ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
31.07.2015 | N 16175/6/99-99-15-01-05-15 |
---|
ДФС розглянула звернення ПрАТ
щодо оподаткування ПДВ операцiй з поставки
товарiв (послуг) на територiї АР Крим та
повiдомляє.
Вiдповiдно до п.185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далi - Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ є операцiї платникiв податку з постачання товарiв/послуг, мiсце постачання яких розташоване на митнiй територiї України, вiдповiдно до ст. 186 Кодексу.
Вiдповiдно до п. 26 пiдрозд. 10 розд. XX Кодексу на перiод дiї Закону України вiд 15.04.2014 р. N 1207-VII "Про забезпечення прав i свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованiй територiї України" (далi - Закон N 1207) норми Кодексу мають застосовуватися з урахуванням особливостей, визначених Законом України вiд 12.08.2014 р. N 1636-VII "Про створення вiльної економiчної зони "Крим" та про особливостi здiйснення економiчної дiяльностi на тимчасово окупованiй територiї України" (далi - Закон N 1636).
Пiдпунктом 1 п. 12.3 ст. 12 Закону N 1636 встановлено, що пiд час тимчасової окупацiї загальнодержавнi податки i збори, визначенi ст. 9 Кодексу, ст. 271 Митного кодексу України (далi - МКУ), єдиний внесок, встановлений Законом України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування", та збiр на обов'язкове державне пенсiйне страхування, справляння якого здiйснюється вiдповiдно до Закону України "Про збiр на обов'язкове державне пенсiйне страхування", не справляються з доходiв, отриманих юридичними особами (їх вiдокремленими пiдроздiлами) та фiзичними особами на тимчасово окупованiй територiї, операцiй та/або з iнших об'єктiв оподаткування (в тому числi об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованiй територiї.
Законом N 1636 визначено особливостi здiйснення економiчної дiяльностi на тимчасово окупованiй територiї України згiдно iз ст. 13 Закону N 1207, створено вiльну економiчну зону "Крим" (далi - ВЕЗ "Крим") та врегульовано iншi аспекти правових вiдносин мiж фiзичними i юридичними особами, якi знаходяться на тимчасово окупованiй територiї або за її межами.
Вiдповiдно до п. 3.2 ст. 3 Закону N 1636 у межах ВЕЗ "Крим" створено вiльну митну зону, що за своїм функцiональним типом є одночасно вiльною митною зоною комерцiйного, сервiсного та промислового типу згiдно iз ст. 430 МКУ.
У свою чергу, вiдповiдно до ст. 9 МКУ для цiлей застосування положень роздiлiв V i IX МКУ територiї вiльних митних зон вважаються такими, що знаходяться поза межами митної територiї України.
Ввезення товару з територiї ВЕЗ "Крим" на iншу територiю України прирiвнюється до ввезення товару iз-за меж митної територiї України на митну територiю України та вважається iмпортом. Тому у разi якщо ПрАТ ввозить товар (готову продукцiю, ТМЦ) з територiї ВЕЗ "Крим" пiд митним контролем на iншу територiю України iншому пiдприємству-отримувачу (iмпортеру), таке ПрАТ не є iмпортером, а об'єкт оподаткування ПДВ виникає у їх отримувача-iмпортера.
При здiйсненнi платниками податку операцiй з постачання товарiв (готової продукцiї, ТМЦ) або послуг, у тому числi нижче їх собiвартостi чи цiни придбання, мiсцем постачання яких вiдповiдно до п. 186.1 - 186.4 ст. 186 Кодексу є територiя ВЕЗ "Крим", зазначенi операцiї вважаються такими, що не є об'єктом оподаткування, за такими операцiями платники податку не визначають нi податкових зобов'язань, нi податкового кредиту.
У податковiй звiтностi з ПДВ зазначенi вище операцiї вiдображаються як такi, що не є об'єктом оподаткування.
З цього питання ДФС на адресу головних управлiнь в областях, м. Києвi, Мiжрегiонального ГУ ДФС - Центрального офiсу з обслуговування великих платникiв листом вiд 03.12.2014 р. N 13311/7/99-99-19-03-02-17 було надiслано вiдповiднi роз'яснення.
Голова | Р. Насiров |