КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 20 серпня 2014 р. | N 371 |
---|
Про затвердження Положення про Державну
регуляторну службу України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити Положення про Державну регуляторну службу України, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | А. ЯЦЕНЮК |
Iнд. 18
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20 серпня 2014 р. N 371 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну регуляторну службу України
1. Державна регуляторна служба України (далi - Регуляторна служба) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України i який реалiзує державну регуляторну полiтику та полiтику у сферi нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, є спецiально уповноваженим органом з питань лiцензування та дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi i координує дiї з питань спрощення регуляторної бази та дерегуляцiї господарської дiяльностi.
2. Регуляторна служба у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Регуляторної служби є реалiзацiя державної регуляторної полiтики, державної полiтики у сферi лiцензування, дозвiльної системи, нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi та координацiя дiй органiв виконавчої влади, iнститутiв громадянського суспiльства i пiдприємництва з питань спрощення регуляторної бази та дерегуляцiї господарської дiяльностi.
4. Регуляторна служба вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку подає їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України;
2) здiйснює заходи щодо оптимiзацiї кiлькостi функцiй державного нагляду (контролю), якi виконуються органами виконавчої влади, вносить в установленому порядку пропозицiї щодо їх скорочення та усунення дублювання;
3) забезпечує реалiзацiю державної регуляторної полiтики на засадах захисту права громадян на провадження пiдприємницької дiяльностi, економiчної багатоманiтностi та рiвного захисту державою усiх суб'єктiв господарювання;
4) проводить експертизу проектiв законiв України, iнших нормативно-правових актiв, якi регулюють господарськi та адмiнiстративнi вiдносини мiж регуляторними органами або iншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, подає розробникам таких проектiв пропозицiї щодо їх удосконалення вiдповiдно до принципiв державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;
5) погоджує проекти нормативно-правових актiв з питань державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, розробленi центральними органами виконавчої влади;
6) погоджує в установленому порядку проекти нормативно-правових актiв з питань лiцензування, що розробляються та приймаються органами виконавчої влади;
7) подає Мiнiстру економiчного розвитку i торгiвлi в установленому порядку пропозицiї щодо забезпечення формування державної регуляторної полiтики, державної полiтики у сферi лiцензування, дозвiльної системи, нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi;
8) готує та подає в установленому порядку Кабiнету Мiнiстрiв України для затвердження плани дiй щодо спрощення регуляторної бази та дерегуляцiї господарської дiяльностi, забезпечує монiторинг i координацiю їх виконання органами виконавчої влади, органiзовує i регулярно проводить консультацiї з iнститутами громадянського суспiльства i пiдприємцями щодо виконання таких планiв та звiтує про стан їх виконання;
9) проводить аналiз проектiв регуляторних актiв, що подаються для погодження, та результатiв їх регуляторного впливу i приймає рiшення про погодження таких проектiв або про вiдмову в їх погодженнi;
10) проводить вiдповiдно до законодавства експертизу регуляторних актiв центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органiв виконавчої влади, приймає рiшення про необхiднiсть усунення виявлених пiд час експертизи порушень принципiв державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi, публiкує в установленому порядку повiдомлення про зупинення дiї регуляторних актiв або їх окремих положень, а також надсилає повiдомлення про це до органiв юстицiї, якi зареєстрували вiдповiднi регуляторнi акти;
11) повiдомляє про виявлення встановлених законом обставин, за яких регуляторний акт не може бути прийнято або схвалено, органам виконавчої влади, їх посадовим особам, уповноваженим на прийняття або схвалення регуляторних актiв, а також вiдповiдним органам юстицiї, якщо зазначенi регуляторнi акти пiдлягають державнiй реєстрацiї в органах юстицiї;
12) здiйснює методичне забезпечення дiяльностi регуляторних органiв, пов'язаної з реалiзацiєю державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;
13) проводить аналiз стану здiйснення заходiв щодо реалiзацiї державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;
14) забезпечує пiдготовку та подання Кабiнетовi Мiнiстрiв України щорiчної iнформацiї про результати реалiзацiї державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi в системi органiв виконавчої влади;
15) вживає в межах повноважень, передбачених законом, заходiв щодо захисту прав та законних iнтересiв суб'єктiв господарювання, порушених унаслiдок дiї регуляторних актiв;
16) проводить аналiз звiтiв про вiдстеження результативностi регуляторних актiв, прийнятих центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевими органами виконавчої влади;
17) звертається згiдно iз законом до регуляторних органiв з пропозицiями щодо внесення змiн або визнання такими, що втратили чиннiсть, прийнятих зазначеними органами регуляторних актiв, якi суперечать принципам державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi або прийнятi з порушенням установлених законом вимог;
18) звертається в установленому порядку до органiв державної влади, їх посадових осiб, органiв та посадових осiб мiсцевого самоврядування, якi у випадках та в порядку, встановлених Конституцiєю та законами України, мають право скасовувати або зупиняти дiю актiв iнших органiв державної влади, їх посадових осiб, органiв та посадових осiб мiсцевого самоврядування, з поданнями про скасування або зупинення дiї регуляторних актiв, що суперечать принципам державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi або прийнятi з порушенням установлених законом вимог;
19) проводить аналiз листiв центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органiв виконавчої влади, їх посадових осiб, у яких роз'яснюються положення регуляторних актiв, подає зазначеним органам та посадовим особам пропозицiї щодо вiдкликання таких листiв, якщо вони суперечать законодавству;
20) надає роз'яснення положень законодавства з питань державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;
21) проводить монiторинг стану виконання органами виконавчої влади вимог Закону України "Про основнi засади державного нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi";
22) iнформує Кабiнет Мiнiстрiв України про стан виконання органами виконавчої влади вимог Закону України "Про основнi засади державного контролю (нагляду) у сферi господарської дiяльностi";
23) розробляє основнi напрями розвитку лiцензування, здiйснює методичне керiвництво та iнформацiйне забезпечення дiяльностi органiв лiцензування;
24) здiйснює нагляд за дотриманням органами лiцензування законодавства у сферi лiцензування та надає роз'яснення щодо його застосування;
25) розробляє форми документiв у сферi лiцензування та правила їх оформлення;
26) погоджує за поданням органу лiцензування лiцензiйнi умови провадження певного виду господарської дiяльностi та порядок контролю за їх дотриманням, крiм випадкiв, передбачених законом;
27) формує експертно-апеляцiйну раду та здiйснює її органiзацiйне, iнформацiйне та матерiально-технiчне забезпечення;
28) органiзовує пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв з лiцензування органiв лiцензування;
29) веде Єдиний лiцензiйний реєстр;
30) органiзовує замовлення, постачання, ведення облiку i звiтностi щодо витрачання бланкiв лiцензiй;
31) видає вiдповiдно до Закону України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" розпорядження про усунення порушень законодавства у сферi лiцензування;
32) бере участь у розробленнi проектiв нормативно-правових актiв з питань видачi документiв дозвiльного характеру та погоджує їх в установленому порядку;
33) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за дотриманням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру та методичне забезпечення дiяльностi дозвiльних органiв i державних адмiнiстраторiв;
34) органiзовує навчання та пiдвищення квалiфiкацiї державних адмiнiстраторiв, погоджує їх кандидатури для призначення та звiльнення;
35) є розпорядником Реєстру документiв дозвiльного характеру;
36) здiйснює управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери її управлiння;
37) органiзовує взаємодiю з громадськими органiзацiями пiдприємцiв, їх спiлками та учасниками ринкiв за галузевим принципом;
38) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Регуляторної служби, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;
39) iнформує громадськiсть про свою дiяльнiсть та стан проведення державної полiтики у визначених сферах дiяльностi, а також про хiд виконання планiв дiй щодо спрощення регуляторної бази та дерегуляцiї господарської дiяльностi;
40) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
5. Регуляторна служба з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх реалiзацiєю в апаратi Регуляторної служби, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння;
2) здiйснює добiр кадрiв в апарат Регуляторної служби, на пiдприємства, в установи та органiзацiї, що належать до сфери її управлiння, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв апарату;
3) контролює дiяльнiсть пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;
4) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Регуляторної служби, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
5) забезпечує ефективне i цiльове використання бюджетних коштiв;
6) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
7) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, залучення громадян до участi в управлiннi державними справами, ефективну взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, сприяє здiйсненню громадського контролю за її дiяльнiстю, забезпечує врахування громадської думки пiд час формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi лiцензування, дозвiльної системи, нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi, що належать до її компетенцiї;
8) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил.
6. Регуляторна служба для виконання покладених на неї завдань має право:
1) залучати в установленому порядку спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), вчених, представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за згодою) до розгляду питань, що належать до її компетенцiї;
2) отримувати безоплатно вiд мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування необхiднi для виконання покладених на неї завдань iнформацiю, документи i матерiали;
3) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до її компетенцiї;
4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;
5) брати участь у мiжнародних конференцiях, симпозiумах, семiнарах, зустрiчах, нарадах з питань, що належать до її компетенцiї;
6) брати участь у планових та позапланових заходах iз здiйснення державного нагляду (контролю), якi проводяться iншими центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами, державними колегiальними органами, органами виконавчої влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, в межах повноважень, передбачених законом.
7. У справах про адмiнiстративнi правопорушення у випадках, передбачених законом, уповноваженi посадовi особи Регуляторної служби та її територiальних органiв мають право складати протоколи про адмiнiстративнi правопорушення.
8. Регуляторна служба здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку територiальнi органи.
9. Регуляторна служба у процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також з пiдприємствами, установами та органiзацiями.
10. Регуляторна служба в межах повноважень, передбачених законом, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, постанов Верховної Ради України та актiв Президента України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, розпорядження про усунення порушень у сферi лiцензування, а з питань здiйснення державної регуляторної полiтики - рiшення, якi пiдписує Голова Регуляторної служби.
11. Регуляторна служба вiдповiдно до Закону України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" за результатами прийнятих експертно-апеляцiйною радою рiшень оформляє протокол, який пiдписується її Головою та секретарем експертно-апеляцiйної ради.
12. Регуляторну службу очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
13. Голова Регуляторної служби:
1) очолює Регуляторну службу, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю, представляє в установленому порядку Регуляторну службу у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;
2) органiзовує та контролює виконання в апаратi Регуляторної служби та її територiальних органах вимог Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України i наказiв Мiнекономрозвитку;
3) вносить в установленому порядку Мiнiстру економiчного розвитку i торгiвлi пропозицiї щодо забезпечення формування державної регуляторної полiтики, державної полiтики у сферi лiцензування, дозвiльної системи, нагляду (контролю) у сферi господарської дiяльностi та розробленi Регуляторною службою проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України i проектiв наказiв Мiнекономрозвитку;
4) затверджує плани роботи Регуляторної служби;
5) вносить в установленому порядку пропозицiї щодо призначення на посаду та звiльнення з посади своїх заступникiв;
6) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату Регуляторної служби;
7) призначає на посаду та звiльняє з посади керiвникiв i заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату Регуляторної служби, присвоює їм ранги державних службовцiв;
8) призначає на посаду та звiльняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовцiв апарату Регуляторної служби;
9) призначає на посаду за погодженням з головами вiдповiдних мiсцевих держадмiнiстрацiй, звiльняє з посади керiвникiв територiальних органiв Регуляторної служби, призначає на посаду та звiльняє з посади заступникiв керiвникiв територiальних органiв Регуляторної служби;
10) приймає на роботу та звiльняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працiвникiв Регуляторної служби;
11) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
12) вирiшує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi державних службовцiв i працiвникiв апарату Регуляторної служби, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;
13) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовцiв i працiвникiв апарату Регуляторної служби, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння, до вiдзначення державними нагородами;
14) дає в межах повноважень, передбачених законом, обов'язковi до виконання державними службовцями i працiвниками апарату Регуляторної служби доручення;
15) представляє в установленому порядку Регуляторну службу у вiдносинах з iншими державними органами, органами виконавчої влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;
16) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Регуляторна служба;
17) очолює експертно-апеляцiйну раду при Регуляторнiй службi;
18) приймає рiшення про необхiднiсть усунення порушень принципiв державної регуляторної полiтики щодо регуляторного акта в цiлому або окремих його положень вiдповiдно до Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi";
19) забезпечує проведення внутрiшнього контролю та аудиту, контролює розгляд скарг та реагування на них;
20) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї;
21) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, здiйснення контролю за її збереженням в апаратi Регуляторної служби, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, захист iнформацiї з обмеженим доступом, а також технiчний захист iнформацiї, здiйснення контролю за її збереженням;
22) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
14. Голова Регуляторної служби має двох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови Регуляторної служби.
15. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Регуляторної служби, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi у Регуляторнiй службi може утворюватися колегiя.
Рiшення колегiї можуть реалiзовуватися шляхом видання наказу Регуляторної служби.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi в Регуляторнiй службi можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Головою Регуляторної служби.
16. Гранична чисельнiсть державних службовцiв i працiвникiв апарату Регуляторної служби затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структура апарату Регуляторної служби затверджується її Головою.
Штатний розпис та кошторис апарату Регуляторної служби затверджуються Головою Регуляторної служби за погодженням з Мiнфiном.
17. Регуляторна служба є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.