оптових ринкiв сiльськогосподарської продукцiї, мережi сховищ для зберiгання овочiв, картоплi, фруктiв та iнших iнфраструктурних формувань аграрного ринку;
3.1.51) здiйснює контроль за дiяльнiстю оптових ринкiв сiльськогосподарської продукцiї;
3.1.52) здiйснює координацiю виконання науково-дослiдними установами i вищими навчальними закладами науково-дослiдних тем за господарськими договорами з розробки пропозицiй (рекомендацiй) в межах компетенцiї Департаменту;
3.1.53) органiзовує i координує проведення робiт у сферi стандартизацiї та метрологiї;
3.1.54) розробляє технiчнi регламенти, стандарти та iншi нормативнi документи, забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi стандартизацiї та метрологiї;
3.1.55) готує щорiчний план робiт iз стандартизацiї (Тематичний план наукових розробок у сферi стандартизацiї) згiдно з паспортом вiдповiдної бюджетної програми;
3.1.56) здiйснює монiторинг виконання робiт з стандартизацiї;
3.1.57) встановлює правила розроблення, схвалення, прийняття, перегляду, змiни та втрати чинностi галузевих стандартiв, готує проекти наказiв мiнiстерства з питань розробки, прийняття, перегляду, внесення змiн до галузевих стандартiв, технiчних умов i прирiвняних до них нормативних документiв та припинення їх дiї, встановлення правил їх розроблення, позначення та застосування.
3.1.58) веде галузевий фонд нормативних документiв у сферi стандартизацiї;
3.1.59) розробляє положення про службу стандартизацiї, метрологiчну службу мiнiстерства та про головнi i базовi органiзацiї цих служб;
3.1.60) координує дiяльнiсть метрологiчної служби та служби стандартизацiї Мiнiстерства, їх головних та базових органiзацiй;
3.1.61) здiйснює атестацiю головних та приймає участь у атестацiї базових органiзацiй метрологiчної служби мiнiстерства (органiзовує повiрку, здiйснення калiбрування, ремонт, сервiсне обслуговування та проведення державних випробувань засобiв вимiрювальної технiки);
3.1.62) надає пропозицiї щодо створення та припинення дiяльностi технiчних комiтетiв стандартизацiї, вiдповiдно до законодавства координує їх дiяльнiсть та бере участь у їх роботi;
3.1.63) координує та здiйснює методичне керiвництво розробкою гармонiзованих стандартiв, технiчних регламентiв вiдповiдно до Директив ЄС та вимог СОТ;
3.1.64) готує пропозицiї, аналiтичнi та довiдковi матерiали щодо перспектив розвитку нацiональної та галузевої системи стандартизацiї, метрологiї та управлiння якiстю продукцiї у сферi сiльського господарства та продовольства;
3.1.65) координує та здiйснює методичне керiвництво розробкою проектiв нормативних документiв з стандартизацiї у сферi сiльського господарства та продовольства, науковими установами, головними i базовими органiзацiями iз стандартизацiї;
3.1.66) в межах компетенцiї опрацьовує та надає пропозицiї щодо вдосконалення законодавства, розробляє проекти нормативно-правових актiв, узагальнює практику застосування законодавства з питань стандартизацiї та метрологiї, державних закупiвель, регулювання ринкових вiдносин у галузях агропромислового комплексу;
3.1.67) вносить пропозицiї щодо прийняття, внесення змiн i скасування нацiональних стандартiв та прирiвняних до них нормативних документiв, а також технiчних умов;
3.1.68) надає пропозицiї щодо призначення органiв з оцiнки вiдповiдностi та бере участь у здiйсненнi монiторингу (нагляду) вiдповiдностi призначених органiв з оцiнки вiдповiдностi вимогам законодавства, надає пропозицiї щодо скасування призначення;
3.1.69) розробляє Рiчний план здiйснення процедур закупiвель протягом бюджетного року;
3.1.70) органiзовує i проводить процедури закупiвель товарiв, робiт i послуг за державнi кошти;
3.1.71) забезпечує дотримання процедур проведення торгiв вiдповiдно до Закону України "Про здiйснення державних закупiвель";
3.1.72) забезпечує вибiр переможця на основi критерiїв, якi мають бути застосованi для його визначення вiдповiдно до Закону України "Про здiйснення державних закупiвель";
3.1.73) запобiгає вчиненню дискримiнацiйних дiй до учасникiв процедур закупiвель в процесi органiзацiї торгiв;
3.1.74) оприлюднює iнформацiю про здiйснення закупiвель вiдповiдно до вимог Закону України "Про здiйснення державних закупiвель" в державному офiцiйному друкованому виданнi з питань державних закупiвель "Вiсник державних закупiвель", в тому числi в мiжнародному, в мережi електронного зв'язку, розсилає запрошення виконавцям щодо участi в них та iнформує учасникiв процедур закупiвлi про їх результати;
3.1.75) готує та розсилає документацiю, необхiдну для проведення процедур закупiвель чи процедури попередньої квалiфiкацiї виконавцiв;
3.1.76) надає роз'яснення учасникам щодо змiсту документацiї конкурсних торгiв та внесення до неї змiн, в разi отримання вiд останнiх вiдповiдних запитiв;
3.1.77) веде необхiдну документацiю та звiтнiсть щодо здiйснення процедур закупiвель вiдповiдно до вимог чинного законодавства;
3.1.78) розглядає вiдповiдно до чинного законодавства пропозицiї та скарги учасникiв щодо закупiвель товарiв, робiт i послуг за державнi кошти;
3.1.79) складає звiти про результати здiйснення процедур закупiвель;
3.1.80) сприяє органам, що здiйснюють державне регулювання та контроль у сферi закупiвель, у виконаннi ними своїх повноважень вiдповiдно до законодавства, зокрема створення належних умов для проведення перевiрок, надання в установлений строк необхiдних документiв i вiдповiдних пояснень;
3.1.81) у межах повноважень взаємодiє iз структурними пiдроздiлами Мiнекономрозвитку України та iншими центральними органами виконавчої влади та структурними пiдроздiлами Мiнагрополiтики України, пiдприємствами, установами та органiзацiями, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства, органами управлiння Автономної Республiки Крим i областей, мiсцевого i регiонального самоврядування, науково-дослiдними установами та iншими органiзацiями;
3.1.82) приймає участь у формуваннi та проведеннi державної полiтики з питань державних закупiвель;
3.1.83) опрацьовує пропозицiї структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства та галузевих формувань щодо визначення прiоритетностi розвитку вiдповiдних виробництв (галузей) та необхiдностi їх бюджетного фiнансування;
3.1.84) органiзовує та забезпечує у межах компетенцiї роботу, спрямовану на захист вiтчизняних пiдприємств галузей агропромислового виробництва вiд недобросовiсної конкуренцiї, дискримiнацiйних умов дiяльностi, ефективне застосування антидемпiнгового законодавства;
3.1.85) виступає державним замовником науково-дослiдних робiт у галузях агропромислового виробництва, фiнансує та координує їх проведення, забезпечує впровадження у виробництво сучасних розробок та прогресивного досвiду;
3.1.86) здiйснює координацiйну дiяльнiсть державних пiдприємств, що пiдпорядковуються Мiнiстерству аграрної полiтики та продовольства України через Департамент;
3.1.87) здiйснює контроль за ефективною фiнансово-господарською дiяльнiстю державних пiдприємств, що входять до сфери управлiння Департаменту;
3.1.88) приймає участь у здiйсненнi заходiв щодо економiчного стимулювання виробникiв харчової продукцiї, спрямовує їх дiяльнiсть на розв'язання завдань, пов'язаних iз забезпеченням потреб населення в продуктах харчування та насиченням продовольчого ринку харчовими продуктами вiтчизняного виробництва;
3.1.89) приймає участь у пiдготовцi порядку розрахунку середньостатистичної збитковостi окремого об'єкта державного цiнового регулювання сiльськогосподарської продукцiї;
3.1.90) розглядає пропозицiї щодо встановлення строкiв зберiгання зерна державного резерву й продуктiв його переробки;
3.1.91) приймає участь у розглядi форм вiдомостей суб'єкта господарювання щодо наявностi матерiально-технiчної бази та рiвня освiти;
3.1.92) бере участь у проведеннi навчальних заходiв, зокрема, нарад, конференцiй, семiнарiв, круглих столiв, залучає для їх проведення вiтчизняних i зарубiжних науковцiв, фахiвцiв, незалежних експертiв;
3.1.93) розглядає депутатськi запити, листи, заяви, скарги з питань, якi вiдносяться до компетенцiї Департаменту;
3.1.94) приймає участь у вирiшеннi питань цивiльного захисту населення i територiй вiд надзвичайних ситуацiй техногенного та екологiчного характеру.
4. Права Департаменту
4.1. В межах своєї компетенцiї за дорученням керiвництва Мiнiстерства представляти його iнтереси в державних органах та пiдприємствах, установах, органiзацiях усiх форм власностi з питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
4.2. Одержувати вiд структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства, центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких координується та спрямовується через Мiнiстра аграрної полiтики та продовольства України, Мiнiстерства аграрної полiтики Автономної Республiки Крим, головних управлiнь агропромислового розвитку облдержадмiнiстрацiй, пiдприємств, установ та органiзацiй, що вiдносяться до сфери управлiння Мiнiстерства, iнформацiю, необхiдну для виконання покладених на Департамент завдань i функцiй.
4.3. Одержувати в установленому порядку статистичнi матерiали i звiтнi данi, необхiднi для їх узагальнення, обробки та подання на розгляд керiвництву Мiнiстерства.
4.4. Органiзовувати i проводити у встановленому порядку наради з питань, що належать до повноважень Департаменту, залучати до участi в них iншi структурнi пiдроздiли Мiнiстерства, представникiв iнших органiв влади за їхньою згодою.
4.5. Брати участь у роботi мiжгалузевих робочих груп з питань, якi вiдносяться до компетенцiї Департаменту.
4.6. Користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами.
4.7. Брати за дорученням керiвництва мiнiстерства у межах своїх повноважень участь у дiяльностi мiжнародних органiзацiй.
4.8. Вносити пропозицiї керiвництву Мiнiстерства про вжиття передбачених законодавством заходiв щодо припинення дiї та скасування наказiв пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства, з питань, вiднесених до повноважень Департаменту.
4.9. Залучати за дорученням керiвництва Мiнiстерства вiдповiднi експертнi органiзацiї чи окремих експертiв на договiрних засадах до роботи комiтету з конкурсних торгiв Мiнiстерства.
4.10. Iнформувати керiвництво Мiнiстерства у випадках ненадання iншими структурними пiдроздiлами Мiнiстерства Департаменту документiв чи матерiалiв, необхiдних для виконання своїх функцiй.
4.11. В межах своєї компетенцiї готувати проекти наказiв, розпоряджень Мiнiстерства та протокольних рiшень колегiї, органiзовувати їх виконання.
4.12. Департамент у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами державної влади, з органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, пiдприємствами, установами, органiзацiями всiх форм власностi.
5. Склад Департаменту
5.1. До складу Департаменту входить п'ять вiддiлiв та два сектори:
- вiддiл економiчного аналiзу, стратегiї та прогнозування розвитку аграрної економiки, який очолює заступник директора Департаменту - начальник вiддiлу;
- вiддiл аграрної статистики, який очолює начальник вiддiлу;
- вiддiл державного регулювання аграрного ринку, який очолює начальник вiддiлу;
- вiддiл монiторингу аграрного ринку, який очолює начальник вiддiлу;
- вiддiл iнвестицiй та розвитку iнфраструктури, який очолює заступник директора Департаменту - начальник вiддiлу;
- сектор стандартизацiї та метрологiї, який очолює завiдувач сектору - головний метролог;
- сектор тендерних процедур, який очолює завiдувач сектору.
5.2. Керiвники вiддiлiв та завiдувачi секторiв несуть персональну вiдповiдальнiсть за виконання завдань, покладених на працiвникiв пiдпорядкованого вiддiлу чи сектору.
6. Керiвництво Департаменту
6.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду i звiльняється з посади Мiнiстром аграрної полiтики та продовольства України вiдповiдно до чинного законодавства.
6.2. В разi вiдсутностi директора Департаменту його функцiї покладаються на заступника директора Департаменту. За рiшенням директора може бути визначений iнший порядок його замiщення.
6.3. На посаду директора та заступника директора призначається особа, яка має вищу освiту за квалiфiкацiйним рiвнем магiстра чи спецiалiста, досвiд роботи на керiвних посадах та стаж роботи за фахом не менше 5 рокiв.
7. Директор Департаменту:
7.1. Здiйснює керiвництво i несе персональну вiдповiдальнiсть за виконання функцiй, передбачених цим Положенням, органiзацiю роботи, додержання правил внутрiшнього трудового розпорядку i трудової дисциплiни у Департаментi.
7.2. Забезпечує ефективне використання покладених на Департамент завдань щодо реалiзацiї державної полiтики у пiдвiдомчiй сферi, у тому числi у спiвпрацi з iншими органами виконавчої влади, установами i органiзацiями всiх форм власностi;
7.3. Розподiляє обов'язки мiж його заступниками, керiвниками структурних пiдроздiлiв i визначає ступiнь їх вiдповiдальностi.
7.4. Затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли в складi Департаменту та посадовi iнструкцiї працiвникiв.
7.5. Подає, вiдповiдно до законодавства, пропозицiї керiвництву Мiнiстерства про призначення на посади, звiльнення з посад, заохочення, накладання дисциплiнарного стягнення та перемiщення працiвникiв Департаменту вживає необхiдних заходiв щодо пiдвищення їхньої квалiфiкацiї.
7.6. Приймає участь в розробцi Оперативно-режимним управлiнням номенклатури посад працiвникiв, перебування на яких потребує оформлення допуску до державної таємницi, в частинi, що стосується Департаменту.
7.7. Приймає участь в розробленi та уточненнi основних показникiв мобiлiзацiйного плану на особливий перiод у частинi функцiонування галузей агропромислового комплексу та переробної промисловостi. Приймає участь у формуваннi номенклатури та норм накопичення матерiальних цiнностей державного резерву.
7.8. Сприяє реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони здоров'я у процесi трудової дiяльностi.
7.9. Забезпечує дотримання працiвниками Департаменту законодавства України з питань державної служби та боротьби з корупцiєю, а також захист державної таємницi у напрямах дiяльностi Департаменту вiдповiдно до чинного законодавства.
7.10. Органiзовує, регулює та контролює своєчасний та якiсний розгляд працiвниками Департаменту звернень громадян, об'єднань громадян, пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi, органу мiсцевого самоврядування з питань, якi стосуються дiяльностi Департаменту.
7.11. Бере участь у нарадах, що проводяться Мiнiстерством, пiдготовцi документiв та матерiалiв, що належать до компетенцiї Департаменту.
7.12. Проводить оперативнi наради з питань, що стосуються дiяльностi Департаменту.
7.13. За дорученням керiвництва Мiнiстерства представляє його iнтереси з питань, що належать до його повноважень, в органах державної влади та мiсцевого самоврядування, пiдприємствах, установах, органiзацiях.
Директор Департаменту економiчного розвитку аграрного ринку | В. П. Саблук |