ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
20.06.2017 | N 15933/7/99-99-19-04-17 |
---|
Про надання iнформацiї
Доповненням до Додатка I-A1 до Угоди про асоцiацiю мiж Україною, з однiєї сторони, та Європейським Союзом, Європейським спiвтовариством з атомної енергiї i їхнiми державами-членами, з iншої сторони (далi - Угода) визначено iндикативну сукупнiсть тарифних квот для iмпорту в Європейський Союз товарiв українського походження (всього 36 товарних позицiй - зерно, м'ясо, мед, тощо).
09 червня 2017 року Європейським Союзом видано пояснення за N Taxud.a.4 (2017) 3347841 (копiя пояснення додається) для митних адмiнiстрацiй країн ЄС, яким прийнято рiшення про застосування механiзму пiдтвердження українського походження товарiв, на якi встановлено тарифнi квоти, на пiдставi як сертифiкатiв з перевезення форми EUR.1, так i декларацiй iнвойсiв, як передбачено статтями 16 та 22 Протоколу 1 "Щодо визначення Концепцiї "Походження товарiв" i методiв адмiнiстративного спiвробiтництва" до Угоди.
Таким чином, на сьогоднi врегульовано питання спрощеного допуску до ринкiв Європейського Союзу товарiв українського походження, на якi встановлено тарифнi квоти.
Додаток: на 4 арк.
Директор Департаменту адмiнiстрування митних платежiв | А. В. Данченко |
Додаток |
Неофiцiйний переклад
вiд 09 червня 2017 року N Taxud.a.4 (2017) 3347841
Менеджерам з питань тарифних квот i членам Митної Експертної Групи з питань походження в країнах-членах
Предмет: Iмплементацiйний Регламент (ЄС) 2015/2405 вiд 18.12.2015, який запроваджує i забезпечує управлiння тарифними квотами ЄС на сiльськогосподарськi товари походженням з України1
____________
1 Регламент на всiх
офiцiйних мовах ЄС на сайтi: http://eur-lex.europa.eu/eli/reg
impl/2015/2405/oi
Шановнi колеги,
З метою уникнення будь-якої плутанини та забезпечення якiсної iмплементацiї згаданого вище Регламенту ми даємо чiткi вказiвки по застосуванню положень Статтi 3, яку слiд читати таким чином:
Стаття 3
Товари, перелiченi у Додатку супроводжуються доказами походження, викладеними у Додатку III до Протоколу 1 до Угоди про асоцiацiю мiж Україною, з однiєї сторони, та Європейським Союзом i їхнiми державами-членами, з iншої сторони.
Це положення означає, що переваги вiд застосування нульової тарифної квоти застосовуються суворо за умови надання сертифiката з перевезення товару EUR.1.
Проте, ми хочемо пiдтвердити що, в цьому окремому випадку, Роздiл V Протоколу 1 до Угоди про асоцiацiю мiж Україною та ЄС (OJ L 161, 29.5.20142) має бути розглянутим, i що, в деяких випадках, (викладених в Статтi 22(1) цього Протоколу), декларацiя, надана експортером на iнвойсi, може бути прийнята як доказ походження.
____________
2 Текст Угоди
про асоцiацiю мiж Україною та ЄС на сайтi:
http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2016/november/tradoc_155103.pdf
Статтi 16, 22(1) i 23 Протоколу 1 до Угоди про асоцiацiю мiж Україною та ЄС слiд читати таким чином:
РОЗДIЛ V
ПIДТВЕРДЖЕННЯ ПОХОДЖЕННЯ
Стаття 16
Загальнi вимоги
1. Товари, що походять з Європейського Союзу, i товари, що походять з України, пiсля ввезення до України чи Європейського Союзу вiдповiдно пiдпадають пiд дiю цiєї Угоди за умови подання одного з таких документiв:
(a) сертифiкат з перевезення товару EUR.1, зразок якого наведений у Додатку III до цього Протоколу;
або
(b) у випадках, вказаних у Статтi 22(1) даного Протоколу, - декларацiя, що надалi iменуватиметься "декларацiєю iнвойс", надана експортером до iнвойса, повiдомлення про доставку чи будь-якого iншого комерцiйного документа, який описує розглядуванi товари достатньо детально для того, щоб їх можна було iдентифiкувати; текст декларацiї iнвойс наведений у Додатку IV до даного Протоколу.
2. Незважаючи на сказане в параграфi 1 товари, що походять з певної країни в розумiннi даного Протоколу, пiдпадають пiд дiю цiєї Угоди без необхiдностi подання будь-яких з наведених вище документiв у випадках, вказаних у Статтi 27.
Стаття 22
Умови складання декларацiї iнвойс
1. Декларацiя iнвойс, зазначена в Статтi 16(1)(b) даного Протоколу, може бути складена:
(a) затвердженим експортером у розумiннi Статтi 23 даного Протоколу,
або
(b) експортером будь-якої партiї товару, що складається з одного чи декiлькох мiсць товарiв, що походять з певної країни, сукупна вартiсть яких не перевищує 6000 євро.
Стаття 23
Затверджений експортер
1. Митнi органи країни експорту можуть надати будь-якому експортеровi, що надалi iменуватиметься "затвердженим експортером", який часто перевозить товари за даною Угодою, право складати декларацiї iнвойс незалежно вiд вартостi товарiв, щодо яких вони складаються. Експортер, який бажає одержати такий дозвiл, повинен надати митним органам усi гарантiї, якi вони вважатимуть необхiдними для пiдтвердження статусу походження товарiв, а також: виконання всiх iнших умов даного Протоколу.
2. Митнi органи можуть надати статус затвердженого експортера за будь-яких умов, якi вважатимуть належними.
3. Митнi органи повиннi надати затвердженому експортеровi номер митного дозволу, який має бути вказаний на декларацiї iнвойс.
4. Митнi органи повиннi здiйснювати нагляд за використанням наданого дозволу затвердженим експортером.
5. Митнi органи можуть скасувати цей дозвiл у будь-який час. Дозвiл має бути скасований, якщо затверджений експортер припинив надання гарантiй, зазначених у параграфi 1 цiєї Статтi, не виконує умови, зазначенi в параграфi 2, чи у будь-який iнший спосiб порушує порядок користування наданим дозволом.
Отже, у випадках коли положення Статтi 22(1) Протоколу 1 до Угоди про асоцiацiю мiж Україною та ЄС застосовуються, ми б рекомендували прийняти декларацiю iнвойс як альтернативний доказ походження до сертифiкату EUR.1.