МIНIСТЕРСТВО ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРАЇНИ
вiд 31.03.2014 | N 7420/7/99-99-24-02-04-17 |
---|
Начальникам митниць |
Щодо додержання законодавства України з питань
визначення митної вартостi
З метою недопущення порушення законодавства України пiд час здiйснення контролю правильностi визначення митної вартостi, передбаченого Митним кодексом України (далi - Кодекс), вимагаю забезпечити неухильне дотримання положень глави 8 Кодексу.
Перелiк документiв, якi пiдтверджують митну вартiсть, визначенiй частиною другою ст. 53 Кодексу.
Кодексом визначений виключний перелiк пiдстав для запиту додаткових документiв для пiдтвердження митної вартостi товарiв. До таких пiдстав вiдповiдно до частини третьої ст. 53 Кодексу вiднесено:
наявнiсть в документах, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв, розбiжностей;
наявнiсть в документах, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв, ознак пiдробки;
вiдсутнiсть в документах, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв, всiх вiдомостей, що пiдтверджують числовi значення складових митної вартостi товарiв, чи вiдомостей щодо цiни, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi за цi товари.
Додатковi документи вiдповiдно до частини четвертої ст. 53 Кодексу запитуються органом доходiв i зборiв виключно у випадку наявностi у останнього пiдстав вважати, що iснуючий взаємозв'язок мiж продавцем i покупцем вплинув на заявлену декларантом митну вартiсть.
Iнших пiдстав для запиту додаткових документiв законодавством України з питань державної митної справи не встановлено.
У випадку встановлення визначених законодавством пiдстав для запиту додаткових документiв посадова особа органу доходiв i зборiв (далi - Посадова особа) здiйснює письмовий запит додаткових документiв iз зазначенням конкретних документiв, якi необхiдно подати. При цьому, необхiднiсть надання окремих додаткових документiв повинна визначатися Посадовою особою виходячи з особливостей зовнiшньоекономiчної операцiї.
Визначений Посадовою особою перелiк додаткових документiв та пiдстави для їх запиту зазначаються в iнформацiйному аркушi до митної декларацiї на оцiнюванi товари або в декларацiї митної вартостi на оцiнюванi товари.
При електронному декларуваннi необхiднiсть подання документiв вiдповiдно до частини третьої та/або четвертої ст. 53 Кодексу та пiдстави для їх запиту доводиться до декларанта або уповноваженої ним особи (далi - Декларант) шляхом створення та направлення Посадовою особою Декларанту вiдповiдного електронного повiдомлення про необхiднiсть подання додаткових документiв.
Наголошую на персональнiй вiдповiдальностi керiвництва митницi на додержаннi Посадовими особами положень Кодексу.
Рiшення про коригування митної вартостi товарiв приймається органом доходiв i зборiв виключно у випадках, якщо встановлено, що заявлено:
- неповнi та/або
- недостовiрнi вiдомостi про митну вартiсть, в тому числi, невiрно визначено митну вартiсть товарiв.
Перелiк таких випадкiв є виключний та визначений частиною шостою ст. 54 Кодексу.
Звертаю увагу, що у рiшеннi про коригування митної вартостi товарiв повиннi обов'язково вказуватись визначенi Кодексом пiдстави його прийняття iз зазначенням конкретних джерел iнформацiї та вiдомостей у цих джерелах, що свiдчать про наявнiсть таких пiдстав.
Окремо наголошую на необхiдностi обов'язкового внесення рiшень про коригування митної вартостi до ЄАIС Мiндоходiв протягом 4-х робочих годин пiсля його прийняття.
Заступник Мiнiстра | В.П. Науменко |