МЕМОРАНДУМ ПРО ВЗАЄМОРОЗУМIННЯ
м. Київ, 15 квiтня 2014 року
Мiнiстерство доходiв та зборiв України в особi заступника Мiнiстра доходiв та зборiв Науменка Вiталiя Петровича, який дiє вiдповiдно до статтi 562 Митного кодексу України та на пiдставi наданих повноважень (N 99/24-01/1726 вiд 08.04.2014),
Американська Торгiвельна палата в Українi в особi Президента Бернарда Кейсi, який дiє на пiдставi Положення про Представництво Американської Торгiвельної Палати в Українi, та
Європейська Бiзнес Асоцiацiя в особi Президента Асоцiацiї Томаша Фiали, який дiє на пiдставi Статуту Асоцiацiї (далi - Сторони),
пiдписали цей Меморандум про взаєморозумiння (далi - Меморандум), вiдзначаючи важливiсть взаємодiї з представниками бiзнес-спiльноти та громадськостi, врахування їх думки пiд час реалiзацiї державної полiтики у сферi митної справи, та у зв'язку з вiдновленням дiяльностi Державної митної служби України, що передбачено постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 01.03.2014 N 67 "Про лiквiдацiю Мiнiстерства доходiв i зборiв", й обумовленою цим необхiднiстю органiзацiї ефективного здiйснення митної справи.
Органiзацiя ефективного здiйснення митної справи забезпечуватиметься, крiм iншого, шляхом вирiшення крок за кроком наступних питань:
КРОК 1 - Кадровi питання
1.1. Забезпечення можливостi надання громадської оцiнки керiвникам митних органiв з боку бiзнес-спiльноти та представникiв громадськостi.
КРОК 2 - Система комунiкацiї
2.1. Призначення контактних осiб для роботи в цiлодобовому режимi з найбiльшими платниками податкiв - суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
2.2. Запровадження ефективної системи обмiну iнформацiєю мiж митними органами та компанiями (зокрема, щодо iнформацiї про можливе незаконне перемiщення товарiв, цiновi показники тощо).
2.3. Продовження практики залучення представникiв бiзнесу до селекторних нарад.
КРОК 3 - Органiзацiйнi питання
3.1. Створення у структурi митних органiв пiдроздiлiв митного пост-аудиту та посилення ролi вiдповiдного напрямку роботи митних органiв.
3.2. Пiдвищення ефективностi аналiтичної роботи у сферi митної справи.
3.3. Забезпечення якiсного i квалiфiкованого розгляду скарг й вивчення з цiєю метою питання доцiльностi виконання такої роботи спецiальним пiдроздiлом.
КРОК 4 - Протидiя корупцiйним проявам
4.1. Створення системи оперативного реагування на випадки порушень в зонах дiяльностi митниць.
4.2. Забезпечення ефективного здiйснення "громадського контролю".
4.3. Вжиття заходiв, направлених на недопущення та профiлактику корупцiйних проявiв серед працiвникiв митних органiв.
КРОК 5 - Спрощення процедур
5.1. Створення спiльних робочих груп з представниками добросовiсного бiзнесу для всебiчного опрацювання проблемних питань.
5.2. Iмплементацiя найкращого свiтового досвiду з питань митної оцiнки, класифiкацiї, походження, здiйснення митних процедур.
5.3. Впровадження iнституту уповноваженого економiчного оператора, перегляд порядку заповнення митної декларацiї i технологiчних схем митного оформлення, скорочення документiв при митному оформленнi, запровадження попереднiх рiшень про визначення митної вартостi.
КРОК 6 - Автоматизацiя митної справи
6.1. Створення пiдприємствам, якi здiйснюють зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть, умов для переважного застосування ними електронного декларування.
6.2. Створення законодавчого пiдґрунтя для впровадження механiзму прийняття автоматизованого рiшення про випуск товарiв у вiдповiдний митний режим.
6.3. Створення законодавчого пiдґрунтя для впровадження ефективної системи контролю за рухом товарiв по всьому ланцюгу поставок (вiд митного оформлення до реалiзацiї кiнцевому споживачу, i навпаки), що не призведе до посилення адмiнiстративного навантаження на платникiв податкiв.
Сторони цього Меморандуму домовились у межах чинного законодавства взаємодiяти з метою вирiшення визначених Меморандумом питань органiзацiї ефективного здiйснення митної справи шляхом:
1. Консультування, проведення робочих зустрiчей, нарад для напрацювання та впровадження практичних заходiв.
2. Публiчного обговорення проектiв регуляторних актiв, що регулюють питання у сферi державної митної справи.
3. Проведення будь-якої iншої дiяльностi, яка буде визнана корисною та бажаною для досягнення мети пiдписання цього Меморандуму.
Сторони цього Меморандуму домовилися проводити мiж собою регулярнi зустрiчi на щомiсячнiй основi, для обговорення результатiв вирiшення визначених Меморандумом питань, та обмiну думками стосовно удосконалення митної справи в Українi.
Сторони цього Меморандуму в подальшому можуть розробляти та укладати iншi Меморандуми про взаєморозумiння з урахуванням найкращих мiжнародних практик, рекомендованих Свiтовою органiзацiєю торгiвлi та Всесвiтньою митною органiзацiєю.
Меморандум укладено у 3 примiрниках.
Меморандум дiє безстрокове.
Меморандум є вiдкритим для приєднання до нього iнших представникiв бiзнес-спiльноти i громадськостi.
Вiд Мiнiстерства доходiв i зборiв України | В. П. Науменко |
Вiд Американської Торгiвельної Палати в Українi | Бернард Кейсi |
Вiд Європейської Бiзнес Асоцiацiї | Томаш Фiала |