МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIЧНОГО РОЗВИТКУ I ТОРГIВЛI УКРАЇНИ
вiд 30.07.2014 р. | N 4202-06/25167-07 |
---|
За результатами спiльного
опрацювання з Торгово-промисловою палатою
України листа Української асоцiацiї пiдприємств
легкої промисловостi вiд 30.06.2014 N 1-73
Мiнекономрозвитку повiдомляє наступне.
На сьогоднi визначення походження товарiв та видачi сертифiкатiв походження на українськi товари, що постачаються до ЄС, здiйснюється:
- в рамках автономних преференцiй: згiдно з Регламентом ЄК N 2454/93, ст. 98 - 122, додатки 13 - 15 - для видачi сертифiката форми EUR.1;
- в рамках схеми GSP на преференцiйнi товари: згiдно з Регламентом СК N 1063/2010, додаток 13а - для видачi сертифiката форми A.
Роботи виконуються вiдповiдно до порядку, що встановлений згiдно з вимогами Єврокомiсiї, включаючи також вивчення процесiв виробництва товарiв безпосередньо на пiдприємствах. Сертифiкати оформлюються на пiдставi документiв, якi однозначно пiдтверджують походження товарiв.
Умови цих нормативних актiв передбачають конкретнi вимоги до переробки/обробки матерiалiв, якi не мають українського походження та якi використовуються у виробництвi текстильних товарiв (Роздiл IX КН ЄС):
- за автономними преференцiями для кiнцевих товарiв - умови додаткiв 14 - 15 для товарiв груп 50 - 63:
- за схемою GSP на преференцiйнi товари для кiнцевих товарiв умови додатку 13а для товарiв груп 50 - 63 (Роздiл IX КН ЄС),
Зазначенi умови майже для кожної позицiї УКТЗЕД рiзнi i можуть складатися з вимог щодо виконання особливого технологiчного процесу, технологiчних операцiй, використання конкретної сировини та матерiалiв, вiдсоткового вмiсту сировини i матерiалiв iноземного походження у вартостi кiнцевого товару на умовах франко-завод товару чи комбiнацiї таких вимог. Особливiстю у визначенi походження текстильних товарiв за будь-якими преференцiйними схемами є те, що для них всiх передбачено здiйснення двох значних станiв переробки в країнi-бенефiцiарi, якою є Україна по вiдношенню до ЄС.
При визначеннi походження слiд враховувати примiтки 4 Додаткiв 14 Регламенту щодо термiнiв, оскiльки це важливо для використання умов.
Також, крiм умов з переробки можливо застосовувати принцип кумуляцiї. При цьому, в рамках автономних преференцiй: згiдно з Регламентом ЄК N 2454/93, ст. 99 можлива тiльки двостороння кумуляцiя (Україна та ЄС), а сировина походженням з ЄС має супроводжуватися сертифiкатом форми EUR.1 або iнвойсом-декларацiею уповноваженого експортера (для видачi сертифiката форми EUR.I);
В рамках схеми GSP на преференцiйнi товари: згiдно з Регламентом ЄК N 1063/2010 можливi як двостороння кумуляцiя (Україна та ЄС), так i кумуляцiї з Норвегiєю, Швейцарiєю та Туреччиною (сировина та матерiали можуть бути з цих країн). При цьому сировина супроводжуються сертифiкатом форми EUR.1 (для видачi сертифiката форми A).
Цей принцип надає можливiсть використовувати умови з обробки i переробки Додаткiв 15 та 13а до регламентiв не в повному обсязi - головне, щоб вони перевищували обробки, якi класифiкуються як недостатнi. Також при його використаннi можливо використовувати iноземнi текстильнi матерiали до 8 % вартостi готового товару.
Разом з тим питання цiни послуг з переробки не враховується при визначеннi походження, адже нiяк не впливає на походження. Питання цiни послуг враховується лише при митному оформленнi та митнiй територiї одержувача товару. На територiї України сплачуються тiльки передбаченi законодавством платежi.
Враховуючи викладене, вважаємо за доцiльне проводити консультацiї з ТПП України стосовно вимог вищезазначених регламентiв та виходячи з їх умов пропонувати iмпортерам виконувати на територiї України такi операцiї, якi б надавали змогу отримувати преференцiйне походження.
Також надаємо у додатку вiдповiдi на питання, якi було виокремлено у листi.
Додаток: на 1 арк.
Заступник Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi України - керiвник апарату | Р. Качур |
Додаток |
Вiдповiдi на питання, якi було виокремлено у листi
1. За яких умов, вiдповiдно до п. 67 (f) Регламенту ЄК N 2454/93 щодо кумуляцiї походження, тканина, що має походження з Республiки Молдови, яка в подальшому оброблялась чи стала частиною продукцiї, виробленою в Українi, вважатиметься такою, що має походження з України?
При застосуваннi принципу кумуляцiї преференцiйнi сертифiкат форми A чи форми EUR.1 можуть бути оформленi та виданi в разi, якщо сировина має походження ЄС, а для форми А можливе ще й походження з Норвегiї, Швейцарiї та Туреччини, Також можливе використання сировини з України.
2. Чи можливо на товари групи 63, виготовлених з сировини країн-бенефiцiарiв, отримати сертифiкат походження EUR.1 для застосування нульової ставку мита?
Якщо для виготовлення товарiв групи 63 використовується сировина з України, то отримання зазначених форм сертифiкатiв можливо, якщо використовується сировина, що передбачена умовами Регламентiв.
3. Чи мають на даний час тканини, виробленi в Iсламськiй Республiцi Пакистан, яка є членом COT, будь-якi торговельнi преференцiї в ЄС?
Iсламська Республiка Пакистан вiдповiдно до Постанови Комiсiї ЄС N 978/2012 вiд 25.10.2012 є країною-бенефiцiаром, якiй надаються преференцiї в ЄС, але це жодним чином не впливає на визначення походження українських товарiв.
4. За яких умов товари, виробленi в Українi з сировини країни походження Пакистан, можуть отримати сертифiкат походження EUR.1?
На сьогоднi отримати преференцiйних сертифiкатiв для українських товарiв, що виготовленi в Українi з сировини, що має походження з Пакистану, можливо тiльки при виконаннi умов Регламентiв. Потрiбно визначатися в кожному окремому випадку (вид сировини, умови переробки тощо).
5. Якi операцiї, вiдповiдно до ст. 6 Регламенту ЄК N 2454/93, мають бути оригiнальними та економiчно обґрунтованими, щоб товар набув статус походження з України з одночасним вмiстом iноземної сировини до 70 %?
Вiдсотковий вмiст враховується лише у тому випадку, якщо це передбачено умовами Регламентiв. Решта розглядається вiдповiдно до визначених вимог.
6. Яка вiдмiннiсть цiни франко-завод вiд цiни виробника (на прикладi договорiв по переробцi давальницької сировини)?
Складовi цiни франко-завод (ex-work) викладенi в мiжнародних Правилах IНКОТЕРМС. Водночас вартiсть переробки нiяким чином не впливає на визначення походження товарiв.