МIНIСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
15.10.2014 | N 37-15-7/15752 |
---|
Державна фiскальна служба України |
На лист Державної фiскальної
служби України вiд 06.10.2014 року N 4510/5/99-99-24-01-10-16
щодо забезпечення здiйснення державного
контролю товарiв, що перемiщуються через
адмiнiстративний кордон вiльної економiчної зони
"Крим" (далi - ВЕЗ "Крим"), Мiнiстерство
аграрної полiтики та продовольства України
iнформує.
Вiдповiдно до пункту 12.4 статтi 12 Закону України вiд 12.08.2014 року N 1636-VII "Про створення вiльної економiчної зони "Крим" та про особливостi здiйснення економiчної дiяльностi на тимчасово окупованiй територiї України" (далi - Закон) поставка товарiв з територiї ВЕЗ "Крим" на iншу територiю України з метою їх вiльного обiгу здiйснюється у митному режимi iмпорту iз застосуванням норм законодавства України про державний санiтарно-епiдемiологiчний, ветеринарно-санiтарний фiтосанiтарний, екологiчний, радiологiчний контроль, iнших заходiв тарифного i нетарифного регулювання, з урахуванням положень статтi 6 Закону.
Поставка товарiв, що мають митний статус українських товарiв, з iншої територiї України на територiю ВЕЗ "Крим" прирiвнюється до митного режиму експорту, в тому числi для цiлей тарифного та нетарифного регулювання.
Товари, що перебували на територiї ВЕЗ "Крим" на день набрання чинностi цим Законом, набувають митного статусу iноземних товарiв з урахуванням положень статтi 6 Закону.
Згiдно з пунктом 6.4 статтi 6 Закону товари, що були виробленi, достатньо переробленi або ввезенi на митну територiю України та випущенi для вiльного обiгу на тимчасово окупованiй територiї України до набрання чинностi Законом України вiд 15 квiтня 2014року N 1207-VII "Про забезпечення прав i свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованiй територiї України", вважаються товарами українського походження, якi вiльно перемiщуються на iншу територiю України без застосування заходiв тарифного та нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi до 1 сiчня 2015 року.
Вiдповiдно до пункту 1.1 статтi 1 Закону ВЕЗ "Крим" запроваджується у межах двох адмiнiстративно-територiальних одиниць України Автономної Республiки Крим та мiста Севастополя.
АР Крим є карантинною зоною щодо таких карантинних органiзмiв - американський бiлий метелик, картопляна мiль, пiвденноамериканська томатна мiль, амброзiя полинолиста, гiрчак повзучий, повитиця польова, повитиця Лемана, ценхрус довгоголковий, сорго алепське.
Вiдповiдно до статтi 1 Закону України вiд 30.06.1993 року N 3348-XII "Про карантин рослин" карантинний сертифiкат - документ, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi карантину рослин, та засвiдчує фiтосанiтарний стан об'єктiв регулювання, що вивозяться та/або ввозяться у карантинну зону, транспортуються територiєю України.
Згiдно зi статтею 29 Закону України "Про карантин рослин" об'єкти регулювання перемiщуються територiєю України за наявностi карантинного сертифiката у випадках вивезення та/або ввезення об'єктiв регулювання у карантинну зону або транспортування iмпортованих об'єктiв регулювання, якi зберiгалися, перепаковувалися, роздiлялися на частини, змiшувалися з iншими вантажами.
Таким чином, результатом здiйснення фiтосанiтарного контролю при вивезеннi товарiв, якi є об'єктами регулювання, до БЕЗ "Крим" є наявнiсть у суб'єкта господарювання карантинного сертифiката.
Поряд з цим, враховуючи те, що Державна фiтосанiтарна iнспекцiя АР Крим не здiйснює свою дiяльнiсть, вiдповiдно до статтi 41 Закону України "Про карантин рослин" ввезення об'єктiв регулювання з БЕЗ "Крим" здiйснюється за фактом проведення державним фiтосанiтарним iнспектором розширеного фiтосанiтарного контролю у пунктi пропуску на iншу територiю України.
Щодо перемiщення дерев'яного пакувального матерiалу територiєю України iнформуємо, що вiдповiдно до пункту 4.1 Фiтосанiтарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев'яного пакувального матерiалу, якi затверджено наказом Мiнiстерства аграрної полiтики України вiд 22.12.2005 року N 731 "Про затвердження Фiтосанiтарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев'яного пакувального матерiалу", увезення з-за кордону, перевезення в межах України та експорт дерев'яного пакувального матерiалу як супровiдного матерiалу для будь-яких вантажiв здiйснюються за умови його окорування, термiчної обробки або знезараження, про що свiдчить наявнiсть маркування на ньому з двох протилежних бокiв.
Враховуючи вищевикладене, обiг дерев'яного пакувального матерiалу територiєю України як супровiдного матерiалу здiйснюється за наявним маркуванням.
Згiдно з розпорядженням Головного державного iнспектора ветеринарної медицини України вiд 09.10.2014 N 129 "Про тимчасову заборону перемiщення вантажiв, якi пiдлягають державному ветеринарно-санiтарному контролю" з 13.10.2014 р. тимчасово заборонено перемiщення вантажiв, якi пiдлягають державному ветеринарно-санiтарному контролю, з територiї АР Крим та м. Севастополя в iншi областi України, а також транзит зазначених вантажiв через їх територiю.
Вiдповiдно до Закону України вiд 09.04.2014 N 1193-VII "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо скорочення кiлькостi документiв дозвiльного характеру" до дозволiв, сферу застосування яких обмежено, включено ветеринарнi документи, а саме ветеринарнi довiдки - при перемiщеннi в межах району, та ветеринарнi свiдоцтва (для України - форми N 1 та N 2) - при перемiщеннi за межi областей, мiст Києва та Севастополя, районiв, мiст, якi не повиннi видаватись на харчовi продукти тваринного походження для споживання людиною вiдповiдно до Закону України "Про ветеринарну медицину".
Разом з тим, ветеринарнi документи для перемiщення пiдконтрольним вантажiв можуть видаватись суб'єктам господарювання виключно на їх вимогу.
Таким чином, вантажi з України до ВЕЗ "Крим" повиннi супроводжуватися ветеринарними свiдоцтвами за формами N 1 та N 2 (для України).
Порядок видачi супровiдних ветеринарних документiв визначено постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21.11.2013 р. N 857 "Про затвердження Порядку видачi ветеринарних документiв".
Крiм цього, потрiбно зазначити, що вiдповiдно до пункту 1 статтi 7 Митного кодексу України встановленi порядок i умови перемiщення товарiв через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механiзмiв тарифного i нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi, справляння митних платежiв, ведення митної статистики, обмiн митною iнформацiєю, ведення Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, здiйснення вiдповiдно до законодавства державного контролю нехарчової продукцiї при її ввезеннi на митну територiю України, запобiгання та протидiя контрабандi, боротьба з порушеннями митних правил, органiзацiя i забезпечення дiяльностi органiв доходiв i зборiв та iншi заходи, спрямованi на реалiзацiю державної полiтики у сферi державної митної справи, становлять державну митну справу. Статтею 8 Митного кодексу України визначено, що державна митна справа здiйснюється на основi принципiв виключних повноважень органiв доходiв i зборiв України щодо здiйснення державної митної справи.
Заступник Мiнiстра з питань європейської iнтеграцiї | В.В. Рутицька |