МIНIСТЕРСТВО ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРАЇНИ
вiд 17.06.2014 | N 14092/7/99-99-24-01-08-17 |
---|
Митницi Мiндоходiв |
Про прийняття фiнансових гарантiй пiсля набрання
чинностi Митним кодексом України
Мiндоходiв отримано лист Київської мiжрегiональної митницi Мiндоходiв з питанням щодо пiдстав прийняття митницями фiнансових гарантiй забезпечення виконання зобов'язань зi сплати митних платежiв з 01.06.2012, коли набрав чинностi Митний кодекс України (далi - МКУ), вiд юридичних осiб, не включених до реєстру гарантiв у вiдповiдностi до ст. 314 МКУ.
Для врахування iнформуємо, що станом на 01.06.2012 Держмитслужба України мала чиннi угоди про надання фiнансових гарантiй митним органам щодо обов'язкової доставки товарiв в митницю призначення з КТ "Донтрансгарант i компанiя", ПТ "Велта П.М.С.Г. "Гарант-Сервiс", КТ "Бiзнес Гарант", ПАТ "Комерцiйний Банк "Хрещатик", ПАТ Комерцiйний банк "Приватбанк".
З набранням чинностi МКУ Держмитслужбою України була розпочата робота щодо приведення договiрних стосункiв у вiдповiднiсть до його вимог. Зокрема, сторонам вказаних вище угод було запропоновано пiдтвердити вiдповiднiсть критерiям, визначеним ст. 314 МКУ, для подальшого пiдписання нових угод та формування реєстру гарантiв.
За результатами проведеної роботи КТ "Донтрансгарант i компанiя", ПТ "Велта П.М.С.Г. "Гарант-Сервiс", КТ "Бiзнес Гарант" свою вiдповiднiсть встановленим МКУ критерiям пiдтвердили, з ними укладено новi угоди та включено їх до реєстру гарантiв.
Слiд враховувати, що єдиною умовою здiйснення дiяльностi гаранта є вiдповiднiсть юридичної особи критерiям, визначеним ст. 314 МКУ. Таким чином пiдтвердження пiдприємствами вiдповiдностi цим критерiям свiдчить про дотримання вимог МКУ при прийняттi вiд них фiнансових гарантiй.
У перiод з 01.06.2012 до моменту укладення нових угод та включення пiдприємств до реєстру гарантiв з метою гарантування зобов'язань зi сплати митних платежiв при перемiщеннi товарiв застосовувались чиннi угоди Держмитслужби України.
Обґрунтованiсть рiшення Держмитслужби України про необхiднiсть не припиняти договiрнi стосунки, а приводити їх у вiдповiднiсть до нових вимог законодавства пiдтверджується висновками Верховного Суду України, зробленими у постановi вiд 13.10.2009 N 09/209, винесенiй за результатами розгляду публiчно-правового спору, який виник з приводу виконання договору, змiст якого складають права та обов'язки сторiн щодо реалiзацiї владних управлiнських функцiй суб'єкта владних повноважень, який є однiєю iз сторiн договору.
Згiдно iз зазначеними висновками адмiнiстративний спiр повинен вирiшуватись на пiдставi аналогiї права, виходячи з його конституцiйних принципiв i загальних засад.
Договором є домовленiсть двох або бiльше сторiн, на пiдставi якої виникають зобов'язальнi правовiдносини вiдповiдної правової природи. Права та обов'язки сторiн, обумовленi договором, складають його змiст i повиннi дотримуватись сторонами.
Уклавши договiр незалежно вiд його правової природи, сторони зв'язанi умовами його виконання, а право сторони на отримання виконання згiдно договору пiдлягає захисту судом.
Заступник Мiнiстра | В.П. Науменко |